Universitetslektor

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Anställning som universitetslektor i Öst- och Sydöstasienstudier med placering vid Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier, Historiska institutionen. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss   Arbetsuppgifter och ansvarsområden - Du kommer att ha kursansvar och undervisning, samt viss administration och forskning inom ett EU-projekt. - Du kommer att ha kursansvar, undervisning och examination på kurserna Mänskliga rättigheter i Öst- och Sydöstasien, samt Utvecklingsteorier och utvecklingsfrågor i Öst- och Sydöstasien. - Undervisningen sker på engelska.  Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Du ska ha dokumenterad erfarenhet av undervisning och forskning med fokus på mänskliga rättigheter, utvecklingsfrågor, samt kunskap om övriga samhällsfrågor i några av länderna i Sydöstasien. - Du ska ha erfarenhet av eget fältarbete i flera länder i regionen. - Du ska ha avlagt doktorsexamen i relevant samhällsvetenskapligt ämne med fokus på Öst- och Sydöstasien eller ha avlagt doktorsexamen i ämne som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämne och de arbetsuppgifter som ingår i anställningen. - Du ska ha visat pedagogisk skicklighet samt genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt inhämtat motsvarande kunskaper. - Då undervisningen är på engelska krävs mycket goda språkkunskaper i engelska. Meriterande för anställningen är: Tidigare erfarenhet av undervisning i universitetsämnet Öst- och Sydöstasien är meriterande. Övrigt Anställningen löper under två månader på 100 procent med startdatum den 1 september 2024, till och med den 31 oktober 2024. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa. Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Om Historiska institutionen Historiska institutionen utgör en av åtta institutioner vid Humanistiska och teologiska fakulteterna. Den är en stor institution med tre avdelningar: avdelningen för historia, avdelningen för mänskliga rättigheter och Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier. Här finns runt 100 lärare och forskare. Inom institutionen bedrivs undervisning företrädesvis inom ramen för kandidatprogram i historia respektive mänskliga rättigheter, masterprogram i historia samt internationella masterprogram i mänskliga rättigheter respektive Asienstudier. Institutionen har också en stor forskarutbildning med doktorander i historia, mänskliga rättigheter och Öst- och Sydöstasienstudier bland annat genom en forskarskola i historiska studier. Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier grundades 1997 som ett resultat av ett regeringsinitiativ. Centrums uppgift är att utveckla kompetensen och förståelsen av den samtida samhälleliga, politiska och ekonomiska utvecklingen i Öst- och Sydöstasien. Centrum bedriver utbildning på grund och avancerad nivå samt forskarutbildning. Centrum koordinerar även en forskarskola i Asienstudier. Det har det största biblioteket i sitt slag i Norden och anordnar regelbundna gästföreläsningar, seminarier och konferenser. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten Är du en Ekonomiassistent som vill du jobba med ett prestigelöst gäng och tycker det är kul med siffror? Är du en strukturerad och positiv person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du se hit! Här erbjuds du en deltidstjänst på 60% men som eventuellt kan bli 100% på sikt Arbetsuppgifter: Som Ekonomiassistent kommer du framför allt arbeta med leverantör- och kundreskontra samt sköta vissa avstämningar och diverse kontorsuppgifter. Om dig: Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och har goda kunskaper i Officepaketet och i synnerhet av Excel. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du är en självständig, noggrann och företagsam person. Du trivs där det händer mycket och har inget emot förändringar. Vidare, är du kommunikativ, lättsam och jordnära som person. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid(60%) Placering i Landskrona. Start enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Lokalsamordnare till Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Lund

Gör skillnad. Varje dag. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel har flera olika verksamheter och är spridd över hela Skåne. Förvaltningen har över 4000 anställda och en omsättning som överstiger 4 000 miljoner kronor. På förvaltningens ekonomiavdelning arbetar cirka tio ekonomer, en ekonomichef, en miljöcontroller, en säkerhetsansvarig och två lokalsamordnare. Vi ansvarar för att stödja förvaltningsledningen och verksamheterna i frågor som handlar om vårdens ekonomi, produktion, miljö, säkerhet och allehanda bygg/fastighetsfrågor. ARBETSUPPGIFTER Nu har vi möjlighet att välkomna en ny kollega till vår enhet med fokus på lokalfrågor! I din roll som lokalsamordnare är du en viktig länk mellan verksamheterna och våra fastighetsägare. Du har kontinuerlig dialog med och gör regelbundna besök i verksamheterna för att förstå deras behov och utifrån dem identifiera, analysera och beskriva behovsförändringar i verksamheten på både kort och lång sikt. En stor och viktig del i ditt uppdrag är att vara förvaltningens representant i många byggfrågor och byggprojekt. Ditt arbete görs självständigt och i nära samarbete med övriga projektmedlemmar. Därutöver har du även vissa controlleruppgifter kopplat till lokalförsörjning såsom att mäta, följa upp och visualisera relevanta nyckeltal och utvärdera processens resultat i förhållande till uppsatta mål. Våra verksamheter finns i hela Skåne vilket innebär att det kan förekomma resor i tjänsten. Tänkt placeringsort är Lund eller Malmö men detta kan diskuteras. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en vårdutbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Därtill har du goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter, projektledning och/eller i en hälso- och sjukvårdsverksamhet. För att lyckas i rollen har du lätt att driva frågor inom olika arbets- och projektgrupper. Du är van vid att arbeta självständigt men har också en god samarbetsförmåga. Vidare har du lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter och har en positiv inställning till nya arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Postdoktor vid avdelningen för lungmedicin

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Forskningen sker vid Biomedicinskt centrum i Lund, i nära anslutning till Skånes universitetssjukhus i Lund. Forskargruppens arbete syftar till att klarlägga immunsystemets reglering i samband med luftvägsinflammation och lungskada. I gruppen ingår, förutom gruppledaren, tre postdoktorala forskare. I projektet avser vi att studera hur det medfödda immunförsvaret i luftvägarna påverkar sjukdomsprogression vid kronisk luftvägssjukdom, i synnerhet astma, KOL och ”transfusion-related acute lung injury” (TRALI). Vår hypotes är att individuella variationer i sjukdomsvulnerabilitet kan förklaras av varierande balans mellan pro-och anti-inflammatoriska mekanismer i lungorna. Vi kan erbjuda en stimulerande arbetsmiljö med tillgång till moderna tekniker som exempelvis Bioplex, flerkanals Q-PCR och Biacore. Dessutom är vi ett nätverk av flera interagerande forskargrupper som delar en teknikplattform samt har regelbundna seminarier. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet, Jobba hos oss. Anställningen som postdoktor är en meriteringsanställning och vi söker en drivande och motiverad kandidat med förmåga att på ett självständigt sätt kunna sätta sig in i och vidareutveckla gruppens projekt. Anställningen är på heltid. Föreslaget tillträdesdatum är 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär att både in vitro och in vivo modeller av luftvägsinflammation används. Studierna innefattar design och planering av försök, experimentellt arbete, analys och sammanställning av experimentella data samt författande av manuskript. Dessutom kommer handledning av studenter och föredrag i samband med forskningsseminarier att ingå.  Kvalifikationer Med postdoktor avses en arbetstagare som avlagt doktorsexamen eller har en utländsk examen som bedöms motsvara en svensk doktorsexamen, och som avlagt examen högst tre år före ansökningstidens utgång. Om det finns särskilda skäl kan doktorsexamen ha avlagts tidigare. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, klinisk tjänstgöring, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer eller andra liknande omständigheter. Doktorsexamen inom relevant ämnesområde t ex medicin, biomedicin, microbiologi, molekylärbiologi eller motsvarande. Breda kunskaper avseende immunförsvarets funktion är nödvändiga. Erfarenhet av modeller som speglar luftvägsinflammation, i synnerhet KOL, astma och ”transfusion-related acute lung injury” (TRALI). Sökanden skall också ha erfarenhet och färdigheter i cellbiologiska (till exempel cell-odling), immunologiska och proteinkemiska metoder (till exempel ELISA, SDS-PAGE och western blot). Erfarenhet av flödescytometriska analyser, i synnerhet av extracellulära vesikler är nödvändigt. Kapacitet att arbeta självständigt, social kompetens samt kreativitet. Meriterande för anställningen är: Dokumenterad utbildning inom experimentell metodik är meriterande. Bedömningsgrunder Detta är en meriteringsanställning främst inriktad på forskning. Anställningen är tänkt som ett inledande steg i karriären och bedömningen av de sökande kommer i första hand att baseras på deras vetenskapliga meriter och potential som forskare. Särskild vikt kommer att fästas vid vetenskaplig förmåga inom ämnesområdet. Vid anställning av postdoktor ska följande utgöra grund för bedömning: god förmåga att utveckla och genomföra forskning av god kvalitet pedagogisk förmåga  Behörighet Behörig att anställas som postdoktor är den som har avlagt doktorsexamen, eller en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen, inom anställningens ämnesområde. Bevis om att behörighetskravet är uppfyllt ska ha inkommit senast vid tidpunkten då anställningsbeslut fattas. Främst kommer den sökande i fråga som avlagt examen högst tre år före sista ansökningsdag. Om det finns särskilda skäl kan doktorsexamen ha avlagts tidigare. Instruktioner för ansökan Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla ett personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationskraven samt varför du är intresserad av anställningen. Ansökan ska även innehålla CV, inklusive publikationslista, en generell beskrivning av tidigare forskningsarbete, kopia av doktorsexamen samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av examensbevis, betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Du ska även bifoga en projektplan för ett tänkt forskningsprogram med ansökan. Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
After Sales Coordinator till världsledande Metop – Malmö

Metop är en världsledande tillverkare av kvalitetskontrollutrustningar för livsmedelsförpackningar, med kunder i mer än 90 länder. Våra mätsystem för metallförpackningar bygger på avancerad egenutvecklad finmekanik och mjukvara. Röntgen-, Mikroskopi- och Kamerateknologi med avancerad bildanalys säkerställer våra kunders mätresultat ner på mikrometernivå. Bland kunderna finns de största internationella aktörerna som Ball Packaging, Coca Cola, Carlsberg, Nestlé, Orkla samt små lokala bryggerier som Lofoten Pils. METOP AB startades på 70-talet inom PLM och blev ett eget bolag 1987. Omsättningen har ökat från 11 mkr till 34 mkr de senaste fyra åren och expansionen fortsätter. Företaget har idag 16 anställda. Läs mer: https://www.metop.se/ After Sales Coordinator till världsledande Metop – Malmö Vill du bli en nyckelperson i en liten och kaxig eftermarknadsorganisation? Har du ett genuint intresse för sälj och teknik och vill utvecklas i ett företag med världsledande, egenutvecklad finmekanik? Vill du ha ett stimulerande arbete på ett litet Malmöbolag med stor tillväxt och med en imponerande entreprenörsanda? Allt sker i Malmö, såväl utveckling av mjukvara och mekanik som tillverkning, montering och slutprovning, för att sedan säljas över hela världen till stora internationella kunder. Här blir du del av ett företag där mer än 95 % av kunderna finns utanför Sverige. Som After Sales Coordinator på Metop kommer du primärt att arbeta med support, serviceförsäljning, koordinering och viss administration. På sikt finns det goda möjligheter för den som vill växa utanför rollen att gå mot mer ansvar i en koordinerande inne-roll alternativt anta en större teknisk roll och arbeta mer ute hos kund. Arbetsuppgifter: · Vara första kontakt och ge kunder support via telefon, mejl och online/remote · Mot underlag/stöd kunna offerera reservdelar och/eller service till kunder · Vara administrativt stöd till Servicetekniker vid behov. Kunna hjälpa till med serviceplanering mm. · På sikt kunna hantera och administrera frakt och processer i affärssystem för reservdelsförsäljning och viss serviceförsäljning. · På sikt kunna hantera online-installationer. Din bakgrund: Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse. Vi ser gärna att du har teknisk utbildning/bakgrund. Kanske har du arbetat tekniskt eller med supportrelaterat arbete, alternativt med kundkontakt inom teknik/industrisegment. Du har en mycket god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska. Ytterligare språkkompetenser är även meriterande. Du har en god datorvana och är van att arbeta i MS Office. Kan du dessutom IT/CRM/ERP eller andra administrationssystem är det meriterande. Som person är du logisk, strukturerad och stresstålig. Du är målinriktad och driven och ser gärna dig själv utvecklas i en liten organisation. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö. I denna rekrytering samarbetar METOP med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, tel 0709-605372. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Supplier Development Engineer to Alfdex - Landskrona

Alfdex has a rich history of providing reliable solutions for the purification of crankcase gases in heavy-duty vehicles. With over 9 million separators sold to industry giants like Volvo, Scania, Mercedes-Benz, and John Deere, we're already contributing to a greener world. Alfdex is on the edge of a new era, investigating a product that will revolutionize the electric vehicle landscape. A product that, without any emissions, heats up battery packs in heavy electric vehicles and the cabin in heavy vehicles with any driveline. Our 50/50 joint venture between Alfa Laval and Concentric places us at the forefront of the industry, with headquarters and production in Landskrona, and a global presence extending to Kunshan/Shanghai (China), Tumba/Stockholm, and a sales office in Chicago (USA). Read more about us at: www.alfdex.com Supplier Development Engineer to Alfdex - Landskrona Do you master the art of Quality? Do you want to develop suppliers to deliver products of the highest quality standards? Then this is your opportunity! Alfdex, with HQ in Landskrona, is an innovative company that has developed a ground-breaking g-Technology that contributes to a more sustainable future. You are offered an opportunity to take on an exciting and central role at a market-leading company that supplies truck manufacturers (e.g. Mercedes-Benz, Volvo, Scania) all over the world with Alfdex green solutions. As a Supplier Development Engineer (SDE) you will have a challenging role where every day is filled with improvement and development of the quality work connected to suppliers, all to meet the high requirements by the customers. You have a central role in the quality work and act as the link between R&D, production, purchasing and the subcontractors. These suppliers are globally located, including Sweden, Eastern Europe, China, and North America. In addition, you will participate in peripheral functions and cross-functional groups. Since Alfdex has a flat and simple organization, you will work in close collaboration with the management team in Landskrona. Your responsibilities: · Supplier development · Quality assurance in product development · Conduct and lead supplier audits and supplier on-boarding · Perform internal audits on other functions within Alfdex · Coordinate and lead design/FMEA reviews with Suppliers · Review and approve/reject PPAP · Responsible for Alfdex's supplier assessment · Complaint management for prototypes and pre-series · Continuous improvements and development of Alfdex quality tools Your background: We believe that you have a university education with focus on technology and quality. You have a few years of experience in quality work, e.g. in the manufacturing industry or the automotive industry, with experience of ISO 9001 and IATF 16949. It is also an advantage if you have worked with VDA 6.3 and problem-solving tools such as Six Sigma and 8D. You have good knowledge of technical drawings/measurement techniques. You are fully proficient in English, both written and spoken. It’s an advantage, but not a requirement, if you also communicate in Swedish. You have a driver's license. You are technically interested, analytical and good with numbers. You have a systematic and structured way of working as well as a good understanding of the big picture and of complex technical systems. As a person, you have a very high ability to collaborate and like to work in teams. You are meticulous and quality-conscious through and through. At the same time, you are driven and goal-oriented, you are not the one who gives up easily. As the position involves many contacts with both colleagues and suppliers, we also place high demands on professionalism, communication skills and flexibility. A certain amount of travel (6-10 travels per year) to our suppliers around the world is included in the assignment as well. This is a fulltime position at Alfdex where you will be located at the head office in Landskrona, which is a completely renovated premises within walking distance to Landskrona station. In this recruitment, Alfdex collaborates with Standby Workteam. We recruit continuously and you are welcome to submit your application as soon as possible. For more information about the position, please contact Kristian Berglund, Standby Workteam, 0709-605372. Welcome with your application!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Supplier Development Engineer to Alfdex - Landskrona

Alfdex has a rich history of providing reliable solutions for the purification of crankcase gases in heavy-duty vehicles. With over 9 million separators sold to industry giants like Volvo, Scania, Mercedes-Benz, and John Deere, we're already contributing to a greener world. Alfdex is on the edge of a new era, investigating a product that will revolutionize the electric vehicle landscape. A product that, without any emissions, heats up battery packs in heavy electric vehicles and the cabin in heavy vehicles with any driveline. Our 50/50 joint venture between Alfa Laval and Concentric places us at the forefront of the industry, with headquarters and production in Landskrona, and a global presence extending to Kunshan/Shanghai (China), Tumba/Stockholm, and a sales office in Chicago (USA). Read more about us at: www.alfdex.com Supplier Development Engineer to Alfdex - Landskrona Do you master the art of Quality? Do you want to develop suppliers to deliver products of the highest quality standards? Then this is your opportunity! Alfdex, with HQ in Landskrona, is an innovative company that has developed a ground-breaking g-Technology that contributes to a more sustainable future. You are offered an opportunity to take on an exciting and central role at a market-leading company that supplies truck manufacturers (e.g. Mercedes-Benz, Volvo, Scania) all over the world with Alfdex green solutions. As a Supplier Development Engineer (SDE) you will have a challenging role where every day is filled with improvement and development of the quality work connected to suppliers, all to meet the high requirements by the customers. You have a central role in the quality work and act as the link between R&D, production, purchasing and the subcontractors. These suppliers are globally located, including Sweden, Eastern Europe, China, and North America. In addition, you will participate in peripheral functions and cross-functional groups. Since Alfdex has a flat and simple organization, you will work in close collaboration with the management team in Landskrona. Your responsibilities: · Supplier development · Quality assurance in product development · Conduct and lead supplier audits and supplier on-boarding · Perform internal audits on other functions within Alfdex · Coordinate and lead design/FMEA reviews with Suppliers · Review and approve/reject PPAP · Responsible for Alfdex's supplier assessment · Complaint management for prototypes and pre-series · Continuous improvements and development of Alfdex quality tools Your background: We believe that you have a university education with focus on technology and quality. You have a few years of experience in quality work, e.g. in the manufacturing industry or the automotive industry, with experience of ISO 9001 and IATF 16949. It is also an advantage if you have worked with VDA 6.3 and problem-solving tools such as Six Sigma and 8D. You have good knowledge of technical drawings/measurement techniques. You are fully proficient in English, both written and spoken. It’s an advantage, but not a requirement, if you also communicate in Swedish. You have a driver's license. You are technically interested, analytical and good with numbers. You have a systematic and structured way of working as well as a good understanding of the big picture and of complex technical systems. As a person, you have a very high ability to collaborate and like to work in teams. You are meticulous and quality-conscious through and through. At the same time, you are driven and goal-oriented, you are not the one who gives up easily. As the position involves many contacts with both colleagues and suppliers, we also place high demands on professionalism, communication skills and flexibility. A certain amount of travel (6-10 travels per year) to our suppliers around the world is included in the assignment as well. This is a fulltime position at Alfdex where you will be located at the head office in Landskrona, which is a completely renovated premises within walking distance to Landskrona station. In this recruitment, Alfdex collaborates with Standby Workteam. We recruit continuously and you are welcome to submit your application as soon as possible. For more information about the position, please contact Kristian Berglund, Standby Workteam, 0709-605372. Welcome with your application!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Join Our Team as an Experienced Software Engineer in Lund!

Are you an innovative software engineer with a curiosity to explore new possibilities and the expertise to innovate? If so, we have the perfect opportunity for you! Our team at Axis is seeking an experienced individual to join us in Lund as part of our Production Systems Software & Framework team. Who is your future team? The Production Systems Software & Framework department consists of 4 teams with 19 people together. We specialize in developing systems crucial to Axis' production, including software for assembly, testing, and data collection. With our systems operating 24/7, we serve as the central hub for all production data in Lund. Your Role: As a software engineer on our team, you'll leverage your expertise to work in projects and mentor junior team members. You'll collaborate closely with a dynamic group of five individuals, focusing on implementing and integrating components from various teams to create comprehensive systems. Your responsibilities will include developing software for machines, taking ownership of projects, and fostering collaboration across departments. You'll also have opportunities to influence technical decisions and contribute to our department's direction. What you'll do here ? * Develop software for machines and integrate different components into cohesive systems. * Take ownership of projects and share responsibility for their successful completion. * Influence technical decisions and contribute to the department's direction. * Engage in the complete software lifecycle, from idea creation to design and maintenance. * Conduct code reviews and collaborate with global manufacturing sites. Who are you? We're looking for a curious and driven individual with a passion for innovation. You excel at solving complex technical challenges and have a proven track record of leadership. You're passionate about writing user-friendly systems and producing high-quality, maintainable code. A master's degree in engineering or equivalent is preferred, along with experience in C#, .NET, TestStand, SQL, and Git. Experience in production and manufacturing systems development is a plus. Why Join Us: * Mentor junior team members and foster a culture of learning and growth. * Work on cutting-edge technologies and global projects and make a meaningful impact. * Enjoy opportunities for personal and professional development. * Experience a warm and positive team spirit. What Axis have to offer At Axis, great ideas have a way of becoming great products. We are a fast growing and innovative company with a global footprint. Our achievements have been possible thanks to our highly skilled staff who support our strong culture of daring to succeed allowing ourselves to constantly break new ground. We are proud of our joyful, cooperative working environment, where we work closely with our colleagues and with a dedication to making a difference. Ever since the start of the company, we have blended commitment to deliver with taking a break for a game of table tennis or a classic Swedish "fika". The Axis culture is successful and hard to copy and must be experienced. If you yearn for an open company where everyone strives for the next level together, you have come to the right place to explore your potential. Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Ready to Act? Are you thrilled about the job description and found a personal match? Send in your application! Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. Come join us and get the chance to work at the forefront of technology and be a part of a team that could find and develop Axis next big thing. If you have any questions, get in touch with hiring manager Pernilla Allansson, email: We will be reviewing applications continuously, so don't wait to apply!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Design for Production Engineer

Design for Production Engineer Do you thrive, working in different projects? And are you good at collaborating and communicating within cross-functional teams? We are now looking for a Design for Production Engineer to join our team in Lund, do not hesitate to apply! Both entry level and experienced applicants are encouraged to apply. Your future team You will be a part of a diverse team of Test engineers and Design for Production engineers cooperating to bring Axis products to market. The role gives a broad range of creative interfaces and an opportunity to cooperate with and learn from them i.e., Mechanics, Electronics Production, Software, Supply Chain and Electronic Manufacturing Services (EMS's). What will you do? As a Design for Production Engineer you will ensure that our latest innovations are producible at high volumes by playing a key role in the development of both assembly-friendly products and time efficient, high yielding production processes. Producing high-caliber security products that our customers can depend on ensures that Axis continues to fulfill promises of safer and smarter communities across the globe. Our work is largely project based. Each product follows a five-phase development process that typically runs from one to two years. Within each project, you will: * Initiate workshops and discussions centered around `design for assembly` * Define the product's assembly process and co-create its full production process with one of our manufacturing partners (located in North America, Asia, or Europe) * Set design requirements for complex assembly and test fixtures, verify that they are manufactured to this specification, and secure their timely delivery to one of our manufacturing partners * Visit the product's manufacturing site during at least one pre-production build to verify the production process (up to 30 days of travel per year is expected) This role depends heavily on effective collaboration and communication within cross-functional teams. We