Systems Engineer

About the position Would you like to work in an empowered, enthusiastic, and challenging atmosphere surrounded by highly skilled co-workers? Does the opportunity of working with development of embedded automotive systems such as shift-by-wire systems and electrical actuators towards major car- and truck brands sound exciting? Then this position is for you! Apply today! Kongsberg Automotive is now looking for a Systems Engineer who would like to be part of the future development of our products. We are aiming to constantly be in the forefront of our product areas. The position is based at Kongsberg Automotive Technical Centre in Mullsjö, Sweden. What will you do? You will have the possibility to be part of different projects aiming to develop, improve and renew our products. We offer you good terms, a creative work environment and great opportunities to develop within the company. Responsibilities • Collect, analyse, and negotiate customer (stakeholder) requirements • Specify, structure, and analyse system requirements • Perform architectural analysis by performing trade-off studies for different architectural system designs and choosing the one that satisfies the requirements in an optimal way. • Create an architectural system design including interfaces • Create discipline requirements and allocate them to the engineering disciplines (electrical engineering, SW engineering and mechanical engineering). • Develop verification criteria and support the System Integration and Test team • Participate in fulfilling the KA vision of a digital thread in the Design tool chain to enable fast evolutions and product variant release to market • Kongsberg product development is requested to fulfil A-spice base practices to a certain level – demanding traceability requirements • Functional Safety according ISO 26262 is a vital part of our products Cooperate with the other engineering disciplines regarding planning, reviews, design support etc. Requirements • BSc/MSc in computer science, systems engineering, electrical engineering, mechatronics engineering or equivalent • Experience from embedded SW, HW, Mechanic, System development • Extensive knowledge and experience of requirements engineering tools and methods (IBM Jazz tool suite used at KA) • Knowledge and experience from system architecture design concepts and methods (IBM Jazz AM tool, former Rhapsody) used in KA) • Experience from project tracking using Atlassian JIRA and Confluence • Understanding of A-spice process requirements and experience from ISO 26262 is beneficial • Fluent in English, verbal and written. Swedish will be beneficial • Experience in the automotive industry is an advantage What we offer We offer interesting products and projects full of energy and a high pace. Competent and supportive colleagues and management team, all with a great team spirit and people-oriented leadership. A place where you are heard and seen and where you get a great opportunity to develop and grow. We also offer a very nice and modern office, with good coffee and a fully equipped gym including sauna.

15 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Maskinsäljare

Vi söker dig som gillar kundkontakter samt att inte har problem med att skapa affärsrelationer. Vi tillhandahåller förpackningsmaskiner typ sträckfilmsmaskiner ,varvid kunskap om teknik samt förpackningskunskap är meriterande. Arbetet innebär vissa resor i tjänsten Vi ser även gärna kvinnliga säljare Uttagning sker löpande Vi önskar ansökan bara på mail

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Mullsjö kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Mullsjö kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

7 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personlig assistent sökes i Mullsjö

Vad innebär tjänsten? Jag är en levnadsglad kvinna på 59 år som bor i Mullsjö. Till min arbetsgrupp söker jag nu en assistent som kan arbeta extra vid behov. Du kommer främst fungera som mina armar och ben när jag behöver hjälp med hushållssysslor, personlig hygien och andra vardagliga situationer. Det finns moment jag klarar av själv - i vilka jag gärna ser dig som påminnande, stöttande och framförallt uppmuntrande. Mina dagar skiftar mellan lugnare dagar till dagar med fart och fläng. Några av mina intressen är djur, främst hästar och tycker även om att måla så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Arbetstider med reservation till att ändring kan ske:Dag- och kvällstid och helger,08-17, 14-21,00-08 Om dig - Du som söker ska helst ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, personlig assistans eller likvärdigt. Arbetstiderna är förlagda över dag- och kvällstid och helger, vilket du som söker bör vara positivt inställd till. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver ha en positiv inställning till nya saker, vara påhittig och tycka om att vara aktiv. Om du är intresserad av djur och natur, färg och form och träning kommer vi ha roligt ihop. Meriterande är om du har körkort, men det finns goda buss och tågförbindelser. Det är viktigt för mig att känna mig trygg med dig, där förutsättningen är att vi har en fungerande personkemi. Omfattning: Extra vid behov.Antal tjänster: 2Tillträde: Enligt överenskommelse. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Timvikarier till Kostenheten

ARBETSUPPGIFTER Som timvikarie i kostenheten ersätter du ordinarie personal vid frånvaro. Din arbetstid kan komma att variera efter verksamhetens behov och bestäms ofta med kort framförhållning. Då arbetsplats och arbetsuppgifter är varierande är det viktigt att du är flexibel och trivs med att se och lära nya arbetssätt. Som timvikarie i kostenheten arbetar du i huvudsak med mat- och salladsberedning, varuplock, disk, städning och mattransport. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete som kock eller måltidsbiträde i storkök. Det är meriterande med utbildning från gymnasiets hotell- och restaurangutbildning eller motsvarande yrkesutbildningar. Du har ett tydligt gäst- och kundfokus och tycker om att arbeta i ett team och har lätt för att samarbeta. Vidare har du en personlig mognad och är flexibel vilket gör att du lätt kan anpassa dig till rådande omständigheter. Du är serviceinriktad och uppskattar ett omväxlande arbete där du får prioritera dina arbetsuppgifter, även i pressande situationer. Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, trivs med att vara självgående och inte har några problem med att ta egna initiativ. Körkort B är meriterande, men inget krav.

4 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Personlig assistent 50%, Mullsjö. Assistans Kompetens

Assistans Kompetens är verksamma i hela Sverige. Vi ger god personalvård samt gedigen kompetensutveckling för att våra medarbetare ska lyckas i sitt arbete. Vi har kollektivavtal samt är godkända av IVO och IFA. Alla våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter. Gå gärna in på www.assistanskompetens.se för att läsa mer om oss eller på assistanskoll.se Vi söker just nu personlig assistent på 50% på fast rad, så länge uppdraget varar till en ung man som bor i villa med sina assistenter. Som personlig assistent är du ett stöd i vardagen till en person med autism, epilepsi och mental retardation. Arbetet handlar ofta om att hjälpa till med sådant som ingår i alla människors vardag och utifrån assistansanvändarens behov och önskemål. Det kan vara omvårdnadsinsatser, vardagssysslor samt aktiviteter som assistansanvändaren uppskattar. Assistansanvändaren ska få stöd att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med assistansanvändarens nätverk och övrig personal. Arbetstider 09-16 och 16-09 med sovande jour 23-06. Vid aktiviteter utanför hemmet har vi dubbelassistans. Kvalifikationer då arbetsplatsen är i assistansanvändarens hem ställs höga krav på personlig mognad och hänsynstagande. Du som söker behöver besitta god social kompetens samt vara flexibel, ansvarsfull och ordningsam. Likaså ska du ha en god samarbetsförmåga, positiv inställning och vara lösningsfokuserad. Du har lätt för att bjuda på dig själv och är en varm och inkännande person som kan jobba med låg affektivt bemötande då mannen är kravkänslig. Du kommer att ingå i ett tryggt team med mycket erfarenhet av arbetet. Tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete som personlig assistent eller undersköterska är önskvärt, men personlighet och personkemin mellan dig och assistansanvändaren är det viktigaste. Rekryteringen sker löpande och tjänst kan tillsättas innan ansökningstidens slut.

2 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
THS söker sjuksköterska till Mullsjö kommun

THS CARE AB söker Leg. Sjuksköterskor till Mullsjö - Hemsjukvården Behov: v. 26 - v. 34 Krav: Minst 2 års dokumenterad relevant erfarenhet Om THS CARE THS Care är ett bemanningsföretag beläget i Sundsvall med erfaren personal inom vård och omsorg. Vår vision är att bemanna sjukvården med kompetent vårdpersonal som tillför att vården bedrivs på ett tryggt och säkert sätt. Det som skiljer oss från andra bolag är att vi själva är sjuksköterskor och därmed kan vägleda och stötta våra konsulter på ett unikt sätt. Vi finns med genom hela processen så att konsulten kan lägga fokus på att bidra med sina kärnkompetenser som verksamheten behöver. Som Konsultsjuksköterska hos oss : Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, tjänstepension från 6 % Dina närmaste konsultchefer är legitimerade sjuksköterskor och vi finns här alla dagar i veckan för att vägleda dig, du är aldrig ensam. För oss är det viktigt att du som konsult mår bra! Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 4000 kr/år Vården är under ständig utveckling och vi med den. Vi kommer erbjuda kompetenshöjande utbildningar såsom HLR samt specifika utbildningar inom de uppdrag du söker. För oss är det viktigt att du som sjuksköterska ska känna dig trygg och utvecklas i din roll. THS care har bemanningsuppdrag i hela Sverige. Är du nyfiken på hur det är att jobba som konsultsjuksköterska ? Hör av dig så kan vi berätta lite mer om vad det innebär. Varmt välkommen in med din ansökan! Hälsningar Sara Rekvik Leg .Sjuksköterska / Konsultschef 076-8516803 / [email protected]

29 december 2023
Sista ansökan:
17 juni 2024
Farmaceut till Kronans Apotek i Mullsjö

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Mullsjö Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans Apotek i Mullsjö. Apoteket är beläget i centrum, nära tåg och busstation. Nära till mataffär, tandläkare mm. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer och äldre. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter, 1 apotekstekniker och 1 säljare, som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. - Det finns också möjligheter att bli lageransvarig, om intresse finns. Apoteket är öppet 9-18 på vardagar, 9-13 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på omfattning heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Lindah Runströms team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Vi är också övertygade om att flexibilitet, anpassningsbarhet och att trivas i en miljö där inte allt är på plats, är nyckelfaktorer för att trivas i den förändringsresa vi befinner oss i. 🧡💙 Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Lindah Runström på tel. 070-2326430 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

27 december 2023
Sista ansökan:
23 juni 2024