Lediga jobb i Mark
Sök totalt 63 lediga jobb i Mark
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Vi söker dig som vill arbeta tillsammans med oss på Närhälsan Horred vårdcentral. Horreds vårdcentral är en arbetsplats med stabil bemanning, ett gott samarbete i gruppen och med ett mycket gott betyg från våra patienter. Vi är en liten vårdcentral med cirka 3500 listade invånare. Idag är vi 12 anställda som arbetar i en positiv arbetsmiljö med humor och laganda. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen spänner sig över ett brett arbetsfält och omfattar det allmänmedicinska området där du möter patienter i alla åldrar och situationer. Du arbetar hälsofrämjande, rådgivande och behandlande i första linjens vård, både via telefon, hembesök, digitala vårdmöten och på mottagningen. Arbetet sker genom både akut och planerad verksamhet. Du arbetar till stor del självständigt med egen mottagning där du triagerar, behandlar och följer upp patienter. Ett nära samarbete sker med dina kollegor på enheten och tvärprofessionellt i teamet, men även tillsammans med andra aktörer såsom hemsjukvård och annan specialistvård. Tillsammans med vårdcentralsledningen ansvarar ni för att utveckla och driva verksamheten framåt. Att utbilda framtidens kollegor är en viktig och givande del av vårt uppdrag, därför ingår även handledning av studenter som del i din roll på vårdcentralen. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning till distriktssköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom primärvård och/eller har handledarutbildning 7,5 hp, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. Vi söker dig som tar initiativ i arbetet och är trygg med att fatta egna beslut. Du är noggrann, har en god problemlösande förmåga och kan på ett effektivt sätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. I arbetet möter du många patienter därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har en vilja att hjälpa andra. Vi tror också att du trivs med teamarbete och för dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga kontakter. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift, samt är en engagerad och god lyssnare vid så väl digitala möten som besök på mottagningen. Vi ser gärna att du har ett intresse för digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Intervjuer på vårdcentral kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på vårdcentralen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Som elevassistent kommer du att arbeta nära en ungdom som använder rullstol och som har ett omfattande vårdbehov. Ditt uppdrag omfattar stöd i skolarbetet samt hjälp med medicinering, sondmatning, toalettbesök och ombyte. Eleven kommer att vara knuten till en särskild undervisningsgrupp. De dagar eleven är frånvarande tjänstgör du som resurs i vår särskilda undervisningsgrupp som stöd för övriga elever. Där arbetar du både pedagogiskt och praktiskt med eleverna och ger stöd efter deras behov. Du kommer också att ha mentors ansvar för några elever, vilket innebär daglig kontakt med vårdnadshavare och att vara en viktig länk mellan skola och hem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en varm och empatisk personlighet samt ett starkt engagemang för att stötta elever i behov av särskilt stöd. Personlig lämplighet kommer att värderas högt. Vi ser gärna att du är kvinna, då eleven själv önskar och har behov av detta. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd, inklusive personlig omvårdnad. Erfarenhet av medicinsk omvårdnad (såsom medicinering, sondmatning och personlig hygien) är meriterande. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du intresserad av rollen som Apotekschef och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utveckla ditt ledarskap? Välkommen till Apotek Hjärtat! Din roll som apotekschef på Hjärtat Som Apotekschef på Hjärtat ansvarar du för resultat-, drift-, personal- och farmaceutiska frågor på ditt apotek. Du leder ditt team mot att uppnå ditt apoteks ekonomiska mål. För att nå dit coachar och motiverar du personalen i deras dagliga arbete och utveckling. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - regionchefen berättar Nu har du möjligheten att vara med på resan och starta upp ett nytt apotek i ICA Kvantum Skene. Den 27 november slår vi upp portarna och jag söker nu efter en ledare som vill leda apoteket till succe. Du får vara med och rekrytera din egna personalgrupp från start och därmed ha alla möjligheter för att skapa en stabil grund med fantastiska medarbetare redan från start. Apoteket kommer ligga vid ICA Kvantum i Skene som har ett stort kundunderlag och målet är så klart att göra dessa kunder även till Hjärtats kunder. Vi kommer till en början ha öppet 8-19 på vardagar, 9-15 på lördagar och 10-15 på söndagar. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär och vill utveckla dina ledaregenskaper eller så är du en erfaren ledare. Du känner igen dig i beskrivningen: Som ledare är du drivkraftig med ett affärsmässigt tänkande Du är effektiv, initiativrik, mål- och resultatorienterad och ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv Du har förmågan att motivera, stödja och utveckla andra Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktperson: Hanna Homman Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Som studiehandledare i Marks kommun handleder du kommunens elever i åk 1-9 samt på Marks gymnasieskola. I din roll som studiehandledare ingår du i ett arbetslag med övriga modersmålslärare/studiehandledare i kommunen. Du har nära samarbete med klasslärare och övrig personal på den skola eleven befinner sig på. KVALIFIKATIONER Som studiehandledare ska du kunna bra svenska muntligt och skriftligt, kunna ditt modersmål väl, muntligt och skriftligt och ha körkort. Om du är legitimerad lärare så är detta meriterande, men du som väntar på din legitimation eller är obehörig med annan kvalifikation är också välkommen att söka. Du är en förebild för barn och unga och värdesätter förtroendefulla relationer samt har höga förväntningar på eleverna som en utgångspunkt för framgångsrikt lärande. Det är viktigt i rollen som studiehandledare att du har en väl utvecklad pedagogisk förmåga. Du har god förståelse för hur barn och ungdomar tar till sig kunskap och om olika förutsättningar för lärande. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten. Du är kreativ, självständig, flexibel och stresstålig och du har lätt för att skapa kontakt och samarbeta med såväl elever som kollegor och vårdnadshavare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. God datavana och digital kompetens är en förutsättning. Lärarlegitimation är meriterande. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER I din roll som modersmålslärare ingår du i ett arbetslag med övriga modersmålslärare i kommunen. Som modersmålslärare i Marks kommun undervisar du kommunens elever i åk 1-9 samt på Marks gymnasieskola. Undervisningen genomförs på olika skolor, beroende på var i kommunen de aktuella eleverna är bosatta. Även studiehandledning, enskilt och i grupp, ingår ofta i uppdraget. Undervisningsgrupperna kan bestå av elever i olika åldrar och med varierande förkunskaper. I tjänsten ingår också mycket föräldrakontakter samt närvarorapportering, lektionsplanering etc. i skolportalen Vklass. KVALIFIKATIONER Som modersmålslärare ska du kunna bra svenska muntligt och skriftligt, kunna ditt modersmål väl, muntligt och skriftligt och ha körkort. Om du är legitimerad lärare så är detta meriterande, men du som väntar på din legitimation eller är obehörig med annan kvalifikation är också välkommen att söka. Du är en förebild för barn och unga och värdesätter förtroendefulla relationer samt har höga förväntningar på eleverna som en utgångspunkt för framgångsrikt lärande. Det är viktigt i rollen som modersmålslärare att du har en väl utvecklad pedagogisk förmåga. Du har god förståelse för hur barn och ungdomar tar till sig kunskap och om olika förutsättningar för lärande. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten. Du är kreativ, självständig, flexibel och stresstålig och du har lätt för att skapa kontakt och samarbeta med såväl elever som kollegor och vårdnadshavare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kunskap om kursplanen i ämnet modersmål, pedagogisk planering och bedömning och betygssättning är meriterande. Du ska också ha god förståelse för läroplanens värdegrund och kunskapssyn och ska kunna förhålla dig till detta. God datavana och digital kompetens är en förutsättning. Lärarlegitimation är meriterande. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Vi behöver nu stärka vårt team och söker just DIG som har ett städöga för det lilla extra samt har ett proffsigt bemötande gentemot både dina städkollegor och våra kunder! Våra kunder är också våra medarbetare då vi alla arbetar för Marks kommun. Det betyder att du kommer att ha nära kontakt med pedagoger, elever, brukare och tjänstemän/kvinnor. Städarbetet utförs både manuellt och maskinellt samt att vi just nu genomför en digitaliseringsresa med autonoma lösningar. Inom vissa områden har vi redan robotskurmaskiner och testar nya typer av andra städrobotar, något som inte kommer ta bort det faktum att vårt arbete ställer krav på vår fysik. Vår arbetsgrupp värdesätter god sammanhållning och ett gott arbetsklimat. Det är även viktigt för oss att vi har roligt tillsammans samt att alla medarbetare har en viktig roll att fylla. Vi värdesätter samarbete genom att vara engagerade, utvecklande och omtänksamma. Vi arbetar utifrån ett grundat verksamhetsperspektiv där alla är en del av en helhet. Arbetstid är förlagt under vardagar med varierande start- och sluttider. KVALIFIKATIONER Du som söker skall ha tidigare erfarenhet av städning. Det är meriterande om du har någon form av utbildning samt certifiering enligt PRYL/SRY men är inget krav för tjänst. Vi ställer krav på körkort samt att man har tillgång till bil då det krävs att man kan transportera sig mellan olika arbetsplatser. För att lyckas i ditt uppdrag söker vi dig som: • Har en positiv grundsyn och är både professionell samt trygg i din yrkesroll. • Har ett starkt engagemang, är serviceinriktad samt noggrann i ditt utförande av arbetet. • Är lugn och tydlig i din kommunikation samt är lyhörd gentemot kundens behov. Du har även lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare samt har förmågan att arbeta både enskilt och i grupp. • Har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du har god förmåga att fatta egna beslut samt planerar och prioritera om arbetet när det krävs. • Har förmågan att lyfta blicken och se hela verksamhetens behov för att nå resultat, tidsramar och uppsatta mål. • Har förmåga att se dina egna utvecklingsområden och tar ansvar för att tillföra dig nya kunskaper. • Det krävs att du kan kommunicera och uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt i det svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande under v.30 och framåt. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du en person som värdesätter flexibilitet och ansvarstagande samtidigt som du har en fallenhet för ordning och reda? Är du dessutom en bilentusiast som alltid strävar efter att erbjuda den bästa servicen? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Vilka är Måltidsfabriken? Måltidsfabriken AB är ett företag som idag erbjuder måltidsservice till offentlig sektor och privata företag. Med verksamhet etablerad i 18 orter runt om i Sverige befinner vi oss i en mycket expansiv fas. Vårt företag utför främst måltidstransporter åt kommuner där vi har regelbundna transporter som kräver en hög grad av självständighet och eget ansvar. Vi söker nu efter en person som vill vara en del av vårt team och utföra dessa transporter på ett noggrant och effektivt sätt. Du kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa högsta kvalitet i våra leveranser och följa ett schema anpassat efter våra kunders behov. Erfarenhet av måltidsleveranser är meriterande men inget krav. Vi söker en kandidat som uppfyller följande krav: Ansvarstagande och plikttrogen med en stark arbetsmoral och förmåga att utföra uppgifter till högsta standard. Har en förmåga för att hantera flera bollar samtidigt och trivs med att lösa utmaningar. Drivs av att arbeta i högt tempo och trivs med en dynamisk arbetsmiljö. Följer processer och rutiner noggrant och effektivt för att säkerställa en smidig verksamhet. Flexibel för att hantera förändringar och snabbt anpassa sig till nya situationer. Fysiskt kapabel med förmågan att hantera tunga lyft om det behövs. Innehavare av ett giltigt B-körkort för manuell växellåda. Detta är en deltidstjänst som är färst förlagd på helger och kräver att du är tillgänglig minst en - två dagar i veckan och kan hoppa in mer än så vid behov. Vi söker någon som är flexibel, pålitlig och ansvarsfull, och som alltid sätter kunden i första hand. Om du tror att du är rätt person för denna position och vill vara en del av vårt team, tveka inte att skicka in din ansökan!
Vi är ett gott gäng på idag 6 personer som söker en svetsare till vårt gäng då vi expanderar. Vi söker dig som vill jobba med specialprojekt med korta ledtider och höga krav på kvalitet. Vi ser att du är självständig, har god förmåga att fatta egna beslut och arbeta utifrån ritningsunderlag samt 3d filer. Erfarenhet av arbete med prototyper och att ställa om mellan olika produkter är meriterande. Vi tillämpar arbetsprov samt provanställning. Rekrytering sker löpande.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Fagared tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosociala problem, kriminalitet och missbruk. Vi har avdelningar i Lindome, i Öxnevalla och i Göteborg. Arbetsbeskrivning Passa på att prova ett intressant jobb som visstidsanställd behandlingsassistent med nattjänstgöring på SiS Ungdomshem Fagared i Öxnevalla, Marks kommun. Arbetet syftar till att ge våra ungdomar god omvårdnad och omsorg dygnet runt. Nu söker vi flera nya medarbetare som kan jobba nätter på både vardagar och helger enligt schema. Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Som nattvak är du med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls under natten enligt våra rutiner och övervakar avdelningen samt institutionsområdet. Du assisterar dagpersonalen med kvällsrutinerna på avdelningen, ansvarar för att svara i telefon samt dokumenterar. Utöver detta ingår att utföra städuppgifter enligt upprättad städrutin. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema, natt - vardagar och helger. Som ny medarbetare kommer du att genomgå en anpassad utbildning. Utbildningen inkluderar en handledd introduktion och konflikthantering mm, som rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatisk förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i en utsatt livssituation t.ex. inom psykiatri, HVB- verksamhet, eller vård- och omsorg. • B- körkort • God svenska i tal och skrift På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en visstidsanställning upp till 12 månader. Omfattningen är på upp till 100%. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti 2025 SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. Som skadetekniker kommer du vara en del av skadeverkstadsteamet med ett gäng trevliga kollegor, som dagligen utför reparationer på kunders bilar. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att reparera, rikta (riktbänksarbeten), demontera, justera och montera karosseridetaljer mm. Vi söker dig som är utbildad skadetekniker samt har några års arbetslivserfarenhet av yrket. Det är meriterande om du kan rikta, utföra strukturreparationer och du bör ha arbetat med riktbänk. Som anställd hos oss på skadeverkstaden så finns det goda möjligheter att utvecklas och utbildas, utbildning och certifieringen sker både internt och externt. För att trivas i rollen så tror vi att du har ett praktiskt handlag, stort bilintresse och tycker om att lära dig nya saker. Vi söker dig som är noggrann, med god känsla för passform och kvalitet. Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med goda utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder förmåner i form av uppskattade personalrabatter och friskvårdsbidrag. Tillsammans på Toveks Bil vill vi vara våra kunders naturliga val samtidigt som vi har roligt på jobbet och trivs med det vi gör. Vi tror att du som passar in hos oss är en lagspelare och mån om att både du och dina kollegor gör ett bra jobb tillsammans. Tillträde: enligt överenskommelse Arbetsort: Kinna Omfattning: heltid OM FÖRETAGET Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 63 jobb