Assistent till ung, hårdrockande man, 75% vaken natt på fast schema

Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Vi söker en assistent tillen social och nyfiken snart 30-årig kille som gillar att träffa andra människor, lyssna på hårdrock, gå på Frölundamatcher, spela Bochiaeller bara vara utomhus och vara i naturen. Han behöver hjälp med allt i vardagen; alla förflyttningar, mat, hygien, kommunikation, träning och aktiviteter. Han sitter i rullstol och har inget talat språk men kommunicerar med hjälp av sin dator. Det är därför viktigt att du kan läsa och prata bra svenska och även engelska.Ibland är det dubbelassistans, hemma eller ute på aktiviteter. Omfattning av tjänst 75%, samt möjlighet att gå inextra vid behov, vid aktiviteter och ordinarie assistenterssjukdomar och ledigheter. Arbetstiderna är natt 22.00- 08:00, både vardagar och helg på ett rullande schema. Vem är du som söker? Vi söker först och främst efter dig som har erfarenhet av liknande arbete som personlig assistent, men rätt personkemi är det viktigaste för den här killen. Det är en fördel om du ären positiv, aktiv och stark person med mycket humor, stort tålamod och en stor skopa lyhördhet. Eftersom det ibland kommer djur på besök, är det viktigt att du inte är allergisk. Bifoga CV och ett personligt brev till din ansökan. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsområde Myndighet ingår i Sektor stöd och omsorg. Det huvudsakliga uppdraget för verksamhetsområdet är socialtjänstens myndighetsutövning men området ansvarar även för färdtjänst, bostadsanpassning, serveringstillstånd, Mini-Maria, socialmedicinsk mottagning, familjerådgivning och utförare av insatser för barn- och familjer. Verksamhetsområdet leds av en verksamhetschef, åtta enhetschefer som ansvarar för varsin enhet och totalt finns cirka 125 årsanställda. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en verksamhetsutvecklare för uppdraget som innebär att bidra och leda arbete med att utveckla och leverera en modern och effektiv verksamhet med hög kvalitet och med bra välfärdstjänster. Du kommer att vara ett stöd till verksamhetschef i de flesta utvecklingsarbeten. Som verksamhetsutvecklare har du en viktig och strategisk roll inom det systematiska och processinriktade utvecklingsarbetet. En stor del av uppdraget innebär att arbeta med verksamhetsutveckling på en verksamhetsövergripande nivå både operativt och strategiskt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Driva förändrings- och utvecklingsarbete tillsammans med verksamhetschef och enhetschefer. • Förändra och effektivisera verksamhetsområdets arbetsflöden och processer. • Revidera och upprätta rutiner inom verksamhetsområdet. • Stödja och driva verksamhetsområdets arbete med systematiskt kvalitetsarbete. • Omvärldsbevaka och föreslå förbättringar. • Ingå i olika nätverk. • Ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp. • Ansvara för statistik på verksamhetsnivå. • Upprätta beslutsunderlag och vara föredragande i politiska nämnder. KVALIFIKATIONER Högskoleexamen exempelvis socionom, beteendevetenskap eller annan utbildning som bedöms lämplig av arbetsgivaren. Det är en fördel om du arbetat som chef inom myndighetsutövning i socialtjänst. Det är ett krav att ha erfarenhet från arbete med kvalitets- och verksamhetsutveckling inom socialtjänsten samt att du har goda kunskaper från politisk styrd och offentlig organisation. Rollen som verksamhetsutvecklare innebär kontakt med olika funktioner internt och externt. Du som söker tjänsten behöver vara bekväm och diplomatisk i dessa sammanhang. Det är ett krav att du har en god kommunikationsförmåga (muntligt, digitalt, visuellt och skriftligt). Du hanterar digitala verktyg som en naturlig del i ditt arbete samt behärskar Office-paketets alla delar obehindrat. För oss är det viktigt att du som söker har ett starkt intresse för kvalitet-, utvecklings- och förbättringsarbete och har en förmåga att hålla i gång flera processer samtidigt. Rollen kräver en god analytisk förmåga och förmåga att starta, genomföra, följa upp och utvärdera processer. Utifrån ett strategiskt förhållningssätt har du ett helhetsperspektiv på verksamheten och kan motivera och entusiasmera din omgivning. Arbetsuppgifterna för verksamhetsutvecklaren innebär stora krav på förmågan att arbeta självständigt samt hålla beslutad tidplan. Det innebär att du som söker måste ha en mycket god förmåga att strukturera och prioritera. För att lyckas som verksamhetsutvecklare har du en helhetssyn som ger dig förmågan att hålla fokus på både kultur och struktur. Du är initiativtagande, målmedveten och har lätt för att uppmuntra andras tankar och idéer. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Tillträde är 2 september 2024 eller enligt överenskommelse. I tjänsten som verksamhetsutvecklare finns möjlighet att arbeta på distans, upp till två dagar i veckan. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 44 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

