Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter. Välkommen till Ortopedmottagningen i Mölndal – där varje dag gör skillnad Verksamheten Ortopedi är en del av Sahlgrenska Universitetssjukhuset och finns på tre av sjukhusets tomter. På vår mottagning i Mölndal möter du en dynamisk och specialiserad miljö med fokus på trauma, proteskirurgi, artroskopi, fotkirurgi och osseointegration. Här arbetar ett engagerat team bestående av sjuksköterskor, undersköterskor, gipstekniker, läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och operationskoordinatorer – alla med ett gemensamt mål: att ge våra patienter bästa möjliga vård. Vi erbjuder tidsbokade besök för nybesök, återbesök och inskrivningar inför operation. Dessutom har våra sårsjuksköterskor en egen mottagning, vilket bidrar till en helhetslösning för patientens vårdresa. Ett omväxlande och meningsfullt arbete – med ansvar och utveckling i fokus Som undersköterska på Ortopedmottagningen i Mölndal får du ett självständigt och varierat arbete där du är en viktig del av patientens vårdresa. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat omvårdnadsarbete vid mottagningsbesök, såromläggningar, gipsborttagning, EKG och provtagning. Du får möjlighet att arbeta nära patienten och bidra med din kompetens i varje möte. Utöver det patientnära arbetet ingår även administrativa uppgifter, såsom bokning av besökstider och hantering av patientflöden – en viktig del i att skapa struktur och trygghet i vården. Hos oss får du också möjlighet att ta ansvar och utvecklas i din roll. Alla medarbetare har egna ansvarsområden, och du kommer att bli enhetsombud för miljö – en roll där du får vara med och driva förbättringsarbete och hållbar utveckling på mottagningen. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska med erfarenhet från mottagningsarbete (meriterande) Har ett gott bemötande och trivs med att arbeta i team Är flexibel, ansvarstagande och har ett intresse för ortopedi Har erfarenhet av sårvård Har baskunskap eller är intresserad av att lära dig att gipsa Har god datorvana och gärna erfarenhet av journalsystem Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Från den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor – där framgår också vilka övergångsregler som gäller: https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. Hälso- och sjukvården i Mölndals Stad söker en legitimerad farmaceut för en ny funktion som farmaceut, med fokus på att säkerställa en säker och effektiv läkemedelshantering genom att bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete, inom kommunens verksamheter tillsammans med sjuksköterskorna. Hälso- och sjukvården består av sjuksköterskor och specialistsjuksköterskor som arbetar gentemot vård- och omsorgsboende, korttidsenhet, ordinärt boende och funktionsstöd. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut som vill ha ett roligt, givande och omväxlande arbete tillsammans med oss. Du får en unik möjlighet att vara med från start och utforma denna nya och spännande roll. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att vara organisatoriskt placerad i hälso- och sjukvårdens ena verksamhet, som riktar sig mot vård- och omsorgsboende och korttidsenheten, men du kommer att arbeta över hela området. Du kommer få en central roll kring läkemedelshantering där du bidrar till att utveckla rutiner och arbetssätt kring läkemedel samt fungera som stöd till verksamheten i läkemedelsrelaterade frågor. I rollen ingår ett brett spektrum av arbetsuppgifter med fokus på läkemedelshantering och stöd till vård- och omsorgspersonal. Arbetet omfattar ansvar för skötsel av kommunala läkemedelsförråd samt att ge stöd i att identifiera och utreda läkemedelsrelaterade avvikelser. Du bistår även i mottagande, kontroll och fördelning av beställda läkemedel och apodosrullar samt är delaktig i rensning och kontroll av läkemedelsskåp. En annan del av arbetet är att vara med i utbildnings- och delegeringsprocessen för vård- och omsorgspersonal. Du stöttar också i dosettdelning och gör genomgångar av ordinationer samt avstämningar mot dosrullar inom vissa områden. Rollen innebär dessutom att stödja och fortbilda sjuksköterskor i läkemedelsrelaterade frågor samt att samverka med legitimerad personal, övrig vårdpersonal, patienter, anhöriga, apotek och andra vårdgivare för att säkerställa en trygg och säker läkemedelshantering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Har du erfarenhet från kommunal verksamhet är det meriterande. Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, är mån om att slutföra det du påbörjat, följer upp resultat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Vi ser också att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Vi söker dig som är pedagogisk och som får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du kan agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra och har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. För tjänsten behöver du ha en god kommunikativ förmåga och kunna kommunicerar väl i tal och skrift på svenska. Tjänsten kräver B-körkort. ÖVRIGT Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas om tjänsten omfattar brukar- eller patientnära arbete. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Hej blivande tandsköterska-kollega! Är du nyfiken på Aqua Dental och att bli en #Aquarebel? En #Aquarebel kännetecknas av värderingar som respekt för patienter och kollegor, en nyfiken, lyhörd och noggrann attityd, samt ett proaktivt och samarbetsvilligt förhållningssätt. Detta är inte något man blir, vi tror att det är något man är. Just nu är vi ca 800 kollegor som stolt bär titeln #Aquarebel,fördelat på 37 kliniker, fyra tandtekniska labb och ett supportkontor. Aqua Dental befinner sig i en spännande tillväxtfas och öppnar löpande nya kliniker runtom i landet. Vår målsättning är att erbjuda Sveriges bästa och tryggaste tandvård genom passion, kvalitet och tillgänglighet. Det vi alla har gemensamt är att vi: Har en stark PASSION för att hjälpa varandra att bli bättre och strävar ständigt efter att bedriva tandvård i världsklass. Alltid gör vårt yttersta för att leverera KVALITET i allt vi gör. Vi investerar kontinuerligt i fortbildning av våra medarbetare och har infört noggranna processer för att kvalitetssäkra vår verksamhet. Dessutom är vi stolta över att inneha den högsta ISO-certifieringen inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö. Verkar för att tandvård ska vara TILLGÄNGLIG för alla oavsett förutsättningar. Därför strävar vi efter att erbjuda våra tjänster över hela Sverige, särskilt i regioner med långa tandvårdsköer. Vi driver även projekt för pensionärer och de som lider av tandvårdsrädsla. Delar du dessa värderingar är vi övertygade om att du kommer att trivas hos oss på Aqua Dental. Som tandsköterska på Aqua Dental Mölndal kommer du bli en del av ett duktigt team och jobba på en modern klinik i Mölndal Galleria. På kliniken kommer du att jobba nära dina kollegor samt med kollegor i hela Göteborgs-området där du kommer få stöttning i det dagliga arbetet samt i din professionella utveckling. Du har i denna roll möjlighet att levererar tandvård av högsta kvalitet till våra patienter och är med och bidrar till att utveckla svensk tandvård tillsammans med dina kollegor på Aqua Dental. För att trivas i rollen tror vi att du har ett effektivt arbetssätt kombinerat med en ödmjukhet gentemot patienter och dina kollegor. I rollen kommer du att stötta tandläkaren i att ge era patienter en genomgående hög kvalitativ upplevelse. Denna tjänst är en heltidstjänst med önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som: Är examinerad tandsköterska Har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift Är flexibel, tillmötesgående och kommunikativ. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdagen är den 6 juli. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetskoordinator, [email protected] Alla ansökningar hanteras via Aqua Dentals rekryteringssida, där du kan skapa en profil samt ladda upp CV och personligt brev. Vill du se mer av vad Aqua Dental gör och lära känna oss bättre? Besök vår hemsida, www.aquadental.se eller följ oss på Instagram @aquadental.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Fagared tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosociala problem, kriminalitet och missbruk. Vi har avdelningar i Lindome, i Öxnevalla och i Göteborg. Arbetsbeskrivning SiS Ungdomshem Fagared söker nu behandlingsassistenter för sommarvikariat till våra avdelningar i Lindome. På avdelningarna i Lindome arbetar vi med att verkställa sluten ungdomsvård för målgruppen pojkar som dömts till en straffrättslig påföljd enligt lagen om sluten ungdomsvård. Vi har även en behandlingsavdelning med särskilt förstärkt uppdrag där vi tar emot ungdomar med omfattande psykiatrisk och neuropsykiatrisk problematik med en kombination av autism, intellektuell funktionsnedsättning, ADHD, PTSD, självskadebeteende samt kraftigt utåtagerande beteende. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Eftersom SiS ungdomshem Fagared tar emot ungdomar som dömts till en straffrättslig påföljd enligt lagen om sluten ungdomsvård innebär det att du behöver arbeta med hög risk- och säkerhetsmedvetenhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls i enlighet med våra skriftliga anvisningar och rutiner. Det här är ett arbete för dig som orkar stå kvar, som skapar trygghet och säkerhet i ungdomarnas ofta mycket svåra livssituation. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Våra värdeord är Respekt, Omtanke och Tydlighet Vi vill belöna dig som hjälper oss under sommarperioden, därför får du som arbetar heltid som månadsanställd vikarie mer än fyra veckor en bonus. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatisk förmåga och en förmåga att skapa goda behandlingsrelationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Krav är: • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning • B- körkort • Mycket god svenska i tal och skrift då arbetet kan komma innebära viss dokumentation samt kontakt med andra myndigheter • Erfarenhet av ungdomsnära arbete eller arbete med människor i en utsatt livssituation t.ex. från psykiatri, HVB-verksamhet eller från vård- och omsorg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning: Tjänsten är en visstidsanställning på vikariat över sommaren. Arbetstid: Oregelbunden arbetstid enligt schema. Antingen dag, kväll och helg, eller nattjänstgöring vardagar och helger. Ansökan Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 1 juli 2025. Urval och intervjuer kommer ske löpande. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Vilka vi är Matthews Marking Systems Sweden AB är ett amerikansk-ägt bolag som erbjuder märkningslösningar för våra kunder som behöver märka logos, text och annat på sina produkter för marknadsföring eller spårbarhet. Vi märker på kartonger,cementsäckar, ägg, brädor och mycket mer! På vårt kontor i Mölndal är vi ca 55 personer som arbetar med allt från utveckling av produkter, montering, försäljning och service. Att ha hela kedjan under ett tak ger en lärorik och dynamisk miljö som underlättar möjligheten att samarbeta för bästa lösningen för våra kunder. Men, vi har också kollegor i USA och Asien och kunder över hela världen. Nu letar vi efter dig som har erfarenhet av lagerarbete och team lead:er roll. Vad som ingår i arbetsuppgifterna Leda och fördela det dagliga arbetet Delta i möten, interna och externa. Även globala möten kan förekomma. Tillsammans med lagerchefen planera och diskutera verksamhetens utveckling. Delta i inventering, veckoinventering samt årlig inventering Förbättringsarbete Inkommane och utgående gods. Intern och extern kommunikation Lagervård Utöver ovan arbetsuppgifter vill vi att du har erfarenhet av: ERP system, gärna SAP Officepaketet Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Har du truckkort är det meriterande. Som person tror vi det är viktigt att du är… …utåtriktad …en lag-spelare …kommunikativ …flexibel och har förmågan att behålla lugnet i stressiga situationer. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en plats i ett team som värnar om en god arbetsmiljö där man har möjlighet att växa. Att ha medarbetare som trivs och har utrymme att utvecklas är inte bara bra för individen utan för hela organisationen! Dessutom har vi generösa förmåner såsom friskvårdbidrag, flextid samt möjlighet till leasingcykel och privat sjukvård. Såklart är vi anslutna till kollektivavtal.
Hos oss blir du en värdefull del av ett engagerat arbetslag som tillsammans jobbar mot samma mål: att skapa livskvalitet i vardagen. Här blir du sedd, uppskattad och din insats är både betydelsefull och viktig. Om tjänsten: Vi söker en ansvarsfull och flexibel personlig assistent till vår uppdragsgivare i Mölndal som vill arbeta under sommaren. Tjänsten är ett vikariat under juni–augusti, där du kommer att arbeta extra med en sysselsättningsgrad på cirka 50 %. Efter sommaren finns det möjlighet att fortsätta som timanställd vid behov. Är du redo för ett roligt jobb där du gör skillnad i vardagen? Vår uppdragsgivare är en kille med behov av hjälp och stöttning i sin vardag för att kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv. Han behöver stöd med olika aktiviteter i hemmet och utanför, och din roll som personlig assistent kommer att vara att ge honom det stöd han behöver för att klara av vardagens utmaningar. Du kommer att hjälpa honom med uppgifter som förflyttningar, omvårdnad, sondmatning, att köra hans rullstol med mera. Han har assistans dygnet runt, men inte under skoltid. Vem är du? Vi söker en självständig, lugn och stabil person som tycker det är kul att hitta på olika aktiviteter. Ett allmänt musikintresse och sångglädje är ett starkt plus. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personlig assistans och är bekant med olika hjälpmedel som liftar och gånghjälpmedel. Du behöver även vara en simkunnig person och känna dig trygg i vatten då han älskar att bada. Det är nödvändigt att du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift för att kunna tolka och översätta hans signaler till andra i hans omgivning. P.g.a. allergi i hemmet är det ett krav att du är rök- och snusfri. Omfattning: Tjänsten är ett sommarvikariat med en sysselsättningsgrad på 50 % med god chans att kunna ta ytterligare extra pass utöver sysselsättningsgraden. Innan tillträde erbjuder vi introduktionspass så att du kan känna efter om rollen passar dig och om personkemin känns bra från båda håll. Arbetet sker enligt ett rullande schema och omfattar dagar, kvällar och nätter med jour, både under veckodagar och helger. Efter sommaren finns det möjlighet att fortsätta arbeta extra vid behov, om allt känns bra. Vad erbjuder vi dig?Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocessVi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringenVi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. AnställningsvillkorOm du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar• Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. • Övriga ersättningar: kollektivavtal. Vill du göra skillnad?Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. ARBETSUPPGIFTER Arbetet inom nattpatrullen innebär att du ger stöd, vård och omsorg till brukare som bor i ordinärt boende. Vårt arbetssätt präglas av ett salutogent synsätt, vilket innebär att ge ett personligt stöd och omsorg utifrån individuella behov och förutsättningar. De insatser som du utför är planerade efter en individuell upprättad genomförandeplan, vilket innebär att brukarens behov står i centrum och styr ditt arbete. Förekommande arbetsuppgifter är bland annat tillsyn, hjälp vid toalettbesök och läkemedelshantering efter delegation från sjuksköterska. I uppdraget ska du kunna utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter samt vid behov samverka med HSL-natt. Arbetet präglas av ansvar, spännande möten och ett samspel med andra människor. Ensamarbete förekommer, vilket gör att du behöver kunna arbeta självständigt nattetid. Dokumentation sker i verksamhetssystemet Treserva. Arbetstiden är kl. 22-07. Tjänsten är på 90 %. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Du behöver ha grundläggande datorkunskaper. Har du kunskaper om intellektuell funktionsnedsättning, tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande är det meriterande då vi förutom att bistå omsorgstagare inom äldreomsorgen även bistår omsorgstagare inom funktionsstöd. Det ses även som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av omvårdnadsarbete. Vi söker dig som tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med brukarnas bästa i fokus. Du är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi ser även att du kan agera självständigt utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra och kan fatta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Vi söker dig som är flexibel och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll, du utgår ifrån allas lika värde och du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande. För att trivas i rollen behöver du vara trygg och säker i din yrkesroll och gilla att jobba även när det är mycket att göra. För tjänsten krävs körkort och du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. ÖVRIGT Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas om tjänsten omfattar brukar- eller patientnära arbete. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Vi söker dig som vill vara en del i vårt goa team i rollen som analytisk kemist alternativt senior analytisk kemist (beroende på din erfarenhet) där du utför kvalitetskontroll av läkemedelsprodukter. Du arbetar laborativt enligt upprättade rutiner och ansvarar för att utvärdera och rapportera resultat i LIMS-system. Du måste ha erfarenhet av att självständigt analysera prover med ex.vis. UPLC/HPLC och bedöma resultaten. Har du också erfarenhet av Dissolution-analyser är detta mycket meriterande. Har du dessutom deltagit i en Analytical method transfer eller systemkvalificering enligt GAMP V är vi väldigt intresserade av dig. Scantox Sweden är ett kontraktslabb inom läkemedelsutveckling, på labbet i Mölndal är vi specialister på organisk analytisk kemi. Vår verksamhet baseras på kvalitetskontroller av läkemedelsprodukter för frisläppning till marknaden utefter kunders specifika behov. Hos oss får du en varierad arbetsdag med påverkansmöjlighet och beslutsansvar för ditt arbete. Kunderna är primärt producenter och importörer av läkemedel & medicintekniska produkter, men även helt andra fält som livsmedel och miljöprover behandlas. Detta i kombination med vår breda instrumentpark med tonvikt på kromatografi ger möjlighet att lära sig nya tekniker och utvecklas inom fältet organisk analytisk kemi. Vi söker dig som är ansvarstagande och har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Arbetet är varierat då vi har många olika produkter för frisläppningsanalys och möjlighet att utvecklas inom många olika analystekniker finns. Du bör ha åtminstone ett par års arbetslivserfarenhet från arbete i industrin med analyser under GMP eller ackreditering (ex.vis. ISO17025), endast akademisk erfarenhet är av mindre intresse. Om du är Analytisk kemist, Laborant, Laboratorietekniker, Biomedicinsk analytiker (BMA) eller liknande är du välkommen att söka. Men, det är viktigt att du beskriver dina erfarenheter av GMP-analyser i din ansökan. Flera kritiska instruktioner är på svenska så du bör behärska språket och din ansökan skall skrivas på svenska. Arbetet är heltidsanställning med fast lön. Tjänsten är placerad i Mölndal och i labbet, därmed förhållandevis liten möjlighet till hemarbete. Vi har ingen möjlighet att hjälpa till med boende så sökanden med boende inom pendlingsavstånd är prioriterade. Ansökan sker senast 31 juli 2025 genom att skicka CV och personligt brev till [email protected]. Inga ansökningar som skickas via LinkedIn eller andra tjänster kommer att behandlas. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte till sista ansökningsdag. Kandidater som skickar in underlag godkänner att dessa behandlas under processen. Uppgifterna kommer att raderas senast 6 månader efter att rekryteringen avslutats. Frågor kan ställas till Rickard Wahlström (Site manager), på [email protected] eller 031-24 22 00.
Är du bilintresserad och tycker om ett fysiskt arbete? Vill du arbeta i toppmoderna lokaler tillsammans med trevliga kollegor? Då ska du läsa vidare! Vi söker just nu montörer till vår samarbetspartner som är en ledande aktör inom däck, fälg och kompletta hjul. Företaget levererar produkter till välkända märken inom branschen och behöver nu förstärkning till deras produktion. Som montör kommer du ingå i ett mindre team där ni tillsammans ansvarar för att leverera däck, fälg och hjul av hög kvalitet till företagets kunder. Arbetet utförs på stationsnivå och innebär allt från påfyllnad och sortering av material, montering av däck och fälg, till balansering av hjul och kvalitetskontroller. Även truckkörning och orderadministration förekommer i denna tjänst. Start: V34. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Ort: Strax utanför Göteborg Omfattning: Heltid, dagtid 07-16 Anställningsform: Konsultuppdrag som varar till årsskiftet Din profil Krav: • Flytande svenska i tal och skrift • Truckkort A + B • Noggrann och kvalitetsmedveten • God fysik Meriterande: • Körkort och tillgång till bil • Erfarenhet av däckmontering För att vara aktuell för detta uppdrag krävs det att du trivs med ett fysiskt arbete då det förekommer tunga lyft. Du blir en viktig del av leveranskedjan och vi ser därför att du som person är kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare tycker du att det är roligt att samarbeta med andra och är flexibel inför att ta dig an nya arbetsuppgifter. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Välj ett jobb för att visa detaljer