Läkemedelsansvarig
Apoteket AB
Apotekare

Vår dörr öppnar din framtid! Kom in till oss och bygg din karriär som läkemedelsansvarig farmaceut. Hos oss finns många möjligheter för dig som värderar kvalitet, patientsäkerhet och försäljning. Till vårt team söker vi dig som vill ta ansvar för att vi på bästa sätt möter varje individs egen upplevelse av hälsa och välbefinnande - vår dörr är öppen! Om rollenSom läkemedelsansvarig på Apoteket Sunderby kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Hos oss förväntas du agera med engagemang och trovärdighet och hjälpa våra kunder utifrån din farmaceutiska kompetens och expertis. För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder. Apoteket Sunderby sjukhus finns i hjärtat av Norrbottens sjukvård! Vi erbjuder ett brett sortiment, inklusive unika läkemedel, och en dynamisk arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med ett engagerat team där alla bidrar med sina styrkor. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta kontinuerligt med förbättring av rutiner och processer Genomföra egeninspektion och ge stöd vid genomförande av riskanalys och händelseanalys Vägleda dina kollegor genom att ge stöd vid frågor samt göra säkra farmaceutiska bedömningar Arbeta aktivt med kundmöten och skapa mervärde för våra kunder Hålla dig uppdaterad och påläst om våra kampanjer och nytt sortiment och ge våra kunder professionell service Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare och har arbetat i minst två år på ett öppenvårdsapotek. Du förstår vikten av det goda kundmötet och har erfarenhet av rådgivande försäljning. För att vara framgångsrik i rollen som LMA ser vi att du är lösningsorienterad vilket innebär att du agerar på utmaningar som uppstår i din roll men också i verksamheten. Du är noggrann vilket innebär att inga vikta och avgörande detaljer missas. Som LMA har du god samarbetsförmåga där du aktivt bidrar till att skapa ett välfungerande team och hjälper dina kollegor i gemensamma arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du har förmågan att hålla dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor och kan förmedla din kunskap vidare till dina kollegor. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 8-18 och lördagar 10-16. Välkommen till Apoteket!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025
Arbetsledare ShoreLink Luleå
Shorelink AB
Arbetsledare inom tillverkning

Arbetsledare – ShoreLink Luleå Vill du ha en arbetsplats med havsutsikt och vara en del av den gröna omställningen i Norrland? Transport och logistik är avgörande för tillväxten i norra Sverige – särskilt sjötransporter, som spelar en nyckelroll i den hållbara samhällsutvecklingen. På ShoreLink jobbar vi varje dag för att driva den utvecklingen framåt. Vårt mål är tydligt, vi ska vara helt fossilfria senast år 2030. Nu söker vi en arbetsledare till vårt team i Luleå – en nyckelperson som tillsammans med två engagerade kollegor leder den dagliga verksamheten i hamnen. Om rollen Som arbetsledare har du ett helhetsansvar för att planera, fördela och följa upp det dagliga arbetet med lastning och lossning av gods. Du ser till att säkerhetsföreskrifter och arbetsinstruktioner efterlevs, arbetar aktivt för att upprätthålla en trygg och säker arbetsmiljö. I rollen ingår också administrativa uppgifter såsom dokumentation, rapportering och riskbedömningar. Arbetet sker enligt ett roterande skiftschema med två förmiddagsveckor och en eftermiddagsvecka per cykel. Du kommer att ha ett nära samarbete med både hamnarbetare och andra funktioner inom ShoreLink, vilket ger dig stora möjligheter att bygga nätverk och utvecklas i din roll. Vem är du? Vi söker dig som har: Erfarenhet av att leda medarbetare, gärna från industrin, transport eller logistik. Ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Förmåga att kommunicera tydligt och skapa goda relationer. God administrativ förmåga och struktur samt goda kunskaper i engelska Meriterande är eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi tror också att du: Trivs med att vara ute i verksamheten nära teamet, har ett serviceinriktat och målinriktat förhållningssätt, är nytänkande och ansvarstagande. Vi erbjuder dig Ett arbete i ett företag som är, och kommer att vara, en viktig länk i den moderna industrin som växer fram här i norr. För att satsningarna ska lyckas är våra effektiva och hållbara logistik- och transportlösningar avgörande.  Ansökan Ansök i dag eller senast 2025-07-06, urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vi söker en industrielektriker till en kund i Luleå
eLinked AB
Industrielektriker

Nu söker vi fyra självgående elektriker som kommer att arbeta med nyproduktion av tung industri.     Jobbeskrivning: Som elektriker för projektet inom nyproduktion så är det fokus på installationer.  Exempel på arbetsuppgifter: Elektriska nyinstallationer, ombyggnationer och underhållsarbeten. Utföra elektriska felsökningar. Kabeldragning och montage av kabelstege Säkerställa att vi lever upp till gällande myndighetskrav för elektriska anläggningar, elektriska anordningar och vid elektriska arbeten. Din Profil: Du har åtminstone 2 års erfarenhet av el-branschen och innehar ECY-certifikat eller motsvarande. B-körkort är ett krav Meriterande  men inget krav är om du har certifikat för Heta arbeten, liftkort, fallskydd etc. Du kommunicerar obehindrat på svenska och  grundligt på engelska i tal och skrift. Grundläggande IT-kunskaper i tex. Office paketet och enklare system. Tjänsten erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Kollektivavtal: Installationsavtalet/Energiavtalet Friskvårdsbidrag Arbetstelefon Trevliga aktiviteter med firman En firma som alltid sätter sina anställda på första plats God uppföljning, där gemensamt planerar din kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Som anställd på eLinked AB arbetar du under installationsavtalets kollektivavtal. Tjänsten erbjuder många trevliga kollegor och en växlande vardag med möjlighet att vidareutbildas internt och växa inom elbranschen.  Personliga egenskaper: Vi ser att du är en driven person som söker förbättringsmöjligheter och för dialog kring dessa med berörda personer.  ​​​​Du ser fördelen av att arbeta planerat och strukturerat, där du har förmåga att arbeta förebyggande istället för händelsestyrt. Du är serviceinriktad och har en positiv karaktär. Du är även bra på att kommunicera med olika människor där du inser vikten av att ha god dialog kring pågående arbeten. Du gillar att utvecklas!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vikariat Enhetschef läkare, Sunderby sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

På Internmedicin i Sunderbyn bedrivs vård med både spets och bredd. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med meningsfulla och intellektuellt utmanande arbetsuppgifter. Teamarbete, kollegialt stöd och god stämning är viktigt både på kliniken samt inom ledningsgruppen. Vi söker en vikarie som vill arbeta med oss mellan den 1 september 2025 till och med den 1 oktober 2026.  Läs mer om oss på http://www.norrbotten.se/     Vi sökerVi söker dig om har Akademisk utbildning inom Hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har erfarenhet av chef/ledarkap. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi önskar vi att du är kommunikativ med en tydlig, problemlösande förmåga med gott omdöme i ditt beslutfattande. Du är stabil som person och värdesätter gott samarbete i din yrkesroll. Det här får du arbeta med Du kommer att anställas som en av två enhetschefer för läkargruppen internmedicin/geriatrik Sunderby sjukhus. Du blir ansvarig chef för cirka 20 medarbetare. Innefattar läkarbemanning för verksamhet inom hematologi, endokrinologi, gastroenterologi nefrologi, geriatrik, palliativ medicin samt osteoporosmottagning. Dessutom även läkarbemanning och schemaläggning för medicins jourlinjer. I den här tjänsten ingår 50% kliniskt arbete i verksamheten.    Det här erbjuder vi dig - Du ingår i klinikens ledningsgrupp samt arbetar i nära samarbete med vår andra läkarchef vilket medför en trygg introduktion - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenTjänsten är ett vikariat mellan 2025-09-01 till 2026-10-31.  Arbetet är förlagt på heltid, vardagar- dagtid. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillstättas innan sista ansökningsdag. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sommarjobb som personlig assistent i Luleå - ett jobb med mening (10 jobb)
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans på förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder/brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Luleå med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund/brukare. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande:  Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! Hur ser en vanlig dag ut?  Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Biomedicinsk analytiker till Sunderby Sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Biomedicinska analytiker m.fl.

Laboratoriemedicin i Norrbotten söker nya medarbetare till alla våra laboratorier och orter. Vi är en länsklinik som samarbetar mellan verksamheterna för att uppnå vårt mål att ge så bra service som möjligt till våra kunder. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker. Du har en giltig legitimation och en god teoretisk och praktisk grund inom laboratoriemedicin. Du är trygg i din yrkesroll och har ett noggrant arbetssätt som bidrar till hög kvalitet i analysarbetet. Tidigare erfarenhet av arbete på kliniskt laboratorium är meriterande. Har du arbetat inom exempelvis klinisk kemi, mikrobiologi eller patologi, samt har vana vid att hantera avancerad laboratorieutrustning och IT-system, ser vi det som ett plus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person är du stabil och har lätt för att behålla lugnet även i pressade situationer. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team där du bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är serviceinriktad med ett professionellt bemötande gentemot både patienter och kollegor. Dessutom är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar och nya arbetsuppgifter. Det här får du arbeta med Klinisk kemi och Transfusionsmedicin, Sunderby sjukhus Vi arbetar med rotation och i team, vilket ger dig kompetens inom stora områden av laboratoriemedicin, såsom allmän kemi, hematologi, koagulation, hormoner samt transfusionsmedicin. På transfusionsmedicin utför vi serologiska undersökningar och utredningar. Hos oss får du arbeta på ett automatiserat högteknologiskt laboratorium och här finns länets specialanalyser samlade. Klinisk Mikrobiologi, Sunderby sjukhus Vi erbjuder ett roligt, omväxlande och intressant arbete. Vår diagnostik omfattar områdena bakteriologi, parasitologi, virologi, mykologi och immunologi. Du kommer att arbeta med odling, serologiska- och molekylärbiologiska analyser. Vi arbetar med rotation och i team där fokus är utveckling och ständiga förbättringar. Klinisk Patologi/Cytologi, Sunderby Sjukhus Hos oss har vi ett nära samarbete mellan läkare, laboratoriepersonal och bårhuspersonal där vi tillsammans arbetar för att utföra vårt uppdrag på bästa möjliga vis. Inom laboratoriet utför vi histopatologisk, cytopatologisk och molekylärpatologisk diagnostik där vi siktar på att ligga i framkant genom digital patologi och de utvecklingsmöjligheter som skapas med det.  Det här erbjuder vi dig - Ett intressant och stimulerande arbete - Möjlighet till arbete på laboratoriemedicin inom hela regionen - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder tillsvidareanställning eller vikariat på heltid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Säkerhetssamordnare - Luleå
Fortifikationsverket
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Fortifikationsverket söker säkerhetssamordnare till gruppen för operativt säkerhetsstöd vid säkerhetsavdelningen. Vi befinner oss i stark tillväxt och gruppen för operativt säkerhetsstöd utökas nu för större förmåga att möta våra kunders behov på plats i verksamheten. Har du erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsfrågor och vill vara med och vidareutveckla säkerhetsskyddsarbetet i stora projekt, ansök redan idag!  Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige.   Din vardag - stärka Sveriges säkerhet i stark tillväxt Enheten för säkerhetsskydd arbetar under Säkerhetsskyddschefen med inriktande, stödjande och uppföljande säkerhetsskyddsarbete på myndigheten. Enheten ansvarar framförallt för delområdena informationssäkerhet och säkerhetsskyddsplanering. Gruppen för operativt säkerhetsstöd ansvarar för löpande stöd inom hela säkerhetsskyddet. Gruppen ger riktat stöd till myndighetens projektavdelning och uppdragen bedrivs även i nära samarbete med Försvarsmakten och andra partners inom försvarsfamiljen. Som säkerhetssamordnare förväntas du delta i säkerhetsskyddsarbetet vid myndigheten och vara med och utveckla skyddet av Sveriges säkerhet. Du är aktiv att tillsammans med projektledare stödja säkerhetsskyddet i större projekt. Du deltar i samverkansform tillsammans med myndighetens partners inom försvarsfamiljen. Befattningen kräver gedigen kunskap och erfarenhet kring identifiering av skyddsvärden och hantering av säkerhetsskyddklassificerad information. Tjänsten innebär många kontaktytor och samarbeten både inom och utanför myndigheten och du förväntas sprida din kunskap internt och externt genom att informera och utbilda. Du kommer att analysera och hantera säkerhetsskyddsincidenter och en del av arbetet kan även innefatta stödjande kontrollverksamhet. I rollen ingår identifiering av skyddsvärden i projekt, stöd vid säkerhetsskyddsanalyser och informationssäkerhetsanalyser. Resor förekommer i tjänsten och går att planera. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom säkerhetsskyddområdet med mycket goda kunskaper inom säkerhetsskyddslagstiftningen och gällande föreskrifter. Du har erfarenhet av kvalificerat säkerhetsskyddsarbete och flerårig aktuell erfarenhet från arbete med identifiering av skyddsvärden, säkerhetskyddsanalys, fysisk säkerhet och informationssäkerhet. Du har ledarkompetens som vi bedömer tillfredsställande samt goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem. Du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande med erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete inom Försvarsmaktens eller Säpos regelverk gällande säkerhetsskydd. Om du har erfarenhet av att hålla föredragningar och genomföra utbildningar är det också positivt. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ditt engagemang. Vi behöver dig som är relationsskapande och har erfarenhet av att bygga nätverk och arbeta över organisatoriska gränser med olika kompetenser samt över myndighetsgränser. Att kunna skapa förståelse och helhetssyn för säkerhetsskyddsfrågor inom flera olika verksamhetsområden är en viktig förmåga för att göra dig framgångsrik i denna roll. Du kan på ett tydligt och otvunget sätt förmedla ditt budskap på såväl ledningsnivå som i den operativa verksamheten eller i ett investeringsprojekt. Du är strukturerad, positiv, självgående och har tålamod och förmåga att arbeta strategiskt mot långsiktiga mål. För att lyckas i rollen krävs att du är uthållig och engagerad i att driva ditt eget arbete framåt. Du har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme och en uttalad drivkraft att vara med och skydda Sveriges säkerhet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, sköter driften och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placeringsort Luleå. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 21 juli 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Notera gärna att första intervjuer kommer ske digitalt under vecka 31; den 29-31 juli. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Johan Broberg, tel. 010- 44 45 364 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark, tel 010-44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
C-Chaufförer
Ls Jobbet AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi är inne i en stark expansionsfas och utökar därför teamet i Luleå med C-Chaufförer. Vi ser fram emot din ansökan! I rollen som C-Chaufför hos Svensk Cater kommer du att lasta och lossa gods, framför allt livsmedel, samt leverera detta till våra kunder. Du kommer att få en ordentlig introduktion så att du känner dig trygg med rutiner, din roll samt vad det innebär att köra för Svensk Cater. Vi söker dig som har: C-kort YKB Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har liknande erfarenhet sedan tidigare och innehar truckkort. Din person Som person har du god samarbetsförmåga, ett sinne för logistik samt ordning och reda. Det här är ett jobb för dig som är en glad och positiv lagspelare som är flexibel som person. Dessutom är du social och framåt då kundkontakt utgör en stor del av arbetet. Du är driven, stresstålig och trivs med ett fysiskt arbete. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Svensk Cater. Övrigt Denna tjänst är tillsvidare på heltid, 6 månaders provanställning kommer att tillämpas. Arbetsdagarna är måndag-fredag mellan 05.00–15.30 Arbetsort: Luleå men körningarna sker mellan Luleå - Skellefteå Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Grossistchef Mattias Näslund på 070-6061167 eller via mail [email protected] Vi tillämpar ob-tillägg och övertidsersättning. Hos oss får du friskvårdsbidrag. Om arbetsgivaren - Svensk Cater AB Svensk Cater är en av Sveriges ledande grossistföretag med kunder inom restaurang- och offentlig måltids- service. Vi är rikstäckande och finns på 16 orter, från Luleå i norr till Malmö i syd. Ett starkt, lokalt engagemang är vårt signum. Vår ambition är att vara en flexibel partner som förutom god service ger våra kunder mervärden, lönsamhet och omtanke. Vår ägare är Euro Cater A/S och i samma koncern ingår även Dansk Cater. Läs mer på svenskcarter.se

11 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Specialistläkare till Rehabilitering- Försäkringsmedicin, Sunderby sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Specialistläkare

Inom VO Neurocentrum arbetar vi för att ge en god och likvärdig specialiserad rehabilitering för vuxna norrbottningar. Till oss kommer personer med neurologisk sjukdom/skada, långvarig godartad smärta från rörelse- och stödjeorganen, stressrelaterad ohälsa och utmattningssyndrom samt personer med ryggmärgsskada från 16 år och uppåt. Vi bedriver utredning och rehabilitering i team med patienten som aktiv samarbetspartner. Vi utför även Försäkringsmedicinska utredningar på uppdrag av Försäkringskassan.   Vi sökerVi söker dig med svensk läkarlegitimation samt med fullgjord specialisttjänstgöring inom rehabiliteringsmedicin/allmänmedicin eller specialisering som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har också ett gediget intresse av vår specialitet och vill vara med och påverka den framtida utvecklingen av specialiteten inom regionen. Meriterande är utbildning för aktivitetsförmågeutredningar och erfarenhet av försäkringsmedicinska utredningar. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga då du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Du har specialistkunskap och förstår det fackmässiga aspekterna av arbetet särskilt bra. Ansökan Till ansökan bifogas: • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där du har fullgjort din grundutbildning. Detta gäller även om du är utbildad i annat EU-land eller i land utanför EU • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen • Specialistbevis från Socialstyrelsen • Eventuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen Fullständigt uppdaterad publikationslista, om tillämpligt • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som du vill framhålla som meriterande för den sökta tjänsten Nuvarande befattning ska också framgå i ansökan. Det här får du arbeta med Rehabiliteringsmedicin genomför på uppdrag av Försäkringskassan aktivitetsförmågeutredningar (AFU). En AFU är en standardiserad utredningsform som ser likadan ut för alla försäkrade. AFU ska ge en helhetsbild som inte bara beskriver funktionsnedsättningar och aktivitetsbegränsningar utan även belyser den försäkrades kvarvarande förmåga till aktivitet. Berodende på tidigare erfarenhet och specialisering kan du förutom att utföra AFU komma bli aktuell att arbeta inom andra delar i vår verksamhet. Det här erbjuder vi dig - Tillgång till erfarna kollegor inom försäkringsmedicin - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi söker en specialistläkare med möjlighet till tillsvidareanställning på heltid/deltid eller på timvikariat. Arbetstid dagtid måndag - fredag helgfri vardag. Sakkunnigprövning måste göras om arbete ska ske i andra delar av verksamheten än bara AFU. Tillträde enligt övernskommelse. enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lagerarbetare
Ls Jobbet AB
Lager- och terminalpersonal

Vi är inne i en stark expansionsfas och utökar därför teamet i Luleå med en lagerarbetare. Vi ser fram emot din ansökan! Som lagermedarbetare hos oss kommer du att arbeta i vårt lager med ansvar för att ta emot, plocka och packa varor. Du kommer att arbeta i en snabb och omväxlande miljö, där noggrannhet och effektivitet är viktigt. Till din hjälp har du ett modernt röststyrt lagersystem. Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet från lager eller liknade jobb. Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Som person är du självgående, noggrann och ansvarfull. Utöver detta har du en god samarbetsförmåga och du värdesätter en god relation med såväl kollegor som kunder. Annat viktigt att veta Arbetstider: Skiftgång måndag till fredag kl 05:00 – 24:00 Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Grossistchef Mattias Näslund på 070-6061167 eller via mail [email protected]. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan, som ska innehålla uppdaterat CV och personligt brev, senast 21 december. Om arbetsgivaren - Svensk Cater AB Svensk Cater är en av Sveriges ledande grossistföretag med kunder inom restaurang- och offentlig måltids- service. Vi är rikstäckande och finns på 16 orter, från Luleå i norr till Malmö i syd. Ett starkt, lokalt engagemang är vårt signum. Vår ambition är att vara en flexibel partner som förutom god service ger våra kunder mervärden, lönsamhet och omtanke. Vår ägare är Euro Cater A/S och i samma koncern ingår även Dansk Cater. Läs mer på svenskcarter.se

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025