Söker veteraner för städning och allmänna hushållsgöromål

Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för ålders- eller avtalspensionärer som vill fortsätta att arbeta efter pensionen. Du måste vara minst 55 år. Våra veteraner är vår styrka och vi hyr ut veteraner till privatpersoner, företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss. Om tjänsten Vi söker veteraner för städning och allmänna hushållsgöromål Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är vanlig hemstädning och allmänna hushållsgöromål. Bl.a Städning, byta sängkläder och vattna blommor m.m. Du använder kundens städartiklar och maskiner. Vem är du? Glad och pigg veteran som vill ta ett eller flera uppdrag Som person är du en serviceinriktad, positiv och noggrann. Du har en öppen personlighet och lätt för att samarbeta med människor. Har du en professionell bakgrund eller städar mycket hemma kommer du att känna igen dig i din nya roll och säkerligen trivas bra. Ansökan Välkommen in med din ansökan, vi anställer veteraner löpande!

16 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Veterankraft söker veteraner inför kommande trädgårdssäsong

Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för ålders- eller avtalspensionärer som vill fortsätta att arbeta efter pensionen. Du måste vara minst 55 år. Våra veteraner är vår styrka och vi hyr ut veteraner till privatpersoner, företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss. Om tjänsten Vi erbjuder dig att få njuta av naturen på din arbetstid. Vi söker trädgårdsveteraner till nya spännande uppdrag. Dina arbetsuppgifter Allmänt trädgårdsjobb bl.a gräsklippning, kratta löv, klippa buskar, rensa ogräs osv. Vem är du? Du är en aktiv veteran som gillar att ta i om det behövs. Du uppskattar att få vara ute i naturen och friska luften. Ansökan Välkommen in med din ansökan, vi anställer veteraner löpande!

16 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Vic Energy söker en Commercial Manager

Vic Energy söker en Commercial ManagerOm tjänsten som Commercial Manager Vic Energy AB, en ledande aktör inom hållbara energilösningar, söker nu en erfaren och strategiskt lagd Commercial Manager för att driva och utveckla vår inköpsprocess och underhålla vårmarknadsposition. Du blir en nyckelspelare i att identifiera och realisera nya affärsmöjligheter samt optimera nuvarande affärsprocesser för att maximera intäkter och lönsamhet. Ditt uppdrag som Commercial ManagerSom Commercial Manager hos Vic Energy kommer du att: Hantera kundrelationer och identifiera ochdefiniera nya affärsmöjligheter. Delta i offertprocessen för nya projekt. Implementera/förbättra inköpsprocessen. Ansvara för inköp av utrustning, material och tjänster. Anlita, övervaka ochfölja upp entreprenörer och leverantörer. I inköpsprocessen haett nära samarbete med projekten, fleetmanager och kvalitetsansvarig. I omvärldsbevakningen haett nära samarbete med VD och övrigasälj/offertteam. Förhandla med leverantörer, underentreprenörer och konsulter. Säkerställa kontraktsvillkor. Övervaka marknadsrörelser för att anpassa företagets strategi och taktik. Vem är du? För att lyckas i rollen som Commercial Manager hos Vic Energy behöver du vara en resultatinriktad och affärsdriven person med stark strategisk och analytisk förmåga. Du är en utmärkt kommunikatör och förhandlare med förmågan att bygga och underhålla starka relationer internt och externt. Du är van vid att arbeta i en snabbrörlig och föränderlig miljö och kan lätt anpassa dig till nya utmaningar. Din kommersiella drivkraft och målinriktade inställning gör det möjligt för dig att upptäcka affärsmöjligheter för Vic Energy. Med en snabb inlärningsförmåga, flexibelt tankesätt och utmärkt självledarskap har du förmågan att prioritera och samarbeta med våra viktigaste kunder för ömsesidig nytta. Kvalifikationer Flerårig erfarenhet av en liknande roll inom affärsutveckling eller kommersiell ledning, gärna inom energi- bygg- eller entreprenadsektorn. Stark förståelse för marknadsanalys och affärsstrategi. Du har erfarenhet av att arbete medlokala och centrala lagar och regler. Du har tidigare erfarenhet inom inköp och offert- säljarbete. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Relevant högskoleutbildningär meriterande. Har du kunskaper inom de allmänna bestämmelser (AB04, ABT06, ABK09) ser vi det som meriterande. Ansökan Är du den vi söker? Skicka din ansökan bestående av CV och ett personligt brev där du beskriver hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och vad du kan tillföra i rollen som Commercial Manager hos Vic Energy. Sista ansökningsdag är 7 maj. Vi ser fram emot din ansökan! Att bli en del av Vic Energy som Commercial Manager ger dig möjlighet att arbeta i en dynamisk och framåtblickande organisation som är djupt engagerad i att driva på övergången till en mer hållbar energiframtid. Välkommen med din ansökan! För mer information om Vic Energy och våra karriärmöjligheter, besök vår hemsida.

