Fordonstekniker/bilmekaniker sökes till Lund
Malmö Personal AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Malmö Personal arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting samt Karriärändring. Malmö Personal är också samarbetspartners till Norlandias familjetjänster.Vi utgår från våra kontor i Malmö och Stockholm.Malmö Personal erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal. . Malmö Personal  söker fordonstekniker/bilmekaniker   Vi söker dig som kan jobba självständigt, är serviceinriktad och kan bidra till en kreativ och trivsam laganda på en väl fungerande arbetsplats som kommer att vara 3 personer framöver. Bakgrund och Erfarenhet: Fordonsteknisk utbildning, eller en erfarenhet och kunskap som kan prövas likvärdig. Gärna erfarenher av att ha arbetat med olika sorters fordon. Körkort B, helst BE Arbetsuppgifter: Däckbyte, oljebyte och service m.m   Anställningsförhållanden: Du kommer att anställas av Malmö Personal AB, arbetet kommer sedan att vara i Lund Omfattning är 100%   Vi avser att anställa omgående, så fort vi hittar rätt person, så vänta inte med din ansökan utan skicka in den idag. Den här kategorin utannonserade arbeten brukar locka många sökande, vi kommer därför inte att hinna återkoppla din ansökning om du inte blir aktuell vilket vi ber om ursäkt för. Skicka din CV till länken nedan Eller ring Connie Winsborn 072 313 88 00 för mer information Lön/arvode: Anges senare

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Support Section Leader - Neutron Detector Group
European Spallation Source Eric
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The European Spallation Source (ESS) is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. Powered by the world’s most advanced linear proton accelerator, ESS will enable cutting-edge research in materials science, energy, health, and the environment for decades to come. Join us in shaping the future of science - from the ground up. About the role: ESS is entering a new era. We are transitioning from construction to operations, and our Detector Group (DetG) is central to this evolution. We are now looking for an experienced and people-focused scientist or engineer to lead our Support Section within the Detector Group. In this leadership role, you’ll be responsible for supporting the growth, performance, and wellbeing of a multi-disciplinary team of detector scientists and engineers. You will act as a bridge between DetG Support Section members and senior group leadership, helping shape strategy while ensuring that individual voices are heard and supported. The role itself is split into a 40% management position with a 60% detector scientist responsibility. Alongside your leadership responsibilities, you will also remain technically active, contributing directly to detector R&D projects that match your expertise. You’ll play a visible role in the development of neutron detection systems — supporting everything from early-stage design through to integration, commissioning, and scientific use. What you’ll do: • Lead, manage, and mentor the Support Section of the Detector Group. • Provide career guidance and development support to section members. • Represent the Support Section in strategic and operational discussions with senior DetG leadership. • Contribute technically to ongoing and future detector development initiatives. • Present scientific and technical work at internal reviews, external conferences, and in publications. • Ensure compliance with safety practices, quality standards, and engineering documentation protocols. This is a three-year, fixed-term position and is based at the ESS Campus in Lund, Sweden. About you: You hold a PhD in physics, engineering, or related, and can demonstrate a strong academic background and several years of highly related experience. Your experience preferentially includes leading a post-PhD neutron detector development project which has involved the ESS detector community. You enjoy working with people, and are approachable, respectful, and collaborative by nature. You work to see every individual, have a talent for considering perspectives different from your own, and are committed to the provision of a positive everyday work environment. You have demonstrable organizational and managerial skills and are knowledgeable of and versed in the ESS way-of-working. We are building ESS from the ground up, so we need someone who is comfortable not only following procedures, but also creating them. We attach great importance to personality and attitude, so we're looking for a real team player. Excellent communication and interpersonal skills are vital for effective collaboration with a diverse group of scientists, engineers, and technical staff within a multidisciplinary team where everyone is committed to helping this amazing project to realise its full potential. We need a hands-on self-starter who is able to work in a structured, orderly, responsible and – most importantly – safe way. The working language of ESS is English and we need someone who can start as soon as possible. To apply: A career at ESS gives you the opportunity to contribute to the future discoveries within neutron science at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe. We offer market competitive, individualised compensation which is differentiated according to role, responsibilities, individual skills, abilities and achievements as well as monthly pension contributions on top of your salary. If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website. Submit your application as soon as you can and quote the job reference number ESD-68370 in your application. This role requires additional background screening processes and health and safety checks, which will be performed during the recruitment process. For further information regarding the position, please contact Talent Acquisition Specialist Daniel Nordin Baker on [email protected] or Detector Group Leader Kevin Fissum via [email protected] For trade union information, please contact Unionen representative Mikael Johansson on [email protected] or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at [email protected]

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Ekonomi- och HR-administratör
Lunds Universitet
Ekonomiassistenter m.fl.

