Logistikutvecklare till internationell kund i Ludvika

Vill du ta klivet in på ett globalt företag där du ska få arbeta som logistikutvecklare? Då har du hittat rätt! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Till vår kund i Ludvika söker vi nu en logistikutvecklare. Kunden är inne i en förändringsfas vilket innebär att vissa delar av deras produktion ska bytas ut och andra delar ska moderniseras. Detta innebär att kunden måste se över deras lagringsytor i produktionen samt se över deras flöden. I och med detta söker vi dig som vill ta rollen som logistikutvecklare under denna period. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att se över lagret samt göra flödesanalyser. Du kommer ha en viktig roll i detta arbete och du kommer samordna med projektledare samt delta i projektmöten för att kunna föra arbetet framåt tillsammans med berörda parter. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Du kommer att vara anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Du erbjuds - Stora möjligheter för dig att både utvecklas personligt och professionellt - Ett nätverk av erfarna kollegor med blandad kompetens ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta med logistikfrågor i projektet såsom intransporter, förbrukningsvaror och färdiga produkter * Flödesanalyser mellan lager och produktionsytan * Se över risk och konsekvensanalyser mot logistikfrågorna VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis ingenjör inom logistik - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Kunskap i SAP - Arbetslivserfarenhet av logistik Det är meriterande om du har - Arbetat i en liknande arbetsroll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kvalitetsmedveten - Kommunikativ - Analytisk Övrig information - Start: omgående - Omfattning: heltid, mån - fre kontorstider - Placering: Ludvika med viss möjlighet till distansarbete Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Support Services Specialist till internationell kund i Ludvika

Ta chansen att bli en del utav en global verksamhet som strävar mot en hållbar energiframtid. Här finns det stora möjligheter för dig att både utvecklas personligt och professionellt i rollen som materialplanerare. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Till vår kund i Ludvika söker vi dig som vill arbeta som Support Services Specialist. I denna roll kommer du bland annat att arbeta med materialplanering och materialadministration i systemet SAP. Du kommer att verka som en support- & kommunikationsfunktion i projekt och projekten kan vara av långsiktig karaktär och dem kan vara förändliga och dynamiska. Rollen som Support Services Specialist kan beskrivas som "spindeln i nätet" då du har samarbete med olika parter, allt för att underlätta för projektet gällande material. Du kommer att bli en del utav ett team på 4 personer där dina kollegor sitter i Ludvika. För att passa in i rollen ska du vara orädd, kommunikativ och framåt. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Du kommer att vara anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är långsiktigt och på sikt finns det chans till anställning direkt hos kund. Du erbjuds - Ett nätverk av erfarna kollegor med blandad kompetens - Del i en global verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Materialplanering- & administration * Arbeta i systemet SAP * Lägga köpanmodan * Kommunicera i projekt VI SÖKER DIG SOM - Har goda kunskaper i SAP - Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift - Har en avslutad gymnasieutbildning Det är meriterande om du har - Arbetat i systemet S/4 Hana - Kunskap om HVDC - En eftergymnasial utbildning inom relevant område För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Kvalitetsmedveten - Kommunikativ Övrig information - Start: omgående - Omfattning: heltid, mån - fre kontorstider - Placering: Ludvika med viss möjlighet till distansarbete på sikt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Design engineer

Hitachi Energy is a major bushing manufacturer in the world which offers a complete portfolio of AC and HVDC bushings, designed to grant the reliability, durability, and efficiency. We are now looking for a Mechanical, Electrical or 3D CAD Engineer for Insulation and Components, a Transformer Business Unit in Ludvika, Sweden. In this role you will be part of the bushing engineering team, creating solutions for our customers all over the world by working on our market-leading technologies. Your responsibilities   Order engineering by creating customized design based on customer requirements. Technical support for quotation and sales. Be part of quality issue resolution. Support local manufacturing. Be responsible for or support design improvement projects. Live core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background We see that you are analytical and result-oriented person with good communication skills. You hold a university degree in Mechanical, Electrical or 3D CAD Engineering. A couple of years working experience in related fields of engineering. Transformer or bushing design experience is preferred. Knowledge on CAD software, 3D Modeling software - Creo is considered an advantage. You are a comfortable user of Microsoft Office package. Swedish language, both spoken and written, is mandatory. But since you will be part of a company that operates on a global arena, you also need to be fluent in English. More about us   We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! You are welcome to apply by 2024-04-22. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Hiring Manager, Urban Schander, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46107383152, Unionen: Olle Ruzicka, +46 (10) 7383144 or Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Kennet Andersson, +46 107-38 36 73. All other questions can be directed to Talent Partner, Filippa Bengtsson [email protected].