2 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Kurator till resursskolan Lindénska skolan

Lindénska skolan är Lerums kommuns resursskola för elever inom AST. På skolan går ca 25 elever indelade i tre årskurser, låg-, mellan- och högstadiet. Skolan är belägen i två fristående byggnader i nära anslutning till Stenkulans skola. Arbetsplatsen är organiserad i tre arbetslag. Arbetslaget består av lärare och resurspedagoger. Arbetslagen arbetar nära skolans elevhälsoteam som består av specialpedagog, kurator, skolsköterska, SYV och skolpsykolog. Här följer Lindénska skolans verksamhetsidé: Lindénska skolan ska ge eleverna förutsättningar för att nå målen i läroplanen. All personal på skolan medverkar i detta arbete och elevernas lärande är i fokus för alla insatser som görs på skolan. Våra elever ska vara aktiva i sin lärandeprocess. Att våga pröva och lära av misstag innebär också ett lärande. Vi vill att eleverna ska våga ta initiativ, pröva olika sätt att lära och uttrycka sina egna åsikter på det sätt de känner sig trygga med. Målet är att lärandet sker i ett socialt sammanhang analogt och/eller digitalt. På Lindénska skolan är också målsättningen att skapa möjligheter för ett lärande som gör eleverna bättre rustade för livets möjligheter och utmaningar. Detta förutsätter att all personal arbetar för att utveckla ett tydligt ledarskap och ett inkluderande förhållningssätt. All undervisning ska i största möjligaste mån ske i grupp och endast i undantagsfall sker undervisning särskiljandes från denna. Om så sker är målet att så snart som möjligt skapa en situation där elevens behov av en socialt tillgänglig lärmiljö tillgodoses. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill verka för en tillgänglig lärmiljö för elever i ett mycket omfattande stödbehov. Lindénska skolan är kommunens resursskola och du kan läsa mer om vår verksamhet här; https://lerum.se/utbildning-och-barnomsorg/grundskolor-och-fritidshem/resursskola Tillsammans med rektor och elevhälsans övriga personal är du en viktig del i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet på enheten. Du kommer att arbeta i nära samverkan med specialpedagog, arbetslagen och med övrig personal på skolan vilket innebär att du fungerar som medspelare i team. På Lindénska skolan finns elevhälsoteamet som en viktig pusselbit i utvecklingen av det pedagogiska arbetet mot skolans mål. Som kurator är du är även en förebild angående att kommunicera på fler sätt än med talat språk. Därför måste du kunna tänka utanför boxen, ha ett stort tålamod, och förmåga att möta eleverna där de befinner sig. Tjänsten kan komma att tillsättas utifrån att erforderliga beslut fattas. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig och har erfarenhet av att arbeta som skolkurator. Som kurator på Lindénska skolan är det ett bra om du har kompetens och erfarenhet av att arbeta med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och främst inom AST. Det är viktigt att du är trygg i din profession och som person och att du är en god kommunikatör som bygger relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. På vår skola behöver vi dig som har stresstålighet och en god förmåga att bemöta både elever och vårdnadshavare i utmanande situationer. Det är också viktigt att du deltar aktivt i arbetslagets arbete kring eleverna och med andra gemensamma uppgifter. Kunskaper inom bildstöd och pekprat är meriterande. Skolan har samverkan med flera aktörer och det är önskvärt om du har kunskap inom dokumentation och kallelser gällande samverkansarbete. All personal på skolan har ett nära och förtroendefullt samarbete med vårdnadshavare. Enligt skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning inom förskola, skola och barnomsorg kan göras. Detta beställer du på Polisens hemsida. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Yrkeslärare till bygg- och anläggningsprogrammet

