Lediga jobb i Mariestad

Sök totalt 119 lediga jobb i Mariestad

Musiklärare i cello till Kulturskolan
MARIESTADS KOMMUN
Gymnasielärare

Vill du vara med och utveckla framtidens kulturliv?  Kulturskolan är en plats för personlig utveckling. Här erbjuder vi undervisning inom musik, teater, bild och form, cirkus, spelprogrammering samt scenproduktion. Vår målsättning är att skapa kreativa möten i en öppen och skapande miljö. Vi vill stimulera barn och ungdomar genom konstnärligt arbete så att de får känna glädje i sitt eget kulturella uttryck.  Vi söker nu en engagerad och kreativ lärare med kompetens inom cello och ensemble för en tillsvidaretjänst på 45%. Tjänsten kan komma att utökas beroende på kompetenser och erfarenheter . ARBETSUPPGIFTER Kulturskolan är beläget i en vacker byggnad på Drottninggatan i centrala Mariestad, granne med stadsbiblioteket och med närhet till Mariestads Teater.  Som lärare hos oss arbetar du med elever från skolålder upp till 19 år som befinner sig och på olika kunskapsnivåer. I denna roll ansvarar du för undervisning i cello och leder ensembler. Du bidrar till att skapa en stimulerande och inspirerande lärmiljö där elevernas kreativitet och musikaliska utveckling står i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarutbildning inom musik eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du är en skicklig cellist med erfarenhet av instrumental undervisning samt av att leda ensembler. Färdigheter i fler instrument och god genrebredd är meriterande.  Som person är du kreativ, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du har en vilja och nyfikenhet att utveckla Kulturskolans undervisningsformer. Du har lätt för att kommunicera med både elever och vårdnadshavare samt besitter en hög digital mognad.  Vad kan vi erbjuda dig? Förutom att få möjlighet att arbeta med inspirerande och trevliga kollegor kan vi erbjuda dig: Friskvård Löneväxling till pension Förmånscykel Tillgång till gratis inomhus- och utomhusbad Försäkringsförmåner När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser.  Vid arbete med barn och unga efterfrågas utdrag ur belastningsregistret. Provanställning kan komma att tillämpas.  Rekryteringsarbetet påbörjas i början av augusti. Varmt välkommen till oss på kulturskolan! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Idag
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kökshjälp med erfarenhet.
Hotell Vänerport AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker någon med erfarenhet av köksarbete som kan bidra till ett effektivt och välfungerande kök. Arbetsuppgifter: Kökshjälp kan innefatta allt från att förbereda råvaror (skölja, skala, hacka) till att assistera vid matlagning och ansvara för enklare uppgifter som salladsbufféer. Du är flexibel, ansvarstagande och har lätt för att arbeta både självständigt och i team. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Idag
Sista ansökan:
25 juli 2025
Fysioterapeut/Sjukgymnast
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Välkommen till Närhälsan Mariestad rehabmottagning. Vi är en arbetsgrupp bestående av fysioterapeuter/sjukgymnaster, arbetsterapeuter och kanslist med bred kompetens och stort engagemang. Vi behöver nu förstärka vår arbetsgrupp med en legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Mariestad är småstaden med livskvalitet. Mariestad omges av Sveriges största insjöskärgård och det är nära till naturupplevelser. Det finns ett rikt föreningsliv med verksamhet inom idrott, kultur och fritid.  Mariestad står i startgroparna med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer innebära stora möjligheter för staden att växa och utvecklas. Läs gärna mer om kommunen på Mariestad - Mariestad Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Som ny medarbetare får du en mentor som introducerar dig på arbetsplatsen och i ditt arbete. Det avsätts tid för stöd och reflektion tillsammans med kollegor. På arbetsplatsen har vi avsatt tid för utvecklingsarbete för att ständigt utveckla och förbättra våra arbetssätt och på bästa sätt möta kundernas behov. Vi har regelbunden internutbildning och praktiska handledningstillfällen. En god arbetsmiljö, där vi är måna om varandra, trivs och utvecklas är viktigt för oss. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Dina arbetsuppgifter är att undersöka, diagnostisera och behandla patienter i alla åldrar. Vanliga tillstånd hos patienter du som fysioterapeut möter är: besvär och skador från hela rörelseapparaten, smärta, neurologi, idrotts- och motionsskador samt psykisk ohälsa. Arbetet innefattar även förskrivning av hjälpmedel. Arbetet är förlagt på mottagningen, digitalt samt via hembesök. Visst arbete är möjligt att utföra på distans efter överenskommelse. Behandling av patient sker individuellt, i grupp eller i team tillsammans med arbetsterapeut. Tillsammans med patient läggs en personlig plan för rehabiliteringen. Arbetet innefattar ett tätt samarbete med andra professioner, både på den egna mottagningen och med andra samverkansparter. Du och dina kollegor ansvarar tillsammans med chefen för verksamhetens utveckling i ett ständigt pågående förbättringsarbete.  Om dig Du är legitimerad fysioterapeut. Har du tidigare erfarenhet inom yrket och primärvård är det meriterande, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. Vi söker dig som är lyhörd, har en god kommunikationsförmåga och kan identifiera individernas unika behov då du möter många olika människor. Du kan planera ditt arbete på ett effektivt och organiserat sätt utifrån verksamhetens mål. Då arbetsbelastningen varierar och oförutsedda händelser kan uppstå ser vi att du är flexibel samt självständig. För dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga samarbetsparter i arbetet. Du delar även Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.  Övrigt Resor i tjänsten förekommer. B-körkort erfordras. Intervjuer på mottagning kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på mottagningen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Idag
Sista ansökan:
9 juli 2025
Lastbilssäljare Scania
Toveks Personbilar AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. Vill du bli en medarbetare i vårt säljteam och sälja ett av världens starkaste varumärken, Scania lastbilar? Vi söker nu en person som under slutet av 2025 kan påbörja sin tjänst hos oss för att ersätta en pensionsavgång på vårt driftställe i Lidköping. När sedan vårt påbörjade bygge av ny anläggning i Mariestad är slutfört så är tanken att detta istället blir placeringsorten. Tjänsten innebär daglig kontakt med kunder, påbyggare, generalagent och övriga leverantörer samt olika delar av vår egen organisation. Som säljare är du hela tiden företagets ansikte utåt vilket kräver engagemang och ett flexibelt arbetssätt. Du bjuds ständigt på nya utmaningar och variationen i arbetet är omfattande. Toveks Lastbilar är en av Sveriges största privata återförsäljare för Scania och finns representerade Lidköping, Skövde, Mariestad, Vara, Falköping, Motala, Trollhättan, Uddevalla och Åmål.    I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att tillsammans med kunder och påbyggare speca nya fordon utifrån varierande behov. Du ansvarar för affären hela vägen, från prospektering och offert till leverans inklusive hantering av begagnat. En förutsättning för detta är teknisk såväl som ekonomisk kompetens och intresse.  Tillsammans med 8 st andra lastbilssäljare, placerade runt om i distriktet, ingår du i vårt starka team för lastbilsförsäljning där vi sätter kunden i fokus.   Krav är att du som sökande har minst B-körkort. C- och E-körkort är meriterande för tjänsten. En betydande del av arbetet sker digitalt, varför viss datavana är väsentligt. För att lyckas behöver du ha god kännedom om transport- och fordonsbranschen liksom en grundläggande teknisk kunskap om lastbilar och tunga fordon. Större vikt läggs vid personlig lämplighet än formell säljerfarenhet. Vi tror att du som söker drivs av att bygga långsiktiga relationer, är ansvarskännande och strävar efter att överträffa kundens förväntningar.   OM FÖRETAGET Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lärare Hasslerör skola 4-6
MARIESTADS KOMMUN
Grundskollärare

Hasslerör skola är en mindre skola i naturskön miljö som ligger cirka tio kilometer norr om Mariestad. Här arbetar vi utifrån elevens hela skoldag där samverkan skola och fritidshem är centralt. Inför höstterminen söker vi nu en klasslärare för årskurs 4. Vill du vara med i det lilla sammanhanget med stora möjligheter att påverka din egen undervisning? Då kan det vara dig vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Du kommer i denna roll ha din tjänst på mellanstadiet och vara klasslärare för årskurs 4. Här ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen. Årskursen består av 12 elever, därför kommer du delvis att arbeta åldersintegrerat då Hasslerörs skola har små klasser. Arbetslaget arbetar nära varandra i en trygg och familjär skolmiljö.  Tjänsten innebär en ferietjänst på 100 %. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ska du vara legitimerad lärare med behörighet för undervisning i årskurs 4-6. Du har god förmåga att skapa trygghet och studiero för eleverna och vi värdesätter ett tydligt, inspirerande och relationellt ledarskap. Du ser värdet i teamarbete och vill vara med och utveckla skolans verksamhet tillsammans med andra pedagoger samt uppvisar ett professionellt bemötande av både elever, föräldrar och kollegor. Du har lätt för att kommunicera och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Digitala verktyg används i den pedagogiska verksamheten för dokumentation och utveckling och därför är din erfarenhet av digitala verktyg viktig.  När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Rekryteringen sker löpande vilket innebär att intervjuer kan hållas redan under ansökningsperioden. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Igår
Sista ansökan:
16 juli 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Teatertekniker, lärling
MARIESTADS KOMMUN
Ljus-, ljud- och scentekniker

Vill du vara med och utveckla framtidens kulturliv? Kulturskolan är en plats för personlig utveckling. Här erbjuder vi undervisning inom musik, teater, bild och form, cirkus, spelprogrammering samt scenproduktion. Vår målsättning är att skapa kreativa möten i en öppen och skapande miljö. Vi vill stimulera barn och ungdomar genom konstnärligt arbete så att de får känna glädje i sitt eget kulturella uttryck. Vi söker nu en engagerad och kreativ lärling till Mariestads teater för arbete med scenproduktion. ARBETSUPPGIFTER Mariestads teater är en av Sveriges äldsta landsortsteatrar beläget i centrala Mariestad.  Som lärling i scenproduktion kommer du att arbeta med ljud och ljussättning av produktioner på Mariestads teater samt Kulturskolans elevföreställningar. Du kommer vara delaktig i Kulturskolans produktioner från start till genomförande. Målsättningen är att du ska kunna sköta teknisk utrustning och förstå teaterhusets förutsättningar.  Tjänsten en projektanställning på 50% under sju månader med start enligt överenskommelse. Arbetstiden är delvis förlagd till kvällar och helger. KVALIFIKATIONER För denna roll som lärling inom teaterteknik är förkunskaper inom ljud och ljusteknik är ett krav. Som person är du kreativ, flexibel och har lätt för att samarbeta.  Vad kan vi erbjuda dig? Förutom att få möjlighet att arbeta med inspirerande och trevliga kollegor kan vi erbjuda dig: • Friskvård • Löneväxling till pension • Tillgång till gratis inomhus- och utomhusbad • Försäkringsförmåner När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Vid arbete med barn och unga efterfrågas utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer och tillsättning kan komma ske under ansökningstiden så tveka inte att söka redan idag. Varmt välkommen till oss på kulturskolan! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Personlig assistent (vikarie) till en pojke i Mariestad
2U ASSISTANS AB
Personliga assistenter

2U Assistans är en privat assistansanordnare för personer med olika typer av funktionsvariationer där det finns ett behov av extra stöd och service i vardagen. Vårt motto är ”Vi vill och kan bättre”, något vi tillsammans med våra kunder och medarbetare arbetar mot dagligen. En viktig del i detta arbete är en god kontakt mellan administrativ personal, de personliga assistenterna och våra kunder där snabb och kvalitativ service är grunden. Som medarbetare hos oss omfattas du av kollektivavtal och har rätt till friskvårdsbidrag. Tjänsten Vi söker en vikarie för en 6-årig kille i Mariestad. Han bor med sina föräldrar och två äldre bröder i en lägenhet. Assistansen utförs både av anhöriga och externa assistenter. Assistansen sker dygnet runt då han har andningsproblematik. Eftesom det rör sig om ett vikariat så ser vi gärna att du som söker har en uppdaterad HLR -utbildning och kan uppvisa intyg på detta. Förutom tillsyn gällande andning så behöver man även hjälpa till med förflyttningar, personlig hygien, ombyten, matintag via pegg, rörelseträning och arbeta med kommunikation med bildstöd och tecken. Vikariatet beräknass utgöras av en sysselsättningsgrad på 80% eller 32 timmar per vecka. Vem söker vi? Vi söker dig som har god hand med barn/ungdomar och vill göra skillnad för någon annan. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på dig att skapa goda relationer både med killen och hans familj. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ansvar. Som assistent behöver du vara en trygg och stabil person som finns nära honom. Du ska ha en HLR-utbildning och gärnan annan erfarenhet inom vård och omsorg med det är inget krav. Du ska tala svenska eller arbiska, fördel är om du talar båda språken. Meriterande för denna tjänst Tidigare arbetat med barn/ungdomar Erfarenhet av liknande arbete och kan handskas med hjälpmedel Ha goda kunskaper i svenska och/eller arabiska, både i tal och i skrift Krav för denna tjänst HLR-utbildning Ansökningsprocessen Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via e-post. Var god ange "Mariestad eller Annons ID" som rubrik i din ansökan. Vid anställning kommer ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det går att beställa via denna länk; https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Intervjuer hålls löpande så skicka in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Production Supervisor till Framtidsfabriken i Mariestad!
Metsä Tissue AB
Arbetsledare inom tillverkning

Metsä Tissue Metsä Group är en framgångsrik koncern inom skogsindustrin med rötter i de finska skogarna – vårt moderbolag är ett kooperativ av över 90 000 skogsägare. Metsä Groups affärsområde för mjukpapper och mat- och bakplåtspapper, Metsä Tissue, tillverkar hygienprodukter för hushåll och professionellt bruk, samt mat- och bakplåtspapper. Våra högkvalitativa lokalt producerade varumärken – Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA – skapar en renare vardag. Vi välkomnar människor med olika bakgrund och i olika livsfaser. Metsä har plats och möjligheter för många olika talanger oavsett ålder, kön, etnisk bakgrund, sexuell läggning, funktionshinder eller andra egenskaper – Metsä är för alla. Läs mer: metsagroup.com/metsaforall. Production Supervisor till Framtidsfabriken i Mariestad! Vill du vara med och skapa en effektiv och välplanerad produktion, där medarbetarnas kompetens utvecklas och stärks? Vi söker nu Production Supervisor som vill driva utveckling och säkerställa en högkvalitativ och hållbar produktion. Om rollen Som Production Supervisor spelar du en central roll i att utveckla våra medarbetare och säkerställa ett effektivt produktionsflöde inom ett 5-skiftssystem. Du kommer både ha egna ansvarsområden som kan omfatta hela produktionsorganisationen och leda den operativa driften på skiften, främst som ersättare till ordinarie Production Supervisor. Operativt ansvar för produktionsskiften innebär fullt ansvar för tex säkerhet, produktion, kvalitet, yttre miljö i samverkan med skiftgående Production Technician. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ledarskap och coachning av produktionsmedarbetare. Bemanningsplanering för att säkerställa rätt resurser vid rätt tidpunkt. Kompetensutveckling och utbildningsplanering för att stärka teamens kunskap. Produktionsuppföljning och optimering av arbetsflöden. Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa effektiv kommunikation och samverkan. Du kommer att arbeta nära produktionsteamet och ha en aktiv roll i verksamhetens utveckling. Du rapporterar till Produktionschef, och arbetstiden är primärt förlagd till 2-skift på vardagar. Under exempelvis semesterperioder eller vid behov kommer du att arbeta inom 5-skiftssystemet. Vem är du? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ledarskap och utveckling av människor. Du är strukturerad, kommunikativ och har en naturlig förmåga att skapa engagemang i teamet. En hög medvetenhet om säkerhet och att leva upp till standarder och rutiner är naturligt i ditt arbetssätt och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, gärna i skiftgång, och är van att arbeta med både operativa och strategiska frågor. Du har god förståelse för arbetsrätt, är van att hantera rekryterings-och introduktionsprocesser samt är trygg i att hantera personalärenden av olika slag. Din förmåga att planera, coacha, följa upp och samverka med kollegorna på olika skift gör dig till en viktig del i vår fortsatta utveckling. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning alternativ annan relevant erfarenhet. Du kommer att kommunicera internt och externt i en internationell miljö, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i denna roll behöver du: Vara en engagerad och tydlig ledare Ha god planerings- och organisationsförmåga Kunna kommunicera effektivt med olika intressenter Ha erfarenhet av bemanningsplanering och kompetensutveckling Vara lösningsorienterad och trygg i förändring Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en varierad och utvecklande roll i en verksamhet där människan står i centrum. Du blir en del av ett engagerat och samarbetsinriktat team där vi tillsammans arbetar för att skapa en hållbar och effektiv produktion. Vi ger goda möjligheter till kompetensutveckling och erbjuder ett ledarskap som bygger på tillit, ansvar och långsiktig utveckling. Vill du veta mer? Kontakta Production Manager, Helena Södervall på [email protected] eller 076-5270410 Så här söker du tjänsten Vi tillämpar anonym rekrytering. Läs mer om hur det fungerar och varför vi använder det: www.metsagroup.com/anonymousrecruitment Om dina meriter och personlighet överensstämmer med ovan – skicka in din ansökan via länken "Ansök". Observera att bilagor inte syns i anonym rekrytering före intervjufasen, så fyll i ansökningsformuläret noggrant. Ansökan är öppen till och med 2025.07.15 och urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig – varmt välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Leg. Optiker till Synsam Mariestad 50-100%

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
23 september 2025