Arbetskonsulent

Vill du arbeta i ett litet arbetslag där du får vara med och bygga upp en ny verksamheten? Då kan det här vara rätt jobb för dig. Vi söker en engagerad arbetsterapeut som vill göra skillnad i tjänsten Steg till arbete 2 i Ludvika. Målet med tjänsten är att de arbetssökande som tar del av den ska komma närmare arbetsmarknaden. I Steg till arbete arbetar vi med aktivitetsbaserade utredningsplatser, stärkande och utvecklande aktiviteter samt arbetsträning/ arbetsprövning. Syftet är att stötta och utveckla våra deltagare för att komma närmare ett över tid hållbart arbetsliv och om möjligt välja studier eller komma ut i en anställning. Vi värdesätter att du brinner för att göra skillnad, hitta individens drivkraft, är van att jobba med motstånd och hinder som med tiden och processen blir val och möjligheter. Meriterande: Det är meriterande om du tidigare arbetat med målgruppen arbetssökande och har erfarenhet av aktivitetsbaserade utredningar. Vi önskar även att du har en god digital kunskap. Tillträde enl ö.k., intervjuer kommer ske löpande. Heltid, men det går att diskutera. Bifoga till din ansökan; CV samt Examensbevis/Legitimation Läs mera om oss på www.alphace.se

19 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Solution Deployment Manager

As the Solution Deployment Manager in R&D for Grid & Power Quality Solutions and Service you will be responsible for the transfer and deployment of our newly developed products & solutions to the Global Center of Competences (GCoCs) and Regional CoCs (RCoCs) who are responsible for customer delivery. This is a role where your coordination, collaboration skills and process-oriented mindset will really come to hand in a fast-paced and exciting environment. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! Your responsibilities Responsible for the quality of the product design and product master data Implements and follows the transfer of solution processes and tools from R&D to GCoC and RCoCs, fulfils the defined KPIs and provides suggestions for continuous improvements and methods to mitigate risks; Ensures close cooperation with all other functions and acts as typical contact point for all other functions for transfer of solution; Provide technical support to the GCoC and RCoC on deployment on solutions during the active lifecycle of the product. Ensures close collaboration and information flow across various products / platforms; Closely cooperates with project and people managers, maximizes the speed and efficiency and drives the knowledge transfer between R&D and the CoCs; Strives for product / platform harmonization and complexity cost reduction. Define the final validation and release authority on R&D safety or product quality process. Your background Master’s degree or above in Electrical Engineering or related field, preferably 10+ working experience. Tracking record of experience in product quality and compliance, Process Development, RCA, and Effects Analysis, Change control, or Reliability engineering. You have background and understanding of product development in the field of MV/LV electrical infrastructure. Self-motivated, innovative, structured, and systematic thinking. Experience in Quality and/or Process Management will be plus. R&D management and Team leadership experience will be a plus. Fluency in English – both written and spoken. Availability to travel domestically and internationally as required. More about us Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself? We are ready for you. Last day to send in your application is 3rd of May. More information: Recruiting Manager Alireza Nami, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107 38 29 12; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19. All other questions can be directed to Talent Partner Helena Stefansdottir, +46 76-830 97 48, [email protected].

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Lärare i hem och konsumentkunskap