Lerums gymnasium ska vara en av regionens mest attraktiva gymnasieskolor och ett självklart alternativ för ungdomarna i Lerum. Vi söker nu dig som tillsammans med elever, medarbetare och skolledning vill vara med i det arbetet. Med sina ca 1200 elever är Lerums gymnasium en attraktiv och populär skola med en stark värdegrund som fokuserar på trygghet, närvaro och utmaningar. Skolan kännetecknas av bredd och spets. Vi har nio nationella program, gymnasiesärskola och IM, uppdelad i fem skolenheter som var och en leds av en rektor. Skolan har också en administrativ chef och en verksamhetschef för samordning. Lärarna är organiserade i arbetslag runt eleverna på de olika programmen. Gymnasiet ligger i en fantastisk miljö, med ett grönt parkområde, alldeles intill Säveån, bara några minuters promenad från Lerums centrum och tågstation. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär undervisning på Bygg- och anläggningsprogrammet, inriktning husbyggnad och träarbetare. Meriterande är en bred kompetens inom fler yrken. I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen planering, genomförande och uppföljning av lektionerna som du genomför samt följa upp eleverna under det arbetsplatsförlagda lärandet. I tjänsten ingår även mentorskap vilket innebär att följa elevernas kunskapsutveckling och studiesituation samt vara ett stöd i elevernas utveckling mot att bli vuxen. Som en del av mentorsuppdraget ingår det även att ha kontinuerlig kontakt med hemmet och andra stödinsatser på skolan. I ditt uppdrag ingår att aktivt bidra till skolans utveckling. Du kommer att ingå i programarbetslag. År ett läser alla elever skolförlagt där de får en introduktion i flera yrken i syfte att kunna göra ett välgrundat inriktningsval inför årskurs två. Från år två bedriver de nästan hälften av utbildning arbetsplatsförlagd. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad yrkeslärare för byggprogrammet. Vi ser goda relationer mellan lärare och elever som en av de viktigaste framgångsfaktorerna. Du tycker om att arbeta med ungdomar och att hjälpa dem utvecklas. Du är en trygg och tydlig ledare i klassrummet med ett intresse av att möta elever med olika kunskaps- och motivationsnivå. Du trivs med att arbeta i ett arbetslag där man hjälps åt och arbetar nära varandra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du har erfarenhet. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas utifrån att erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Undersköterska Natt

Är du undersköterska och redo för nya utmaningar? Vill du vara med och påverka och utveckla framtidens äldreomsorg? Vill du kunna känna att det arbete du utför är betydelsefullt och viktigt? Vill du jobba i teamsamverkan? Då är du den vi söker: välkommen till Tuvängen! Vår arbetsplats präglas av professionalitet och en strävan efter god kvalité. Vi utvecklar vårt arbete för att möta behoven hos den vi är till för. Tuvängens äldreboende omfattas av 3 permanentavdelningar och 2 korttidsavdelningar med inriktning både mot somatik och demensproblematik. Här arbetar ett fantastiskt team bestående av undersköterskor, sjuksköterskor, rehab-personal, enhetssamordnare och enhetschefer. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som omvårdnadspersonal på Tuvängen innebär att ha ett professionellt bemötande till boende, anhöriga samt kollegor. Du kommer att stödja boende i deras vardag mot uppsatta mål i genomförandeplanen. Att arbeta på delegering är nödvändigt, likaså att självständigt föra social dokumentation och upprätta genomförandeplaner på dator i Treserva. Det är viktigt att aktivt delta som medarbetare i arbetsplatsens utveckling. Du har möjlighet att söka ombudsroll och specialisera dig särskilt inom ett område där det fortlöpande ges utbildningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Om du även har erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom är detta starkt meriterande. Det krävs goda kunskaper i talad och skriven svenska samt en god datorvana. Som person ser vi att du är engagerad, ansvarsfull, samarbetsvillig och flexibel. Vi söker dig som likt oss brinner för äldre och tycker äldreomsorgen är spännande och vill göra skillnad för de hyresgäster som vistas på Tuvängens äldreboende. För att lyckas i ditt arbete på Tuvängens äldreboende trivs du med att innehållet i arbetet ofta förändras samt att arbeta tillsammans i ett team som lyfter fram varandras styrkor. Att hjälpa våra boende till en meningsfull tillvaro ger dig energi och glädje. Du är professionell, lyhörd och respektfull i ditt bemötande. Du har hög kunskap inom omvårdnad och ett driv att lära nytt. Alla kollegor förväntas samarbeta på ett flexibelt sätt över huset för att på bästa sätt ta tillvara på varandras kompetens och våra resurser. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på 100% eller efter överenskommelse. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas. Tillträde efter överenskommelse. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

