Chief Commercial Officer
Kvaser AB
Företagssäljare

Är du en erfaren ledare inom B2B-försäljning som vill forma framtiden för ett framgångsrikt teknikföretag? Trivs du i en innovativ miljö där du får skapa säljstrategier och arbeta nära både kunder och säljteam? Då kan detta vara ditt drömjobb! Som CCO på Kvaser kommer du att leda ett globalt säljteam med bas på huvudkontoret i Mölndal och även med personal i bolagets dotterbolag i USA, Kina och Hong Kong. Kvaser har under många år byggt upp ett mycket starkt nätverk med tekniska återförsäljare där din roll är att ansvara för att vi ytterligare utvecklar och upprättar långsiktiga relationer som bygger på kunskap och förtroende. Då vi har säljkanler som är direkt till OEM-kunder och via vår webbshop, omfattar rollen Key Account Management för större kunder och övergripande ansvar för webbförsäljningen. I ditt team finns även funktioner för produktägarskap. Du kommer rapportera direkt till VD och kommer även vara en del av Kvasers ledningsgrupp. I rollen använder du våra digitala verktyg, såsom BI-verktyg, CRM och forecasting, för att analysera data och utveckla en strategisk plan för framtida försäljning. Om Kvaser: Kvaser är marknadsledande inom distribuerade system med produkter och lösningar i teknikens framkant. Utveckling av nya system och lösningar sker på huvudkontoret i Mölndal. Med en stark bakgrund som experter på CAN tar vi nu betydande steg för att möta kraven på framtida bussystem och samarbetar strategiskt med andra välrenommerade teknikbolag. Vi drivs av en nyfikenhet och ett fokus där vi varje dag vill skapa lösningar och möjligheter för våra kunder. Vi söker dig som: Har en stark kommersiell drivkraft och motiveras av tillväxt och lönsamhet Har erfarenhet av en liknande roll från bolag med hög teknisk nivå på plattform/produkter Drivs av att hitta de bästa tekniska lösningarna för våra kunder Trivs med ledarskap, organisationsutveckling och att bygga vidare på ett starkt team Tycker att resor är ett positivt inslag i rollen Har en teknisk utbildning från högskola eller universitet Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan om du är intresserad av tjänsten! Kontakt & frågor: Elin Moberg via [email protected]: Aminogatan 25 A, Mölndal

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Marknadsassistent
Plejd AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Vi söker en Marknadsassistent som vill ta sig an en bred roll där du får hantera allt från administrativa uppgifter till att bidra i våra språkliga och kreativa processer.Tjänsten är ett föräldravikariat på 16 månader. Om ossPlejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Med vår position i framkant av belysningsautomation har vi etablerat oss som en tongivande aktör på den svenska marknaden. Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en diversifierad grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak. Om rollenRollen passar dig som gillar att växla mellan olika uppgifter, trivs med att hålla koll på detaljer och ser det som en extra bonus att få jobba med text och språk som en del av din vardag.I den här rollen får du möjlighet att vara en del av ett engagerat team där ingen dag är den andra lik – du hanterar allt från att koordinera översättningar och korrekturläsning till att stötta i layoutarbete och hålla kontakt med våra säljteam på olika marknader. Exempel på arbetsuppgifter: - Koordinera översättningar och se till att språklig kvalitet alltid håller hög nivå.Bidra i korrekturprocesser och ge feedback på texter.-Uppdatera presentationer och hantera enklare design- och layoutuppgifter.-Vara marknadsavdelningens främsta kontaktperson mot våra säljteam på alla marknader.-Ha kontakt med leverantörer och beställa material som trycksaker eller säljmaterial.-Hantera uppgifter som kräver hög noggrannhet, som arbete med finansiella rapporter samt hantera diverse andra administrativa uppgifter. Mer om tjänstenDenna tjänst är ett föräldravikariat med planerad start i början av maj 2025 och förväntad varaktighet till slutet av augusti 2026. Tjänsten omfattar 100 %. Om digVi tror att du är i början av din karriär och har en bakgrund inom marknadsföring, kommunikation eller ett liknande område. Du trivs med att arbeta strukturerat, lösa problem och bidra i flera delar av ett projekt. Dessutom har du: - En god språkkänsla och ett öga för detaljer i texter och korrektur.-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.-Grundläggande erfarenhet av InDesign och vana att arbeta i Google Workspace (Docs, Sheets m.m.).-Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt utan att missa de små detaljerna.-En nyfiken och social inställning – du tar gärna kontakt för att få fram information eller lösa problem.Om processenVi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! För att säkerställa ett objektivt urval kan rekryteringsprocessen innehålla tester. Vi ser fram emot att höra från dig! Ps. Vi hanterar rekryteringen internt och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsföretag och konsultbyråer.

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Junior servicetekniker
Bravura Sverige AB
Övriga servicearbetare

Är du en serviceinriktad person som trivs med både självständigt arbete och i team? Har du även en god social förmåga och trivs i ett arbete där kundkontakter är en stor del av jobbet? Här erbjuds du en framåtlutad och familjär arbetsplats som jobbar hårt för att deras personal ska må bra! Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget. Om företaget Företaget är Göteborgsbaserat och arbetar med att leverera kaffe- och fikalösningar till arbetsplatser. De levererar rikstäckande runt om i Sverige och har sitt kontor och showroom i Mölndal. På företaget är det viktigt att deras kaffemaskiner och automater är av hög kvalitet, och erbjuder därför noggrant utvalda produkter från erkända varumärken. Vidare har de dessutom en bred kaffeportfölj som kompletterar erbjudandet. Företaget är en helhetsleverantör med ambitionen att sätta guldkant på arbetsplatsen. Tillsammans med kunden skräddarsyr de unika lösningar och tänker utanför ramarna för att hitta nya koncept. Arbetsuppgifter Som servicetekniker har du en nära kontakt med kunderna där du levererar varor, servar och rengör kaffemaskiner. Vidare ansvarar du även för att packa order och håller ordning på lagret. I rollen är du en lagspelare och arbetar tätt ihop med kundtjänstavdelningen samt sälj-och serviceenheten. Större delen av dagen arbetar du ute hos kunden med fokus på leverans och service, men utgår ofta från kontoret vid start av dagen. Här blir du en del av ett mindre team med god sammanhållning. Utföra hygienservice på kaffemaskiner och leverera varor Lättare servicejobb Lagerarbete som att packa och skicka varor Eftersom företaget har ett väldigt stort fokus på kvalité och service är det såklart ett stort plus om du som servicetekniker dricker kaffe. Det är inte sällan som du skall justera smakinställningar och det underlättar om du förstår vad kunden vill och inte vill ha i smakpreferenser. Utbildning inom området erbjuds. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Teknisk färdighet, meriterande med erfarenhet i en liknande roll alternativt inom branschen Arbetslivserfarenhet av en serviceinriktad roll är meriterande B-körkort, truckkort är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Vi söker dig som trivs i en roll med daglig kundkontakt, där du har en serviceinriktad och kommunikativ förmåga. Du drivs av att hjälpa kunder och arbetar för att hitta den bästa lösningen. I rollen förväntas du skapa mervärde för kunden genom att vara lyhörd, positiv och uppmärksam. Vidare har du en god samarbetsförmåga och trivs i en flexibel arbetsmiljö där du ställer upp när det behövs. Därtill är du van vid att arbeta självständigt och driver ditt eget arbete framåt med en god struktur. Övrig information Start: Enligt överenskommelsePlats: Mölndal, GöteborgLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Sommarvikarier - Chaufförer i Mölndal
REMONDIS Sweden AB
Lastbilsförare m.fl.

Till vår enhet i Mölndal söker vi nu sommarpersonal med C-körkort som vill vara en del av vårt viktiga arbete. Som chaufför hos oss hämtar du återvinningsbart material från våra kunder och tillsammans med våra produktionsarbetare se till att verksamheten flyter på, på anläggningen. Här erbjuds du ett varierande och utvecklande arbete och för rätt person så finns det goda möjligheter att utvecklas internt hos oss. Du utgår från Kryptongatan 16 och arbetar i regelvardagar mellan 06-15. Som miljöarbetare hämtar du återvinningsbart material från våra kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och sker i högt tempo. Tjänsten innefattar bl.a.:•Insamling med baklastare,liftdumper eller lastväxlare•Hantering av fordonsdator och rapportering av avvikelser•Daglig kontroll av fordonetDu får ett socialt jobb där du har mycket kontakt med våra kunder, och gör det där lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • C-körkort och giltigt YKB• ADR är meriterandeSom person är du ansvarsfull, flexibel, duktig på att prioritera och kan fatta egna beslut i stressiga situationer. Du har daglig kontakt med kunder vilket ställer krav på dig att ha god social förmåga, vara serviceinriktad och hantera kunder på ett professionellt sätt.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Allra viktigast är att du, precis som vi, vill jobba säkert - tillsammans. Om REMONDIS Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt. REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Undersköterskor till GoLife äldreboende i Mölndal
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Bli en del av vårt teamoch bidra till framtidens äldreomsorg Norlandia Äldreomsorg har öppnat portarna till vårt nya äldreboende Norlandia GoLifei det spännande GoCo-området i Mölndal. Vi söker dig som är undersköterska och som vill vara med på en unik resa där kreativitet, nya idéer och innovativt engagemang ständigt kommer uppmuntras. Välkommen med din ansökan till ett av svensk äldreomsorgs mest spännande projekt där du kommer göra skillnad – på riktigt. GoCo Health Innovation City GoCo HIC är den nya stadsdelen intill AstraZenecas forskningsanläggning i Mölndal med fokus på life science, samverkan och kunskapsbyte mellan akademin, näringsliv och den offentliga sektorn. Här kommer bostäder, kontor, labb och kliniker tillsammans bilda en viktig plats för att utveckla framtidens läkemedel och förebyggande hälsa. Läs mer om GoCo här. Norlandia GoLifeäldreboende–hälsa, gemenskap & nya upplevelser Norlandia har som enda aktör i nuläget utsetts till att utforma och driva områdets äldreboende - Norlandia GoLife. Verksamheten har60 lägenheter. Den trivsamma boendemiljön kommer innefatta bland annat en spektakulär takterrass och yogasal för att nämna ett par exempel. I linje med GoCo-satsningen kommer vi ha fokus på hälsa där vi ständigt kommer utmana rådande arbetssätt för att stärka våra boendes hälsa och livskvalitet. Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia? Som undersköterska är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en god omsorg och en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och vi arbetar enligt våra koncept inklusive vårt fördjupade kontaktmannaskap. Eftersom äldreboendet är under uppförande kommer du vara med i uppstartsprocessen och tillsammans med projektgruppen och dina kollegor bidra med att bygga upp och utforma äldreboendet – ett kul och kreativt arbete som innebär att du även får en god övergripande bild av verksamhetens alla delar. Vi ser gärna att vi har en mix av omvårdnadspersonal med eller utan specialistkompetens inom olika områden. Vem söker vi? Vi söker dig med stort engagemang och en vilja att göra skillnad. Du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Vi vill betona att förmågan och engagemanget att tänka nytt och bidra till att utforma framtidens äldreomsorg kommer att vägas in i rekryteringsprocessen. Du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Meriterande om du har intresse för hälsa eller arbetat med liknande arbetsuppgifter. Meriterande om du är speciallistundersköterska. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. God datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning på 6 månader. Omfattning: Deltid Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-02-28 Vid frågor om jobbet är du välkommen att kontakta: Susanne Landhage, verksamhetschef E-post: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2025, på GoLife , Norlandia Äl...
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på GoLife äldreboende i Mölndal. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, matlagning, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om GoLife äldreboende GoLife är ett äldreboende sedan ett år tillbaka i den nya stadsdelen GoCo i Mölndal. Det är lätt att ta sig till oss med buss och busshållplatsen finns precis utanför huset. Kommer man med bil så finns det gott om parkeringsplatser. På boendet finns 60 lägenheter fördelat på tre våningsplan. Det är 30 lägenheter för personer med demenssjukdom och 30 lägenheter för personer med somatiska sjukdomar/behov.De äldre som bor hos oss kandelta i olika rörelseaktiviteter och stärkande utevistelser. När det är fint väder så erbjuds detta på vår fina takterass.Vi erbjuder även yoga i vår yogastudio där alla sinnen stimuleras. Vi anpassar schemat utifrån dina behov. Vill du arbeta heltid eller deltid, dag, kväll, natt - dina önskemål är viktiga! Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Telefonnummer: 010-7613660 (verksamhetschef Susanne Landhage) eller 010-7613675 (teamchef Nadja) E-postadress: susanne.landhage(at)norlandia.com eller nadja.lindh(at)norlandia.com Varmt välkommen med din ansökan!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Sjuksköterska, sommarvikarie 2025, GoLife, Norlandia Äldreomsorg
Norlandia Care AB
Geriatriksjuksköterskor

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är sjuksköterska och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på xxx äldreboende i xxxx. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorg? Som sjuksköterska inom Norlandia Äldreomsorgär du en värdefull nyckelperson och ansvarar för att våra boendes behov av hälso- och sjukvård tillgodoses. En viktig del i arbetet är också att stödja, handleda och utbilda övrig omvårdnadspersonal och vara ett gott föredöme för dina kollegor. Du arbetar med omtanke i allt du gör med stort eget ansvar och har förmågan att prioritera och leda andra även vid förändrade omständigheter. Flexibilitet och kollegialt samarbete är av stor vikt i uppdraget. Om GoLife äldreboende GoLife äldreboende är ett boende som ligger i det nya området GoCo, Mölndal. Boendet öppnade februari 2024. Vi har 60 lägenheter fördelat på 3 våningsplan. 30 lägenheter har inriktning somatik och 30 inriktning demens. Som sjuksköterska hos oss så arbetar du måndag- fredag, dagtid och är ledig ev. röda helgdagar som infaller under veckan. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en god förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Som sjuksköterska inom äldreomsorgen får du möjlighet att ta stort eget ansvar vilket kräver både yrkesskicklighet, prioriteringsförmåga och flexibilitet. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet som sjuksköterska inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorvana och systemkunskap. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-xx-xx Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: verksamhetschef Susanne Landhage Telefonnummer: 010-761 36 60 Varmt välkommen med din ansökan!

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Seniora jurister inom familjerätt till vårt kontor i Mölndal
Lexly AB
Affärs- och företagsjurister

Jurister inom familjerätt med stort intresse för kundrelationer Placeringsort: Mölndal Vill du vara en del av en spännande resa tillsammans med ett team som är forward thinking, innovative och customer obsessed? Vi söker dig som vill göra göra skillnad och utveckla juristbranschen. Du behöver tycka om att möta människor i olika livssituationer och vilja arbeta i ett engagerat team med högt tempo och höga krav. I teamet uppskattas prestation och förmågan att ha roligt på arbetet. För att trivas hos oss behöver du vara driven, resultatinriktad och ansvarstagande. Det är också viktigt att du är utåtriktad, initiativtagande och har god samarbetsförmåga, samtidigt som du värdesätter effektivitet i arbetet. Lexly är det ledande och snabbast växande legal tech bolaget i Norden. Vår filosofi är enkel - vi tror på att göra juridik tillgänglig för alla. Ditt bidrag kommer verkligen att göra skillnad i denna snabba men ständigt utvecklande miljö. Med din hjälp kommer vi att leverera en kundupplevelse i världsklass och bidra till social hållbarhet med färre konflikter och mer förutsägbarhet. Rollen / Rollbeskrivning och huvudsakliga ansvarsområden Som familjerättsjurist blir ditt uppdrag att ta ansvar för att kundernas juridiska behov tillgodoses genom rådgivning och avtalsskrivning. Allt med ett kundbemötande i världsklass. Du kommer också att få möjlighet till att vara delaktig i vår affärs- och produktutveckling, kommunikation, marknadsföring och närvara på våra kundevents. Kvalifikationer Fullständig juristexamen Minst 3 års arbetserfarenhet Flytande svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas hos oss behöver du: Vara utåtriktad, förtroendeingivande och ha förmåga att skapa goda relationer Kunna uttrycka komplexa saker på ett enkelt och begripligt sätt i såväl tal som skrift Ha initiativförmåga och förmågan att arbeta självständigt Ha hög arbetskapacitet och ett stort ansvarstagande, trivas med att arbeta i högt tempo och att snabbt skifta fokus Vara prestigelös, ha en positiv attityd och vara en problemlösare Drivas av att arbeta mot tydliga mål och motiveras av att kunna mäta ditt arbete i siffror Ha fingertoppskänsla och kunden i fokus Vi ser även gärna att du har: Erfarenhet av kundkontakter inom bank eller försäkring Erfarenhet av service och/eller försäljning Erfarenhet av juridiskt arbete inom familjerätt Vad kan Lexly erbjuda dig? Hos oss får du ta ett stort ansvar i en dynamisk organisation med korta beslutsvägar och stort fokus på kundbemötande och arbetsmiljö i världsklass, professionalitet och försäljning. Söker du en dynamisk miljö präglad av service, glädje och tillväxt är Lexly rätt för dig. Lexly ger dig: En möjlighet att vara en del av Lexlys spännande förändringsresa Ansvar och frihet i din arbetsroll En rolig, omtänksam men ändå professionell arbetsmiljö Ett varierande och utvecklande arbete i din juristroll Praktisk information: Placering: Mölndal Startdatum: Omgående Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning Lön: Efter överenskommelse För frågor om denna roll vänligen kontakta Teresa Doré ([email protected]) eller Anna Juteryd ([email protected]) Intervjuer pågår löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. Livet på Lexly Vi är en avslappnad arbetsplats med ett tight team av kunniga, drivna och engagerade människor. Hos oss arbetar inte bara jurister utan också IT-utvecklare, säljare, produktutvecklare och partneransvariga. Våra kontor finns i centrala Stockholm och Mölndal, Göteborg. Vi utvecklar en plattform för digitala juridiska tjänster, ett juristnätverk för juridisk rådgivning och satsar på att bli the go to brand. Vi är nyfikna doers, som tillsammans får saker att hända. Vi är kreativa, orädda och framför allt engagerade i att skapa en fantastisk kundupplevelse och vi är stolta över att sätta våra kunder först i allt vi gör. Mellan hårt och hängivet arbete tar vi oss tid att umgås över gemensam frukost, ta gemensamma promenader eller andra friskvårdsaktivitetereller anordna AW tillsammans efter jobbet. Vi värderar balans mellan jobb och fritid högt och gillar att ha kul tillsammans! Som arbetsgivare ser vi positivt på mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater. Om du vill vara med och förändra en hel bransch och vara en del av en dynamisk organisation där dina färdigheter verkligen kan göra skillnad, är Lexly platsen att börja på. Varmt välkommen med din ansökan! LAW MADE EASY Lexly grundades 2004 och är ledande aktör inom juridiska digitala tjänster och rådgivning i Norden. Lexlys vision är att göra juridik tillgängligt för alla och var det första företaget i Europa som skapade en skalbar plattform för juridiska tjänster. Lexly samarbetar med banker, försäkringsbolag och redovisningsföretag som erbjuder en sömlös kundupplevelse. Med huvudkontor i Stockholm finns Lexly också i Göteborg samt i Oslo. W: lexly.se W: lexly.com W: lexly.no

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025