Redovisningsekonomer sökes!

Nu söker vi redovisningsekonomer till kommande uppdrag ! Vi har en stor efterfrågan på ekonomer inom redovisning och lön just nu och söker brett efter både dig mer flera års erfarenhet som är redo att axla ett nytt, spännande uppdrag likväl som dig som är ny inom området. Om jobbetArbetsuppgifterna kommer variera men exempel kan vara löpande redovisning, års- och månadsbokslut, avstämningar, löneadministration, avtalsfrågor och koncernbokslut. Andra uppgifter kan vara att upprätta kund- och leverantörsreskontra, budgetarbete och prognoser. Som redovisningsekonomkontrollerar du alla in- och utbetalningar, betalar in och kontrollerarskatt, moms och arbetsgivaravgifter, löpande månadsbokslut och sammanställer årsbokslut efter räkenskapsårets utgång. Du har bra koll på hur enårsredovisning upprättas och har förståelse för posterna på både resultat och balanssidan. Du agerarstöd till VD ochledningsgrupp genom att titta och analysera ekonomisk historik, likviditet och andra ekonomiska kalkyler och nyckeltal. Inom löneområdetkommer arbeta brett med allt från löpande lönehantering, beräkningar, arbetsgivardeklaration, rapportering, redovisning kopplat till lön samt strategisk rådgivning. Du sätter upp strukturer och rutiner i digitala system, beräknar förmåner, tar fram nyckeltal och statistik. Alltid med företagets viktigaste resurs i fokus: de anställda! Du kommer vara en central del i att utveckla administrationen och digitalisera processerna vilket kan röra sig från implementering av ett projekt- och tidredovisningssystem, effektivisera flödet av leverantörsfakturor eller förbättra ekonomiuppföljningen. I detta ingår även att på ett bra sätt kunna kommunicera med dina interna kollegor, bolagets kunder och fånga upp deras behov och leverera något de förstår och har nytta av. Om dig Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskola eller via yrkesutbildning, helst med några års erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Meriterande är om du är auktoriserad. Har du haft en roll som konsult, controller eller ekonomiansvarig är det meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi tror att du är en strukturerad och analytisk person som gillar att driva processer och affärer framåt på ett lösningsorienterat sätt. Du är flexibel och ödmjuk som person med en stor förståelse för interna utmaningar där du kommer med lösningar för våra kundersverksamheter. Du kommer ha mycket kontakt med andra människor, i andra roller, vilket förutsätter att du kan kommunicera på ett enkelt och förståeligt sätt samt stimuleras av ett självständigt arbete. Placeringsort Falun, Mora, Orsa samtHybridlösning går att tillämpa Urvalsprocessen sker löpande men vi önskar din ansökan senast den 31/5! Vi vill rekrytera både jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, därför har vivalt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev i denna process! För frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på Boss Business Partner, Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester073-9344394

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
1:a linjens chef, avd 42 Kirurgen Mora

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Är du intresserad av att inspirera, leda och bidra med visioner för framtiden? Vi söker nu en 1:a linjens chef till avdelning 42, kirurgkliniken, Mora. Kirurgkliniken på Mora lasarett består av två vårdavdelningar med sammanlagt 30 vårdplatser. Vår veckovårdsavdelning, avdelning 44 är endast öppen måndag till fredag. Avdelning 42, med 16 (21) vårdplatser, är öppen 24/7. 1:a linjens chef, avd 42 Kirurgen Mora Arbetsuppgifter Uppdraget som 1:a linjens chef omfattar att leda, organisera och utveckla avdelningen med dess medarbetare på ett sätt som gynnar patientsäkerheten och arbetsmiljön. Sedan många år har vi ett tätt samarbete mellan vårdavdelningarna, även på chefsnivå för ökad flexibilitet. Som 1:a linjens chef ingår du i ledningsgruppen tillsammans med övriga 1:a linjens chefer på kliniken, under ledning av verksamhetschefen, som också är din närmaste chef. Tillsammans med övriga ledningsgruppen och våra medarbetare leder och driver du utvecklingen på kliniken mot våra uppställda mål och bidrar till en ekonomi i balans och en god arbetsmiljö. Tjänsten avser en tillsvidareanställning i din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande på 3 år eller efter överenskommelse. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har intresse för att leda och utveckla verksamheten på kirurgkliniken. Personliga egenskaper: Som person ser vi gärna att du har en god förmåga att se helheten och att fatta och genomföra beslut. Därtill har du en personlig mognad som gör att du kan leda med integritet, mod och värme. Du måste ha en logistisk förmåga då stora delar av arbetet består av planering av olika aktiviteter inom enheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper där vi anser att det är viktigt att du som chef har social förmåga och kan kommunicera, delegera, motivera och leda ditt team. Meriterande: Chefs- eller ledarskapserfarenhet Ledarskapsutbildning Utbildning/erfarenhet i produktionsplanering/processledare Erfarenhet av verksamhetsområdet Ansökan Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter vid chefsrekrytering Vision [email protected] SACO [email protected] Kommunal [email protected] Vårdförbundet [email protected] Ledarna [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Rörlig farmaceut

