Material Planner till jätteaktör i Ludvika

Vi är på jakt efter vår nästa stjärna till en jätteaktör i Ludvika! Vi söker dig med en administrativ ådra, som med ett driv och en nyfikenhet vill ta nästa steg i karriären och arbeta inom material planning. Här kommer du erbjudas möjligheter bortom det oändliga – följ strömmen och sök redan idag. Om jobbet Som material planner hos vår samarbetskund kommer du vara en del av en relativt nyetablerad grupp där utvecklingsmöjligheterna är oändliga. Här kommer du kunna ta stora kliv i din roll, i din grupp och organisatoriskt. Som material planner förväntas du samarbeta tätt med kollegor i gruppen men även krossfunktionellt mellan avdelningar. Du samarbetar med såväl inköp, som projektledare och inom produktion för att administrera och ansvara för materialet till avdelningen. Mer information om rollen samt företaget ges vid intervjutillfället. Om dig Vi söker dig med: • Utbildning inom administration och/eller inköp/koordination. • Förkunskaper inom SAP • Svenska samt engelska i såväl tal som skrift Vi värdesätter om du har: •Förkunskaper inom SAP S/4 Hana •Erfarenhet av liknande roller sen tidigare •Branscherfarenhet Vi tror att du som person är prestigelös, driven och engagerad. Du vågar ställa frågor och tar ansvar för såväl mindre arbetsuppgifter som större projekt. Du arbetar gärna tillsammans med gruppen för att få projektet framåt och motiveras av att dela kunskap inom gruppen. Du motiveras av mötet med såväl interna som externa parter och har en öppen och kommunikativ förmåga att bemöta andra. Du arbetar strukturerat och noggrant med förmågan att alltid vilja utveckla såväl arbetssätt som din personliga resa. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår samarbetskund. Rekryteringsprocess För att ansöka, vänligen bifoga ett anonymiserat CV på engelska. Detta krävs för att gå vidare efter intervju. • Cv-granskning och urval • Intervju med Framtiden • Intervju med vederbörande företag • Drogtest och säkerhetskurs Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse Ort: Ludvika Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid med möjlighet till flex

9 april 2024
Sista ansökan:
9 juli 2024
Speciallärare i matematik

Speciallärare i matematik på VBU Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi arbetar på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU har ca 250 anställda, ca 1 800 elever och omsätter ca 225 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra olika skolor hittar du på vår hemsida.   Västerbergslagens Utbildningsförbund söker nu en speciallärare i matematik!  Vi söker i första hand dig som redan har en speciallärarexamen med matematik som inriktning. Vi ser även att du har legitimerad behörighet att undervisa på gymnasienivå.  Är du matematiklärare så är det meriterande med kompetens och behörighet inom det specialpedagogiska området. Söker du som matematiklärare så finns goda chanser till att studera med VBUs hjälp mot en behörighet som speciallärare i matematik! Meriterande är om du har en bred erfarenhet och kunskap kring att undervisa elever med behov av att få matematiken förklarad för sig utifrån flera olika modeller och metoder. Du kommer, tillsammans med andra lärare och mentorer, att stödja elever som har behov av coachning, vägledning och stöd i sina matematikstudier.  En förutsättning för att kunna trivas i rollen är att du, på samma sätt som vi, tror på att det går att skapa en av Sveriges bästa skolor och arbetsplatser genom hög kvalitet, delaktighet, trygghet, samarbete, tydlighet och respekt.  Dina arbetsuppgifter Din arbetsplats är hela VBU vilket innebär att du kan få undervisa på tre olika orter. I uppdraget ingår att aktivt bidra till verksamhetens övergripande utveckling genom att vara ett stöd för lärare i ämnesdidaktiska/yrkespraktiska frågor, coacha elever till måluppfyllelse, kartlägga och utreda pedagogiska situationer med fokus på behov av tillgänglighet. Du arbetar även med att ge ett direkt stöd till elever på grupp- och individnivå, där behoven finns.  Allt detta sker i samarbete med både lärare och speciallärare/specialpedagoger. Därtill, inom ramen för Elevhälsan, ska du arbeta med mer generellt inriktade uppgifter som rör elevernas arbetsmiljö, till exempel skolans värdegrund, arbetet mot kränkande behandling samt att skapa tillgänglighet i undervisningsmiljöerna. Du kommer att arbeta på uppdrag av rektor genom EHT och du rapporterar till Verksamhetschef för elevhälsa. Du har andra speciallärare och specialpedagoger att samverka med kring frågor gällande kartläggning, utredning och särskilt stöd.   Om anställningsvillkoren Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning 6 månader samt begär utdrag ur belastningsregistret vid anställning. Om ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är den 10 maj 2024.  Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.   Kontaktperson Susanne Axelsson Verksamhetschef Elevhälsa och Tf Verksamhetschef Gymnasiet 0240 – 86518 [email protected]

9 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Lärare i fritidshem till Vasaskolan!

I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Var med oss och bidra till våra elevers lärande på fritidshemmet Vasaskolan! Vi på Vasaskolans rektorsområde arbetar för att våra elever alltid ska vara i centrum. Vi jobbar för att vår skola skall vara den bästa skolan för varje elev som går här. En avgörande faktor för det är att vi arbetar tillsammans kring planering, uppföljning, bedömning och organisation. Hos oss går eleverna från förskoleklass till åk 6 och i varje årskurs finns lärare, lärare i fritidshem samt lärarassistenter efter behov. Tillsamman bildar professionerna i årskurserna det ”Lilla laget” och där sker det mesta av årskursens driftsfrågor. Under förra läsåret har vi utvecklat våra kunskaper gällande bedömning, lärt oss mycket nytt om flerspråkighet och haft ett extra fokus på värdegrundsarbetet där vi bland annat använder oss av  materialet "Bråka smartare". På området har vi tre förstelärare som tillsammans med lärarlaget arbetat extra kring att utveckla undervisningen i stort och smått. Våra lärare i fritidshem stöttar skolan under dagtid och det kan handla om ämnesansvar, arbete med särskilt stöd eller genomföra olika färdighetsträningar tex. lästräning.   Just nu söker vi en lärare i fritidshem för att utöka vår arbetsgrupp. Vi på Vasaskolan vill att det ska vara roligt att lära, och det är också därför vi skrattar så mycket! Trivsel, samarbete och glädje är lika viktigt för våra elever som för oss. Du kommer till en arbetsplats med god sammanhållning där det alltid finns en kollega nära till hands för stöd och hjälp om det behövs.    Arbetsuppgifter  På Vasaskolan börjar vi dagen med frukost på fritidshemmet eller ute på gården tillsammans med våra härliga barn. Du arbetar tillsammans med ditt Lilla lag under hela skoldagen och spenderar eftermiddagen på fritidshemmet. Där ansvarar du för en aktivitet eller deltar i andras aktiviteter tillsammans med barnen. Beroende på ansvarsområde har du enskild planering varje vecka, där du förväntas ta eget initiativ och dokumentera och utvärdera din undervisning enligt skolans styrdokument. Under detta läsår planerar vi utifrån bestämda månadsteman och vi lägger extra fokus på vårt värdegrundsarbete och ett ökat elevinflytande på vårt fritidshem. Varje vecka har samtliga lärare i fritidshem en konferens där det systematiska kvalitetsarbetet i fritidshemmet följs upp och planeras. Vi går också igenom och samplanerar veckans kommande aktiviteter. När lärarna i fritidshemmet har konferens tar lärarlaget hand om barnen på fritidshemmet. För oss på Vasaskolan är alla professioners konferenser lika viktiga och därför hjälper vi varandra.     Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem med inriktning musik och drama. Vi ser erfarenhet som meriterande, men erbjuder även mentorsstöd till dig som är nyexaminerad.   Som person är det viktigt att du är flexibel då varje dag i skolans värld är unik. Du behöver också vara påhittig, nyfiken och tycka om att utmanas för i din roll träffar du våra barn i olika konstellationer under både skoldagen och på eftermiddagsfritids. Du kommer att ha ett nära samarbete med flera andra vuxna och därför behöver du ha god samarbetsförmåga och kunna ge och ta konstruktiv kritik. För att arbeta på Vasaskolan så arbetar du efter visionen att vi skall vara den bästa skolan för varje elev som går här.    Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.   Anställningsform Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid Tillträde: 2024-06-17 Antal platser: 4   Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid en eventuell intervju.    Upplysningar Chef, Rektor, Kine Finstad, 0240-56 58 61 Biträdande rektor, Susanna Bjärud, 0240-860 71   Arbetstagarorganisation Nås via kommunens växel 0240-860 00   Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 19 maj 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.  Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

9 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarjobba som personlig assistent i Ludvika

Vill du bidra till att en medmänniska kan leva på det sätt som han eller hon önskar? Då kan vi på Vi Omsorg erbjuda dig ett omväxlande sommarjobb hos någon av våra kunder i Dalarna! Du är lika viktig oavsett om du är ordinarie eller jobbar extra vid behov. Självklart får du gå introduktion och känna dig för innan du börjar jobba. De faktiska arbetsuppgifterna, tiderna och platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar. Tänk på att sommarjobb som personlig assistent ger goda chanser till fortsatt arbete året runt. Att vara anställd på Vi Omsorg innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och schyssta semestervillkor. Som anställd hos oss får du tillgång till massor av förmåner. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent. Vi Omsorg är ett av de assistansbolag i Dalarna som varit med längst. Vi är också glada och stolta över att vara ett av de bolag i Dalarna som har flest kunder och medarbetare. Folk brukar trivas med oss och vi med dem. Vi finns i hela Dalarna och har kontor i Mora och Borlänge. Vi är ca 300 medarbetare. De flesta av oss är personliga assistenter. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Välkommen in med din ansökan! Rekryteringen sker löpande. Så ansök redan idag.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Logistikutvecklare till internationell kund i Ludvika

Vill du ta klivet in på ett globalt företag där du ska få arbeta som logistikutvecklare? Då har du hittat rätt! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Till vår kund i Ludvika söker vi nu en logistikutvecklare. Kunden är inne i en förändringsfas vilket innebär att vissa delar av deras produktion ska bytas ut och andra delar ska moderniseras. Detta innebär att kunden måste se över deras lagringsytor i produktionen samt se över deras flöden. I och med detta söker vi dig som vill ta rollen som logistikutvecklare under denna period. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att se över lagret samt göra flödesanalyser. Du kommer ha en viktig roll i detta arbete och du kommer samordna med projektledare samt delta i projektmöten för att kunna föra arbetet framåt tillsammans med berörda parter. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Du kommer att vara anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Du erbjuds - Stora möjligheter för dig att både utvecklas personligt och professionellt - Ett nätverk av erfarna kollegor med blandad kompetens ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta med logistikfrågor i projektet såsom intransporter, förbrukningsvaror och färdiga produkter * Flödesanalyser mellan lager och produktionsytan * Se över risk och konsekvensanalyser mot logistikfrågorna VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis ingenjör inom logistik - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Kunskap i SAP - Arbetslivserfarenhet av logistik Det är meriterande om du har - Arbetat i en liknande arbetsroll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kvalitetsmedveten - Kommunikativ - Analytisk Övrig information - Start: omgående - Omfattning: heltid, mån - fre kontorstider - Placering: Ludvika med viss möjlighet till distansarbete Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Support Services Specialist till internationell kund i Ludvika

Ta chansen att bli en del utav en global verksamhet som strävar mot en hållbar energiframtid. Här finns det stora möjligheter för dig att både utvecklas personligt och professionellt i rollen som materialplanerare. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Till vår kund i Ludvika söker vi dig som vill arbeta som Support Services Specialist. I denna roll kommer du bland annat att arbeta med materialplanering och materialadministration i systemet SAP. Du kommer att verka som en support- & kommunikationsfunktion i projekt och projekten kan vara av långsiktig karaktär och dem kan vara förändliga och dynamiska. Rollen som Support Services Specialist kan beskrivas som "spindeln i nätet" då du har samarbete med olika parter, allt för att underlätta för projektet gällande material. Du kommer att bli en del utav ett team på 4 personer där dina kollegor sitter i Ludvika. För att passa in i rollen ska du vara orädd, kommunikativ och framåt. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Du kommer att vara anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är långsiktigt och på sikt finns det chans till anställning direkt hos kund. Du erbjuds - Ett nätverk av erfarna kollegor med blandad kompetens - Del i en global verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Materialplanering- & administration * Arbeta i systemet SAP * Lägga köpanmodan * Kommunicera i projekt VI SÖKER DIG SOM - Har goda kunskaper i SAP - Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift - Har en avslutad gymnasieutbildning Det är meriterande om du har - Arbetat i systemet S/4 Hana - Kunskap om HVDC - En eftergymnasial utbildning inom relevant område För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Kvalitetsmedveten - Kommunikativ Övrig information - Start: omgående - Omfattning: heltid, mån - fre kontorstider - Placering: Ludvika med viss möjlighet till distansarbete på sikt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Design engineer

Hitachi Energy is a major bushing manufacturer in the world which offers a complete portfolio of AC and HVDC bushings, designed to grant the reliability, durability, and efficiency. We are now looking for a Mechanical, Electrical or 3D CAD Engineer for Insulation and Components, a Transformer Business Unit in Ludvika, Sweden. In this role you will be part of the bushing engineering team, creating solutions for our customers all over the world by working on our market-leading technologies. Your responsibilities   Order engineering by creating customized design based on customer requirements. Technical support for quotation and sales. Be part of quality issue resolution. Support local manufacturing. Be responsible for or support design improvement projects. Live core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background We see that you are analytical and result-oriented person with good communication skills. You hold a university degree in Mechanical, Electrical or 3D CAD Engineering. A couple of years working experience in related fields of engineering. Transformer or bushing design experience is preferred. Knowledge on CAD software, 3D Modeling software - Creo is considered an advantage. You are a comfortable user of Microsoft Office package. Swedish language, both spoken and written, is mandatory. But since you will be part of a company that operates on a global arena, you also need to be fluent in English. More about us   We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! You are welcome to apply by 2024-04-22. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Hiring Manager, Urban Schander, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46107383152, Unionen: Olle Ruzicka, +46 (10) 7383144 or Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Kennet Andersson, +46 107-38 36 73. All other questions can be directed to Talent Partner, Filippa Bengtsson [email protected].

8 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Montör

Arbetsbeskrivning en av våra största kunder söker nu montörer till flera enheter och avdelningar och kanske är det just dig vi letar efter? du som tidigare arbetat med montering, industriarbete, är maskinoperatör eller är en händig person - dig är vi väldigt intresserade av! arbetet är på heltid med arbetstider som kan variera mellan dag, kväll, skift eller natt. som konsult hos randstad är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. du har samma fördelar hos randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. på randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt cv. söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss Ansvarsområden vi har ett flertal tjänster och därmed kan arbetsuppgifterna skilja sig åt. du kan komma att arbeta med exempelvis: montering av generatorer, styrskåp eller el-komponenter slutmontage av transformatorer hantering och montage av kärnplåt testning och avsyning även montering på hög höjd kan förekomma på enstaka avdelningar på en del avdelningar sker arbetet på line med taktat flöde medan andra avdelningar arbetar tight i team så det är viktigt att du klarar av att arbeta både självständigt och kan samarbeta med andra. Kvalifikationer vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet och det är starkt meriterande att tidigare arbetat inom industrin. har du erfarenhet inom montering, antingen mekanisk eller elektrisk, teknisk utbildning, verktygsvana, felsökning eller tycker om att jobba med händerna, då är du absolut rätt person. saknar du erfarenhet från industriarbete men har en stark vilja, är driven och tekniskt intresserad så kan det räcka lång väg - våga sök! som person söker vi dig som är: arbetsvillig initiativtagande lagspelare kvalifikationer för tjänsten: travers truckkort körkort b för oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Speciallärare i matematik på VBU

Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi arbetar på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU har ca 250 anställda, ca 1 800 elever och omsätter ca 225 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra olika skolor hittar du på vår hemsida.Om dig Västerbergslagens Utbildningsförbund söker nu en speciallärare i matematik!  Vi söker i första hand dig som redan har en speciallärarexamen med matematik som inriktning. Vi ser även att du har legitimerad behörighet att undervisa på gymnasienivå.  Är du matematiklärare så är det meriterande med kompetens och behörighet inom det specialpedagogiska området. Söker du som matematiklärare så finns goda chanser till att studera med VBUs hjälp mot en behörighet som speciallärare i matematik! Meriterande är om du har en bred erfarenhet och kunskap kring att undervisa elever med behov av att få matematiken förklarad för sig utifrån flera olika modeller och metoder. Du kommer, tillsammans med andra lärare och mentorer, att stödja elever som har behov av coachning, vägledning och stöd i sina matematikstudier.  En förutsättning för att kunna trivas i rollen är att du, på samma sätt som vi, tror på att det går att skapa en av Sveriges bästa skolor och arbetsplatser genom hög kvalitet, delaktighet, trygghet, samarbete, tydlighet och respekt.  Dina arbetsuppgifter Din arbetsplats är hela VBU vilket innebär att du kan få undervisa på tre olika orter. I uppdraget ingår att aktivt bidra till verksamhetens övergripande utveckling genom att vara ett stöd för lärare i ämnesdidaktiska/yrkespraktiska frågor, coacha elever till måluppfyllelse, kartlägga och utreda pedagogiska situationer med fokus på behov av tillgänglighet. Du arbetar även med att ge ett direkt stöd till elever på grupp- och individnivå, där behoven finns.  Allt detta sker i samarbete med både lärare och speciallärare/specialpedagoger. Därtill, inom ramen för Elevhälsan, ska du arbeta med mer generellt inriktade uppgifter som rör elevernas arbetsmiljö, till exempel skolans värdegrund, arbetet mot kränkande behandling samt att skapa tillgänglighet i undervisningsmiljöerna. Du kommer att arbeta på uppdrag av rektor genom EHT och du rapporterar till Verksamhetschef för elevhälsa. Du har andra speciallärare och specialpedagoger att samverka med kring frågor gällande kartläggning, utredning och särskilt stöd.   Om anställningsvillkoren Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning 6 månader samt begär utdrag ur belastningsregistret vid anställning. Om ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är den 10 maj 2024.  Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.   Kontaktperson Susanne Axelsson Verksamhetschef Elevhälsa och Tf Verksamhetschef Gymnasiet 0240 – 86518 [email protected]       Sveriges lärare, Expeditionen Facklig representant 0240-86758

7 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Onsite support - First line (Grängesberg med omnejd)

Är du en tekniskt intresseradperson som varje dag glad i hågen skyndar dig till jobbet för att få lära dig lite till och hjälpa ytterligare några personer? Som älskar att möta människor och lösa problem samtidigt som du får dem att växla sitt problem-humör till ett trivsel-humör? Vi har världens möjlighet för dig! Arbetsuppgifter: Du kommer att varaden första kontaktpunkten för användare som behöver hjälp med diverse tekniska problem. Det kan röra sig om att ta emot och registrera ärenden, hjälpa till med skrivare, lösenordsbyten, applikationsstöd, installationer - ja, egentligen vara en sådan där hjälpsam prick som man älskar på kontor. Du har förmodligen: Ett stort intresse för IT och teknik En servicekänsla som andra är avundsjuka på Gillar att möta och prata med människor Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift Du är förmodligen: Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Grängesberg Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Certifierade med toppbetyg! Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024