Driven säljare till Canon Business Center – Bygg framgång och relationer me
Nordisk kompetens AB
Företagssäljare

Driven säljare till Canon Business Center – Ta nästa steg i din försäljningskarriär! Har du drivkraften och förmågan att bygga starka affärsrelationer? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team där idéer får ta plats, kollegor stöttar varandra och där du ges möjlighet att utvecklas? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om tjänsten Canon Business Center i Luleå söker nu två engagerade medarbetare som vill göra skillnad för företag genom innovativa dokument- och utskriftslösningar. Vi arbetar med kunder i olika branscher, från småföretag till stora koncerner, och erbjuder marknadsledande produkter och tjänster som hjälper dem att effektivisera sitt arbete, stärka sin säkerhet och minska sin miljöpåverkan. Som en del av vårt team blir du en nyckelspelare i vår tillväxt, där du genom ditt engagemang och din förmåga att bygga relationer hjälper företag att optimera sin digitala utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Sälja Canons breda sortiment av produkter, mjukvaror och tjänster. • Självständigt boka möten, bygga nya kundrelationer och utveckla befintliga samarbeten. • Identifiera kundernas behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. • Samarbeta med ett nätverk av kompetenta säljare från hela landet och dra nytta av Canons starka varumärke. • Delta i teamaktiviteter som stärker sammanhållningen och arbetsglädjen. Din profil Vi söker dig som: • Är en engagerad och initiativrik person som motiverar både kunder och kollegor. • Drivs av att skapa affärer och bygga långsiktiga relationer. • Trivs med att arbeta målfokuserat och är beredd att ta ansvar för din egen framgång. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av kundbokningar och affärsberäkningar. • B-körkort och goda kunskaper i svenska samt grundläggande engelska. Vad vi erbjuder Hos Canon Business Center får du: • En arbetsplats med stark teamkänsla och god sammanhållning. • Tillgång till ett engagerat nätverk av professionella säljare. • En av Sveriges bästa säljutbildningar för rätt kandidat, där du får fördjupad kunskap inom försäljning, produktutbud och finansiering. • Stora möjligheter att utvecklas och växa inom företaget. • Ett välrenommerat varumärke som ger dig de bästa förutsättningarna att lyckas. • Attraktiva förmåner och en inspirerande arbetsmiljö. Placeringsort Vi söker säljare med ett starkt nätverk och en vilja att bygga långsiktiga relationer med sina kunder. Du kan antingen utgå från vårt huvudkontor i Luleå och arbeta med kunder i regionen, eller om du bor i Piteå eller Kalix kan du fokusera på att utveckla affärer där. Oavsett ort kommer du att vara en del av vårt team och ha regelbunden kontakt med kollegorna i Luleå. För den som utgår från Piteå eller Kalix innebär rollen även regelbundna besök på kontoret i Luleå några dagar i veckan för att samarbeta med teamet och träffa kunder i andra delar av länet. Är du den vi letar efter? Kontakta Jonny på Nordisk Kompetens, [email protected] som hanterar rekryteringen, så berättar han mer! Denna rekrytering hanteras av Nordisk Kompetens och tjänsten kan tillsättas innan tiden löper ut så tveka inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Hör gärna av dig till Jonny Häggström – han ser fram emot att komma i kontakt med dig! Kontakt: Jonny Häggström, rekryteringskonsult E-post: [email protected]

23 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Systemingenjör – Drift och underhåll inom TETRA
Luftfartsverket
Drifttekniker, IT

Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad fältutrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av fältplacerad utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär fältarbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Några av dina arbetsuppgifter: • Felsöka, underhålla och installera fältutrustning • Säkerställa funktion och tillgänglighet i fältplacerad Radio, Transmissions och IT-utrustning • Arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll, både självständigt och i team • Genomföra dokumentation och teknisk rapportering • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Treårig gymnasieutbildning inom teknik eller motsvarande • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing • Erfarenhet av transmissionsteknik och radionät • Erfarenhet av radioteknik, transmission och IT infrastruktur • Erfarenhet av att självständigt arbete i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande för denna tjänst är: • Vana att arbeta i TETRA-miljö • Erfarenhet av teletekniska system • Vana att arbeta med samhällskritisk infrastruktur • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placeringsort Luleå eller Sundsvall. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här! Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 juni! LFV gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Strateg inom kompetensförsörjning, Regional utveckling, Region Norrbotten
REGION NORRBOTTEN
Planerare och utredare m.fl.

