Projektledare inom mark och anläggning till Linköpings kommun
Linköpings kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du leda samhällsbyggnadsprojekt som verkligen syns och påverkar stadens utveckling? Hos oss får du chansen att vara med och bygga framtidens Linköping – en stad i stark tillväxt där du får stort ansvar, varierande projekt och möjlighet att både bredda och fördjupa din kompetens. Dina arbetsuppgifter Hos oss får du leda utbyggnaden av allmän platsmark i takt med Linköpings växande behov av nya bostäder, verksamhetsområden och hållbara investeringar. Projekten är tekniskt och ekonomiskt komplexa med varierande storlek och innehåll – från nya stadsdelar, gator och parker till ombyggnader av befintliga stadsmiljöer. Du ansvarar för hela processen och arbetar med allt från förprojektering till upphandling, genomförande och överlämning. Det innebär ansvar för uppföljning av tid, ekonomi och kvalitet innefattar att planera och samordna resurser, handla upp konsulter och entreprenörer, och säkerställa att projektets mål nås. Arbetet sker i nära samverkan med kollegor och externa aktörer. Du kommer även bidra i arbetet med tekniska lösningar och kalkyler i tidiga planeringsskeden samt delta i utveckling av våra arbetssätt. Det här är en tjänst för dig som vill ha ett brett ansvar, trivs med att leda komplexa projekt och vill bidra till att bygga ett hållbart och attraktivt Linköping. Din arbetsplats Enheten Investeringsprojekt inom staben för Ekonomi och styrning har som uppgift att projektleda utbyggnad av allmän plats och mark i Linköpings kommun, enligt fastställda planer för kommunens utbyggnad av nya bostads- och verksamhetsområden samt investeringar. Projekt- och utredningsuppdrag kommer i första hand från förvaltningens mark- och exploateringsverksamhet samt stadsmiljöverksamhet. Hos oss blir du en del av en engagerad och kunnig grupp med elva projektledarkollegor. Till vår enhet finns det även kopplat en geotekniker och en controller som stöd. Utöver en rolig tjänst och bra kollegor erbjuder vi också en flexibel arbetsmiljö med fokus på utveckling, samarbete och en sund balans mellan arbete och privatliv. Du som söker Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnad med inriktning mot väg- och vatten alternativt liknande relevant arbetslivserfarenhet inom området. Du har god kunskap och erfarenhet av AMA Anläggning och MER, samt entreprenadjuridik och branschens regelverk, såsom AB 04, ABT 06 och AMA AF. B körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, KMA (kvalitet, miljö, arbetsmiljö), teknik och installation samt juridik och ekonomi kopplade till mark- och anläggningsprojekt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i roller som byggledare eller projekteringsledare. Du har vana vid att leda möten och hantera kontraktsfrågor, underrättelser och ÄTA. Du har grundläggande kunskaper i geoteknik samt erfarenhet av VA-lösningar och sanering av förorenad mark. Utbildning inom byggarbetsmiljösamordning (Bas-P, Bas-U) är också meriterande. Du är en engagerad och driven person som tar ansvar för dina projekt och ser till att de genomförs med hög kvalitet, inom rätt tid och budget. Du arbetar strukturerat, har lätt att sätta dig in i komplexa frågor och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga – du trivs i samverkan med andra, lyssnar in olika perspektiv och skapar engagemang i projektgruppen. Ditt sätt att kommunicera är en framgångsfaktor för att skapa såväl framdrift som delaktighet. För dig är det en självklarhet att dela med dig av kunskap och du uppskattar en vardag där ni lär er av varandra. Du visar stort engagemang, positiv inställning och bidrar till teamets goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, därför använder vi personlighetstester som en del av urvalet i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill ha din ansökan senast den 17 augusti. Vi kommer att behandla samtliga ansökningar efter sista ansökningsdag. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Efter överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15583 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.

Idag
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Produktionsledare till leveranshangaren
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll I rollen som Produktionsledare kommer du att tillhöra Leveranshangaren för Gripen. Leveranshangaren är ett av tre verkstadsområden inom området Installation och Leverans. Verksamheten omfattar främst uppkörning och test av Gripen innan leverans till kund. Vi har även ansvaret för raketstolen samt personal som arbetar med underhållsberedning, teknikkontor och leveranskoordinering. Verksamheten bedrivs främst i Tannefors men utlandsuppdrag förekommer också. Huvudsakliga ansvarsområden för tjänsten: * Operativt fokus * Hantera akuta störningar i produktionen * Leverera uppsatta åtaganden * Skapa förutsättningar för mekaniker & tekniker * Utveckling av metoder och produkt * Implementera och följa uppsatta arbetssätt Som Produktionsledare kommer du att leda mekaniker & tekniker i deras arbete under Funktionskörning av Gripenflygplan. Du har ansvar för personal, ekonomi och leverans inom ditt eget ansvarsområde och rapporterar direkt till Verkstadschefen för Leveranshangaren. Du blir en del av Verkstadschefens ledningslag där ytterligare två Produktionsledare och en sektionschef samt luftvärdighetsansvariga ingår. Din profil Vi söker dig med ledaregenskaper och erfarenhet från produktion, hangar eller annan produktionsnära verksamhet. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Har du erfarenhet av utlandsarbete är detta meriterande då resor kan förekomma om intresse finns. Du gillar att jobba i lag, tar gärna på dig ledartröjan samt har förmåga att motivera och samordna medarbetare med ett fokus på måluppfyllelse och kvalitet. Vi ser också gärna att du är bidragande i medarbetarnas utveckling genom delegering och coachning. För att vara framgångsrik i den här rollen är det en fördel om du arbetar på ett metodiskt och systematiskt sätt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Placeringsort är Linköping. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Med tanke på stundande semestertider kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Vi önskar dig en trevlig sommar!

Idag
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Redovisningsekonom till Linköpings universitet
Novare Bemanning AB
Redovisningsekonomer

Linköpings universitet bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom bland annat material, IT och hörsel. I samma anda erbjuder LiU ett stort antal innovativa utbildningar, inte minst många professionsutbildningar för till exempel läkare, lärare, civilekonomer och civilingenjörer. LiU blev universitet 1975 och har idag 32 000 studenter och 4 000 medarbetare. Studenterna är bland de mest eftertraktade på arbetsmarknaden och enligt internationella rankningar är LiU bland de främsta i världen. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB Är du redovisningsekonom med erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete? Vill du arbeta stöttande och rådgivande i en internationell miljö? Då har vi en möjlighet till dig! Nu söker vi flera redovisningsekonomer till Linköpings universitet.   För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi flera duktiga redovisningsekonomer till Linköpings universitet.   Myndigheten är just nu i behov av att förstärka deras ekonomifunktion inom redovisningsområdet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av agera stöttande och rådgivande till dina kollegor, chefer och andra medarbetare. Du kommer även att arbeta med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt. Detta innebär bland annat arbete med budget, prognos och kalkyler. I rollen ingår det även att vara med och bidra till ekonomifunktionens utveckling. Till denna roll söker vi dig som är ansvarstagande och serviceinriktad. Du har lätt för att arbeta i grupp och har ett professionellt förhållningssätt. Krav för tjänsten Gymnasieexamen samt minst fem (5) års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete Alternativt, högskoleexamen eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete God förmåga att arbeta i IT-system Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.  Meriterande krav för tjänsten Erfarenhet av ekonomiarbete, budget, prognos månads- och årsbokslut. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid med start omgående och pågår i ca 6 månader med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Linköping.   Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-08-22. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Idag
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Kontorschef Linköping/Norrköping
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Linköping och Norrköping. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.

Idag
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Development Support, Software CM
SAAB AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Avdelning Tactical, Avionics and Display Systems ansvarar för mjukvaruutveckling och mjukvaruintegration för hela avioniksystemet för både Gripen C/D och Gripen E/F. Avdelningen är en del av affärsenheten BU Gripen vars uppdrag är att säkerställa utveckling, produktion, testning, leverans och drift av det kompletta vapensystemet Gripen till alla befintliga och nya kunder. Du kommer jobba inom Gripen C/D inom det område som har i uppdrag att stötta de olika utvecklingsteamen. Du kommer bidra med expertis och stöd i det kontinuerliga förbättringsarbetet runt processer och arbetssätt inom CM-området. Du kommer också arbeta praktiskt med verktygsutveckling, utbildning och support i det dagliga arbetet. Här får du en unik möjlighet att stötta, påverka och hjälpa en utvecklingsorganisation till modernare arbetssätt. Här får du leda och utvecklas i takt med teamet, samtidigt som du är med och skapar en kultur präglad av samarbete och framåtanda. Din profil Vi söker dig som är kommunikativ, nyfiken och ansvarstagande, med förmågan att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. Rollen kräver att du har ett stort intresse för att förstå verksamheten, analysera varför saker görs och hur de kan förbättras. Du behöver också vara social och trivas med att samarbeta med olika intressenter för att inspirera och bidra till utveckling och förändring. För att lyckas i rollen ser vi att du har: * En relevant högskola/ingenjörsutbildning eller besitter motsvarade arbetslivserfarenhet * Minst några års erfarenhet av mjukvaruutveckling och versionshantering * Goda kunskaper inom Git, Bitbucket, branchstrategier och workflows * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Det är ett extra plus om du dessutom har: * Erfarenhet av formell CM-hantering och processer * Erfarenhet av att driva kontinuerligt förbättringsarbete * Erfarenhet av Python * Tidigare arbetat inom tillverkande industri Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Idag
Sista ansökan:
9 juli 2025
Elektriker / Critical Facility Technician
CBRE GWS Sweden AB
Industrielektriker

ABOUT CBRE DATA CENTRE SOLUTIONS CBRE Data Centre Solutions (DCS) is a part of the CBRE Group with over 130.000 employees worldwide and delivers fully integrated real estate, facilities and technology solutions for data centre owners, occupiers and investors across the globe. As a dedicated business line within CBRE, DCS is dedicated to solving complex challenges within every stage of the data centre lifecycle. We provide our employees the best conditions to develop professionally and personally and to realise their full potential in the course of their career. Join us now in Linköping (Sweden) and bring your unique talent and skills to our Team. YOUR RESPONSIBILITIES Job Purpose * We are looking for a new colleague to our team, at data center in Linköping. Critical Technicians' main task is to ensure a good customer delivery by performing service and maintenance on critical/technical equipment and property-related technology equipment with associated web systems, according to the contract and the SLA (Service Level Agreement) and KPI (Key Performance Indicator) that is included in the contract. The role also entitles in-depth technical support and guidance for projects and small works performed on site in both planning, execution, and completion * Responding speedily to fault/breakdown requests and efficiently undertaking routine scheduled maintenance of plant and/or equipment being pre-requisite and of paramount importance * Participate in the planning and the resource planning for service, maintenance and corrective actions of all technical equipment on site * Quality assurance CBRE technical delivery and participate in critical installations and critical maintenance work. Manage and follow up internal CBRE processes * Participate in shift operations 24/7 * Backfilling the existing colleges during sick leaves, vacations etc. including shifts (24/7 operations) * The Critical Technician is expected to live and lead the company's RISE (Respect Integrity Service Excellence) values Further Responsibilities * Carry out routine planned preventative maintenance tasks as required within HV and LV distribution systems, associated plant / equipment and HVAC mechanical cooling / heating systems as determined by the CMMS system's work orders * Monitor BMS for running and alarm conditions * Building walk-rounds * Investigate faults, identify causes and effect remedies * Ensure corrective / repair works are carried out in accordance with current regulations * Assist when and where required with installation works * Develop a comprehensive understanding of the portfolio buildings their layouts, functions and complexities * Endorse day to day and future compliance to safe working practices, quality standards conformity and best practice methods * Volunteer ideas / initiatives that contribute to the service levels and delivery * Participate in the planning for service and maintenance and set time frames for the work to be performed together with the other team and Contract Manager * Participate in decisions and the execution of the work * Contribute to identifying the workforce and skills required to perform the work or to take in external support * Contribute to the development of working procedures and processes. * Provide Technical Services support to the contract delivery * Actively work for the development of site and delivery OUR BENEFITS - WHAT YOU´LL GET IN RETURN * Future-proof job opportunity with a true development guarantee in one of the fastest growing Data Centre markets worldwide * TOP trainings with internationally recognized state-of-the-art certifications * Attractive salaries based on experience and qualification with an annual salary assessment / increase and other good benefits * International working environment with inspiring cross-border career opportunities * Creative working culture with challenging responsibilities and high level of autonomy * DIVERSITY, OCCUPATIONAL SAFETY and WORK-LIFE BALANCE are practiced values! CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

