Maskinoperatör

Nu söker vi efter en driven maskinoperatör med stort ansvarstagande och engagemang till vår produktion i Linköping. Det kan vara en variation i vilka maskiner, material och produkter du kommer att jobba med. Det vi tillverkar har normalt väldigt snäva toleranser, så noggrannhet är något som ligger i ditt dna. Mycket av vad vi tillverkar är från en styck detalj till mindre serier. Arbetsuppgifter: Nu söker vi efter en driven maskinoperatör med stort ansvarstagande och engagemang till vår produktion i Linköping. Det kan vara en variation i vilka maskiner, material och produkter du kommer att jobba med. Det vi tillverkar har normalt väldigt snäva toleranser, så noggrannhet är något som ligger i ditt dna. Mycket av vad vi tillverkar är från en styck detalj till mindre serier. Vem söker vi som maskinoperatör: Vi tror att du har minst gymnasial verkstadsutbildning eller relaterade erfarenheter. Tillverkning sker alltid efter ritning, så goda kunskaper i ritningsförståelse är meriterande. Vi ser gärna också erfarenheter av mätkunskaper.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Företagssköterska

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du en engagerad och driven sjuksköterska med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa? Då ska du söka dig till oss på Falck hälsa och arbetsliv! Genom ditt arbete kan du aktivt bidra till att ge människor goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och privatliv! Vi som söker en kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team på vår enhet i Linköping. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, läkare, psykolog, fysioterapeut och rehabsamordnare mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi söker dig som: • är minst legitimerad sjuksköterska, mycket meriterande med utbildning till företagssköterska alt. distriktsköterska • har några års erfarenhet från medicinsk verksamhet, mycket meriterande med erfarenhet från arbete i företagshälsovård • behärskar svenska och engelska i tal och skrift Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet som Instruktör i HLR och Första hjälpen • Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning • Erfarenhet av spirometriundersökningar • Erfarenhet av motiverande samtal Som person • är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras • är du självgående, tar ansvar för ett proaktivt samarbete med våra kunder och driver ditt eget arbete • har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov • har du förmåga att planera och strukturera • är du kundorienterad och affärsmässig • har du en god kommunikativ förmåga Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Du kommer bl.a. att arbeta med: • Hälsoundersökningar • Förebyggande och hälsofrämjande arbete • Hälsorådgivning och individuella handlingsplaner • Vaccinationer • Provtagningar • Missbrukshantering, Drogtestning • Lagstadgade hälsoundersökningar • Kundkontakter, utbildningar, chefsrådgivning samt medicinsk rådgivning Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Självständigt arbete i en kompetent grupp med fantastiska kollegor • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Tjänsten innehåller resor inom närområdet efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Linda Jarheden på [email protected] eller på telefon 013-244 225. Välkommen med din ansökan senast 2024-06-16. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
För Saabs räkning söker vi nu en driftsamordnare - Linköping

För Saabs räkning söker vi en Driftsamordnare Caverion bygger för framtiden, därför behöver vi bli fler! Via smarta fastighetstekniska lösningar bidrar vi till hållbara resultat. Är du intresserad av att vara med i ett nytt kundavtal och vill bidra till utveckling av våra kunders fastigheter, då har vi jobbet för dig! Caverion växer med nya uppdrag och nu har vi en ny spännande roll som driftsamordnare till vår nya kund Saab med verksamhet i Linköping. Caverion och Saab inleder i år ett avtal gällande teknisk förvaltning, drift och underhåll av fastigheter nationellt. Det är ett partnerskapsavtal som bygger på bl.a. ömsesidigt förtroende och transparens. Dina arbetsuppgifter I rollen som driftsamordnare säkerställer du leveransuppfyllnad i avtalet genom god planering, samordning och uppföljning av avtalad leverans inom regionen/området. Du har ett tätt samarbete med områdeschef och tvärfunktionella specialister samt lokala driftchefer och övriga koordinerande funktioner. I rollen ingår även: • Sammanställa avvikelser från utförande tekniker för vidare analys och beredning av specialister. • Ansvar att uppdatera anläggningsregister och planer i företagsspecifika system utifrån förberedda underlag från specialister och chefer. • Analysera och förbereda beslutsunderlag kring produktionen inom ansvarsområdet. • Bistår chefer och ledare med underlag och analyser i arbetet med budget, prognos, intern och extern rapportering. • Bistår chefer och ledare att hitta förbättringar kopplat till hållbarhet, underhåll och kostnadsbesparingar. • Delta och verka som drivkraft i förändringsarbeten och utvecklingsprojekt. • Ansvara för att organisationen inom ansvarsområdet är rätt representerat i kundens system. Din bakgrund Vi ser att Du har en god erfarenhet av liknande roll där du arbetat med driftledning, samordning och/eller projektadministration. • Vi vill gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom teknik eller ekonomi. • Du är kunnig i Officepaketet och van att arbeta och rapportera i olika system, t ex SAP. • Du har en god förståelse inom fastighetsteknik. För att lyckas i rollen ser vi att du har god förmåga att bygga förtroendeingivande relationer och drivs av goda samarbeten med kund och kollegor. Du är ansvarstagande och har mycket god förmåga att organisera ditt arbete samt trivs med analysarbete och rapporteringar. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Kort om Caverion - Building performance När du jobbar på Caverion växer du med oss. I takt att du skaffar dig nya kunskaper, får du också nya möjligheter. Vi uppmuntrar våra medarbetare att lära som en del av jobbet- att ställa frågor, be om hjälp och dela med sig av kunskaper. Du får också hos oss ett stort nätverk inom alla teknikområden. Vi finns i 10 länder, i Sverige är vi ungefär 2500 medarbetar och vi finns på 71 orter från Ystad till Kiruna. Läs mer på caverion.se Building Performance betyder att vi bygger våra omgivningar på ett smart och hållbart sätt så att företag lyckas, och att människor mår bra. Vill du veta hur? Ta en tur Caverion Smart City Kontakt & Ansökan Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander tel. 073-081 74 04 alt. mail [email protected] Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes. Din ansökan vill vi ha senast den 23 juni 2024. OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail! Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Supplier Quality Engineer

Om tjänsten: Är du en teknikintresserad person med ett öga för kvalité så kan denna roll vara något för dig! Tjänsten befinner sig på Saab Aeronautics, special mission regional aircraft. Här kommer du få möjligheten att tillsammans med ett erfaret och kompetent team ansvara för att kvalitetssäkra flertalet hårdvarudelar av Saabs olika flygplan. Det övergripande uppdraget hos sektionen är att se till att flygplanen som de ansvarar för håller sig flygande och servade, vilket medför arbetsuppgifter som kvalitetsrevisioner, kontroll av produkter, kvalitetssäkring av leverantörer samt att ansvara för leverantörsbaser. Sektionen växer och det är här du kommer in i bilden! Specifika arbetsuppgifter för din roll kommer vara att ansvara för att kvalitetssäkra produkter kopplat till flygplanen internt hos de olika siterna på Saab. Denna roll kommer därav innebär en del resande i tjänsten, främst internationellt med det förkommer även resor nationellt. Vi söker dig som: Vi söker dig som har ett intresse för teknik och kvalitet. Det är även meriterande att ha läst någon form av teknisk utbildning och/eller ha jobbat inom industrin med fokus på produktionsteknik. För att trivas i rollen bör du vara driven, ansvarstagande och framåt, detta då du kommer ansvara för en egen leverantörsbas samt att rollen kräver att du kan stå på dig och våga argumentera för din sak. Det är även av vikt att gilla att träffa människor och att du har god kommunikationsförmåga. Dessa egenskaper är centrala då stora delar av dina dagar kommer att bestå av samarbete med andra kollegor och leverantörer. Om Saab AB: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.Praktisk information: Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön. Startdatum efter överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Behandlingspedagog till Active Omsorg Rundelsgatan

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker nu nya kollegor till vårt område Individ & Familj. Vi söker behandlingspedagog till vårt bolag Active Omsorg och verksamheten Rundelsgatan i Linköping Vårt HVB hem för unga riktar sig till flickor mellan 14–21 år. Om rollen En behandlingspedagog på Active Omsorg som först och främst har ett starkt engagemang och intresse för målgruppen och ser möjligheter i mötet med ungdomar. Du har tidigare erfarenhet från arbetet med ungdomar och allra helst från arbetet inom HVB. Arbetet innebär att du får arbeta i ett team som gemensamt erbjuder behandling, daglig omsorg och stöd i våra ungdomars vardag. Du kommer bland annat få vidare att få möjlighet att lära dig om beteendeanalys och andra verktyg inom KBT samt om färdighetsträning inom Dialektiskt beteendeterapi då detta är våra grundmetoder i arbetet. Du har alltid stöd och support från verksamhetschef och biträdande verksamhetschef. Vidare erbjuds du kvalificerad handledning från stödteam samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen för utveckling i ditt arbete. Arbetstiden är roterande schema, dag, kväll, helg och sovande nattjour Vem är det vi söker? Vi söker nu en socionom, beteendevetare eller motsvarande, alternativt minst socialpedagogsexamen (2-årig) till rollen för en fast tjänst. Du tycker det är givande att vara en del av en förändringsprocess och ser positivt på relationellt arbete. Vi söker dig som är kommunikativ, inspirerande och har lätt för relationer. Du har tidigare erfarenhet av HVB och gillar den dynamiska arbetsmiljön och ett högt tempo. Det är av stor vikt att kunna arbeta både självständigt och akutstyrt men också som en del i ett team med strukturerade arbetsuppgifter och tydliga dagsplaneringar. Du har dokumentationserfarenhet och mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift samt B-körkort. Vi ser det även som mycket meriterande om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik, KBT, AKK och lågaffektivt bemötande. Våra ungdomars bästa är grunden till allt vi gör och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i alla våra anställningar. Lyhörd, ansvarsfull, flexibel och lugn är egenskaper vi värdesätter högt Övrigt Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: 100% Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessen Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Som en del av rekryteringsprocessen genomför vi en bakgrundskontroll och med din ansökan godkänner du detta. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Mika Fischer [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Enhetschef

Falck Ambulans erbjuder tjänster inom prehospital akutsjukvård och utför ambulansverksamhet i Östergötland och Västerbotten. Våra verksamheter kännetecknas av att alltid sätta patientens bästa i centrum, en hög kvalitet, en väl utvecklad arbetsmiljö och fokus på utveckling av ambulanssjukvården. Till vårt ledarteam i Östergötland söker vi nu en engagerad ledare till en nyinrättad tjänst som Enhetschef! Tjänsten är en av fyra chefstjänster som tillsammans säkerställer leveransen av prehospital vård i ambulanserna i Linköping, Motala, Mjölby/Ödeshög, Kisa och Åtvidaberg. Som enhetschef är ditt uppdrag att säkerställa en resurssmart, optimerad och kvalitetssäkrad leverans genom att bygga och upprätthålla förtroende hos kunder, medarbetare och övriga intressenter genom att agera som en ambassadör för Falck och som förebild genom att leda verksamheten utifrån Falcks Winning behaviours och ledarskapsmodell där tydlighet, transparens, kommunikation och medarbetarengagemang är i fokus. Som chef på Falck kommer du till en verksamhet med korta beslutsvägar, möjlighet att bidra till utveckling av verksamhet och arbetssätt. I tjänsten ingår personal-, ekonomi-, kvalitets-, drifts-, arbetsmiljö- och miljöansvar. Vi ser gärna att du är sjuksköterska i grunden och har en gedigen ledarerfarenhet, gärna från personalintensiv verksamhet och att du drivs av att skapa bästa förutsättningarna för dina medarbetare samt leverera resultat. Har du också arbetat med team- och grupputveckling och har god kännedom om arbetsmarknadens spelregler, grunder i arbetsrätt och förhandlingar matchar det våra förväntningar För att trivas hos oss behöver du ha lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och vara en van användare av systemstöd för olika arbetsuppgifter som tex uppföljning av bemanning, ekonomi. Du behöver vara flytande svenska i tal och skrift samt god engelska i tal och skrift, då vi är ett globalt företag med kollegor i många olika länder. Som person är du representativ och social, positiv och resultatorienterad, trygg och stabil. Självklart innehar du giltigt B-körkort. Heltid 100% måndag- fredag, viss tjänstgöring övrig tid kan förekomma. Tjänsten kommer vara placerad på någon av våra stationer i Östergötland. Resor mellan de olika stationerna ingår i vardagen som enhetschef. Kollektivavtal Almega Vårdföretagen - Unionen/Ledarna För mer informationom tjänsten kontakta Mazella Redling [email protected]

