Serviceelektriker till Elajo Motala
Elajo El & Energiteknik AB
Installations- och serviceelektriker

Elajo stärker nu teamet i Motala och söker dig som vill utvecklas inom elteknik och service. Som en av Sveriges främsta teknikleverantörer inom el, energi och säkerhet är vi stolta över våra 800 medarbetare på 39 orter. Vill du arbeta med moderna elinstallationer, utveckla din kompetens och göra skillnad i vår region? Då kan detta vara något för dig! Bli en nyckelspelare hos Elajo Motala Elajo i Motala erbjuder både nyinstallation, service och underhåll till industrikunder, fastighetsägare och offentlig sektor. Hos oss får du arbeta i tät dialog med kunder och kollegor med varierade, utvecklande uppdrag. Vi söker nu en serviceelektriker med engagemang för kvalitet, säkerhet och långsiktiga relationer. Dina arbetsuppgifter Installation, felsökning och reparation av elanläggningar i kommersiella fastigheter, industrier och offentliga miljöer. Serviceuppdrag och underhåll hos befintliga kunder. Kundkontakt, rådgivning samt upprättande av dokumentation och egenkontroller. Deltagande i projekt, självständigt eller tillsammans med kollegor. Löpande kvalitets- och säkerhetsarbete enligt aktuella regelverk och säkerhetsrutiner. Kvalifikationer och erfarenhet Utbildad elektriker med ECY-certifikat. Minst fyra års erfarenhet av en tidigare roll som serviceelektriker. Kunskap i felsökning, ritningsläsning och installationsteknik. Erfarenhet av industri, fastighet eller automation är en fördel. B-körkort är ett krav. Denna position kan komma att innebära att du genomgår en säkerhetsprövning baserat på gällande föreskrifter kring/av säkerhetsskydd. Personliga egenskaper Du är noggrann, pålitlig och lösningsorienterad. Du trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt, men uppskattar också samarbete och laganda. Du är trygg i kunddialog och bidrar till goda relationer. Du är flexibel, anpassningsbar och ser möjligheter i teknikens utveckling. Du har en positiv inställning och bidrar till arbetsglädje i teamet. Vad Elajo erbjuder dig Egen bil i tjänsten. Flexibel vardag med utvecklingsmöjligheter och varierande projekt. En trivsam, inkluderande arbetsmiljö med stort fokus på laganda och samarbete. Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och stöd genom vår förmånsportal Eljo4U. Trygg och stabil arbetsgivare som värnar om balans mellan yrkesliv och privatliv. Tillgång till samtalsstöd inom hälsa, kris, stress, ekonomi och juridik. Möjlighet att utvecklas både i din yrkesroll och personligt. Elajos värderingar Vår värdegrund bygger på Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, där alla ges lika möjligheter och olikheter uppskattas och respekteras. Hos Elajo får du möjlighet att kombinera karriär med balans i livet. Om Elajo och vår verksamhet i Motala Elajo är en av Sveriges ledande aktörer inom el, säkerhet, mekanik och energi. Med över 800 medarbetare och verksamhet på 39 orter erbjuder vi bred kompetens och utvecklingsmöjligheter. Motala är en växande ort för oss, och här får du som serviceelektriker riktigt bra möjligheter att påverka utvecklingen. Ansökan Låter detta som tjänsten för dig? Intervjuer sker löpande så vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-07-20. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Samuel Jakobsson, Avdelningschef El Motala, på telefon 0141-232 247 Vi ser fram emot din ansökan och att tillsammans fortsätta utveckla Motala!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Sjuksköterska med intresse för medicinsk akutsjukvård
REGION ÖSTERGÖTLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

”Att arbeta på MAVA/MOA är väldigt stimulerande då vi arbetar med varierande sjukdomsgrupper. Ingen dag är den andra lik då både arbetstempo som arbetsuppgifter varierar. Som ny sjuksköterska började jag arbeta på MAVA men målet var att även kunna arbeta på MOA där de svårast sjuka på Lasarettet i Motala (LiM) vårdas. På avdelningen anordnas en hel del utbildningar vilket gjort att jag kunnat klä på mig den kompetens som krävs för att arbeta på MOA. Hos oss är det dagliga arbetet teambaserat vilket inneburit en stor trygghet. Vi arbetar utifrån önskeschema som innebär att jag får önska mina arbetsdagar i 10–12 veckor framåt.” Så beskriver en av dina framtida arbetskamrater hur det är att arbeta på MAVA/MOA på LiM. Välkommen till en enhet med stark gemenskap! Här är god kommunikation och ett gott bemötande en självklarhet. Vårt erbjudande På MAVA/MOA möter du patienter med väldigt varierande sjukdomsbild men de vanligast förekommande är infektioner samt olika typer av lungsjukdom. På MOA vårdar vi de svårast sjuka, till exempel de med andningssvikt, sepsis, cirkulatorisk svikt, svåra elektrolytrubbningar, ketoacidos, kramper med mera. Som ny på avdelningen börjar man alltid med att tjänstgöra på MAVA för att så småningom även kunna arbeta på MOA om man så önskar. Som ny medarbetare erbjuds du en individuellt anpassad hospiteringstid beroende på din tidigare erfarenhet. Tiden för inhospitering kan variera mellan 1-3 månader och du har under tiden din egen mentor som regelbundet stämmer av för att ge dig de förutsättningar du behöver för att få en trygg och bra start på din nya arbetsplats. Vi är måna om att din arbetstid ska vara i balans med resten av ditt liv och därför har du stor möjlighet att påverka ditt schema. Vi erbjuder också en möjlighet att arbeta utefter arbetsmodellen 90/10 som innebär en veckoarbetstid på 34 timmar och 25 minuter istället för 38 timmar och 15 minuter. Vilket ger 4 timmar till fritidsintressen varje vecka. Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och även om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Vi arbetar i team tillsammans med patienten. Som sjuksköterska är ditt arbete varierande och innebär även en del medicinteknisk utrustning eftersom våra patienter ofta har övervakning. Ditt ansvarsområde innefattar alltifrån omvårdnad, läkemedelsadministration till användning av olika typer av medicinskteknisk utrustning såsom optiflow och bilevel. Eftersom vi tror att kompetens och säker vård är grunden till trygg arbetsmiljö, lägger vi stort fokus vid såväl introduktion som vidareutbildning. Arbetsgrupp På MAVA arbetar man i team bestående av 1 sjuksköterska, 2 undersköterskor, 1 underläkare, 1 överläkare samt rehabteam bestående av fysioterapeut samt arbetstereapeut. Vårdlaget kan ta emot 5+1 patienter. På MOA arbetar man i team bestående av 1 sjuksköterska, 1 undersköterska, 1 ST eller specialistläkare samt 1 överläkare. Vårdlaget kan ta emot 2 patienter. Vårt mål är att på ett kompetent och tryggt vis ta hand om den medicinskt sjuka patienten i väster! För att trivas lite extra bra på jobbet ser vi till att skapa stunder för gemenskap både på jobbet men även utanför. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Har du erfarenhet eller utbildning inom intermediärvård kan det vara meriterande men inget krav då vi erbjuder egen intermediärvårdsutbildning på plats. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som ansvarstagande och vilja att lära nya saker. Avdelningen arbetar mycket med kompetensutveckling både internt och externt. Till oss är man välkommen såväl nyutexaminerad som erfaren.  Då du ska kommunicera med patienter, närstående, vårdgrannar och kollegor är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du är positiv, lösningsorienterad och nyfiken. Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Lärare i fritidshem
Motala kommun
Fritidspedagoger