29 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Butikssäljare till Synsam Lerum 75%

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team beståendeav Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Varaen del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

29 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Serviceinriktad och motiverad säsongsarbetare

Gråbogården är en event och konferensanläggning som är vackert belägen i naturen vid mysig badsjö utanför Gråbo, endast 35 minuter från centrala Göteborg. Här kan våra gäster hämta energi från konferensen eller från tid tillsammans med nära och kära under sin vistelse. Vi är ett familjeföretag med intresse i att utveckla vår verksamhet där gäster ska trivas och vilja komma tillbaka. Vi är närvarande, hjälpsamma och lär av varandra. Alltid med ett vänligt leende. Vi söker nu en serviceinriktad och motiverad säsongsarbetare. Om du kan snabbt lära dig våra rutiner, har lätt för att samarbeta och är en positiv, prestigelös och ordningsam person som förstår att kvalitet för gästerna alltid kommer i första hand, ja då tror vi att du ska passa perfekt in hos oss! Vi söker nu dig som kan arbeta extra vid behov under hela sommarsäsongen. Att du pratar svenska eller engelska är ett krav. ARBETSUPPGIFTERNA BESTÅR I HUVUDSAK AV: Fastighetsskötsel och underhåll av utomhusmiljön, såsom till exempel soptömning, rengöring av terasser, utemöbler, gräsklippning, fasadtvätt, och underhåll av blommor och buskar Vid behov även rycka in och hjälpa ordinarie hotellstäd personalen av våra flerbäddsrum, fest- och konferenssal, kök, toaletter, duschar samt allmänna utrymmen Hjälpa till med tvätt och fylla på förråd Vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenhet från fastighetsskötseln eller städbranschen, där erfarenhet av hotell är meriterad. Vill du arbeta i en vacker miljö utomhus, så skynda dig då och sök till oss! TJÄNSTENS OMFATTNING: Vi söker dig som kan arbeta större delen av sommarsäsongen med upplärning redan under våren. Helst mellan april – september 2023, minimum sex veckor Säsongsarbete är deltid (20-25 timmar / vecka) Varierande arbetsuppgifter och sysselsättningsgrad Varierande arbetstider men främst dagtid - måndag till fredag. VEM ÄR DU? Du tycker om att städa, hålla ordning och har en känsla för detaljer. Mycket noggrann, ordningsam och ansvarsfull Du tycker om att röra på dig och har bra fysik då tunga lyft kan förekomma Kan arbeta självständigt, följa rutiner och har förmåga att ta egna initiativ Är vänlig, har positiv attityd och prestigelös Goda kunskaper i svenska eller engelska. NÄR DU JOBBAR HOS OSS FÅR DU: Möjlighet att vistas i naturen varje dag Fri nyttjande av kanoter, kajak och SUP Flexibilitet ANSÖKAN: Vi tar endast emot ansökningar via e-post och hör av oss till kandidater löpande. Bifoga ett personligt brev varför du vill arbeta hos oss, ditt CV och ev bilaga till [email protected] senast 26 maj 2023. Läs mer om vår verksamhet på www.grabogarden.se. Välkommen!

28 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

28 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Begravningsrådgivare / Begravningskoordinator

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator. Är du en person som har lätt för att skapa förtroende och vara kommunikativ? Stimuleras du av att hjälpa människor i ett speciellt skede i livet? Då kan du vara vår nya Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator. Lerums Begravningsbyrå är auktoriserade och medlem av SBF (Sveriges Begravningsbyråers förbund) och består i dag av 3 medarbetare och behöver nu utöka vårt team med 1 person. Företaget har en anrik historia som grundades 1941 och präglas av en ständigt pågående utveckling och är i dag en helhetsbyrå. Ansvarsområden I rollen ingår: Helhetsansvar och rådgivning kring ett begravningsuppdrag Arrangemang av begravningar Representera vid begravning, avsked m.m Bistå i planering av framtida begravningar Stöd åt familjer genom hela processen Kistläggning och transporter av avlidna, TUNGA LYFT Kontakter med anhöriga och gäster, kunder kring t ex minnesgåvor och allmänna frågor. Kvalifikationer Vi söker dig som är bra på att kommunicera, skapa förtroende samtidigt som du har integritet som din trygga grund. Du är empatisk och har lätt för att sätta dig in i andras situation. Du kommer att ha en koordinerande roll, så det är viktigt med noggrannhet, att kunna hålla igång flera uppgifter parallellt och att du har en stark administrativ sida. Att ge god service är viktigt för dig och din personlighet präglas av att alltid ge kunden det bästa. Du har goda IT-kunskaper och kommunicerar flytande på svenska i både tal och skrift. Har du branscherfarenhet ser vi det som meriterande. Egen bil krävs. Endast ansökan via nedan mail beaktas.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kurator

Aspenässkolan är vackert belägen strax intill sjön Aspen och flera grönområden. På Aspenässkolan finns engagerade, drivna och kunniga medarbetare som sätter barn, utveckling och lärande i centrum. Enheten har en tydlig struktur och hög måluppfyllelse. Vårt arbete utgår från ett kollegialt lärande och en kultur där vi regelbundet träffas för att säkerställa en god kvalitativ undervisning med eleven i fokus. Arbetslagen är organiserade årskursvis och pedagogerna arbetar tillsammans i team kring klasserna, utifrån roller och ämneskompetenser. Samtliga arbetslag har en arbetslagsledare, vars uppdrag bl. a är att utgöra en länk mellan ledning och arbetslag, lyfta fram frågor och tankar av övergripande karaktär från arbetslaget till ledningen, likaså förankra och skapa förståelse i arbetslaget för fattade beslut. ARBETSUPPGIFTER Som skolkurator har du alltid det pedagogiska uppdraget i fokus. Exempel på arbetsuppgifter är att genomföra kortare insatser av stöd- och motivationssamtal, dels på gruppnivå, dels med enskild elev och eventuellt med elevens vårdnadshavare. Du arbetar konsultativt gentemot pedagoger och andra professioner inom skolan samt har kontakter med externa aktörer, såsom exempelvis socialtjänst, BUP och polis. Du handleder personal, genomför olika typer av kartläggningar, utredningar och bedömningar, t ex. sociala utredningar inför mottagande i anpassad grundskola. KVALIFIKATIONER Du som söker vår tjänst som skolkurator är utbildad socionom eller har annan likvärdig utbildning samt har erfarenhet av arbete med barn och unga i skolan. Du har lätt för att samarbeta men kan också planera och prioritera ditt arbete självständigt. Du har ett inkluderande förhållningssätt och skapar goda relationer med pedagoger, elever och vårdnadshavare. Du följer aktuell forskning och bygger ditt utvecklingsarbete på en analys av tidigare resultat. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Det är meriterande med påbyggnadsutbildningar inom t. ex motiverande samtal, coaching, eller liknande. Tjänsten kan komma att tillsättas utifrån att erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tjänsten kan komma att tillsättas utifrån att erforderliga beslut fattas. Intervjuer sker löpande.

26 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024