Spännande Möjlighet som Köksansvarig till ICA Malmborgs Clemenstorget i Lund ICA Malmborgs på Clemenstorget i Lund är en populär destination för både lokalbefolkning och besökare. Här skapas en inbjudande atmosfär med vänlig personal och ett sortiment som imponerar med sina färska och högkvalitativa produkter. Detta är en plats där kunderna inte bara handlar, utan också känner sig väl omhändertagna. Vi på MRC Bemanning söker nu en engagerad och erfaren Köksansvarig som vill bli en nyckelperson i ICA Malmborgs köksteam. Detta är en roll med stort ansvar där du får möjlighet att leda och utveckla butikens köksverksamhet, inklusive catering, varm och kall mat till försäljning, sallader, baguetter och bakverk. Du kommer även att ha ansvar för ekonomi, personalplanering och driva förbättringar inom både sälj och drift. Arbetsuppgifter: Leda och organisera arbetet inom köksavdelningen. Ansvara för produktion och försäljning av cateringmat, varm och kall mat, sallader, baguetter och bakverk. Säkerställa hög kvalitet på produkter och mathantering. Personalansvar och schemaläggning. Ansvara för ekonomi och säljresultat, samt driva utvecklingsarbete för att optimera drift och försäljning. Kvalifikationer: För att vara en stark kandidat för denna tjänst bör du ha: Erfarenhet av att arbeta inom kök, delikatessavdelning eller en ledande roll inom restaurangbranschen. Förmåga att leda och organisera ett team med fokus på trivsel, effektivitet och försäljning. Goda kunskaper i livsmedelshygien och egenkontroll (meriterande, gärna HACCP-kunskap). Ett driv att ta initiativ och genomföra förbättringar. Förståelse för ekonomi och försäljning inom dagligvaruhandeln. Erfarenhet från ICA-koncernen eller liknande dagligvaruhandel är meriterande. Personliga Egenskaper: Vi söker dig som har en passion för matlagning och en djup förståelse för mathantering. Du trivs med att arbeta i en miljö och har en förmåga att prioritera och fatta beslut snabbt. Din positiva inställning och lösningsorienterade arbetsmetod kommer vara viktiga för att skapa ett framgångsrikt team och en välfungerande köksavdelning. Om du är en driven, serviceinriktad och självgående person som vill ta nästa steg i din karriär inom dagligvaruhandeln, ser vi fram emot din ansökan. Tillsammans kan vi skapa en köksavdelning som både inspirerar och levererar högkvalitativa produkter. Så här ansöker du: Skicka in din ansökan via länken nedan, då urval sker löpande. För eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Do you want to build systems that enable research andinnovation? Do you enjoy diverse assignments in different technological fields? Are you interested in working at a smaller, specialized consulting company where your ideas are valued? If so, you would be a great fit for Prevas Test & Measurement! We want to offer you an inclusive and supportive work environment where your technical skills and knowledge will be used well. We have been part of Prevas since October 2023, constituting our unit specialized in test and measurement technology. About the Role As a consultant, you can work onsite with our customers or on projects at our office. We create solutions that help our customers get valuable insights from physical measurements.As a system developer, you will design and implement both software and hardware solutions in large research facilities and research-heavy industries. This typically includes integrating electronics, sensors, measurement instruments, and control units. A wide set ofsoftware tools and programming languagesare essential means to reach the end goal.You will maintain infrastructure for large-scale data handling and ensure smooth operations for cutting-edge researchers. About YouYou have a good understanding of physics, possibly through a research background, while being experienced in writing code for hardware control and instrumentation.You enjoy taking initiative when needed and work well both independently and in a team. This means you are driven and able to take responsibility for your contributions. Additionally, you value the balance between listening to others and contributing your ideas, making you a highly appreciated coworker. You are driven by curiosity and motivated to find technical solutions to humankind’s big challenges. You have an MSc in electrical engineering, engineering physics, or equivalent. You have at least two years ofwork experience or a PhDin a relevant field. You have professional experience working as a software developer or possess skills at the equivalent level. You have experience in interfacing hardware with code that you have written. You are well-versed in Python, C++, and/orLabVIEW. You are comfortable in a Linux environment (Experience in Tango or Epics is a plus). You are proficient at speaking/reading/writing in English (Swedish is a plus). To succeed in this role you have experience with one or more of the following... Measurement system development Automated hardware testing The interface hardware/software Control systems such as Tango or EPICS Sensor integration Communication protocols such as TCP/IP, RS-232 Signal Processing Our Offer At Prevas Test & Measurement you will have the opportunity to engage in both professional and personal growth. We offer flexible work hours, supportive leadership, and regular social activities that strengthen our company community. Our projects are challenging and diverse, we take on anything that can be physically measured, and engage with all industries that handle hardware. Our Commitment to SustainabilitySustainability is at the core of our mission. We prioritize working with and supporting businesses that develop green technology to tackle environmental challenges. As a part of our team, you will contribute to creating sustainable solutions that exceed our customers’ expectations. We place a lot of focus on creating a fun and sustainable working environment for all our coworkers. On our mission for an equal and inclusive environment, we aim to reach at least a 40% female workforce. Apply Now!Have we sparked your interest? Send us your application as soon as possible! Applications close: 2025-03-31. More About Prevas Test & MeasurementPrevas Test & Measurement (formerlyDVel) specializes in hardware test automation at our office in central Lund. We offer consulting services and/or deliver complete measurement systems and test rigs. Our projects are highly diverse, and our customers exist within several different industries. At present, we have 30 employees and look forward to growing with your addition. As of October 2023, we became a part of Prevas. We are a business unit within Prevas South and will continue to provide expertise in test and measurement.
.NET Application Developer We are looking for a .NET Application Developer to join a successful and growing tech company in Lund. The R&D-team consists of about 20 people. Both the company and the team are characterized by large flexibility, high skill-levels and clear customer focus. The company is driven by an open culture with close collaboration within the company, where high quality and delivery to customers is key. These values are important success factors and are nurtured, lived and encouraged daily. About the role We seek to extend our .NET team with one more talent. Our customers seek the ability to have control of all their data and being able to easily create reports. Our desktop application together with our mobile app opens-up new use cases and possibilities, and you will play a pivotal role in driving the company and our ecosystem forward. Requirements The successful candidate must have Bachelor in Computer Science degree, or similar More than five years of experience in .NET application development Experience from working with React for frontend Experience from both Networking and USB Proven knowledge from working with databases Strong proficiency in English, both spoken and written The successful candidate should have Experience of making user friendly and easy to use applications Component selection and evaluation Advanced testing and root cause analysis Experience from designing and documenting APIs for customers to integrate Speaking and understanding Swedish is a plus Work location is the company’s headquarters in Lund You will report to the R&D Manager We hope and believe that this description sparks your curiosity and interest in applying for the position. We look forward to receiving your application! How to apply The recruitment is handled by Radeptus and Jenny Månsson. Please apply here with your CV and personal letter. We will make selections and interviews on an ongoing basis, so do not wait to apply! If you have any questions feel free to contact Jenny Månsson by email [email protected] or phone +46 703 318506
We are looking for a mobile application developer to join a successful and growing tech company in Lund. The R&D-team consists of about 20 people. Both the company and the team are characterized by large flexibility, high skill-levels and clear customer focus. The company is driven by an open culture with close collaboration within the company, where high quality and delivery to customers is key. These values are important success factors and are nurtured, lived and encouraged daily. About the role Our customers are increasingly transitioning to a mobile environment and seek the ability to create reports directly in the field. A mobile app opens up new use cases and possibilities, and you will play a pivotal role in driving the company and our ecosystem forward. Requirements The successful candidate must have Bachelor in Computer Science degree, or similar More than five years of experience in Mobile app development Experience from working with React Native Experience from both iOS and Android Strong proficiency in English, both spoken and written The successful candidate should have Experience of making user friendly and easy to use applications Component selection and evaluation Advanced testing and root cause analysis Experience in Bluetooth communication with devices Speaking and understanding Swedish is a plus Work location is the company’s headquarters in Lund You will report to the R&D Manager We hope and believe that this description sparks your curiosity and interest in applying for the position. We look forward to receiving your application! How to apply The recruitment is handled by Adeptus and Jenny Månsson. Please apply with your CV and personal letter here, as soon as possible. We will make selections and interviews on an ongoing basis, so do not wait to apply! If you have any questions feel free to contact Jenny Månsson by email [email protected] or phone +46 703 318506
