Upphandlare
Mora kommun
Inköpare och upphandlare

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Mora, Orsa och Älvdalens kommuner har en gemensam upphandlingsenhet som genomför upphandlingsprojekt utifrån kommunernas behov. Upphandlingsenheten Mora, Orsa och Älvdalen ligger organisatoriskt under kommunstyrelseförvaltningen i Mora kommun. Du ingår i en grupp om 5 upphandlare, upphandlingsassistent och upphandlingschef. Som kategoriansvarig upphandlare ansvarar du för att planera och genomföra upphandlingar på ett affärsmässigt sätt så att verksamhetens/kommuninvånarnas behov tillgodoses. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt, med eget projektledaransvar och i mycket nära samarbete med kommunens verksamheter. Arbetet innefattar även avtalsförvaltning inklusive prisjustering, utlämnande av handling samt rådgivning. Arbetet innebär kontinuerliga dialoger med avtalsägare, experter, leverantörer och övriga intressenter. I rollen ingår även att delta i nätverk och föra dialog med det lokala näringslivet. Du deltar också i vårt ständiga utvecklingsarbete med målet att kunna göra ännu bättre offentliga affärer. Du kommer att vara delaktig i vårat interna arbete för att förbättra arbetsmetoder och rutiner. På enheten jobbar vi tätt tillsammans, hjälper och stödjer varandra i det dagliga arbetet, oavsett om vi är på plats eller jobbar på distans. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av: Projektleda, samordna, planera och genomföra upphandlingsprojekt i samarbete med berörda verksamheter. I rollen ingår även att genomföra dialogmöten med leverantörer.  Ansvara för de formella delarna av upphandlingen och kvalitetssäkring av upphandlingsdokumenten samt säkerställa att de följer gällande lagstiftning och rättspraxis. Ansvara för avtalsförvaltning inom ditt kategoriområde. Ge råd och stöd i upphandlingsfrågor och avtalsförvaltning.   Kvalifikationer Vi söker dig som har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, alternativt har arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör ha erfarenhet av arbete med upphandling och kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU). Du bör ha erfarenhet av att leda projekt och processer. Vi ser gärna att du har arbetat inom offentlig verksamhet tidigare.  Du har god dator- och systemvana samt behärskar Excel. Du har god administrativ förmåga samt mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska i både tal och skrift. Övrigt  B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer. Förmågor och färdigheter Vi söker dig som är analytisk och som kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är tydlig, noggrann, serviceinriktad och kan se helheten.  Du tar stort ansvar för att driva dina projekt framåt så att du levererar i tid och med hög kvalité. Du kan på ett strukturerat sätt hantera flera parallella projekt samtidigt och har ett stort intresse för affärer. Du har förmåga att motivera, engagera och är utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Vi sätter stort värde i att dina personliga egenskaper ger ett mervärde på vår enhet, där vi har en positiv och stödjande inställning gentemot varandra. Vi förbehåller oss rätten att tillämpa löpande rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Regionansvarig säljare
Gårdsmark Sverige AB
Företagssäljare

Om jobbet Som säljare hos oss kommer du att göra hembesök hos privatpersoner för att berätta om det erbjudande som vi har. Tjänsten går ut på att besöka husägare och villaägare i syfte att få bort fukt från bostaden. Du kommer sälja en helhetslösning för dränering så att de får en bättre inomhusmiljö. Arbetsrutinen kommer vara utföra hembesök som inkommit via telemarketing, annonsering eller själv har bokat. Väl på plats hos kund kommer du genom vårt egna system, som är ett av de mest moderna som marknaden har att erbjuda, kunna räkna på jobbet och ge ett pris direkt på plats. Du har en region som ditt arbetsområde och är fri och lägga upp din 40 timmars arbetsvecka så det passar dig. Vi kommer tillsammans sätta upp förväntade mål och sedan har du frihet under ansvar att bedriva ditt arbete på det sätt du tycker är bäst. Internutbildningen i början innebär en vecka på fältet tillsammans med grävtemet och sedan en veckas säljutbildning. Därefter har du nära kontakt med försäljningschefen som kommer hjälpa dig att göra ett så bra jobb som möjligt. Vi Erbjuder Utbildningar Tjänstebil Friskvårds bidrag Pensionstillägg Företags mobil och dator Bolags kickoff 2 ggr per år Profilkläder för alla årstider Korta beslutsvägar Vara med och lägga eget arbetsschema Karriärsteg Säljtävlingar med priser Riktigt gott kaffe! Kvartalsbonus Årsbonus Kvalifikationer De krav vi har på dig är att du delar vår vision om hur vi behandlar våra kunder samt att du behöver ha ett B-körkort, egen bil och att du behärskar det svenska språket på en bra nivå. Har du tidigare säljerfarenhet är det meriterande men inget krav. Då har vi avklarat det, vad är det då för individ vi letar efter? För dig är det viktigt att etablera ett förtroende hos våra kunder och du är bra på att få andra att känna sig bekväma. Vidare så är du en person som triggas av att sätta mål och du jobbar hårt för att infria dessa mål. Du tar ditt arbete på allvar och tar tag i de eventuella problem som dyker upp. Du är en god lyssnare och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Det blir sällan missförstånd när man har med dig att göra och skulle det uppstå missar, vilket det kan göra, är du den första att försöka lösa det. Du kommer få arbeta med ett härligt gäng, som träffas ofta, har kul på jobbet, producerar mycket, du får frihet under ansvar på riktigt och erbjuds en bra marknadsmässig lön + provision utan tak. Så vad tror du, är det här nästa steg för dig? Om svaret är ja hoppas vi på att få läsa din ansökan redan idag. Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Ha det bra så länge, vi ser fram emot att höra från dig. //Teamet på Gårdsmark

24 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kurator, Kuratorsenheten Mora

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Inom Region Dalarnas hälso - och sjukvård är vi på väg mot framtidens nära vård med personcentrering och kunskapsstyrning i fokus vilket även präglar vår verksamhets resa mot framtiden. Arbetsterapi- och kuratorsenheten har verksamhet vid tre lasarett i regionen, Ludvika, Falun och Mora. Kuratorsenheten i Mora är en liten unik enhet med totalt fem kuratorstjänster samt en avdelningschef. Vårt uppdrag är att bistå med, samt uppmärksamma den specialiserade hälso - och sjukvården på de psykosociala perspektivens betydelse för rehabilitering och hantering av sjukdom. Vi tar emot patienter och anhöriga på egen vårdbegäran eller remiss från specialistvården. Kreativitet, utveckling, hög kvalitet, god samverkan, värme, uppmuntran och trivsel på arbetet är viktiga ledord för oss. Vi står inför en utveckling av verksamhetens organisering och vill nu ha med oss två kuratorer som kan bidra till att tillgodose psykosociala behov inom regionens specialistvård i norra och västra Dalarna. Är du vår framtida kollega? Ansök redan idag! Kurator, Kuratorsenheten Mora Arbetsuppgifter Kuratorns uppdrag är att bidra med ett psykosocialt perspektiv i hälso- och sjukvården, med fokus på psykologiska, systemiska och socialrättsliga aspekter. Arbetet omfattar utredning och behandling av patienter och närstående, undervisning, samverkan med vårdpersonal och externa aktörer, studenthandledning samt utvecklingsarbete. Kuratorn är en psykosocial expert som lyfter hur den psykosociala situationen påverkar medicinska behandlingsresultat. Vidare motverkar kuratorn medikalisering av psykosocial problematik och har särskilt ansvar för frågor som våld i nära relationer, barn som närstående samt risk- och missbruk. Arbetet sker dagtid med fysiska och digitala besök, avdelningsbedömningar och hembesök inom specialiserad palliativ vård. Vanliga arbetsuppgifter inkluderar individuella samtal, patientundervisning i grupp och deltagande i psykosociala ronder. Vi söker dig som kan bidra till vår verksamhet genom samtal, undervisning och samarbete. Vi erbjuder en individuellt anpassad introduktion, fadderstöd, erfarenhetsutbyten och kompetensutveckling inom både basenheten och regionen. Från 2029 krävs legitimation som hälso- och sjukvårdskurator inom Region Dalarna. Har du redan legitimation är det meriterande. Saknar du legitimation i dag och du visar dig vara rätt person för oss kommer du att få genomföra utbildningen inom ramen för din anställning. Om du redan nu har påbörjat studier till hälso- och sjukvårdskurator eller har sökt utbildningen till hösten så kan du under vissa förutsättningar få möjlighet att slutföra eller genomföra din utbildning inom ramen för din anställning hos oss. Som regionanställd får du subventionerat busskort, friskvårdsbidrag på 2000 kr/år och tjänstepension. Övrig information Kvalifikationer För att söka någon av våra två tjänster finns det krav på att du har: Socionomexamen B-körkort för manuell växellåda Det är meriterande om du även har: erfarenhet av kuratorsarbete inom hälso - och sjukvården eller annat psykosocialt behandlingsarbete som bedöms likvärdigt. legitimation som hälso - och sjukvårdskurator grundläggande psykoterapiutbildning (steg 1) alternativt legitimationsgrundande psykoterapiutbildning (steg 2) handledarutbildning fördjupad kunskap och utbildningar inom områdena barn som närstående, våld i nära relation samt risk- och missbruk. Vi förutsätter att du som söker har god kommunikativ förmåga, kan skapa goda relationer med såväl kollegor som patienter och närstående och att du gärna delar med dig av din kunskap. Just nu befinner sig kuratorsenheten på en utvecklingsresa och vi behöver dig som både vill och kan bidra med både kompetens och framåtanda på heltid. Självklart bidrar du även rent generellt till ett positivt arbetsklimat med samarbete i fokus. Ansökan Region Dalarna kommer att införa krav på legitimation som Hälso- och sjukvårdskurator från 2029-07-01 för de som ska arbeta som kuratorer inom hälso- och sjukvården. Om du erbjuds tjänst och saknar legitimation kommer du att behöva en kompletterande utbildning för att uppnå behörighet att söka legitimation. Detta planeras i samråd med din närmaste chef. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

25 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vi söker snickare till Mora!
Boss Business Partner North AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Drömmer du om att arbeta som snickare i hjärtat av Dalarna, omgiven av vacker natur och ett härligt gäng? Vi söker nu duktiga och engagerade snickare till vår kund som har en stark förankring i regionen och som kan erbjuda en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Vår kund har varierande projekt som sträcker sig från nybyggnationer av drömhus till flexibla byggserviceuppdrag. Om jobbet Som snickare kommer du att arbeta med allt från stomresning och montering av väggar, tak och golv till finsnickeri. Du kommer få arbeta med om- och nybyggnationer, entreprenader till försäkringsskador alltid med kvalitet och kundens behov i fokus. Om dig Vi ser gärna som söker har yrkesbevis som träarbetare eller har likvärdig erfarenhet inom yrket. Det viktigaste är för oss är att du är engagerad, intresserad och driven. Du har en yrkesstolthet och vill ständigt utvecklas i din roll. Du är professionell i ditt bemötande och drivs av att leverera kvalitet i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel i ditt arbetssätt. Vi kan erbjuda dig möjligheten att få bo och arbeta omgiven av skogar, sjöar och fjäll. Här får du vara en del av ett sammansvetsat och positivt team som stöttar varandra och har kul tillsammans. Urval görs löpande, skicka in en ansökan så snart du kan! Vi vill att det ska vara lätt för dig att skicka in din ansökan och har valt att arbeta med urvalsfrågor och tagit bort möjligheten att skicka in personligt brev.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025
Vårdutvecklare sökes till Ortopedkliniken i Mora
REGION DALARNA
Planerare och utredare m.fl.

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Ortopedkliniken på Mora lasarett består av en mottagningsenhet och en slutenvårdsavdelning med ca 65 anställda. Vi vårdar och behandlar patienter med akuta skador i rörelseapparaten samt utför planerad proteskirurgi. Mottagningsenheten består av inskrivningsmottagning, nybesök, sårmottaning, frakturmottagning, återbesök, telefonrådgivning m.m. Vi har ett nära och gott samarbete med övriga kliniker. Vårdutvecklare sökes till Ortopedkliniken i Mora Arbetsuppgifter I tjänsten som vårdutvecklare arbetar du med olika insatser som att stödja, stimulera, utreda samt samordna verksamhetens kvalitets- och patientsäkerhetsarbete. Uppdraget innebär att du självständigt och tillsammans med andra kartlägger, följer upp och analyserar olika förbättringsarbeten. Medverka till att kliniken når sina mål enligt verksamhetsplanen. Utifrån behov analysera och presentera förbättringsarbete baserat på avvikelserapportering, kvalitetsregister och annan resultatuppföljning kopplad till verksamhetsplanen. Utveckla patientsäkra, effektiva och värdeskapande processer. I tjänsten ingår även omvärldsbevakning inom patientsäkerhetsområdet. I tjänsten som vårdutvecklare är du klinikens patientsäkerhetsombud. Andra arbetsuppgifterna är avvikelsehantering, händelse- och riskanalyser, patientsäkerhetsdialoger och strukturerad journalgranskning. Arbetsuppgifter som vårdutvecklare innebär även projektledning, löpande uppdatering av PM och lokala rutiner. Genom din roll arbetar du även för att engagera och motivera medarbetare och chefer inom området för att vidareutveckla verksamheten. Du ska ha ett genuint intresse för förbättringsarbete. I tjänsten som vårdutvecklare ingår du i klinikens ledningsgrupp och är direkt underställd verksamhetschefen. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska Erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård Meriterande: Erfarenhet från kvalitets- och patientsäkerhetsarbete Utbildning inom vårdvetenskap eller forskning Personliga egenskaper: Som person är du positiv och har förmåga att etablera goda relationer, har god kommunikativ förmåga i tal och skrift samt lägger stor vikt vid att vara en ambassadör för arbetsplatsens värderingar. Vidare ser vi gärna att du är flexibel, initiativrik och har förmågan att engagera andra i din omgivning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. I tjänsten som vårdutvecklare är det viktigt att du är lösningsfokuserad resultatorienterad utvecklingsorienterad strukturerad och stresstålig analytisk Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

27 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Fältsäljare
Dalvis försäljning AB
Företagssäljare

ChatGPT sade: Platsannons: Fältsäljare till Dalvis Försäljning AB Dalvis Försäljning AB söker en drivande och målmedveten fältsäljare till vårt team! Vill du vara med och göra skillnad i den snabbt växande marknaden för förnybar energi? Dalvis Försäljning AB är en ledande aktör inom försäljning av solpaneler, batterier och andra produkter för hållbar energi. Vi söker nu en fältsäljare som ska arbeta aktivt med försäljning och kundrelationer på den svenska marknaden. Dina arbetsuppgifter: Aktivt bearbeta och sälja solpaneler, batterier och andra förnybara energilösningar. Ansvara för kundkontakt, både via telefon, e-post och i personliga möten. Bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med både nya och befintliga kunder. Arbeta mot uppsatta försäljningsmål och KPI:er. Ge rådgivning och support kring våra produkter och lösningar. Delta i event och mässor för att marknadsföra våra produkter. Vi söker dig som: Talar persiska, turkiska och franska flytande, både i tal och skrift. Har erfarenhet av försäljning, gärna inom tekniska eller förnybara produkter. Är självgående, har en stark drivkraft och är resultatinriktad. Har ett B-körkort och tillgång till egen bil för att kunna besöka kunder på fältet. Är social, kommunikativ och trivs i en kundorienterad roll. Har en förmåga att skapa långsiktiga relationer och är bra på att förstå kundens behov. Vi erbjuder: En varierande och utmanande arbetsdag där du får jobba med produkter som gör skillnad för miljön och samhället. En konkurrensmässig grundlön samt provision baserat på försäljning. Möjlighet att utvecklas inom försäljning och inom den förnybara energibranschen. Ett engagerat och stöttande team som arbetar mot gemensamma mål. Flexibilitet i arbetet och möjlighet till hemarbete vid behov. Placering: Sverige, med fokus på den svenska marknaden. Har du vad som krävs för att göra skillnad i en växande bransch och vill vara en del av Dalvis Försäljning AB? Skicka in din ansökan och CV till oss redan idag! Ansök till: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-07-10 Vi ser fram emot att höra från dig!

28 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Farmaceut till Apotek Hjärtat ICA Maxi Mora

Farmaceut till Apotek Hjärtat ICA Maxi Mora med ett extra erbjudande Är du legitimerad farmaceut och nyfiken på att testa att bo i Mora? Med Apotek Hjärtats Upptäckarpaket erbjuds du en bonus utöver din vanliga lön dina första år i tjänsten. Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Anders berättar: Varmt välkommen till vårt fina Apotek Hjärtat ICA Maxi Mora, målet för drivna och uthålliga storheter i över 500 år. I Mora möter vi dalmasar, turister och nervösa Vasaloppsdebutanter. Vi tar gladeligen hand om alla med omtanke och stor kompetens. Vårt fina apotek ligger inne på populära ICA Maxi och har öppet 8–22 varje dag. Kunderna uppskattar verkligen vår tillgänglighet; både öppettider och den stora, fria parkeringen utanför entrén. Våra öppettider ger även dig en fördel; OB ger extra pengar eller mer ledighet med full månadslön. Beroende på var man är i livet, så behöver vi olika. Nu vill vi utöka teamet med ytterligare en farmaceut. Är du intresserad av en ansvarsroll, finns det stora möjligheter att varva kundmötet med ett mindre administrativt arbete. Du får chansen att coacha dina kollegor till att lära, utvecklas och växa i sina egna roller. För mig som chef är det viktigt att du förstår att ett glatt och effektivt kundmöte är prioriterat, att du delar med dig av kunskap och att du frågar och samarbetar med kollegorna, oavsett egenvård eller receptdisk. De bästa teamen gör det tillsammans! Apotek Hjärtat ICA Maxi Mora är ett av få utvalda apotek som erbjuder det förmånliga Upptäckarpaketet; gäller för dig som inte har en tillsvidareanställning på Hjärtat och kan se dig själv flytta till Mora. Det innebär att du får en bonus utbetalad en gång per avslutat år under dina första tre år på apoteket (totalt 120 000:-). Du får även ta del av vårt mentorskapsprogram vilket ger en trygg start i din nya tjänst. Du vill veta mer, jag lovar! Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Så här jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den engagerade och kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtat-apotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är eller inom max 3 månader är legitimerad receptarie eller apotekare. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Upptäck med Hjärtat - ett extra erbjudande på detta apotek För dig som ännu inte är tillsvidareanställd farmaceut på Apotek Hjärtat finns på det här apoteket möjlighet att ta del av Hjärtats upptäckarpaket. Erbjudandet innebär att du får en extra bonus de första tre åren av din anställning samt en extra trygghet i form av en mentor på apoteket som stöttar under den första tiden. Läs mer om detaljerna i erbjudandet här på Hjärtats karriärsida: Upptäckarpaketet Sista ansökningsdag: 2025-09-14 Kontaktperson: Anders Flygar, [email protected]

32 dagar sedan
Sista ansökan:
14 september 2025
Personliga assistenter sökes till Sollerön
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker nu en engagerad och ansvarstagande personlig assistent till en av våra kunder bosatt på Sollerön. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie vid behov, när ordinarie personal är frånvarande – till exempel vid semester eller sjukdom. Arbetspassen är förlagda under dag- och kvällstid, både på vardagar och helger. Startdatum sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan påbörja en introduktion snarast. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern som lever med både Parkinson och ALS. För att underlätta vardagen använder hon hjälpmedel som andningsmask, duschstol, rullstol och trapphiss för att ta sig mellan våningsplanen. Som assistent hos henne kommer du att vara en förlängning av hennes armar och ben och hjälpa henne med uppgifter hon själv inte längre kan utföra, oavsett om de är små eller stora. Du blir den som stödjer henne med allt från att skriva till att hantera praktiska sysslor i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis innebära: Hjälpa henne med dagliga rutiner, så som hushållssysslor. Assistera vid förflyttningar och hjälpa till med på- och avklädning. Du kommer även att uppmuntra och delta i hennes stora intressen, som matlagning och trädgårdsarbete. Du hjälper inte bara till med det praktiska utan skapar också glädje och engagemang genom att dela hennes intressen. Tillsammans ser ni till att hennes dagar fylls med värdighet, glädje och omtanke. Eftersom vår kund har haft både hundar och hästar tidigare, ser hon det inte som något hinder att du som assistent har egna husdjur. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har en lugn och trygg personlighet, men som samtidigt har "skinn på näsan". För att trivas i denna roll ser vi gärna att du delar kundens intressen för både trädgårdsarbete och matlagning. Du har en stark förmåga att arbeta med människor och kan snabbt sätta dig in i deras behov och anpassa ditt arbetssätt därefter. Du är lyhörd, tar egna initiativ och hittar lösningar där andra ser hinder. Engagemang och närvaro är självklara delar av ditt arbetssätt, och du skapar en positiv och meningsfull vardag för de du hjälper. KRAV B-körkort och tillgång till bil. Tidigare erfarenhet av arbete inom vården. MERITERANDE Erfarenhet av att arbeta med ALS eller Parkinson. Sysselsättningsgrad: Timvikarie. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
McDonald's Mora söker nya glada medarbetare
Food Folk Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

34 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vaccinationssköterska sökes till Mora
Dedicare Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Uppdrag på vaccinationsmottagning i Mora juni och juli.  Vi söker dig med mycket god vana av att ge vaccinationer. Du ska gärna ha arbetat med resevaccin eller liknande.  Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Mycket god erfarenhet av vaccinering Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Har du eget bolag och vill fakturera? - Det går jättebra!  Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

38 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025