Farmaceut till Apotek Hjärtat ICA Maxi Mora med ett extra erbjudande

Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Emma berättar: Varmt välkommen till vårt fina Apotek Hjärtat ICA Maxi Mora, målet för drivna och uthålliga storheter i över 500 år. I Mora möter vi dalmasar, turister och nervösa Vasaloppsdebutanter. Vi tar gladeligen hand om alla med omtanke och stor kompetens. Vårt fina apotek ligger inne på populära ICA Maxi och har öppet 8–22 varje dag. Kunderna uppskattar verkligen vår tillgänglighet; både öppettider och den stora, fria parkeringen utanför entrén. Våra öppettider ger även dig en fördel; OB ger extra pengar eller mer ledighet med full månadslön. Beroende på var man är i livet, så behöver vi olika. Nu vill vi utöka teamet med ytterligare en farmaceut. Är du intresserad av en ansvarsroll, finns det stora möjligheter att varva kundmötet med ett mindre administrativt arbete. Du får chansen att coacha dina kollegor till att lära, utvecklas och växa i sina egna roller. För mig som chef är det viktigt att du förstår att ett glatt och effektivt kundmöte är prioriterat, att du delar med dig av kunskap och att du frågar och samarbetar med kollegorna, oavsett egenvård eller receptdisk. De bästa teamen gör det tillsammans! Apotek Hjärtat ICA Maxi Mora är ett av få utvalda apotek som erbjuder det förmånliga Upptäckarpaketet; gäller för dig som inte har en tillsvidareanställning på Hjärtat och kan se dig själv flytta till Mora. Det innebär att du får en bonus utbetalad en gång per avslutat år under dina första tre år på apoteket (totalt 120 000:-). Du får även ta del av vårt mentorskapsprogram vilket ger en trygg start i din nya tjänst. Du vill veta mer, jag lovar! Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Så här jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den engagerade och kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtat-apotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är eller inom max 3 månader är legitimerad receptarie eller apotekare. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Upptäck med Hjärtat - ett extra erbjudande på detta apotek För dig som ännu inte är tillsvidareanställd farmaceut på Apotek Hjärtat finns på det här apoteket möjlighet att ta del av Hjärtats upptäckarpaket. Erbjudandet innebär att du får en extra bonus de första tre åren av din anställning samt en extra trygghet i form av en mentor på apoteket som stöttar under den första tiden. Läs mer om detaljerna i erbjudandet här på Hjärtats karriärsida: Upptäckarpaketet Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Kontaktperson: Emma Laggar, [email protected] Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

6 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personlig assistent - Kvinnlig vikarie till kund i Mora

Nu söker vi vikarier till en av våra kunder i Mora! Kunden är en äldre kvinna med en förvärvad hjärnskada, som bor i eget boende Vi ser gärna att du som söker är 40 år eller äldre och har hunnit jobba några år. Men vi värdesätter den personliga lämpligheten och personkemin mellan dig och vår kund allra högst. Kunden önskar kvinnliga assistenter. Körkort är ett krav för att kunna jobba här. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket. Vi önskar att du som söker är en trygg person med ett starkt kundfokus där kundens bästa alltid är i centrum. Det är viktigt att du har respekt för struktur och beslutade rutiner. Arbetstid: Dygnspass med väntetid. Hos oss på Vi Omsorg jobbar fler än 350 härliga personligheter i alla åldrar! Det vi alla har gemensamt är att vi tycker om människor och älskar när vi får våra kunder att må bra. Vår uppgift att göra livet enklare för den som har en funktionsnedsättning. Arbetet är där våra kunder befinner sig. Alltså i kundens egna hem men även till exempel ute på aktiviteter, hos kundens vänner eller på kundens arbetsplats. Som personlig assistent hjälper du till och stöttar i det vardagliga såsom städning, matlagning, hygien och finns där vid kundens dagliga aktiviteter. Vi Omsorg erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Dalarna. Hos oss har du som kund ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent, när din assistent ska jobba, vad din assistent ska göra på jobbet, hur assistenten ska utföra sina arbetsuppgifter och vilka assistenter som ska jobba med dig i särskilda situationer. Samtidigt som vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål prioriterar vi god arbetsmiljö för våra medarbetare. Våra kontor finns i Mora och Borlänge. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen är i full gång. Så tveka inte att lämna in din ansökan redan idag!

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Tandläkare sökes till vårat team.

Om jobbet  Till vår trevliga och moderna klinik söker vi en erfaren, engagerad och driven tandläkare som vill arbeta i en miljö präglad av arbetsglädje och goda möjligheter att påverka din professionella vidareutveckling. Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande jobb med trevliga arbetskamrater. Idag jobbar 1 tandläkare och 2 tandsköterskor på kliniken.    Mora Tandvård är en Praktikertjänst Mottagning som är en modern, privat mottagning som ligger i Mora, hjärtat av Dalarna. Vi strävar efter mycket hög kvalitet på tandvården och ser att Du som söker tjänsten vill arbeta mot dessa målsättningar tillsammans med oss. Om du letar efter en arbetsplats där du kan stanna länge och utvecklas tillsammans med kliniken, då hoppas vi på en första kontakt med dig.     Vi kan diskutera anpassningar av arbetstid eller tjänstgöringsgrad för att tjänsten ska vara långsiktigt hållbar. Viktigast är att du är motiverad, serviceinriktad och redo att satsa fullt ut på rollen.    Kvalifikationer, Legitimerad tandläkare. God datorvana. Du är en person som vill arbeta med olika patientgrupper och är väl förtrogen med diagnostik och terapiplanering. Du är en duktig kliniker som ser det som en självklarhet att kombinera kvalitativ tandvård med ett bra bemötande. Du tycker också att det är roligt att leda andra människor.    Personliga egenskaper, ser vi dig som är trygg, både i din roll som tandläkare och som person. Du har ett stort driv och intresse av utveckling av din yrkesroll och kliniken. Du har lätt för att samarbeta och ser ständigt lösningar och möjligheter till förbättring. Du är en person som ser det som en självklarhet att ha ett stort engagemang i såväl dina patienter som i kliniken.  Som person är du kommunikativ, lugn, balanserad och förtroendeingivande i möte med patienter och kollegor.     Om praktikertjänst Praktikertjänst är Sveriges äldsta privata vårdföretag som verkat sen 1960, det finns många karriärvägar där du kan vara anställd eller delägare. Oavsett har du en trygg anställning med förmåner och försäkringar. Praktikertjänst har 2023 hamnat på plats 2 i Universums årliga undersökning av Sveriges bästa arbetsgivare.     Välkommen med din ansökan!     Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Grigorios Soulios: [email protected]    Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.   Eftersom vi på Praktikertjänst värnar om vår arbetsmiljö och säkerhet tillämpar vi slumpvisa alkohol- och drogtester.  Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sem Vik - Servicemedarbetare - Vårdnära Service Mora

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Regionservice uppdrag är att leda, utföra, utveckla och effektivisera servicetjänster tillsammans med verksamheter inom Region Dalarna, i samverkan med regionens kommuner eller genom samarbete med externa aktörer. Det gör vi inom serviceområden som till exempel fastighetsdrift, kost och måltid, logistik, lokalvård och tvätt. Sem Vik - Servicemedarbetare - Vårdnära Service Mora Arbetsuppgifter Som servicemedarbetare kommer du att arbeta tillsammans med vårdpersonal på våra vårdavdelningar i nära kontakt med patienterna. Arbetsuppgifterna består av flera olika serviceuppgifter omkring patienten, såsom regelmässig städning, till en viss del slut- och infektionsstädning och kost- och måltidshantering. Vi arbetar för att utveckla vårt servicearbete i syfte att avlasta vårdpersonal i ännu större utsträckning. Arbetet kan stundtals vara fysiskt krävande. Vi söker dig som har ett brinnande intresse och engagemang för service och har känsla och förståelse för hur olika typer av människor ska bemötas. Övrig information Kvalifikationer Krav: Erfarenhet från serviceyrken såsom hotell- och restaurang, lokalvård, vård och omsorg eller det som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt, eller Erfarenhet av arbete som Servicemedarbetare inom VNS Gymnasieutbildning inom exempelvis hotell- och restaurang, turism, vård och omsorg eller det som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har lätt för att uttrycka dig i svenskt tal och skrift. Meriterande: SRY- eller PRYL-utbildning God datavana Som person är du serviceinriktad, att vara delaktig och intresserad av att forma ditt eget och gruppens arbete ser du som en självklarhet. Du är ansvarsfull, har en vilja att lära dig olika områden inom serviceområdet och trivs i ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Att planera och flexibelt ställa om mellan olika arbetsmoment. Du strävar efter att göra ett noggrant arbete där nöjda patienter och kunder är i fokus. Samarbete och bra relationer med dina kollegor är viktigt för dig i din vardag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ansökan Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Intervjuer och tillsättning sker löpande. Vi räknar med att semesterrekryteringen är klar vecka 21. Det innebär att du som är aktuell för anställning kommer att kontaktas innan dess. Här kan du läsa mer om hur det är att vara semestervikarie hos oss. Fackliga kontaktuppgifter Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.

28 februari 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Jobbcoach/Handledare

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och engagerad jobbcoach/handledare. Arbetslivsresurs i Mora växer och vi söker därför en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Du kommer även att arbeta med vår tjänst Karriärvägledning (KVL) där du kartlägger och stöttar personer mot studier. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att leda grupper inom tjänsten. Du ska genomföra aktiviteter som till exempel seminarier, grupparbeten, studiebesök med mera. I rollen kommer du att samverka med dina kollegor samt Studie och Yrkesvägledarna som också jobbar i tjänsten. Erfarenhets och utbildningskrav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och gruppsykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsterna Rusta och Matcha och KVL tillsammans med oss! Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsort är i huvudsak Mora men arbete kan även komma att ske på våra andra kontor i Dalarna. Du behöver därför ha körkort och med fördel tillgång till egen bil. Har du frågor - kontakta Gruppchef Annika Holm, [email protected] Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder.

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Undersköterska Natt Ekbacken Mora

Vi söker nu undersköterska till natten vår verksamhet Ekbacken i Mora Ekbacken är ett äldre- och demensboende med 32 lägenheter i området Noret Norra. Huset byggdes 2017 och är naturskönt beläget i närhet till vattnet, strax norr om Mora lasarett. Huset är ljust och alla lägenheter ligger i markplan, fördelat på fyra boendeenheter. Två av boendeenheterna (16 lägenheter) är inriktade mot demensvård. Vissa av lägenheterna erbjuder möjligheten till parboende. Boendet har ett SPA och gemensamhetsutrymmen för social samvaro. Runt huset finns gångstigar och grunden till en parkliknande trädgård är anlagd med planteringar och buskar. Fina uteplatser med stora odlingslådor och på baksidan kan vi samlas på den gemensamma uteplatsen och njuta av såväl skog som vatten. Kvalifikationer: Som person är du självständig, ansvarsfull, god initiativförmåga, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du är flexibel och lösningsorienterad samt öppen för de senaste rönen inom demensvård/äldreomsorg. Du ska ha förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer till alla boende, närstående samt medarbetare. Ett gott bemötande samt en god kvalité av den tjänst/insats som utförs dagligen är en självklarhet. Vi vill att våra medarbetare ska vara positiva, engagerade och vilja bidra till att utveckla verksamheten genom delaktighet och ansvar. Meriter: Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande Övrigt: Arbetstid: Tillsvidare tjänst med nattjänstgöring. Deltid. Sista ansökningsdatum 2024-03-30 Alla anställningar inom företaget omfattas av kollektivavtal. Intervjuer ske fortlöpande och tjänster kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan Verksamhetschef, Anna-Lena Paulsen Mail: [email protected]

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Låstekniker

Är du en glad och positiv låstekniker som gillar högt tempo och omväxlande arbetsdagar? Vill du komma till ett företag som verkligen värdesätter frihet under ansvar där du också jobbar med ett grymt bra gäng? Då vill vi höra mer om dig, ansök idag! I tjänsten som låstekniker kommer dina arbetsuppgifter bestå av att självständigt installera, driftsätta och utföra service av lås, låssystem och relaterade produkter i dörr systemet. Du kommer att ha varierande dagar där vissa består av flera olika uppdrag till projekt som kan pågå i några veckor. Upptagningsområdet är Mora/Sälen. För att lyckas i denna roll har du: Tidigare erfarenhet av yrket eller liknande Inga anmärkningar i belastningsregistret Svenska i tal och skrift, Körkort B God kommunikationsförmåga med kunder och kollegor Gesällbrev eller mästarbrev är meriterande men inget krav Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du som person är glad, ödmjuk och empatisk. Din förmåga av kommunikation, planering och ansvar värdesätts där din positiva attityd speglar dig själv som person och verksamheten.  Vi erbjuder dig: Arbetstidsförkortning Kollektivavtal Roliga aktiviteter tillsammans inom företaget En trygg arbetsgivare med lång historia som också har framtiden för sig  I denna rekrytering samarbetar Dala Lås och Larm med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Adam Wilander, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget: Dala Lås Aktiebolag i Borlänge, Dalarna, är synonymt med säkerhet. Vi är ett komplett säkerhetsföretag som kombinerar lång erfarenhet med hög teknisk kompetens. Sedan starten 1968 hjälper vi människor med lås, larm, kameraövervakning, trygghetslarm, inbrottsskydd och annat som rör säkerhet. Företagsgruppen, som finns på flera orter i Dalarna, omsätter årligen cirka 65 miljoner kronor med god lönsamhet, och har högsta kreditvärdighet.

19 februari 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarjobb i Mora

Sommarjobb - Säljare / Distributör till Pågen i Mora Pågen söker nu en vikarierande säljande distributör med (B- eller C-körkort och YKB) till Sveriges största säljkår - en stark och engagerad organisation som varje dag förser landets butiker och konsumenter med färskt bröd. Vad erbjuder vi dig? Du erbjuds ett roligt, självständigt och resultatinriktat jobb där du blir en del av ett engagerat team med stark gemenskap. Du kommer få en social, händelserik och varierande vardag där du arbetar med välkända produkter som Lingongrova, Pågenlimpa och Gifflar. Ditt arbete innebär frihet men även stort ansvar, och du kommer tillhöra ett starkt och framgångsrikt familjeföretag som har en ständig vilja att utvecklas. Vad innebär rollen? I ditt arbete i Pågens säljkår är ditt övergripande ansvar att varje dag förse våra kunder och butiker med våra färska kvalitetsprodukter. Du blir en del av ett engagerat team men arbetar självständigt. Du får ett arbete som är både omväxlande, rörligt och roligt då det innehåller variation mellan såväl sälj- som distributionssysslor. Du har många kontaktytor, främst med de kunder du besöker varje dag, men även med dina kollegor. Vem är du? För att lyckas och trivas behöver du vara social och tycka om en varierad och händelserik dag där du får ta stort eget ansvar. Du är lyhörd och har lätt för att bygga förtroende. Du behöver vara flexibel och ha god planeringsförmåga och struktur med fokus på kvalitet och effektivitet i alla delar av ditt arbete. Du kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift och tjänsten förutsätter att du har (B- eller C-körkort och YKB och förarkort). Vi ser gärna att du har erfarenhet av butiks- och försäljningsarbete, gärna inom livsmedel.   Sök! Vi behöver förstärkning till vår distribuerande säljkår under vecka 24-33 och därför behöver du kunna vara tillgänglig ett större antal veckor under denna period. Om detta tidbegränsade uppdrag låter intressant så är du varmt välkommen med din ansökan senast 15/5 2024 men skicka din ansökan redan nu då urval görs löpande. För information om tjänsten är du välkommen att kontakta Pär på telefon 040-323600 Om Pågen På Pågen bakar vi med kärlek – det handlar om att ha en omsorg om råvaror och produkter, medarbetare, konsumenter och om våra gemensamma resurser. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt, och med Sveriges största säljkår, förser Pågen varje dag både exportmarknader och landets butiker med färskt bröd. Mer information hittar du på www.pagen.se. Se mer om jobbet hos Sveriges största säljkår: https://www.youtube.com/watch?v=nuiC9SUD1EA

18 februari 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Apotekschef till Kronans Apotek Mora Noret

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som apotekschef för Kronans Apotek Mora Noret: Vi söker en driven och engagerad Apotekschef till vårt fina Kronans Apotek i Mora Noret. Apoteket är beläget i Mora största handelsområde Noret och i närområdet finns det Willys, Kappahl, Stadium och många andra kända varumärken. Som Apotekschef kommer du att leda- och arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt kassapersonal. ** Du behöver vara leg. Apotekare eller Receptarie för att vara kvalificerad för tjänsten.** Du behöver vara en ledare med ett högt driv , engagemang och resultatfokus. Arbetet är både strategiskt men framförallt operativt. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Styrka verksamheten, inspirera och motivera dina medarbetare. - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Apoteket är öppet 9-19 på vardagar, 10-16 på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning! Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Kanske har du tidigare erfarenhet från en ledande roll eller är nyfiken och redo att axla rollen som apotekschef hos oss. För att trivas i rollen har du lätt för att inspirera andra och skapa engagemang. Då du kommer arbeta efter högt uppsatta mål ser vi gärna att du är strukturerad, positiv, handlingskraftig och lösningsfokuserad. Till din hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Vi önskar ha din ansökan senast 2024-08-01. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Alex Nordqvist tel. 072-4203239 Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

16 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Sommarvikarier Undersköterskor/Vårdbiträden Ekbacken Mora

Vi söker nu sommarvikarier till vår verksamhet Ekbacken i Mora Ekbacken är ett äldre- och demensboende med 32 lägenheter i området Noret Norra. Huset byggdes 2017 och är naturskönt beläget i närhet till vattnet, strax norr om Mora lasarett. Huset är ljust och alla lägenheter ligger i markplan, fördelat på fyra boendeenheter. Två av boendeenheterna (16 lägenheter) är inriktade mot demensvård. Vissa av lägenheterna erbjuder möjligheten till parboende. Boendet har ett SPA och gemensamhetsutrymmen för social samvaro. Runt huset finns gångstigar och grunden till en parkliknande trädgård är anlagd med planteringar och buskar. Fina uteplatser med stora odlingslådor och på baksidan kan vi samlas på den gemensamma uteplatsen och njuta av såväl skog som vatten. Kvalifikationer: Som person är du självständig, ansvarsfull, god initiativförmåga, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du är flexibel och lösningsorienterad samt öppen för de senaste rönen inom demensvård/äldreomsorg. Du ska ha förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer till alla boende, närstående samt medarbetare. Ett gott bemötande samt en god kvalité av den tjänst/insats som utförs dagligen är en självklarhet. Vi vill att våra medarbetare ska vara positiva, engagerade och vilja bidra till att utveckla verksamheten genom delaktighet och ansvar. Meriter: Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande Övrigt: Arbetstid: Sommarvikariat med tjänstgöring dag/kväll och helg. Deltid/heltid. Sista ansökningsdatum 2024-05-31 Alla anställningar inom företaget omfattas av kollektivavtal. Intervjuer ske fortlöpande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan Verksamhetschef, Anna-Lena Paulsen Mail: [email protected]

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024