Full-Stack Engineer

About Plejd Plejd is a fast-growing and innovative Swedish tech company that develops products and services for smart lighting and home automation. We are passionate about making the electrician's daily life easier by developing products and services that harness new technology in the right way. Today, we are a leading player in lighting automation in Sweden. We are an in-house full-stack company with a great mix of people in production, automation, electronics, mechanics, embedded systems, app development, and cloud/backend development. In addition, we have our own fully-equipped prototype workshop, a complete electronics lab, and our own factory for mass production of electronics - all under one roof. We believe this kind of broad integration provides our colleagues with a better understanding of the entire value chain and creates efficient development cycles. We have a young and creative workplace with a focus on freedom and responsibility in our daily work. We offer a workplace for those who enjoy being constantly challenged and learning new things. About the team The web team is responsible for our internal software systems used by other departments throughout Plejd. The knowledge within the team is broad as it encompassess many areas such as: frontend, backend, API’s, machine-to-machine, third-party integrations, PostgreSQL and MongoDB databases. The web team is a critical component for the in-house Plejd stack. The team closely collaborates with many other departments at Plejd to help ensure that products are built with the highest quality standards in mind. In short, the web team keeps internal departments running efficiently and our factories productive through the development of internal platforms used throughout the business. At Plejd both quality and performance are crucial, so we utilize the latest leading technologies and solutions to help us achieve our objectives. It is therefore important that the team is up to date with the latest tech stacks used within the web development field. You and your skills Solid programming skills are of course required. To fulfill the role requirements, it is beneficial if you have experience with the following or similar technologies: NodeJS ReactJS NestJS PostgreSQL MongoDB Figma / UX Docker Microservices with Kubernetes We believe that you have some working experience with similar technologies before and that you have been part of the industry for at least a couple of years. We are also keen to see examples of UX/Figma/usability projects. Who you Are As a person, you are cooperative, humble, and open-minded. You are highly motivated and responsible. You are a quick learner and you work well in teams and communicate with your teammates towards common goals. Furthermore, you are proactive and happy to share your ideas and knowledge. You will use English daily and we, therefore, expect you to be fluent in it. Come join us if you share our passion for working on cutting-edge technology and want to help enable our vision to make the best smart lighting and home automation system in the industry. The process forward In this recruitment, we use several tests as part of our selection process. We are constantly working to select candidates in an unbiased manner and strive for a prejudice-free recruitment process. The recruitment process is ongoing.

7 mars 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Taxichaufför Heltid

Vi behöver flera Taxichaufför heltid eller deltid. Någon som vill jobba med Uber och Bolt i Göteborg. Ni som har intresserad då vänliga kontakta mig via telefon eller Mail. [email protected] 0704444758

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Nu söker vi Sommarvikarier - Välkomna till Lackarebäck!

Välkommen till en arbetsplats med hjärtat i centrum! Lackarebäcks äldreboende ligger i ett naturskönt område i Mölndal. Boendet drivs av Attendo och består av tre olika fastigheter med totalt 120 lägenheter fördelade på 11 avdelningar med olika inriktningar inom demens och somatik. Innanför våra väggar finns också frisörsalong, spaavdelning, fotvårdsspecialist, Folktandvården samt vårt hjärta i huset, Farbror Agdas Restaurang. Beskrivning av tjänsterna Vi söker dig med gediget intresse för omvårdnadsarbete som kan arbeta i sommar när vår ordinarie personal ska ha semester. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen eller har en vårdutbildning. Stor vikt läggs vid att du kan ta ansvar, jobbar från hjärtat, har ett gott bemötande och en ängels tålamod. Du kan jobba på ett fast schema och kan arbeta hel- eller deltid. - Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift - God datorkunskap/datorvana, vi dokumenterar i Treserva - Meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Vi bistår med utbildning och introduktionsdagar! Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. Vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

29 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Allätare systemutveckling

Vem söker vi? Vi är ute efter dig som tycker att det är riktigt tillfredställande att lösa problem med hjälp av digitalisering och att skriva kod. Du är intresserad av att utvecklas och lära dig nya saker. Du kan det här med systemutveckling utifrån ett utvecklarperspektiv och har en utbildning och några eller många års erfarenhet inom området. Du gillar att arbeta fullstack med olika teknologistackar och har du jobbat med Typescript, Java eller C# förut så passar det bra, men erfarenhet av andra språk fungerar ofta också. I rollen som konsult tycker du om att variera sammanhang över tiden och du kommer möta andra språk och teknologistackar över tid i den här rollen. Gillar du dessutom att prata direkt med kunderna om krav och behov och även att säkra kvaliteten med olika typer av test av det du eller dina team-medlemmar utvecklar så är du som klippt och skuren för det här jobbet. Eftersom vi arbetar för en jämlik könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vilka är Drakryggen? Vi på Drakryggen vill göra saker som är roliga eller viktiga. Och utvecklande. Ibland är det vi gör både roligt och viktigt samtidigt som det är utvecklande. Då har vi lyckats. Du kanske undrar vad vi menar med viktigt? Vi tänker att allt som bidrar till de 17 globala hållbarhetsmålen är viktigt. Men vad jobbar vi med på Drakryggen? Jo, vi är konsulter som bygger system som är baserade på mjukvara. Ofta sitter vi ute hos våra kunder och skapar värde med hjälp av vår kompetens inom mjukvaruutveckling. Ibland arbetar vi tillsammans internt på Drakryggen med vad vi kallar inhouse-projekt. Det känns viktigt att till och från kunna arbeta tillsammans när vi spenderar merparten av vår tid i externa kunduppdrag. I ett inhouse-projekt byggde vi en interaktiv lekpark (https://www.linkoping.se/nyheter/nyheter-arkiv/varldsunik-lekmiljo-oppnar-i-linkoping/). Vad kan vi erbjuda? Vi är noggranna med att sätta människan i centrum på Drakryggen. Hälsa och livsbalans är mycket viktigt. Vi erbjuder också en miljö där det är helt ok att vara ödmjuk och prestigelös, vi tror att det finns ett lärande att göra i det mesta vi företar oss. Därför försöker vi jobba agilt, inte bara i systemutvecklingssammanhang, utan även med vårt interna arbete som rekrytering, sälj och kulturbyggande. Du kan läsa mer om oss som redan jobbar på Drakryggen på vår hemsida (https://drakryggen.com/about). Spana gärna in Drakbloggen också!