Vill du vara med och stärka Norrbottens attraktionskraft och utvecklingsförmåga? Avdelningen för regional utveckling leder och samordnar insatser inom kultur, näringsliv och samhällsplanering. Genom att vara ett nav för resurser, kunskap och möten investerar vi i Norrbottens hållbara framtid. Enheten för Näringsliv och samhälle ansvarar för Region Norrbottens arbete inom näringslivs- och samhällsutveckling. Just nu pågår flera initiativ för att stärka regionens och kommunernas mottagarkapacitet. I nära samverkan med näringslivet, civilsamhället och kommuner utvecklar vi nya lösningar för att fler människor och verksamheter ska kunna etablera sig och trivas i länet.   Vi sökerVi söker dig som har erfarenhet av platsutveckling och utvecklingsdialoger på lokal nivå i samverkan med flera aktörer. Det är meriterande om du har erfarenhet av EU-finansiering och lokal/regional utveckling samt ett väl etablerat nätverk i länet. God förankring och kunskap om Norrbotten och dess kommuners arbetssätt är viktigt för att lyckas i rollen. Vi ser att du har lämplig utbildning på högskole- eller universitetsnivå, alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du har god samarbetsförmåga och är van att arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Du är initiativtagande och har lätt för att bygga relationer med olika aktörer. Din kommunikativa förmåga gör att du kan skapa förståelse, engagemang och samsyn i komplexa sammanhang. Rollen kräver också att du kan identifiera utvecklingsmöjligheter och bidra till att omsätta gemensamma riktlinjer i praktisk handling. Det här får du arbeta med Du ska tillsammans med andra bidra till att utveckla kommunernas påbörjade arbete med stärkt mottagarkapacitet och ökad attraktivitet, i syfte att fler ska kunna etablera sig i länet och bidra till platsens utveckling. Som strateg inom kompetensförsörjning och mottagarkapacitet för du en nära dialog och samverkar med länets kommuner samt med regionala, nationella och EU-aktörer. Du kommer att tillsammans med andra ta initiativ för att förverkliga nya former av fördjupat samarbete mellan aktörer inom näringsliv, akademi, civilsamhälle, kommuner och myndigheter. Din roll kommer att vara mångsidig – precis som arbetet med regional utveckling. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och bidra till norrbottens utveckling - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-10-01. Arbetstiden är förlagd måndag - fredag kl. 08.00-17.00. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Te Crea Care söker sjuksköterska till uppdrag i höst
Te Crea Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

23 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Samordnare till avdelningen för Regional utveckling, Luleå
REGION NORRBOTTEN
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du vara med och stärka Norrbottens attraktionskraft och utvecklingsförmåga? Gillar du att vara spindeln i nätet där din kompetens inom service, ordning och reda verkligen kommer till sin rätt? Då har vi jobbet för dig! Avdelningen för regional utveckling leder och samordnar insatser inom kultur, näringsliv och samhällsplanering. Genom att vara ett nav för resurser, kunskap och möten investerar vi i Norrbottens hållbara framtid. Enheten för Näringsliv och samhälle ansvarar för Region Norrbottens arbete inom näringslivs- och samhällsutveckling. Just nu pågår flera initiativ för att stärka regionens och kommunernas mottagarkapacitet. I nära samverkan med näringslivet, civilsamhället och kommuner utvecklar vi nya lösningar för att fler människor och verksamheter ska kunna etablera sig och trivas i länet.   Vi sökerVi söker dig som har intresse för administration och diarieföring samt engagemang för utveckling. Du är van vid att arbeta med olika digitala system och har god kunskap om IT-verktyg. Kommunikation i tal, skrift och digitala kanaler är en naturlig del av ditt arbete. För att vara aktuell för tjänsten har du lägst gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande är vidareutbildning, ekonomiska kunskaper samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du har god samarbetsförmåga och är skicklig på att skapa och vårda relationer. Med en problemlösande och analytisk inställning tar du dig an utmaningar på ett strukturerat sätt, samtidigt som du är självgående och kan arbeta självständigt för att nå dina mål. Det här får du arbeta med I rollen som samordnare ansvarar du för diarieföring, hantering av fakturor i samarbete med kollegor, beställningar till enheten samt bokning av lokaler. Du hanterar även ärenden kopplade till den regionala politiken. Arbetet kräver att du är van vid digitala system och ser potentialen i att använda dem effektivt. Du ger administrativt stöd och service till kollegor och chefer på enheten Näringsliv och Samhälle samt avdelningen Regional utveckling. Vidare sammanställer du information, arbetar proaktivt och söker självständigt svar på olika frågeställningar.  Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och bidra till länets utveckling - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid under perioden 2025-08-01 till och med 2026-03-01 med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag kl. 08.00-17.00. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Lagerarbetare till DHL Freight i Luleå | Heltid
Manpower AB
Lager- och terminalpersonal