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Verksamhet grundskola/anpassad grundskola är en del av Bildningsförvaltningen. Verksamheten omfattar 21 grundskolor samt anpassad grundskola och det totala antalet elever är ca 4500. Fem av grundskolorna är högstadieskolor medan de övriga, med något enstaka undantag, omfattar åk F-6. I verksamheten ingår även fritidshem. Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår vision är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen. Norra skolan är en mångkulturell skola (skolår F-6) med inriktning idrott och hälsa som är centralt belägen i Motala med närhet till friluftsområde, sjön Vättern samt stadsbibliotek. Vi tror att rörelse är bra för kroppen och knoppen och att just fysisk aktivitet underlättar för eleven att nå kunskapsmålen. - Att eleven får kunskap om kostens, rörelsens och sömnens betydelse för välbefinnandet. - Att vi arbetar med social kompetens och god självkännedom. - Att eleven får stifta bekantskap med en rad lokala idrottsföreningar, allt från brottning till frisksport och dans. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem jobbar du och dina kollegor tillsammans för att medvetet stimulera elevernas utveckling och lärande. Vi arbetar för att eleverna ska erbjudas en meningsfull fritid och säkerställa tryggare raster. Uppdraget innebär bland annat: • Jobba mot fritidshemmet, samt som samverkare mot klass • planera och genomföra pedagogiska aktiviteter enligt läroplanen för fritidshem. • skapa en trygg och inkluderande lärmiljö för alla elever. • samarbeta med kollegor och vårdnadshavare för att stödja elevernas utveckling. • tillsammans med andra pedagoger ansvara för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du behöver se lärandet i leken. Genom din undervisning och dina aktiviteter skapar du förutsättningar för alla elever att lyckas. Du arbetar aktivt med att skapa relationer, både till elever och vårdnadshavare. I undervisningen använder du dig av bildstöd och digitala verktyg som en naturlig del för att skapa förutsättningar för lärande och utveckling. Du är en lagspelare och ser vinningen i att samarbeta. Du låter eleverna systematiskt vara delaktiga i utvärderingen av genomförda aktiviteter för att skapa delaktighet av elevernas inflytande. Det är av stor vikt att du anser att samverkan mellan hem och skola är en viktig faktor för elevernas lärande. Vi ser den pedagogiska dokumentationen som en självklar del i vårt systematiska kvalitetsarbete och vår verksamhetsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker utbildad lärare i fritidshem eller fritidspedagog med lärarlegitimation som är van att leda och utveckla fritidsverksamheten. Du är strukturerad, trivs att arbeta tillsammans, har ett starkt ledarskap och tror på relationsskapande som en viktigt process för att främja lärande. Du ansvarar för att, tillsammans med kollegor, planera och utvärdera aktiviteter utifrån Lgr22 där eleverna ges förutsättningar att utveckla sina förmågor. Du arbetar förebyggande med tidiga insatser för att stödja eleverna i deras utveckling. Goda digitala kunskaper och rik erfarenhet av digitala arbetssätt är meriterande. Erfarenhet av arbete i mångkulturell miljö är meriterande. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner och att arbeta i Motala kommun på motala.se/arbete. För att läsa mer om kommunen i övrigt kan gå in på motala.se Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Läkare till Försvarshälsan Kvarn
Försvarsmakten
Övriga läkare

Försvarshälsan Kvarn växer och söker en läkare på 100 % till vårt team. Försvarshälsans övergripande uppdrag är att stötta krigsförbanden med företagshälsovård, hälso- och sjukvård för kadetter och värnpliktiga samt sjukvårdsberedskap vid militära övningar och insatser. Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin eller annan relevant specialistkompetens. Personliga egenskaper: Du ska tycka om att kommunicera med människor i olika åldrar, med olika bakgrund och är en fena på att kunna omsätta dina medicinska bedömningar till beskrivna funktionsbedömningar och förmedla dessa till icke-medicinskt skolad personal. Du ska vara bra på att balansera medicinska diagnoser och symtom mot kravställningar i tjänst och bedöma kring rimlig tjänstbarhetsnivå. Du förväntas hålla dig uppdaterad kring dina ämnen och ha en vilja att vara med och utveckla teamet. Du är nyfiken och öppen för att lära känna ett delvis nytt område. Du är ansvarstagande och kan både upprätthålla och bygga struktur kring dina arbetsuppgifter. Vi letar efter en teammedlem, på Försvarshälsan Kvarn både tycker vi om att jobba i team och ser att uppgifter löses bäst med flera olika perspektiv. Vi strävar efter att lösa problem tillsammans. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och hur just du passar in med övriga medarbetare i teamet Försvarshälsan Kvarn. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns: Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Vi erbjuder: * En omväxlande vardag med möjlighet att arbeta med klassiskt mottagningsarbete och utbildningar * Ett nära samarbete med arbetstagare och arbetsgivare med möjligheter till förebyggande arbete och arbetslivsinriktad rehabplanering på riktigt * Möjligheter att vara med att utveckla en verksamhet som växer * Att fördjupa dina kunskaper kring försvarsmedicin, allmänmedicinskt arbete och tjänstbarhetsbedömningar i en militär kontext * Utrymme för att forma din roll efter det som du längs vägen ser är relevant sett till verksamhetens uppgifter och behov * Vi vill påstå att du får trevliga och kompetenta kollegor som trivs med att samarbeta och dela med sig av sin kompetens * Arbetstiden räcker för uppgiften och vi ser att balansen mellan fritid och arbete är viktig I teamet ingår chef, ställföreträdande chef, läkare – specialist i arbets- och allmänmedicin, distriktssköterskor, fysioterapeuter/ergonom, vårdadministratör, hälsopedagog/ friskvårdsledare och psykolog. Samverkan med arbetsmiljöingenjör från annan Försvarshälsa är aktuell emellanåt och vi har ett nära samarbete med värnpliktskonsulent. Arbetet är omväxlande och bedrivs både på mottagning, ute på övningsfält och på annan ort. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Hälso- och sjukvård med tjänstbarhetsbedömningar för värnpliktiga och elever samt företagshälsovård för all anställd personal * Förebyggande, behandlade och rehabiliterande arbete i nära samarbete inom och utanför teamet * Mottagningsarbete, utbildning och utveckling tillsammans med teamet Försvarshälsan * Tjänstgöring vid Försvarsmaktens övriga Försvarshälsor och arbetsorter kan förekomma Fysisk träning om ca 3 h per vecka är också en arbetsuppgift. Kvalifikationer * Svensk läkarlegitimation med specialistkompetens inom allmänmedicin eller annan relevant specialistkompetens * B-körkort (bilkörning ingår i arbetet) Meriterande * Arbetslivserfarenhet inom primärvård * Erfarenhet från tjänstgöring i Försvarsmakten Övrigt Detta är en civil anställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen är placerad vid Försvarshälsan i Kvarn men tjänsteresor förekommer inom och utanför Sverige. Tjänstgöring på obekväm arbetstid, liksom oregelbunden arbetstidsförläggning förekommer då vi bland annat upprätthåller daglig sjukvård och sjukvårdsberedskap under övningsverksamhet. Upplysningar om befattningen lämnas av avdelningschef Victoria Grönlund Andersson, stf avdelningschef Veronica Lundstedt och läkare Anna-Bell Björk - alla nås via växeln på 010-826 50 00. (Alla tre har dock semester 250630-250803) Fackliga representanter Viktor Ore SACO-F, Britt Dahlman Försvarsförbundet, Crister Florin SEKO-F och Niclas Sköld Officersförbundet - alla nås via växeln på 010-826 50 00. Välkommen med Din ansökan senast 2025-08-11. Bifoga CV och ett personligt brev där Du berättar varför just Du är lämplig för anställningen. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Personlig assistent i Motala

Söker en Positiv och Lyhörd Assistent Hej! Jag är en aktiv och social kvinna som älskar att njuta av livet. Mina dagar fylls med träning, bad, shopping och att fixa i hemmet. Jag sjunger i kör och älskar att umgås med mina barn och barnbarn. Dessutom har jag en mysig båtstuga som jag ofta besöker. Blommor är en stor passion för mig, och jag tycker om att gå på stan eller ta en promenad i naturen. Jag söker nu en assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Du bör vara lugn, positiv och lösningsfokuserad. Kompetens inom omvårdnad är meriterande. Det är viktigt att du bemöter mig med respekt i alla situationer och är lyhörd för mina behov. Om du tror att du är rätt person för detta, tveka inte att höra av dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Pulverlackerare
S Q i Sverige AB
Lackerare och industrimålare

Pulverlackerare sökes SQ i Sverige AB befinner sig i en expansiv fas och söker därför personal till vår produktion. SQ är ett tillverkande industriföretag i Motala som arbetar med pulverlackering och blästring. Vi är ca 25 anställda. På SQ är det viktigt att vi lämnar ifrån oss rätt kvalité i rätt tid. Vi arbetar med hög servicenivå och flexibilitet mot våra kunder. I produktionen är det ett ständigt in- och utflöde. Vi har två pulverlackeringsliner som följer en viss hastighet där medarbetare arbetar och är beroende av varandra. Vi har både en slungbläster och manuellbläster. Läs mer på vår hemsida: www.sqisverige.se Vi söker dig som vill arbeta med Pulverlackering. Arbetsbeskrivning Arbetet består främst av att sköta lackeringsanläggningen och målning samt stötta påplock och avplock av detaljer tillsammans med övriga medarbetare. Det kan även förekomma andra uppgifter i produktionen beroende på behov. Du kommer även genomföra kvalitetskontroll/avsyning av detaljer då kvatlién av ditt arbete är mycket viktigt. Som person är du ansvarsfull, noggrann, flexibel och lösningsfokuserad. Vi tror även att du är en lagspelare som gillar att samarbeta. Praktiskt lagd som gillar arbeta med kroppen. Du ska vara engagerad och gilla att arbeta i högt tempo och inte vara rädd för att hugga i. Du har viljan att lämna ifrån dig ett bra resultat. Ett intresse för tillverkandeindustri och lackering är meriterande. Behärskar svenska i tal och skrift är ett krav. Vi utbildar rätt person, men självklart är det en merit om du har tidigare erfarenhet inom området. Du behöver kunna arbeta skift. Just nu arbetar vi i tvåskift. Skicka ditt CV samt personligt brev varför just du vill arbeta på SQ och vad du kan tillföra till e-post: [email protected] Urval sker löpande. Tillträde: Enligt överenskommelse Sysselsättningsgrad: 100%, Antal lediga befattningar: 1

10 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Våtlackerare
S Q i Sverige AB
Lackerare och industrimålare

Våtlackerare sökes SQ i Sverige AB befinner sig i en expansiv fas och söker därför personal som vill vara med att bygga upp vår våtlackering. SQ är ett industriföretag i Motala som arbetar med pulverlackering, blästring samt våtlackering. Vi är ca 25 anställda. På SQ är det viktigt att vi lämnar ifrån oss rätt kvalité i rätt tid. Vi arbetar med hög servicenivå och flexibilitet mot våra kunder. Läs mer på vår hemsida: www.sqisverige.se Vi söker dig som vill arbeta med våtlackering. Arbetsbeskrivning Du får möjlighet att vara med och utveckla våtlackeringsavdelningen från början. Arbetet består främst av att arbeta på vår nya våtlackeringsanläggning. Det kan även förekomma andra uppgifter i produktionen beroende på behov. Som person är du ansvarsfull, noggrann, flexibel och lösningsfokuserad. Du ska vara engagerad och gilla att arbeta i högt tempo och inte vara rädd för att hugga i. Du har viljan att lämna ifrån dig ett bra resultat. Du ska ha erfarenhet av våtlackering. Behärskar svenska i tal och skrift är ett krav. Skicka ditt CV samt personligt brev varför just du vill arbeta på SQ och vad du kan tillföra till e-post: [email protected] Urval sker löpande. Tillträde: Enligt överenskommelse Sysselsättningsgrad: 100%, Antal lediga befattningar: 1

10 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Arbetsförmedlare till Motala
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Inledning Är du redo att göra skillnad och bidra till att få Sverige i arbete? Vi söker dig som vill arbeta med att stödja personer som söker jobb och arbetsgivare som söker arbetskraft. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med förmåner som flextid och friskvårdsbidrag. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Sektionens/enhetens uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. I vårt uppdrag ingår även att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser. Enheten är uppdelad i ett antal sektioner som alla har ansvar för att tillsammans säkerställa enhetens förmåga att uppnå uppsatta mål och förväntat resultat. Vi har kontor på tre orter; Norrköping, Linköping och Motala, men arbetar med arbetssökande från hela länet. Beskrivning av tjänsten En central del i arbetet är att informera och kommunicera om Arbetsförmedlingens uppdrag, tjänster samt rättigheter och skyldigheter. Genom samtal kartlägger du kompetenser, behov av stöd och föreslår konkreta åtgärder. Detta kan inkludera vägledning, utbildningsinsatser eller utveckling av jobbsökningsstrategier. Du håller dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Du kan hantera både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: - Tolka och tillämpa lagar och regelverk - Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt - Möta och arbeta med människor i olika situationer - Navigera och arbeta i flera system parallellt - Arbeta mot uppsatta mål Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Motala. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (eller 120 p enligt tidigare system) Alternativt: - Är du/har du varit anställd som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt: - Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år - Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av arbete med arbetslivsinriktad rehabilitering - Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig förvaltning - Erfarenhet av myndighetsutövning - B-körkort Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 07 - 01. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Personlig Assistent sökes till 30 årig kvinna i Motala i sommar
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

. Hej! Jag bor i Stockholm men älskar att komma till Motala för att hälsa på familjen varje år. Söker därför en personlig assistent som bor i trakterna som kan hjälpa mig i min vardag. Jag behöver hjälp med det mesta praktiska i min vardag och jag kommunicerar med stödtecken och dator med talsyntes. Är en aktiv person som gillar att träna, simma och hänga med kompisar. Du behöver tala och förstå svenska utan problem. En god fysik är ett måste i arbetet hos mig. Meriterande är erfarenhet av assistans i någon form och körkort, men självklart är dina personliga egenskaper viktigast! Vi ser helst att: Du är en glad och öppen person som brinner för att jobba med människor. Du måste tåla katt och prata/förstå god svenska, vara lyhörd och mån om andra.   Tjänsten: Sommarvikariat Arbetstider: Arbetstiderna är varierade mellan dag och kväll/natt (sovande jour). Du behöver ha möjlighet att jobba båda dagtid och nattetid för att kunna jobba hos mig. Tillträde: 7 juli (vecka 28) men jag vill gärna träffa dig först så vi lär känna varandra lite. Jag är även i Motala runt midsaommar. Jag träffar dig gärna då. Jag ser fram emot din ansökan! Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. I samband med intervjun kommer du att bli ombedd styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).

10 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Ekonom
Riksbyggen ekonomisk förening
Redovisningsekonomer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder.  Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framför allt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. För våra kunder kommer du ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar.  Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har flera års erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och kräver B-körkort. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är någon av orterna Motala, Linköping, Nyköping, Norrköping eller Västervik men arbete kan förekomma inom hela marknadsområdet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling.  Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Låter detta spännande? Skicka då gärna din ansökan till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb. Urvalsprocessen sker löpande så sök redan idag. Tjänsten kan komma tillsättas innan senaste ansökningsdatum som är 2025-06-29. Kontakt Om du har frågor, kontakta leveranschef Daniel Klasson, 013-24 93 29 [email protected]  Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025