Lagerarbetare
Hirely AB
Lager- och terminalpersonal

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: ARBETSBESKRIVNING  Nu söker vi dig som vill jobba extra hos våra olika kunder i områdena omkring Motala och Mjölby. Arbetstiderna kan variera allt från tidig morgon 05.00 till sen kväll 00.00, och eventuellt övertidsarbete. Vi ser gärna att du kan rycka in vid snabba behov och är en flexibel person som kan arbeta på olika arbetsplatser. Det är en förutsättning att du tar hand om din hälsa för att orka med tungt arbete och hålla ett bra tempo hela arbetsdagen. Exempel på arbetsuppgifter: Containerlossning på lager Tillverkning av mat DINA KVALIFIKATIONER Du är flexibel och kan rycka in med kort varsel. Du klarar av tyngre lyft. Har en positiv inställning till arbete. Vi ser gärna att du har körkort samt tillgång till egen bil, då det inte är säkert att det finns kollektivtrafik att tillgå under hela skiftet. Flytande svenska i både tal och skrift då det är viktigt att du kan tillgodogöra dig skriftliga säkerhetsinstruktioner och utbildningsmaterial. MERITERANDE Truckkort A 1-4 Du har tidigare arbetat på lager eller inom en tillverkningsindustri.  DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Job&Talent. är ansvarsfull har god känsla för detaljer. har en hög servicenivå. är strukturerad och noggrann då arbetet innehåller flera, ibland komplicerade, moment. är självständig i din roll kommer du ha kontakt med flera olika personer dagligen vilket kräver att du är en person med ett socialt intresse. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna. OM JOB&TALENT Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen. Jobb från jobbify.se

5 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Socialsekreterare, BoF VINR, sökes för konsultuppdrag i Östergötlands län
Socionomera Bemanning AB
Socialsekreterare

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga VINR. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Socialsekreterare, BoF, sökes för konsultuppdrag i Östergötlands län
Socionomera Bemanning AB
Socialsekreterare

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Lärare i samhällsämnen och SVA

Vill du arbeta med vuxnas lärande i en kreativ, progressiv och värderingsdriven miljö? Bona folkhögskola söker nu en lärare med kompetens i samhällsämnen och svenska som andraspråk (SVA), till vår allmänna kurs på grundskolenivå. Tjänsten innebär också möjligheter att arbeta brett inom hela den allmänna kursen. Om tjänsten Du kommer i första hand undervisa på allmän kurs med grundskoleinriktning. Undervisningen sker tematiskt, med deltagarens utveckling i centrum. Vi söker dig som: har ämneskompetens inom samhällsämnen har lärarbehörighet eller erfarenhet inom svenska som andraspråk (SVA) är van vid eller intresserad av att arbeta ämnesövergripande i teman har insikter i, eller är villig att utveckla dig inom, digitalisering och AI som pedagogiska verktyg trivs med vuxenpedagogik och har ett inkluderande förhållningssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom folkbildning eller liknande kontext. Vi erbjuder En arbetsplats där du får vara med och forma framtidens lärande Ett engagerat kollegium med hög digital kompetens Fortbildning inom AI och digitala verktyg En skola med stark värdegrund: öppenhet, jämlikhet och solidaritet

7 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Lärare F-3 vikariat
Motala kommun
Grundskollärare

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Verksamhet grundskola/anpassad grundskola är en del av Bildningsförvaltningen. Verksamheten omfattar 21 grundskolor samt anpassad grundskola och det totala antalet elever är ca 4500. Fem av grundskolorna är högstadieskolor medan de övriga, med något enstaka undantag, omfattar åk F-6. I verksamheten ingår även fritidshem.Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår vision är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen. Vätternskolan (skolår F-6) är en skola för alla där elever, föräldrar och personal upplever att det finns trygghet, tillit och gemenskap. Skolan kännetecknas av en mycket god sammanhållning, ett varmt klimat och engagerade lärare och en plats där vi ställer upp för varandra. Målet med verksamheten är att alla skall lyckas utifrån sina förutsättningar och grunden till det är ett positivt skolklimat, personalens engagemang och pedagogisk skicklighet. Vi ställer krav och har höga förväntningar på varandra. Skolan skall vara en plats som känns spännande och utmanande att gå till. Skolans arbetslag tar ett stort ansvar för elevernas kunskapsutveckling i ett nära samarbete med hemmen. ARBETSUPPGIFTER Som lärare ansvarar du för planering, genomförande, och utvärdering av undervisningen utifrån läroplan och kursplan. Du skapar en trygg och inkluderande lärandemiljö samt stödjer, motiverar och stimulerar elevernas kunskapsutveckling genom varierande arbetssätt utifrån deras individuella förutsättningar. I undervisningen gör du skillnad för våra elever genom att tro på deras förmåga, uppmuntra till kreativitet och nyfikenhet samt göra det tydligt för varje elev att de kan lyckas i stort som smått. Du arbetar efter beprövad erfarenhet och forskning och verkar för att eleverna ska få en så god utveckling som möjligt, såväl kunskapsmässigt som socialt. Du dokumenterar noggrant, elevernas prestation och utveckling. Du har kontakt och samverkar med vårdnadshavare samt andra aktörer utanför skolan och informerar vårdnadshavare om elevernas utveckling. Genom systematiskt kvalitetsarbete arbetar du för att säkerställa att uppsatta mål nås. Tillsammans med ditt arbetslag utvecklar du skolans uppdrag och främjar kontinuerligt kollegialt lärande. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: • Du är legitimerad lärare (F-3) med behörighet i ma, sv, eng, no och so. • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Meriterande • Behörighet i övriga ämnen (bild, musik, idrott) • Erfarenhet av arbete inom pedagogisk verksamhet. Du organisera och planerar ditt arbete väl, arbetar enligt en tydlig process där du slutför det du påbörjat. Du sätter upp tidsramar och håller deadlines. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer och underhålla relationer. Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via www.offentligajobb.se Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Kantpressare till Bevent Rasch i Motala
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget Som kantpressare hos Bevent Rasch får du chansen att vara en del av en stabil och framåtlutad familjekoncern som kombinerar trygghet med innovation. Deras nybyggda produktionslokaler i Motala är utformade med modern arbetsmiljö i fokus. Där kombineras deras starka ingenjörsarv med en genuin innovationslust och en ambition att leda utvecklingen. Det gör Bevent Rasch till en dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar och stora möjligheter att utvecklas. Bevent Rasch ser på ventilation som en framtidsbransch där deras produkter gör skillnad för både inomhusmiljö och brandsäkerhet i lokaler där människor vistas. Med nära 100 års erfarenhet fortsätter de att sträva efter att leda utvecklingen och erbjuda lösningar som förbättrar ventilationen i alla led. Dina arbetsuppgifter I rollen som kantpressare på Bevent Rasch kommer du att arbeta med plåtbearbetning till produkter inom ventilationssystem. Du ställer in och kör maskinen utifrån ritningar och använder rätt verktyg för att bocka plåtdetaljer med stor noggrannhet. Din förståelse och känsla för att forma plåt är en viktig del i det dagliga arbetet. Du ansvarar även för att dokumentera och rapportera utfört arbete i systemet. Din profil Du känner dig hemma i verkstadsmiljö, är van att använda verktyg och ser vikten av att vara noggrann i arbetet. Som person har du en god inställning till arbete, är självgående och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du är en god kollega som gillar att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmåga att självständigt planera din arbetsdag. Meriterande: -Erfarenhet av kantpress -Erfarenhet inom verkstadsindustrin -God kunskap inom ritningsläsning  Krav: -Truckkort (Kan utbildas inför start, bekostas själv) Bevent Rasch värdesätter personlig lämplighet högt, och ser möjligheten för rätt person att kunna läras upp på plats. Ansökningsförfarande Den här tjänsten är en konsultlösning vilket innebär att du inledningsvis anställs av Skill och jobbar på uppdrag hos Bevent Rasch, men där avsikten är att anställningen tas över av kund efter en tid. Skill är ett kompetensföretag med en unik ägarbild då vi ägs av 14 industriföretag som ställer höga krav på oss att vara en seriös aktör i branschen. Så självklart har vi kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Urvalsprocessen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Tillsättning blir efter semestern. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Gustafsson [email protected] och Jesper Björklund [email protected] Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Strateg Brottsförebyggande arbete
Motala kommun
Socialsekreterare

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra. ARBETSUPPGIFTER Som brottsförebyggande strateg arbetar du med att analysera, utveckla och följa upp insatser för att minska brottslighet och öka tryggheten i vår kommun. Du samverkar med polis, skola, socialtjänst, föreningsliv och näringsliv för att hitta långsiktiga lösningar som gör skillnad. Dina arbetsuppgifter: • Leda det lokala brottsförebyggande rådet (Bråmo) • Ansvarig för kommunens brottsförebyggande handlingsplan • Initiera och samordna förebyggande insatser i samarbete med interna och externa aktörer • Omvärldsbevakning inom ansvarsområdet • Bidra med statistik, analyser och beslutsunderlag till politiker och tjänstepersoner • Ansvarig för sakområdet mot kommunens ledning och politiker • Drogförebyggande arbete (ANDTS) • Våldsbejakande extremism • Brottsförebyggande perspektiv i samhällsplaneringen KVALIFIKATIONER Du som söker har en relevant akademisk utbildning inom kriminologi, samhällsvetenskap, sociologi eller juridik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av brottsförebyggande arbete, gärna i offentlig sektor och är van att arbeta strategiskt eller samordnande Som person är du trygg i dig själv, står upp för dina åsikter och har mod att säga ifrån vid behov, vidare har du förmågan att skilja på sak och person och kan känna dig säker även i osäkra sammanhang. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer samt underhålla dessa. Du behöver också ha de resurser som krävs för förändring eller problemlösning samt gör ditt bästa genom att göra det du kan just nu samt hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Att ha förmågan att förstå olika aspekter av ett problem är också viktigt samt att hitta ideala lösningar på ett effektivt sätt, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna och sser logik och samband i komplex information eller miljö. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner och att arbeta i Motala kommun på motala.se/arbete. För att läsa mer om kommunen i övrigt kan gå in på motala.se Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Enhetschef
Falck Ambulans AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Falck Ambulans erbjuder tjänster inom prehospital akutsjukvård och utför ambulansverksamhet i Östergötland. Våra verksamheter kännetecknas av att alltid sätta patientens bästa i centrum, en hög kvalitet, en väl utvecklad arbetsmiljö och fokus på utveckling av ambulanssjukvården. Är du en trygg och erfaren ledare som vill utveckla en viktig verksamhet? Drivs du av att stötta människor och företag att nå sin fulla potential? Låter det spännande att jobba med ett nära och coachande ledarskap i en händelserik och omväxlande operativ verksamhet? Nu söker Falck en engagerad Enhetschef till Östergötland! Som enhetschef på Falck ambulansverksamhet i Östergötland är du del av en Skandinavisk organisation och en verksamhet med korta beslutsvägar, möjlighet att bidra till utveckling av verksamhet, arbetsmiljö och arbetssätt. I tjänsten ingår personal-, ekonomi-, kvalitets-, drifts-och arbetsmiljöansvar. Ditt uppdrag är att säkerställa en resurssmart, optimerad och kvalitetssäkrad leverans i en 24/7 verksamhet där du jobbar nära tre andra enhetschefer, en bemannings-och schemaplanerare samt en controller och HR. En viktig del av rollen är att skapa en säker och utvecklande arbetsmiljö för Falcks medarbetare samt leda arbetet med att ständigt förbättra enhetens nyckeltal och leveransen av tjänsterna enligt uppdragsgivarens krav och förväntningar. Vi söker dig som har: En akademisk examen inom vård och omsorg, HR, socialt arbete, ekonomi eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt och som kan passa för rollen. Du ska ha några års chefserfarenhet med personalansvar, gärna från liknande verksamhet. Vi ser det som starkt meriterande om du har en ledarskapsutbildning, erfarenhet av verksamhetsstyrning och arbetsrätt. • God kunskap inom arbetsmiljö och systematiskt arbetsmiljöarbete gärna från 24/7 verksamhet. Arbetsmiljö kommer bli ett av dina fokusområden i chefsgruppen. • Erfarenhet av förändringsledning inklusive arbete med team- och grupputveckling • Erfarenhet och god kunskap av ekonomi/budgetarbete • Förståelse av schemaplanering och bemanning kopplat till ekonomi och arbetsmiljö • God vana och kunskap att hantera olika systemstöd • Erfarenhet av kvalitets och utvecklingsarbete gärna från en ISO certifierad organisation. • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du: • Drivs av att utveckla, stödja och coacha/motivera dina kollegor och medarbetare och samarbeta för att nå verksamhetens mål • Lätt sätter dig in i nya arbetsuppgifter, du är strukturerad och kan prioritera och trivs att arbeta i en aktiv och varierande miljö med mycket medarbetarkontakt • Skapar och utvecklar goda relationer genom att vara kommunikativ, engagerad, positiv och lyhörd, men också beslutsam och tydlig i ditt ledarskap • Är lösningsfokuserad och trygg vid att fatta egna beslut, samtidigt som du förstår att du är en del av en organisation med riktlinjer och processer. • Delar våra värderingar: - Vi bryr oss om - Vi bygger förtroende - Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig • Att vara med och påverka i ett globalt ledande bolag inom hälsa -och akutinsatser med privata ägare som säkrar fortsatt utveckling och expansion samtidigt som de stödjer oberoende vetenskaplig forskning. • Att bli en del av Falcks förändringsresa där vi jobbar aktivt med att utveckla områden som ledarskap och arbetsmiljö. Du kommer att få delta Falcks globala ledarskapsutvecklingsprogram som rustar dig för ett värderingsstyrt ledarskap enligt modern organisationsteori. • En kultur som genuint genomsyras av hjärta och omsorg samtidigt som du jobbar målstyrt mot verksamhetskritiska resultatindikatorer • Ett tillitsbaserat och inkluderande ledarskap • Kollektivavtal med bra förmåner Övrigt Du rapporterar till Regionchef Anna Sandstedt. Tjänsten är placerad i Linköping/Åtvidaberg men innebär viss mobilitet mellan enheterna i Östergötland, vilket innebär att du måste ha körkort och tillgång till egen bil. Tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Tjänstgöringsgrad 100%. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Regionchef Anna Sandstedt på [email protected] Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vi söker trygga engagerade assistenter till vår barnkund i Motala
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Motala. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som:  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Erfarenhet av att jobba med trach är önskvärt. Vi anställer löpande i denna rekrytering. Du måste vara rökfri.  Du måste behärska svenska i tal och skrift.  Hund finns i hemmet Om anställningen  Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, och vaken natt. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Bli personlig assistent i en vacker miljö - söder om Boxholm (ca 75%)
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