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Personlig assistent - ordinarie personal till kille i Ludvika

Vår kund ären glad och positiv kille på 8år med intellektuell funktionsnedsättning, CP-skada och epilepsi. Under vardagar gårhan i skolan och ibland även på fritids. Två gånger i månaden är han påkorttidsboende. Hans intressen är musik, lego, playmobil och barnprogram (gärnamed musik) på iPad. Han behöver aktiveras med lek och rörelse och behöver envuxens hjälp vid lek med andra barn. Dagsformen avgör om han kan gå själv,behöver hjälp med balansen eller behöver åka rullstol.Arbetsuppgifter Hjälpa till med de dagliga rutinerna och måltider Sköta personlig hygien och av-/påklädning samt hjälpmedel (ortoser och korsett) Hjälpa till med egenvård (medicin, stretching, inhalationer och hostmaskin) Tillsyn och avledning för att undvika farliga situationer Arbetstid och tjänstgöringsgradEn schemarad på ca 75% samtvikarier vid behov.Arbetspassen är förlagda på dygnspass med väntetid. Är det här du? Vi tror att du som söker denna tjänst är pedagogisk och tycker om att jobba medbarn. Att du har ditt barnasinne kvar och är lekfull ger kunden möjlighet att leka ochutvecklas tillsammans med andra barn. Vi tror även att du är kreativ och har fantasitill att avleda kundens fokus när farliga situationer riskerar att uppstå eller när väntanpå något blir för jobbig. Meriterande om du har vårderfarenheter eller motsvarande.Du känner även igen dig i följande: Trygg Gid fysik Lyhörd Flexibel Körkort B (meriterande, men inte ett krav) Vilka är vi?Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat iDalarna. Vi finns till för attskapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för atthålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som skaanställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjudervåra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare ochvärnar om deras arbetsmiljö.Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Solviksskolan söker lärare 4-6 med möjlighet att söka försteläraruppdrag

Du blir en del av ett team som tillsammans arbetar för att ge våra elever den bästa undervisningen för varje elev som går här på Solviksskolan. I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn- och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, särskola och även Individ- och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga aktiviteter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Arbetsplatsen Solviksskolan är en nybyggd skola med ändamålsenliga lokaler för undervisning där varje klassrum är utrustad med ny teknik. Clevertouch utgör ett viktigt verktyg i det dagliga arbetet. Utomhus finns en skolgård som uppmuntrar till rastaktiviteter. Skolan är interkulturell skola med ca 270 elever. Verksamheten präglas av en vilja till utveckling och ett starkt kollegialt lärande, där utvecklandet av en god läsinlärning, språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt och kooperativt lärande, har stått i centrum för det systematiska kvalitetsarbetet under flera år. I samarbete med Uppsala universitet arbetar skolan även med inkluderande beteendestöd i IBIS-projektet. Arbetsuppgifter • Planera, genomföra och utvärdera undervisning i åk 4-6. • Delta aktivt i att utveckla trygga och framgångsrika lärmiljöer för våra elever. • Samarbeta med kollegor. • Kartlägga och dokumentera elevernas kunskapsutveckling. • Nära samarbete och dialog med vårdnadshavare och elevhälsa. Kvalifikationer • Du har adekvat utbildning och legitimation. • Erfarenhet av arbete i grundskola. • Du har goda ledaregenskaper och skapar goda lärmiljöer för eleverna. • Du har en positiv människosyn och en förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. • Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevers behov och tycker det är roligt att arbeta med elever. • Du möter alla elever utifrån deras individuella förutsättningar. Du kommer att arbeta i ett närteam där individuell skicklighet och förmåga att samarbeta är lika viktigt. Förstelärartillsättning Skolan har av Skolverket blivit utvald som pott 2 skola, vilket gör att tillägget för uppdraget uppgår till 10 000 kr/mån så länge som skolan tillhör denna pott. Möjlighet att ansöka finns både för befintlig personal på skolan som för personal som anställs på denna tjänst. Intervjuer och lektionsobservationer för uppdraget kommer att genomföras enligt det ansökningsförfarande som finns för Ludvika kommuns grundskolor för förstelärartillsättningar. Ange i ansökan om intresse finns att även söka försteläraruppdraget. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag, får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde: 2024-08-12 Kontaktperson Kristina Ulveström, rektor 0240-86238 E-post: [email protected] Åsa Arnoldsson, biträdande rektor 0240-86403 E-post: [email protected] Facklig kontakt Sveriges lärare, via kommunens växel 0240-860 00 Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast onsdagen den 1 maj 2024. Intervjuer kan komma att ske fortlöpande innan ansökningstidens utgång. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling och annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Sommarjobb 2024- Produktion och Logistik