Söker du ett fysiskt arbete inom lager och logistik? DHL söker nu engagerade lagerarbetare som vill bli en viktig del av logistikflödet. Här får du chansen att arbeta i ett högt tempo med lossning, sortering och transport av gods på en av världens ledande logistikaktörer. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Vad du kommer att göra Som terminalarbetare hos DHL ansvarar du för att hantera styckegods, skanna paket, lossa lastbilar samt transportera gods inom terminalen. Arbetet är fysiskt krävande och sker i högt tempo, där du bidrar till att logistikkedjan fungerar smidigt och effektivt. Övrig information Placeringsort: Luleå Arbetstider: Måndag-fredag 5.30-11.00 Vi söker dig som För att passa för denna tjänst ser vi att du: * Har truckbehörighet A1-A4 samt B1-B3 * Talar och skriver svenska flytande Erfarenhet av lagerarbete och truckkörning är meriterande men inget krav. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundkontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Vad erbjuder Manpower? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Hur söker jag jobbet? Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: [email protected] Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Vi ser fram emot att höra från dig! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Ekonomiansvarig
Luleå Industrimontage AB
Redovisningsekonomer

Ekonomiansvarig Luleå Industrimontage (LIMAB) är ett gediget och välrenommerat företag med kunder i processindustri (Stål/Cellulosa/Gruva/Värmekraft). Affären är internationell och då med en internationell leverantörsportfölj och en i huvudsak nordisk kundbas. Med lokalisering i Luleå har företaget en närhet till kunder inom svensk/finsk processindustri inom främst stålsektorn. Bolaget omsatte 2024 ~ 172 MSEK och har ~34 anställda (till detta kommer en projektanställda beroende på pågående arbeten/projekt). LIMABs ägare är portugisiska Lizmontagens Thermal Technologies (LTT). LTT har delägt LIMAB sedan 2003 och blev 100 % ägare år 2018. LTT är en koncern bestående av ca 2000 anställda på 4 kontinenter i över 25 länder och omsätter ca 200 MEURO. Genom ägarna har LIMAB tillgång till global kompetens inom huvudsakligen 3 områden; Industriugnar, Industriskorstenar och eldfast beklädnad, Industriella material för termisk industri LIMAB har en stark expansionsplan och har under 2025 stärkt organisationen på Affärs- och Projektsidan. För att säkerställa en expansion under strukturerade former söker Limab nu en: Ekonomiansvarig Placeringsort: Luleå Omfattning: Heltid / Tillsvidare Start: Enligt överenskommelse Om rollen Som Ekonomiansvarig hos LIMAB får du en central roll i företagets ekonomifunktion. Du ansvarar för att säkerställa korrekt och effektiv ekonomisk hantering i hela verksamheten. Rollen innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter – från löpande redovisning till analys och rapportering – och passar dig som trivs med både operativt och strategiskt ekonomiarbete. Du arbetar nära ledningen och har kontakt med både interna och externa intressenter, inklusive banker och internationella samarbetspartners. Du får även stöd i administrativa uppgifter från externa resurser. Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande bokföring och redovisning Moms och skattedeklarationer Månadsavstämningar och rapportering till ledning och företagets ägare Projektredovisning och uppföljning Likviditetsplanering och nyckeltalsanalys Hantering av betalningar och bankkontakter Löneadministration Bokslutsarbete (revision hanteras av extern part) LIMAB arbetar i affärssystemen Fortnox och Capego, med tidsredovisning i SmartDok/Hogia. Administrativt stöd finns för hantering av inköpsordrar, fakturaunderlag och inkommande material. Kvalifikationer Gedigen erfarenhet av löpande ekonomiarbete Erfarenhet eller intresse av projektredovisning Vana att arbeta med externa intressenter, gärna i internationell kontext Meriterande med kunskap inom internationell skatte-, moms- och tullhantering Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Goda kunskaper i svenska och affärsengelska Mycket god datorvana, särskilt i MS Office och gärna Fortnox Personliga egenskaper God samarbetsförmåga – du har kontakt med hela organisationen och externa parter Självständig och initiativrik Förmåga att hantera både helhetsperspektiv och detaljer Stark kommunikativ förmåga i både tal och skrift Agil och pragmatisk – trivs i en dynamisk och serviceinriktad miljö Hög kapacitet och stresstålighet – klarar av att hantera flera parallella projekt Intresserad av denna tjänst, vid frågor kontakta VD Peter Larsson tfn: 070- 656 51 42. Skicka din ansökan med cv och personligt brev till [email protected]