Idag
Sista ansökan:
13 augusti 2025
DevOps Enablers till TADS DevOps Enablement
SAAB AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din Roll Som DevOps Enabler är du spindeln i nätet mellan mjukvaruutveckling och IT operations, som förstår, för dialog med, och ser till att våra utvecklare har bästa möjliga förutsättningar att jobba smart, snabbt och effektivt. Du är kittet, kommunikatören och möjliggöraren som säkerställer att behov och förmåga går hand i hand i vår ständigt föränderliga vardag. Du trivs med att lösa komplexa, mångfacetterade problem, även när all information inte är tillgänglig. Du kan hitta lösningar som är både praktiska och genomförbara. Du kommer främst att arbeta på kontoret, men räkna med att även tillbringa viss tid i simulatorer och flygplansriggar. Din Profil I arbetet ingår många kontaktytor och där kommer din kommunikations- och samarbetsförmåga och din styrka att skapa och vårda relationer att vara en viktig del. Ett väl utvecklat självledarskap med förmåga och vilja att strukturera ditt arbete och ta egna initiativ kommer att vara en framgångsfaktor. Du ser lösningar i problem och kan fånga upp andras behov. Vi kommer tillsammans att bygga upp en engagerad och kompetent grupp och säkerställa att vi gemensamt skapar moderna, skalbara och användarvänliga miljöer som stödjer utvecklingsprocesserna och affärsmålen. Arbetet sker både internt inom avdelningen och i nära samarbete med motsvarande organisationer inom BU Gripen, AN IT och Group IT. TADS, Tactical, Avionics and Display Systems, har verksamhet både i Tannefors och Järfälla, och tjänsten kräver att du tillbringar viss tid på plats i Järfälla. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Idag
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Timvikarie till Ekängens skolor
Linköpings kommun
Grundskollärare

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Din arbetsplats Ekängens skolor är beläget i naturskön miljö ca 6 km från centrum med goda bussförbindelser. Vi är en f-6 skola med ca 455 elever fördelat på två skolor. Bärstadskolan med elever från förskoleklass till åk 1 och Ekängsskolan med elever från åk 2 till och med åk 6. Vi arbetar med tydliga mål där lärande och gemenskap genomsyrar vår verksamhet.   Dina arbetsuppgifter Som korttidsvikarie på Ekängens skolor kommer du att undervisa och ansvara för klass/elevgrupp vid ordinarie lärares frånvaro. Observera att du som korttidsvikarie arbetar främst under skolterminerna.  Det är enkelt för dig att göra dig tillgänglig för arbete med kort varsel. Du lägger själv in tillgänglig arbetstid i din digitala kalender och bokas efter verksamhetens behov. Det är verksamheternas behov som styr hur ofta du blir bokad. Din digitala kalender finns tillgänglig via en app i din telefon eller på webben. Som korttidsvikarie behöver du vara beredd på att passen ibland kommer med kort varsel och du bokas minst 4 timmar vid varje tillfälle. Du som söker För att du ska kunna arbeta i skolan behöver du vara minst 18 år. Vi söker dig med relevant utbildning, du behöver ha en gymnasieexamen samt en påbörjad eller avslutad utbildning till lärare. Studerar du till förskollärare eller lärare behöver du ha genomfört minst en godkänd APL/VFU-period. Det är meriterande om du har arbetat i skolan tidigare. Du ska kunna omsätta dina kunskaper och dina erfarenheter i praktisk undervisning när du ska stötta barn och elever i deras utveckling. Det är ett krav att du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanerna (Lpfö22 och Lgr18) ska organisera och genomföra arbetet så att barnet får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling samt ansvara för att varje barn kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt.  Du ska kunna bidra till att anpassa undervisningen till eleverna och låta dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. I din roll som vikarie ska du vara en god förebild. Du har förmågan att samarbeta väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll anpassat till situationen. I rollen som vikarie är det även viktigt att du som person tar initiativ och ansvar i aktiviteter och uppgifter som förekommer ute i verksamheterna. Eftersom du bokas efter verksamheternas behov innebär det att den ena dagen sällan är den andra lik och vi tror därför att du är en person som är flexibel och att du har lätt för att anpassa dig till nya verksamheter/arbetsmiljöer och gruppkonstellationer. Är du intresserad av att arbeta som korttidsvikarie hos oss på Ekängens skolor?  Du är då välkommen att skicka in en intresseanmälan till oss.   Dokument att bifoga: • Du som har en utfärdad förskollärarlegitimation/lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du skickar in en intresseanmälan. • Är du utbildad förskollärare/lärare men ännu inte har ansökt om förskollärarlegitimation, vänligen bifoga examen från högskola/universitet. • Är du under utbildning till förskollärare/lärare, bifoga nationellt resultatintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet.  Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-08-18 eller enligt överenskommelse Anställningsform: timanställning Sysselsättningsgrad: sysselsättningsgraden utgår från verksamhetens behov Antal lediga befattningar: 4 Ref. nr: 15553 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Klinikchef sökes till Linköping och Mjölby
Odonti AB
Tandläkare

Är du en erfaren tandläkare med tidigare eller nuvarande erfarenhet som klinikchef – och redo att ta nästa steg i karriären? Vi söker dig som vill ta ett större helhetsansvar för två närliggande kliniker, där du får kombinera det kliniska arbetet med ett strategiskt och operativt ledarskap. Låter detta som dig? Sök då till oss redan idag. Om tjänsten Som klinikchef och tandläkare driver du kliniken framåt genom tydliga mål, resultatuppföljning och fokus på hög odontologisk kvalitet. Du leder, engagerar och utvecklar dina team, skapar en god arbetsmiljö och samarbetar nära med både interna och externa aktörer för att stärka klinikens position. Du har stöd av en erfaren tandsköterska som även kan axla rollen som biträdande klinikchef. Arbetsfördelning: 70% patientverksamhet (primärt i Linköping) och resterande 30% administrativt arbete/ledarskap/uppföljning.  Klinikerna du kommer ansvara för är Svartå och Stångå Tandklinik. Utvecklingsmöjligheter: Dentalum är inne i en expansiv tillväxtfas och planerar att växa både genom förvärv och nyetableringar under de kommande åren. Detta skapar goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen. Erbjudande En nyckelroll i en spännande och ständigt växande organisation. Stor frihet att självständigt driva och utveckla kliniken. Konkurrenskraftig lön, villkor och förmåner. En positiv arbetsmiljö med högt engagemang och teamkänsla. Stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten i samverkan med engagerade och kompetenta team. Flexibla arbetstider (dagtid). KvalifikationerKrav - Minimikrav för att gå vidare i processen. Svensk yrkeslegitimation som tandläkare (utfärdad av Socialstyrelsen). Minst 5 års erfarenhet som tandläkare. Gärna fler. Obehindrat svenska i tal och skrift samt stark kommunikativ förmåga. Erfarenhet av att vara klinikchef alternativt annan dokumenterad ledarskapserfarenhet. Meriterande - Önskvärda kvalifikationer men inget krav.Erfarenhet av: Privat tandvård. Odontologiskt ansvarig. Att implementera nya arbetssätt, inklusive delegering av arbetsuppgifter. Mer än 5 års erfarenhet som tandläkare och flera års erfarenhet av att vara klinikchef med odontologiskt ansvar. Om dig Vi söker en trygg och engagerad ledare som motiveras av att göra skillnad – både för teamet och för patienterna. Du har en naturlig fallenhet för att inspirera andra, driva utveckling och skapa struktur i vardagen. Med ett analytiskt tankesätt och ett lösningsorienterat förhållningssätt ser du möjligheter där andra ser hinder. Du trivs i en roll där du får kombinera kliniskt arbete med strategiskt ledarskap, och du är skicklig på att bygga starka, förtroendefulla relationer – både internt och externt. Praktisk information Patientklientel: Vuxna och barn. Journalsystem: Frenda. Ort: Linköping och Mjölby. Anställningsform: Fast. Omfattning: Heltid Lönemodell: Fast, med möjlighet till resultatbaserad lön. Antalet semesterdagar: 30. Kollektivavtal: Nej, men vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor, likt tjänstepension, försäkringar och andra förmåner. Tillträdesdatum: Tillträde gärna omgående, men tidigast i augusti. Vi tar självklart hänsyn till din uppsägningstid. Om Dentalum - Svartå och Stångå Tandklinik Stångå Tandklinik ligger i Linköping och har sex moderna behandlingsrum. Teamet består av cirka 16 anställda med fem tandläkare, två tandhygienister, sju tandsköterskor och en receptionist. Mestadels vuxna patienter behandlar vi här. Svartå Tandklinik finns i Mjölby och har 4 moderna behandlingsrum. Teamet består av 9 personer, där vi har tre tandläkare, tre tandsköterskor, en tandhygienist och en receptionist. Här behandlar vi både vuxna och barn. Båda klinikerna är utrustade med digital röntgen och OPG. I Stångå har vi också CBCT. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård. Båda klinikerna erbjuder högkvalitativ tandvård, från akuta behandlingar och förebyggande vård till estetiska behandlingar som tandblekning och tandreglering (Aligners). Dentalum  Klinikerna ovan ingår i Dentalum – en växande tandvårdsgrupp med 30 kliniker och 250 medarbetare. Dentalum grundades av erfarna tandläkare och entreprenörer med fokus på hållbar och långsiktig tandvård, där både patienternas och medarbetarnas välmående är i centrum. Varför välja oss?Ta den unika möjligheten att kombinera din passion för tandvård med ledarskap – utveckla våra kliniker och forma framtidens tandvård. Din ansökanSök med eller utan CV via Odonti. Sista ansökningsdatum är 4 augusti 2025, men kan dock tillsättas innan dess. Vi samarbetar Dentalum med Odonti, som hanterar rekryteringsprocessen. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av Dentalum. Alla ansökningar måste ske via Odonti.se för en rättvis och professionell hantering. Vänligen undvik direktkontakt med arbetsgivaren. Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare för tjänsten. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt snabbt, så visa ditt intresse idag! Kontaktuppgifter Ansvarig rekryterare: Jashar Samadi  [email protected] /+46709 220 250

Idag
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Senior IT-tekniker | Linköping | Experis
Experis AB
Supporttekniker, IT

Är du bra på att se lösningarna och drivs av att hjälpa andra? Tycker du att det är spännande med IT och brinner för problemlösning? Hos Experis får du chansen att djupdyka in i IT världen. Denna roll ger dig chansen att utveckla dina IT-kunskaper och samtidigt som du förvärvar den kompetens du redan besitter! 🤖 Din vardag hos oss: Som IT-tekniker på Experis är ingen dag den andra lik. Med en känsla för service och en motivation att hjälpa andra kommer du att trivas utmärkt som IT-tekniker hos oss! Vi lägger stor vikt i individens möjlighet att påverka sin egna resa och utveckling. På Experis kommer du möta varierande utmaningar och få chansen att utvecklas dagligen! Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta nätverkshantering, IT-säkerhet, anpassningar, installationer, systemadministration, felsökning och mycket mer. Din insats kommer att förenkla mångas personers vardag! Det är med glädje vi välkomnar dig till vårt team, där du kommer att få agera nyckeln till ett smidigt IT-landskap. Tillsammans kommer vi att hjälpas åt för att finna innovativa och smidiga lösningar. Du kommer få möjligheten att bidra med din kunskap i grupp samtidigt som du även får chansen att arbeta individuellt. Hos Experis är alla konsulter en del av Experis-familjen! Det är viktigt för oss att din vardag blir både spännande och lärorik. Låter detta som en perfekt roll för dig? Ta kontakt med oss redan idag! Vi ser gärna att du har: * Högre utbildning inom IT och minst 4 års erfarenhet som IT-tekniker eller likvärdigt * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Hur är du som person? Vi letar efter någon som tar ansvar och kan vara flexibel i sin roll som IT-tekniker. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för IT och en känsla för service och noggrannhet. Med en positiv inställning och ett vilja att utvecklas, kommer man långt! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-administration. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling. Vi ser framemot att höra från dig! Låter detta som något för dig? Kontakta Vilma på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀

Idag
Sista ansökan:
1 augusti 2025