Anställningsform: Tidsbegränsad anställningtom Augusti 2024 | Omfattning: heltid| Ansök senast:30 april| Platser att tillsätta: 80 st Är du en målfokuserad och noggrann lagspelare? Kom och sommarjobba hos oss på Spendrups! På Spendrups skapar vi dryckesupplevelser i världsklass, vill du bli en del av oss?! Vi söker nu 80 medarbetare som kan stärka upp våra team under vår intensiva högsäsong! Du blir en viktig pusselbit för att se till att våra drycker kan avnjutas under sommarens alla evenemang! För att jobba hos oss krävs det att du både kan arbeta självständigt och ha förmågan att samarbeta bra i grupp. Du bidrar till att teamet kan säkerställa hög kvalité på arbetet och med säkerheten som högsta prioritet. Vi utbildar dig så att du får förutsättningar att lyckas i din roll. Arbetsformen är 3-skift med rullande förmiddags- natt och eftermiddagsveckor. För att kunna söka jobb hos oss krävs det att du kan arbeta skiftgång. Innan du börjar behöver du ha fyllt 18 år. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Ett antal tjänster kommer ha startdatum omgående och andra i juni. Du anger i ansökan när du kan påbörja din anställning. Läs mer om våra olika tjänster nedan: Operatör: Du kan arbeta på en av våra 8 produktionslinjer där vi tappar dryck på burk, petflaska och glasflaska eller arbeta på vår beredning och blanda syrup till läsk-, vatten- och cidersorter samt tillverka vin och hantera lokavatten. Du kan även jobba på vår returcentral. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: -övervakning av produktionslinjer - påfyllnad av insatsmaterial -utföra egenkontroller- sköta produktion av beredningens olika produkter- mottagning och beställning av råvaror samt rapportering i datasystem - truckkort är meriterande Truckförare:- truckkort ärett krav med behörighet A2 och B1- lasta och lossa tomgods samt fullgods- tömma olika container, planera samt ställa upp tomemballage på rätt plats- vara insatt i produktionen på bryggeriet för att i förväg veta vad som kommer att produceras och närLagermedarbetare:- ansvar för att lastbilarna som ska lastas kommer till rätt kaj och får rätt last-hjälpa chaufförer och ser till att de får rätt dokumentation så som fraktsedlar och följesedlar-bokar in lastbilarna i systemet och hjälper till där det behövs- truckkort krävs Förrådsmedarbetare: Reservdelsförrådet ansvarar för att tillhandahålla reservdelar, skyddsutrustning och förbrukningsartiklar med fokus på hög servicegrad till våra interna kunder inom produktion och underhåll. - beställning av material/förnödenheter/reservdelar- godsmottagning och lagerpåfyllnad- inventering- hantering av arbetskläder- b-körkort och truckkort meriterande Medarbetare till ölprocessen: - du har en gymnasial utbildning inom teknik, natur, livsmedel eller motsvarande erfarenhet- du fårarbeta med olika tekniska maskiner och analytiska instrument i delprocesser i öltillverkningen, dvs. brygghus/källaren/filterkällaren.- du får arbeta medstyrning av de olika delarna i processen som ingår i öltillverkning med kvalitetsstyrning enligt gällande recepturer, kvalitetsparameter, standarder och tillhörande dokumentation. Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personliga brev, du ansöker istället enkelt genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifogar ditt CV. Om du uppfyller kraven för tjänsten kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen. . Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.För mer information om tjänsten: Paulina Öberg, HR-specialist rekrytering, [email protected]: operatör,lagerarbetare, truckförare, truckkort, sommarjobb, semestervikariat Välkommen in!