8 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Personlig assistent till en ung kille i Ludvika!

Ort: Ludvika Arbetstider: Dagtid 07.30-15.00 samt kväll kl. 12.00-21.00 Anställningsform: Behovsanställning med möjlighet till schemarad   Nu söker vi dig som är en go och glad person med en extra känsla för att hjälpa andra. Du som söker ska vara rökfri, ha körkort med tillgång till bil och ha hjärtat på rätta stället. Tidigare omvårdnadserfarenhet är ett plus men inget krav. Det viktigaste är att du och jag kommer bra överens och trivs med varandra.    Vem är jag då? Jag är en kille på 17 år som bor utanför Ludvika. Jag saknar tal, men visar vad jag vill och känner. Det är jätteviktigt för mig att du får med mig i samtalen även fast jag inte svarar fysiskt. Jag bor växelvis mellan mina föräldrar och du som assistent arbetar där jag befinner mig. När jag inte är i skolan eller roar mig med annat älskar jag att springa ihop med min pappa. Han springer med mig i löpvagn och fort ska det gå :) Vi har även tävlat tillsammans flera gånger i både löpning och triathlon. Du som söker behöver dock inte vara träningsintresserad. Tveka inte att söka denna härliga tjänst, du kanske är precis den jag behöver! Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-9.pdf God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se

8 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Vi söker vår nästa Kandidatansvarig till vårt kontor i Ludvika

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning och vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Ludvika växer och kompetensförsörjningen är och kommer att vara en av de största utmaningarna i regionen framöver. För att möta upp efterfrågan på personal och kunna erbjuda Ludvikas bästa kandidater till våra kunder behöver vi spetsa teamet med en person som kommer att vara en nyckelperson för vår fortsatta framgång. Vill du arbeta på ett växande företag med högt i tak tillsammans med ett gäng positiva och engagerade medarbetare? Då har vi världens roligaste jobb till dig! Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad kandidatansvarig som vill vara med på vår fortsatta resa. Dina arbetsuppgifter Som kandidatansvarig hos oss blir du en viktig kugge i vår framgång där ditt samarbete med konsultchefer och rekryteringskonsulter är A och O för träffsäker rekrytering och bemanning. Ditt huvudsakliga uppdrag är att på olika sätt söka kandidater, annonsera tjänster, intervjua potentiella kandidater och administrera våra uppdrag. Du kommer att representera Clockwork på arbetsmarknadsdagar, mässor och liknande samt arbeta aktivt mot skolor, yrkesutbildningar och universitet. För att trivas i rollen ska du tycka om att hitta lösningar med hjälp av din kreativitet, älska service och vara en fena på att koordinera och kommunicera. I rollen har du många kontaktytor både internt och externt. Tjänsten är på heltid och placeringsort är Ludvika. Din profil I denna tillsättning är det viktigaste för oss att vi hittar en ny kollega som besitter rätt personliga egenskaper. Glädje, engagemang, närhet och affärsmässighet är Clockworks fyra kärnvärden. Det sätter tonen för vårt sätt att agera, både med varandra och i relationen med våra kunder och kandidater. Vi tror att du som söker denna tjänst är en driven person som har lätt för att knyta kontakter och skapa och bibehålla varaktiga relationer. Vi tror det är en fördel om du tidigare arbetat administrativt, samt med service eller försäljning. Clockwork uppmuntrar och ger utrymme för individuella initiativ, men betonar också vikten av lagets framgång; ”jaget för laget”. Egenskaper som vi värdesätter högt är att du som person är engagerad och noggrann. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en god administrativ förmåga. Då våra kunder oftast behöver vår hjälp ”helst igår”, är det viktigt att du är snabb och lever utifrån ”the power of now”. Arbetsuppgifterna kräver att du är flytande i svenska och har B-körkort. Är du den vi söker? Och såklart; är vi den du söker? Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Marknadsområdeschef Veronica Rönngren, 073-351 27 67. Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med din ansökan. Sök via www.clockworkpeople.se, dock senast 28 april.

8 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
HVDC System Design Project Manager

Would you like to join our excellent team of Sub-Project Managers in HVDC System Engineering organization and have an impact on the goals and future business opportunities? Then you may become one of our great colleagues and take on responsibility in a stimulating work environment. Together with the team you will work in cross-functional project groups to design and develop HVDC systems. Working with us will offer you to grow your network internationally and open a multitude of career possibilities based on your interests and ambitions. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. Your responsibilities Supporting projects and tenders for HVDC System Design - managing the scope, budget and schedule while ensuring quality requirements are met. Be ready to be proactive and apply your project management and analytical skills. Interface with other departments in HVDC organization, representing your System Design team in project and tender meetings and discussions, also representing System Design in customer meetings. Participate in technical design reviews and in technical problem solving. Responsible for the technical coordination of System Design deliveries as well as managing the risks and identifying opportunities to reduce time and cost while ensuring quality requirements are met. When you feel comfortable in the role you get the opportunity to manage complex projects on your own. In other words, your ambition is the foundation for your development opportunities! Living Hitachi Energy’s Leadership Pillars as a leader which means live our vision, work together, deliver promises, and develop people. Your background You hold a Master’s or Bachelor’s Degree in Engineering preferably in Electric Power Engineering or Electrical Engineering. HVDC system design knowledge is considered an asset. You have good communication- and interpersonal skills. You enjoy working in diverse and multicultural teams and are interested to share your experiences and knowledge with your colleagues as well as learn from them. You are a flexible leader that enjoy problem solving and work in a structured way. Fluency in English, additional languages are considered an asset. Preferably, you have project management experience from working in engineering and are familiar with managing system delivery projects or tenders. HVDC system design project management experience is considered an asset. Additional Information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply until May 5th. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Zeeshan Ahmed, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, +46 107-38 2573; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Magnus Rönnholm, [email protected]. You will be part of Hitachi Energy, and its HVDC System Engineering organization - responsible for electrical design of HVDC power plants. HVDC technology has been on the market for the past 60 years and it is used to transmit power reliably and efficiently over long distances and with minimal losses, using overhead lines, underground and submarine cable systems.

8 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Bussmekaniker Transdev - Ludvika

Är du en driven Busstekniker? Bli Transdev's nya tillskott och sök tjänsten redan idag! Transdev växer i Ludvika och behöver nu utöka teamet med fler duktiga mekaniker. För att trivas hos Transdev tror vi att du har en positiv inställning, vill utvecklas framåt samt både kan arbeta självständigt och i grupp. Din framtid Transdev söker en bussmekaniker som kommer att ansvara för service, underhåll och reparation av våra företagsbussar. I din roll är det avgörande att alla arbeten utförs på ett professionellt sätt med hög kvalitet och utmärkt service. På vår verkstad kommer du att arbeta i ett positivt team där du rapporterar till vår verkstadschef som leder det dagliga arbetet, tillsammans med andra erfarna busstekniker. Vi värdesätter samarbete och ser fram emot att du bidrar till en positiv arbetsmiljö. Som bussmekaniker kommer du att arbeta med allt från service till avancerad felsökning, diagnos och reparationer. Du har ett stort eget ansvar för att arbeta strukturerat och självständigt. Hos oss råder en familjär stämning och du kommer att ha goda möjligheter att påverka din arbetsdag och personlig utveckling. Vi ser våra medarbetare som vår främsta tillgång och strävar efter att erbjuda de bästa förutsättningarna för både karriär och personlig tillväxt. Du kommer att trivas om du: Tycker om varierande arbetsuppgifter som ställer höga krav på teknisk kompetens Gillar att arbeta snabbt och effektivt mot kvalitét och lösningar Är driven och hungrig i ditt yrkesutövande och vill göra skillnad Är serviceinriktad och förstår kundens behov. Kvalifikationer har tidigare erfarenhet eller utbildning som mekaniker Har erfarenhet av tunga fordon / bussar Erfarenhet av elarbete är meriterande. Kan arbeta både självständigt och i grupp Behärskar svenska i tal och skrift B-körkort, meriterande är även C, D-körkort Vi erbjuder dig bra förtjänst- och utvecklingsmöjligheter och en god arbetsmiljö. Anställningen innebär en sysselsättningsgrad på heltid. I denna rekrytering samarbetar Transdev med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare André Svartling på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Trailerchaufför Lager och Produktion Grängesberg - sommarjobb