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Engineering Manager

We are looking for you, an Engineering Manager who wants to be a part of a global high-tech product company, and who will coach, empower, and engage our people! About the position As an Engineering Manager, you will be a part of our Engineering Management Team, working alongside our Director of Engineering, three other Engineering Managers, and lead roles in system architecture and SAFe/Scrum. The Engineering Management Team reports to our Director Engineering. The Engineering department consists of about 50 engineers working in a Scaled Agile Framework (SAFe) environment within embedded systems, system software as well as windows applications and web services. In your role, you'll lead a team of 8-16 individuals, who may come from different agile teams. Your overall responsibility will be to coach, empower and engage individuals and your teams to reach their highest potential and to maximize customer value. This includes managing performance evaluations, setting expectations, and administering compensation to foster personal growth and excellence in performance. In this position, you will: - Align, anchor and execute our strategy and roadmap. Collaborate with managers and leaders (Product Managers, Product Owners, System Architects) to optimize conditions for team and individual success. Evaluate performance and administer compensation, benefits, promotions, and corrective actions. Attract, develop, and retain the best talent for teams aligned with business strategy and emerging technologies. Support teams and individuals with problem identification, root cause analysis, and decision-making, while effectively delegating and prioritizing tasks. Lead by example, embodying and promoting company values and policies. Cultivate a culture of innovation and continuous improvement. Promote strong collaboration between departments, teams, and individuals. Manage change effectively within the organization. Assist in product planning and execution (including SAFe/Scrum ceremonies and events). Build partnerships with suppliers, consultants, partners, internal and external stakeholders. We are seeking a visionary Engineering Manager who is deeply passionate about technology, software, and the growth of their team. Your mission will be to cultivate an environment where every member can thrive and contribute to our strategic objectives. With your innate ability to inspire and motivate, you'll empower your team to achieve their utmost potential. Your communication style is not only persuasive but also influential, guiding your team toward innovation and success. We believe you have: - An educational background in engineering and have been working with software development for at least 5 years. - Transitioned into leading role and have had that role for at least 3 years. - Been part of several changes that involved behavioral changes in the organization/team. - Professional level of English and advanced level of Swedish is desirable. - Experience in Scrum/SAFe environment is meritorious. If you're ready to lead with passion and drive, we want you to join us in shaping the future of Kollmorgen! About us Kollmorgen Automation is a Regal Rexnord brand, and we have our headquarter in Mölndal, Sweden. The target is to provide world leading technology for the rapidly growing market of Automated Guided Vehicle (AGV) Systems and Mobile Robots. An AGV system is a fleet of mobile robots that automatically transport goods in a network of fixed virtual roads, designed according to the specification of the site, e.g., a warehouse. The about 120 employees are working with product development, professional services, sales, marketing, and finance. Some of the good things that we offer Innovation Days every twelve weeks - a 24-hour event for the whole company to dig deeper, explore new areas and solve problems! 💡 Gym at the office filled with machines for strength and fitness that is always open and free to use for all our employees 👟 Free parking outside our office 🚗 Noise cancelling headphones and home office equipment (office chair, screens etc) 🎧 Career opportunities within the company - we have employees who have worked with us for many years in different roles and departments 🚀 Day of Caring - every year we take one day to clean the west coast beaches together 🗑️ 6 weeks’ vacation! ☀️❄️ Work time reduction - it gives you around 7 extra days off per year Collective agreement, occupational pension, wellness allowance Apart from above, Kollmorgen is characterized by an entrepreneurial spirit where you get the opportunity to carry out your ideas with the help of the company's experts. We focus on engagement and personal development as essential tools for our success. We give you the opportunity to work in an open environment where ideas and thoughts are lifted freely among colleagues. Additional information Full-time employment. 📍 Based in Mölndal, Sweden. We recruit based on our values and for us it is important that you continuously want to develop yourself together with us! Selection takes place on an ongoing basis, so send your application as soon as possible. Welcome with your application! Check out more open positions (https://career-agv.kollmorgen.com/jobs), ️ follow us on Facebook (https://www.facebook.com/kollmorgen.ndc), get to know us better through our Candidate Blog (https://kollmorgenagv.teamtailor.com/blog), ️ and see videos about our products at our YouTube channel! (https://www.youtube.com/user/ndcsolutions)

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Backend Web Developer to Kollmorgen