often refer to ourselves as the 'spider-in-the-web' since we influence many different areas within our projects and interact with so many stakeholders. Who are we looking for? Are you curious? Analytical? Organized? Do you enjoy facing new challenges and taking the initiative to find solutions? Are you passionate about aligning R&D innovations with production realities? If so, please apply. We are interested in learning about why you are a perfect fit for our team and sharing more about what Axis has to offer you. Preferred skills and qualifications: * Degree in mechanical or industrial engineering * Demonstrated interest in production * Proficient English Advantageous skills and qualifications: * Knowledge of mechatronic systems * Experience working with 3D CAD programs and PDM systems * Experience within SMT production, automation, or optics * International working experience What Axis have to offer Openness is the core of who we truly are. Our most important asset is our ability to cooperate. We have realized that great ideas can come from anywhere. Therefore, we encourage everybody to contribute and innovate towards our vision. If you are a person that likes to get involved and make a difference, you will find a home with us. Axis offer great benefits, e.g. flexible working hours, classic Swedish "fika" Friday afternoon, morning fika every day, corporate bonus, physical training grants, insurances and your very own Axis bicycle. As a global company we offer relocation assistance if needed. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Ready to Act? The role will work with the Extended Video Products segment. While we will base our selection primarily on merit, each applicant's contribution to team diversity will also be highly valued. Reach out to the recruiting manager, Helena Wedin. Helena Wedin: , +46 46 272 2259

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Design for Production Engineer

Design for Production Engineer Do you thrive, working in different projects? And are you good at collaborating and communicating within cross-functional teams? We are now looking for a Design for Production Engineer to join our team in Lund, do not hesitate to apply! Both entry level and experienced applicants are encouraged to apply. Your future team You will be a part of a diverse team of Test engineers and Design for Production engineers cooperating to bring Axis products to market. The role gives a broad range of creative interfaces and an opportunity to cooperate with and learn from them i.e., Mechanics, Electronics Production, Software, Supply Chain and Electronic Manufacturing Services (EMS's). What will you do? As a Design for Production Engineer you will ensure that our latest innovations are producible at high volumes by playing a key role in the development of both assembly-friendly products and time efficient, high yielding production processes. Producing high-caliber security products that our customers can depend on ensures that Axis continues to fulfill promises of safer and smarter communities across the globe. Our work is largely project based. Each product follows a five-phase development process that typically runs from one to two years. Within each project, you will: * Initiate workshops and discussions centered around `design for assembly` * Define the product's assembly process and co-create its full production process with one of our manufacturing partners (located in North America, Asia, or Europe) * Set design requirements for complex assembly and test fixtures, verify that they are manufactured to this specification, and secure their timely delivery to one of our manufacturing partners * Visit the product's manufacturing site during at least one pre-production build to verify the production process (up to 30 days of travel per year is expected) This role depends heavily on effective collaboration and communication within cross-functional teams. We often refer to ourselves as the 'spider-in-the-web' since we influence many different areas within our projects and interact with so many stakeholders. Who are we looking for? Are you curious? Analytical? Organized? Do you enjoy facing new challenges and taking the initiative to find solutions? Are you passionate about aligning R&D innovations with production realities? If so, please apply. We are interested in learning about why you are a perfect fit for our team and sharing more about what Axis has to offer you. Preferred skills and qualifications: * Degree in mechanical or industrial engineering * Demonstrated interest in production * Proficient English Advantageous skills and qualifications: * Knowledge of mechatronic systems * Experience working with 3D CAD programs and PDM systems * Experience within SMT production, automation, or optics * International working experience What Axis have to offer Openness is the core of who we truly are. Our most important asset is our ability to cooperate. We have realized that great ideas can come from anywhere. Therefore, we encourage everybody to contribute and innovate towards our vision. If you are a person that likes to get involved and make a difference, you will find a home with us. Axis offer great benefits, e.g. flexible working hours, classic Swedish "fika" Friday afternoon, morning fika every day, corporate bonus, physical training grants, insurances and your very own Axis bicycle. As a global company we offer relocation assistance if needed. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Ready to Act? The role will work with the Extended Video Products segment. While we will base our selection primarily on merit, each applicant's contribution to team diversity will also be highly valued. Reach out to the recruiting manager, Helena Wedin. Helena Wedin: , +46 46 272 2259

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024