Lediga jobb i Mark
Sök totalt 61 lediga jobb i Mark
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Montessoriskolan Pärlan erbjuder en dynamisk arbetsplats för engagerade lärare och pedagoger. Vi sätter alltid eleven i centrum och vill ge våra lärare de bästa förutsättningarna att ge kunskaper för framtiden. Vi är en platt organisation med korta ledtider, alltid med fokus på våra elever. Drivs du av eget ansvar och att arbeta med engagerade kollegor? Då är du välkommen att bli en del av vårt team. Arbetsbeskrivning Du är en legitimerad lärare med inriktning mot idrott eller har viljan att bli. Du ansvarar för idrotten från årskurs 3-9. Med fria händer har du möjlighet att forma våra idrottslektioner och skapa de bästa förutsättningar för våra elever. Nyfiken? Hör av dig så berättar vi mer om tjänsten!
Nu söker 7h Elpartner en administratör! 7H Elpartner är en komplett elinstallatör med verksamhetens utgångspunkt i Kinna i Marks kommun. Arbetsområdet sträcker sig i området Borås, Göteborg, Kungsbacka med omnejd. 7H Elpartner startades 2018 med mål att bli ett etablerat elinstallatörsföretag inom flera områden. Idag är vi ca 18 anställda Vi är ett ungt företag som vill framåt. Vi söker därför en positiv person som gillar varierande arbetsuppgifter. Du behöver vara strukturerad och självgående. Rollen innefattar många olika arbetsuppgifter som tex hantering av tidrapporter och leverantörsfakturor, bokning av utbildningar, bokning av service till bilar mm. Vi är väldigt engagerade och måna om våra medarbetare. Vi hoppas att du vill göra denna fantastiska resa tillsammans med oss.
Brinner du för dans eller idrott? Att arbeta som ledare för barn på Be Sporty är fantastiskt. Tusentals söker varje år, men endast ett fåtal blir utvalda. Vi tror att du är en av dem. Ta chansen och få ett meningsfullt och utvecklande extraarbete. Varje termin innehåller 10 kursveckor och kommande termin startar i februari 2024. Be Sporty erbjuder bra villkor för rätt person: Upp till 300 kr/klass Betald förberedelsetid Betald utbildningstid Du blir en del av ett team av talanger med massor av vilja, energi och ansvar Gå gärna in på @besportylife på instagram för att följa livet som ledare på Be Sporty. Ansök idag inför start våren 2024! Tillsammans gör vi skillnad för Sveriges barn.
Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs vill leda den utvecklingen. Är du redo att vara med? Vi söker nu en Fordonsrekondare till vårt center i Hyssna. Är du noggrann, produktiv, lösningsorienterad och gillar en omväxlande vardag? Tveka inte att skicka in din ansökan! Som fordonsrekondare hos Forsbergs... är du en väldigt viktig del av vår verksamhet, då du ingår i rekonditioneringsteamet som förbereder samtliga fordon för försäljning och leverans. Forsbergs Fritidscenter säljer nya och begagnade fritidsfordon och vi gör det med stort engagemang, mångårig erfarenhet, professionellt bemötande och med ett driv utöver det vanliga. Det är värden du som fordonsrekondare förmedlar till våra kunder och kollegor varje dag på jobbet. Du ingår i teamet på rekond och rapporterar till servicechef på centret. Till vardags arbetar du med rekonditionering av husbilar och husvagnar men är även behjälplig där det behövs inom avdelningen. Uppgifter som kan tillkomma är körning av fordon till och från kund eller externa serviceanläggningar. Dessutom delar du ansvar för beställning och inköp av förbrukningsmaterial och utrustning inom avdelningen. Vi söker dig som... alltid vill leverera kvalité och har ett genuint intresse av att vårda kundrelationer. Finns intresse för fritidsfordon är det såklart positivt, men ditt driv och produktivitet är de viktigaste egenskaper vi söker. Som person ser vi gärna att du är effektiv, noggrann och gillar en omväxlande vardag. Du har B- körkort och har du dessutom körkort för tyngre fordon eller släp är det meriterande men inget krav. Låter det som ett jobb för dig? Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag! För frågor kring tjänsten kontakta Peter Larsson, servicechef, på [email protected]. Varför Forsbergs Fritidscenter? Inom KVD-koncernen förenas alla bolag under våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. På Forsbergs fritidscenter hjälper vi varandra och våra kunder, och vi ser att det är tillsammans som vi kan bli snabbare, starkare och bättre. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den. Vi har ett bra kollektivavtal, ett schysst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största importör och återförsäljare av husbilar och husvagnar. Vi har en bred produktportfölj med starka varumärken som Hobby, Frankia, Niesmann Bischoff, Polar, Pilote, Sunlight och Concorde. Vi har funnits i 30 år och finns idag på sju orter i landet. Totalt är vi 150 anställda och del av KVD-koncernen. Läs gärna mer om oss på www.forsbergsfritidscenter.se Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.
I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer. Vi arbetar med visma Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen i Marks kommun rustar sig för framtiden! Vi inrättar en ny tjänst som bemanningsspecialist som ska vara ett direkt konsultativt stöd till chefer i bemanningsplanering och schemaläggning. Tjänsten är strategisk och placeras direkt under verksamhetschef för kompetens och resursverksamheten. Du kommer att agera som förvaltningens expert i schemaplanering, arbeta med support och utbildning i schemaläggningssystemet men även med analys och förbättringsarbete. • Du kommer att stödja chefer på ett strukturerat och systematiskt arbetssätt för att nå en ändamålsenlig bemanning och schemaläggning inom våra verksamheter. • Som bemanningsspecialist ska du följa upp och säkerställa hållbara scheman utifrån kvalitet, arbetsmiljö och ekonomi. • Du ska vara ett operativt stöd till chefer vad gäller schema och bemanning i allt från bemanningskrav och schemaplanering till färdigt schema och uppföljning. • Du kommer fortlöpande att utbilda chefer, stödfunktioner samt medarbetare i bemanningsprocessen. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som bemanningsspecialist skall du ha tidigare erfarenhet av personal och bemanningsekonomi, samt av resursplanering och schemaläggning för personal som arbetar dygnet runt. Du skall även ha stor erfarenhet inom arbetsrättsliga avtal och lagar som styr schemaläggningen samt att du tidigare har arbetat i schemaverktyget Time Care Multi Access. Mycket stor vikt kommer läggas vid de personliga egenskaper och färdigheter som vi bedömer krävs för tjänsten. För att lyckas i uppdraget krävs att du har erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor. Vi ser gärna att du har utbildning som är relevant för uppdraget. • Vi förväntar oss att du är flexibel, strukturerad, och har förmåga att ta egna initiativ till att utveckla nya arbetssätt och rutiner. • Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt. • Du har ett professionellt förhållningssätt, gillar utmaningar, är utvecklingsinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta och leda processarbeten. • Du har en god pedagogisk förmåga och kan förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt. • Du har god förmåga att kommunicera tydligt i både tal och skrift. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
ENHETSCHEF Vi söker dig som vill vara med på vår resa att vidareutveckla och driva vårt relativt nystartade specialboende i Skene, för personer med neurodegenerativa sjukdomar, i första hand Huntingtons sjukdom och yngre med olika slags demenssjukdomar. Som enhetschef blir din roll att organisera och leda verksamheten, vägleda, utveckla och inspirera dina medarbetare. Du ansvarar ytterst för att de boende får insatser som är av god kvalitet och uppfyller kraven på säkerhet samt att verksamheten kännetecknas av god etik och ett respektfullt bemötande. För oss är det viktigt att du tycker om att arbeta nära verksamheten – tillsammans med de boende och medarbetare. Du har en god kommunikationsförmåga och tydlighet i ditt arbetssätt samt förmåga att delegera. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp där Verksamhetschef, Biträdande Enhetschef och Medicinskt Ansvarig Sjuksköterska (MAS) ingår. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. För att söka tjänsten behöver du ha högskoleutbildning som sjuksköterska eller arbetsterapeut, gärna med psykiatri erfarenhet och erfarenhet av arbete med kognitiva funktionsnedsättningar. Tidigare chefs- eller ledar erfarenhet inom verksamhet som bedrivs enligt SOL/LSS, samt kunskap om och intresse för målgruppen är en merit. Du behöver ha lust och driv i att vara med och vidareutveckla vår verksamhet, vilket bland annat innebär att rekrytera medarbetare, bemanningsplanering och schemaläggning. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. I övrigt i rollen som enhetschef, utöver utvecklingen av rutiner och strukturer skall du vara uppdaterad och ansvarig för kvalitetssystem och att kvalitetssäkra verksamheten. Föra dokumentation enligt gällande rutiner och ansvara för att genomförandeplaner uppdateras och efterföljs. Ansvara för arbetsmiljöarbete, hoppa in i verksamheten vid behov, ha löpande kontakt med kommunernas handläggare, med anhöriga, god man och eventuella vårdgivare såsom sjukhus och läkare. Du skall vara delaktig och aktiv i verksamhetens alla delar. Du får bra förutsättningar för stöd och vägledning i ditt arbete och möjlighet till vidareutbildning. Visst budgetansvar ingår i tjänsten. Det är viktigt att du är intresserad av att vara med och utveckla vårt boende tillsammans med oss där förutsättningarna inte alltid är givna. Lite mer av entreprenörskap än givna ramar. Vad är Sorbus Vårdboende? Sobus Vårdboende AB är ett företag som skall verka för ett kvalitativt omhändertagande för personer med Huntingtons sjukdom och yngre personer med olika demenssjukdomar i ålder 20 år– uppåt. Verksamhetschefen har många års erfarenhet av Huntingtons sjukdom och andra neurodegenerativa sjukdomar. Bolagets ägare är också delaktiga i verksamhetens fortlöpande frågeställningar genom aktivt styrelsearbete. Den 1: a mars 2022 öppnade vi vårt nybyggda hus med 12 lägenheter anpassade till målgruppen. Lägenheterna är trivsamt planerade med pentry, badrum och egen uteplats. Lättillgängliga gemensam ytor med vardagsrum, TV rum, kök och behandlingsrum. Personalrum med omklädning, dusch och sovplats. Expedition, besöksrum, personal kök och uteplatser. Allt i en trivsam miljö i samhället Skene med närhet till naturen och centrum. Vi är ett SOL-boende med dygnet-runt-bemanning. Tjänsten Tjänsten är heltid dag, viss beredskapstjänstgöring ingår för sjuksköterska. Tillträde från 1: a februari eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning och kollektivavtal. Vi är medlemmar i Vårdföretagarna. Tillsvidareanställning. Placering: Rönnbärsvägen 3 i Skene, Marks kommun. Skicka ansökan med personligt brev och CV till [email protected] Välkommen med din ansökan senast 4 januari. Vi behandlar ansökningarna efter hand. Kontakt: Verksamhetschef [email protected] Tel. Carina Hvalstedt, 0705–936878 www.sorbusboende.se
Hej! Lumlyx tillverkar, utvecklar och säljer belysning till större delen av Europa. Tillverkningen av belysningen sker i Öxnevalla, Marks kommun. Lumlyx är i en spännande tillväxtfas och söker nu en ytterligare person som är välkommen in i vårat team. Vi söker någon som är driven och inte är rädd för utmaningar. Personen skall vara en del av produktionen för att tillverka armaturer. Viktigt att personen skall kunna samarbeta då vi är ett mindre team. Hör av dig så berättar jag mer, vi syns! MVH Johan Bergelin/ VD
Här blir du inte bara en kollega, utan också viktig del i vårt familjära team! Vår ambition är att alla hem ska få ett bättre inomhusklimat tack vare vår prisbelönta luftrenare . Maskinen vi säljer kan användas helt utan kemikalier, är 100 % återvinningsbar och har en unik renoveringsplan som garanterar att produkten skall fungera länge! – Quality made in Germany! En lysande hållbar framtid Som säljare har du möjligheten att jobba hur mycket du vill – varifrån du vill. Eftersom vi är placerade runtom i hela landet är det viktigt att vi håller daglig kontakt och coaching. Därtill erbjuder vi en av marknadens högsta provisioner, löpande säljutbildningar och goda utvecklingsmöjligheter för varje anställd. Om jobbet Det viktigaste för oss är att våra medarbetare trivs och har kul på jobbet. Eftersom vi inte ses dagligen prioriterar vi att göra roliga saker tillsammans många gånger per år. Vi erbjuder dig: Förbokade kundbesök via vår bokningsavdelning Ett flexibelt jobb med ett individuellt anpassat arbetsschema En fast heltidslön på 24 500 kr/månad En av marknadens bästa provisioner utöver den fasta lönen Löpande säljutbildningar Teambuilding och kickoffer Motiverande tävlingar och företagsresor Körkort och tillgång till egen bil är ett krav! Tidigare erfarenhet av försäljning är givetvis ett plus, men absolut inte ett måste! Vi utbildar dig från där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan! Sökord: säljare, flexibelt schema, fast lön, hög provision, tävlingar, miljövänligt
Visar 1 till 10 av 61 jobb