About the position As a Backend Web Developer you will be a part of our Engineering department consisting of about 50 engineers working within embedded systems, system software as well as windows applications, and web services. In this position you will be a part of the Web Tools Team, which consists of Software Developers, a UX Designer, a Product Manager, and a Content Writer. The team is working on developing new web-based commissioning and operation tools and is looking for you who want to be part of this exciting journey. You will find yourself in a collaborative environment where you feel supported. More exactly, the team uses C# .NET for backend and React with JavaScript and TypeScript for frontend. Work in the UI will be done in React, where the teams use the component library Material UI in combination with an internal component library. The team are using .NET 7, which they strive to continuously upgrade to be able to use the latest technologies. You will have the opportunity to work with new development and maintenance on both backend and frontend depending on your skills and interests. In your daily work In your daily work you will write code primarily in the backend (with the possibility to work with frontend as well), attend daily scrum, and other meetings with the rest of the team discussing e.g., priorities, solutions, project structure. From time to time, you will be holding demos for our customers/users where you will get valuable feedback on our products. You will also do code reviews, test the functionality, and check for any alert triggered in Azure. The functionality used in Azure are among others; App Services, Function Apps, CI/CD, Application Insights, storage, Key Vault, SQL Server. Tech Stack Apart from what already has been mentioned above, the following technologies are used in the team: SignalR, Redux, npm, webpack, Jest, React Testing Library, Enzyme, Storybook, Git, SQL, REST API, YAML, Elasticsearch, E2E tests; Playwright and Selenium. Extra fun elements in this role Flexibility and possibility to work on both frontend and backend. Exiting tasks, both when it comes to UX and the technical aspects, in developing a new product for a new kind of user. The possibility to work in a team with a clear focus on value and where the customer and the user are at the center. Be a part of a tight team where all team members have the possibility to be involved in all parts of the development process. Responsibility for the different parts of the product and its entirety. Varied role - work on the needs that exist. About you To thrive in this role, we think that you like to do things that might be out of your “comfort zone”. The team collaborates on the tasks that needs to be done and you might support on areas that you do not have a deeper knowledge about from before. Therefore, it is also important that you are curious and like to learn new things. We believe that your previous work experience has given you a broad knowledge base to lean on and which makes you think about the why and how things are being done. You like to contribute to discussions with your team and bring your perspectives based on relevant arguments. If you are a person looking for the opportunity to influence the daily work or code-related topics, we think that this might be the right position for you. Must Have Work experience as a web developer. Great backend development skills in C# (frontend skills is a big plus) and with a genuine interest in learning areas outside your expertise. Understanding of databases (such as SQL). Experience in cloud solutions (preferably Azure). About us Kollmorgen Automation is a Regal Rexnord brand, and we have our headquarter in Mölndal, Sweden. The target is to provide world leading technology for the rapidly growing market of Automated Guided Vehicle (AGV) Systems and Mobile Robots. An AGV system is a fleet of mobile robots that automatically transport goods in a network of fixed virtual roads, designed according to the specification of the site, e.g., a warehouse. The about 120 employees are working with product development, professional services, sales, marketing, and finance. Some of the good things that we offer Innovation Days every twelve weeks - a 24-hour event for the whole company to dig deeper, explore new areas and solve problems! 💡 Gym at the office filled with machines for strength and fitness that is always open and free to use for all our employees 👟 Charging stations and free parking outside our office 🚗🔌 Noise cancelling headphones and home office equipment (office chair, screens etc) 🎧 Career opportunities within the company - we have employees who have worked with us for many years in different roles and departments 🚀 Day of Caring - every year we take one day to clean the west coast beaches together 🗑️ 6 weeks’ vacation! ☀️❄️ Work time reduction - it gives you around 7 extra days off per year Collective agreement, occupational pension, wellness allowance Apart from above, Kollmorgen is characterized by an entrepreneurial spirit where you get the opportunity to carry out your ideas with the help of the company's experts. We focus on engagement and personal development as essential tools for our success. We give you the opportunity to work in an open environment where ideas and thoughts are lifted freely among colleagues. Additional information Full-time employment. 📍 Based in Mölndal, Sweden. We recruit based on our values and for us it is important that you continuously want do develop yourself together with us! Welcome with your application! Check out more open positions (https://career-agv.kollmorgen.com/jobs), ️ follow us on Facebook (https://www.facebook.com/kollmorgen.ndc), get to know us better through our Candidate Blog (https://kollmorgenagv.teamtailor.com/blog), ️ and see videos about our products at our YouTube channel! (https://www.youtube.com/user/ndcsolutions)

5 februari 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Field Marketing Säljare till solcellsföretag i Mölndal

Om oss ☀️ 1KOMMA5° satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5° siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.  Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden. Om rollen Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder. Vi kommer ge dig: - Möjlighet att sälja våra innovativa produkter - En fast lön och en attraktiv provisionsmodell - En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter - Kompentensutveckling inom försäljning - Utbildning av våra produkter och branschen - Friskvårdsbidrag och tjänstepension Vi tror att du: - Har tidigare erfarenhet av försäljning - Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem - Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid - Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska - Arbetat med CRM-system (meriterande) - Har b-körkort START: Enligt överenskommelse PLATS: Mölndal med omnejd OMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagar LÖN: Fast lön + provision ARBETSTIDER: Måndag-torsdag kl.12-20, fredag kl.12-16 1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Behandlingsassistenter till Trädgårdens HVB och Stödboende

Nu söker vi på Trädgårdens HVB och Stödbeoende behandlingsassistenter för behovsanställning/timvik. Sök innan den 31/5-24 Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära - Ledarskapsprogram för samtliga chefer via Lära - Förmånsportal med rabatter och erbjudanden - Coachande och stöttande chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt skobidrag för omsorgspersonalen. Om rollen I rollen som behandlingsassistent på Trädgårdens HVB och Stödboende ger du stöd till våra placerade ungdomar i den dagliga vardagen utifrån upprättad vårdplan från uppdragsgivaren och arbetar utifrån ett behandlade och pedagogiskt förhållningssätt. Som behandlingsassistent arbetar du med arbetsuppgifter enligt Steg för Steg modellen och du kommer vara en viktig del av behandlingsarbetet. Du arbetar med att uppmuntra till en aktiv fritid som innebär att vi arbetar för att varje ungdom ska få möjlighet att prova på olika aktiviteter som kan bidra till en meningsfylld fritid. Dina arbetsuppgifter skiftar utifrån varje individuell planering och behov, vilket ställer krav på att du är flexibel och lösningsorienterad. I arbetet ingår dokumentation, behovsinventeringar och rapporter till våra uppdragsgivare. Du förväntas därför vara bekväm med att dokumentera och ha god datakunskap samt god kunskap i det svenska språket. I arbetet ingår sysslor som är vanligt förekommande i ett hem. Arbetet utgår ifrån ordinarie personals schema som innebär dag, kväll, helg och jour Om Trädgården Trädgården ligger i en stadsnära miljö i Mölndal, strax utanför Göteborg med mycket goda kommunikationer. Trädgården har totalt 7 platser och två boendeformer, hvb-hemmet eller stödlägenhet. Trädgården har 5 platser på HVB-hemmet och vänder sig till pojkar och flickor i åldern 15-20 år. I stödboendet som ligger i anslutning till HVB-hemmet finns två platser som vänder sig till pojkar och flickor i åldern 16-20 år. De ungdomar som placeras på Trädgården har ofta: - Psykosocial problematik - Riskbeteende och normbrytande beteende - Ungdomarna kan också ha en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som försvårar problematiken. Vi har även sjuksköterska kopplad till verksamheten. De metoder och förhållningssätt vi arbetar med är: - Steg för steg - Trauma och kris - ART - Lågaffektivt bemötande - MI För att skapa förutsättningar för delaktighet hos nätverket är vi transparenta i vårt arbete, samverkan och återkoppling är ett regelbundet inslag. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har en pågående eller färdig utbildning som är: - Minst 2-årig eftergymnasial utbildning med relevant utbildning inom socialt arbete, behandlingspedagog, socialpedagogik eller beteendevetenskap eller annan relevant högskoleutbildning. - B-körkort. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet från tidigare arbete på liknande verksamhet där du mött ungdomar med diagnoser inom NPF och/eller psykosocial problematik. - Har utbildning och erfarenhet med arbete inom KBT, ART, Repulse, MI eller Lågaffektivt bemötande. Personliga egenskaper Vi förväntar oss att du möter ungdomarna med respekt, förmedlar en känsla av trygghet och är närvarande i varje möte. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt gentemot våra placerade ungdomar och dess nätverk, uppdragsgivare och dina kollegor. Arbetet kräver att du är ansvarstagande och är prestigelös. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter och ser det som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp vid intervjutillfället. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringstiden. Övrigt Anställningsform: allmän visstidsanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt ök Sista ansökningsdag: 31/5 -24 För mer information kontakta: Naomi Martinelle [email protected] Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

25 januari 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Vi söker timvikarier till skola, förskola och anpassad grundskola!

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! ARBETSUPPGIFTER Är du en av dem som önskar ha ett meningsfullt, varierande och roligt arbete tillsammans med barn? Då kan uppdraget som timvikarie i förskola och skola vara något för dig! Som timvikarie får du vara med och skapa lustfulla, lärorika och trygga miljöer för alla barn och elever. Du får kunskap och erfarenheter från skolförvaltningens olika verksamheter, vilket kan ge en bra grund för dig som har tankar på fortsatta studier inom området. Att arbeta som timvikarie innebär att du med kort varsel kan komma och arbeta på någon av våra förskolor, skolor och anpassad grundskola på kortare eller längre uppdrag. Detta går att kombinera med studier eller annan sysselsättning. Du väljer själv vilka dagar och tider som du vill vara tillgänglig för arbete. Genom bokningsverktyget Time Care Pool bokas du på arbete via SMS. För att få kontinuitet i våra verksamheter ser vi att du kan arbeta minst tre dagar i veckan. Arbetstiderna sträcker sig mellan 06:30- 18:00, du arbetar aldrig mer än 8 timmar per dag. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har en godkänd gymnasieexamen. Är du utbildad eller läser till barnskötare, lärare, förskollärare, pedagog inom fritidshem är detta meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att arbeta inom förskoleverksamhet, skola och/eller grundsärskola krävs det att du visar upp ett belastningsregister, ansök via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

21 januari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sommarvikarier, leg. Sjuksköterskor (vi erbjuder 55 000 kronor i månaden)

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. ARBETSUPPGIFTER Vård och omsorgsförvaltningen söker legitimerade sjuksköterskor för sommarvikariat. Vi kan erbjuda dig ett intressant och stimulerande arbete i den kommunala hälso- och sjukvården som sträcker sig över hela kommunen. Vi har ansvaret för äldreboende och korttidsenhet samt för de patienter som bor kvar i ordinärt bonde. Vi erbjuder dig en introduktion med individuell bredvidgång utanför sommaravtalet som gäller veckorna 27-34 I din roll som sjuksköterska arbetar du utifrån verksamhetens mål och ansvarar självständigt för bedömningar och planering av omvårdnadsbehov. Du arbetar konsultativt med hälsofrämjande och förebyggande insatser. Dagligen är du gäst i andras hem, då är det viktigt att du kan skapa trygghet och säkerhet hos patienten samt leverera dina tjänster med kvalité. I ditt arbete som legitimerad sjuksköterska arbetar du självständigt men ingår samtidigt i team med olika professioner runt patienten. Bland arbetsuppgifterna ingår att planera och leda arbetet mot den enskilde patienten och dess närstående. Du bedömer, utför och dokumenterar dina insatser. Du arbetar konsultativt, hälsofrämjande och förebyggande, samt bidrar till samverkan kring den enskilde patienten. Vi erbjuder dig som är legitimerad sjuksköterska ett generöst sommaravtal! Som sommarvikarie hos oss får du värdefull erfarenhet att ta med vidare i livet. KVALIFIKATIONER För att söka tjänsten så behöver du vara • Legitimerad Sjuksköterska • Du bör vara strukturerad och kunna föra en dialog med olika aktörer (hemtjänst, vårdcentral, anhöriga osv.) • Du ser helheten och kan arbeta målinriktat med varje patient • Du har god samarbetsförmåga • B-Körkort Det är också meriterande om du har vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, geriatrik och psykiatri. Stor vikt kommer att läggas på din samarbetsförmåga och personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan om du attraheras av att vara en del i ett mångkulturellt team som arbetar för ett gott samarbete och som har roligt på jobbet! Rekrytering sker löpande under hela ansökningsperioden. ÖVRIGT Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

19 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024