Om företaget Tyra är en del av Digital School Systems (DSS), en edtech-grupp som utvecklar SaaS-lösningar för att effektivisera processerna inom förskolan och skolan. Genom att samla dagliga arbetsuppgifter inom ett verktyg hjälper Tyra förskolor att dokumentera måluppfyllelse, hantera närvaro och frånvaro, samt dela bilder och information på ett enkelt sätt. Systemet är mycket uppskattat och används av över 2000 förskolor och mer än 250 000 användare i Sverige. Med sin intuitiva användarupplevelse sparar Tyra tid och resurser, vilket gör att personalen kan fokusera mer på barnens utveckling än administration. Arbetsuppgifter Som Android Utvecklare har du ett brett tekniskt ansvar där du bidrar till att utveckla nya funktioner och säkerställa högkvalitativ kod. I nära samarbete med produktansvarig tar du fram tekniska lösningar som förbättrar och vidareutvecklar applikationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utveckling av Android-appar med fokus på Kotlin och Jetpack Compose Säkerställande av kvalitativ kod och funktionalitet Samarbete med teamet för att skapa tekniska förbättringar och nya funktioner Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper 5 års erfarenhet av Android Utveckling Gedigen erfarenhet av Kotlin och Jetpack Compose Meriterande med grundläggande kunskaper i JavaScript, NodeJS, MongoDB och TypeScript Svenska, både tal och skrift Vi söker dig som är en självgående problemlösare med en stark entreprenörsanda. Du har en naturlig drivkraft och trivs med att ta eget ansvar samtidigt som du är kommunikativ och pedagogisk i ditt samarbete med andra. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har ett starkt tekniskt intresse. Du har förmågan att bryta ner komplexa problem och skapa strukturerade lösningar, samtidigt som du hela tiden strävar efter att förbättra både produkten och kundupplevelsen. Övrig information Start:Enligt överenskommelsePlats:LundLön:Enligt överenskommelse Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tyra. Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, David, på [email protected].
Du älskar kvalitetssäkring – precis som vi. Du är en drivande och lösningsorienterad person. En person som vill bli utmanad, men också ha kul längs vägen. Kanske vill du, precis som oss, få bidra till en bättre morgondag för nuvarande och kommande generationer och säkerställa patientsäkerheten. I en roll som QA-konsult hos oss får du just det. Det här blir din rollDu kommer ingå i vårt affärsområde Plantvision Compliance och enheten/avdelningen Compliance Skåne. Med vår gedigna kunskap inom projektledning, kvalitetssäkring, test- och valideringsledning hjälper vi våra kunder med deras verksamhetsförändringar. Du kommer få kliva in i rådgivande roller, både som konsult i kundens organisation och men även i projektleveranser. Du kommer få utmanas och ta dig an spännande uppdrag och projekt inom Life Science.Rollen innebär utveckling för dig, på ett professionellt men även personligt plan. Dina uppdrag kommer ta dig till nya höjder och du kommer utmanas. Teamet du har runt dig kommer engagera sig och inspirera dig. Vi lär oss av varandra, hela tiden. Det är då vi är som bäst.Du kommer få utgå från vårt kontor i Lund men ta dig an uppdrag i hela Öresundsregionen. Så här kommer du att briljeraFör att briljera hos oss så tror vi att du är en positiv person med goda sociala förmågor. Genom ditt proaktiva sätt att kommunicera uppfattas du som en trygg och ansvarsfull person som söker och föreslår lösningar – allt för att hjälpa kunden nå rätt kvalitetsnivå. Du förstår att ett pragmatiskt förhållningssätt lönar sig. Att ett lösningsorienterat angreppssätt tacklar de flesta utmaningar och bidrar till en positiv miljö, oavsett uppdrag och projekt. Det är en självklarhet att du som person är noggrann och kvalitetsmedveten. Största delen av arbetet sker hos kund. Därför har du en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter tillhörigheten till teamet. Du briljerar som kollega genom att dela kunskap och stötta kollegor. För denna roll ser vi att: Du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område Du har minst 3 års erfarenhet av kvalitetssäkring inom Life Science Du har goda kunskaper inom kvalitetssäkring samt erfarenhet av relevanta regelverk och guidelines inom GMP. Du talar samt skriver flytande på svenska och engelska Har du även minst 1 års erfarenhet av kvalitetssäkring och/eller validering av datoriserade system (CSV) inom Life Science så är det ett stort plus. Kunskap och erfarenhet av 21 CFR part 11, Eudralex vol. 4 annex 11 och GAMP 5 eller andra relevanta regelverk är mycket meriterande. Att vara en del av Team PVVi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag. Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Pascal Skoglund på 072 566 99 87, [email protected] eller Emma Kronberg på 076 149 06 08, [email protected] har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.
Om företaget: Vår kund är ett familjärt företag inom säkerhetssektorn med specialisering på brandlarm. Deär dedikerade till att erbjuda pålitliga lösningar för brandsäkerhet och värdesätter kvalitet i varje led. Teamet består av kompetenta och engagerade medarbetare som bidrar till en trygg arbetsmiljö och enastående kundservice. Vår kund har nu startat en ny avdelning där de arbetar med säkerhet inom inbrott och därav söker nu efter en senior säkerhetstekniker. Rollbeskrivning för Säkerhetstekniker inom inbrottVi söker efter en senior säkerhetsteknikersom älskar att arbeta med avancerad teknik och vill göra skillnad i samhället. Du kommer att vara en viktig del i att säkerställa att våra kunders inbrottssystem är i toppklass och fungerande dygnet runt. Utöver den tekniska kunskapen behöver du vara en serviceinriktad person med god social förmåga att kunna bemöta och värna om relationen med företagets kunder. Du behöver även vara väldigt strukturerad och ha en god förmåga att planera, då du i denna roll utgår hemifrån och schemalägger dina egna veckor utefter kundens behov. Nyckelansvarsområden för en Servicetekniker Utföra nyinstallation, felsökning, service samt förebyggande underhåll av företagets produkter, huvudsakligen hos kunden. Utföra arbete enligt arbetsorder, fastställda arbetssätt, metoder samt installations- och monteringsanvisningar. Ansvarig för att planera sitt eget arbete, boka tid med kund samt löpande dialog med kund. Skapa relation samt bibehålla god relation med kund. Instruera kunder om drift och underhåll av utrustning. Se till att fel och brister rättas till, samt tillsammans med berörda fundera över orsakerna och finna lösningar så felen inte inträffar igen. Arbeta förebyggande. Planera arbetsmoment, metoder, utrustning och material för att göra rätt saker i rätt tid. Arbetet sker till största del ute hos kund inom Stockholm Säkerställa att installationsmateriel, apparater och utrustning som nyinstalleras uppfyller krav på godkännande eller märkning i tillämpliga fall. Säkerställa att tillverkarens installations- och monteringsanvisningar följs. Se till att drift- och underhållsinstruktioner tas tillvara och överlämnas till beställaren. Leda arbetet för mindre installationer med fler montörer. Finnas tillgänglig för kolleger kring kunskapsåterföring. Förmåga att arbeta självständigt och i team. Erforderliga kvalifikationer för framgång Minst gymnasial utbildning El. Genuint tekniskt intresse och allmänt händig. Kunskaper på hög nivå avseende nätverksstrukturer. Certifiering i: Larm i ASSA ARX, RCO M5 Mega och kunskaper i Axema samt Aptus. B-körkort Flytande svenska och engelska i tal samt skrift Rent belastningsregister Förmåner och arbetsvillkor Heltidsanställning med konkurrenskraftig lön och förmåner. Löpande utbildning och professionell utveckling. En samarbetsinriktad och familjär arbetsmiljö. Ansökan och kontaktÄr du den engagerade servicetekniker vi söker? Ansök idag genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du passar för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över tillurvals- och intervjufasen. Så sök tjänsten redan idag!
Vi söker en passionerad och driven utvecklare, som har gedigen erfarenhet av att arbeta i Linux-miljö och vill bidra till att skapa innovativa lösningar hos Axis communications i Lund. Om rollen:I rollen som utvecklare kommer du att vara en nyckelperson i utvecklingen av företagets VMS (Video Management System) och andra applikationer, där du kommer att arbeta med att skapa lösningar som effektivt kopplar samman användare och produkter. Eftersom systemen är byggda för att köras på Linux, söker vi dig som har flera års erfarenhet av att utveckla och underhålla applikationer i en Linux-miljö. Erfarenhet av C#/.NET är meriterande, men vi värdesätter framförallt din djupa förståelse och praktiska erfarenhet av Linux. Vad vi söker: Minst 5 års erfarenhet av att arbeta i en Linux-miljö (utveckling, administration, eller systemintegration) Erfarenhet av C#/.NET (gärna med fokus på applikationsutveckling i Linux) Vi ser gärna någon form averfarenhet i moderna teknologier, såsom: Containers (Docker, Kubernetes) Webbutveckling (Fluent UI, React, Typescript, Node.js) GoLang och/eller C++ Relevant utbildning Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker nu en driven och noggrann planerare till ett industriföretag i Lunds kommun! Som planerare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra produktionsflöden, leveranser och lagerhantering fungerar effektivt och i tid. Vi ser att du arbetat som teamledare och har erfarenhet av personal sen tidigare. Du vill arbeta i ett företag under stor utvecklingsfas och under ständig förändring. Om tjänstenSom planerare ansvarar du för att planera, koordinera och följa upp produktionen och materialflödet i verksamheten. Du kommer att arbeta med orderhantering och lägga upp leveranser. Du kommer arbeta nära säljavdelningen och vår kundsupport.Du kommer även att arbeta nära både produktion och inköp för att optimera resursanvändning och säkerställa att vi möter våra kunders krav och förväntningar. Du kommer även att ha en viktig roll i att analysera och rapportera på produktionsresultat och identifiera möjliga förbättringsområden. Arbetsuppgifter Ansvara för att skapa och upprätthålla produktionsplaner Samordna och följa upp leveranser av material Optimera produktionsflöden och resurshantering Samarbeta med produktion, inköp och logistik för att säkerställa smidiga processer Utföra kapacitetsanalyser och justera planer efter behov Delta i förbättringsarbete och processutveckling Rapportera om produktionsstatus och eventuella avvikelser Kvalifikationer Relevant utbildning/erfarenhetinom logistik, produktion, personal eller liknande Erfarenhet av produktionsplanering, gärna från tillverkningsindustrin Goda kunskaper i ERP-system (t.ex. SAP) Analytisk och lösningsorienterad med förmåga att fatta beslut under tidspress Kommunikativ och med förmåga att arbeta både självständigt och i team Tala flytande svenska och engelska Vi erbjuder Ett varierande och utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö med härliga och drivna arbetskamrater En rörlig roll, "spindeln i nätet" Kontorsarbete varvat ute i verksamheten med personalansvar Möjlighet att vara med och påverka och förbättra våra processer Kollegor som är engagerade och stödjer varandra Start februari-mars. Heltid, dagtid. Kollektivavtal. Är du en person som gillar att ta ansvar och ser möjligheter i utmaningar? Då ser vi fram emot att höra från dig!Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan snarast!Rekrytering Tjänsten avser en anställning direkt hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare!EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!
Jag är en 9-årig kille som bor tillsammans med mina föräldrar och mina 2 yngre syskon i Lund. Jag behöver nu en ny assistent som kan hjälpa mig efter skolan och på helgerna. Jag tycker om att gå på promenader i min rullstol och att leka med mina syskon. Jag tycker mycket om att titta på bilar. Som assistent kommer du att hjälpa mig med allt som får min vardag att fungera såsom omvårdnad, personlig hygien och matning. Jag är väldigt social och behöver ha en assistent som kan vara mitt språkrör, då jag inte har något eget tal. Assistenten behöver vara pigg och glad precis som jag. Jag behöver dig som har lätt för att ta initiativ, är fylld av energi, är lyhörd, ordentlig och omtänksam. Är du en person som skrattar mycket, är lekfull och trivs i arbetet att stötta och hjälpa människor? Då är detta jobbet för dig! Jag ser gärna att du som söker är en student mellan 20-25 år Flytande svenska är ett krav Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller arbete med barn är meriterande men inget krav Du som söker måste vara tobaksfri när du arbetar. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierandeoch betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhetoch personliga egenskaperVi ser gärna att du har lätt för att ta initiativ, att du är social, lyhörd, ordentlig och omtänksam. Meriterandeom du har erfarenhet från vårdyrket. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning vid behov/ Visstidsanställning Arbetstid: Vardagar: 16.20 - 19.20 Helger: 10 - 17 Tillträde: Omgående. Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-28 Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer