Förskollärare till Sandhems förskola

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. Vill du arbeta i en verksamhet där allas kompetenser och förmågor tas tillvara på och där man ser möjligheter och finner lösningar? Välkommen till förskolans organisation i Mullsjö. I Mullsjö finns fem kommunala förskolor som närmast leds av en rektor och två biträdande rektorer. Sandhems förskola ligger i Sandhem och övriga förskolor ligger i Mullsjö tätort. Här får du tillsammans med nya och erfarna kollegor vara med och utveckla arbetet med lärorika, lustfyllda och trygga miljöer för barnen i en ny modulförskola. Vi erbjuder dig bland annat: • pedagogisk utvecklingstid (PUT) • arbetsplatsträffar (APT), • fyra utvecklingsdagar/år, • kollegialt lärande, • arbetskläder utomhus, • arbetsbyxor inomhus, • specialpedagoger nära verksamheten, • engagerad och utvecklingsorienterad ledning, • två arbetslagledare på varje förskola, • friskvårdsbidrag, • fri entré till Mullsjö simhall, • företagshälsovård, • förmånligt årskort i kollektivtrafik, • biobiljetter till rabatterat pris. ARBETSUPPGIFTER Du kommer ansvara för att undervisningen genomförs så att barnens utveckling och lärande främjas. Du kommer också vara ansvarig för att anpassa utbildningen och lärmiljön efter barnens behov och intressen. Tillsammans med förskollärarkollegor ansvarar du för planering, genomförande, uppföljning och utvärdering av det pedagogiska arbetet och du har ett nära samarbete med våra specialpedagoger. KVALIFIKATIONER Du har förskollärarexamen eller lärarexamen med inriktning förskola, legitimerad förskollärare. Du har god kunskap om uppdraget utifrån förskolans läroplan och är väl medveten om förskollärarens särskilda ansvar. Vi söker dig som ser varje barns unika förmåga, med fokus på barnens och utbildningens utveckling och lärande. Läroplanens värdegrund genomsyrar ditt förhållningssätt och du ser såväl gruppens som miljöns betydelse för lärandet och inspireras av barnens nyfikenhet, kreativitet och frågor. Du visar engagemang och är intresserad av att utveckla förskolans utbildning framåt och du har även god förmåga till samarbete, att organisera samt strukturera. Du bidrar till att skapa arbetsglädje och är medveten om din egen roll som positiv förebild. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. • Erfarenhet är meriterande • Körkort kan vara meriterande då det bland annat förekommer möten utanför arbetsplatsen ÖVRIGT Examensbevis Legitimation Belastningsregisterutdrag Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Administratör/Administrativ assistent

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. Kostenheten i Mullsjö kommun erbjuder närhet till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar härliga naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Kostenheten i Mullsjö kommun ansvarar för måltidsverksamheten till kommunens förskolor, skolor och äldreomsorg. Varje dag serverar vi vällagad mat till våra äldreboenden, hemtjänst, restaurangbesökare, skolor och förskolor. Kostenheten vill ge både barn, ungdomar och våra äldre i kommunen en bra matupplevelse och inspirera till att prova på nya smaker och maträtter. Vi söker nu en administratör för ett föräldraledighetsvikariat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som brinner för god service, är drivande, kreativ och kan arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår att vara ett administrativt stöd till kostchefen så som schemaläggning, fakturahantering, inköp, personalplanering samt bistå med relevant administration och service. Några av de system du som administratör arbetar i är Personec, Medvind, Vismafakturor och VismaControl 14. Det ingår även andra verksamhetsnära arbetsuppgifter som exempelvis hantering av arbetskläder. KVALIFIKATIONER Tjänsten kräver att du har en godkänd och avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration, offentlig förvaltning eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete och har kunskap om lagar och avtal, som exempelvis arbetsrätt samt arbetstidsregler. Då tjänsten innebär mycket kommunikation både i tal och skrift, krävs det goda kunskaper i svenska språket. Du behöver även ha en god datorvana för att lyckas i tjänsten. Som administratör vill vi att du har ett strukturerat arbetssätt där du kan sätta upp tydliga mål och planera dina aktiviteter i god tid. Ditt arbete berör många i flera led och för att alla bitar ska falla på plats är struktur A och O. I din roll som administratör krävs dessutom att du är ansvarsfull och tar dina arbetsuppgifter på allvar. Du ser självständigt till att ditt arbete går framåt och att du avslutar påbörjade arbetsuppgifter i tid. I din roll har du många kontaktytor och det är önskvärt att du är serviceinriktad mot din omgivning och visar intresse för att hjälpa till samt hitta lösningar på problem som uppstår. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Stödassistent till daglig verksamhet

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER Mullsjö kommuns dagliga verksamhet är mitt i ett spännande, expansivt utvecklingsarbete med målsättningen att arbeta än mer behovsinriktat efter IBIC. I arbetsuppgifterna ingår det att handleda och stötta personer i olika arbetsuppgifter. Deltagare inom målgruppen har en eller flera neuropsykiatriska, psykiska funktionsvariationer, ofta i kombination med psykisk ohälsa. I arbetet ingår också att samverka med anhöriga, företrädare, boenden och andra samarbetspartners i organisationen. Arbetet innefattar dokumentation av genomförandet av de beviljade insatserna. Det vardagliga arbetet ställer krav på dig att följa upp, analysera och aktivt arbeta med att anpassa miljö och förhållningssätt för att skapa en lugn och trygg omgivning. Arbetet är förlagt dagtid och just denna tjänst har sin utgångspunkt i Mullsjö. Vi erbjuder således ett meningsfullt, omväxlande och utvecklande arbete där du har möjlighet att forma ditt arbetssätt utefter givna ramar. Dessutom erbjuds flextid, ett årligt friskvårdsbidrag på 1400 kr, gratis bad i kommunens simhall och biobiljetter till rabatterat pris. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning inom omvårdnad, barn- och fritid eller en likvärdig utbildning enligt arbetsgivarens bedömning. Vi värdesätter särskilt om du har erfarenhet av att arbeta med personer som har intellektuella, neuropsykiatriska eller psykiska funktionsnedsättningar, och om du har arbetat med personer inom detta område. För att trivas i uppdraget behöver du vara strukturerad och ha lätt till att ta egna initiativ. Då våra deltagare har olika behov behöver du även vara flexibel och kunna förändra dina strategier utefter växlande omständigheter, framför allt genom ditt sätt att bemöta och utefter din relevanta arbetslivserfarenhet. Du trivs med att ta kontakt, ha ett lugnt och lågaffektiv bemötande, samt kunna bygga relationer för att kunna vara ett bra stöd till både kollegor och deltagare. Du bör också ha ett stort intresse av målgruppen och att driva utveckling utifrån individens förmågor och önskemål. Vi lägger stort vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Meriterande är också att ha kunskap inom alternativ kommunikation (AKK). ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
åk 7-9 Lärare i Matematik/NO

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. Trollehöjdskolan är en 7-9-skola med ca 290 elever. På Trollehöjdskolan kommer du att arbeta med legitimerade och ämnesbehöriga kollegor och samverka i en trivsam miljö. Trollehöjdskolan är en mobilfri skola som vill fokusera på undervisningen, god måluppfyllelse i en skolmiljö där alla ska känna sig trygga och trivas. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill ge eleverna goda förutsättningar att lyckas inom matematik och naturvetenskapliga ämnen. Som legitimerad lärare kommer du att undervisa i matematik och No-ämnen utifrån behörighet och kompetens. På vår skola är det av största vikt att du som lärare är relationell i din pedagogik och trivs med att ge individuell uppmärksamhet åt eleverna för att coacha dem genom deras skolarbete och erbjuda en god undervisningsstruktur. Mentorskap i klass ingår tillsammans med mentorskollega. KVALIFIKATIONER Behörighet i alla aktuella ämnen med lärarlegitimation. Annan ytterligare ämneskombination är meriterande. De viktigaste personliga egenskaperna för denna roll är att vara relationell, samarbetsorienterad samt lösningsfokuserad. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Personlig assistent sökes i Mullsjö

Vad innebär tjänsten? Jag är en levnadsglad kvinna på 59 år som bor i Mullsjö. Till min arbetsgrupp söker jag nu en assistent som kan arbeta extra vid behov. Du kommer främst fungera som mina armar och ben när jag behöver hjälp med hushållssysslor, personlig hygien och andra vardagliga situationer. Det finns moment jag klarar av själv - i vilka jag gärna ser dig som påminnande, stöttande och framförallt uppmuntrande. Mina dagar skiftar mellan lugnare dagar till dagar med fart och fläng. Några av mina intressen är djur, främst hästar och tycker även om att måla så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Arbetstider med reservation till att ändring kan ske:Dag- och kvällstid och helger,08-17, 14-21,00-08 Om dig - Du som söker ska helst ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, personlig assistans eller likvärdigt. Arbetstiderna är förlagda över dag- och kvällstid och helger, vilket du som söker bör vara positivt inställd till. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver ha en positiv inställning till nya saker, vara påhittig och tycka om att vara aktiv. Om du är intresserad av djur och natur, färg och form och träning kommer vi ha roligt ihop. Meriterande är om du har körkort, men det finns goda buss och tågförbindelser. Det är viktigt för mig att känna mig trygg med dig, där förutsättningen är att vi har en fungerande personkemi. Omfattning: Extra vid behov.Antal tjänster: 2Tillträde: Enligt överenskommelse. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Personlig assistent sökes i Mullsjö

Vad innebär tjänsten? Jag är en levnadsglad kvinna på 59 år som bor i Mullsjö. Till min arbetsgrupp söker jag nu en assistent som kan arbeta extra vid behov. Du kommer främst fungera som mina armar och ben när jag behöver hjälp med hushållssysslor, personlig hygien och andra vardagliga situationer. Det finns moment jag klarar av själv - i vilka jag gärna ser dig som påminnande, stöttande och framförallt uppmuntrande. Mina dagar skiftar mellan lugnare dagar till dagar med fart och fläng. Några av mina intressen är djur, främst hästar och tycker även om att måla så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Arbetstider med reservation till att ändring kan ske:Dag- och kvällstid och helger,08-17, 14-21,00-08 Om dig - Du som söker ska helst ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, personlig assistans eller likvärdigt. Arbetstiderna är förlagda över dag- och kvällstid och helger, vilket du som söker bör vara positivt inställd till. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver ha en positiv inställning till nya saker, vara påhittig och tycka om att vara aktiv. Om du är intresserad av djur och natur, färg och form och träning kommer vi ha roligt ihop. Meriterande är om du har körkort, men det finns goda buss och tågförbindelser. Det är viktigt för mig att känna mig trygg med dig, där förutsättningen är att vi har en fungerande personkemi. Omfattning: Extra vid behov.Antal tjänster: 2Tillträde: Enligt överenskommelse. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Ekonomichef

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomichef har du en bred roll med mycket ansvar. I arbetsuppgifterna ingår självklart att ansvara för, och leda de ekonomiska processerna innefattande budgetarbete, årsredovisning, delårsbokslut och månadsuppföljningar. I rollen som chef ingår även personal- och arbetsmiljöansvar för 6 stycken underställda medarbetare. En annan viktig arbetsuppgift i rollen som ekonomichef är att vara stöd till politik- och tjänstepersonsledning i strategiska och utvecklingsinriktade frågor. Du arbetar nära och är direkt underställd kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker en framtidsinriktad ekonomichef som har flera års erfarenhet och/eller kunskap inom området. Du är engagerad och trygg i ditt ledarskap och förstår vikten av ett gott och utvecklande ledarskap. Du skall vara lyhörd och kunna granska ekonomiska händelser i hela kommunförvaltningen. Du bör vara utåtriktad, ha god samarbetsförmåga och förmåga att entusiasmera medarbetarna. Du förväntas driva utvecklingen av enheten och arbeta för en god arbetsmiljö där medarbetarna är delaktiga och utvecklas. Vi värdesätter att du har lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift samt att du är intresserad och lyhörd för dina medarbetares synpunkter. Som ledare ska du utveckla ett gott samarbete såväl inom verksamhetsområdet som med enhetens uppdragsgivare och övriga samarbetspartners inom och utanför kommunen. Du bör ha en akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du förväntas: - vara analytisk, framtidsinriktad och strategisk. - ha en förmåga att se helheten och kunna koppla samman ekonomi- och målstyrning. - ha god kännedom om ekonomisk redovisning. - vara en god kommunikatör i tal och skrift. - ha en positiv människosyn och god social kompetens. - ha lämplig utbildningsgrund inom området eller erfarenhet och/eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - vara en duktig pedagog, engagerad och trygg i ledarskapet. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. Vid rekryteringen läggs stor vikt vid goda ledaregenskaper, tidigare erfarenhet av arbete i ledande ställning och personlig lämplighet. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Personlig assistent till 12 årig flicka. Vaken natt - heltid

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Umeå, Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker dig som vill göra skillnad. Söker dig som vill jobba med människor och framförallt barn. Jobbet är en tjänst som personlig assistent åt en liten flicka som bor med sin familj i Mullsjö. Flickan har ett stort hjälpbehov och behöver hjälp med det mesta. Hon har autism, epilepsi, cp skada och sitter i rullstol. Arbetet innebär även till viss del medicinering och tunga lyft. Viktigaste är att du är lugn, lyhörd med en stor empatisk förmåga. Du kan inte ha pälsdjursallergi då djur finns i hemmet. Du måste prata svenska obehindrat. Du behöver ha körkort och tillgång till bil. Vi söker dig som är * Trygg * Lugn * Glad * Mogen * Initiativrik * Lyhörd * Som tycker om musik / att sjunga Vi söker dig som vill jobba vaken natt vardag 21:30-07:30, helg 22:30 -08:30. Vardagar går kunden i skolan i Jönköping. Vilket innebär att man avslutar sitt pass på vardagsmorgonen i Jönköping. Erfarenhet av barn, autism och vården är meriterande Arbete i förskola eller som elevassistent är meriterande. Välkommen med din ansökan !Rekrytering sker löpande och vi anställer omgående för rätt person.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Personlig assistent sökes i Mullsjö

Vad innebär tjänsten? Jag är en levnadsglad kvinna på 59 år som bor i Mullsjö. Till min arbetsgrupp söker jag nu en assistent som kan arbeta extra vid behov. Du kommer främst fungera som mina armar och ben när jag behöver hjälp med hushållssysslor, personlig hygien och andra vardagliga situationer. Det finns moment jag klarar av själv - i vilka jag gärna ser dig som påminnande, stöttande och framförallt uppmuntrande. Mina dagar skiftar mellan lugnare dagar till dagar med fart och fläng. Några av mina intressen är djur, främst hästar och tycker även om att måla så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Arbetstider med reservation till att ändring kan ske:Dag- och kvällstid och helger,08-17, 14-21,00-08 Om dig - Du som söker ska helst ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, personlig assistans eller likvärdigt. Arbetstiderna är förlagda över dag- och kvällstid och helger, vilket du som söker bör vara positivt inställd till. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver ha en positiv inställning till nya saker, vara påhittig och tycka om att vara aktiv. Om du är intresserad av djur och natur, färg och form och träning kommer vi ha roligt ihop. Meriterande är om du har körkort, men det finns goda buss och tågförbindelser. Det är viktigt för mig att känna mig trygg med dig, där förutsättningen är att vi har en fungerande personkemi. Omfattning: Extra vid behov.Antal tjänster: 2Tillträde: Enligt överenskommelse. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

19 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Apotekschef till Kronans Apotek i Mullsjö

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som apotekschef för Kronans Apotek i Mullsjö Vi söker en driven och engagerad Apotekschef till vårt fräscha apotek i Mullsjö Apoteket är beläget nära stationen med en vacker utsikt över sjön. I närområdet finns det mataffär och cafè. Den typiska kunden hos oss är våra trogna stamkunder. Som Apotekschef kommer du att leda- och arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 3 farmaceuter samt 1 apotekstekniker. Du behöver vara en ledare med ett högt driv, engagemang och resultatfokus. Arbetet är både strategiskt men framförallt operativt. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Styrka verksamheten, inspirera och motivera dina medarbetare. - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Apoteket är öppet 10-18 på vardagar, 10-13 på lördagar Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning Vi söker dig som är legitimerad receptarie, apotekare, tekniker eller har annan relevant bakgrund inom detaljhandeln. Kanske har du tidigare erfarenhet från en ledande roll eller är nyfiken och redo att axla rollen som apotekschef hos oss. För att trivas i rollen har du lätt för att inspirera andra och skapa engagemang. Då du kommer arbeta efter högt uppsatta mål ser vi gärna att du är strukturerad, positiv, handlingskraftig och lösningsfokuserad. Till din hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. Och är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba som apotekschef hos oss? - Klicka dig in här och lär känna en av våra apotekschefer! I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Vi önskar ha din ansökan senast 240520 Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Talent Acquisition Partner Emma Kolar tel. 072-050 22 63 Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024