Tillträdesdag: omgående|Anställningsform: vikariat t.o.m. 30 augusti| Ansök senast: 30april Vill du vara med och sprida glädje och smakupplevelser till folket i sommar? Då har du möjligheten att bli en viktig del av Spendrups Bryggeri, vi brinner för att leverera högkvalitativa drycker till våra kunder. Nu söker vi en Trailerchaufförför att förstärka vårt team under sommarsäsongen Uppdraget Som trailerchaufför transporterar du gods mellan bryggeriet och vårt externlager i Grängesberg. Lastning och lossning av gods samt truckkörning är naturliga delar av arbetet. Arbetet bedrivs i 2-skift eller 3-skift och har start i juni. Din profil CE kort Truckkort YKB digitalt färdskrivarkort Som person är du flexibel och har god samarbetsförmåga då du både kommer att arbeta nära kollegor på avdelningen samt andra avdelningar inom bryggeriet. Andra viktiga egenskaper är servicekänsla, ordningssinne ochaktsamhet för fordon och gods.Tunga lyft förekommer därav söker vi dig som är i god fysisk form.Vi ser fram emot att få arbeta med dig i sommar! För mer information om tjänsten: Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Distributionschaufför Grängesberg - sommarjobb

Tillträdesdag: omgående|Anställningsform: vikariat t.o.m. 30 augusti| Ansök senast: 30april Vill du vara med och sprida glädje och smakupplevelser till folket i sommar? Då har du möjligheten att bli en viktig del av Spendrups Bryggeri, vi brinner för att leverera högkvalitativa drycker till våra kunder över hela landet. Nu söker vi en serviceinriktad distributionschaufför för att förstärka vårt team under sommarsäsongen Uppdraget I rollen utgår du från vår terminal i Grängesberg och levererar dryck till våra kunder, samt säkerställer att leveransen sker på ett effektivt och säkert sätt inom angiven tid. Arbetstiden är dagtid 06–15, 5 dagars vecka eller 6–17, 4-dagars vecka. Din profil C-körkort CE-körkort är meriterande Truckkort YKB digitalt färdskrivarkort Vi letar efter en person som inte bara är en skicklig distributionschaufför, utan också en ambassadör för Spendrups Bryggeri. Våra chaufförer är bland de främsta representanterna för företaget och har en unik möjlighet att skapa positiva kundupplevelser vid varje leverans. Därför söker vi någon som inte bara är skicklig bakom ratten, utan även gillar det sociala mötet och har en naturlig förmåga att leverera en förstklassig service. Samtidigt är det av yttersta vikt att personen är aktsam om våra fordon och gods, för att säkerställa att våra produkter når kunderna i perfekt skick varje gång. Tunga lyft förekommer därav söker vi dig som är i god fysisk form. Vi ser fram emot att få arbeta med dig i sommar! För mer information om tjänsten: Linus Johansson , Terminalchef, tel:076-5010290 Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024