23 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
SSAB - .NET-utvecklare
SSAB Emea AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Den förra generationens industriella IT-system behöver fasas ut och som .NET-utvecklare är du med och skapar de nya lösningarna som har en hög driftsäkerhet och möjliggör förbättringar av produktionsprocesserna. Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Som .NET-utvecklare blir du en del av vårt systemutvecklingsteam som har ansvar för de produktionsrelaterade IT-systemen. Tillsammans med övriga kollegor ansvarar du för design, utveckling, test och drift av de IT-system som övervakar och styr produktionsprocesserna hos SSAB Luleå. Vi tror att du både brinner för teknik och att få teknik att fungera ihop med människor. Du är intresserad av att förstå hur IT-systemen samverkar med produktionsprocesserna för att kunna ta fram lösningsförslag som löser produktionens behov. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden Du arbetar tillsammans med dina kollegor i ett utvecklingsteam där ni utvecklar IT-system som stödjer produktionens behov. Du har en löpande dialog med slutanvändarna och skapar lösningar som är lättanvända och förenklar vardagen för de som arbetar i produktionen. Tillsammans med dina kollegor i utvecklingsteamet ansvarar ni för utveckling, test och drift av de system ni ansvarar för. Om dig Du har en utbildning inom ett område relaterat till datavetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet Du har erfarenhet av utveckling i C#/.NET. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av industriella IT-system (MES, SCADA) är meriterande. Erfarenhet av att arbeta med gRPC, WPF, WCF, React, Git, SQL och agila metoder är meriterande. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Tester 4. Referenstagning 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Robert Lundberg, Chef avdelning Systemutveckling, tfn 070-358 24 67 Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din chef heter Robert Lundberg. Jag älskar att arbeta med industriella IT-system och brinner för att digitalisera industrin. Kommer du till oss får du arbeta med engagerade medarbetare och vara med på vår förändringsresa mot en agil IT-organisation som arbetar i en modern .NET-miljö. Vi söker dig som vill vara med och bidra till att driva utvecklingsarbetet framåt och du kommer ha stora möjligheter att vara med och påverka våra framtida arbetssätt." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Överläkare till BUP heldygnsvård/slutenvård, Sunderby sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Specialistläkare

Din blivande arbetsplats-Heldygnsvården Barn och ungdomspsykiatrin. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad -Tillsammans arbetar vi för en hållbar och utvecklingskraftigt barn och ungdomspsykiatri. Heldygnsvården med 6 vårdplatser är en del i vår länsklinik och finns geografiskt placerad vid Sunderbyn Sjukhus och har uppdraget för länets barn- och ungdomar 0 -17 år med svår psykiatrisk problematik som fordrar heldygnsvård. Vi erbjuder en trivsam och utvecklande arbetsmiljö där du får arbeta med komplexa medicinska och psykiatriska tillstånd i ett multidisciplinärt team. Läs mer om oss på http://www.norrbotten.se/    Vi sökerVi söker dig med svensk läkarlegitimation samt med fullgjord specialisttjänstgöring inom barn- och ungdomspsykitri eller är psykiatriker med goda kunskaper i svenska, tal och skrift motsvarande nivå C1. Du har också ett gediget intresse av vår specialitet och vill vara med och påverka den framtida utvecklingen av specialiteten inom regionen. Som överläkare ska du ha: flerårig välmeriterad klinisk tjänstgöring (minst 4 år) som specialistläkare med bred och omfattande kunskap i specialiteten och/eller relevant subspecialitet som krävs för arbete på sektionen dokumenterade undervisnings- och handledarmeriter (inklusive godkänd ST-handledarutbildning) kompetens att vara självständig bakjour, vilket också innebär medicinskt ledningsansvarig på jourtid Disputerad med aktiv forskning inom relevant ämnesområde är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Ansökan Till ansökan bifogas: Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där du har fullgjort din grundutbildning. Detta gäller även om du är utbildad i annat EU-land eller i land utanför EU Legitimationsbevis från Socialstyrelsen Specialistbevis från Socialstyrelsen Eventuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen Fullständigt uppdaterad publikationslista, om tillämpligt Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som du vill framhålla som meriterande för den sökta tjänsten Nuvarande befattning ska också framgå i ansökan. Det här får du arbeta med Att tjänstgöra som överläkare innebär ett ökat ansvar jämfört med att tjänstgöra som specialistläkare. En överläkare: ska ha medicinsk kunskap och kompetens för att kunna vara självständigt medicinsk ansvarig för ett visst område och tar del i ett övergripande ansvar för sin specialitet samt del i det övergripande ansvaret för klinikens totala verksamhet. Det innebär bland annat att verka för att få berörda medarbetare inriktade mot uppsatta mål förväntas medverka till utvecklingen av evidensbaserad vård och vara beredd att handleda studenter och kollegor i alla kliniska situationer förväntas uppvisa goda ledaregenskaper och kunna ta ansvar för verksamhetsutveckling samt leda projekt och förbättringsarbeten Enbart arbetad tid som specialistläkare räcker inte för att bli kvalificerad som överläkare.   Det här erbjuder vi dig- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi söker en överläkare på heltid med möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Distriktschef Luleå
2Complete AB
Produktionschefer inom tillverkning

Nu söker vi dig som vill vara med och driva ett framgångsrikt team med servicetekniker i Luleå, Umeå och Skellefteå. Det är en kombinerad roll där du har kundkontakt, sköter serviceavtal och har fullt personalansvar för teknikerna i området. Du blir en del av ett spännande företag som växer stabilt på deras eftermarknadsavdelning inom hissar. Vad erbjuder vi? Du blir en del av ett team med andra distriktschefer där ni tillsammans arbetar för att utveckla företaget framåt. Det finns möjlighet till utveckling i företaget och du kommer tillsammans med din närmsta chef att sätta upp mål för att driva avdelningen framåt. Tjänsten innebär mycket frihet under ansvar. Du erbjuds bland annat:Marknadsmässig lön   30 dagars semester   Gemenskap och möjlighet till utveckling Vem söker vi?  Erfarenhet från en tidigare ledande position inom service, byggbranschen, eftermarknaden eller försäljning av tekniska produkter är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta mot externa kunder och med försäljning sen tidigare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har god vana av att arbeta med administration, affärssystem och har ett sinne för affären. Har du erfarenhet inom teknik-, bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande. Ditt ledarskap präglas av coaching, uppföljning och engagemang. Rollen kräver att du har hög servicekänsla, klarar av tuffa samtal och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg och inger förtroende mot både kunder och medarbetare. Vi söker dig som är hungrig, vågar ta dig ann en utmaning och är driven. Det krävs även att du accepterar de uppsatta regelverk som finns i organisationen. Du är en riktig problemlösare som är strukturerad och som klarar av att ha många bollar i luften. Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vad innebär rollen? Som Distriktschef kommer du ha det operativa ansvaret att förvalta, driva och fortsätta arbetet med att utveckla en lönsam och effektiv eftermarknadsaffär. Detta innebär bland annat att du kommer ha ansvaret för rekrytering och bemanning av personal inom ditt distrikt samt att du kommer leda och ha det övergripande ansvaret för utförande av serviceavdelningen. I detta distrikt arbetar ett team mycket skickliga servicetekniker och du kommer ha det direkta personalansvaret för dem. Då serviceteknikerna stöter på många hinder under en arbetsdag kommer det vara ditt ansvar att stötta och coacha dem i allt från hantering av administration till att lösa problem som kan uppstå på fältet. I rollen förväntas du upprätthålla och bearbeta affären framåt med kunder och befintliga serviceavtal i distriktet. Du kommer att ha en egen budget för ditt distrikt och arbeta aktivt med merförsäljning och kundvård. Du kommer även ansvara för de lokala affärerna gällande både reparationer och serviceavtal. Intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025