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Verksamhetsansvarig

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären! Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig! Om tjänsten Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar. Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad. Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång. I dina arbetsuppgifter ingår: Personalledning och arbetsmiljöansvar Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader Skapa affärer och förse medarbetare med projekt Kvalitets- och miljöansvar Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Big Care söker Leg. sjuksköterska till uppdrag i hela Östergötland

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu söker vi på Big Care leg. sjuksköterskor till hyruppdrag i Östergötland på diverse olika uppdrag sommaren 2024. Kommande sommarbehov -Det finns sommaruppdrag där även du som specialistutbildad SSK kommer att kunna hitta något passande. - Det finns alla olika typer av uppdrag som exempelvis kan sträcka sig över månader med heltidstimmar eller ströpass alt. intensivt korttidskontrakt. Vi anpassar uppdrag efter dina behov och önskemål. Vänligen hör av er för mer information vad för uppdrag som finns ute just nu, tillkommer dagligen olika typer av SSK uppdrag. Kvalifikationskrav -Svenskt legitimerad sjuksköterska -Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska -Adekvat svenska i tal såväl som skrift Meriterande -Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Säkerhetstekniker

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vår verksamhet i region Mitt expanderar och vi söker en flexibel, social och ansvarsfull säkerhetstekniker till vårt gäng i Linköping. VAD DU KOMMER ATT GÖRA Rollen som säkerhetstekniker hos oss innebär att du kommer att arbeta med service, installation och driftsättning av inbrottslarm, brandlarm, CCTV och passersystem. Vi är ett mindre team, vilket innebär att du får möjlighet att arbeta med en stor bredd av uppgifter inom såväl elektronik och mekanik. Den ena arbetsdagen är inte den andra lik och du kommer att känna att du utmanas och gör skillnad, när du individuellt eller i team är vårt ansikte utåt hos kund. VEM DU ÄR Du har troligtvis en el- eller teleteknisk utbildning eller grundläggande kompetens och installationserfarenhet inom säkerhetsområdena inbrott, passage, brand eller CCTV. Vi skulle helst vilja att du har erfarenhet av att arbeta med framför allt RCO eller Aptus. Behärskar du dessutom lås och dörrautomatik är det meriterande. Du har ett strukturerat arbetssätt, är tekniskt intresserad och serviceinriktad. Du har god social kompetens och är lyhörd för verksamhetens och kundens behov. Du är positiv och social och värdesätter och bidrar till ett trevligt arbetsklimat. B-körkort och flytande svenska i tal och skrift är ett krav för att klara tjänsten och vi ställer även höga krav på tillgänglighet och flexibilitet. Våra värdeord är Smart, Engagerad och Kundorienterad och det tror vi att du också är. VARFÖR SKA DU VÄLJA OSS Du kommer till att glatt och seriöst gäng, som trivs bra ihop och känner en stolthet över jobben vi efterlämnar och över att tillhöra Great Security. Du får arbeta med roliga och högprofilerade projekt och avancerade tekniska lösningar. Vi satsar på vår personal. Hos oss kommer du att erbjudas goda utvecklingsmöjligheter att både bredda dig och även kunna spetsa din kunskap. Vill du samma sak som vi – att bli bäst i klassen – ser vi fram emot din ansökan. När du blivit varm i kläderna är vår strävan att du ska känna dig framgångsrik och stolt över att arbeta hos oss. ÖVRIGT Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning innefattande bakgrundskontroll, registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning kan utföras innan/inför anställning för slutkandidaten. För vissa uppdrag ställs krav på svenskt medborgarskap. I tjänsten ingår tjänstefordon Du rapporterar till platsansvarig. Det kan i framtiden bli aktuellt med beredskapstjänstgöring.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Är du Mantsinens nya resande serviceingenjör/tekniker?

