Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Linköping och Norrköping. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Avdelning Tactical, Avionics and Display Systems ansvarar för mjukvaruutveckling och mjukvaruintegration för hela avioniksystemet för både Gripen C/D och Gripen E/F. Avdelningen är en del av affärsenheten BU Gripen vars uppdrag är att säkerställa utveckling, produktion, testning, leverans och drift av det kompletta vapensystemet Gripen till alla befintliga och nya kunder. Du kommer jobba inom Gripen C/D inom det område som har i uppdrag att stötta de olika utvecklingsteamen. Du kommer bidra med expertis och stöd i det kontinuerliga förbättringsarbetet runt processer och arbetssätt inom CM-området. Du kommer också arbeta praktiskt med verktygsutveckling, utbildning och support i det dagliga arbetet. Här får du en unik möjlighet att stötta, påverka och hjälpa en utvecklingsorganisation till modernare arbetssätt. Här får du leda och utvecklas i takt med teamet, samtidigt som du är med och skapar en kultur präglad av samarbete och framåtanda. Din profil Vi söker dig som är kommunikativ, nyfiken och ansvarstagande, med förmågan att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. Rollen kräver att du har ett stort intresse för att förstå verksamheten, analysera varför saker görs och hur de kan förbättras. Du behöver också vara social och trivas med att samarbeta med olika intressenter för att inspirera och bidra till utveckling och förändring. För att lyckas i rollen ser vi att du har: * En relevant högskola/ingenjörsutbildning eller besitter motsvarade arbetslivserfarenhet * Minst några års erfarenhet av mjukvaruutveckling och versionshantering * Goda kunskaper inom Git, Bitbucket, branchstrategier och workflows * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Det är ett extra plus om du dessutom har: * Erfarenhet av formell CM-hantering och processer * Erfarenhet av att driva kontinuerligt förbättringsarbete * Erfarenhet av Python * Tidigare arbetat inom tillverkande industri Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
ABOUT CBRE DATA CENTRE SOLUTIONS CBRE Data Centre Solutions (DCS) is a part of the CBRE Group with over 130.000 employees worldwide and delivers fully integrated real estate, facilities and technology solutions for data centre owners, occupiers and investors across the globe. As a dedicated business line within CBRE, DCS is dedicated to solving complex challenges within every stage of the data centre lifecycle. We provide our employees the best conditions to develop professionally and personally and to realise their full potential in the course of their career. Join us now in Linköping (Sweden) and bring your unique talent and skills to our Team. YOUR RESPONSIBILITIES Job Purpose * We are looking for a new colleague to our team, at data center in Linköping. Critical Technicians' main task is to ensure a good customer delivery by performing service and maintenance on critical/technical equipment and property-related technology equipment with associated web systems, according to the contract and the SLA (Service Level Agreement) and KPI (Key Performance Indicator) that is included in the contract. The role also entitles in-depth technical support and guidance for projects and small works performed on site in both planning, execution, and completion * Responding speedily to fault/breakdown requests and efficiently undertaking routine scheduled maintenance of plant and/or equipment being pre-requisite and of paramount importance * Participate in the planning and the resource planning for service, maintenance and corrective actions of all technical equipment on site * Quality assurance CBRE technical delivery and participate in critical installations and critical maintenance work. Manage and follow up internal CBRE processes * Participate in shift operations 24/7 * Backfilling the existing colleges during sick leaves, vacations etc. including shifts (24/7 operations) * The Critical Technician is expected to live and lead the company's RISE (Respect Integrity Service Excellence) values Further Responsibilities * Carry out routine planned preventative maintenance tasks as required within HV and LV distribution systems, associated plant / equipment and HVAC mechanical cooling / heating systems as determined by the CMMS system's work orders * Monitor BMS for running and alarm conditions * Building walk-rounds * Investigate faults, identify causes and effect remedies * Ensure corrective / repair works are carried out in accordance with current regulations * Assist when and where required with installation works * Develop a comprehensive understanding of the portfolio buildings their layouts, functions and complexities * Endorse day to day and future compliance to safe working practices, quality standards