Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld! Din roll Vi söker sektionschefer för produktionsplanering inom Underwater System i Linköping och Motala, med spetskompetens inom planering samt erfarenhet av att leda utvecklingen av planeringsprocesser och verktyg. För att möta den ökade efterfrågan och stödja bolagets snabba tillväxt behöver vi utveckla en effektiv och förutsägbar Supply Chain med fokus på serieproduktionsfilosofi, förankrad i Lean-principer. I detta arbete satsar vi på att stärka våra resurser inom planering, huvudplanering och produktionssystem. Som sektionschef ansvarar du för att leda och styra sektionens dagliga verksamhet. Du leder en grupp produktionsplanerare och rapporterar direkt till områdeschefen, med vilken du samarbetar nära för att säkerställa sektionens framgång. I en verksamhet i stark tillväxt och förändring är din roll också att utveckla och implementera strategier och verksamhetsmål som stödjer både sektionen och organisationen i stort. Du bygger och underhåller nära samarbeten med andra avdelningar, såsom utveckling, produktion och inköp, för att skapa effektiva arbetsflöden och smidiga processer. Du kommer att ha huvudansvaret för planering inom sektionen, inklusive kapacitets- och beläggningsplanering. Din expertis bidrar till att forma och stödja övergripande strategiska beslut. I chefsrollen är det särskilt viktigt att säkerställa höga leveransstandarder enligt QLE-principen, samtidigt som du driver kontinuerlig utveckling och förbättring av verksamhetens arbetssätt. Arbetet omfattar ett brett kontaktnät internt, framför allt inom produktionen och Supply Chain, där du bidrar till att optimera den dagliga driften med fokus på punktliga leveranser och effektiv kapitalhantering. Sammanfattningsvis är din roll som sektionschef central för att kombinera ledarskap, strategisk planering och operativt ansvar, vilket säkerställer att sektionen når sina mål och levererar resultat på högsta nivå. Din profil Vi söker dig som vill bidra till vår utveckling och som drivs av att kontinuerligt förbättra arbetssätt samt införa nya metoder. I rollen är det viktigt att du trivs med att arbeta tvärfunktionellt och påverka på flera nivåer i organisationen. Vi värdesätter en ödmjuk och prestigelös inställning, där samarbete och öppenhet för olika perspektiv är centralt. Du har en stark drivkraft att driva arbetet framåt och en förmåga att navigera i föränderliga och komplexa miljöer. Resultat- och leveransfokus genomsyrar ditt arbetssätt. För att lyckas i rollen har du en universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet inom Supply Chain Management (SCM). Erfarenhet av moderna ERP-system och Business Intelligence (BI) är meriterande. Din bakgrund inom planering och/eller inköp, samt ditt intresse för modern produktionsfilosofi, hjälper dig att bidra med värdefulla insikter och förbättringar. Eftersom rollen innebär nära samarbete med både lokala och internationella kunder, leverantörer och kollegor är goda kunskaper i svenska och engelska viktiga för tydlig och effektiv kommunikation. Tillverkningen sker i Linköping och Motala, och resor mellan dessa orter ingår i arbetsuppgifterna. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker just nu en positiv assistent till en barnkund. Du kommer att arbeta ca 75-85% som personlig assistent samt fungera som arbetsledare. I din roll som arbetsledare är du behjälplig vid rekrytering av nya assistenter och du ansvarar över bemanning och schemaläggning. För oss är det viktigt att du har tidigare erfarenhet som assistent, men det är inget måste med tidigare erfarenhet som arbetsledare. Däremot behöver du ha ett stort intresse för att lära nytt, att vara positiv och lösningsinriktad. Du kommer att arbeta dag - och kvällspass på vardagar och varanann helg. Familjen kommer att flytta från Linköping till ett område i Mjölby kommun i augusti. En önskan från familjen är att du kan påbörja din första tid i Linköping och därefter följa med till ny bostad. För tjänsten är körkort och tillgång till bil en förutssättning. Vem är jag? Jag är en nyfiken och glad tjej på 11 år. Jag har en CP-skada och epilepsi och behöver hjälp med allt i min vardag. Det jag behöver av dig är: att du är lyhörd och kan läsa av mig då jag kommunicerar med ögonen och kroppsspråk. att du tar initiativ, är kreativ och positiv. att du har god fysik då det i arbetet förekommer en del förflyttningar . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, personkemi och samarbetsförmåga. Eftersom du kommer arbeta i brukarens hem är det viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt. Körkort är en önskan då vi bor en bit utanför centrala Linköping och då tiderna är oregelbundna. Varmt välkommen att skicka in din ansökan. Anställningen startar omgående. Du kommer att vara anställd i Björkö Assistans AB, där din anställning är knuten till brukaren. Vi följer Vårdföretagarna och Kommunals kollektivavtal för Personlig assistans (bransch G) Läs gärna mer på www.bjorkoassistans.se
Utveckla verksamheten med din expertis inom redovisning! Francks Kylindustri söker sin nya kollega till sitt kontor i Norrköping. Som Redovisningsekonom agerar du bollplank mot redovisningschef, ledning och verksamheten. Du får kombinera redovisningsuppgifter med utvecklingsarbete för att stärka ekonomiprocesser inom Francks. Med ditt prestigelösa, samarbetsinriktade arbetssätt får du en central roll i ekonomiteamet. Du rapporterar till Redovisningschef och har nära dialog med verksamhet och ledning. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som Redovisningsekonom: Kvartals- och årsbokslut Årsredovisning och dess utformning IFRS-justeringar vid rapportering Ad hoc löpande redovisning Effektiviseringsarbete och integrationer i systemplattformar Löpande dialog ut mot dotterbolag i utlandet Dialog med revisorer i samarbete med redovisningschef Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig med en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller liknande. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning. Du är självständig i årsbokslut och van att upprätta årsredovisningar, gärna på K3-nivå. Tidigare erfarenhet av IFRS-regelverket är meriterande. Du har lätt att navigera i de system du jobbar i och har kanske arbetat med utvecklingsprojekt kring ekonomiprocesser. Du kan uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska utan svårighet. Personliga egenskaper För att trivas i rollen bör du ha ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Du trivs att arbeta tillsammans med dina kollegor och samarbeta kring gemensamma utmaningar. Du har en social ådra och har en prestigelös inställning till ditt arbete och vill nå målen du och organisationen sätter upp. Att rollen är ny och under utveckling ser du som något positivt, då du får möjlighet att driva frågor som du brinner för. Du är utåtriktad och trivs på en arbetsplats med högt i tak. Placeringsort: Norrköping Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Francks med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Nyström på Meritmind. Intervjuer och urval kommer att ske från och med vecka 33, men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll. Tänk på att din ansökan ej ska innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan!
Om Jobbet Vi söker nu flera engagerade och kunniga Larm- och säkerhetstekniker för hyrrekrytering till vår kund i LInköping. Arbetsbeskrivning Som Larm- och säkerhetstekniker kommer du att installera, driftsätta, programmera och utföra service på brandlarm, inbrottslarm, kamerabevaknings- och passersystem samt annan säkerhetsutrustning. Du kommer arbeta med varierande projekt, både stora anläggningar och mindre uppdrag, och kan ibland jobba i nära samarbete med låssmeder. Tjänsten innebär ofta resor till kunder med servicebil, antingen ensam eller med en kollega. Utbildning och Intyg Yrket kräver utbildning på gymnasienivå (el & energiprogrammet) eller motsvarande) Erfarenhet För att bli aktuell för tjänsten behöver du ha arbetat med installation och driftsättning av inbrottslarm och passersystem i minst ett par år. Du behöver ha erfarenhet av att självständigt ha utfört minst enklare installation eller utbyggnad av befintlig anläggning. Reovisa gärna i din ansökan vilka fabrikat du har erfarenhet av. Personliga kvalifikationer Pedagogisk Förmåga: Förmåga att utbilda kunder på ett tydligt och förståeligt sätt. Serviceinriktad: Stark servicekänsla och förmåga att lyssna in och möta kundens behov och önskemål. Problemlösningsförmåga: Skicklighet i att analysera och lösa tekniska problem. Organisationsförmåga: Förmåga att planera och organisera arbetet effektivt. Ansökan Vänligen sök tjänsten via länk till annonsen. Vi gör urval och tar kontakt direkt med intressanta sökande. Om oss A-Staffing är medlemmar i Installatörsföretagen (IN), Byggföretagen samt Almega Kompetensföretagen så du kan vara säker på att du alltid har rätt anställningsvillkor. Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. Vi erbjuder all vår personal friskvårdsbidrag. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen i södra och mellersta Sverige. A-Staffing hette tidigare VMP Group, men namnändrades under 2021. Inom kedjan verkar A-Staffing Sweden AB och A-Staffing Construction AB.
Välkommen till KompetensUtvecklingsInstitutet (KUI) – ett av Sveriges främsta utbildningsföretag inom yrkeshögskola, företagsutbildning och gymnasial vuxenutbildning, inom vård, omsorg, förskola, skola och fritidsverksamhet. Vi strävar efter att göra skillnad genom att leverera kompetens som påverkar individ, organisation, verksamhet och samhälle positivt. Som leverantör till över 250 kommuner och företag över hela landet, är vi stolta över att vara en kraftfull partner inom utbildning. Om du delar vår passion för att arbeta med människor, forma kompetens och skapa positiva förändringar, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till ett av Sveriges främsta utbildningsföretag! Utforska mer på kui.se. Vill du vara med och forma framtidens samhällsbärare? Brinner du för att dela med dig av din kunskap inom kriminalitet hos unga, psykiatri och vård och omsorg? Då kan du vara den vi söker! Nu söker vi en engagerad och erfaren lärare som vill inspirera, vägleda och rusta våra studerande för ett meningsfullt och samhällsviktigt yrkesliv. KompetensUtvecklingsInstitutet söker nu en lärare med kunskaper inom kriminalitet hos unga, psykiatri och vård och omsorg. Tillsammans med övriga i teamet kommer du driva och utveckla utbildningarna framåt. Detta arbete omfattar bland annat planering och utformning av kurser, undervisning samt handledning av de studerande. Vem söker vi? För att trivas i rollen krävs att du har ett ödmjukt förhållningssätt samt en positiv människosyn och ser glädjen i att hjälpa våra studerande att utvecklas och att etablera sig inom branschen. God pedagogisk förmåga tillsammans med ett intresse för människor och branschen är ett måste. Vi söker nu en engagerad och strukturerad team player med förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Arbetslivserfarenhet/bakgrund • Önskvärt att du har lärarutbildning med relevant inriktning • Relevant yrkeserfarenhet inom kriminalitet hos unga, psykiatri och vård och omsorg • Relevant eftergymnasial utbildning ex socialpedagog, behandlingspedagog, leg ssk • Du har en mycket god IT-vana och kan snabbt sätta dig in i olika system • Du har mycket goda kunskaper om digitala verktyg och de vanligaste Officeprogrammen • Erfarenhet av kursutveckling Personliga egenskaper Det är meriterande om du uppskattar ett varierat och stimulerande arbete och har en stark kreativ sida. Du har sinne för ordning och reda och du kan samarbeta med andra och samtidigt arbeta under eget ansvar och göra prioriteringar. Du har ett gott bemötande och god servicekänsla. Du är snabb och effektiv, lösningsfokuserad och resultatinriktad. Hur vi rekryterar Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten. Övrig information Tillträdesdag 250901 eller efter överenskommelse Placeringsort Linköping Omfattning Deltid eller heltid Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 mån provanställning. Sista ansökningsdag 250805 Rekryteringsprocessen kommer starta i början på augusti Vi erbjuder dig Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Välkommen med din ansökan! KompetensUtvecklingsInstitutet är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Se www.academedia.se
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Saab befinner sig i en tid av tillväxt där vi expanderar, en spännande resa där du som sektionschef får möjligheten att göra skillnad på riktigt! Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter både för ledare som är i början av sin karriär och de med längre erfarenhet. Sektionen består av 18 medarbetare som utvecklar och underhåller våra högteknologiska missilprodukter där nyutveckling självklart är en spännande del i arbetet som pågår kontinuerligt i flera olika projekt. Som sektionschef får du chansen att lära känna och arbeta tillsammans med våra konstruktörer inom mekanikområdet som dagligen skapar i vår 3D-miljö, våra teamledare som samordnar arbetet och våra designansvariga som har det övergripande ansvaret och kunskapen för delsystemet. Din uppgift är att leda genom exempel, skapa trivsel och engagemang inom sektionen genom din vilja att utveckla och lyfta medarbetarna. Med ditt brinnande intresse för individen och verksamheten skapar du förutsättningar för gruppen att vilja göra ett riktigt bra jobb där vi lyckas tillsammans. Som chef tar du ansvar över arbetet med att upprätthålla vår löpande produktionsförmåga. Både genom sektionens stöd till produktion och inköp men också genom att produktionsunderlagen löpande är uppdaterade och av rätt kvalitet. Förutom detta kommer du även vara en viktig del av ledningsgruppen inom Mechanical Engineering och har chansen att representera området i dialogen med våra utvecklingsprojekt, produktion, styrgrupper och andra intressenter. Du får möjligheten att vara med och påverka våra arbetssätt och löpande förbättra våra metoder, uppmuntra till kreativitet och verka för innovation. Du kommer även bidra till rekryteringen av fler medarbetare till gruppen parallellt som vi hela tiden jobbar aktivt för att utveckla och behålla vår kompetenta personal. Du blir en del av Saabs affärsområde Dynamics, som erbjuder avancerade understödsvapen, missilsystem, träningssystem och kamouflagesystem till försvarsmarknaden. Inom Missile Systems område Mechanical Engineering, där du kommer att verka, arbetar idag över 100 medarbetare fördelade på sju sektioner vid våra kontor i Linköping, Karlstad och Karlskoga. Din profil Vi tror att du som söker denna roll har ett intresse för teknik och är civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande i grunden, gärna med en bakgrund inom produktutveckling. Tidigare erfarenheter från ledarskapsroller ser vi som positivt, men det är inte ett krav. Din personlighet och dina ledarskapsambitioner värderas högt i denna rekrytering. Vi söker dig som förstår behovet av att ta ansvar för, styra och prioritera din verksamhet. Det är naturligt för dig att vara lyhörd och förstå människors motiv och behov, vilket gör dig till en god kommunikatör med förmåga att samordna och skapa förutsättningar för ett bra samarbetsklimat. Vidare är du prestigelös i ditt ledarskap och har en inställning som engagerar och inspirerar dina kollegor genom att sätta upp tydliga mål, främja innovation och verka för ett motiverande arbetsklimat. Vi tror att du uppskattar att vara spindeln i nätet där arbetsuppgifter och mål löper parallellt och att du är duktig på att skapa en struktur i ditt arbete som hjälper dig att prioritera. Du jobbar lösningsorienterat och trivs med att agera utifrån den information du har för stunden och kan göra regelbundna förändringar utifrån behov. Språkkunskaper i både svenska och engelska är nödvändiga för att säkerställa tydlig och effektiv kommunikation då det hjälper oss att upprätthålla hög kvalitet och effektivitet i våra processer. Det är också viktigt att du delar våra värderingar och synsätt och att du känner dig trygg i att leda i enlighet med vårt Leadership framework - know your business, know your people, know yourself. Om du delar dessa värderingar och uppskattar en arbetsplats där gemenskap, stöttning och samarbete är centrala, tveka inte att skicka din ansökan! Vi ser fram emot att lära känna dig bättre och vad du kan bidra med till vår verksamhet och framgång. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Du kommer jobba på avdelningen Support Solutions som är en del av affärsenheten Aviation Services. Vår verksamhet präglas av flera helhetsåtaganden gentemot våra kunder inom flyg- och helikopterbranschen nationellt och internationellt. I Linköping finns sektionen Aircraft Maintenance som utför linje- och basunderhåll, samt omfattande plattformsmodifieringar på både civila och militära flygplan inom vårat EASA 145 samt SE EMAR tillstånd. Som flygplansmekaniker med inriktning elinstallationer kommer du i huvudsak att utföra modifieringsarbete på olika flygplansmodeller, till exempel SAABs Special mission aircraft GlobalEye, SAAB 2000 AEW&C och SAAB 340 AEW&C. Du kommer att arbeta i nära samarbete med projektledare och ingenjörer för att hitta lösningar på olika typer av modifieringar och installationer för våra special mission aircraft. I rollen kommer man även att få utföra underhåll på flygplanstyperna Saab 2000, Saab 340 samt Global 6000. Arbetstiden är förlagd dagtid, där jour förekommer. Resor nationellt och internationellt kan förekomma. Din profil För att lyckas i den här rollen ser vi att du är van att ta stort ansvar, är initiativrik och lösningsorienterad. Du för ditt arbete framåt på egen hand, har ett stort teknikintresse och är praktiskt lagd. Då arbetet sker i grupp är det viktigt att du är social och gillar att jobba tillsammans med kollegor mot gemensamma mål. Vi ser även att du har: * Någon form av mekanisk/praktisk gymnasial- eller eftergymnasial utbildning. * Några års erfarenhet inom tillverkande industri. * Erfarenhet av ritningsläsning. * Behärskar svenska och engelska flytande i så väl tal som skrift. * B-körkort. Det är även meriterande om du har utbildning inom flygteknik, samt om du har verkat i en flygmiljö tidigare. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Som enhetschef inom barn- och ungdomspsykiatrin får du leda engagerade team i ett meningsfullt utvecklingsarbete. I en lärande och framåtblickande miljö bidrar du till att göra verklig skillnad för barn, unga och deras familjer. Välkommen att söka till oss! Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. På Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken i Linköping bedrivs kvalificerat psykiatriskt utrednings- och behandlingsarbete. Kärnverksamheten består av öppen-, sluten- och mellanvård samt av flera subspecialiserade enheter. På kliniken eftersträvar vi ett varmt och öppet arbetsklimat. Vi ser positivt på viljan och kraften i personlig och professionell utveckling varför vi erbjuder goda utbildnings-möjligheter. Förbättrings- och utvecklingsarbete är en del av vår vardag och vi bedriver även undervisning och forskning. Läs gärna mer om dina förmåner hos oss på Region Östergötland. Arbetsbeskrivning Som enhetschef har du budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för dina verksamheter. I rollen ingår att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp verksamheten. Tillsammans med medarbetarna omsätter du övergripande mål i dagligt arbete och har fokus på utveckling och förbättring. Du ingår i klinikens ledningsgrupp där du, tillsammans med verksamhetschef samt övriga kollegor, bidrar till att leda klinikens verksamhet enligt våra riktlinjer och uppdrag. Du arbetar nära dina enhetschefskollegor för att utveckla och ge klinikens team goda förutsättningar. Rollen passar dig med helhetsperspektiv och driv att utveckla snarare än att förvalta. Om dig Du har en högskoleexamen inom för verksamheten relevant område. Särskilt meriterande är om du har erfarenhet från en arbetsledande befattning och gärna erfarenhet och kunskap av arbete inom Hälso- och sjukvård. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar, samt har erfarenhet av att arbeta med samverkan då vi har många kontaktytor såväl internt inom regionen som med externa parter. Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, är en förutsättning då stora delar av arbetet innebär att kommunicera med medarbetare, samarbetspartner, patienter och närstående. Vi ser gärna att du har erfarenhet av, eller intresse för, forsknings- och utvecklingsfrågor. Vi förutsätter engagemang och intresse för barnpsykiatri samt arbete med barn och familjer. Du är en person som leder, motiverar och förser andra med befogenheter samt skapar engagemang och delaktighet. Du är målinriktad och strukturerad med god förmåga att prioritera och organisera arbetet. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har också förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter. I ditt ledarskap kommunicerar du på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Chefsuppdraget är tidsbegränsat (4 år) och du kommer att erbjudas en tillsvidareanställning i din grundprofession. För denna process planerar vi intervjuer till eftermiddagen den 21 och 26 augusti. Rekryteringstester kan komma att bli aktuellt för denna tjänst. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en doktorand inom Energisystem till ett projekt om industriell hållbarhet och digitalisering. Dina arbetsuppgifter Industrin står inför stora utmaningar kopplat till energieffektivisering, flexibilitet och hållbarhet. Inom forskningsprojektet samarbetar Linköpings universitet med ledande industriföretag för att utveckla digitala analys- och beslutsstödsverktyg som gör det möjligt för energiintensiva industrier att planera och optimera sin produktion utifrån energibehov, effektuttag och hållbarhet. Den aktuella doktorandanställningen är inriktad på att analysera hur digitalisering och datadriven produktionsplanering påverkar hållbarheten i industrin – ur ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt perspektiv. Dina arbetsuppgifter: • Genomföra livscykelkostnadsanalyser (LCC) för att bedöma ekonomiska effekter av implementering av digitala beslutsstödssystem i energiintensiv industri, inklusive potentiella besparingar i energi- och effektrelaterade kostnader samt möjligheter till deltagande på flexibilitetsmarknader. • Utveckla miljömässiga scenarioanalyser där olika implementeringsnivåer av energiledningsverktyget utvärderas utifrån energianvändning och växthusgasutsläpp. • Leda och genomföra workshops och intressentdialoger med industriella aktörer för att analysera sociala hållbarhetsfaktorer och relaterade möjliggörare och hinder, såsom kompetensbehov, användaracceptans, inkludering och jämställdhet i kontexten av digitala och datadrivna omställningar. • Sammanställa och analysera data från industripartners samt kommunicera och publicera forskningsresultat i vetenskapliga tidskrifter och vid internationella konferenser. • Bidra till forskargruppen och projektets helhet genom tvärvetenskaplig samverkan. Som doktorand har du möjlighet att, med stöd av handledare, utforma ditt avhandlingsarbete inom ramen för projektets forskningsagenda Som doktorand ägnar du dig åt din forskarutbildning och forskningsprojekt där du ingår. I ditt arbete kan även ingå att undervisa eller att delta i andra institutionsuppdrag, upp till 20 procent av heltid. Dina kvalifikationer Vi söker en driven person med ett genuint engagemang för forskning och utveckling. Du har avlagt examen på avancerad nivå (Master) i något ämne av central betydelse för ämnet Hållbara system, eller slutfört kurser om minst 240 högskolepoäng varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på något annat sätt förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Din examen ska vara avlagd senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Förmåga att skriva och uttrycka sig på engelska är ett krav. Arbetet kommer att ske tillsammans med andra forskare och aktörer från näringslivet varför förmåga att arbeta tillsammans med andra personer är viktigt. Du ska även trivas med att dela med dig av ditt arbete och dina resultat till både interna och externa intressenter. Tidigare erfarenheter från energi- eller miljösystemanalyser, LCC, scenarioanalys, intervjuer och workshops är meriterande. Din arbetsplats Avdelningen för Energisystem tillhör en av de ledande forsknings- och utbildningsorganisationerna inom sitt område och bedriver forskning med ett systemperspektiv och av tvärvetenskaplig karaktär. Detta innebär att fokus inte bara ligger på att utveckla tekniska lösningar, utan även på att förstå beslutsfattande processer inom industri och offentlig sektor. Både utbildning och forskning är i stor utsträckning tvärvetenskaplig och bedrivs i nära samverkan med andra vetenskapliga institutioner, näringslivet och offentlig förvaltning. Läs mer på avdelningen för Energisystem. Om anställningen I samband med tillträde till anställningen kommer du att antas till forskarutbildningen. Läs mer om respektive fakultets forskarutbildning här. Anställningen är tidsbegränsad till normalt fyra år heltid. Förlängning av anställning upp till fem år sker utifrån grad av undervisnings- och institutionsuppdrag. Vid särskilda skäl kan ytterligare förlängning ske. Du anställs till en början på ett år, och därefter förnyas anställningen med högst två år i taget, utifrån uppnådd studieplan. Tillträde 1 september 2025 eller efter överenskommelse. Säkerhetskontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Doktorandlönen regleras utifrån en lokalt avtalad lönestege. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Du söker denna anställning genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Din ansökan ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 12 augusti 2025. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag beaktas inte. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vid Linköpings universitet omfamnar vi nytänkande. Att ständigt utmana oss själva har varit vår starkaste drivkraft ända sedan vi slog upp portarna 1975. Vi drivs av att söka svar bortom det traditionella och över ämnesgränserna. Om du också gör det, vill vi gärna se dig hos oss. Tillsammans kan vi hitta lösningar på dagens utmaningar. Om jobbet Kommunikations- och marknadsavdelningen vid Linköpings universitet ansvarar för marknadsföringen av våra internationella utbildningsprogram gentemot potentiella studenter. Vi använder flera kanaler såsom webb, sociala medier, evenemang, telefonsamtal, tryckt material och personliga möten. Vi söker upp till 10 internationella studenter från hela världen som, på deltid, vill hjälpa oss med innehållsskapande och studentrekryteringsevenemang. Gruppen kommer att delas in i två team: ett team med fokus på Instagram och innehållsskapande för sociala medier, och ett annat team med fokus på evenemang kopplade till rekryteringsåret. Ersättning utgår per arbetad timme, och arbetstiden kan variera under året. Arbetet kan även innebära uppdrag utanför ordinarie kontorstid. Arbetsuppgifter Sociala medier-teamet • Ansvara för vårt Instagramkonto, cirka en vecka per månad. • Skapa innehåll för våra sociala medier på kinesiska. Event-teamet • Ansvara för digitala rekryteringsevenemang. • Assistera i marknadsföringsaktiviteter såsom webbinarier, telefonsamtal och kontakt med potentiella studenter som är intresserade av ditt program. • Svara på frågor från presumtiva studenter. • Delta i alumnirelaterade rekryteringsaktiviteter. • Samordna sociala aktiviteter. Andra aktiviteter, som inspelning av Youtube-videor om livet som student i Sverige/på LiU och uppgifter för Internationella enheten kan bli aktuella. Om dig Vi söker antagna studenter som studerar på internationella program vid LiU. Tidigare erfarenhet av att arbeta vid LiU som LiU-ambassadör är meriterande. I ansökan indikera vilket team du primärt är intresserad av. För Sociala medier-teamet söker vi studenter som älskar att skapa engagerande innehåll i sociala medier. Detta betyder att du bör kunna skapa innehåll i sociala medier såsom skrivande, foto, grafik och film, och företrädesvis erfarenhet av att kommunicera i sociala medier (bild, film och skrivande). Du förväntas ge access till @linkoping.university på dina personliga sociala media konton vid förfrågan. För Event-teamet söker vi de med erfarenhet av skrivande samt erfarenhet inom försäljning/CRM-system. Gärna erfarenhet av projektledning om möjligt. Allmänt sett behöver du ha goda sociala färdigheter och kunna ta eget ansvar. Om anställningen Timlön. Ersättning baseras på gällande regler och avtal. Startdatum är oktober 2025. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 30 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer