Resande fältsäljare sökes – upptäck Sverige med oss!
Devi Recruit AB
Företagssäljare

I din roll som fältsäljare på Devi kommer du att representera några av Sveriges största varumärken inom telekom. Du kommer att genomföra personliga möten i en resande tjänst (fältförsäljning) där du skapar och genererar kvalitativa helhetslösningar åt våra kunder face2face. Du kommer tillhöra ett familjärt, fokuserat och drivet team som älskar att utvecklas och växa. För att du ska komma in i arbetet på bästa sätt har vi en process som inkluderar utbildning, coaching och olika typer av målsättningar. Vi och vår kund värnar om personalen och prioriterar välmående, arbetsglädje och internrekrytering. Devi erbjuder dig: En attraktiv lönemodell utan tak, med garantilön + höga provisioner Sköna arbetstider förlagda kl. 12.00-21:00 mån-fre Roliga och motiverande tävlingar Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag En gedigen utbildning inom försäljning, kundbemötande och personlig utveckling. En familjär företagskultur med stark teamkänsla. En inspirerande, varierad och tävlingsinriktad arbetsmiljö. Devi söker dig som: Har fyllt 18 år. Har goda kommunikativa egenskaper. Är flexibel och kan arbeta på resande fot. Gillar att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Är bekväm med att kontakta nya människor Ansök nu för att påbörja din säljkarriär och uppnå din fulla potential tillsammans med oss.

Idag
Sista ansökan:
16 juli 2025
Controller till myndighet!
Perido AB
Controller

Vill du arbeta som controller i en central och rådgivande roll nära ledning, chefer och forskningsverksamhet? Trivs du med att driva budget- och bokslutsprocesser och bidra med analyser som stödjer verksamhetens beslut? Är du en person som kan förklara komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt och utveckla effektiva rutiner och processer? Om tjänsten Vi på Perido söker nu en controller till vår kund, en myndighet belägen i Linköping. Dina arbetsuppgifter Som controller kommer du att ha en central roll i institutionens ekonomiarbete där du ansvarar för att samordna budget- och bokslutsprocesser, ge stöd och rådgivning till verksamheten samt utveckla rutiner och processer. Du arbetar nära ledning, chefer och projektansvariga och bidrar med analyser, underlag och pedagogiska presentationer för att säkerställa en stabil och transparent ekonomi. Arbetsuppgifter: Samordna och driva institutionens budgetprocess för 2025 Samordna och driva institutionens bokslutsprocess för 2025 Skapa struktur och grund för budget- och bokslutsarbetet 2026 Stötta ledning, controller och chefer med underlag och ekonomiska analyser Genomlysa och hålla ihop institutionens gemensamma ekonomi Stötta vissa forskningsprojekt samt granska och bedöma kalkyler i nya projekt Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt Utvärdera och utveckla rutiner och processer samt implementera nya arbetssätt Säkerställa att ekonomiskt regelverk följs och ta fram beslutsunderlag Dina egenskaper Som controller behöver du ha ett analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt med förmåga att se både helhet och detaljer. Du är strukturerad och noggrann, van att arbeta självständigt och ta eget ansvar, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med olika delar av verksamheten. Rollen kräver att du kan kommunicera ekonomiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt, anpassat efter mottagaren. Du är prestigelös, serviceinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Flexibilitet och förmåga att hantera förändringar på ett konstruktivt sätt är också viktiga egenskaper i uppdraget. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Examen från 3-årigt gymnasium alternativ YH-utbildning och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- analys- och uppföljningsarbete ELLER 3-årig universitets/högskoleutbildning med inriktning redovisning och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete Erfarenheten som konsult av liknande uppdrag med syfte att genom lysa, bygga och styra upp rutiner inom ekonomiområdet Ansvarig för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning Erfarenhet av processförbättring och processutveckling Utveckla, effektivisera och förbättra arbetsprocesser God förmåga att arbeta i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Erfarenhet av större organisationer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-03-10. Start enligt överenskommelse. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35343 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Idag
Sista ansökan:
1 augusti 2025
IF Metall söker administratör till avdelning Östergötland
Industrifacket Metall
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

IF Metall organiserar anställda inom verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsföretag och tvätterier, och har över 300 000 medlemmar på 13 000 arbetsplatser runt om i Sverige. Omkring 21 procent av medlemmarna är kvinnor. IF Metall har en feministisk syn och verkar för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet. Nu söker vi administratör till en tillsvidaretjänst med placering på vår avdelning i Linköping. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att i samarbete med övriga administratörer, ombudsmän och avdelningsstyrelse genomföra arbetsuppgifter som är kopplade till den fackliga verksamheten. Arbetsuppgifter att administrera avdelningens medlems, arbetsgivar- och uppdragsregister. rådgivning till medlemmar inom försäkringsfrågor samt frågor som rör medlemskap. Kvalifikationer Vi söker dig som har: minst avslutad gymnasieutbildning erfarenhet inom administration och service god kommunikativ förmåga och är ansvarstagande dina kunskaper i svenska och engelska är goda i såväl tal som skrift du har goda datorkunskaper och framför allt i Microsoft Office 365 Följande kvalifikationer är meriterande erfarenhet av att ha arbetat i en idéburen organisation arbetat i Microsoft Dynamics CRM Du är serviceinriktad, strukturerad och lösningsorienterad. Som person är du också självgående och kan prioritera ditt arbete. Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar. IF Metall välkomnar sökande oberoende av kön, ålder, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och könsöverskridande identitet eller uttryck. Övrig information Tillträde efter överenskommelse, löne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan AFO och Handelsanställdas förbund. Tjänsten avser en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Kontaktpersoner Personalansvarig, Eldina Melez, 013 24 38 77 Facklig representant Handels, Eva Åberg, 013 24 38 11 Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 15 augusti. Ansökningshandlingar skickas till: [email protected] Notera att urval kommer att ske löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  IF Metall IF Metall organiserar anställda inom verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsföretag och tvätterier, och har 300 000 medlemmar på 12 900 arbetsplatser runt om i Sverige. Omkring 21 procent av medlemmarna är kvinnor. IF Metall har en feministisk syn och verkar för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet.

Idag
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Konstruktör – Systeminstallation inom el/kablage
Job Solution Sweden Consulting AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du arbeta med avancerade tekniska system i en säkerhetsklassad miljö och bidra till framtidens flygteknik? Vi söker nu en konstruktör med intresse för systeminstallation och eldesign till ett tekniknära uppdrag inom försvarsindustrin. Här får du kombinera praktiskt arbete i CAD med möjligheten att påverka komplexa systemlösningar inom ett av Sveriges mest högteknologiska områden. Om uppdraget Som konsult blir du en del av ett etablerat team som arbetar med el- och systeminstallation i flygande plattformar. Du kommer att: Arbeta med konstruktion av kablage och mekaniska komponenter i CATIA V5 Följa en ritningslös arbetsmetod enligt MBD (Model-Based Definition) Vara med från koncept till färdig produkt Samarbeta tätt med andra konstruktörer samt specialister inom skrovkonstruktion, hållfasthet, produktionsteknik och support Bidra med teknisk support till både produktion och slutanvändare Kvalifikationer 1–2 års erfarenhet av tekniskt arbete inom konstruktion, el, kablage eller mekanik Kunskap i CAD, gärna CATIA V5 Teknisk utbildning, t.ex. YH-, högskole- eller civilingenjör Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Svenskt medborgarskap (krav för säkerhetsklassat uppdrag) Meriterande erfarenheter: Konstruktion inom elinstallation, kablage eller elektromekanik Intresse för eller erfarenhet av flygteknik eller försvarsrelaterade system Vana att arbeta enligt MBD-metodik Vem är du? Vi söker dig som är: Strukturerad, teknikintresserad och samarbetsinriktad Nyfiken och har lätt för att sätta dig in i nya tekniska miljöer Gillar att jobba nära både kollegor och andra teknikområden Låter detta som din nästa utmaning? Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen. Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas man av en trygg anställning i nära dialog med sin konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående, Och självklart omfattas man också av kollektivavtal i sin tjänst hos oss. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].

Idag
Sista ansökan:
16 juli 2025
Verktygskonstruktör till bolag inom försvarsindustrin
Nexer Tech Talent AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vår kund söker nu en erfaren och driven verktygskonstruktör med djup kunskap inom mekanisk konstruktion. Här får du möjlighet att arbeta i en spännande och utmanande roll där du får utnyttja och vidareutveckla din kompetens. Att jobba som Verktygskonstruktör Att jobba som verktygskonstruktör innebär att vara länken mellan idé och verklighet. Du tar fram tekniska lösningar som gör det möjligt att producera allt från plåt- och svetsdetaljer till avancerade maskinartiklar. Rollen är både kreativ och praktisk – du ritar i CAD, men har också nära kontakt med verkstaden för att förstå behoven och se till att verktygen fungerar i verkligheten. Det är ett arbete som kräver både teknisk förståelse och god kommunikationsförmåga, där du får följa hela kedjan från krav till färdig produkt, och där samarbetet med både kollegor och användare står i centrum. Rollen passar dig som gillar att vara hands-on, diskutera lösningar med kollegor och omsätta behov till färdiga konstruktioner. Här värderas din kompetens högt. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som konsult hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett nätverk av erfarna specialister. Du kommer att vara anställd av Nexer Tech Talent och arbeta som konsult hos vår kund i Linköping med start efter sommaren.  Vi kommer stötta och utmana dig genom hela uppdraget. Vi erbjuder också möjligheter att delta i nätverksträffar, inspirerande föreläsningar och sociala aktiviteter som stärker din roll i vårt konsultteam. Som konsult hos oss finns också möjlighet att bidra som mentor, där du kan dela med dig av din kunskap och erfarenhet till mer juniora kollegor.  Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet inom mekanisk konstruktion och en relevant examen. Har ett driv, är nyfiken och gillar att lösa problem. Gillar struktur och kan hantera flera synpunkter och granskningar i ett kvalitetssäkrat arbetsflöde. Är självgående, kommunikativ och trygg i att samarbeta med olika personer. Har goda kunskaper i [språk] samt erfarenhet av [teknisk kunskap]. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av Catia V5 Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.  På grund av semestertider kan det ta lite längre tid än vanligt innan du får svar. Tack för din förståelse. Har du frågor, kontakta Talent Coordinator Agnes Sanne Öhrnell på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Med över 2 500 medarbetare i 15 länder och mer än 35 års erfarenhet hjälper vi våra kunder att ligga steget före strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.

Idag
Sista ansökan:
19 december 2025
Controller

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Om jobbet Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt ansvar? Vi söker nu en engagerad och analytisk controller till Institutionen för beteendevetenskap och lärande (IBL). Som controller vid IBL arbetar du tillsammans med dina kollegor som en stödjande och rådgivande funktion i ekonomiska frågor till institutionens ledning och avdelningschefer. En del av arbetet innebär ett övergripande ansvar för boksluts- och budgetarbetet för institutionen liksom att analysera och följa upp verksamhetens ekonomi i syfte att underlätta ledningens beslutsfattande och strategiska styrning.   Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt, vilket innefattar budget- och prognosarbete, uppföljning och analys av intäkter och kostnader samt avstämningar med forskningsledare och projektansvariga. Rapportering till våra olika finansiärer ingår också i uppföljningen av projekt. Som controller har du ett sammanhållande ansvar för ekonomifunktionen. I detta ansvar ingår att leda, koordinera och utveckla det dagliga ekonomiarbetet inom teamet, i nära samarbete med avdelningschef. Du driver arbetet med att utveckla controllerfunktionen, förbättra rutiner och kvalitetssäkra processer för att stärka teamet. Därtill är du institutionens representant i ekonomiska frågor gentemot andra institutioner, fakultetskanslierna och universitetsförvaltningen. Om dig Vi söker dig som är strategisk i ditt förhållningssätt, där du ser helheten och orsakssamband. Vidare kommunicerar du på ett tydligt sätt och värdesätter att bygga relationer och samverka i yrkesmässiga sammanhang. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete och tar ansvar för att driva processer framåt. Vi vill att du har: • Minst 3-årig högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för anställningen. • Erfarenhet av arbete inom verksamhets- och ekonomistyrning i nära samverkan med en chefsfunktion. • God förmåga att söka fram relevant information från system och sedan kunna strukturera, sammanställa, analysera och presentera det på ett systematiskt och pedagogiskt sätt. • Mycket god förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska. • Mycket hög användarkompetens i Excel. Det är meriterande om du har: • Tidigare erfarenhet av att arbeta med systemstöd som Raindance eller Business Intelligence-verktyg (Qlik Sense, Power BI eller liknande). • Tidigare erfarenhet av att samordna och/eller arbetsleda arbetsgrupper. Din arbetsplats Du kommer arbeta på Avdelningen för verksamhetsstöd. Vårt uppdrag är att ge stöd till verksamheten på både avdelningsnivå och central nivå. Läs mer om vår verksamhet här Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) - Linköpings universitet. Institutionen för beteendevetenskap och lärande har verksamhet både i Norrköping och i Linköping. Denna anställning är placerad i Linköping, samtidigt som du förväntas att regelbundet arbeta på båda våra campus. Om anställningen Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.   Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om förmåner för anställda här.   Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Idag
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Läkare
Capio Sverige AB
Specialistläkare

Är du specialist i allmänmedicin och vill på riktigt skapa morgondagens primärvård? Vi på Capio vårdcentral Johannelund i Linköping söker nu en engagerad och ansvarstagande specialist i allmänmedicin med stort intresse att tillsammans med oss utveckla vår verksamhet både i dagliga flödet och i vårt arbete med digitala verktyg och arbetssätt. Vi arbetar för och håller på att nå målet om en läkare per 1100 listade patienter helt i linje med Socialstyrelsens rekommendationer.  Om oss: Vi är en centralt belägen vårdcentral i Linköping med cirka 30 medarbetare och 8300 listade patienter. Vi har helt nyrenoverade lokaler som vi flyttade tillbaka till under våren 2025. Lokalerna är moderna, ljusa och anpassade för en trivsam och effektiv arbetsmiljö. I samband med renoveringen har vi investerat i ny teknik och förbättrat våra arbetsflöden. Alla har tex egen dator och telefon. Vi är en välbemannad vårdcentral med god ekonomi vilket ger oss möjlighet att växa och arbeta hållbart med patientkvalitet och tillgänglighet. Hos oss arbetar vi i team med hög tillit och korta beslutsvägar som märks både i dagligt arbete och i ledningsarbete. Vi tror på läkarens professionella bedömning och arbetar mot en mer läkarstyrd mottagning där du som patientansvarig läkare har kontroll över ditt schema, dina patientmöten och prioriteringar. Du får stor frihet hos oss.  Vem söker vi? Är specialist i allmänmedicin Trivs med att ta ansvar och fatta egna beslut Har ett intresse för att utveckla flöden och digital utveckling Vill arbetar i team där samarbete, prestigelöshet och omtanke är ledord Vårt arbetssätt: Vi arbetar PAL-styrt med datumlistning för att skapa balans i vårdtyngden. Du har frihet att boka dina patienter och välja kontaktväg. Vi arbetar proaktivt med hjälp av digitala verktyg och följer SFAM:s principer för Kloka kliniska val. I höst inför vi AI-stöd för journalföring. Det ser vi mycket fram emot och det kommer bli en stor förbättring gällande både arbetsmiljö och kvalitet.  Varför välja oss? Hos oss har vi stor psykologisk trygghet och ett varmt arbetsklimat Du har möjlighet att påverka arbetssätt och skapa din framtid Vi har aktivt kvalitetsarbete med stöd av verktyg som Medrave Vi har 100% tillgänglighet i teleQ varje dag vilket både personal och patienter uppskattar Personlighet och engagemang värderas högt och i tror på oss och vårdens framtid och är lösningsorienterade i vårt förhållningssätt Låter det intressant? Vi träffar dig gärna för ett samtal! Har du frågor får du gärna maila oss. Josefine Svantesson verksamhetschef [email protected] Michaela Jern Medicinskt ansvarig läkare [email protected] Sista ansökningsdag: 20250820 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Idag
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Sjuksköterska till Vretaliden vårdboende
Linköpings kommun
Geriatriksjuksköterskor

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter En arbetsvecka hos oss erbjuder en blandning av uppgifter. Du arbetar nära patienterna och har en tät dialog med omvårdnadspersonalen likväl som verksamhetschefen. Du ansvarar för att följa patientens allmäntillstånd och leda sjukvårdsarbetet genom att göra självständiga bedömningar, planera åtgärder och genomföra uppföljningar av patienterna. I arbetet ingår bland annat att dela mediciner, säkerställa uppdaterade medicinlistor, ronda med läkare, följa upp avvikelser och ha kontakt med närstående. I ditt arbete förväntas du ta en ledande roll och vara drivande i att stötta samt utbilda omvårdnadspersonal i det dagliga arbetet inom exempelvis sårvård eller demens. Du kommer dessutom att handleda och delegera omvårdnadspersonalen.  En central del av ditt arbete är även att arbeta motiverande med patienterna och vara uppmärksam på deras förändrade behov. Vid demenssjukdom är det särskilt viktigt att du och övrig personal är uppmärksamma på tecken som kan indikera förändrat allmäntillstånd. Din arbetsplats Vretalidens vårdboende är beläget centralt i natursköna Ljungsbro och erbjuder totalt 18 platser fördelat på två avdelningar med inriktning somatisk respektive demens. I byggnaden finns även lokaler för trygghetsboendet Vretaliden inom hemtjänsten. Detta möjliggör ett nära samarbete med diverse olika aktiviteter som våra boenden kan ta del av.  Du arbetar som ensam sjuksköterska på Vretalidens vårdboende och får ta en stort ansvar i att leda omvårdnadspersonalen och utveckla verksamheten framåt tillsammans med verksamhetschef. I arbetet har du och verksamhetschefen en nära och tät dialog kring vad som sker och behöver arbetas med framgent. Här på Vretaliden kommer du bli del av en kollegial grupp med både undersköterskor och vårdbiträden. På arbetsplatsen ingår du i ett kvalitetsråd, den lokala ledningsgruppen tillsammans med verksamhetschef och samordnare samt i det multiprofessionella teamet. Hos oss finns BEATA, ett trygghetsskapande larmsystem som bygger på kameror som märker om den boende avviker från sitt normala rörelsemönster. Utifrån en pilotverksamhet har det bidragit till ökad integritet för individen då det minskat antal tillsyner som exempelvis stört sömnen då vissa tillsyner istället sker via mobilen. Smartphones är därmed en integrerad del i vårt arbetssätt för att stärka tryggheten för alla våra boende.  Din arbetstid är 38,25 tim /vecka. Du har ett rullande 6-veckorsschema där du arbetar två vardagskvällar och en helg. Kvällar och helger arbetar du i vår jour med patienter inom hela äldreomsorgen, LSS och socialpsykiatrin. Det är en uppskattad del av arbetet då du får möjlighet att möta nya vårdbehov runtom i Linköping. Du som söker Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du har en vidareutbildning som distriktssköterska eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten behöver du ha minst 2 års erfarenhet av arbete som sjuksköterska inom hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom stöd, vård och omsorg.  Då arbetet innebär dokumentation och kontakter med patienter och anhöriga är det ett krav att du har goda kunskaper i svenska, både skriftligen och muntligt. Du behöver även ha erfarenhet av något dokumentationssystem. För tjänsten behöver du ha körkort för manuell växellåda. Som person har du en förmåga att leda samt samordna arbetet genom att skapa engagemang och delaktighet. Du har även förståelse för hur individer tar till sig kunskap och kan därför anpassa hur du förmedlar information för att nå gemensamma mål. Du arbetar vidare bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. I ditt arbete kan du planera, organisera och prioritera ditt arbete samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du gör korrekta avvägningar och har förmågan att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15588 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

Idag
Sista ansökan:
16 juli 2025
Systemingenjörer med intresse för Taktiska System
Försvarets Materielverk
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du tekniskt intresserad och har erfarenhet av att arbeta som systemingenjör med komplexa produkter? Är du självgående och har förmåga att se till helheten? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Om tjänsten Som systemingenjör kommer du att leda och delta i tekniskt systemarbete inom Gripens taktiska system. Vi söker medarbetare dels inom områdena sensorkapslar, LDP systemet som är avsedd för spaning och målföljning, Vi söker även systemingenjörer inom sensorsystem för radar och telekrig, C3 (Command, Control and Communication), som rör avancerade kommunikations- och länksystem , tex IFF (Identification, friend or foe) och L16 för Gripensystemet. Du kommer inom samtliga tjänster att agera som stöd till projektledare och ta fram erforderliga projekthandlingar och medverka i projektarbete. Rollen som systemingenjör innebär också att arbeta fram systemspecifikationer, deklarationer och övrig produktdokumentation som behövs för överlämning av systemen till Försvarsmakten. Du ansvarar tillsammans med övriga i teamet för att skapa förutsättningar för materielförsörjningen på såväl kort som lång sikt, genom att anskaffa, vidareutveckla och vidmakthålla delsystemet. Du kommer arbeta med det tekniska systemets samlade kravbild. I dina arbetsuppgifter ingår att delta i tekniska granskningar och upphandlingar av materiel och tjänster. Arbetet utförs enligt ISO/IEC 15288 som t. ex systemutformning, hantering av intressentkrav, systemdesign och kravspecifikationsarbete. Tjänsterna är placerade i Linköping alternativt Stockholm. Om dig Du är utbildad civil – eller högskoleingenjör, systemvetare eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har kunskap och erfarenhet av taktiska system som omfattar sensorer och sensorsystem, alternativt av kommunikations- eller länksystem. För att lyckas i rollen skall du ha god erfarenhet från projektarbete, tekniskt deklarationsarbete och kravhantering, helst inom FMS 39 Gripen. Meriterande är erfarenhet och kunskap om validering och verifiering samt en dokumenterad teknisk kompetens av ovanstående teknikområden inom stridsflygsområdet. Du har några års erfarenhet av tekniskt systemarbete och systemutformningsarbete, det är meriterande om du har kunskaper om projektledning, taktiska tillämpningar och integration av flygburna sensorsystem. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom några av områdena konfigurationsledning, Integrated Logistics Support (ILS), informationssäkerhet eller systemsäkerhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet. Vi tror att du som person arbetar bra tillsammans med andra människor samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter. Som person arbetar du bra med komplexa frågor och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare förstår du din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Verksamhetsområde Flyg- och Rymdmateriel (VO Flyg&Rymd) har till uppgift att tillhandahålla materiel och förmågor till Försvarsmakten inom flyg- och rymdområdet. Detta omfattar flygplan, helikoptrar, obemannade flygsystem samt stödsystem i form av flygbas- och flygsäkerhetsmateriel. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SACO Mikael Svensson OFR/S Madeleine Lithander OFR/O Filip Ingensson och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Bengt Wälivaara eller Malin Lodman Blom på telefon 08-782 4000. Välkommen med din ansökan! För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

Idag
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Lärare åk 7-9 i PREST-ämnen till Resursskolorna
Linköpings kommun
Grundskollärare

Vill du göra skillnad för elever som har det tufft i skolan? Vi jobbar elevnära och samarbetar tätt för att ge våra elever det extra stöd de behöver. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Utgångspunkten för dig som lärare är att arbeta med planering, undervisning, utvärdering och värdegrundsarbete utifrån läroplanen. Arbetet sker ibland självständigt men oftast i nära samarbete med kollegor. All undervisning på Resursskolorna sker tillsammans med andra lärare och resurspedagoger vilket bland annat innebär att man samverkar kring planeringen av undervisningen och fungerar som resurs under varandras lektioner. Som lärare ser du elevens hela skoldag som viktig och du samarbetar därför både med vårdnadshavare och kollegor kring eleven. Som en del i detta samarbetar även skolans och fritidshemmets verksamhet för att nå en högre måluppfyllelse och skapa bästa förutsättningar för varje elev. Du utgår från den elevgrupp du möter och förväntas skapa en varierande, anpassad och utmanande undervisning. Att använda digitala verktyg är en naturlig del i din undervisning. Du främjar ett kollegialt lärande genom diskussion och reflektion vid såväl planerade som spontana tillfällen. För att gynna elevernas lärande, samt din egen och verksamhetens utveckling, tar du tillvara på olika professioners erfarenheter och kunskaper.  Denna tjänst innebär undervisning i något PREST-ämne, utifrån din behörighet och verksamhetens behov. Du undervisar på tre av våra skolor.  Din arbetsplats Resursskolorna består av sex grundskolor i åk 1-9 för elever med åtgärdsprogram som är i behov av extra stöd i sin skolutveckling, socialt och pedagogiskt. Målet är att eleven ska kunna ge anpassade förutsättningar för en fungerande skolgång i ett mindre sammanhang.  Skolorna bedriver sin verksamhet i mindre grupp med hög personaltäthet, där det även ges möjlighet att träna socialt samspel. Personalen stöttar vårdnadshavare i sitt föräldraskap samt samverkar med olika myndigheter och personer i elevens/familjens närhet. På de olika skolorna möter vi elever i egna lokaler. Undervisningen bedrivs utifrån varje elevs förutsättningar och behov, där eleverna erbjuds alla ämnen. Eleverna möts av tydliga, trygga och stabila vuxna. Vi arbetar nära eleverna och utgår från de behov som uppstår. Resursskolorna är en inspirerande verksamhet där det finns stora möjligheter att, tillsammans med kollegorna, fortsätta utveckla Resursskolornas arbetssätt att vara i framkant. Vi erbjuder ett arbete som utgår från ett elevnära arbetssätt, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid att skapa undervisning som grundar sig i elevernas nyfikenhet och förutsättningar. Vi söker dig som som vill vara med och göra skillnad för elever som har det tufft i skolan, trivs med att arbeta i team nära kollegor och som gillar att hitta kreativa lösningar på utmaningar. Du som söker I första hand söker vi dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i något PREST-ämne i åk 7-9. I andra hand söker vi dig med slutförd lärarutbildning för åk 7-9. Alternativt är du i slutet av din utbildning till lärare i åk 7-9. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete i läroplansstyrd skola via praktik eller som anställd. Det är meriterande om du har undervisat i årskurs 7-9 under minst ett läsår. Vidare är det mycket meriterande om du har jobbat i särskild undervisningsgrupp, anpassad grundskola, resursskola eller har annan erfarenhet av elever med NPF eller utåtagerande beteende.  I din roll som lärare i årskurs 7-9 har du goda kunskaper om skolans uppdrag och är väl bekant med läroplanen (Lgr22) och övriga styrdokument. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen (Lgr22) ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling. Du ansvarar för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Som lärare är du en god förebild. Du har förmågan att anpassa din undervisning till eleverna och låter dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. På ett kvalitetsmedvetet sätt skapar du goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande samt dokumenterar det. Du samarbetar väl med kollegor, vårdnadshavare och andra kontakter i samhället som förekommer i din yrkesroll. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning För att tjänsten ska gälla tillsvidare måste lärarlegitimation uppvisas, fram till dess gäller visstidsanställning. Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15448 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Vi gör det möjligt för dig att lyckas Med din insats kan vi nå större framgång tillsammans. Därför vill vi som arbetsgivare att du trivs och har de bästa förutsättningarna att lyckas med ditt uppdrag inom Linköpings kommun. Vi vill att du ska kunna utvecklas och nå din fulla potential!

Idag
Sista ansökan:
15 juli 2025