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vic Energy söker kvalitetsansvarig

Vic Energy söker en KvalitetsansvarigOm tjänsten som Kvalitetsansvarig Vic Energy AB, en framstående aktör inom energisektorn, utökar nu sitt team med en Kvalitetsansvarig. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att utveckla och kontrollera kvalitetsaspekterna inom olika projekt och verksamhetsprocesser för att säkerställa högsta möjliga standard. Tjänsten är en nyckelroll inom företaget och erbjuder spännande utmaningar samt en möjlighet att leda, utveckla och påverka våra kvalitetsmål och -processer. Förbättringsarbete är ett mycket viktigt verktyg för att på ett systematiskt sätt förbättra vår totalkvalitet.Företaget är idag certifierade i ISO 90001, 45001, 14001. Din roll som KvalitetsansvarigSom Kvalitetsansvarig hos Vic Energy kommer du att: Utveckla, implementera och övervaka företagets kvalitetsledningssystem och ansvara för att tillsammans med ledningen driva arbetet med att implementera metoder och verktyg inom kvalitetsområdet. Genomföra kvalitetsrevisioner både internt och externt. Tillsammans medprojektteamet säkerställa att projektenuppfyller interna såväl som externa kvalitetskrav och standarder. Arbeta nära projektledare och andra nyckelpersoner för att identifiera potentiella kvalitetsproblem och utarbeta lösningar. Utbilda och vägleda medarbetare i kvalitetsrelaterade frågor. Sammanställa och rapportera kvalitetsdata till ledningen. Du kommer delta i leverantörsbedömningar ochansvaraför att säkerställa att företaget uppfyller tillämpliga lagar och föreskrifter, samt kundspecifika överenskommelser. Företaget är idag certifierade i ISO 90001, 45000, 14001. Tjänsten är en blandning av strategiskt och operativt kvalitetsarbete, vilket gör detviktigt att du gillar att jobba med båda delarna. Placering är på vårt kontor i Grängesberg, men tjänsten kan även erbjuda möjligheter till distansarbete. Resor till våra projekt förekommer i tjänsten. Vilka är vi på Vic Energy?Vic Energy är ledande inom energibranschen och fokuserar på att leverera hållbara och innovativa energilösningar. Vi är ett växande företag som arbetar med omfattande projekt för att driva på omställningen till en mer hållbar energiproduktion och -användning. Vårt team består av engagerade och professionella medarbetare som alla bidrar med sin unika kompetens mot våra gemensamma mål. Vem är du? För att du ska trivas och lyckas i rollen som Kvalitetsansvarig ser vi att du är en person som är metodisk och strukturerad, har ett öga för detaljer och en naturlig förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Att du kan kommunicera tydligt och pedagogiskt är en förutsättning då du kommer att vägleda och stötta kollegor i kvalitetsfrågor. Du gillar att ta egna initiativ och ser systematiskt förbättringsarbete som en självklarhet. Vi har kunden i centrum och därmed förutsätter vi att du värdesätter hög affärsmässighet. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från kvalitetsarbete, gärna inom bygg- eller elbranschen och har du även lämplig högskoleutbildning är det meriterande. Du har även hög kompetens inom kvalitetsstandarder och erfarenhet av att bygga processer inom området. Tjänsten kräver god svenska och engelska i tal och skrift då du kommer ha ett nära samarbete med övriga enheter inom Victor Energy (Kroatien, Polen, Kanada och Norge) på både strategisk och operativ nivå. Ansökan Är du den vi söker? Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev där du berättar om dina tidigare erfarenheter, hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och vad du kan tillföra i rollen som Kvalitetsansvarig hos Vic Energy. Sista ansökningsdag är 7 maj. Vi ser fram emot din ansökan! Genom att ansluta dig till vårt team som Kvalitetsansvarig får du möjlighet att påverka och bidra till både företagets och branschens framtida utveckling mot en mer hållbar framtid. Välkommen att ta del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Mer information om Vic Energy och våra karriärmöjligheter hittar du på vår hemsida.

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Category Manager, HVDC

HVDC Supply Chain is looking for a Category Manager to develop, plan and implement Global Sourcing and Procurement strategies and initiatives, under collaboration with different stakeholders. Category Managers are expected to drive Transformation in supply chain activities with agility and full ownership; build the strategy in Tendering phase, to be properly executed during Project Execution. This is not an entry level position. You are welcome into a growing Supply Chain team, where you have a great opportunity to develop your own role in the company. Everyone has different skills and competencies, we support #diversity and multicultural environment. Do not hesitate to apply and let us learn more about you and with what you can contribute. We are hiring in Sweden, Västerås or Ludvika. Your responsibilities Leverage the Continuous Improvement Process Sourcing (CIPS) process, implement effective sourcing strategies based on business (Tender/Project) requirements and in line with business strategy. Negotiate agreements with main suppliers, and periodically renegotiate price lists, terms and conditions. Make negotiations during Tender and Project Execution phase. Focus on quality, delivery, TCO and sustainability requirements. Run proper spend analysis, gather internal demands, access and monitor supplier market availability and capacity. Ensure identification, investigation, and selection of appropriate suppliers and that the supply base/suppliers have the capability and capacity to meet current and future business requirements. Manage (and care) strategic relationships with suppliers. Drive and manage Strategic Supplier Agreements and Contracts. Run Supplier Performance Evaluation. Foster collaboration as ONE Hitachi Energy team. Work together with global SCM team of category managers, transactional buyers, logistic planners, and supplier quality engineers and to ensure that the goods and material are procured, produced, and delivered on budget, on time and with quality to our project sites worldwide. Your background Organization is under transformation and growth. We need curious person, with strong sense of ownership and maturity to challenge self and the organization for continuous improvement and changes. A team player with strong communicative and collaborative skills who likes to interact with other people, used to a multicultural and challenging global business environment. Professional experience in a supply chain functions, category management, strategic sourcing, project management or procurement, is required. Strong analytical and problem-solving skills, able to handle several tasks in parallel. Described as energetic, motivated, and self-confident person who can handle both ups and downs and manage problem that may occur. Additional Information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply no later than 19/5! Our selection process is continuous, and the position may be closed before the advertisement expires. So, if you are interested – don’t delay, apply today! Recruiting Manager Per-Erik Nerby, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives: Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85.. All other questions can be directed to Talent Partner Ingrid Schjelderup, [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Project Engineer Main Circuit Design

At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation  Task The position as Project Engineer is within the HVDC Main Circuit Design department. The department is responsible for the electrical design of HVDC plants. Reliability, Availability and Maintainability studies, Rating studies, definition of concepts for control and protection design as well as develop our HVDC systems are part of our scope of work. In the Main Circuit Design team your main task will be the design of high voltage systems. This primarily means that you will perform electrical calculations and simulations for the dimensioning of HVDC systems. You will be using Hitachi Energy in-house built software and some of the commercially available software. Your responsibility will cover everything from support of our Sales department during the marketing phase, over tenders and order projects. Requirement We are looking for Bachelors, Masters or Doctors in the field of Electric Power Engineering or Engineering Physics. Experienced professionals or fresh out of university – we are interested in all kinds of people. Since we work in an international environment you need to master spoken and written English, while knowledge of Swedish is meritorious. As a person you have great teamwork capabilities and you look at challenges as an opportunity and take on new tasks with a positive spirit. You perform the work in an analytical and structured manner and take responsibility for your tasks. Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? We are excited to hear from you! At Hitachi Energy we value you as a person and believe in personal development. Please apply today. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply no later than May 12th 2024. Recruiting Manager, Joakim Lindell, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions can be directed to Recruitment Consultant Magnus Rönnholm, [email protected]

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Mechanical Design Engineer to Power Transformers

If you have a solid interest in technology and an inquisitive personality, we can offer intriguing opportunities in an international environment where you will work closely with the end customers and participate in the development of how we operate. As mechanical design engineer you will be part of a mechanical design department with 40 employees. As a team we support each other in achieving great result and have fun while doing it. Do you want to join our team? Apply now! We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. Your responsibilities Perform mechanical design tasks using CREO Interpret and understand standards and instructions Prepare production drawings and purchasing documents Work with continuous improvements Support project management in technical discussions & participate in customer meetings Perform strength analysis on designs Collaborate with your colleagues to solve design challenges and learn from each other Your background You are a problem solver who enjoys working in a team as well as independently You are a responsible and quality-oriented person It is an advantage if you have knowledge in CREO or similar tools You enjoy working with different tasks and are able to prioritize your own work Swedish and English is required, both written and spoken You have a Bachelor’s degree in mechanical engineering and/or equivalent work experience from a similar area More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply by May 15th! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. Recruiting Manager Anna Qvicker, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52, Unionen: Olle Ruzicka, +46 107-38 31 44, Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Gustaf Hedström, [email protected]

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024