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är en internationellt framstående handelshögskola som har s k trippel kvalitetsackreditering. Vi arbetar i en internationell miljö och har eftertraktade utbildningar på grund-, masters- och forskarnivå. Ekonomihögskolan har ett nära samarbete med företag och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar kontinuerligt med att utvecklas som en attraktiv arbetsgivare. Vid Nationalekonomiska institutionen arbetar cirka 100 forskare, lärare, doktorander och övrig personal. Vi bedriver forskning inom flera områden: mikroekonomi, makroekonomi, finans, ekonometri, arbetsmarknads-, hälso-, offentlig, internationell och utvecklingsekonomi. Mer information hittar du på institutionens hemsida: https://nek.lu.se/forskning/fomr Vi söker dig som är engagerad och driftig teamplayer och gillar att arbeta proaktivt. Du tillhör en väl fungerande grupp på sju personer inom arbetsområden ekonomi, personal, utbildningsadministration, kommunikation och inköp. Du förväntas arbeta självständigt men i nära samarbete med övriga kollegor både på institutions- och fakultetsnivå. Du deltar i fakultetens Ekonom-och HR-grupp som har gemensamma möten och du bidrar till utveckling av rutiner, processer och arbetssätt samt säkerställer att regelverken följs. Du arbetar i en dynamisk internationell utbildnings- och forskningsmiljö, nära lärare, forskare och doktorander och bidrar aktivt till framgången av institutionens verksamhet. Dagliga kontakter med lärare, forskare och andra medarbetare på och utanför institutionen sker både på svenska och engelska. Tjänsten är placerad på Nationalekonomiska institutionen. Arbetsuppgifter och ansvarsområde Ekonomiadministration Löpande ekonomiarbete så som: - Fakturering och fakturaadministration (leverantör och kundfakturahantering). - Bokföring och avstämning. - Viss hantering av reseräkningar och utlägg. - Ansvar för registervård i Lunds universitets ekonomi- och lönesystem. - Stöd till och samverkan med lärare, forskare och andra medarbetare i ekonomiadministrativa frågor. HR-administration Löpande personaladministrativa uppgifter så som: - Lönekontering, granskning och inrapportering av ärenden i personalsystemet. - Handläggning av olika anställningsärenden. - Hantering av arvoden. - Administrering och uppföljning av till exempel semestrar, frånvaro och ledigheter samt pension och avslut av anställning. - Stöd och rådgivning till chefer och övriga anställda vid institutionen. - Kontakt med andra myndigheter som till exempel Statens servicecenter, Trygghetsstiftelsen, Skatteverket. Anställningen innefattar även uppdrag som sekreterare i institutionsstyrelsen och ansvar för diarieföring av ärenden inom ekonomi och personal. I takt med verksamhetens förändrade behov kan tjänstens innehåll utvecklas och förändras över tid. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik, personalvetenskap eller motsvarande som vi bedömer likvärdigt. - Praktisk erfarenhet inom ekonomihantering och personaladministration. - Hög känsla för service och ett flexibelt arbetssätt. - God kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga. - Förmåga att kunna arbeta självständigt, strukturerat och noggrant. - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för anställningen är: - Tidigare arbetslivserfarenhet av ekonomi- och/eller personaladministration inom Lund universitet eller annan statlig myndighet eller offentlig verksamhet. - Erfarenhet av att arbeta i universitetsgemensamma stödsystem såsom Raindance, Primula, Lupin, Kuben, W3D3. - God datorvana och goda kunskaper i Word och Excel. För att lyckas i rollen ska du ha lätt att förstå och sätta in dig i olika system samt kunskap och förmåga att tillämpa gällande lagar och regelverk. Du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och kan skapa förtroendefulla kontakter. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och känner ansvar för det samlade resultatet. Du kommer att jobba yrkesöverskridande och ha mycket kontakter med institutionens ledning och personal, vilket ställer krav på hög integritet, servicekänsla, god interaktion och lyhördhet. Du har stora möjligheter att påverka ditt arbete och vi ser gärna att du är förändringsbenägen med en förmåga att se utvecklingsmöjligheter och hitta effektiva lösningar. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Friskvårdsersättning och betald friskvårdstimme är självklarheter, liksom flexibel arbetstid och lediga klämdagar. Vårt flextidsavtal skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid och vi tillämpar även Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket ger möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss Jobba hos oss. Arbetsplatsen är förlagd till våra kontor på Holger Crafoords Ekonomicentrum i Lund. Hit finns goda förbindelser med buss och spårvagn från Malmö och Lund C. Övrigt Anställningen är tills vidare med omfattningen 100 procent med tillträde den 25 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökningstiden tom 4 augusti 2025. Vi planerar att hålla intervjuer vecka 33.   Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Stödpedagog sökes till gruppboende i Linero
Lunds kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Söker du ett varierande, självständigt och viktigt arbete? Nu vill vi förstärka vårt team med en stödpedagog som möter de lundabor som får stöd och service inom våra verksamheter inom LSS. Om arbetsplatsen och rollen Nu söker vi stödpedagog till vår gruppbostad på Hansagatan 4, brukargruppen har olika funktionsvariationer och är mellan 18-35 år. I rollen som stödpedagog arbetar du som en del av arbetslaget där sedvanligt arbete förekommer samtidigt som du finns som ett extra stöd för medarbetare. Du har ansvar för bland annat planering och uppföljning där du tillsammans med våra stödassistenter och pedagogiska samordnare stöttar våra brukare att leva det liv de önskar. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp som lägger stor vikt vid gott arbetsklimat samt brukarfokus. Vårt arbetssätt präglas av lågaffektivt bemötande och brukarens behov i centrum. Är du ansvarsfull, har ledarskapserfarenheter och är en fena på att förmedla på ett pedagogiskt sätt? Då kan detta vara ett uppdrag som passar dig!  I rollen som stödpedagog har du varje vecka avsatt tid för det pedagogiska arbetet, vilket till exempel kan bestå av att handleda medarbetare i utmanande arbetssituation, att uppdatera dig kring de senaste studierna om tydliggörande pedagogik, handleda i dokumentation eller samverka med andra stödpedagoger. Du kommer även att vara superanvändare/digitalt ansvarig vilket innebär att du kommer att både stötta medarbetare i våra digitala verktyg och även utveckla våra digitala verktygen. I rollen kommer du att vara anställd på Hansagatan 4 men arbetar även tätt med dina kollegor på servicebostaden Hansagatan 6 samt områdets pedagogiska samordnare. Därtill tillhör du även ett nätverk med stödpedagoger från hela boende LSS.  Arbetstider Arbetstider är dag, kväll och varannan helg. Som tidigast startar ett pass klockan 07:00 och som senast avslutas ett pass klockan 22:30, detta är ungefärliga tider som kan förändras utifrån brukarnas behov. I Lund arbetar du som stödpedagog 36,33 timmar per vecka.  Vi erbjuder dig "Som stödpedagog har man mer ansvar för helheten och samordningen i verksamheten. Jag ser till att vi har uppdaterade kunskaper på arbetsplatsen och jobbar mycket med tydliggörande pedagogik." - Glenn.  Läs gärna vår intervju med stödpedagog Glenn, https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/mot-vara-medarbetare/glenn-ar-stodpedagog-pa-lss-boende.  Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Arbetsuppgifter - Ge stöd utifrån brukarens egna resurser i den dagliga livsföringen samt ge brukarna goda levnadsvillkor i form av självbestämmande, integritet och delaktighet. - Utföra och stötta arbetsgruppen i arbetet med social dokumentation, genomförandeplaner och övrig dokumentation samt i att följa upp och utvärdera insatserna. - I det brukarnära arbetet vara ett stöd till att tillämpa ett pedagogiskt arbetssätt och olika typer av alternativ och kompletterande kommunikation. - Ha fördjupad kunskap i de områden som direkt anknyter till verksamhetsområdet och vara ett stöd i att tillämpa ett pedagogiskt arbetssätt. - Vara ett stöd i omvärldsbevakning, i att skapa förutsättningar för att tillämpa evidensbaserad praktik och ett systematiskt arbetssätt samt vara resurs i tillämpningen av aktuell lagstiftning i vardagsnära situationer. - Var resurs i att etablera kontakt med interna och externa aktörer och ett stöd i samarbete och samverkan med aktuella aktörer och nätverk så att så att individens behov tillgodoses. Vi söker dig som - Har eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier, eller annan beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Har erfarenhet från arbete med målgruppen. - Har god kunskap erfarenhet av tydliggörande pedagogik/TEACH. - Har god kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. - Meriterande med kunskap och erfarenhet av att arbeta med psykisk ohälsa och missbruk. - Meriterande med erfarenhet av ledarskap/handleda.   - Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet innehåller dokumentation, möte med brukare och anhöriga samt samverkansmöten. - Baskunskaper i digitala arbetsverktyg. Rekryteringsprocessen Vi kommer att påbörja arbetet med första urval efter att annonsen har stängt. Vid frågor får du gärna kontakta oss, dock är vi i semestertider och vårt svar kan dröja fram till v.31. I den här rekryteringen har vi valt att ta bort det personliga brevet och ersatt det med urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Välkommen med din ansökan! Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

3 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025
IT-support/Servicedesk – för dig som trivs i högt samtalstempo!
Gigstep AB
Supporttekniker, IT

Har du skinn på näsan, gillar att lösa problem snabbt och trivs med att prata med många olika människor varje dag? Då kan det här uppdraget passa dig perfekt! Just nu söker vi på Gigstep en servicedeskmedarbetare till ett uppdrag hos ett stort teknikföretag. Här får du arbeta med användarsupport och felsökning – och vara den som gör vardagen enklare för både kunder och kollegor. Om uppdraget Du kommer att ta emot inkommande ärenden via telefon och jobba i ärendehanteringssystem. Det handlar om att ge snabb och korrekt support kring bland annat: -Felsökning av tekniska problem -Kontohantering -Hjälp med hårdvara kopplad till företagets systemlösningar Det här är en roll där telefonen är ditt främsta verktyg, så du behöver trivas med att mata samtal, ha ett bra flyt i dialoger och kunna växla snabbt mellan olika typer av ärenden. Vi tror att du: -Har tidigare erfarenhet av servicedesk, kundsupport eller IT-support -Är van att hantera många ärenden per dag utan att tappa kvalitet -Har god kommunikationsförmåga och gillar att lösa problem -Är stresstålig, strukturerad och har ett lugn i samtal även när det går fort -Har god datorvana och lätt att sätta dig in i nya system Teknisk utbildning är ett plus, men viktigast är din inställning och förmåga att ge bra service under högt tempo! Uppdraget i korthet Plats: På plats hos kund i Malmö Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Anställning: Konsult via Gigstep

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Doktorand i Industriell ekonomi

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Den utlysta tjänsten tillhör avdelningen för Teknisk logistik, som är en av fyra avdelningar vid institutionen för industri- och maskinvetenskaper vid Lunds universitet, LTH. Institutionen har sina lokaler i det nyrenoverade M-huset på LTH:s campus i Lund, och har en god och trevlig arbetsmiljö. Såväl avdelningen som institutionen har många doktorander från hela världen. Logistikforskningen vid Lunds Universitet är nyligen rankad top-10 globalt för sin kvalitet och produktivitet; Onlinelibrary. Ämnesbeskrivning Doktorandstudier inom Logistik och Supply chain management tillhör ämnesområdet Industriell ekonomi som omfattar design, strategi, planering och styrning, utveckling och ekonomisk utvärdering av industriell verksamhet. Forskningen är inriktad mot frågeställningar och utmaningar  i gränsytan mellan teknik/ingenjörsvetenskap och nationalekonomi/företagsekonomi. Syftet är att integrera olika perspektiv genom att använda metoder och principer från det ena området och modifiera och tillämpa dem på det andra. Området är tvärvetenskapligt och omfattar frågor av såväl strategisk som operativ karaktär inom alla typer av verksamheter. Den utlysta tjänsten gäller forskarstudier inom området Supply Chain Management/Logistik med fokus på resiliens och riskhantering. Huvudhandledare blir professor Andreas Norrman. Tjänsten finansieras av ett forskningsanslag från Hakon Swenson stiftelsen med titeln: Försörjningsberedskap av livsmedel: logistisk analys av aktörers syn på samverkan, utmaningar och effekter av beredskapslagring. Forskningen görs i nära samarbete nyligen etablerade interdisciplinära forskningscentret FORCE (Center for Food system Resilience and Competitiveness)  och med forskare inom risk, handel och livsmedel, Centrum för handel och logisitk. Projektet studerar roller och utmaningar för privat-offentlig samverkan för försörjningsberedskap generellt, och mer specifikt fokuseras samverkansmekanismer för beredskapslagring samt logistikutmaningar kopplat till krav på förhöjd försörjningsberedskap av livsmedel. Projektet förväntas bidra till att utveckla olika aktörers (myndigheter, livsmedelsproducenter, grossister, handlare) förståelse för offentlig-privat samverkan kring försörjningsberedskap generellt, och beredskapslagring specifikt, så att denna kan stärkas. För att säkra projektets relevans kommer projektets referensgrupp att ha representanter från handelsföretag, branschorganisationer och Livsmedelsverket.   Arbetsuppgifter Huvuduppgiften för en doktorand är att ägna sig åt sin forskarutbildning vilket innefattar såväl deltagande i forskningsprojekt som forskarutbildningskurser. Deltagande i forskningsprojekt innebär bland annat litteraturstudier för att utveckla sin teoretiska referensram, planering och genomförande av empirisk datainsamling (t.ex. intervjuer) och analys, samt författande av rapporter och vetenskapliga artiklar. För den empiriska datainsamlingen måste doktoranden kunna läsa statliga myndigheters utredningar på svenska kring beredskapsförsörjning, samt tillgodogöra sig andra sekundära svenska källor. I arbetsuppgifterna ingår även medverkan i undervisning och annat institutionsarbete, dock max 20 % av arbetstiden. Behörighet Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå har den som har avlagt examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Kraven på särskild behörighet för forskarutbildningsämnet Industriell Ekonomi uppfyller den som: har åtminstone 30 högskolepoäng på avancerad nivå med relevans för forskningens fokusområde. bedöms ha förmåga att framgångsrikt genomföra och forskarutbildningen. Övriga krav: Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Erfarenhet av och/eller utbildning i kvalitativa forskningsmetoder (t.ex. fallstudieforskning) Självgående, Uthållig, Samarbetsförmåga, Initiativtagande. För annons i sin helhet var god se Lunds universitets hemsida.  Välkommen med din ansökan! LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Receptionist sökes till Arkivcentrum Syd i Lund.
NearYou Sverige AB
Kontorsreceptionister

Tjänstebeskrivning Som receptionist hos Arkivcentrum Syd blir du, tillsammans med en kollega, den första kontakten för både besökare och medarbetare. Du spelar en viktig roll i att skapa en välkomnande och professionell atmosfär i huset. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta emot och välkomna besökare • Hantera konferensbokningar och cateringbeställningar • Utföra enklare ekonomiuppgifter som kassaräkning och betalning • Ta emot och hantera leveranser och post • Uppdatera information på hemsidan • Stötta andra avdelningar med varierande administrativa uppgifter vid behov Tjänsten är en deltidsanställning på 81,25% med placering på vardagar, dagtid. Planerad start är september 2025, och inleds med en 6 månaders visstidsanställning med god möjlighet till förlängning. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för service och som trivs i en roll där du får möta människor och skapa goda första intryck. Du är lösningsorienterad, självgående och har förmågan att snabbt anpassa dig till olika situationer. Du är: • Engagerad, initiativrik och har ett positivt förhållningssätt • En lagspelare som gärna stöttar kollegor och bidrar till en trivsam arbetsmiljö • Ansvarstagande och noggrann med förmåga att arbeta strukturerat • En person som gärna gör det lilla extra för både besökare och kollegor Vi ser gärna att du har: • Tidigare erfarenhet av arbete i reception (meriterande) • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Goda kunskaper i MS Office-paketet Vill du vara med och skapa en varm och inbjudande miljö hos Arkivcentrum Syd? Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant? Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra, till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Inside Sales
Alfa Laval Technologies AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Every day, we get opportunities to make a positive impact - on our colleagues, partners, customers and society. Together, we're pioneering the solutions of the future and unlocking the full potential of precious resources. Trusted to act on initiative, we challenge conventional thinking to develop world-leading technologies that inspire progress in vital areas, including energy, food, water and shipping. As we push forward, the innovative, open spirit that fuels our 140-year-old start-up culture and rapid growth also drives our personal growth. So, as we shape a more resourceful, less wasteful world, we build our careers too. About the role We're looking for a commercially driven sales talent who thrives on building relationships, closing deals, and delivering value. As an Inside Sales Engineer, you'll support customers in the Energy Division, managing leads and delivering tailored solutions. Working with a Nordic sales team, you'll ensure customer satisfaction through strong collaboration and technical expertise. Your key responsibilities include: * Driving sales by following an established sales processes to promote and sell products and services to customers in primarily Sweden, but could also be also to rest of the Nordic countries. * Actively identifying and engaging new prospects to expand our customer base and build long-term business relationships. * Preparing technical and value-based quotations tailored to customer needs, highlighting unique selling points. * Supporting customers throughout the sales process with technical guidance and digital interaction. * Using data insights to target focus customers and drive proactive outreach and follow-up. * Collaborating closely with colleagues in sales, service, and operations to deliver exceptional customer satisfaction. About you You are a natural sales person with a structured mindset and a passion for turning opportunities into wins. You love connecting with people, influence outcomes, and simplifying technical concepts to close deals. You are comfortable working digitally and thrive in a collaborative environment. Required qualifications * A degree in engineering, technical sales, or a related field. * Experience in business-to-business sales, ideally with industrial or technical products. * Strong communication skills in Swedish and English, both written and verbal. * Proficiency in Microsoft Office and CRM systems. * Ability to multitask and adapt to shifting priorities without losing momentum. * Experience working with customer data to guide strategic outreach and improve sales effectiveness. What you can expect At Alfa Laval, we foster a culture built on trust, collaboration, and continuous development. You'll be empowered to act, learn, and take initiative in a supportive team environment. With access to excellent training, digital tools, and a strong team spirit, you'll have everything you need to succeed and grow. Location This position is based in Sweden, preferably in the Lund or Flemingsberg offices. For more information, please contact: David Mellby, Market Area Manager, Energy Division Nordic, +46709366598 Talent Acquisition Partner, Junes Nelander at Union information Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 2891664 Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367364 Monica Anderberg, Unionen, +46709623811 We are looking forward to hearing from you soon so send your application without delay, no later than 25th of July 2025. If the right candidate appears, the ad will be closed earlier. Please note, applications sent directly via email will be disregarded without notice. #LI-JN1

4 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Fysioterapeut till Vårdcentralen Södertull i Lund
REGION SKÅNE
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Gör skillnad. Varje dag. Vårdcentralen Södertull söker en legitimerad fysioterapeut till vårt team. Hos oss får du arbeta i en bred verksamhet med varierande patientgrupper och goda möjligheter till samarbete och utveckling. Vi är belägna vid Stadsparken i centrala Lund med goda pendlingsmöjligheter från hela Skåne. Med drygt 11000 listade patienter och cirka 50 engagerade medarbetare erbjuder vi en komplett primärvård. Vårt team består bland annat av läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, psykologer och administrativ personal. I våra ljusa och fräscha lokaler arbetar vi i en miljö där arbetsglädje och samarbete prioriteras, och där patienten alltid står i centrum. Som fysioterapeut har du en självklar och uppskattad roll i verksamheten. ARBETSUPPGIFTER I din roll som fysioterapeut arbetar du med bedömning, behandling och rehabilitering både individuellt och i grupp. Du är ofta patientens första kontakt vid besvär från rörelse- och stödjeorgan, men möter även personer med långvarig smärta, psykosomatiska besvär och neurologiska diagnoser. Du ansvarar för att genomföra sjukdomsförebyggande insatser, behandla akuta tillstånd samt bidra till att förbättra och upprätthålla patienters funktionsförmåga och självständighet. I samarbete med övriga yrkeskategorier deltar du i diagnossättning och utformning av individuella behandlingsplaner. Gruppverksamhet är en viktig del av uppdraget, och du kommer att ansvara för att planera och leda gruppbehandlingar. Vår verksamhet utgår från en teambaserad vårdmodell med fokus på hög tillgänglighet och tidiga insatser. Genom våra återkommande tvärprofessionella ronder kan vi ge ett sammanhållet och tryggt omhändertagande för patienter med komplexa behov. Du blir en del av ett engagerat team som värdesätter samarbete, kompetensutbyte och gemensamt ansvar. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag, med möjlighet att påverka tiderna utifrån verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut eller sjukgymnast med behörighet att verka inom svensk hälso- och sjukvård. Du behärskar svenska språket obehindrat i tal och skrift, motsvarande minst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Det är en stark merit att du har genomgått OMI-utbildning, kan arbeta självständigt, genomföra kliniska bedömningar och behandlingar samt upprätta röntgenremisser. Du har erfarenhet av både akuta patientbesök och mottagningsbesök och känner dig trygg i att fatta egna beslut i det kliniska arbetet. Utbildning inom OMT, Axelina, neurologi eller Basal kroppskännedom är meriterande. Det är även en fördel om du har erfarenhet av injektionsbehandling, särskilt steroidinjektioner i leder, samt tidigare arbete inom primärvård. Vi söker dig som är engagerad, självgående och lösningsfokuserad. Du har ett intresse för verksamhetsutveckling inom ramen för din profession och trivs med att samarbeta i team samtidigt som du känner dig bekväm med att ta eget ansvar. Du har ett gott bemötande och vill vara med och bidra till en positiv arbetsmiljö. Välkommen till vårt engagerade och sammansvetsade team av tre fysioterapeuter, där vi förenar hög kompetens med en varm och positiv arbetsmiljö. Här värdesätts din kunskap, och du får en viktig roll i att göra verklig skillnad både för våra patienter och för verksamhetens utveckling. ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Städare till Veterankraft i Lund!

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Lund. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
2 december 2025