Teknisk Projektledare Saab Tactical Electronics
SAAB AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll I Rollen som Teknisk projektledare inom vår utvecklingssektion blir ditt huvudsakliga ansvarsområde att leverera våra utvecklingsprojekt mot ställda krav inom givna ramar. Det kan vara både interna R&D projekt eller kundfinansierade utvecklingsprojekt. Till din hjälp kommer du ha ett kompetent team med kompetenser inom bland annat mjukvaruutveckling, elektronikdesign och mekanikkonstruktion, som sätts samman utifrån projektens karaktär. Du arbetar även överbryggande med andra sektioner som inköp och produktion. Det innebär att du kommer arbeta nära produkterna under hela utvecklingsfasen. Våra utvecklingsprojekt genomförs under en relativt kort livscykel som vanligtvis varierar mellan ett par månader och upp till ett år. I din roll behöver du vara tekniskt insatt för att kunna hantera tekniska diskussioner, bryta ner framtida arbetspaket samt säkerställa att de produkter vi utvecklar, utvecklas mot aktuell kravbild, i samråd med utvecklare. Din profil Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse som du kombinerar med god affärsmässighet. Du är strukturerad med gott självledarskap. Meriterande är tidigare erfarenhet av projektledning, mjukvaruutveckling, mekanik- eller elektronikkonstruktion eller test och verifiering inom produktutveckling, gärna inom området datorer och nätverksbaserade lösningar, eller liknande. Arbete inom affärssystem IFS Sherpa och erfarenhet av system såsom Azure Devops, Jira etc. är även meriterande. Vi tänker oss att du har en relevant högskoleutbildning i botten och några års arbetslivserfarenhet där du hunnit utveckla dina kunskaper inom dessa områden, alternativt att du förskaffat dig fördjupad kompetens på annat sätt. Du behöver vara kreativ och drivas av att hitta lösningar på tekniska utmaningar samt arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet, då ditt arbete starkt är kopplat till produktens kvalitet och upplevelse hos kunden. Du ska trivas med att ta tekniska diskussioner med utvecklare och medarbetare. Till stöd i arbetet finns även flertalet processer som guidar dig i utvecklingsarbetet. Du kommer behöva jobba både i grupp och enskilt och gilla en dynamisk miljö med parallella projekt och ny spännande teknik. För rollen hos oss behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

3 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Timvikariat inom stöd, vård och omsorg
Linköpings kommun
Vårdbiträden

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Är du passionerad att ge vård och stöd till dem som behöver det mest? Hos oss får du möjlighet att göra en verklig skillnad i människors liv genom meningsfulla arbetsuppgifter. Som timvikarie kommer du att arbeta inom äldreomsorg, LSS eller socialpsykiatri. Ditt arbete kommer att vara både varierande och utvecklande. Du bidrar till att skapa glädjefyllda dagar för medborgare som behöver stöd och hjälp. Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att hjälpa människor i deras vardag. Det kan handla om att stötta vid vardagssysslor och personlig omvårdnad och hygien, samt att delta i och organisera sociala och fritidsaktiviteter. Varje dag kommer att erbjuda nya utmaningar, och din insats kommer att göra stor skillnad för de personer du arbetar med. För att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter får du en grundlig introduktion. Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna kollegor och delta i en digital introduktionsutbildning. Efter att ha genomgått utbildningen i medicindelegering kan du också få möjlighet att ge färdigpackad medicin. Din arbetsplats Vi har över 100 olika verksamheter som dagligen förbättrar och underlättar vardagen för våra medborgare. Här har du chansen att bidra och samtidigt samla värdefull erfarenhet. Inom äldreomsorgen fokuserar vi på att stötta och vårda äldre individer. I din roll hjälper du den enskilde i vardagen med målet att stärka personens individuella förmågor. Du kommer att arbeta på något av våra vårdboenden, korttidsboenden, inom hemtjänsten eller på dagverksamheter. Inom LSS kommer du stödja vuxna eller barn som har intellektuell funktionsnedsättning, diagnos inom autismspektrum, förvärvade hjärnskador eller andra omfattande funktionsnedsättningar. Det förekommer begränsat eller inget verbalt språk. Du kan bidra i miljöer som gruppbostäder, servicebostäder, korttidshem för barn och vuxna, fritidshem för barn och ungdomar med LSS-beslut, samt inom ledsagar- och avlösarservice.  Inom socialpsykiatrin arbetar vi med ungdomar/unga vuxna samt vuxna med med psykiska eller neuropsykiatriska funktionsvariationer samt personer med missbruk och social problematik. Syftet är att stödja klienterna till ett självständigt liv och vara delaktig i stöd, service och omvårdnad. Vi har stödboenden, träningsboende, boendestöd och HVB-hem. Det kan förekomma utåtagerande beteende.   Du som söker För att trivas i denna roll är du en person som trivs med att hjälpa andra och har ett genuint intresse för stöd, vård och omsorg. Vi söker dig som lägst har en påbörjad eller slutförd svensk gymnasieutbildning alternativt avslutad och godkänd SFI D för arbete inom äldreomsorg eller LSS. Det är meriterande om du har en påbörjad eller slutförd utbildning inom: Barn- och fritid, vård- och omsorg alternativt en YH-eller universitetsutbildning inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska, läkare, logoped eller fysioterapeut. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet från arbetslivet i form av praktik eller betalt arbete.  För att arbeta inom socialpsykiatrin och/eller HVB-hem är det ett krav att du har en fullständig utbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller har läst minst 60 högskolepoäng inom socialt arbete eller hälsovård. Alternativt krävs en annan fullständig gymnasieutbildning i kombination med minst ett års vårderfarenhet. För att arbeta hos oss behöver du vara minst 18 år med hänsyn till de uppgifter som ingår i arbetet. Du behöver även kunna utföra personlig omvårdnad av alla brukare.  Arbetet innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär det är krav på att du har en god förmåga att kunna kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska. Vi genomför därför ett språktest som en del av urvalsprocessen. Detta test säkerställer att alla sökande får samma möjlighet att visa sina språkkunskaper. Vi vill att du har god datorvana då arbetet till viss del innebär digital dokumentation. I vissa verksamheter kan det vara nödvändigt att kunna cykla, medan andra kan kräva körkort. För vissa placeringar kan det också vara en fördel att ha tillgång till egen bil. Som person är du självgående och ansvarstagande, och du driver ditt arbete framåt. Du samarbetar väl med andra och kommunicerar tydligt. En empatisk förmåga är viktig, vilket innebär att du kan sätta dig in i andra människors perspektiv och situation. Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta [email protected] för att få hjälp.  I denna rekrytering använder vi språktester.  Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning  Sysselsättningsgrad: Varierande Ref. nr: 15573 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Personalhandläggare till Hkpflj, Flygteknisk enhet (FTE)
Försvarsmakten
Löne- och personaladministratörer

Vill du ta nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att - med den du är och det du gör - få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Om arbetsplatsen Flygteknisk enhet (FTE) är en flottiljgemensam verksamhet inom Helikopterflottiljen och är en del av krigsförbandet 3.flygflottiljen. FTE innefattar ledning fortsatt luftvärdighet och flygunderhåll med ingående flygsystemsektioner, flygverkstäder, flygmaterielfunktioner och flygsäkerhetsmaterielverkstad. Verksamheten är fördelad på tre orter; Linköping, Luleå och Ronneby. Verksamheten leds från Linköping.  Vi söker nu en personalhandläggare till FTE med uppgift att stödja hela FTE i utvecklingen av organisationen samt enhetens personalförsörjning.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Som personalhandläggare inom FTE stöttar du verksamheten med alla typer av HR-relaterade frågor och bidrar både på en strategisk, operativ samt administrativ nivå. Att vara ett verksamhetsnära stöd till cheferna är en stor del av arbetet, både avseende enskilda ärenden och i mer generella frågeställningar. Utöver detta kommer du självständigt att leda olika HR-projekt. Andra arbetsuppgifter såsom utbildningsinsatser och deltagande i krigsförbandets övningsverksamhet förekommer också samt allmänt stabsarbete. Resor förekommer i arbetet. Kvalifikationer • Utbildning inom HR/personaladministration, eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. • Erfarenhet av operativt HR/personalarbete eller inom personaladministration. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både i svenska och engelska.  • Goda kunskaper i Officepaketet.  • B-körkort. Meriterande • Erfarenhet av offentlig verksamhet, med fördel statlig verksamhet.  • Erfarenhet av arbete eller tjänstgöring inom Försvarsmakten. • Erfarenhet av Försvarsmaktens verksamhetsledningssystem SAP/PRIO/Vidar. Personliga egenskaper Vi söker dig som har förmågan att arbeta självständigt och har en god förmåga att strukturera ditt arbete. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt förmåga att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer. Du ser till helheten, kan arbeta med en stor variation av uppgifter, göra genomtänkta prioriteringar samt tar initiativ utifrån verksamhetens behov. Att skapa goda relationer och samarbeten med chefer och medarbetare är din styrka. Du trivs i rollen som professionellt stöd, med administrativa uppgifter och du trivs med att stödja andra i sitt arbete.  Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.  För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).  Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Arbetsort: Linköping. Lön: Individuell lönesättning enligt Försvarsmaktens avtal. Befattningen är civil. Tillträde enligt överenskommelse.  Tjänsten innebär krigsplacering, därmed genomförs regelbundet fysiska tester och hälsoundersökning. För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta: C FTA Övlt Robert Ståhls Avdelningsförvaltare Alexander Ögren Wahlund Personalhandläggare Jacqueline Thelander Samtliga nås via växel 010-828 300. Fackliga företrädare OFR/O Mats Häggström SACO Suzanne Ericsson SEKO Urban Hellqvist OFR/S Christoffer Willers Samtliga nås via växel 010-828 300. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är bäst lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Dansktalande kundservicemedarbetare
Senzum AB
Kundtjänstpersonal

Är du flytande på både svenska och danska? Vill du kickstarta din karriär inom kundservice i ett ungt och socialt team? Sök då rollen som Kundtjänstmedarbetare på Senzum i Linköping! Om tjänsten Vi söker nu dig som är både svensk- och dansktalande till vårt energiska team i Linköping. Här får du chansen att arbeta i en modern och flexibel arbetsmiljö med grymma kollegor, där servicekänsla, kommunikation och teamwork står i fokus. Oavsett om du är i början av din karriär eller bara vill prova något nytt, är det här en perfekt möjlighet att utvecklas inom kundkommunikation och få värdefull erfarenhet i ett växande företag. Vad kommer du att göra? Hjälpa kunder via telefon, chatt och mejl – främst på danska och svenska Vara en problemlösare som får kunden att känna sig sedd och nöjd Arbeta i olika system och se till att allt flyter på bakom kulisserna Samarbeta med ett engagerat team som stöttar varandra Vi söker dig som: Talar flytande danska och svenska Gillar att prata med människor och vill ge service i världsklass Har en positiv attityd och trivs i ett ungt och socialt arbetsklimat Har ett intresse för kundkontakt – och gärna för mode! Är noggrann, ansvarstagande och tycker om att lära dig nya saker Vad erbjuder vi? Ett roligt, tryggt och utvecklande jobb Coachande ledarskap och interna utbildningar Kollektivavtal Friskvårdsbidrag, AW:s, och mycket mer! Information: Anställningsform: Inledande provanställning 6 månader Omfattning: 80-100% Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal Arbetsplats: Linköping (hybrid) Övrigt: I denna process genomför vi bakgrundskontroller via bakgrundkollen.se innan anställning. Urvalet sker löpande vilket innebär att annonsen kan tas ner innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första digital intervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. På Senzum arbetar med fördomsfri rekrytering och använder digitala verktyg för att säkerställa en rättvis och effektiv rekryteringsprocess. Genom att använda digital teknik och objektiva metoder arbetar vi för att hitta rätt person till rätt plats i vår organisation.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Syntronic Production Services söker en affärsdriven B2B-säljare med tekn...
Syntronic AB
Företagssäljare

Är du en relationsbyggare med erfarenhet av komplex B2B-försäljning? Trivs du i en självständig roll där du får driva affärer från första kontakt till order? Då kan du vara den vi söker! I denna roll är du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Du ansvarar för att utveckla affärer med både nya och befintliga kunder från prospektering till mottagen order. Med ett starkt kundfokus planerar du aktiviteter mot budget, identifierar kundbehov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med vårt säljteam, och trivs i en varierande roll där kundbesök och kundkontakt är en stor del av vardagen. Vi söker säljare som:   Har en högskoleutbildning inom relevant område samt minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning med eget affärsansvar eller minst 5 års erfarenhet av liknande B2B-roll Har erfarenhet av tjänsteförsäljning  Har god vana av att arbeta i CRM-system och goda kunskaper i Excel och PowerPoint  Har B-körkort   Behärskar både svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du har:  Förståelse för elektronikkomponenter, PCBA, kablage, monteringslösningar eller EMS  Arbetat inom affärsområden som telekom, försvar eller liknande teknikintensiva branscher.  Tjänsten är placerad på någon av våra sajter i Kumla, Linköping eller Göteborg och du kommer att rapportera till Säljchef på Syntronic Production Services. Vem är du? Som säljare på Syntronic ansvarar du för att aktivt driva försäljning gentemot både nya och befintliga kunder för att uppnå säljbudget. Du vet vikten av att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer, trivs med tydliga mål och har lätt för att identifiera kundens behov. Som säljare har du koll på vad som sker på marknaden och i omvärlden, samverkar med andra avdelningar inom vår koncern och driver offertarbete till avslut. Att överträffa förväntningar och att vara tekniskt nyfiken är en naturlig del av dig. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, och därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 1 augusti. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Bakgrundskontroller förekommer.  Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.  Under sommaren har vi längre svarstid än vanligt.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Farmaceut med möjlighet till Farmaciansvar, ICA Maxi Linköping

Är du legitimerad farmaceut med stort intresse för farmaci och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. I rollen som farmaciansvarig arbetar man med att coacha sina kollegor så att rådgivning, försäljning och effektivitet på apoteket ständigt förbättras i nära samarbete med säljansvarig på apoteket. Som Farmaciansvarig ansvarar man också för kompetensutveckling inom farmaci på sin arbetsplats. Man ansvarar för eller stöttar apotekschefen i kontakterna med lokal sjukvård, och är en god förebild i kundmötet samt tillvaratar och sprider vardagskunskap i syfte att förbättra kvalitet, kundupplevelsen och öka försäljningen. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Shelan Zangana berättar: Välkommen till vårt fina Apotek Hjärtat i anslutning till ICA Maxi Linköping! Vi är 20 härliga kollegor, 14 farmaceuter och 6 apotekstekniker, som hjälper våra kunder med bästa service. Apoteket har Linköpings öppnaste hjärta med generösa öppettider 7–22 alla dagar i veckan, som uppskattas mycket av våra kunder och ger möjlighet till varierade arbetstider för oss personalen. Hos oss kommer laget före jaget. Vi ställer upp för varandra, hjälper gärna varandra och har god kommunikation. Energin i gruppen tror vi är en framgångsfaktor och vi hoppas att du som söker vill vara med och bidra. För mig som chef, är det viktigt att vi trivs och har roligt med såväl varandra som med våra kunder och att vi utvecklas i våra yrkesroller. Vi har alltid kundernas bästa i fokus och vi strävar efter att överträffa kundernas förväntningar. Vill du ha stor variation och gillar när det rör på sig, då är detta jobb för dig! Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Under sommaren och semesterperioden kan vår återkoppling på din ansökan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och återkommer så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent
Aberia AB
Personliga assistenter

Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Vi söker en personlig assistent till en härlig 15-årig kille! Är du en trygg, varm och initiativrik person som trivs med att arbeta med barn och ungdomar? Vi söker nu en personlig assistent på deltid för en 15-årig kille som bor tillsammans med sin familj. Arbetet innebär att vara en del av familjens vardag, där det ibland krävs att du tar ett steg fram och ibland ett steg tillbaka beroende på situationen. Om tjänsten: Uppdraget utgår ifrån Ljungsbro, med goda kommunikationer, det finns fördel om du är bilburen, men inget krav. • Deltid med varierande arbetspass enligt överenskommelse. • Arbetet sker i familjens hem, där samarbete och flexibilitet är viktiga delar av uppdraget. • Utomhusaktiviteter förekommer, så du behöver gilla att vara ute och kunna simma. • Viss fysisk träning ingår i arbetet för att stödja personen i hans aktiviteter och rörelse. Vi söker dig som: Vi söker dig som är rökfri, punktlig och har svenska som modersmål i tal och skrift. Datorvana är viktigt eftersom vi använder ett journalsystem. Erfarenhet av TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) är en fördel, men inget krav – vi ser gärna att du är nyfiken på att lära dig. Du behöver ha en grundläggande förståelse för medicinska termer. Erfarenhet av epilepsi, PEG och sondmatning är meriterande. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är stabil, trygg. Att du har en förmåga att behålla lugnet i olika situationer, hantera oväntade händelser med trygghet och vara en positiv kraft i vardagen. Du är lösningsfokuserad och har en god självinsikt, vilket gör att du kan skapa en trygg och harmonisk miljö för personen du arbetar med. Initiativförmåga är en viktig egenskap. Ibland uppstår lugnare stunder i arbetet, och vi vill att du kan se vad som behöver göras och ta initiativ utan att vänta på instruktioner. Den det berör är aktiv på sitt sätt – han kan tycker om att vara ute, utforska och hitta på saker. Det handlar inte om organiserad idrott, utan om vardagsnära och lustfyllda aktiviteter där din närvaro och delaktighet blir en viktig del. exempel: fotbollsmatcher, eller andra aktiviteter där sinnen aktiveras. Vi ser gärna att du har fantasi och engagemang för att hitta på roliga aktiviteter inom givna ramar. Stark parfym eller andra starka dofter bör undvikas. Personliga egenskaper vi värdesätter: Vi söker dig som är stresstålig, lugn och trygg. Du har en varm och empatisk personlighet och är tydlig och ärlig i din kommunikation. Humor och en positiv energi är viktiga egenskaper – gärna med barnasinnet kvar för att kunna möta personen på hans nivå. Tjänsten passar både kvinnor och män. Låter detta som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få veta mer om dig och varför just du skulle passa som assistent till vår härliga kille. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Samordnande socialpedagog sökes till specialiserat HVB!
Viljan Individ och Familj AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om Viljan Active Omsorg Rundelsgatan Active HVB Rundelsgatan är ett litet och specialiserat HVB beläget i Linköping. Vi tar emot barn och unga mellan 14-21 år i behov av individuell behandling i vårt lägenhetskoncept. Vi arbetar aktivt och målinriktat för att skapa en trygg, tillitsfull samt lärande- och meningsfull tillvaro.  Om rollen som samordnande socialpedagog Hos oss arbetar du i en ledande position i ett team med olika professioner som gemensamt leder ungdomarnas behandlingsprocesser framåt. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra ungdomar. Arbetet innebär att möta människor i kris och/eller med en svår livssituation, det är av stor vikt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt och tryggt sätt. Tillsammans i teamet och tillsammans med ungdomen skapar du en fungerande och trygg vardag. Som samordnande socialpedagog arbetar du i verksamheten med att leda den dagliga driften och utföra omvårdnadsuppgifter, du bistår även verksamhetschef och biträdande verksamhetschef med administrativa arbetsuppgifter så som schemaläggning och bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation. Som samordnande socialpedagog är du behandlingsansvarig för de inskrivna och driver en ambitiös och målinriktad behandlingsprocess. Du är i din roll en naturlig del i den operativa ledningen. Kvalifikationer Du är inspirerande och relationsskapande och har god förmåga att etablera fina kontakter med både klienter och medarbetare. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se både verksamhetens och klientens behov.   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Utbildad socionom, beteendevetare eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av att jobba som chef alternativt samordnare i en verksamhet inom socialt arbete.  B-körkort. Meriterande: Handläggningserfarenhet från myndighet. Tidigare erfarenhet av att jobba behandlande med målgruppen.   Grundläggande psykoterapiutbildning eller andra fortutbildande kurser som exempelvis TMO, MI, ÅP och dylikt. Anställningsvillkor Roll: Samordnande socialpedagog Anställningsform: Föräldravikariat, till och med 1/9 2026 med god möjlighet till förlängning.  Tjänstgöringsgrad: Heltid. Arbetstid: Dagtid.  Tillträde: Enligt överenskommelse.  Vad kan vi erbjuda dig?  Viljan är en del av Attendo, som är en trygg arbetsgivare och kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.  Sista ansökningsdag 31/7 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en bättre morgondag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Mika Fischer, [email protected], 070-3055133 Biträdande verksamhetschef Olivia Ring, [email protected], 070-6678750

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
En regional ST-plats i ortodonti

Är du tandläkare och vill utvecklas vidare genom specialistutbildning i ortodonti? Vi erbjuder nu en regional ST-tjänst inom ortodonti. Välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande Vi är en organisation med fokus på framtid, hållbarhet och jämlik munhälsa. Vi bedriver utvecklingsarbeten och omformar våra arbetssätt för att klara framtidens krav på tandvården, samtidigt som vi själva får en hållbar arbetsmiljö och ett yrke där vi kan utvecklas hela livet. Vi har ett tjugotal allmäntandvårdskliniker med varierande vårdpanorama och bedriver i Region Östergötland specialisttandvård inom samtliga specialiteter. Vi erbjuder ST-utbildningar, arbetar med odontologisk kvalitetsutveckling och i vår roll som Universitetsjukvårdsenhet arbetar vi aktivt med forskning i samverkan med odontologiska fakulteter och Linköpings universitet. Genom ett nära samarbete inom och mellan specialist- och allmäntandvården stöttar och lär vi av varandra i en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Specialiseringstjänstgöringen omfattar minst 3 års heltidsarbete där du arbetar under handledning på en specialistklinik. En tredjedel av utbildningen består av teoretisk undervisning i form av seminarieprogram och kurser. Övrig tid består av klinisk träning inom ortodonti och sidotjänstgöring i andra odontologiska specialiteter. Den teoretiska delen av utbildningen och den kliniska tjänstgöringen är förlagd till Centrum för Ortodonti/Pedodonti kliniker i Östergötland. ST-utbildningen är målrelaterad med fortlöpande kunskapskontroller och avslutande examination. Målet med specialiseringstjänstgöringen är att du ska få den kompetens som krävs för specialistuppdraget. Den treåriga utbildningen ger dig en bred akademisk och klinisk helhetssyn, samt leder till goda insikter i behandling, pedagogik, vårdetik och ledarskap. ST-utbildningen genomförs i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om tandläkarnas specialiseringstjänstgöring, HSLF-FS 2017:77. ST-platsen är regionalt finansierad av Region Östergötland. Efter avslutad utbildning erhåller du en tjänst som övertandläkare i Ortodonti inom Folktandvården Östergötland. Om dig Du har svensk tandläkarlegitimation och minst två års allmänpraktik omräknat till heltid, inkl. både barn- och vuxentandvård. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare ska du ha visat ett målinriktat intresse för specialiteten både vad gäller kompetensutveckling och tidigare klinisk tjänstgöring. Rollen som ortodontist ställer höga krav på klinisk mognad och social kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande för uppdraget är yrkeserfarenhet som allmäntandläkare upp till fem år, tjänstgöring på specialistklinik under handledning av specialist upp till ett år på heltid samt vetenskapliga meriter. Vid urval till regionala ST-tjänster tillämpas den nationella meritvärderingen utarbetat av Nationella Samordningsgruppen för tandläkarnas specialiseringstjänstgöring (NSATS).  Ansökan och anställning Tjänsten är en regional ST-plats och omfattar tjänstgöring på heltid under minst tre år med planerad start januari 2026 eller utifrån överenskommelse.   I rekryteringsprocessen tillämpas samma meritvärdering som vid tillsättning av nationell ST-tjänst, utarbetat av Nationella Samordningsgruppen för tandläkarnas specialiseringstjänstgöring (NSATS). Vi vill att din ansökan ska innehålla ett personligt brev samt en meritförteckning, där vi kan tydligt se vad du har med dig för erfarenheter och att du uppfyller de krav som ställs för att bli antagen för en ST-plats. Spara meritförteckningen och tillhörande bilagor i vårt rekryteringssystem tillsammans med din ansökan. Välkommen med din ansökan senast den 20 augusti 2025. Urvalet sköts löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. För kännedom planerar vi att hålla intervjuerna den 11 och 12 september. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Säkerhetsspecialist
Specialfastigheter Sverige AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Är du vår nya Säkerhetsspecialist med inriktning mot informationssäkerhet? Om oss Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Vi växer snabbt och vår projektportfölj om 32 miljarder innebär fler spännande projekt än någonsin. Nu söker vi därför fler nyfikna och drivna personer som vill vara en del av vår resa. Välkommen till oss! Om tjänsten Specialfastigheter är marknadsledande inom säkerhetsfastigheter och säkerhet är en av våra mest prioriterade frågor. Säkerhetsenheten, där denna roll är placerad, arbetar bolagsövergripande med det systematiska säkerhetsarbetet, där informationssäkerhet, personsäkerhet, fysisk säkerhet och driftsäkerhet utgör centrala delar. I rollen som säkerhetsspecialist har du en central roll för att informationssäkerheten når ut i hela organisationen, inkluderat de projekt som bedrivs. Genom ditt arbete kommer du ge vår interna organisation så väl som projekt, förutsättningar att leva upp till de säkerhetskrav som ställs på verksamheten. Huvudfokus kommer att vara att utföra analyser, genomföra åtgärder och uppföljningar kopplade till informationssäkerhet. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp bestående av specialister och ansvarigroller inom säkerhetsområdet och du rapporterar till Specialfastigheters säkerhetschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Stötta, kravställa och följa upp projekt • Genomföra informationsklassningar och riskanalyser • Utreda/hantera incidenter • Vara delaktig i att utveckla och uppdatera styrande och stödjande dokument • Omvärldsbevakning inom området • Ta fram och genomföra utbildningar • I övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten Om dig  För att vara framgångsrik i rollen har du: • Högskoleutbildning eller annan utbildning tillsammans med aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Minst 3 års erfarenhet av arbete inom liknande uppgifter och ansvar som beskrivs ovan • Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet utifrån relevanta standarder inom informationssäkerhetsområdet som exempelvis SS-ISO/IEC 27001 • Erfarenhet av att upprätta, hantera och utveckla riktlinjer och regelverk inom ovanstående områden • Förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar och tar dig an uppgifter med ett helhetsperspektiv • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Förmåga att leda och samordna mindre uppdrag och arbetsuppgifter • Körkort (B) Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att hålla utbildningar • Erfarenhet från att arbeta i verksamhet med höga säkerhetskrav Placering Din placeringsort är i Stockholm eller Linköping men då vi har fastigheter i hela landet ingår resor i tjänsten. Ansökan & övrig information  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2025-08-17. Välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen  Vi påbörjar urvalsarbetet efter att ansökningstiden har gått ut. Därefter kontaktar vi aktuella kandidater för att boka in intervjuer. Inför en eventuell anställning genomför vi en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även alkohol- och drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen: Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen: Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO: Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna: Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025