Sunderby sjukhus söker nu en engagerad och strukturerad vårdplatskoordinator med placering på akutmottagningen. Du kommer att ha nära samarbete med sjukhusets olika avdelningar för att synliggöra och optimera vårdplatstillgången och bidra till ett bättre vårdförlopp för våra patienter. Om du har erfarenhet inom vård och administration samt en stark känsla för service, är detta en spännande möjlighet för dig att göra skillnad i vår verksamhet. Vi sökerVi söker i första hand dig som är utbildad undersköterska, men det kan även vara aktuellt med annan relevant vårdutbildning. Meriterande är kunskaper i Cosmic och excel samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person har du en problemlösande förmåga. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt. Det här får du arbeta med Som vårdplatskoordinator på Sunderby sjukhus kommer du att ha en central roll i att övervaka sjukhusets disponibla somatiska vårdplatser och patientflöden. Du kommer att ha överblick över vilka patienter på akutmottagningen och AVP som har behov av slutenvård samt tillhandahålla beslutsunderlag till bakjourer, verksamhetschefer och vårdplatsansvarig chef vid beslut om extra överbeläggningar och omfördelningar av resurser och patienter. Vid behov kommer du att samordna omflyttning eller utlokalisering av inneliggande patienter till andra avdelningar eller kliniker för att bereda plats för patienter med specifika vårdbehov från akutmottagningen. Du kommer också att hålla kontakt med vårdplatskoordinatorer eller motsvarande funktioner på andra sjukhus vid behov av patientöverflyttningar. En viktig del av din roll blir också att samordna och leda möten för daglig styrning gällande vårdplatser på sjukhuset. Utöver rollen som vårdplatskoordinator kan även andra kliniska eller administrativa arbetsuppgifter ingå i uppdraget. Det här erbjuder vi dig - Strukturerad introduktion för att skapa förståelse för det kliniska arbetet på akutmottagningen och akutvårdsplatserna - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstid rotation. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och rekrytering kommer inte att påbörjas förrän vecka 35 på grund av semestrar. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Nu har du chansen att söka ett varierande, ansvarstagande och spännande arbete som medicinsk sekreterare hos oss på Barn- och ungdomspsykiatrin i Piteå. Vi är en del av Barn- och ungdomspsykiatrin Norrbotten länsklinik och arbetar med barn/ungdomar upp till 18 år med medelsvår till svår psykiatrisk och neuropsykiatrisk problematik. Vi sökerVi söker dig som är medicinsk sekreterare/vårdadministratör med goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av Barn- och ungdsomspsykiatri eller andra närliggande områden. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person tar du ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du har lätt för att anspassa dig till ändrade omständigheter samt värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Det här får du arbeta med Som medicinsk sekreterare hos oss är du en viktig del i vårt team. Uppdraget innefattar diktatskrivning, av- och ombokningar av patienter, journalhantering som scanning, remisshantering, kassahantering och 1177. En viktig del i arbetet är att delta i mottagningens och Barn- och ungdomspsykiatrin Norrbottens utvecklings- och förändringsarbeten Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta extra som konsult vid behov hos våra olika kunder i Luleå. Som behovsanställd konsult hos KFX HR-partner får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag inom områden som reception, butik, administration, service och logistik. Uppdragen är flexibla och kan variera i längd, arbetstider och innehåll – vilket gör tjänsten perfekt för dig som exempelvis studerar, driver eget eller söker en flexibel sysselsättning. Du blir en viktig resurs för våra kunder och hjälper till där behovet är som störst, ibland med kort varsel. Din vardag blir varierad och du får värdefull erfarenhet från flera olika branscher och arbetsplatser. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Arbetsuppgifter Som konsult kan dina arbetsuppgifter inkludera, men är inte begränsade till: • Bemanna receptioner och ge professionellt bemötande till besökare och anställda • Utföra kassaarbete och kundservice i butiksmiljö • Hantera enklare administrativa uppgifter som posthantering, bokningar och registrering • Lagerhantering, plock och pack • Vara ett allmänt stöd vid event, mässor eller tillfälliga projekt hos kund Du arbetar självständigt men har alltid stöd från KFX HR-partner. Då uppdragen varierar är det viktigt att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsmiljöer och trivs i en flexibel vardag. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen som konsult ser vi att du är flexibel, ansvarstagande och har ett genuint intresse för service. Du behöver vara snabblärd och ha lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och miljöer. Då uppdragen ofta sker med kort varsel är det viktigt att du är punktlig, pålitlig och trygg i att arbeta självständigt. Du har ett professionellt bemötande och är en god kommunikatör som snabbt skapar förtroende både hos kollegor och kunder. Vi ser gärna att du har: • Tidigare erfarenhet av serviceyrken, exempelvis reception, butik eller administration • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Viss datorvana och lätt att lära nya system • Möjlighet att arbeta med kort varsel på varierande tider (vardagar, dagtid främst) Tjänsten passar perfekt för dig som vill bygga på din erfarenhet, arbeta i en flexibel roll och få möjlighet att prova på olika typer av arbetsplatser. Övrigt Tillträde: omgående Omfattning: behovsanställning/extra vid behov Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen) Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundskontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!
Bergnäsets Hälsocentral har cirka 7 600 listade medborgare. Här hos oss är vi cirka 35 anställda medarbetare som nu behöver en ny arbetskamrat till vårt arbetslag. Här arbetar vi aktivt med förbättringsarbeten. För dig som börjar arbeta hos oss erbjuder vi en god introdukton och det finns tydliga skriftliga rutiner för att du lättare ska komma in i arbetet och känna dig trygg med dina arbetsuppgifter. Vi arbetar aktivt med en god arbetsmiljö och har patienten i fokus, hos oss är det viktigt att alla trivs. Är du intresserad av att börja arbeta hos oss på Bergnäsets Hälsocentral är du välkommen med din ansökan redan idag! Vi sökerVi söker dig som är Specialistläkare i allmänmedicin, Legitimerad läkare eller Underläkare med goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift motsvarande C1 nivå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du självgående då du tar ansvar för din uppgift samt arbetar självständigt då du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Det här får du arbeta med Dina arbetsuppgifter är mottagningsarbete. Vi arbetar med digitala besök såväl som fysiska besök. Hälsocentralen utgår från patientens behov och jobbar för en trivsam arbetsmiljö med varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Arbetet är självständigt men med ett team som samverkar. Schemalagd tid för gemensamma möten och internutbildning. Det här erbjuder vi dig - Trivsam arbetsplats med fina kollegor - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Jour/beredskapstjänsgöring kväll/helger ingår på Jourcentralen i Luleå. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Piteå sjukhus är ett akutsjukhus med fem vårdavdelningar, en ortopedavdelning och fyra internmedicinska avdelningar. På avdelning 2A och 2B har vi tillsammans 24 vårdplatser. Profilområden är stroke, TIA, yrsel samt patienter som försämrats i sin kroniska sjukdom. Vi sökerVi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av arbete med äldre och multisjuka. Du ska kunna ta initiativ, vara flexibel, engagerad och ha ansvarskänsla. Du har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter samt god förmåga att samarbeta med alla yrkeskategorier. Vi arbetar enlig regionens värdegrund och söker dig som känner ett stort engagemang och gott etiskt tänkande runt vår patientgrupp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det här får du arbeta med Arbetet som undersköterska på vårdavdelning är både utvecklande och utmanande. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och omfattar förutom patientomvårdnad även provtagning, EKG, riskbedömningar och dokumentation i datasystemet Cosmic. Vi anser att lagarbete är en viktig förutsättning för att ge patienterna bästa möjliga vård. Det här erbjuder vi dig - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTillsvidareanställning, heltid/deltid, dag/kväll/helg. Som undersköterska hos oss arbetar du 2 av 5 helger. Tilltsäde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Vi vill förstärka vår forskargrupp inom byggproduktion och byggteknik vid avdelningen industriellt och hållbart byggande med en ny doktorand för att bygga kunskap om framtidens hållbara affärsmodeller för installation i byggnader, med fokus på elteknikbranschen. Forskargruppen bedriver forskning och utbildning inom byggprocessen – från tidig planering och projektering via byggande till förvaltning. Våra kärnkompetenser finns idag inom management och automation av byggprocessen samt inom industriella bygg- och produktionssystem. Forskargruppen är ledande i Sverige inom sitt kärnområde och har omkring 20 anställda, varav 8 är doktorander. Forskningen är tillämpad och utgår från aktuella frågeställningar i nära samarbete med bygg- och anläggningssektorns intressenter; företag och andra organisationer. Projektbeskrivning Krav på hållbar utveckling driver behovet av nya affärsmodeller inom bygg- och installationssektorn. Inom denna sektor spelar elteknikbranschen en nyckelroll, med särskilda utmaningar och möjligheter kopplade till digitalisering, AI och den gröna industriella omställningen. För att möta framtidens krav behöver branschens aktörer utveckla affärsstrategier som förenar ekonomisk hållbarhet med minskad klimatpåverkan, resurseffektivitet och socialt ansvarstagande. Detta doktorandprojekt genomförs inom ramen för forskningssatsningen ”Framtidens hållbara affärsmodeller – en kartläggning och analys inom elteknikbranschen i Norr- och Västerbotten”, finansierad av Elteknikbranschens utveckling (ETU). Syftet är att bygga ny kunskap om vad hållbara affärsmodeller innebär i en bransch som traditionellt verkat som underentreprenörer i byggprocessen, men som nu förväntas ta en mer aktiv roll i värdekedjan genom innovation, affärsutveckling och eget kunderbjudande. Arbetsuppgifter En doktorandtjänst innebär både teoretiskt och praktiskt arbete. Som doktorand tränas du i vetenskapligt arbete i form av publicering av vetenskapliga artiklar i tidskrifter och vid nationella och internationella konferenser. Du läser även obligatoriska och frivilliga doktorandkurser. Dessutom kommer du få möjlighet att prova på lärarrollen. Som forskare arbetar du som en neutral part i många sammanhang vilket ger en fantastisk möjlighet att lära sig att driva utmanande utvecklingsprojekt. Forskningen fokuserar på elteknikföretagens utveckling av affärsmodeller som möter nya krav från kunder och samhälle. Projektet kombinerar kvantitativa och kvalitativa metoder, och genomförs i nära samverkan med elinstallatörer samt andra relevanta aktörer inom branschens ekosystem. Norr- och Västerbotten utgör en dynamisk och högaktuell kontext, där stora investeringar och snabb industriell grön omställning gör regionen till en naturlig testbädd för framtidens affärsmodeller. Målet är att ta fram forskningsbaserade rekommendationer som stödjer elteknikföretagens omställning mot mer konkurrenskraftiga, digitalt mogna och hållbara affärer. Kvalifikationer För behörighet krävs civilingenjörsexamen (eller motsvarande grundläggande behörighetskrav, högskoleförordning 7 kap 39 §) inom relevant inriktning, dvs. samhällsbyggnad, väg- och vattenbyggnad, arkitektur eller industriell ekonomi. Du förväntas ta initiativ, utveckla egna idéer och arbeta självständigt men även ha hög samarbetsförmåga. Forskningsresultaten kommer att presenteras vid projektmöten, konferenser och i vetenskapliga tidskrifter, därför är det bra om du känner dig trygg i den miljön. Då forskningsarbetet är mycket kommunikativt kräver vi att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska. Meriterande kriterier är: • kunskap om affärsmodeller, affärsmodellinnovation och affärsstrategi • erfarenhet av att analysera och utveckla affärsmodeller med hjälp av teoretiska verktyg • kunskap om digitalisering, AI och teknisk innovation • förståelse för byggprocessen, installation och elteknik • goda kunskaper i svenska, i tal och skrift För ytterligare information om specifik doktorandutbildning se: Studieplaner för forskarutbildning inom teknisk fakultet. En fortsatt akademisk karriär vid Luleå tekniska universitet kan vara en möjlighet till vidareutveckling. Information Anställning som doktorand är tidsbegränsad på 4 år, undervisning och annan institutionstjänstgöring kan tillkomma upp till 20 % av heltid Placeringsort är Luleå, men resor och kortare vistelser på annan ort förekommer också. Tänkt tillträde 2025-11-01. Som doktorand får du lön enligt en fackligt förhandlad lönetrappa med nuvarande ingångslön på 35,200 SEK. Doktorandlönetrappan revideras årligen i samband med den allmänna lönerörelsen. Förutom den årliga revideringen sker också en löneökning i samband med godkänd licentiatexamen/mittseminarium. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Johan Larsson, Avdelningschef, 0920–492263, [email protected] Facklig företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska. Referensnummer: 2614–2025 Sista ansökningsdag: 15 september 2025
Familjens Jurist i Luleå söker boutredare Familjens Jurist är Sveriges största och ledande familjejuridiska byrå. Vi tänker juridik på ett nytt, enklare och mer tillgängligt sätt och skapar trygghet i viktiga faser av människors liv. Hos oss får du arbeta med en tydlig värdegrund och meningsfulla arbetsuppgifter, vi kräver både hög professionalism och ett starkt engagemang från våra medarbetare. Franchisedriften inom Familjens Jurist har idag drygt 150 medarbetare runt om i landet och vi hoppas att du vill vara med på resan mot att befästa vår ledande ställning inom familjejuridik i Sverige. Till vårt Franchisekontor i Luleå söker vi nu en boutredare. Hos oss får du arbeta i en öppen och varm miljö som drivs av affärsmässighet, utveckling och kundens fokus. Här möter du dagligen nya och varierade utmaningar. I mötet med våra kunder gör du det svåra enklare och kommunicerar som en medmänniska. Du finns med hela vägen och skapar trygghet och förtroende. Särskilt viktigt är att du ser människan bakom ärendet och kan möta och förstå alla kunder och deras olika livssituationer. När du tar dig an ett uppdrag har du som mål att överträffa kundens förväntningar. Tjänsten är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning. Lön sätts individuellt. Vad du har med dig Examen, kandidat, från rättsvetenskap eller motsvarande Tidigare erfarenhet av administration Tidigare arbete med handläggning är meriterande Erfarenhet av liknande arbete på bank, jurist- eller advokatbyrå är meriterande Vi ser gärna att du även har arbetat med bouppteckningar tidigare Det här erbjuder vi dig På Familjens Jurist är det självklart att dela kunskap och erfarenhet. Du får möjlighet att arbeta i en spännande miljö med engagerade, professionella och prestigelösa kollegor. Vi erbjuder våra medarbetare kollektivavtal, vilket vi i princip är ensamma om i branschen. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas så snart vi hittar rätt kandidat. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten eller om Familjens Jurist? Välkommen att kontakta: Ann-Catrin Eide på telefon 0920-24 09 43 eller [email protected] Välkommen med din ansökan! Vi visar vägen genom livet Familjens Jurist är Sveriges största och ledande familjejuridiska byrå med ca 400 fantastiska medarbetare. I vårt arbete vill vi göra skillnad för så många människor som möjligt genom livets alla möjligheter och utmaningar. Vi tror på varje människas rätt till juridisk hjälp och vill göra vår rådgivning synlig och lättillgänglig för alla. Vi tar plats och utmanar samhällsdebatten samt ligger i framkant med digitala lösningar och teknik för att säkerställa kvalitet. Genom vår juridiska expertis, empati och medmänsklighet gör vi det möjligt för alla i samhället att ta del av juridiken. Som experter inom juridik finns vi här för att ta hand om alla rättsliga frågor som rör privat och familjeliv, företagande och boendefrågor. Vi ingår också i ett större sammanhang – Fonus ekonomisk förening, som sedan starten 1945 har utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Inom Fonus ekonomisk förening finns, förutom Fonus och Familjens Jurist, även Momentobyråerna, Farväl och Fondkistan. Läs mer om oss på vår karriärsida!
Enerco växer – och nu tar saneringsverksamheten klivet in i Luleå! Vi söker dig som vill vara med från början och bli en nyckelperson i ett litet, sammansvetsat team med stora framtidsplaner. Med spännande uppdrag redan på plats och fler på gång, söker vi nu en saneringstekniker som vill växa med Enerco och vara en del av en expansiv satsning i regionen. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Enercos räkning en Saneringstekniker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Enerco under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Enercos önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds Ta plats i uppstarten och var med och forma verksamheten från grunden. Jobba hos en arbetsgivare som ligger i framkant inom industriella tjänster. Arbeta i ett tajt och sammansvetsat team Arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av ett litet team med högt tempo, tätt samarbete och stor frihet under ansvar. Som saneringstekniker på Enerco kommer du att arbeta med olika typer av industriell rengöring och sanering, med fokus på uppdrag ute hos kund.Arbetet innebär bland annat:Rengöring och sanering i brunnar, tankar och andra anläggningsdelar, med hjälp av spol- och sugbil Daglig kontakt med kund på plats – du håller dem uppdaterade om vad som är gjort och vad som återstår Nära samarbete med arbetsledare och kollegor för att lösa uppgifter effektivt och säkert Resor i tjänsten kan förekomma. Du arbetar bekväma arbetstider 07:00–16:00 måndag-fredag. Vi söker dig som Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Enerco. Du är en social person som är kommunikativ och trygg i din roll. Du trivs med att ta ansvar, vara modig och våga be om hjälp när det behövs – speciellt i en liten och dynamisk grupp där samarbete är avgörande. Du är van att hålla kunder uppdaterade och är flexibel. Att du är stresstålig och har ett lösningsfokuserat arbetssätt är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Meriterande är om du har erfarenhet från branschen sedan tidigare eller innehar ADR-Tank, men det är inget krav.Krav för tjänsten:C-körkort Innehar giltig YKB START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: LuleåURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Alma Jonsson / [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med över fem års erfarenhet av utveckling i Java. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration. Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, någon av de stora molnplattformarna (ex. AWS, Azure, eller GCP) eller klientramverk (ex. JavaScript/TypeScript, Angular eller React). Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden. Om Softhouse Inom Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll - där du drivit och väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta. Utöver det ser vi också att du: Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling. Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov. Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt utval sker löpande, skicka in din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer