Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss Vi söker Innovationsrådgivare, 100% för tillsvidareanställning. Innehåll och arbetsuppgifter Som innovationsrådgivare arbetar du främst med att ge stöd till att kommersialisera och nyttiggöra den forskning som bedrivs vid Malmö universitet. Du arbetar tidigt i innovationsprocessen, där rådgivning och stöd av innovationsfinansiering samt samverkan är en viktig del. Arbetet innebär att ge operativt stöd i innovationsprocessen, men det krävs även en strategisk förmåga att bidra till den fortsatta utvecklingen av Malmö universitets innovationssystem. Du kommer att ha en utåtriktad, kreativ roll med många kontaktytor, både internt inom universitetet och externt i det omgivande innovationsekosystemet. Du kommer att ingå i ett team med kollegor som har liknande arbetsuppgifter och rollen kräver mycket god samarbetsförmåga. Som ett led i att stärka förmågan och möjligheten till att forskningen vid Malmö universitet skapar samhällsnytta kommer du även att arbeta med seminarier och events om innovationsprocessen. Som innovationsrådgivare kommer du också ge stöd till studenter vid Malmö universitet, delvis i samarbete med Drivhuset Malmö Kvalifikationer För denna anställning krävs specifikt: För denna anställning krävs specifikt: • Akademisk examen. Utbildning på forskarnivå är meriterande. • Dokumenterad erfarenhet av idé- och affärsutveckling vid ett lärosäte • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i tidig fas av nyttiggörandet av kunskapstillgångar av forskning • Erfarenhet av arbete inom forskningsområdet livsvetenskaper • Mycket god förståelse för forskning vid ett lärosäte • God kännedom om det nationella och internationella innovationssystemet • Erfarenhet av samverkan med näringslivet Du har ett entreprenöriellt förhållningssätt, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska samt en god social förmåga. Du är kreativ och självgående. Du har en god samarbetsförmåga, en god omvärldsbevakning och förmåga att arbeta strategiskt och sätta det operativa arbetet t i ett större sammanhang. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet/egenskaper. Arbetsplats Mau innovation, som är en del av Universitetskansliet, har som universitetets innovationskontor i uppdrag att arbeta för att skapa förutsättningar och ge kvalificerat stöd till nyttiggörande och kommersialisering av den forskning som bedrivs vid Malmö universitet Mau innovation ska också ge stöd till medarbetare och studenter i arbetet att tillvarata de kunskapstillgångar som skapas vid lärosätet, samt inspirera och främja utvecklandet av kreativitet, idéer, innovationskraft samt entreprenörskap. Malmö universitets utbildning och forskning sker i nära samarbete med olika aktörer i vårt samhälle och tar därmed utgångspunkt i samhällets kunskapsbehov och utmaningar. Vi samarbetar med privat näringsliv, offentlig sektor och idéburna organisationer och det innebär att Malmö universitet har starkt fokus på samhällsnytta. Upplysningar Enhetschef för Mau Innovation, Charlotta Nordenberg, [email protected], tel: 040- 665 82 02 Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-08-31. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de skandinaviska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts. Ansökan skall innehålla: • Meritförteckning • Relevanta betyg och intyg • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten Övrigt Tillsvidareanställning, heltid 100%, med inledande 6 månaders provanställning. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Fackliga företrädare OFR [email protected] SACO [email protected] SEKO [email protected] Välkommen med din ansökan!
Utbildningsledare till Byggföretagens avdelning BUC! Byggföretagen är bransch- och arbetsgivarorganisationen för bygg-, anläggnings- och specialföretag som tillsammans bygger och utvecklar Sverige. De samlar cirka 4 000 medlemsföretag som tillsammans representerar över 100 000 medarbetare. Deras uppdrag är att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett hållbart byggande, sunda företag och trygga arbetsplatser. Inom Byggföretagen finns Byggbranschens utbildningscenter (BUC) – deras utbildningsverksamhet som arbetar för att säkra branschens kompetensförsörjning, både idag och i framtiden. Genom att erbjuda yrkesutbildningar, lärlingsprogram och kompetenshöjande insatser i nära samverkan med företag, skolor och andra aktörer i branschen bidrar de till att fler får chansen till ett yrke i byggsektorn och att företagen får rätt kompetens. De söker nu en engagerad och strukturerad Utbildningsledare för deras Yrkeshögskola (YH) utbildningar – en nyckelperson i arbetet med att kvalitetssäkra och utveckla deras utbildningar. Vi på Professionals Nord hjälper nu Byggföretagen att rekrytera en engagerad och strukturerad Utbildningsledare till BUC. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Professionals Nord på initialt 13 månader med start i september. Du blir anställd av oss och arbetar på uppdrag hos Byggföretagen. Om tjänsten Som Utbildningsledare hos BUC ansvarar du för planering, kvalitetssäkring och uppföljning av våra YH utbildningar inom byggområdet. Du har en samordnande roll där du arbetar i nära dialog med både elever, lärare, skolledningar myndigheter och företag i branschen. Tillsammans med övriga i teamet säkerställer du att utbildningarna håller hög kvalitet och möter byggbranschens behov. Du kommer bland annat att: Planera genomförandet av utbildningar Administration kopplat till utbildningar Säkerställa att innehållet är aktuellt och relevanta enligt branschens krav Ha kontakt med skolor, lärare och arbetsgivare Följa upp resultat och arbeta med ständiga förbättringar Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av utbildning, gärna inom YH utbildningar eller vuxenutbildning. Du är självständig och har lätt för att skapa struktur och driva processer framåt. Du är även van att samarbeta med olika aktörer och är en trygg kommunikatör, både muntligt och skriftligt. Vi tror att du har: Erfarenhet av att leda eller samordna utbildningsinsatser God organisatorisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt Förmåga att skapa engagemang och bygga relationer God digital kompetens och vana av att arbeta i digitala verktyg Det är meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen eller liknande tekniskt yrkesområde. Om Byggföretagen Byggbranschens utbildningscenter är en del av Byggföretagen och verkar för att säkra kompetensförsörjningen inom bygg- och anläggningsbranschen. Vi arbetar med att ta fram och erbjuda branschnära utbildningar av hög kvalitet, i nära samverkan med företag och skolor. Hos oss får du arbeta i en dynamisk miljö där du är med och gör verklig skillnad för både individer och företag. START: September OMFATTNING: Heltid STAD: Malmö URVAL: Sker löpande KONTAKT: Oskar Norberg Intresserad? Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringsprocessen utförs av Professionals Nord, och alla frågor kring tjänsten hänvisas till [email protected]
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen på Försäkringskassan söker dig som är engagerad och har erfarenhet från att arbeta med rekrytering, kompetensförsörjning och chefsstöd för att tillsammans med kompetenta kollegor utveckla myndighetens HR-arbete. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. HR-arbetet bedrivs myndighetsövergripande och tillsammans med myndighetens samtliga avdelningar. Verksamhetsområdet bemanning och rekrytering har till uppdrag att ansvara för myndighetens strategiska kompetensförsörjning med fokus på att attrahera och rekrytera. Vi ansvarar för rekryteringsprocessen, olika sätt att bemanna och myndighetens arbetsgivarprofilering. I uppdraget ingår ett ansvar för myndighetens kompetensförsörjningsstrategi, avdelningarnas kompetensförsörjningsplaner samt hur Försäkringskassan långsiktigt och strategiskt ska arbeta med olika sätt att bemanna och rekrytera för att möta och tillgodose myndighetens behov av kompetens, idag och i framtiden. Kompetensförsörjning, rekrytering och chefsstöd Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Bemanning och rekrytering med placering inom Bemannings och rekrytering enhet 2 i Malmö. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att tillhandahålla ett kvalificerat stöd till myndighetens operativa chefer i rekryterings- och bemanningsarbete inom i hela Sverige. I rollen ansvarar du för att driva rekryteringsprocesserna från start till slut, du coachar och vägleder cheferna i enlighet med vår kompetensbaserade rekryteringsmodell. Som HR-specialist har du ett konsultativt förhållningssätt i arbetet med cheferna samt bidrar till att de följer de lagar och regler som finns kring rekrytering inom staten. Utöver rekryteringsarbetet arbetar du med att stödja cheferna så att de kan bemanna sin verksamhet på ett effektivt sätt. Du arbetar även för att Försäkringskassan ska vara en attraktiv arbetsgivare med god kompetensförsörjning samt deltar aktivt i förändrings- och utvecklingsarbete inom bemanning och rekrytering. I detta arbete kan frågor kring arbetsgivarvarumärke, bemanningsstrategier, avgångssamtal samt arbete med personalomsättning och kompetensförsörjning bli aktuella. Arbetet är uppdelat i lika delar administration och operativt arbete. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen inom personalområdet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har mycket god erfarenhet av rekrytering och att självständigt driva flera rekryteringsprocesser parallellt • agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet • har god kommunikativ förmåga • kan förstå och analysera komplexa frågor • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har förmåga att skapa kontakter och bygga förtroende såväl på distans som i möten. Det är meriterande om du • har kunskap och erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom staten • har god erfarenhet av att arbeta konsultativt och serviceinriktat • har erfarenhet av arbete i rekryteringssystemet ReachMee • har god erfarenhet av att arbeta med och administrera arbetspsykologiska tester. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Malmö. Första intervjun kommer att ske digitalt via Skype vecka 35. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Enhetschef: Rebecka Forslund 010-114 23 90 (för frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen, t.o.m. 18 juli, enhetschef Jenny Nilsson 010-111 43 60 fr.o.m. 28 juli). ST: Eva Taavo 010-112 63 76, Saco-S: Cecilia Silversson 010-115 26 18, Seko: Johanna Grundström 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du rekryterande chefer som finns namngivna i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Gör skillnad. Varje dag. Vill du bli en del av en utvecklande verksamhet där ditt arbete är meningsfullt, omväxlande och utmanande? Då ska du söka dig till oss! På Neonatalavdelningen arbetar du med omsorg och omvårdnad av det lilla barnet i en unik och stimulerande arbetsmiljö. Område neonatal på Skånes universitetssjukhus (Sus) består bland annat av Neonatalavdelning i Malmö och Neonatalavdelning intensivvård i Lund. I Malmö har avdelningen 18 vårdplatser, och här vårdas barn som är födda från graviditetsvecka 28 och framåt. Det kan vara nyfödda sjuka barn eller för tidigt födda barn med varierande vårdbehov, från lätt vård till intensivvård. Vi bedriver allt från intermediärvård med CPAP-behandling till allmän observation och omvårdnad med fokus på tillväxt och amning. Vårdtiden på avdelningen varierar mellan ett par timmar upp till veckor och ibland månader. Vidare bedriver vi en familjecentrerad vård med målet att ge en god vård till alla familjer och i möjligaste mån undvika separation av barn och förälder. - Det bästa med att jobba på neonatal är mixen av arbetsuppgifter, säger Jessica, barnsjuksköterska på Neonatalavdelningen. Allt från det akuta med det lilla nyfödda barnet till att hjälpa föräldrarna att växa i sin nya roll som föräldrar. Man blir aldrig trött på jobbet, finns alltid något nytt att lära sig. Och teamkänslan på neo är oslagbar! Det finns alltid en känsla av att vi gör det tillsammans. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där vi värnar om varandra. Här arbetar vi nära varandra i team där alla yrkeskategorier bidrar med sin specifika kompetens. ARBETSUPPGIFTER Hos oss arbetar sjuksköterskor och barnsjuksköterskor tillsammans med patientnära vård och familjen i centrum. För barnets bästa har vi ett tvärprofessionellt samarbete tillsammans med läkare, barnsköterska, kurator, medicinsk sekreterare, fysioterapeut, psykolog och dietist. I din roll alternerar du mellan intermediärvård och familjevård. På så sätt får du ett varierande, stimulerande och lärorikt arbete. Vi ser positivt på kunskapsutveckling och du erbjuds fortlöpande kompetensutveckling tillsammans med dina arbetskamrater. Under ditt första år som ny medarbetare tillhör du en mentorsledd grupp för att du på ett så bra sätt som möjligt ska känna dig trygg i din yrkesroll. Neonatalvården på Sus är först i landet med att utbilda all personal inom FINE I-II. Detta ger en fördjupad kunskap och inlärning kring barnets beteende och välmående, samt ger redskap till att stötta barnets föräldrar på bästa sätt. Vill du vara med på den resan? Då finns chansen nu! Vi tillämpar en flexibel arbetstidsmodell med timbank. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Det är starkt meriterande om du har specialistutbildning till barnsjuksköterska, eller är legitimerad barnmorska. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är också ett krav. För oss är det värdefullt om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom neonatalvård. Hos oss är mötet med barnet och familjen centralt, och du får en viktig roll i att skapa en trygg miljö för både patienten och dess anhöriga. Vi söker därför dig som är säker i din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt. Du trivs med ett tidvis högt arbetstempo och har en god förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter samt att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Därtill tycker du om att arbeta i team samtidigt som du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vi ser även att du som person är ansvarsfull och värnar om patienterna samt patientsäkerheten. Vidare är det viktigt att ditt arbete utgår från barnets och familjens unika behov och präglas av engagemang, lyhördhet och struktur. Vi önskar att du, liksom vi, värdesätter ett arbete som kännetecknas av eget ansvar, gott bemötande, delaktighet och effektivt samarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister görs inför eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Observera att denna annons finns publicerad under flera olika orter/yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet. ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
WHY OATLY? Across the world people’s consumption habits and diets are evolving to be more plant-based. Enter Oatly, the #1 oat based dairy alternative producer in the world with products spanning multiple categories. We’re determined on being part of the discussion on the long-term future of the food and beverage industry. To keep this movement going, we need more brilliant minds to come work with us to keep the momentum going and the Oatly flowing. Our sole purpose as a company is to make it easy for people to turn what they eat and drink into personal moments of healthy joy without recklessly taxing the planet’s resources in the process. Sustainability, nutritional health and trust are at the heart of what we do. We are building a culture that constantly upgrades each other so we can upgrade the planet. This is a company that shows great respect and a fearless approach to make positive change. Does this feel exciting? Well, this is where you come in. WHAT WE NEED YOU TO DO We're looking for a highly organized and motivated legal assistant to support our in-house legal team. You'll handle administrative and legal tasks like document preparation, contract management, corporate governance, and coordination across Oatly. This role suits someone who thrives in structure and wants to grow in a corporate legal setting. Here’s the main elements of the role... Provide day-to-day administrative support to the legal team, including scheduling, meeting preparation, and filing Assist in drafting and proofreading a wide range of legal documents and in coordinating multiple signature processes. Organize and maintain legal records and databases, including version control and archiving of contracts and agreements Prepare documentation for company governance matters, such as board and shareholder meetings Support legal team in handling internal queries from key business partners Coordinate with external counsel, notaries, and regulatory authorities Maintain and monitor legal calendar including filing deadlines and corporate governance events Monitor and coordinate incoming legal requests from business Maintain confidentiality and ensure data security for all legal documentation But, you know. These are just the things we can think of right now! This might be the job today, but tomorrow brings more change, so being light on your feet and willing to embrace the unknown is a verrrrrry big help. In this role, you will report to the Group Legal Counsel and be based at our Malmö HQ. Remote work from within Sweden is possible, although Malmö is preferred. This next section is for all the bullet point lovers out there: WHAT WE NEED YOU TO BRING TO THE TABLEWe are looking for you who have at least 2 years of experience in a legal support role (or a similar administrative support role) ideally in a publicly traded company or law firm, but also potentially in an accounting, consulting, or financial organization, court or regulatory authority. Other key competencies & experiences: University degree in business administration, law or equivalent education Strong attention to detail and excellent organizational skills Ability to manage multiple priorities in a structured manner Understanding of legal processes including Swedish corporate law basics and general corporate entity management Proficient in Microsoft Office (especially Word and Excel); experience with contract or document management systems is a plus Fluent in Swedish and English, both written and spoken WHO WE NEED YOU TO BEWe think your oatsomeness is built upon the following qualities: You are a passionate advocate for sustainability who strives to create societal shifts and drive the plant-based revolution. You are highly collaborative and understand that our success as a company depends on our ability to work together to find innovative solutions. You are comfortable with a dynamical work environment and energized by the challenge of building something lasting that benefits both the world and its people. To be the perfect fit for Oatly, we believe you have a thirst for knowledge and with a hands-on approach, even in times of rapid change. Your social competence allows you to work effectively both independently and collaboratively. Finally,we hope that you share our values and have a great interest to carry out our mission in order to make the world a little bit better. Another bulleted list felt redundant, so we made this page talking about all the benefits we offer to sweeten the deal of working with us before you apply – if you're curious, check out this fancy page right here! YOUR APPLICATION Phew! Well done if you’ve got this far. We’re glad we’ve still got your attention because we’ve got one last super important point to make. As you can probably tell, we’re a norm-breaking company. For us, diversity and differences are an obvious asset. We know that amazing candidates can sometimes be put off applying for a job unless they can tick every box, and that makes us really sad. So please trust your gut and pop in your application if it’s feeling right. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun! Last day of application: 11th of July. We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone! THE OATLY WAY Oatly is a company built on the idea of change. Our mission is to make it easy for people to eat better and live healthier lives without recklessly taxing the planet’s resources. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China and the US, our products are available in more than 50 countries. Love Oatly XOXO #LI-TA1
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp! Just nu söker vi en Gruppträningsansvarig på 100 % till vårt team i Region Syd. Rollen utgår ifrån våra gym i Malmö, Skurup, Landskrona och Helsingborg med omnejd och du rapporterar till central gruppträningschef. Notera att rollen är ett vikariat som sträcker sig över ett år. Ditt uppdrag Som Gruppträningsansvarig har du ett helhetsansvar för gruppträningsverksamheten inom ditt område och ansvarar för ca 100 instruktörer. Du rekryterar, coachar och leder teamet av instruktörer och ansvarar för schemaläggning, kvalitet och utveckling – allt för att skapa en inspirerande medlemsupplevelse. Du är både operativ och strategisk, och du leder själv gruppträningspass varje vecka för att vara nära både verksamheten och medlemmen. Du har personalansvar och rapporterar till Gruppträningschef, med nära samarbete med distriktschef och gymansvariga. Du ingår även i ett större nätverk med kompetensteam och STC:s centrala träningsorganisation. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda, coacha och utveckla instruktörsteamet. Planera och optimera gruppträningsscheman baserat på beläggningsgrad och medlemsdata. Rekrytera, introducera och kvalitetssäkra nya instruktörer. Följa upp KPI:er (beläggning, NPS, eNPS, deltagande) och driva förbättring. Initiera och driva event, konceptlanseringar och releaser. Hantera budgetförslag, löneattestering och dokumentation i samråd med HR. Samarbeta med gymansvariga för att säkerställa helheten i medlemsupplevelsen. Tjänsten innebär flexibilitet i arbetstid – dagtid, kvällar och helger – där du finns på plats när medlemmarna tränar. Vem är du? Du är en engagerande ledare som älskar att inspirera både instruktörer och medlemmar. Du har erfarenhet av att bygga team, gillar struktur men är också van att ta snabba beslut. Du är trygg på scen, men också stark i analys och planering. Du brinner för rörelse – och vet att fantastisk gruppträning börjar med bra människor, bra schema och modigt ledarskap. Vi söker dig som har: Erfarenhet av att leda personal inom träningsbranschen. Erfarenhet som gruppträningsinstruktör inom flera koncept. Vana vid att arbeta med KPI:er, statistik och schemaläggning. En förmåga att motivera och utveckla andra. God administrativ förmåga och systemvana. B-körkort. Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra gym där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sara Bohman på ([email protected]). Sista ansökningsdag: 2025-07-10 Välkommen med din ansökan!
Gör skillnad. Varje dag. Vill du bli en del av en utvecklande verksamhet där ditt arbete är meningsfullt, omväxlande och utmanande? Då ska du söka dig till oss! På Neonatalavdelningen arbetar du med omsorg och omvårdnad av det lilla barnet i en unik och stimulerande arbetsmiljö. Område neonatal på Skånes universitetssjukhus (Sus) består bland annat av Neonatalavdelning i Malmö och Neonatalavdelning intensivvård i Lund. I Malmö har avdelningen 18 vårdplatser, och här vårdas barn som är födda från graviditetsvecka 28 och framåt. Det kan vara nyfödda sjuka barn eller för tidigt födda barn med varierande vårdbehov, från lätt vård till intensivvård. Vi bedriver allt från intermediärvård med CPAP-behandling till allmän observation och omvårdnad med fokus på tillväxt och amning. Vårdtiden på avdelningen varierar mellan ett par timmar upp till veckor och ibland månader. Vidare bedriver vi en familjecentrerad vård med målet att ge en god vård till alla familjer och i möjligaste mån undvika separation av barn och förälder. - Det bästa med att jobba på neonatal är mixen av arbetsuppgifter, säger Jessica, barnsjuksköterska på Neonatalavdelningen. Allt från det akuta med det lilla nyfödda barnet till att hjälpa föräldrarna att växa i sin nya roll som föräldrar. Man blir aldrig trött på jobbet, finns alltid något nytt att lära sig. Och teamkänslan på neo är oslagbar! Det finns alltid en känsla av att vi gör det tillsammans. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där vi värnar om varandra. Här arbetar vi nära varandra i team där alla yrkeskategorier bidrar med sin specifika kompetens. ARBETSUPPGIFTER Hos oss arbetar sjuksköterskor och barnsjuksköterskor tillsammans med patientnära vård och familjen i centrum. För barnets bästa har vi ett tvärprofessionellt samarbete tillsammans med läkare, barnsköterska, kurator, medicinsk sekreterare, fysioterapeut, psykolog och dietist. I din roll alternerar du mellan intermediärvård och familjevård. På så sätt får du ett varierande, stimulerande och lärorikt arbete. Vi ser positivt på kunskapsutveckling och du erbjuds fortlöpande kompetensutveckling tillsammans med dina arbetskamrater. Under ditt första år som ny medarbetare tillhör du en mentorsledd grupp för att du på ett så bra sätt som möjligt ska känna dig trygg i din yrkesroll. Neonatalvården på Sus är först i landet med att utbilda all personal inom FINE I-II. Detta ger en fördjupad kunskap och inlärning kring barnets beteende och välmående, samt ger redskap till att stötta barnets föräldrar på bästa sätt. Vill du vara med på den resan? Då finns chansen nu! Vi tillämpar en flexibel arbetstidsmodell med timbank. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Det är starkt meriterande om du har specialistutbildning till barnsjuksköterska, eller är legitimerad barnmorska. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är också ett krav. För oss är det värdefullt om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom neonatalvård. Hos oss är mötet med barnet och familjen centralt, och du får en viktig roll i att skapa en trygg miljö för både patienten och dess anhöriga. Vi söker därför dig som är säker i din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt. Du trivs med ett tidvis högt arbetstempo och har en god förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter samt att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Därtill tycker du om att arbeta i team samtidigt som du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vi ser även att du som person är ansvarsfull och värnar om patienterna samt patientsäkerheten. Vidare är det viktigt att ditt arbete utgår från barnets och familjens unika behov och präglas av engagemang, lyhördhet och struktur. Vi önskar att du, liksom vi, värdesätter ett arbete som kännetecknas av eget ansvar, gott bemötande, delaktighet och effektivt samarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister görs inför eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Observera att denna annons finns publicerad under flera olika orter/yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet. ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen Vår Innesäljavdelning är en fantastisk plats att arbeta på där teamkänsla och glädje står i centrum. Här arbetar du tillsammans med både mötesbokare och innesäljare i en inspirerande miljö som präglas av samarbete och gemenskap. Vi sitter i ett sprillans nytt kontor som ger den perfekta inramningen för att trivas och växa. Med stark sammanhållning, bra stöd från kollegor och tydliga utvecklingsmöjligheter kan du räkna med att din karriär tar fart samtidigt som du har kul på vägen. Som Innesäljare kommer du att guida kunder genom hela försäljningsprocessen, från det första intresseväckandet till färdigt avtal, och säkerställa att varje steg sker smidigt och professionellt. Din arbetsdag kommer att präglas av samtal med kunder där ni tillsammans kommer fram till en lösning som passar just dom. Förutom säljmöten innebär tjänsten även att du kommer designa solcellsanläggningar, skapa offerter och följa upp på varje projekt. Vi söker dig som Är erfaren och trygg i din säljroll sedan tidigare. Du behärskar kunddialogen och motiveras av en nöjd kund vid avslutad affär. Du är social och trivs i en fartfylld roll där du får forma din egen lön. Vi tror att du Viss arbetslivserfarenhet inom försäljning Har god telefonvana samt datavana Behärskar svenska och engelska Meriterande Erfarenhet av att jobba i CRM-system Har jobbat inom solcellsbranschen tidigare Övrigt START: Enligt överenskommelse PLATS: Malmö (huvudkontoret) OMFATTNING: 100% MÅLLÖN: 40 000 - 45 000 (grundlön + provision) 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.
Vill du ta första steget till att utvecklas som ledare? Hos oss kan du göra karriär inom snabbmatsbranschen och samtidigt få en av marknadens bästa ledarskapsutbildningar. Vem är du? För att trivas hos oss är du serviceinriktad och gilla ett högt arbetstempo. Du har en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra genom arbetsglädje med fokus på resultat och mål. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Din roll som driftledare innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar som ett team för att våra gäster ska få en upplevelse i världsklass. Du har överblick över restaurangens alla områden vilket innefattar kök, kassa och restaurangdel samt den yttre miljön runt restaurangen. Du ansvarar för planering, bemanning, utbildning och kontroll av restaurangens drift. Under handledning av restaurangchefen lär du dig jobbet och verksamheten steg för steg på de olika stationerna samt genom våra interna utbildningar. Vad erbjuder vi? Ett fartfyllt jobb där du driver ett sammansvetsat team och utvecklas som ledare. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt ett chefstillägg. Som driftledare får du ta del av våra praktiska och teoretiska ledarskapsutbildningar. Du får också möjlighet att ansöka till vårt utbildningsprogram för blivande restaurangchefer. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss innebär det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Vi lanserade i våras våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap och detta genomsyrar det dagliga arbetet på MAX. Välkommen att söka! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Gör skillnad. Varje dag. Vill du bli en del av en utvecklande verksamhet där ditt arbete är meningsfullt, omväxlande och utmanande? Då ska du söka dig till oss! På Neonatalavdelningen arbetar du med omsorg och omvårdnad av det lilla barnet i en unik och stimulerande arbetsmiljö. Område neonatal på Skånes universitetssjukhus (Sus) består bland annat av Neonatalavdelning i Malmö och Neonatalavdelning intensivvård i Lund. I Malmö har avdelningen 18 vårdplatser, och här vårdas barn som är födda från graviditetsvecka 28 och framåt. Det kan vara nyfödda sjuka barn eller för tidigt födda barn med varierande vårdbehov, från lätt vård till intensivvård. Vi bedriver allt från intermediärvård med CPAP-behandling till allmän observation och omvårdnad med fokus på tillväxt och amning. Vårdtiden på avdelningen varierar mellan ett par timmar upp till veckor och ibland månader. Vidare bedriver vi en familjecentrerad vård med målet att ge en god vård till alla familjer och i möjligaste mån undvika separation av barn och förälder. - Det bästa med att jobba på neonatal är mixen av arbetsuppgifter, säger Jessica, barnsjuksköterska på Neonatalavdelningen. Allt från det akuta med det lilla nyfödda barnet till att hjälpa föräldrarna att växa i sin nya roll som föräldrar. Man blir aldrig trött på jobbet, finns alltid något nytt att lära sig. Och teamkänslan på neo är oslagbar! Det finns alltid en känsla av att vi gör det tillsammans. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där vi värnar om varandra. Här arbetar vi nära varandra i team där alla yrkeskategorier bidrar med sin specifika kompetens. ARBETSUPPGIFTER Hos oss arbetar sjuksköterskor och barnsjuksköterskor tillsammans med patientnära vård och familjen i centrum. För barnets bästa har vi ett tvärprofessionellt samarbete tillsammans med läkare, barnsköterska, kurator, medicinsk sekreterare, fysioterapeut, psykolog och dietist. I din roll alternerar du mellan intermediärvård och familjevård. På så sätt får du ett varierande, stimulerande och lärorikt arbete. Vi ser positivt på kunskapsutveckling och du erbjuds fortlöpande kompetensutveckling tillsammans med dina arbetskamrater. Under ditt första år som ny medarbetare tillhör du en mentorsledd grupp för att du på ett så bra sätt som möjligt ska känna dig trygg i din yrkesroll. Neonatalvården på Sus är först i landet med att utbilda all personal inom FINE I-II. Detta ger en fördjupad kunskap och inlärning kring barnets beteende och välmående, samt ger redskap till att stötta barnets föräldrar på bästa sätt. Vill du vara med på den resan? Då finns chansen nu! Vi tillämpar en flexibel arbetstidsmodell med timbank. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Det är starkt meriterande om du har specialistutbildning till barnsjuksköterska, eller är legitimerad barnmorska. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är också ett krav. För oss är det värdefullt om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom neonatalvård. Hos oss är mötet med barnet och familjen centralt, och du får en viktig roll i att skapa en trygg miljö för både patienten och dess anhöriga. Vi söker därför dig som är säker i din yrkesroll och har ett positivt förhållningssätt. Du trivs med ett tidvis högt arbetstempo och har en god förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter samt att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Därtill tycker du om att arbeta i team samtidigt som du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vi ser även att du som person är ansvarsfull och värnar om patienterna samt patientsäkerheten. Vidare är det viktigt att ditt arbete utgår från barnets och familjens unika behov och präglas av engagemang, lyhördhet och struktur. Vi önskar att du, liksom vi, värdesätter ett arbete som kännetecknas av eget ansvar, gott bemötande, delaktighet och effektivt samarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister görs inför eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer