Kvinnlig assistent sökes till kille i Lindome
Omsorgshuset i Stockholm AB
Personliga assistenter

Vem söker vi? Vi söker en kvinnlig assistent till en 18-årig kille boendes i Lindome med intellektuell funktionsnedsättning. Du kommer bli en viktig del i hans vardag och arbetsuppgifterna innefattar alla förekommande uppgifter som personlig assistent så som att hjälpa honom med personlig hygien, måltider, kommunikation och fritidsaktiviteter. Du är lugn och stabil. Du är positiv och ser hellre lösningar än problem. Du är lyhörd och har förmågan att läsa av en person. Du tar egna initiativ. Du är professionell. Du har tålamod och förmågan att vara tydlig på ett kärleksfullt sätt. Du är strukturerad och ordningsam. Du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Du ska gärna ha erfarenhet av att arbeta med barn eller ungdomar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och personkemi. Tjänsten är en timanställning till en början och passen är främst förlagda på helgdagar och ibland kvällar. Vi ser gärna att du är flexibel och har möjlighet att arbeta både på vardagar och helger. På kundens begäran ser vi gärna kvinnliga sökanden. Det finns stor chans till fast schemarad. Vår ansökningsprocess ligger digitalt i framkant och låter dig ansöka direkt från din mobil på några få minuter utan CV eller personligt brev. Istället får du svara på några frågor om din erfarenhet och kompetens och göra en kort video-presentation. Vi använder den senaste teknologin för att kunna erbjuda en rättvis bedömning av alla kandidater. Välkommen med din ansökan!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fysioterapeut med erfarenhet till modern primärvårdsklinik
Arthro Therapeutics AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vill du arbeta i en miljö där kliniskt arbete, friskvård och digital utveckling går hand i hand? Hos oss på Hälsa i Kubik i Mölndal får du vara en del av ett erfaret och engagerat team med stort hjärta för både patienter och kollegor, och samtidigt möjlighet att påverka hur framtidens primärvård ska se ut. Vi söker nu en legitimerad fysioterapeut med minst två års erfarenhet av primärvården. Du trivs med självständigt arbete, gillar att samarbeta i team och har gärna handledarutbildning samt kompetens inom akupunktur, det är meriterande men inget krav. Om tjänsten Som fysioterapeut hos Hälsa i Kubik möter du patienter i alla åldrar och med en stor variation av besvär – från akuta idrottsskador och långvarig smärta till neurologiska tillstånd, artros och postoperativ rehabilitering. Vår målsättning är att tidigt fånga upp patientens behov, ge evidensbaserad behandling och främja egenvård. Vår klinik har en stark friskvårdsprofil med ett nyrenoverat gym i toppklass och över 600 aktiva medlemmar. Här arbetar du inte bara med sjukvård, utan också med att främja hälsa på riktigt. Du får vara del av ett team med 15 kollegor som värderar samarbete, kompetens och arbetsglädje. Tjänsten är en heltidstjänst, men vi välkomnar även dig som önskar arbeta deltid. Vem är du? Legitimerad fysioterapeut med minst 2 års erfarenhet av primärvård Drivs av att vara med och forma framtidens digitala vård Noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbete Är flexibel, öppen för förändring, och kan anpassa dig snabbt efter nya situationer Du är tålmodig, lyssnar aktivt och kommunicerar effektivt Har en god förmåga i såväl tal som skrift vad gäller det svenska och engelska språket Vad erbjuder vi? En trygg anställning med konkurrenskraftig lön och goda förmåner inom friskvård Försäkring och pension via vårt kollektivavtal. En trivsam arbetsmiljö med engagerade kollegor. Möjlighet till kompetensutveckling och att vara med och påverka hur vården formas framåt. Flexibilitet i arbetsupplägget, med möjlighet till distansarbete vid behov. Hälsa i Kubik är en del av Vårdval Rehab och har funnits i Mölndal sedan 2014. Vi kombinerar evidensbaserad primärvård med ett tydligt fokus på rörelse, förebyggande arbete och digital tillgänglighet.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Forskningssjuksköterska | Mölndal
Lernia Bemanning AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du arbeta som forskningssjuksköterska i Mölndal? Nu söker vi en forskningssjuksköterska till ett längre uppdrag hos vår kund i Mölndal. Du kommer att vara en viktig del av teamet på en väletablerad prövningsenhet som genomför studier inom medicinsk forskning. Om rollen I rollen som forskningssjuksköterska ansvarar du för att ta hand om studiedeltagare, både i kliniska och icke-kliniska studier. Du kommer att arbeta med att planera, samordna och genomföra studier – ofta på friska frivilliga, inklusive både barn/ungdomar och vuxna. Uppdraget pågår från augusti 2025 till 31 december 2026. Exempel på arbetsuppgifter: • Ta emot och omhänderta studiedeltagare • Planera och genomföra kliniska studier • Dokumentera och följa upp resultat • Samverka med interna team och externa uppdragsgivare Din bakgrund Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst tre års erfarenhet av kliniska prövningar eller liknande arbete med människor i forsknings- eller testmiljö. Alternativt har du annan relevant utbildning och erfarenhet av kliniskt forskningsarbete. Du behöver ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är noggrann, självgående och har god problemlösningsförmåga. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och kan anpassa dig till nya situationer. Vidare är du en social person som är trygg i att kommunicera med olika typer av människor – från studiedeltagare till forskare och kunder. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort • Heltid • Dagtid • Mölndal Tillträdesdag Augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Information Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt. Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,5 miljarder kronor 2023 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 18 400 personer och förmedlade 10 900 bemanningskonsulter. 12 000 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

23 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Erfaren SousChef Sodexo AstraZeneca Mölndal!
Sodexo AB
Köksmästare och souschefer

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Vill du bli en del av vårt team och skapa en inspirerande arbetsmiljö som gör skillnad!  Hos oss på Sodexo strävar vi efter att leverera högsta kvalitet inom våra tjänster och produkter. Vi värdesätter hållbarhet, mångfald och en arbetsmiljö där innovation frodas. Våra fantastiska faciliteter erbjuder inte bara en plats att arbeta, utan en plats att växa och trivas. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av något större? Vi söker nu en erfaren och dedikerad Sous Chef till vår nybyggda restaurang på AstraZeneca där ambitionen är att bli världens bästa personalrestaurang!  Om rollen: Som Sous Chef hos oss är du en central del av köksteamet, där du tillsammans med kökschefen leder den dagliga verksamheten både i det varma och kalla köket samt bageriet. Du är ansvarig för att säkerställa att vårt matutbud håller högsta kvalitet och att verksamheten drivs effektivt och hållbart.  Dina ansvarsområden inkluderar:  • Assistera kökschefen i menyplanering och säkerställa tillgången på råvaror.  • Vara operativt ansvarig för köket och leda daglig drift samt säkerställa effektiv resursanvändning.  • Säkerställa och övervaka utförandet av matlagningstekniker och inköpsstrategier.  • Aktivt arbeta för att reducera matsvinn, dokumentera samt planera strategiskt arbete tillsammans med kökschefen. Utveckla temaveckor och recept.  • Bidra till personalens utbildning och utveckling samt upprätthålla hög standard för hygien och säkerhet i köket.  Vi söker dig som • Har omfattande erfarenhet från professionella kök som Sous Chef eller annan liknande roll  • Är kreativ och innovativ med en stor passion för matlagning.  • Har starka ledarskapsförmågor och kan motivera och inspirera ditt team.  • Engagerad i hållbarhet och moderna matlagningstekniker.  • Har god organisatorisk förmåga och kan arbeta effektivt med budgetar och planering.  Vårt erbjudande Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats i moderna faciliteter, med fokus på personlig och professionell utveckling. Här får du möjligheten att leda och delta i kökets dagliga utmaningar och utveckling tillsammans med kökschef, med en stark inriktning på hållbarhet och medarbetarens välbefinnande.  Om tjänsten Detta är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Arbetet är förlagt heltid 100% dagtid men viss kvälls- och helgarbete kan förekomma.  Sista ansökningsdag är 1 oktober.  För denna tjänst kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med extern leverantör. Slutkandidaten kommer informeras och behöva lämna sitt samtycke innan det att bakgrundskontroll genomförs.  Är du redo att ta plats i vårt kök och leda med passion och precision? Ansök idag för att bli vår nästa Sous Chef och en del av vårt kulinariska team!    Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Nikita Hair Mölndal söker frisör och trainee till sitt team!