När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollenSom rörlig farmaceut i Dalarna kommer du arbeta omväxlande i del av eller hela regionens apotek. Orter för uppdraget kan vara i t.ex. Mora, Leksand, Borlänge, Falun, Ludvika, Fagersta eller Avesta och Horndal.Tillsammans med dina kollegor på respektive apotek arbetar du med rådgivning och försäljning av våra produkter och läkemedel.Att vara en rörlig farmaceut innebär att du en stor variation i din vardag då du befinner dig på olika apotek utifrån var vi har behov. Här kan vi verkligen säga att ingen dag är den andra lik! Som rörlig farmaceut förväntas du snabbt kunna sätta dig in i rutiner och arbetssätt för de apotek du rör dig inom. Oavsett vilket apotek du arbetar på agerar du med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla de apotek du är verksam på till att bli självklara val för våra kunder.Till dig som rörlig farmaceut på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramarna för de lokala apotekens öppettider. Extra ekonomisk ersättning utgår för arbete som rörlig farmaceut.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Legitimerad sjukgymnast/Fysioterapeut - Siljagruppen Arbetshälsan

Om tjänsten I rollen som Sjukgymnast/Fysioterapeut kommer du arbeta förebyggande och rehabiliterande i tvärfunktionella team med syfte att undersöka, bedöma och behandla belastningsergonomiska besvär och frågeställningar kopplat till arbetet. Med ditt genuina intresse för människor, hälsa och arbetsmiljö ser du lösningar som både kortsiktigt och långsiktigt skapar mer hållbara arbetsplatser. Du kommer att jobba i nära samarbete med våra kundföretag för att analysera och kartlägga arbetsförhållanden samt ge åtgärdsförslag. Syftet är att främja hälsa och välmående samt att förebygga arbetsrelaterade skador. Siljagruppen erbjuder en dynamisk och trygg arbetsmiljö med ett team kompetenta specialister som tillsammans är på en spännande utvecklings- och framtidsresa. Tjänsten är placerad i vår lokal i Mora och innefattar resande där du till stor del besöker kunder i Dalarna och Härjedalens kommun. Arbetsuppgifter Bedömning och behandling gällande rörelseapparaten Belastningsergonomisk kartläggning på individ- och gruppnivå Belastningsergonomisk riskbedömning och intervention Hälsofrämjande arbete Utbildningsinsatser Om dig Vi söker dig som har: Legitimation som sjukgymnast eller fysioterapeut Flytande svenska och engelska i både tal och skrift B-körkort Det är meriterande om du har Ergonomisk påbyggnadsutbildning God kunskap inom arbetsmiljölagstiftning Erfarenhet från mottagning i form av vårdcentral eller företagshälsa För att lyckas i rollen är du Kommunikativ med god förmåga att anpassa kommunikationsstil och sammanställa komplex information Analytisk och affärsmässig där du kan vara den objektiva parten och ta dig an situationer med målet att se samband Självgående och flexibel Positiv och lösningsfokuserad Om oss Siljagruppen Arbetshälsan är en av Försäkringskassans godkända företagshälsor som har sin verksamhet i mellersta och norra Dalarna samt i Härjedalens kommun. Våra kunder är såväl privata företag som offentliga verksamheter och organisationer. Vår huvudsakliga inriktning är att stötta våra kunder med tjänster inom områdena arbetsmiljö och företagshälsovårdstjänster. Siljagruppen Arbetshälsan har 2024 ett 20-tal anställda och ungefär lika många konsulter. Vi har ett partnerskap med närmare 300 företag och organisationer med sammanlagt ca. 13 000 anställda. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Safia Jaouhari på telefon 073-501 81 78 eller Elin Skau på 073-529 69 67. Välkommen in med din ansökan senast 12 maj!

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Farmaceut

När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Bävernkommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa.Som farmaceut förväntas duagera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. I denna roll har du en unik möjlighet att inte bara hjälpa människor till en bättre hälsa utan också aktivt bidra till apotekets utveckling och framgång.Du förväntas därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder. Till dig som farmaceut på Apoteket Bävernvill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef?Vårt engagerade team ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår engagemang för kundservice och farmaci. Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 8-17 Välkommen till Apoteket!

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Bistropersonal till First Camp Orsa

Bistropersonal till First Camp  Vill du vara med och bidra till att ingen går hungrig på semestern? Vi tror på att en nöjd mage är nyckeln till ett glatt hjärta. Genom din passion för mat kan du därför se till att göra gästernas semester ännu mer minnesvärd!  Vilka är First Camp? Vårt mål är tydligt - att bli världens ledande campingkedja.  En viktig del av upplevelsen för våra gäster är såklart att de får god och lättillgänglig mat. Vi vill skapa luncher med det lilla extra och kvällar med guldkant – kanske är det du som vill vara med och bidra genom att möta gästerna i våra bistros? Vad innebär rollen? Som bistropersonal kommer du att arbeta i vår bistro på destinationen. Du kommer tillaga mat enligt vårt smidiga koncept, servera och hantera dryck, samt ta hand om disk och städning. Utöver ditt huvudansvar inom bistron förväntas du vara flexibel och kunna hoppa in och stötta andra områden vid behov. Vi arbetar alltid efter principen att gästernas behov sätts främst och vi hjälps åt att lösa eventuella utmaningar.  Vem Söker vi?  Personlighet är nyckeln för oss. Vi söker kollegor som kan sprida glädje för både gäster och medarbetare. Rollen kräver att du är positiv även under stressiga situationer, snabbt kan anpassa dig till förändringar och uppskattar tydliga koncept och rutiner.  Vi förväntar oss att du kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska för att ta emot instruktioner och interagera med våra gäster. Ålderskrav på denna tjänst är minimum 18 år Vad Erbjuder Vi?  På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar:  We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen.  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster.  We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare.  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.  Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra. Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor  Vi söker medarbetare till sommarsäsongen med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan  Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag!  ? First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Vikarierande musiklärare till Anpassad Grundskola

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Välkommen med din ansökan till Anpassad Grundskola 1–9 på Noretskolan. Tjänsten som vikarierande musiklärare samt eventuellt annat ämne. På anpassade grundskolan arbetar 30 pedagoger (hel- och deltid) och assistenter med våra 30 elever i årskurserna 1 - 9. Det finns två inriktningar inom Anpassad Grundskola, ämnen eller ämnesområden. Tjänsten är ett vikariat på 100% och innebär undervisning inom ämnet musik och ämnesområdet estetisk-verksamhet. Vi söker en självständig, kreativ och målmedveten person med god samarbetsförmåga och goda ledaregenskaper. Du ingår i ett arbetslag men kommer att ha stort eget ansvar. Arbetet kräver mycket goda kunskaper om utvecklingsrelaterade funktionsnedsättningar inom anpassad grundskolas två inriktningar; ämnen och ämnesområden. Erfarenhet av elever med dess utmaningar. Arbetet kräver goda kunskaper inom Alternativ och Kompletterande kommunikation. Noretskolan är en F-9 skola med cirka 700 elever och anpassade grundskolan med cirka 30 elever. Vi arbetar för att skapa tillgängliga lärmiljöer för alla barn.   Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa utifrån kursplaner i ämnen och ämnesområden och i övrigt följa skolans styrdokument. Du ingår i arbetslaget och planerar och utvecklar verksamheten tillsammans med kollegor och pedagogiska assistenter men du planerar också mycket själv och väljer hur du lägger upp undervisningen. Du undervisar i alla årskurser, 1–9 i både ämnet musik och ämnesområdet estetisk-verksamhet. Klasserna är indelade stadievis. Kunskaper Goda kunskaper om aktuella styrdokument och lagstiftning. Goda kunskaper om utvecklingsrelaterade funktionsnedsättningar. Goda kunskaper i Tecken som stöd, Alternativ och kompletterande kommunikation, autism och blindhet. Behärska det svenska språket i både tal och skrift. Goda kunskaper i användandet av digitala verktyg. Färdigheter Pedagogisk insikt och ansvara för att omsätta läroplanen i praktiken. Lågaffektiva strategier. Förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer. Förmåga att kunna leda och motivera eleverna. Ledarskapsförmåga Ansvara för uppföljning, utvärdering och utveckling Kvalifikationer Utbildning: Musiklärare. Utbildning och erfarenhet av utvecklingsrelaterade funktionsnedsättningar. Att ha arbetat med elever som läser enligt anpassad grundskolas läroplan. Krav Pedagogisk erfarenhet. Planera undervisning, anpassningar och ta fram tydliggörande material för eleverna. Arbeta för att skapa en trygg, utvecklande och stimulerande lärmiljö för eleverna. Arbeta aktivt för en tillgänglig lärmiljö i enlighet med läroplan och övriga styrdokument. Aktivt verka för en god samverkan med vårdnadshavare. Vill du arbeta på en skola med positiv anda och glada kollegor? Sök tjänst hos oss. Egenskaper Kommunikativ. Tydlig. Strukturerad och ordningsam. Självständig. Lugn. Flexibel. Kreativ person som gillar att hitta på egna lösningar.   För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Kock timanställning kostenheten Mora kommun