OM JOBBET Nu söker vi en personlig assistent till en äldre man bosatt ca 15-20 minuters bilfärd söder om Boxholm. Mannen är halvsidesförlamad, har afasi efter en stroke samt epilepsi. Han bor i en villa i naturskön omgivning och arbetet kommer främst utföras i hemmet. Mannen behöver stöd i vardagen med bland annat kommunikation och träning. I arbetet ingår även att hjälpa till med hushållssysslor samt att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Eftersom arbetsplatsen ligger avsides kommer du arbeta främst dygnspass och andra längre pass, vilket också medför att du kommer få chans till mycket ledighet eller att jobba extra. Några kortare pass förekommer dock också.    DU SOM SÖKER ÄR Vi söker dig som är mogen, glad och omtänksam. Det är meriterande om du har vårdutbildning eller erfarenhet av att jobba som personlig assistent, men dina personliga egenskaper är avgörande. Vi ser också gärna att du är självständig och trygg i dig själv.   ÖVRIGA EGENSKAPER VI SER HOS DIG Du behöver ha körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen.   DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD Kunden har assistans dygnet runt vilket innebär att du kan komma att jobba olika tider på dygnet, jour ingår i tjänsten. Du kommer främst arbeta dygnspass med sovande jour, men också något kortare pass på 6,5 - 13 h.  Vi söker en assistent som kan jobba ca 75-85%    LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.   TILLTRÄDE Snarast enligt överenskommelse.    ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-15. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret". Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

8 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025