I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Kom och jobba med oss! Som lärare i Ludvika anpassad grundskola blir du en i laget där vi jobbar tillsammans för att vara den bästa skolan för varje elev som går hos oss. I vårt lag så jobbar du tillsammans med speciallärare, specialpedagoger, förskollärare, lärare, lärarassistenter och ämneslärare (slöjd, idrott, musik, AKK). På vår arbetsplats har vi en positiv och lugn stämning där alla har en viktig roll och är lika värdefulla. Vi har en hög personaltäthet med många möjligheter för att utveckla skolan och undervisningen. Klasserna är uppbyggda med en pedagog och lärarassistenter utifrån behovet som finns i just den klassen. Är du ny specialpedagog/speciallärare/pedagog i vår verksamhet får man handledning av erfarna speciallärare/specialpedagoger. Vår Vision är ”viktigt på riktigt” vi utforma den bästa undervisningen för varje elevs utifrån styrdokument och lagar med fokus på framtiden och självständighet. Under läsåret 24/25 ska hela skolan arbeta med skolverkets utbildning, Specialpedagogik för lärande i den anpassade grundskolan. Detta stora projekt deltar alla medarbetare, specialpedagoger, speciallärare, lärare, förskollärare, lärare i fritidshem, ämneslärare, lärarassistenter, rektor och biträdande rektor. Om du vill veta mer: https://www.skolverket.se/skolutveckling/kurser-och-utbildningar/specialpedagogik-for-larande-for-anpassade-skolformer  Är du en lärare som är intresserad och trivs hos oss kan man få stöd från kommunen att vidareutbilda sig till speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. Arbetsuppgifter Som lärare i hem och konsumentkunskap så ansvarar du för undervisning i ämnet både på Björkås skola och på Björkhaga skola. Du är ansvarig för elevernas kunskapsutveckling i ämnet, att sammarbetar med andra pedagoger och lärarassistenter i vår organisation.  Även delaktig och ansvarstagande för verksamhetens utvecklingsområden på skolan. Kvalifikationer Vi söker dig med lärarlegitimation och ämnesbehörighet i hem och konsumentkunskap. Skulle du också ha en speciallärare utbildning med inriktning intellektuell funktionsnedsättning är det väldigt meriterande, även erfarenheter från arbete med barn med behov eller arbete i lite grupp är meriterande.  Du får gärna vara insatt i dataprogram som tex Inprint och att ha ett digitalt intresse. För att arbeta i vårt lag behöver du både kunna arbeta självständigt och i nära samarbete med andra. Vara lösningsfokuserad, flexibel, prestigelös och nyfiken på att lära dig mer. Personliga egenskaper så som att hålla sig lugn, klara stressade miljöer/situationer, möta utåtagerande individer och vara ledaren i klassen. Du ska även ha B-körkort för att kunna köra skolans minibuss. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsform Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Ferieanställning Tillträde: 240812 enligt överenskommelse Antal platser: 1 Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju. Upplysningar Rektor Eva Johansson 0240-86374, [email protected] Arbetstagarorganisation: Sveriges Lärare nås via växeln 0240-86 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 240505. Vi tar endast emot ansöningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Förskollärare/speciallärare till Björkås skola Grängesberg

I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar.   Kom och jobba med oss! Som förskollärare i Ludvika anpassad grundskola blir du en i laget där vi jobbar tillsammans för att vara den bästa skolan för varje elev som går hos oss. I vårt lag så jobbar du tillsammans med speciallärare, specialpedagoger, förskollärare, lärare, lärarassistenter och ämneslärare (slöjd, idrott, musik, AKK). På vår arbetsplats har vi en positiv och lugn stämning där alla har en viktig roll och är lika värdefulla. Vi har en hög personaltäthet med många möjligheter för att utveckla skolan och undervisningen. Klasserna är uppbyggda med en pedagog och lärarassistenter utifrån behovet som finns i just den klassen. Är du ny specialpedagog/speciallärare/pedagog i vår verksamhet får man handledning av erfarna speciallärare/specialpedagoger. Vår Vision är ”viktigt på riktigt” vi utforma den bästa undervisningen för varje elevs utifrån styrdokument och lagar med fokus på framtiden och självständighet. Här har vi möjligheter att utforma skolan utifrån elevernas individuella behov och förutsättningar. Under läsåret 24/25 ska hela skolan arbeta med skolverkets utbildning, Specialpedagogik för lärande i den anpassade grundskolan. Detta stora projekt deltar alla medarbetare, specialpedagoger, speciallärare, lärare, förskollärare, lärare i fritidshem, ämneslärare, lärarassistenter, rektor och biträdande rektor. Om du vill veta mer: https://www.skolverket.se/skolutveckling/kurser-och-utbildningar/specialpedagogik-for-larande-for-anpassade-skolformer   Är du en pedagog som är intresserad och trivs hos oss kan man få stöd från kommunen att vidareutbilda sig till speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. Arbetsuppgifter Som lärare har du klassläraransvar (ämnen/mellanstadiet) vilket innebär att du är ansvarig för elevernas kunskapsutveckling och ledare för klasslaget (lärarassistenter och elever). Du leder och organiserar arbetet i klassen så att det blir en trygg lärandemiljö och är delaktig och ansvarstagande för verksamhetens utvecklingsområden på skolan. Kvalifikationer Vi söker dig med lärarlegitimation, skulle du också ha en speciallärare utbildning med inriktning intellektuell funktionsnedsättning är det väldigt meriterande, även erfarenheter från arbete med barn med behov eller arbete i lite grupp är meriterande. Du får gärna vara insatt i dataprogram som tex Inprint och att ha ett digitalt intresse. För att arbeta i vårt lag behöver du både kunna arbeta självständigt och i nära samarbete med andra. Vara lösningsfokuserad, flexibel, prestigelös och nyfiken på att lära dig mer. Personliga egenskaper så som att hålla sig lugn, klara stressade miljöer/situationer, möta utåtagerande individer och vara ledaren i klassen. Du ska även ha B-körkort för att kunna köra skolans minibuss. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsform Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Ferieanställning Tillträde: 240812 eller enligt överenskommelse Antal platser:2 Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju. Upplysningar Rektor Eva Johansson 0240-86374, [email protected] Arbetstagarorganisation: Sveriges Lärare nås via växeln 0240-86 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 240505. Vi tar endast emot ansöningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lärare i fritidshem till Björkås skola