Ansök idag. Kollegor imorgon. Under vår ordinarie personals frånvaro behöver vi ambitiösa och ansvarsfulla timvikarier. Vi erbjuder ett utvecklande, meningsfullt och självständigt arbete. För oss är det viktigt att du delar Mora kommuns värdegrund. Ditt positiva förhållningssätt är en förutsättning för ett bra arbete inom våra verksamheter. Du ska vara serviceinriktad och ha ett gott bemötande. Det är viktigt att du följer våra rutiner och riktlinjer och att du kan passa tider. Arbetstiderna är schemalagda och varierar beroende på arbetsplats och verksamhet.  Arbetsuppgifter Du kommer arbeta med: - fastslagen egenkontrollen/HACCP - tillagning av måltider - dagliga produktionen efter fastställd matsedel - beredning av råkost/dressingar - servering - diskning - städning - mottagande och uppackning av varor.   Kvalifikationer - Kockutbildning, Restaurang- och livsmedelsprogrammet eller erfarenhet som kan bedömas likvärdigt. - Kunskap om specialkost, livsmedelshygien och HACCP. - Tala och skriva svenska obehindrat. - Datavana. - Vara noggrann och ha god samarbetsförmåga.   Rekryteringen sker löpande. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Köksbiträde timanställning kostenheten Mora kommun

Ansök idag. Kollegor imorgon. Under vår ordinarie personals frånvaro behöver vi en mängd ambitiösa och ansvarsfulla timvikarier. Vi erbjuder ett utvecklande, meningsfullt och självständigt arbete. För oss är det viktigt att du delar Mora kommuns värdegrund. Ditt positiva förhållningssätt är en förutsättning för ett bra arbete inom våra verksamheter. Du ska vara serviceinriktad och ha ett gott bemötande. Det är viktigt att du följer våra rutiner och riktlinjer och att du kan passa tider. Arbetstiderna är schemalagda och varierar beroende på arbetsplats och verksamhet.  Beskrivning Vi söker en matglad, serviceinriktat och självgående köksbiträde till kostenheten i Mora. Rekryteringen sker löpande. Arbetsuppgifter Råkostberedning, servering, disk och städ. Planera och förbereda den dagliga produktionen efter fastställd matsedel. Behjälplig i måltidsproduktionen. Du ska även kunna arbeta efter fastslagen egenkontrollprogram. Kvalifikationer Restaurang- och livsmedelsprogrammet eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig. Kunskaper om specialkost, livsmedelshygien och HACCP, eller erfarenheter som bedöms som likvärdig. Datorvana. Du ska kunna behärska det svenska språket i tal och skrift samt ha ett fint bemötande mot medarbetare och barn. Du ska kunna ta egna initiativ, vara noggrann, plikttrogen, serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga och kunna hantera ett självgående arbete. Krav Körkort B Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Förare för Matleverans (Mora)/Riders for Food Deliveries (Mora)

Har du egen bil och B-körkort och söker ett heltids-/deltidsjobb? Vi anställer chaufförer för matleveranser i Mora. Om du är intresserad så skicka din ansökan redan idag. Som bud kommer du att ansvara för att leverera mat från restauranger till kunder och du får garanterad ersättning per timme. ------------------------ Do you have your own car and a B driver's license and are looking for a full time/part time job? We are hiring drivers for food deliveries in Mora. If you are interested then send your application today. As a courier, you will be responsible for delivering food from restaurants to customers and you will have guaranteed compensation per hour. Task: Must have a smartphone Accept maximum orders on the app, received from restaurants, and deliver to the customers. Cannot deny any order on the app if it is shown. Qualifications: Driver's license for a passenger car (minimum B driver's license). Good driving habits and the ability to drive vehicles in a safe and responsible manner. Ability to navigate and plan routes. If you are interested and want to be our team member then please send your application at: Skicka ansökan till: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024