Vill du vara med på Nordens största Hair & Beauty-äventyr? På Nikita Hair i Mölndal galleria arbetar ett superhärligt team som du har möjlighet att bli en del av! Vi söker nu frisörer som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss!  Vem är du? • Utbildad frisör (gymnasial eller privat utbildning) • Serviceinriktad med kunden i fokus • Stor passion för frisöryrket Vad erbjuder vi dig? • God arbetsmiljö med stort fokus på trivsel och teamkänsla • Goda lönevilkor och personalförmåner (OB, sjuklön och semesterersättning enligt kollektivavtal) • Vi hjälper dig med del-och gesällprov och står dessutom för kostnaden! • Personalrabatter och Friskvårdsbidrag • Karriärmöjligheter i Sverige och Norge • Utbildningar och personlig utveckling • Teamaktiviteter och gemenskap! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! #Sverigesbästafrisörarbetsplats

23 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Schindler söker dig som är tekniskt kunnig på rulltrappor!
Schindler Hiss AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Schindler förflyttar mer än 1 miljard människor varje dag världen över - med hissar, rulltrappor och innovativa mobila lösningar. Över 60 000 anställda i mer än 100 länder över samtliga kontinenter ligger bakom denna framgång. Schindler Hiss AB är det svenska dotterbolaget till Schindler AG i Schweiz, världens näst största koncern inom hissar och rulltrappor. Vi är rikstäckande med ca 300 anställda och har en omsättning på närmare 500 Mkr. För mer information se vår hemsida, www.schindler.se. Till vår tekniska avdelning söker vi nu Göteborgs bästa rulltrappstekniker som önskar ta nästa steg i karriären! Ditt nya jobb som Teknisk specialist innebär bl.a. att Genomföra säkerhetsbesök på vår serviceportfölj. Ge support till fältverksamheten vid tekniska problem. Planera och genomföra internutbildning för fältpersonal. Tekniskt stöd vid certifiering av fältpersonal. Kvalitetssäkra utförande av service i ditt område. Ge information till övriga specialister och fältingenjörer om problemlösningar som kan vara relevanta för övriga. Vi söker dig som är gediget tekniskt intresserad och kunnig och förstår vikten av kvalitet. Du är duktig på att prioritera och planera ditt arbete, du har en god förmåga och vana vid att arbeta självständigt. Du kommunicerar på både svenska och engelska obehindrat. Körkort för B och du uppskattar att kunna ta egna initiativ och på egen hand skapa struktur bland flera arbetsuppgifter. Du har även en förmåga att snabbt ändra inriktning när arbetsuppgifterna så kräver men utan att tappa fokus på slutresultatet. Att hålla utbildningar för fältpersonal är en del av tjänsten vilket gör att du behöver ha en god social och pedagogisk förmåga. We Elevate... Your Best Self Kontaktperson och ansökan För mer information och frågor om tjänsten kontakta Rickard Sunnerstad [email protected] alternativt HR Support, [email protected]. Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ansökningar tas enbart emot via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Arbetsterapeut till Hälso- och sjukvården i Mölndal
Mölndals kommun
Arbetsterapeuter

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. Vi som välkomnar dig är ett positivt och erfaret team med stort engagemang för vårt uppdrag och de vi är till för. Vi erbjuder dig ett stimulerande, utvecklande och meningsfullt arbete där ingen dag är den andra lik där vi tillsammans bidrar till kommuninvånarnas hälsa. Rehabenheten består av arbetsterapeuter, fysioterapeuter, rehabassistenter och servicetekniker som arbetar mot kommunens fem vård- och omsorgsboenden, en korttidsenhet och inom hemsjukvård för personer över 18 år som inte kan ta sig till vårdcentralen. Rehabenhetens uppdrag är att utifrån ett personcentrerat arbetssätt arbeta och utveckla samverkan för en trygg och säker vård och rehabilitering för personer inom kommunal hälso- och sjukvård. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsterapeut i Mölndals stad arbetar du huvudsakligen kliniskt där du självständigt och teambaserat identifierar och bedömer patientens rehabiliteringsbehov enligt arbetsterapiprocessen. Du arbetar i nära samarbete med övriga professioner i hälso- och sjukvården för att bedriva en trygg och säker vård. Arbetet innebär att individuellt eller i team göra bedömningar av aktivitetsförmåga och bedöma och anpassa den enskildes hemmiljö. Du kommer att bedöma behov, prova ut och förskriva hjälpmedel. Att instruera och handleda närstående, hemtjänst- och omvårdnadspersonal i ett aktivitetsbevarande arbetssätt ingår också i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet av arbete som arbetsterapeut inom kommunal hälso- och sjukvård är meriterande men inget krav. Vi ser fram emot din kompetens och kunskap oavsett om du har flertaliga års erfarenhet av yrket eller kommer direkt från studierna. Vi ser att du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och patientens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. För tjänsten krävs att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du har en öppen och positiv attityd då du har patientens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du är har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete och tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt. Vidare har du god förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål och verkar för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. B-körkort är ett krav då bilkörning ingår i arbetsuppgifterna. Vi använder dator och IT-system som arbetsredskap och därmed är god datorvana en förutsättning för det dagliga arbetet samt att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Rehabenhetens kontor ligger vid Södra Portens trevliga och attraktiva företagspark bredvid E6/E20 med goda kommunikationer med bil, cykel, buss och tåg. Här finns närhet till grönområde, restauranger och friskvårdsanläggning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringsprocessen har vi löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kokerska/Lokalvårdare till Stjärnans förskola
Fören Stjärnans Förskola
Kockar och kallskänkor

Vill du arbeta i en liten, trygg förskola där du gör skillnad varje dag – både i köket och i miljön barnen vistas i? Välkommen till Stjärnans förskola i Lindome! Vi söker nu en ansvarstagande och varm kokerska/lokalvårdare till ett vikariat på 90% från augusti 2025 till augusti 2027, med möjlighet till förlängning. Om oss Stjärnans förskola är en ideellt driven förskola som funnits sedan 1993. Vi ligger i ett lugnt och grönt område mitt i Lindome, med närhet till både skog och bostadsområden. Här finns en förskolegrupp med cirka 20 barn i åldrarna 1–5 år och en stabil personalgrupp som arbetat tillsammans under många år. Leken står i centrum hos oss och varje dag fylls av sång, berättelser, skapande, mat och vila – allt i en trygg och inspirerande miljö. Vi arbetar mycket i mindre grupper och har ett nära samarbete med barnens föräldrar. Vår verksamhet vilar på en kristen värdegrund, med respekt, omsorg och gemenskap som bärande principer. Om tjänsten Som kokerska/lokalvårdare hos oss ansvarar du för att: Laga näringsrik mat från grunden till barn och personal, gärna med ekologiska och närproducerade råvaror. Planera veckomenyer självständigt, utifrån barnens behov, säsongens råvaror och gällande riktlinjer. Ansvara för inköp och beställningar av livsmedel och köksmaterial. Ansvara för inköp av förbrukningsvaror samt säkerställa kvalitet och innehåll i de produkter som köps in och används. Följa livsmedelshygieniska rutiner och ha god ordning i köket. Städa och hålla rent i förskolans lokaler enligt schema, för att bidra till en trygg och trivsam miljö för barnen. Vid vissa tider kommer du även att jobba i barngrupp. Vi söker dig som Tycker om att laga mat till barn och har förståelse för barns behov, kost och allergier. Har god förmåga att planera menyer och hantera inköp på ett effektivt och ansvarsfullt sätt. Arbetar strukturerat och har ett öga för både kvalitet och hygien. Är trygg, positiv och bidrar till god stämning i arbetslaget. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kök, men det är inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder En liten och personlig arbetsplats med nära relationer. En arbetsmiljö präglad av trygghet, glädje och gemenskap. Frihet under ansvar i rollen som köksansvarig. Närhet till naturen och möjlighet till många uteluncher på gården. Ett engagerat arbetslag och stöd från förening och styrelse. Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner såsom gratis parkering och måltider. Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Urval sker löpande, så vänta inte med att höra av dig!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Redovisningsassistent med intresse för analys och rapportering
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en analytiskt lagd ekonom med erfarenhet av månadsbokslut och rapportering? Vill du arbeta i en roll där du får fördjupa dig i siffrorna och bidra med insiktsfulla analyser snarare än daglig fakturahantering? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Academic Work söker nu, för kunds räkning, en redovisningsassistent till ett företag som är inne i en spännande utvecklingsfas. OM TJÄNSTEN I den här rollen kommer du få möjlighet att arbeta med mer kvalificerade delar av redovisningen, såsom månadsbokslut, resultatanalyser och rapportering till ledning. Du blir en viktig del av ett engagerat team och förväntas ta ett aktivt ansvar i att förbättra och utveckla ekonomiska rutiner. Det är en perfekt möjlighet för dig som kanske har arbetat några år med löpande bokföring och nu vill bredda din roll och få in mer analys, struktur och verksamhetsförståelse i vardagen. Du är en person som är nyfiken, noggrann och engagerad. Du vill förstå vad siffrorna faktiskt säger och bidrar gärna med egna förslag på hur rutiner och rapporter kan bli bättre. Du rapporterar till ekonomichefen och förväntas kunna arbeta självständigt samtidigt som du är ett stöd i ekonomiteamets övergripande mål och leveranser. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Medverkan vid månads- och årsbokslut * Löpande redovisning och rapportering * Framtagning av analyser och uppföljningar * Förbättring och effektivisering av ekonomiska processer VI SÖKER DIG SOM - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Tidigare erfarenhet av arbete med redovisning, gärna med fokus på bokslut och rapportering - Är trygg med att arbeta i ekonomisystem och Excel - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av Fortnox eller förståelse för bokslutsarbete För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

24 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Lönespecialist med helhetsansvar
Academic Work Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Är du redo för nästa steg i din karriär inom lön och vill ha en roll där du verkligen får ta ägarskap? Vi söker dig som vill arbeta brett med hela löneprocessen, kombinera operativt arbete med förbättringsinitiativ och vara en viktig del i ett mindre, sammansvetsat ekonomiteam. Tjänsten passar dig som är trygg i din kompetens och söker en självständig roll med mycket ansvar. OM TJÄNSTEN I den här rollen kliver du in som ensam lönespecialist med ett helhetsansvar för lönehanteringen inom verksamheten. Det innebär att du arbetar självständigt med hela löneprocessen från inhämtning av underlag till utbetalning, rapportering och uppföljning. Rollen kräver att du är trygg i din kompetens, gillar struktur och har förmågan att prioritera och planera ditt arbete effektivt. Du arbetar nära både HR och ekonomi och fungerar som ett viktigt nav mellan dessa funktioner. Det innebär att du inte bara hanterar det operativa lönearbetet, utan även bidrar till att utveckla och effektivisera processer och rutiner kopplat till lön och ersättningar. Du är också ett stöd till chefer och medarbetare i frågor som rör exempelvis förmåner, skatter, semesterberäkningar och arbetsrättsliga villkor kopplade till lön. Det här är en roll för dig som vill kombinera självständighet med samarbete, och som uppskattar att få både förtroende och ansvar i ett bolag där din insats märks – varje månad. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera hela löneprocessen för både månads- och timavlönade * Säkerställa korrekta löneunderlag och hantera frånvaro, semester och ATF * Besvara lönerelaterade frågor från chefer och anställda * Arbetsgivardeklaration, rapportering till myndigheter och statistikhantering. * Delta i analys, rapportering och förbättringsarbete * Stötta ekonomi med enklare bokföring kopplat till lön VI SÖKER DIG SOM - Har eftergymnasial utbildning inom lön och/eller ekonomi - Har några års erfarenhet av självständigt lönearbete - Är strukturerad, självgående och lösningsfokuserad - Har goda kunskaper i Excel - Har ett prestigelöst och serviceinriktat förhållningssätt Det är meriterande om du har - Erfarenhet av lönesystem som Crona eller Hogia - Erfarenhet av Fortnox eller förståelse för bokslutsarbete För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

24 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025