Beskrivning Vill du arbeta med maskiner och ha en självständig tjänst där du planerar dina arbetsdagar? Läs gärna vidare om rollen som resande serviceingenjör/tekniker hos Mantsinen, som expanderar och söker sin nästa kollega med placeringe i Södra eller Mellersta Sverige. Mantsinen med över 500 anställda i Sverige, Finland samt Brasilien och dess maskiner möjliggör hantering av material inom främst hamnar och massaindustrin. Mantsinens huvudkontor är beläget i Ylämylly, Liperi i östra Finland och deras återförsäljare- och servicepartnernätverk sträcker sig över 50 länder globalt.  Arbetsuppgifter I rollen som resande serviceingenjör/tekniker ansvarar du för planerade och akuta serviceuppdrag på kunders anläggningar längs ostkusten.  Serviceuppdragen består av service och reparation samt underhåll av Mantsinens maskinpark. Du utgår från hemmet med en egen servicebil och har direktkontakt samt ansvarar för att planera och boka serviceuppdrag med återkommande kunder, främst inom hamnar och massaindustrin. Dina kunder är lokaliserade längs ostkusten i Sverige, varför det är en fördel om du är bosatt i närheten. Som serviceingenjör/tekniker kommer du bland annat att hantera mekanik, hydraulik, PLC, kontrollsystem och elkraft. Efter utfört serviceuppdrag kommer du att dokumentera och beställa reservdelar i samråd med servicechefen, som du rapporterar till, och som är geografiskt placerad på huvudkontoret i Finland. Du har även rådgivande dialog med kunder kring reservdelar, komponenter och service. I rollen förekommer ca 2-3 dagars resande per vecka, främst i Sverige, men övriga Skandinavien kan förekomma. Du kommer även vid tillfällen att hålla i utbildning (på svenska).  Kvalifikationer För att passa i rollen som servicetekniker tror vi att du har mångsidig tekniskt kompetens inom exempelvis områdena mekanik, hydraulik, PLC, kontrollsystem och elkraft samt har erfarenhet av service/montering av stora maskiner eller liknande.  Du är affärsmässig, drivs av utmaningar och har vilja att ta egna initiativ då ingen anläggning är den andra lik. Vidare är du en ansvarstagande person som trivs med att planera och ansvara för att lösa reparationer och service ute hos kunder. Teamwork är en viktig del i arbetet då du kommer samarbeta med kollegor och andra intressenter.  Du har också möjlighet och trivs med att vara på resande fot då du kommer att vara resande cirka 2-3 dagar per vecka (med övernattning). Du är bekväm med att arbeta på höga höjder, innehar b-körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.  Meriterande: - Teknisk grundutbildning. - Kännedom om större/tunga maskiner. - Eftergymnasial/högskoleutbildning. Villkor Tjänsten är en anställning på heltid direkt hos Mantsinen Sverige med flexibel placering då du utgår från hemmet, fördelaktigt om du bor i Södra eller Mellersta Sverige då flera kunder finns i detta område. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Lön: Månadslön med övertidsersättning inkluderad, traktamente vid resor samt förmåner som friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring.  Rekryteringen sker i samarbete med Q, rekryteringskonsult Åsa Gustafsson tfn 013-4703901. Du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan via www.bemanning.se/ledigatjanster där vi ser fram emot att ta del av din ansökan snarast då vi arbetar med löpande rekrytering.  Om Mantisien: Mantsinen Sverige AB erbjuder ett utvecklande arbete som resande serviceingenjör/tekniker i ett bolag som arbetar med materialhantering inom industrin, på hamnar och massafabriker. Mantsinen är ett finskt familjeföretag som värnar om dess anställda och erbjuder möjlighet till goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer tillhöra Mantsinens dotterbolag i Sverige med lokalisering på ostkusten, exempelvis Stockholm, Norrköping, Gävle, Sundsvall.    Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024