Kock i Skåne – jobba när det passar dig! Trött på att dagarna känns som en upprepning? Saknar du variation och lite extra krydda i vardagen? Då har vi jobbet för dig! RA Hospitality söker dig som kan köket – minst 1 års erfarenhet från à la carte eller liknande – och som vill ha friheten att själv bestämma när, var och hur mycket du jobbar. Hos oss får du jobba året runt på allt från restauranger och hotell till catering och event – över hela Skåne, från Malmö till Österlen. Allt från välbesökta matställen till den mysiga kvarters-puben. Vill du ha variation, utveckling och kul på jobbet? Då vill vi ha just dig med i gänget Vi söker dig som har egenskaperna: Minst 1 års erfarenhet inom kök Positiv och flexibel Nyfiken och vill utvecklas Har körkort och bil – inget krav men ett stort plus! Vi erbjuder: Variationsrika uppdrag på olika arbetsplatser Flexibelt schema – du bestämmer Bra lön, OB-tillägg och kollektivavtal Nya kontakter och roliga kollegor Förmåner som gym- och hotellrabatter Om oss: RA Hospitality har över 25 års erfarenhet inom hotell & restaurang. Vi finns över hela Norden och i Skåne samarbetar vi med arbetsplatser i hela regionen. Vill du ha frihet, trygghet och utvecklas som kock? Sök till RA Hospitality Skåne idag!
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
MACC har sedan 2021 vaccinerat över 450 000 personer och öppnade upp i Västra Götaland på uppdrag av Regionen i augusti 2023. I oktober 2023 öppnade vi även Vårdcentralen Jägersrohälsan i rymliga lokaler ute på Jägersro i Malmö. Vi arbetar utöver hälsofrämjande sjukvård även med olika typer av uppdrag inom skyddade miljöer som en del av en etablerad sjukvårdslösning och har stor betydelse för de patienter och kunder vi möter. Om tjänsten Vi erbjuder en deltidstjänst med flexibla arbetstider, vilket gör det till ett perfekt extrajobb – exempelvis för dig som redan har en deltidstjänst, driver eget företag eller är pensionerad. Arbetet innebär att du på egen hand, men i samverkan med en professionell omgivning, ansvarar för basal sjukvård, medicinhantering och vårdrådgivning. Vi arbetar med olika typer av uppdrag inom skyddade miljöer. Uppdraget är en del av en etablerad sjukvårdslösning och har stor betydelse för de patienter vi möter. Arbetspassen varierar och kan anpassas efter verksamhetens behov. Verksamheten är bemannad 365 dagar om året med kortare pass både förmiddag och kväll. Detta ger stor flexibilitet och gör att uppdraget kan kombineras med annat arbete eller privat engagemang. Utöver erbjuder vi även möjlighet att kombinera tjänsten med våra övriga verksamheter inom mobil preventiv sjukvård och primärvård där arbetstiderna är mer traditionella men fortsatt stor möjlighet till flexibilitet. Du ansvarar för att: Basal sjukvård Medicin hantering Vårdrådgivning Din kompetens: Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och har förmåga att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att hantera olika patientmöten och anpassa dig efter situationen. Vi ser att du delar våra värdegrunder: TRYGGT, SÄKERT, ETISKT Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet Meriterande med erfarenhet eller vidareutbildning inom akutsjukvård, psykiatri, anestesi, intensivvård eller primärvård. Bekväm med självständigt arbete Meriterande med erfarenhet av arbete inom skyddade miljöer Vi erbjuder: Ett spännande och varierande uppdrag i en organisation som värdesätter engagemang och kvalitet Flexibla arbetstider och möjlighet att kombinera med annat arbete En dynamisk arbetsmiljö med professionella kollegor Bakgrundskontroller Som slutkandidat i denna rekryteringsprocess kommer du genomgå en omfattande bakgrundskontroll. Vi genomför bakgrundskontroller för att säkerställa en trygg och rättvis anställning. Vi uppskattar om du vill granska ditt CV noggrant innan du skickar in din ansökan till oss samt innan bakgrundskontroll meddelar oss om något kommer uppdagas. För att utföra dessa bakgrundskontroller har vi ett samarbete med 2Secure, ett internationellt säkerhetsföretag, för att säkerställa en trygg och rättvis process. Utöver genomför även Polismyndigheten en säkerhetsprövning motsvarande säkerhetsklass 3. Tack för din förståelse och ditt engagemang i att göra denna process så smidig och öppen som möjligt. Om oss Vi har vaccinerat över 300 000 människor sedan 2021, är ensamt upphandlad vaccinatör för stora delar av Västra Götaland och utvecklar just nu ett unikt koncept för mobil preventiv sjukvård via vår rullande klinik, MACC-bilen. Jägersrohälsan som är en del av MACC är navet i denna satsning på innovativ mobil sjukvård. Jägersrohälsan finns i rymliga lokaler på Derbyvägen vid Jägersro i Malmö där det bedrivits läkarmottagning i 30 år. Frågor besvaras av vår rekryteringsansvarige, Rebecka De Geer Paci, tel. 076-317 60 88. Är du den vi söker och vi den du söker? Vi ser fram emot att höra från dig så fort som möjligt! Ansök genom att klicka på länken, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Ref: 20251670 Arbetsuppgifter Vill du arbeta i Sveriges största socialförvaltning och få möjlighet att göra skillnad för Malmös barn och unga? Då är du varmt välkommen med din ansökan när vi nu söker en socialsekreterare till enhet Ungdom! Som utredande socialsekreterare hos enhet Ungdom (beteendeärenden, 13–20 år) inom socialtjänsten arbetar du med att utreda ungdomars behov av insatser, enligt SoL och LVU. Ditt huvudsakliga uppdrag är att bedriva utredningar samt att genomföra uppföljningar och omprövningar av bistånd enligt Barns behov i centrum (BBIC). I utredningsarbetet ingår också samverkan med ungdomens nätverk och att bedriva motivationsarbete med familjen. Arbetet innebär ett kvalificerat utrednings- och uppföljningsarbete som präglas av ett gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet samt innebär stor variation och omväxling. Vi värdesätter barn och föräldrars synpunkter och åsikter och vi arbetar för att barn och ungdomar ska vara delaktiga i sina utredningar och uppföljningar. Kvalifikationer Krav: - Socionomexamen - Du bör ha minst 3 års erfarenhet av socialt arbete efter examen - Kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och LVU - Erfarenhet av socialt arbete rörande barn och unga - Dokumenterad fortbildning inom området - Kunskap om eller har erfarenhet av BBIC, MI eller Signs of Safety - Erfarenhet av att arbeta i Lifecare - B-körkort för manuellt växlad bil Arbetet ställer krav på din förmåga att skapa och underhålla relationer till barn och unga, deras familjer samt till våra olika samarbetspartners. Du har lätt för att samarbeta, har god empatisk förmåga och förhåller dig enkelt till nya omständigheter. Du arbetar med sociala problem och kommer möta svåra levnadssituationer, det är därför viktigt att du är stabil och kan hantera och härbärgera situationer och känslor som kan uppstå. Arbetet innebär en hög belastning och arbetstakt, för att vara lämplig för tjänsten bör du trivas i denna miljö och ha en god struktur för att kunna hålla deadlines. Arbetet kräver att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, arbetar lösningsfokuserat samt kan navigera i pressade situationer och i en dynamisk miljö där prioriteringar snabbt kan förändras. Om arbetsplatsen Verksamhetsområde Individ och familj är indelad i två avdelningar med olika uppdrag och fokusområden: Insats och Utredning. Inom avdelning Utredning arbetar idag ca 500 medarbetare med myndighetsutövning inom våra enheter för Barn och Familj, och våra medarbetare har en hög kompetens och stort engagemang för socialt arbete. Vi arbetar aktivt med att skapa en god arbetsmiljö och en kultur som tillåter våra medarbetare att utvecklas, bland annat erbjuds introduktionsprogram och möjlighet till kompetensutveckling för de erfarna. Vi arbetar med att utveckla ett nära ledarskap för att möta framtidens utmaningar och skapa en attraktiv arbetsplats. Närhet och engagemang i arbetet med Malmöborna är vår ledstjärna i detta arbete. Tillsammans med arbetskamraterna i sektionen har du både intern och extern handledning. Du har också flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Vi rekryterar nu en engagerad socialsekreterare till Enheten Ungdom som består av 5 sektioner. Tjänsterna rekryteras till sektion 3. I vår enhet arbetar vi med fokus på utredningar och uppföljning av insatser utifrån ungdomar och dess familjer. Fokus är social problematik i form av kriminalitet, missbruk, psykisk ohälsa, skolk eller normbrytande beteende. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: 1 tjänst tillsvidare samt eventuellt ytterligare 1 vikariat Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1-2 Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Övrigt Intervjuer planeras att hållas v.30-31 Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vi vill därför påminna dig om att dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Sökande som kallas på intervju skall vid intervjutillfället visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister och id-handling (pass eller nationellt id-kort). Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Ref: 20251758 Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som är lärare för F-3 till Gullviksskolan! I ditt uppdrag ingår mentorskap för eleverna i en av våra klasser på lågstadiet. I din roll som mentor har du ett specifikt ansvar för eleverna i klassen och i gengäld får du möjlighet att följa dessa elever i deras kunskapsutveckling och personliga mognad. Som mentor informerar och håller du eleven samt elevens vårdnadshavare underrättade om elevens studieutveckling genom regelbundna utvecklingssamtal. Du kommer att bilda lärpar med en kollega i samma årskurs och du kommer både enskilt och tillsammans med kollegan planera och ansvara för elevernas utbildning och utveckling. Ditt fokus kommer att ligga på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en trygg och tillitsfull miljö. Du kommer att undervisa elever i grundskolans åk F-3 i ämnena Ma, Sv/SvA, No och So, där du utbildar och stöttar eleverna i deras sociala såväl som kunskapsmässiga utveckling. Du utmanar elever att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. Hos oss på Gullviksskolan erbjuds du ett spännande uppdrag och möjlighet till utveckling i din profession och lärarroll. Utöver dina närmaste lärarkollegor kommer du även att samarbeta med lärare i de praktisk-estetiska ämnena och ledas av en chef som arbetar nära och utifrån ett tillitsbaserat ledarskap. Kvalifikationer Du som söker är legitimerad lärare med behörighet för undervisning mot årskurs F-3. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare ser vi det som meriterande. Du har en god insikt i och kunskap om skolans styrdokument och kan på ett effektivt sätt använda dem i ditt dagliga arbete. Vidare har du en god didaktisk och pedagogisk förmåga och kan därför leda och organisera ditt arbete för att skapa studiero och en god lärandemiljö åt våra elever under hela deras skoldag. Utifrån evidensbaserad forskning kan du utveckla ditt arbete och med en god kännedom och vana arbetar du effektivt med relevanta digitala verktyg. Självklart har du ett professionellt förhållningssätt, ett trevligt bemötande och arbetar för goda relationer med våra elever, deras vårdnadshavare och alla dina kollegor på skolan. För att passa som grundskollärare hos oss är det viktigt att du är positiv, nyfiken, prestigelös och lugn samtidigt som du trivs när du har många bollar i luften. Du är analytisk och reflekterar regelbundet över din undervisning och hur du får till en undervisning som möter upp och utmanar alla elever på deras nivå. Du är driven och lösningsfokuserad. Du ser inte utmaningar som hinder utan som en möjlighet att utvecklas och tänka och prova nytt. För dig är det naturligt att samverka med de olika professionerna i elevhälsan och med övriga pedagoger på skolan i syfte att varje enskild elev får det den behöver för att utvecklas, lära och trivas. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Gullviksskolan är en F-6 skola med ca 320 elever. Skolan ligger idylliskt inne i ett villakvarter och har en fin utemiljö med stora grönytor för eleverna att vistas i. Skolan präglas av gemenskap, erbjuder en pedagogisk miljö och ett nära ledarskap. På Gullviksskolan arbetar vi medvetet med att utveckla undervisningen på fritidshemmet samt att utveckla kvaliteten på elevernas vistelse utomhus, på raster och under fritidstiden. Vi turas om och är ute på rasterna där vi håller i olika typer av planerade rastaktiviteter. Vår fritidspersonal är engagerad i eleverna både på fritidshemmet och under skoltid. Skola och fritidshem arbetar mot samma utvecklingsmål och i nära samarbete med varandra. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Visstid/vikariat till och med 2026-06-20 Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07 Vi kommer att kalla till intervjuer fortlöpande under rekryteringsprocessen. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Ref: 20251759 Arbetsuppgifter Nu söker vi på Ängslättskolan en Grundlärare i fritidshem! Tjänsten är en tillsvidare anställning, heltid, på ett av våra fritidshem. Som Grundlärare på vårt fritidshem bedriver du en modern och kreativ undervisning och hittar strategier för att nå varje elev och stärka denne i såväl kunskapsutveckling som i den personliga utvecklingen. I ditt uppdrag ingår bland annat att planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet utifrån styrdokument och elevens behov och intressen, enskilt såväl som tillsammans med arbetslaget som du tillhör. Du samarbetar med övrig skolpersonal för en god lär- och arbetsmiljö för såväl elever som personal och deltar aktivt i skolans utvecklingsarbete. Under tiden våra elever går i skolan samverkar du i en klass tillsammans med en grundskollärare. Tillsammans skapar vi en verksamhet som möter våra elever och vårdnadshavare på bästa sätt utifrån deras individuella behov. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet i yrket. Du har god insikt och kunskap i styrdokumenten och tillämpar dem i det dagliga arbetet. Du är kreativ och kan anpassa ditt förhållningssätt och dina pedagogiska metoder och tekniker utifrån den individuella elevens behov eller elevgruppens behov. Vidare utvecklar du den pedagogiska verksamheten till att både bli inspirerande och utmanande. Din undervisning är modern och utifrån evidensbaserad forskning utvecklar ditt arbete och med en god kännedom och vana arbetar du effektivt med relevanta digitala verktyg. Vi förutsätter att du ser varje elev utifrån ett helhetsperspektiv och har en positiv elevsyn. Du skapar goda relationer med elever, föräldrar och kollegor. Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske efter ansökningstiden har gått ut för tjänsten alltså från 4/8. Om arbetsplatsen Ängslättskolans vision är att vara en hälsofrämjande skola. Här finns cirka 550 elever från förskoleklass till och med årskurs 6 samt fritidshem. Vi har även anpassad grundskola inom ämnen och anpassad grundskolan inom ämnesområden som har lokaler integrerade med grundskolan och mot ämnesområden vars lokaler finns på Broskolan Vi har engagerad personal och en välkomnande och stöttande miljö där man kan utveckla sin profession i samarbete med skolledningen, som både ser och hör sin personal. Genom att samverka med varandra skapar vi de bästa förutsättningarna för varje elev att lyckas och tro på sin förmåga. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-07 eller Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Gör skillnad. Varje dag. Känner du dig redo för ett nytt spännande uppdrag? Brinner du för god service och vill vara med och utveckla vår administrativa verksamhet tillsammans med härliga kollegor med mycket energi? Tillsammans skapar vi en organisation att trivas i, att utvecklas i och som vi är stolta över och tillsammans gör vi skillnad. Den administrativa enheten i Malmö består av totalt cirka 35 medarbetare som finns placerade inom gynekologi och obstetrik. Vi är ett högspecialiserat administrativt team och här har du möjlighet att göra skillnad, både för kvinnorna som söker vård hos oss, för dig själv och dina kollegor. Hos oss är trivsel lika viktigt som att göra ett bra arbete av hög kvalitet. På den administrativa enheten har vi ett utmanande och roligt arbete där vi strävar efter att ge bästa tänkbara service. Målet är att alltid leverera hög kvalitet. Vi ser oss alla som viktiga pusselbitar och det är gemensamt som vi skapar och utvecklar vår arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som medicinsk sekreterare i vårt obstetriska öppenvårdsteam! Dina arbetsuppgifter består bland annat av handläggning av inkommande post, remisshantering, telefonservice, tidsbokning, 1177-hantering och journalskrivning med mera. Utifrån din kompetens och intresse kan det komma att kopplas andra arbetsuppgifter till dig också. I ditt arbete förekommer det både självständigt arbete och teambaserat. Vi ser gärna att du är delaktig i utvecklings- och förbättringsarbete av rutiner och arbetssätt i ditt team. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration (KY 80p/400p YH) alternativt motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du är en van dataanvändare, gärna med erfarenhet av att arbeta i både Melior och Obstetrix. Vidare har du goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, och behärskar medicinsk terminologi väl. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som medicinsk sekreterare på sjukhus, företrädesvis inom kvinnosjukvård och framför allt inom obstetrisk verksamhet, är detta meriterande. Som person har du god förmåga att behålla fokus och ett professionellt förhållningssätt även när arbetstempot blir högt. Du har lätt för att planera ditt arbete och kan organisera och prioritera dina aktiviteter på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen är du flexibel och lösningsorienterad. Det är även viktigt att du har en hög känsla för service samt ett gott bemötande gentemot såväl patienter som kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering använder vi oss av löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ref: 20251757 Arbetsuppgifter Nu söker vi en elevassistent till Fridhemsskolan under höstterminen 2025 som kommer att arbeta med en eller flera elever. Som elevassistent är du också delaktig i planeringen samt genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet med elev/grupp under ledning av ansvarig pedagog i enlighet med ditt uppdrag. Du stödjer och hjälper eleven/gruppen att klara av olika situationer i såväl sin personliga utveckling som i sin kunskapsutveckling. Arbetet som elevassistent hos oss innebär varierade arbetsuppgifter utifrån det enskilda uppdragets karaktär. Samverkan sker med andra yrkesgrupper och funktioner. Kvalifikationer Vi söker dig som har en pedagogisk utbildning på minst gymnasienivå och gärna mer och som har erfarenhet av att arbeta med elever med svåra NPF utmaningar. Det är meriterande om du har arbetat som elevassistent inom skolverksamhet i närtid. Du ska ha god insikt och kunskap i skolans styrdokument, lagstiftning och kan tillämpa dem i det dagliga arbetet. Vi förutsätter att du skall se elevens/gruppens styrkor och vilja hjälpa eleven/gruppen att utvecklas och nå så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Ditt arbete är varierat utifrån elevernas behov och genom ditt engagemang kommer du att leda och stimulera eleven/gruppen till både kunskaps- och social utveckling. Du ska ha förmåga att motivera eleven/gruppen i deras lärande och att skapa förståelse samt kunna ta egna initiativ. Du är flexibel och tycker om att samarbeta men har heller inga svårigheter med att arbeta självständigt. För att kunna stödja elever krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Fridhemsskolan ligger i de vackra omgivningarna där grönska möter havet. Skolan har cirka 430 elever från förskoleklass till årskurs 6. All personal på skolan använder våra samlade kompetenser och arbetar tillsammans för trygghet, trivsel och hög måluppfyllelse. Vi arbetar för en skola där kunskap och lärande sätts i centrum och eleverna ges de bästa förutsättningar att uppnå de mål som är fastställda i läroplaner och styrdokument. Skolan är öppen och föräldrar ses som en viktig resurs som givetvis alltid är välkomna. Vår värdegrund bygger på en positiv människosyn och alla människors lika värde. Vi lyssnar på alla elever och möter dem med värme och respekt. Vi bjuder in till samtal och för en öppen dialog med våra elevers föräldrar i syfte att skapa större delaktighet och samsyn. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Visstid/vikariat till och 2025-12-19 Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-14 Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Hej! Vi på Fisky Business, Dockan vill bredda truppen lite. A la carte meny med fokus på fisk. Stresstålighet och köksvana ett krav. Ser fram emot din ansökan. Vi har ett gäng kockar men behöver bredda truppen med lite timanställda. Kanske runt 6 -30 timmar i veckan. Plötsligt ska nån vara ledig och BAM! 40 timmar på en vecka. Ja du fattar.. Skriv några rader om dig. Mvh Hannes
Vi söker erfarna fordonstekniker som vill vara en del av Axess Logistics professionella team! Axess Logistics är en ledande aktör inom fordonstransport och logistik i Norden, med moderna anläggningar och ett starkt fokus på hållbarhet och kvalitet. Axess Logistics förser fordonsindustrin med säkra, effektiva och miljövänliga logistiklösningar – från transport och förvaring till anpassning och montering av fordon. Nu har du chansen att bli en viktig del av deras engagerade team och arbeta med fordon i toppklass! Om rollen Är du tekniskt kunnig med erfarenhet från bilbranschen och har ett stort intresse för fordonsteknik? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där hög kvalitet och god struktur är i fokus? Då kan detta vara din nästa utmaning! Som fordonstekniker hos Axess Logistics arbetar du främst med montering och anpassning av fordon enligt kundspecifika önskemål. Du ser till att installationer och el-arbeten utförs korrekt och säkert. Rollen innebär också ansvar för kvalitetskontroller och att säkerställa att allt arbete följer gällande standarder och riktlinjer. Du samarbetar nära andra tekniker för att leverera fordon av högsta kvalitet till Axess kunder. Arbetsuppgifter ✅ Montering och anpassning av fordon ✅ Installation av elektriska komponenter ✅ Kvalitetskontroller och funktionskontroller ✅ Dokumentation och säkerställande av standarder ✅ Teamarbete för att nå gemensamma mål Din profil Vi söker dig som: ✔ Har fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet ✔ Innehar B-körkort (manuell växellåda) ✔ Har erfarenhet inom bilbranschen, gärna inom montering eller installation ✔ Har god elkunskap och kan läsa samt tolka elscheman ✔ Talar och skriver svenska obehindrat (meriterande med engelska) ✔ Har god datavana och förstår digitala verktyg ✔ Är strukturerad, noggrann och har ett genuint teknikintresse Axess Logistics erbjuder ✨ En varierande och utvecklande arbetsmiljö ✨ Möjlighet att växa inom företaget ✨ Kollegor med hög kompetens och engagemang ✨ En trygg arbetsgivare med ett starkt varumärke i Norden Vill du bli en del av Axess Logistics framtidsresa? Skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka.
Välj ett jobb för att visa detaljer