conformity and best practice methods * Volunteer ideas / initiatives that contribute to the service levels and delivery * Participate in the planning for service and maintenance and set time frames for the work to be performed together with the other team and Contract Manager * Participate in decisions and the execution of the work * Contribute to identifying the workforce and skills required to perform the work or to take in external support * Contribute to the development of working procedures and processes. * Provide Technical Services support to the contract delivery * Actively work for the development of site and delivery OUR BENEFITS - WHAT YOU´LL GET IN RETURN * Future-proof job opportunity with a true development guarantee in one of the fastest growing Data Centre markets worldwide * TOP trainings with internationally recognized state-of-the-art certifications * Attractive salaries based on experience and qualification with an annual salary assessment / increase and other good benefits * International working environment with inspiring cross-border career opportunities * Creative working culture with challenging responsibilities and high level of autonomy * DIVERSITY, OCCUPATIONAL SAFETY and WORK-LIFE BALANCE are practiced values! CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din Roll Som DevOps Enabler är du spindeln i nätet mellan mjukvaruutveckling och IT operations, som förstår, för dialog med, och ser till att våra utvecklare har bästa möjliga förutsättningar att jobba smart, snabbt och effektivt. Du är kittet, kommunikatören och möjliggöraren som säkerställer att behov och förmåga går hand i hand i vår ständigt föränderliga vardag. Du trivs med att lösa komplexa, mångfacetterade problem, även när all information inte är tillgänglig. Du kan hitta lösningar som är både praktiska och genomförbara. Du kommer främst att arbeta på kontoret, men räkna med att även tillbringa viss tid i simulatorer och flygplansriggar. Din Profil I arbetet ingår många kontaktytor och där kommer din kommunikations- och samarbetsförmåga och din styrka att skapa och vårda relationer att vara en viktig del. Ett väl utvecklat självledarskap med förmåga och vilja att strukturera ditt arbete och ta egna initiativ kommer att vara en framgångsfaktor. Du ser lösningar i problem och kan fånga upp andras behov. Vi kommer tillsammans att bygga upp en engagerad och kompetent grupp och säkerställa att vi gemensamt skapar moderna, skalbara och användarvänliga miljöer som stödjer utvecklingsprocesserna och affärsmålen. Arbetet sker både internt inom avdelningen och i nära samarbete med motsvarande organisationer inom BU Gripen, AN IT och Group IT. TADS, Tactical, Avionics and Display Systems, har verksamhet både i Tannefors och Järfälla, och tjänsten kräver att du tillbringar viss tid på plats i Järfälla. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Din arbetsplats Ekängens skolor är beläget i naturskön miljö ca 6 km från centrum med goda bussförbindelser. Vi är en f-6 skola med ca 455 elever fördelat på två skolor. Bärstadskolan med elever från förskoleklass till åk 1 och Ekängsskolan med elever från åk 2 till och med åk 6. Vi arbetar med tydliga mål där lärande och gemenskap genomsyrar vår verksamhet. Dina arbetsuppgifter Som korttidsvikarie på Ekängens skolor kommer du att undervisa och ansvara för klass/elevgrupp vid ordinarie lärares frånvaro. Observera att du som korttidsvikarie arbetar främst under skolterminerna. Det är enkelt för dig att göra dig tillgänglig för arbete med kort varsel. Du lägger själv in tillgänglig arbetstid i din digitala kalender och bokas efter verksamhetens behov. Det är verksamheternas behov som styr hur ofta du blir bokad. Din digitala kalender finns tillgänglig via en app i din telefon eller på webben. Som korttidsvikarie behöver du vara beredd på att passen ibland kommer med kort varsel och du bokas minst 4 timmar vid varje tillfälle. Du som söker För att du ska kunna arbeta i skolan behöver du vara minst 18 år. Vi söker dig med relevant utbildning, du behöver ha en gymnasieexamen samt en påbörjad eller avslutad utbildning till lärare. Studerar du till förskollärare eller lärare behöver du ha genomfört minst en godkänd APL/VFU-period. Det är meriterande om du har arbetat i skolan tidigare. Du ska kunna omsätta dina kunskaper och dina erfarenheter i praktisk undervisning när du ska stötta barn och elever i deras utveckling. Det är ett krav att du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanerna (Lpfö22 och Lgr18) ska organisera och genomföra arbetet så att barnet får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling samt ansvara för att varje barn kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Du ska kunna bidra till att anpassa undervisningen till eleverna och låta dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. I din roll som vikarie ska du vara en god förebild. Du har förmågan att samarbeta väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll anpassat till situationen. I rollen som vikarie är det även viktigt att du som person tar initiativ och ansvar i aktiviteter och uppgifter som förekommer ute i verksamheterna. Eftersom du bokas efter verksamheternas behov innebär det att den ena dagen sällan är den andra lik och vi tror därför att du är en person som är flexibel och att du har lätt för att anpassa dig till nya verksamheter/arbetsmiljöer och gruppkonstellationer. Är du intresserad av att arbeta som korttidsvikarie hos oss på Ekängens skolor? Du är då välkommen att skicka in en intresseanmälan till oss. Dokument att bifoga: • Du som har en utfärdad förskollärarlegitimation/lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du skickar in en intresseanmälan. • Är du utbildad förskollärare/lärare men ännu inte har ansökt om förskollärarlegitimation, vänligen bifoga examen från högskola/universitet. • Är du under utbildning till förskollärare/lärare, bifoga nationellt resultatintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-08-18 eller enligt överenskommelse Anställningsform: timanställning Sysselsättningsgrad: sysselsättningsgraden utgår från verksamhetens behov Antal lediga befattningar: 4 Ref. nr: 15553 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Är du en erfaren tandläkare med tidigare eller nuvarande erfarenhet som klinikchef – och redo att ta nästa steg i karriären? Vi söker dig som vill ta ett större helhetsansvar för två närliggande kliniker, där du får kombinera det kliniska arbetet med ett strategiskt och operativt ledarskap. Låter detta som dig? Sök då till oss redan idag. Om tjänsten Som klinikchef och tandläkare driver du kliniken framåt genom tydliga mål, resultatuppföljning och fokus på hög odontologisk kvalitet. Du leder, engagerar och utvecklar dina team, skapar en god arbetsmiljö och samarbetar nära med både interna och externa aktörer för att stärka klinikens position. Du har stöd av en erfaren tandsköterska som även kan axla rollen som biträdande klinikchef. Arbetsfördelning: 70% patientverksamhet (primärt i Linköping) och resterande 30% administrativt arbete/ledarskap/uppföljning. Klinikerna du kommer ansvara för är Svartå och Stångå Tandklinik. Utvecklingsmöjligheter: Dentalum är inne i en expansiv tillväxtfas och planerar att växa både genom förvärv och nyetableringar under de kommande åren. Detta skapar goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen. Erbjudande En nyckelroll i en spännande och ständigt växande organisation. Stor frihet att självständigt driva och utveckla kliniken. Konkurrenskraftig lön, villkor och förmåner. En positiv arbetsmiljö med högt engagemang och teamkänsla. Stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten i samverkan med engagerade och kompetenta team. Flexibla arbetstider (dagtid). KvalifikationerKrav - Minimikrav för att gå vidare i processen. Svensk yrkeslegitimation som tandläkare (utfärdad av Socialstyrelsen). Minst 5 års erfarenhet som tandläkare. Gärna fler. Obehindrat svenska i tal och skrift samt stark kommunikativ förmåga. Erfarenhet av att vara klinikchef alternativt annan dokumenterad ledarskapserfarenhet. Meriterande - Önskvärda kvalifikationer men inget krav.Erfarenhet av: Privat tandvård. Odontologiskt ansvarig. Att implementera nya arbetssätt, inklusive delegering av arbetsuppgifter. Mer än 5 års erfarenhet som tandläkare och flera års erfarenhet av att vara klinikchef med odontologiskt ansvar. Om dig Vi söker en trygg och engagerad ledare som motiveras av att göra skillnad – både för teamet och för patienterna. Du har en naturlig fallenhet för att inspirera andra, driva utveckling och skapa struktur i vardagen. Med ett analytiskt tankesätt och ett lösningsorienterat förhållningssätt ser du möjligheter där andra ser hinder. Du trivs i en roll där du får kombinera kliniskt arbete med strategiskt ledarskap, och du är skicklig på att bygga starka, förtroendefulla relationer – både internt och externt. Praktisk information Patientklientel: Vuxna och barn. Journalsystem: Frenda. Ort: Linköping och Mjölby. Anställningsform: Fast. Omfattning: Heltid Lönemodell: Fast, med möjlighet till resultatbaserad lön. Antalet semesterdagar: 30. Kollektivavtal: Nej, men vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor, likt tjänstepension, försäkringar och andra förmåner. Tillträdesdatum: Tillträde gärna omgående, men tidigast i augusti. Vi tar självklart hänsyn till din uppsägningstid. Om Dentalum - Svartå och Stångå Tandklinik Stångå Tandklinik ligger i Linköping och har sex moderna behandlingsrum. Teamet består av cirka 16 anställda med fem tandläkare, två tandhygienister, sju tandsköterskor och en receptionist. Mestadels vuxna patienter behandlar vi här. Svartå Tandklinik finns i Mjölby och har 4 moderna behandlingsrum. Teamet består av 9 personer, där vi har tre tandläkare, tre tandsköterskor, en tandhygienist och en receptionist. Här behandlar vi både vuxna och barn. Båda klinikerna är utrustade med digital röntgen och OPG. I Stångå har vi också CBCT. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård. Båda klinikerna erbjuder högkvalitativ tandvård, från akuta behandlingar och förebyggande vård till estetiska behandlingar som tandblekning och tandreglering (Aligners). Dentalum Klinikerna ovan ingår i Dentalum – en växande tandvårdsgrupp med 30 kliniker och 250 medarbetare. Dentalum grundades av erfarna tandläkare och entreprenörer med fokus på hållbar och långsiktig tandvård, där både patienternas och medarbetarnas välmående är i centrum. Varför välja oss?Ta den unika möjligheten att kombinera din passion för tandvård med ledarskap – utveckla våra kliniker och forma framtidens tandvård. Din ansökanSök med eller utan CV via Odonti. Sista ansökningsdatum är 4 augusti 2025, men kan dock tillsättas innan dess. Vi samarbetar Dentalum med Odonti, som hanterar rekryteringsprocessen. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av Dentalum. Alla ansökningar måste ske via Odonti.se för en rättvis och professionell hantering. Vänligen undvik direktkontakt med arbetsgivaren. Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare för tjänsten. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt snabbt, så visa ditt intresse idag! Kontaktuppgifter Ansvarig rekryterare: Jashar Samadi [email protected] /+46709 220 250
Är du bra på att se lösningarna och drivs av att hjälpa andra? Tycker du att det är spännande med IT och brinner för problemlösning? Hos Experis får du chansen att djupdyka in i IT världen. Denna roll ger dig chansen att utveckla dina IT-kunskaper och samtidigt som du förvärvar den kompetens du redan besitter! 🤖 Din vardag hos oss: Som IT-tekniker på Experis är ingen dag den andra lik. Med en känsla för service och en motivation att hjälpa andra kommer du att trivas utmärkt som IT-tekniker hos oss! Vi lägger stor vikt i individens möjlighet att påverka sin egna resa och utveckling. På Experis kommer du möta varierande utmaningar och få chansen att utvecklas dagligen! Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta nätverkshantering, IT-säkerhet, anpassningar, installationer, systemadministration, felsökning och mycket mer. Din insats kommer att förenkla mångas personers vardag! Det är med glädje vi välkomnar dig till vårt team, där du kommer att få agera nyckeln till ett smidigt IT-landskap. Tillsammans kommer vi att hjälpas åt för att finna innovativa och smidiga lösningar. Du kommer få möjligheten att bidra med din kunskap i grupp samtidigt som du även får chansen att arbeta individuellt. Hos Experis är alla konsulter en del av Experis-familjen! Det är viktigt för oss att din vardag blir både spännande och lärorik. Låter detta som en perfekt roll för dig? Ta kontakt med oss redan idag! Vi ser gärna att du har: * Högre utbildning inom IT och minst 4 års erfarenhet som IT-tekniker eller likvärdigt * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Hur är du som person? Vi letar efter någon som tar ansvar och kan vara flexibel i sin roll som IT-tekniker. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för IT och en känsla för service och noggrannhet. Med en positiv inställning och ett vilja att utvecklas, kommer man långt! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-administration. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling. Vi ser framemot att höra från dig! Låter detta som något för dig? Kontakta Vilma på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀
Nu söker vi dig som vill undervisa våra högstadieelever på en skola med naturvetenskaplig profil. Skolan är stor så här samarbetar vi tätt i arbets- och ämneslag med många kollegor. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Utgångspunkten för dig som lärare är att arbeta med planering, undervisning, utvärdering och värdegrundsarbete utifrån läroplanen. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor. Som lärare i åk 7-9 samarbetar du med vårdnadshavare, kollegor och med andra som förekommer i skolan för att nå en högre måluppfyllelse och skapa bästa förutsättningar för varje elev. Du utgår från den elevgrupp du möter och förväntas skapa en varierande och utmanande undervisning. Att använda digitala verktyg är en naturlig del i din undervisning. Du främjar ett kollegialt lärande genom diskussion och reflektion vid såväl planerade som spontana tillfällen. För att gynna elevernas lärande, samt din egen och verksamhetens utveckling, tar du tillvara på olika professioners erfarenheter och kunskaper. Denna tjänst innebär undervisning i svenska och engelska i årskurs 7-9 samt mentorskap. Under läsåret 25/26 kommer du att undervisa i årskurs 7 samt vara mentor för en av våra profilklasser. I denna tjänst samarbetar du tätt med kollegor i ditt arbetslag som idag består av ca 25 kollegor. Din arbetsplats Berzeliusskolan är en attraktiv, nyrenoverad och centralt belägen skola. Här finns grundskolans högstadium, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Totalt finns ca 1800 studerande, varav 750 inom grundskolan, och ca 300 anställda på skolan. Hos oss blir du en del av ett stort kollegie där man samarbetar tätt och stöttar varandra. Skolan är stor så du får många kollegor, men du får också ett mindre sammanhang med dina närmsta kollegor i både ämnes- och arbetslag som träffas regelbundet. Varje arbetslag har en helhetssyn på elevens lärande och gör sitt bästa för att resultatet ska bli så bra som möjligt. På hela skolan jobbar vi nu med tre fokusområden; ett relationsskapande arbetssätt, att öka elevernas närvaro samt ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. På skolan finns, utöver årskurs 7-9 inom grundskolan, spetsutbildning i matematik/no, idrottsprofil och IVAS, som är en resursskola för elever med diagnoser inom autismspektrat. Gymnasieskolan omfattar naturvetenskaps- och teknikprogrammen samt språkintroduktion. På anpassade gymnasieskolan finns programmet för estetisk verksamhet och programmet för samhälle, natur och språk inom det nationella programmet samt individuella programmet. Du som söker I första hand söker vi dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska och engelska åk 7-9. I andra hand söker vi dig med slutförd lärarutbildning för åk 7-9. Alternativt är du i slutet av din utbildning till lärare i åk 7-9. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete i läroplansstyrd skola via praktik eller som anställd. Det är meriterande om du har undervisat i årskurs 7-9 under minst ett läsår. I din roll som lärare i årskurs 7-9 har du goda kunskaper om skolans uppdrag och är väl bekant med läroplanen (Lgr22) och övriga styrdokument. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen (Lgr22) ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling. Du ansvarar för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Som lärare är du en god förebild. Du har förmågan att anpassa din undervisning till eleverna och låter dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. På ett kvalitetsmedvetet sätt skapar du goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande samt dokumenterar det. Du samarbetar väl med kollegor, vårdnadshavare och andra kontakter i samhället som förekommer i din yrkesroll. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning För att tjänsten ska gälla tillsvidare måste lärarlegitimation uppvisas, fram till dess gäller visstidsanställning. Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15526 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll: SAAB växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med aktuella samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll och vi behöver nu förstärka vårt team som jobbar med våra IT-system. Business Application inom Saab Group IT söker därför en systemadministratör till en rad intressanta utmaningar. Som systemadministratör kommer du ha rollen som förvaltare och utvecklare av våra IT-verktyg. Du kommer att få hantera affärsmässiga krav från våra internkunder och verksamhetsprocesser. I detta ingår förvaltning, felsökning, rättning och uppdatering av systemen. Baserat på kunskaperna kommer det finnas möjlighet att få vara delaktig i IT-projekt för att införa nya tekniska lösningar samt ingå i ett förvaltningsteam som har uppdraget att se till att applikationerna körs med upprätthållen system- och informationssäkerhet. Fokus ligger initialt på Linuxservrar men kunskap inom förvaltning av verktyg som exempelvis Atrifactory är önskvärda för denna tjänst. Din profil: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete med Linuxservrar. Erfarenhet att arbeta med förvaltning av Linux system ses som meriterande. Du har god kommunikativ förmåga och ett samarbetsorienterat förhållningssätt. Vi söker följande kompetens: * Goda kunskaper inom Linux/Unix system * Container-erfarenhet så som Podman/Docker * Scriptning i Bash och/eller Perl För att trivas i rollen tror vi du även har kompetens eller intresse av att även utvecklas inom något eller några av nedanstående områden: * Atlassian * Git * Kubernetes * Docker * Jenkins Vad du blir en del av: Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.
Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Linköping eller Norrköping, du kommer besöka butiker i båda städerna Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 30h fördelat under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Välj ett jobb för att visa detaljer