I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Kom och jobba med oss! I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. Som lärare i fritidshemmet, Ludvika anpassad grundskola blir du en i laget där vi jobbar tillsammans för att vara det bästa fritidshemmet för varje elev som går hos oss. I vårt lag jobbar du tillsammans med lärarassistenter och nära samarbete med speciallärare, specialpedagoger, förskollärare, lärare, och ämneslärare. På vår arbetsplats har vi en positiv och lugn stämning där alla har en viktig roll och är lika värdefulla. På vårt fritidshem så har vi ett helhetstänk med samlad skoldag så att fritidshemmet och skolan har ett nära samarbete för elevernas bästa. Vår Vision är ”viktigt på riktigt” vi utforma den bästa undervisningen för varje elevs utifrån styrdokument och lagar med fokus på framtiden och självständighet. Här har vi möjligheter att utforma skolan utifrån elevernas individuella behov och förutsättningar. Under läsåret 24/25 ska hela skolan arbeta med skolverkets utbildning, Specialpedagogik för lärande i den anpassade grundskolan. Detta stora projekt deltar alla medarebetare, specialpedagoger, speciallärare, lärare, förskollärare, lärare i fritidshem, ämneslärare, lärarassistenter, rektor och biträdande rektor. Om du vill veta mer: https://www.skolverket.se/skolutveckling/kurser-och-utbildningar/specialpedagogik-for-larande-for-anpassade-skolformer  Är du en pedagog som är intresserad och trivs hos oss kan man få stöd från kommunen att vidareutbilda sig till speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. Arbetsuppgifter Som lärare i fritidshem på Björkås skola har du det pedagogiska ansvaret, viss undervisning under skoltid och delaktig i rastaktiviteter. Du leder och organiserar undervisningen på fritidshemmet så att det blir den bästa undervisningen och en trygg lärandemiljö. Delaktig och ansvarstagande för verksamhetens utvecklingsområden. Kvalifikationer Vi söker dig med en pedagogisk examen, lärare i fritidshem, fritidspedagog, förskollärare eller lärare mot yngre åldrar. Skulle du också ha en speciallärare utbildning med inriktning intellektuell funktionsnedsättning är det väldigt meriterande, även erfarenheter från arbete med barn med behov eller arbete i liten grupp är meriterande. Du får gärna vara insatt i dataprogram som tex Inprint och att ha ett digitalt intresse. För att arbeta i vårt lag behöver du både kunna arbeta självständigt och i nära samarbete med andra. Vara lösningsfokuserad, flexibel, prestigelös och nyfiken på att lära dig mer. Personliga egenskaper så som att hålla sig lugn, klara stressade miljöer/situationer, möta utåtagerande individer och vara ledaren i verksamheten. Du ska även ha b-körkort för att kunna köra skolans minibuss. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.  Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid, semestertjänst Tillträdesdatum: 240812 eller enligt överenskommelse Utdrag från belastningsregistret (för skolan) behöver kunna visas upp om du blir kallad på intervju. Kontaktperson Rektor Eva Johansson, 0240-863 74 [email protected] Facklig kontaktperson Sveriges lärare, via kommunens växel 0240 – 86 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 240505. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss all kontakt med rekryteringsfirmor och annonssäljare.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Aktiv tjej söker personlig assistent!

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Hej! Jag är en glad aktiv tjej som är 32 år och bor i egen lägenhet i centrala Ludvika. Jag söker nu timvikarier som kan hoppa in vid ordinarie personals frånvaro. Du ska vara med och stötta mig i mitt vardagliga liv i hemmet och på mina fritidsaktiviteter. Jag har inget talat språk utan kommunicerar med alternativa kommunikationsstöd, och det är viktigt att du är lyhörd och kan hjälpa mig att föra min talan med andra. Har du erfarenhet av detta sedan tidigare är det en merit men inget jag ställer krav på. Det är viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift till fullo. Jag har diagnosen Retts syndrom. Jag tycker om att du som personlig assistent ligger steget före så att du kan hjälpa mig igenom mina aktiviteter.  Jag tycker om fartfyllda aktiviteter och vistas mycket utomhus. Jag badar 1 gång i veckan så du måste vara simkunnig och tåla klor. Din arbetsplats kommer att vara där jag befinner mig, även när jag åker bort på semester, gör utflykter eller besöker släktingar och vänner. Du som söker detta vikariat vid behov ska kunna förstå, tala och skriva på svenska, önskvärt inneha B-körkort, ser helst att du är rökfri och önskvärt är kvinnliga sökanden och självklart är alla välkomna att söka. Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt (vaken) Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

18 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personlig assistent - ordinarie personal till kille i Ludvika

Vår kund ären glad och positiv kille på 8år med intellektuell funktionsnedsättning, CP-skada och epilepsi. Under vardagar gårhan i skolan och ibland även på fritids. Två gånger i månaden är han påkorttidsboende. Hans intressen är musik, lego, playmobil och barnprogram (gärnamed musik) på iPad. Han behöver aktiveras med lek och rörelse och behöver envuxens hjälp vid lek med andra barn. Dagsformen avgör om han kan gå själv,behöver hjälp med balansen eller behöver åka rullstol.Arbetsuppgifter Hjälpa till med de dagliga rutinerna och måltider Sköta personlig hygien och av-/påklädning samt hjälpmedel (ortoser och korsett) Hjälpa till med egenvård (medicin, stretching, inhalationer och hostmaskin) Tillsyn och avledning för att undvika farliga situationer Arbetstid och tjänstgöringsgradEn schemarad på ca 75% samtvikarier vid behov.Arbetspassen är förlagda på dygnspass med väntetid. Är det här du? Vi tror att du som söker denna tjänst är pedagogisk och tycker om att jobba medbarn. Att du har ditt barnasinne kvar och är lekfull ger kunden möjlighet att leka ochutvecklas tillsammans med andra barn. Vi tror även att du är kreativ och har fantasitill att avleda kundens fokus när farliga situationer riskerar att uppstå eller när väntanpå något blir för jobbig. Meriterande om du har vårderfarenheter eller motsvarande.Du känner även igen dig i följande: Trygg God fysik Lyhörd Flexibel Körkort B (meriterande, men inte ett krav) Vilka är vi?Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat iDalarna. Vi finns till för attskapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för atthålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som skaanställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjudervåra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare ochvärnar om deras arbetsmiljö.Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Harmonic Analysis Engineer for HVDC

At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable​ energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation HVDC (High Voltage Direct Current) is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is for example used to transmit electricity over long distances and to connect offshore windfarms. Please find out more about our world leading technology at https://www.hitachienergy.com/offering/product-and-system/hvdc This advertisement is for two project engineer positions for the Harmonic Analysis group at HVDC. Both entry level and experienced candidates are of interest, do therefore not hesitate to apply even if you do not fulfill all requirements! Most important for this role is your engineering mindset and your willingness to learn and explore new areas. Your responsibilities Participate and collaborate in project groups, responsible for electrical system design of HVDC converter stations. Be responsible for harmonic related studies <15 kHz and compliance measurements during commissioning. Evaluate whether specified harmonic power quality requirements can be fulfilled; and analyze small-signal stability in the harmonic range (harmonic stability); when connecting HVDC station to the network or windfarm. If necessary, propose active or passive mitigation measures such as harmonic filters or harmonic dampers. Calculate harmonic stresses in all HVDC station main circuit equipments and evaluate whether mitigation measures or re-designs are required due to excessive harmonic stresses. Develop small tools in e.g., Excel, MATLAB or Python to effectively analyze and process large amount of data for your study work. Effectively participate in negotiations, internally and with customers or suppliers. Where you can present your work and discuss challenges and path forward on a higher level. Write clear technical reports describing your complex study work in a professional manner. Participate in conferences and standardization work groups in your field within the international engineering communities. Living Hitachi Energy core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background You hold a bachelor or master’s degree in Electrical or Electronic Engineering or Engineering Physics. You have a general understanding of electrical power systems and its equipments. You can model and analyze electrical circuits in frequency-domain – by hand and via computer – and understand how multi-phase systems can be analyzed using modes. You encounter problems with a practical mindset, understanding that models and calculations are estimations. But also, that input data could be arbitrary and that some requirements must be challenged and discussed with customer to solve real problems. You are a team player with excellent communication and report writing skills. Programming experience in MATLAB is highly beneficial. Experience of EMT tools like PSCAD is advantageous. Fluent in English both written and verbal. More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply before 18th of May! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so do not delay – apply today! Recruiting manager Casper Karlsson, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Wilund, +46 107-38 25 73; Unionen: Stefan Barkman, +46 107-38 33 04; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions should be directed to Talent Partner Fredrik Söder, [email protected] Hitachi Energy is a global technology leader that is advancing a sustainable energy future for all. We serve customers in the utility, industry and infrastructure sectors with innovative solutions and services across the value chain. Together with customers and partners, we pioneer technologies and enable the digital transformation required to accelerate the energy transition towards a carbon-neutral future. We are advancing the world’s energy system to become more sustainable, flexible and secure whilst balancing social, environmental and economic value. Hitachi Energy has a proven track record and unparalleled installed base in more than 140 countries. Headquartered in Switzerland, we employ around 40,000 people in 90 countries and generate business volumes of approximately $10 billion USD. www.hitachienergy.com

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Project Manager

Our success is made possible by the dedication and competence of our people. Knowing this means we need leaders with a focus on developing and empowering their team and a dedication to the Hitachi Energy company values. You will join as an integral member of a diverse and high paced project management team at a time when the demand for our solutions is booming and we are expanding in order to help our clients reach their environmental targets. You will report to the Global Manager HVDC Control & Protection Project Management. We are now looking for multiple Project managers to lead projects within HVDC Control & Protection. This is a role with many interfaces and interesting work tasks, and you will get great opportunities for learning and development working on projects across the globe. Our team culture is flexible, transparent, and cooperative. Your responsibilities Be a positive role model for your team and beyond by living Hitachi Energy’s Leadership Pillars which means live our vision, work together, deliver promises, and develop people. Being responsible for the delivery of Control & Protection systems to our HVDC installations (including design, manufacturing and testing) Ensure superb project controls while managing budget, scope, time and quality. Plan and review the day-to-day activities of a multidisciplinary project engineering team over hardware, software, and IT/SCADA deliveries. Manage interfaces with multiple internal and external stakeholders, both as customers and suppliers. Work close to and report progress and challenges to HVDC Control & Protection management team Travel a couple of weeks in a year, representing Hitachi Energy in the best possible way. Your background Knowledge and experience from system development, preferably within HVDC technology, but also within Industrial Control and Protection Systems, Substation Protection, Automation & Telecommunication Systems. As a person you have a passion for people and technology, you are strong in decision making and have the right inner drive and self-management skills to take on full responsibility for your scope and deliver on time in a dynamic environment. You are an engaged, ambitious, and driven person that thrives in a constantly changing environment and who enjoys collaboration with employees, peers and beyond. You are meticulous in meeting customer needs and continuously improve quality in your work output with a problem-solving oriented and structured mindset. You understand deadlines, budgetary constraints and have a strong sense of responsibility, and if needed you are comfortable with taking decisions for your team. You are comfortable meeting customers and partaking in technical negotiations to support your team if needed. Proficient and fluent in English is required since you will be part of an international setting where you will need to communicate with people from all over the world. Additional information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply no later than 19th of May 2024! Recruiting Manager Solomon Premkumar, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions should be directed to Talent Partner Ingrid Schjelderup, [email protected].

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024