Sjuksköterskor sökes till sommaruppdrag inom slutenvården!

Vårdkuriren söker engagerade och erfarna sjuksköterskor till uppdrag i Gävleborg!! När du ansluter dig som sjuksköterska blir du anställd av Vårdkuriren och arbetar ute hos våra kunder, antingen direkt eller som underleverantör genom ditt eget företag. Om Tjänsten: Du kommer att ansvara för sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska inom slutenvården. Kan variera beroende på avdelning som efterfrågas. Arbetstider: Arbetet kan innefatta dag- och kvällspass samt eventuellt natt- och helgarbete. Vårdkurierns Förmåner: En engagerad och dedikerad konsultchef som arbetar för att säkerställa din trivsel hos oss. Flexibilitet att självständigt planera och skräddarsy ditt arbetschema. Utökad frihet att balansera arbete och fritid för en optimal livskvalitet. Extra förmåner som förstärker din professionella och personliga utveckling. Kvalifikationer: Färdigutbildad och legitimerad sjuksköterska minst 3 års erfarenhet Flytande svenska i både tal och skrift för effektiv kommunikation med personal och patienter. HLR-intyg (uppdaterad senaste 12 mån). Tidigare erfarenhet av journalsystemet medior. Tidigare erfarenhet av slutenvården. Personliga Egenskaper: Utstråla positiv social energi för effektiva samarbeten med kollegor och team. Visa initiativförmåga och självständighet i ditt arbete. Demonstrera starkt intresse för att förvärva ytterligare erfarenhet och kontinuerligt utveckla din sjuksköterskekompetens. Arbeta strukturerat och prioritera patientsäkerhet i varje aspekt av din sjuksköterskeroll. Ansökan: Skicka in ditt CV och examensbevis för att ansöka. Vi granskar ansökningar löpande, så tveka inte att vara en del av vårt team! Varmt välkommen att höra av dig till vår kontaktperson för mer information. Vi ser fram emot att välkomna dig till Vårdkuriren och skapa en meningsfull och utvecklande arbetsmiljö tillsammans! Företagsinformation: Vårdkuriren AB är ett företag som arbetar tillsammans med våra uppdragsgivare och medarbetare för att hitta rätt person för rätt tjänst. Vi arbetar kontinuerligt för att uppnå maximal kund- och patientnöjdhet. För att trivas hos oss är det viktigt att du motiveras av att jobba flexibelt. Vi är ett personligt bemanningsföretag som håller god kontakt med samtliga konsulter och vi värnar om att du känner dig trygg och motiverad i din roll när du arbetar som konsult för oss. På Vårdkuriren har vi djup förståelse för vårdsektorn och sammantaget har vi förmedlat över 5000 tjänster till olika uppdragsgivare inom vården. Kontaktperson Filippa J Recruitment Researcher Mobil: +46 70 930 42 15 Växel: +46 8 721 64 00 Mail: [email protected] #jobbjustnu

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Vill du jobba med arbetslivsinriktad rehabilitering?

Asuria People Services (Sweden) AB är en del av Asuria i Australien som har mer än 20 års erfarenhet av att erbjuda arbetsmarknadstjänster. Asurias företagskultur driver nytänkande, utmaning och passion i alla tjänster vi levererar. Om du letar efter en utmaning och en arbetsplats där vi varje dag är stolta över de resultat vi skapar tillsammans med våra deltagare och arbetslivet är detta ett jobb för dig. Dessutom blir du del av ett härligt gäng! Som arbetsterapeut kommer du att vara en nyckelperson i genomförandet av Arbetsförmedlingens tjänst "Steg till arbete" Du kommer att arbeta nära klienter för att identifiera deras individuella behov och utveckla anpassade planer för att underlätta deras övergång till arbetslivet. Din roll kommer att omfatta: • Bedömning av klienternas förmågor, färdigheter och behov för att skapa individuella handlingsplaner. • Utveckling och genomförande av rehabiliteringsåtgärder och aktiviteter för att stödja klienternas fysiska och psykiska hälsa. • Samarbetet med andra yrkesverksamma, inklusive arbetsförmedlare, studie-och yrkesvägledare och matchare, för att säkerställa en holistisk och integrerad vård. • Uppmuntran av klienternas självständighet och självförtroende genom olika terapeutiska metoder och tekniker. • Kontinuerlig dokumentation och rapportering av framsteg och utvärdering av klienternas utveckling. Kvalifikationer: Vi söker dig som är bra på att kommunicera och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och som har följande kvalifikationer: • Legitimation som arbetsterapeut. • Erfarenhet av arbete med arbetsrehabilitering eller liknande områden är starkt meriterande. • God förståelse för fysisk och psykisk hälsa samt rehabiliteringsprocesser. Du som söker behöver också vara utbildad i följande instrument och kunna uppvisa utbildningsbevis: • Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST) • Dialog om arbetsförmåga (DOA) inklusive självskattningsmanual på engelska • Worker Role Interview (WRI) • Assessment of Work Characteristics (AWC) • Assessment of Work Performance (AWP) Vi tillämpar löpande urval varför jobbet kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Motorcykelförsäljare Harley-Davidson

Vi söker en Märkesansvarig Fordons säljare för Harley-Davidson Motorcyklar + begagnade fordon av alla märken. Är Det Du ? Järvsö Motor AB är en av hälsinglands största motor-butiker. Motorcyklar-Tillbehör och verkstad. Företaget startades 1984 av samma ägare som idag, Våran ambition och huvudsakliga inriktning är att vara en fullserviceanläggning med absolut högsta service inom MC-ATV-SNÖSKOTER Vi säljer nya & begagnade , Motorcyklar, Fyrhjulingar ATV & UTV och Snöskoter , HARLEY-DAVIDSON, , KTM & POLARIS. Och begagnat jobbar vi med dom flesta märken. Som säljare hos oss tar du hand om hela affären, från möte med kunden till leverans av fordonet och uppföljning. Vi tror att du är driven och målinriktad samt förstår vikten av att arbeta proaktivt och uppsökande. Du kommer efter utförda kurser och utbildningsbevis från något eller några av våra varumärken , bli märkesansvarig för ett Varumärke. Efter utförda och godkända utbildningar så ökar också din lön. Grundlön + Provisionsdel Vårt motto är att vi med bästa servicegrad ska kunna erbjuda allt kunden behöver. Så att varje kund skall kunna ha maximal glädje och nytta av ditt fordon eller maskin, Gillar du att möta kunder jobba med data och reservdelar I så fall har vi drömjobbet för dig! Vana, erfarenhet av försäljning, helst fordonsförsäljning och ett brinnande intresse för Framförallt Motorcyklar - ATV - Snöskoter Ett gott sinne för lönsamma äffarer. Viss data erfarenhet och vana krävs eftersom all dokumentation, fordonsfinansiering, garanti registreringar, ägarbyten, handböcker, in och utleveranser och delar söks i olika webbsystem och sprängskisser, och allt är via internet mot leverantörernas data system. Mycket är på Engelska Vi lägger större vikt av din erfarenhet och person än vad du har för utbildning. Du kommer sälja tillbehör & utrustning samt fordon. Flytande svenska i tal och skrift är en förutsättning för att klara av jobbet. Du har förmågan att ge god service trots att vissa dagar kan vara stressiga. Och ibland långa och under lågsäsong när det är lungt, har du ändå ett driv och fokus på att bygga relationer och göra affärer med kunderna genom uppsökande försäljning. Din omgivning och dina tidigare arbetsgivare beskriver dig som positiv och engagerad. Vi tror att du är en positiv person som ger det där lilla extra, samtidigt som du brinner för att ge våra kunder bästa möjliga service! Vi jobbar i en säsongsrelaterad bransch vilket gör att man måste vara stresstålig och vara van vid att hålla många bollar i luften samtidigt. Vi är ett litet engagerat Team , som jobbar otroligt bra tillsammans och har roligt på jobbet, och vi har alla passion för att göra det bästa för kunden, och passion för våra produkter. Motorcyklar-ATV-Snöskoter och alla tillbehör till det Det är otroligt viktigt att vi trivs och har kul då det avspeglar sig på kunden. Och att du har stor passion för motorcyklar. Vi jobbar tillsammans mot uppsatta mål med glädje. Och alla hjälper varandra. Tillträde är helst omgående Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum Egenskaper: • Självgående • Ordningsam, kvalitetsmedveten , noggrann En god känsla för lönsamma affärer. Kunnande & Intresse av framförallt motorcyklar • Ansvarstagande • Flexibel Brinner du för Motorcyklar - Snöskoter - ATV och att alltid göra det bästa för kunden, Försäljning i form av. Fordon/maskiner och till dessa tillbehör , kläder & utrustning och vill jobba med detta. Då har du drömjobbet! Och du har ett intresse av Motorcyklar fyrhjulingar, snöskotrar, teknik, och har vana av försäljning? I så fall har vi drömjobbet för dig! Att du har ett Motorcykel körkort är en förutsättning och att du åker eller har åkt MC så du kan förmedla känslan och provköra och värdera inbyten.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Välkommen att söka tjänsten som kockbiträde till Lokatten Wärdshus!

Lokatten Wärdshus har öppet på helgen för allmänheten för lunch och à la cartemiddagar. För sommarsäsongen planerar vi att ha restaurangen öppet sex dagar i veckan, för våra hotellgäster är restaurangen öppet sju dagar i veckan. Möjligtvis även utökade öppettider för resten av säsongen. Nu söker vi en glad, kreativ och matintresserad person som vill jobba som kockbiträde för att bistå med matberedningen i köket. Lokatten Wärdshus i Los har anor från 1800-talet. Wärdshuset har renoverats under 2023 för att kunna skapa en historisk upplevelse för värdshusets gäster med 2000-talets bekvämligheter. Wärdshuset öppnade sina dörrar igen i juni förra året efter att ha varit stängt i många år. Wärdshuset består av en hotelldel med 10 hotellrum, restaurang med plats för drygt 30 personer samt konferensrum på andra våningen. På sommaren kommer även uteserveringen att öppnas. Lokatten Wärdshus har fullständiga rättigheter. Nu söker vi dig som vill jobba som kockbiträde hos oss. I denna tjänst ingår att hjälpa till i köket med matberedning för luncher, avhämtning och à la cartemiddagar samt hjälpa till med disken och hålla köket rent. På sikt ser vi även att du ska kunna ta ansvar för luncher på vissa dagar. Vem är du? Vi ser gärna att du är serviceinriktad, noggrann och tycker om att jobba med andra men också kan jobba på egen hand. Vi kräver inte att du tidigare har jobbat i ett restaurangkök, men det är meriterande. Det viktigaste är att du tycker om och har erfarenheter att laga mat och vill ta an dig nya utmaningar, utveckla dina färdigheter och vill lära dig mer om att jobba med matberedning i ett restaurangkök. Eftersom vi är en relativt liten verksamhet kan det även förekomma att du behöver hjälpa till med andra uppgifter. Vi ser därför gärna att du tycker att det är kul med att ha olika uppgifter för vissa dagar. För att på bäst möjliga sätt kunna ge service till våra gäster, men också för en smidig kommunikation med oss andra som jobbar på wärdshuset, är det viktigt att du är bra på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera på engelska eller något annat främmande språk. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (minst 80%) med provanställning på ett halvt år. Under sommarsäsongen finns möjlighet att jobba heltid. Tillträdesdagen för denna tjänst är 1 juni 2024. För tjänsten gäller anställningsvillkor i överensstämmelse med gällande kollektivavtal för hotell och restaurang. Låter detta som en beskrivning av dig och vill du vara med på vår resa att utveckla Lokatten Wärdshus? I så fall ska du inte vänta! Skicka din ansökan med CV!

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Välkommen att söka tjänsten som servis till Lokatten Wärdshus!

Lokatten Wärdshus har öppet på helgen för allmänheten för lunch och à la cartemiddagar. För sommarsäsongen planerar vi att ha restaurangen öppet sex dagar i veckan, för våra hotellgäster är restaurangen öppet sju dagar i veckan. Möjligtvis även utökade öppettider för resten av säsongen. Nu söker vi två glada och serviceinriktade personer som vill jobba som servis hos oss! Lokatten Wärdshus i Los har anor från 1800-talet. Wärdshuset har renoverats under 2023 för att kunna skapa en historisk upplevelse för värdshusets gäster med 2000-talets bekvämligheter. Wärdshuset öppnade sina dörrar igen i juni förra året efter att ha varit stängt i många år. Wärdshuset består av en hotelldel med 10 hotellrum, restaurang med plats för drygt 30 personer samt konferensrum på andra våningen. På sommaren kommer även uteserveringen att öppnas. Lokatten Wärdshus har fullständiga rättigheter. Nu söker vi två personer som vill jobba hos oss som servis. Den huvudsakliga uppgiften för båda tjänster är servis i restaurangen med varierande arbetstider från morgon till kväll. I uppgiften ingår beroende på arbetspasset att förbereda matsalen och utomhusserveringen inför lunch eller middag, planera och ta hand om bordsplacering, servera mat och dryck, ta hand om kassan, plocka disk, i förekommande fall disk och städning av restaurangen efter stängningen. Vem är du? Vi ser gärna att du är positiv, serviceinriktad, noggrann och tycker om att jobba med andra men också kan jobba på egen hand. Vi kräver inte att du tidigare har jobbat som servis, men det är naturligtvis meriterande. Det viktigaste är att du tycker om nya utmaningar och gärna vill lära dig mer om att jobba som servis på ett hotell samt restaurang. Eftersom vi är en relativt liten verksamhet som håller på att växa kommer för vissa dagar även frukost, hotellrumstädning eller incheckning av hotellgäster ingår i tjänsten. Vi ser därför gärna att du tycker att det är kul att ha olika arbetsuppgifter. För att på bäst möjliga sätt kunna ge service till våra gäster, men också för en smidig kommunikation med oss andra som jobbar på wärdshuset, är det viktigt att du är bra på svenska i tal och skrift och att du även kan kommunicera på engelska. Det är meriterande om du även kan kommunicera något annat främmande språk än engelska. En av servistjänster är en tillsvidareanställning på deltid (minst 80%) med provanställning på ett halvt år. Under sommarsäsongen finns möjlighet att jobba heltid. Tillträdesdagen för denna tjänst är 1 juni 2024. Den andra servistjänsten är en säsongsanställning på heltid mellan 15 juni – 31 augusti 2024. För både tjänster gäller anställningsvillkor som är i överensstämmelse med gällande kollektivavtal för hotell och restaurang. Låter detta som en beskrivning av dig och vill du vara med på vår resa att utveckla Lokatten Wärdshus? I så fall ska du inte vänta! Skicka din ansökan med CV!

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Revisionsmedarbetare

Vi söker revisionsmedarbetare till vårt kontor i Ljusdal med start under hösten 2024 Är du redo för ett nytt steg i din karriär inom revision? Vill du få möjligheten att arbeta på en mindre byrå med närhet till kunder och påskrivande revisorer? Har du som mål att bli auktoriserad revisor? Då är detta rätt tjänst för dig. Du blir en viktig del i att bygga och utveckla vårt företag för framtiden. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en prestigelös organisation med stora möjligheter att påverka och utvecklas. Om du vill arbeta med revision är det bara du själv som sätter gränserna för din karriär.Framför allt erbjuder vi en arbetsplats där vi har roligt tillsammans! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av revision av små och medelstora företag i en mängdolika branscher. Du kommer arbeta både självständigt och i teamtillsammans med engagerade kollegor. Vi söker dig som har en examen inom ekonomi från högskola eller universitet med inriktning mot redovisning och revision. Du är nyexaminerad eller i början av din karriär med några års erfarenhet av arbete med redovisning eller revision. Vi ser att du är en ansvarsfull person som fullföljer arbetsuppgifter och klarar av att arbeta mot deadlines. Du är nyfiken ochutåtriktad och tar för dig på arbetsplatsen. Du förstår vikten av att skapa förtroendegivande relationer med kunder och trivs att arbetabåde självständigt och i team. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
CNC-operatör till kund i Ljusdal

Om tjänsten Vi söker nu CNC-operatörer till vårt kundföretag i Ljusdal. Arbetsmomenten kommer bestå av ställ och körning i företagets CNC-styrda maskiner. Som operatör kommer du rigga maskinen och justera i program samt utföra efterföljande kontroller och mätningar. Vi tror att du som söker har goda kunskaper inom ritningsläsning och mätteknik. Arbetstider: Natt, dagtid vid eventuell upplärning. Starttid: Enligt överenskommelse. Din profil Önskemål: Tidigare arbetslivserfarenhet inom svarv/fräs/ borrning i styrda maskiner. Meriterande: Kunskap i programmering och kunna rigga och ställa maskinen. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

2 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personliga Assistenter (75% eller vid behov) sökes hos man i Ljusdal

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 75% eller som vikarie vid behov hos vår kund i centrala Ljusdal. Han bor för tillfället i Färila och din arbetsplats kan komma att utgå därifrån fram till 1 maj 2024, då kunden flyttar till Ljusdal under detta datum. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00-09:00 (dygn med väntetid på 8 timmar) - Enkelassistans gäller Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 20-årsåldern med en utvecklingsstörning som gillar att gå promenader eller kika på bilar samt ta sig iväg på ställen för att fika lite. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid av- och påklädning samt vid måltider (sondmatning) Är du den vi söker? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är [egenskap], då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Meriter: Körkort Tillgång till bil Erfarenhet av personer med utvecklingsstörning Vårderfarenhet eller motsvarande Vårdutbildning eller motsvarande För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att dubeställtett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registretvia följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad:1 tjänst på75% och 1 tjänst som vikarie vid behov. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kock kökschef

Vi söker en kock till sommarsäsongen 2024. Du kommer att ansvara för köket och menyn. Tjänsten omfattar heltid juni, juli och augusti med möjlighet till förlängning i höst. Vi är väldigt öppna för att anställa en medarbetare som är intresserad av att köpa delar eller hela verksamheten (dock inget krav). Om du har drömt om att äga och driva ett eget café/restaurang så är det här ett fantastiskt tillfälle på Järvsös bästa adress.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Personlig assistent

Sensus Personlig Assistans AB är en privat anordnare av personlig assistans med huvudkontor i Ljusdal. Vill du jobba på en arbetsplats där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Vi söker Dig som brinner för att hjälpa en annan person. I arbetet som personlig assistent hjälper och stödjer du kunden utifrån dennes behov. Du som söker är flexibel, ansvarsfull, positiv och ser möjligheter istället för svårigheter. Som personlig assistent arbetar du i kundens hem och vi värdesätter därför att du är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Det absolut viktigaste är att personkemin stämmer mellan vår kund och dig. Vi söker dig som kan tänka dej ingå i vårat glada arbetslag. I dina arbetsuppgifter ingår allt från mat tvätt, följa med på daglig verksamhet, köra bil, följa tränings program, hygien, fritids sysselsättning. Personen använder sig av taktila tecken och vissa ord. I tjänsten ingår varannan helg och även dygns pass, tjänsten är på ca 85-90 % Vi kontaktar sökande löpande så vi anställer så fort vi hittar rätt.

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024