Hisstekniker
Kraftsam Personal AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om uppdraget I denna roll kommer du att arbeta med installation, underhåll och felsökning av tekniskt avancerade lagerlösningar hos företagets kunder. Arbetet är fältbaserat och innebär resor inom Sverige, med övernattningar vid behov. Du utgår hemifrån och bör vara bosatt i eller nära Norrköping för att snabbt kunna nå kunder i regionen. Om tjänsten Utföra service, reparationer och förebyggande underhåll Installera och flytta automatiserade system Ge teknisk support och ha löpande kundkontakt Samarbeta med kollegor i ett rikstäckande serviceteam Vi söker dig som Har erfarenhet av tekniskt arbete, gärna inom hissar, automation eller industriservice Är självgående, ansvarstagande och har ett starkt servicetänk Trivs med ett rörligt arbete och är bekväm med att resa Har god fysisk förmåga då tunga lyft kan förekomma Tidigare erfarenhet som servicetekniker, hisstekniker eller liknande B-körkort God datorvana och grundläggande nätverksförståelse Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Truck- eller liftkort Vana vid arbete på höjd Kunskap om PLC-system Intresse för logistik och automatisering Övrigt Du får en självständig roll i ett företag med stark teknisk kompetens och internationell närvaro. Här finns goda möjligheter till utveckling och vidareutbildning. Du erbjuds servicebil eller förmånsbil, dator, telefon och blir en del av ett team som värdesätter samarbete, trivsel och långsiktighet. Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected]

18 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Nya Torget i Norrköping

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut på Kronans Apotek Nya Torget – bli en del av vårt engagerade team!Vi söker en driven och engagerad farmaceut som vill bli en del av vårt lilla, sammansvetsade team på Nya Torget. Här arbetar vi nära varandra, hjälps åt med allt och värdesätter både arbetsglädje och god stämning. Apoteket är litet men charmigt, med många stamkunder och ett fantastiskt läge vid torget – granne med Coop och nära både tåg- och busstation samt stadskärnan. I området finns verksamheter som Arbetsförmedlingen och hemtjänst, och de senaste åren har många nya bostäder tillkommit, vilket gett oss ännu fler lojala kunder. Du blir en del av ett team med en apotekstekniker och en apotekschef, där vi nu söker en tredje kollega för att göra teamet komplett! Arbetsdagen är varierad – du arbetar med rådgivning, försäljning, lager, kampanjer och kvalitetsarbete. Hos oss blir du verkligen delaktig i hela apotekets drift. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar, med lunchstängt 13.30-14.15, 09.00-14.00 på lördagar och stängt på söndagar samt röda dagar. Under sommaren är öppettiderna 09.00-17.00 på vardagar och stängt helger. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Gabriellas team. Start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

18 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Regeringen söker generaldirektör och chef till Luftfartsverket
Regeringskansliet
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Luftfartsverket, också benämnt LFV, är ett statligt affärsverk (dvs. en myndighet under regeringen) som ska tillhandahålla en säker, effektiv och miljöanpassad flygtrafiktjänst för civil och militär luftfart och tjänster för obemannad luftfart. Luftfartsverket ska också verka för att de transportpolitiska målen uppnås. Luftfartsverket verkar nationellt och internationellt inom fyra huvudsakliga verksamhetsområden: flygtrafiktjänst, totalförsvar och robust flygtrafiktjänst, övrig kommersiell verksamhet samt forskning och innovation. Den största delen (ca 80 %) hänförs till flygtrafiktjänst som bland annat inbegriper flygtrafikledning och teknisk infrastruktur. Luftfartsverket är en av fyra beredskapsmyndigheter inom beredskapssektorn transporter. Merparten av Luftfartsverkets verksamhet bedrivs i själva affärsverket. En mindre del, framför allt den kommersiella verksamheten bedrivs genom affärsverkets bolag. Myndigheten bedrev 2024 flygtrafiktjänst vid 16 flygplatser i Sverige från Kiruna i norr till Malmö i söder, samt vid fyra kontrollcentraler. Luftfartsverket (LFV) och de företag där staten genom verket direkt eller indirekt har ett bestämmande inflytande bildar tillsammans en affärsverkskoncern. LFV-koncernen består av affärsverket Luftfartsverket, det helägda holdingbolaget LFV Holding AB samt dotterföretagen LFV Aviation Consulting AB, Aviseq Critical Communicaitons AB (AVISEQ) och Entry Point North AB (EPN). Bolagen inom koncernen förvaltas av affärsverket (myndigheten). Luftfartsverket har ca 1400 anställda och har sitt huvudkontor i Norrköping, men har verksamhet vid ett antal olika platser i landet. Myndigheten leds av en styrelse som ska bestå av högst åtta ledamöter. Vid myndigheten finns också en överdirektör. Generaldirektören är myndighetschef. Kvalifikationer Vi söker dig som är en dokumenterat god chef och ledare med • Erfarenhet av att med gott resultat leda en stor, komplex och geografiskt spridd organisation med såväl specialistkompetenser som generalister genom andra chefer. • Erfarenhet av att arbeta strategiskt med styrningsfrågor, verksamhetsutveckling och ekonomi i större offentlig organisation. • Goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser samt förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar i. • Goda kunskaper i svenska och engelska. • Relevant akademisk examen eller motsvarande. Du ska också ha förmåga att • Strategiskt och med gott omdöme leda och organisera verksamheten så att uppsatta verksamhetsmål och ekonomiska mål nås. • Utveckla och leda verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur. • Utveckla och på ett effektivt sätt förvalta myndighetens verksamhet och infrastruktur, med utgångspunkt i myndighetens uppgifter och luftfartens behov. • Kommunicera även komplicerade samband och sammanhang såväl internt som externt. • Arbeta strategiskt med kompetensförsörjningsfrågor. • Kunna etablera och utveckla goda relationer och samarbetsformer såväl inom myndigheten som gentemot andra aktörer på området. • Strategiskt förbättra myndighetens förmåga att effektivt genomföra och implementera utvecklingsprojekt. • På ett förtroendefullt sätt företräda verksamheten i externa sammanhang, nationellt och internationellt. • Företräda arbetsgivarintresset och tillsammans med övriga myndighetschefer utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken. Det är meriterande om du har • Relevant branschkunskap inom transportområdet. • Erfarenhet av genomförande av större upphandlingar. Övrigt Endast den som är svensk medborgare kan utnämnas som generaldirektör för Luftfartsverket. Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras före beslut om anställning som generaldirektör. Mer information Mer information om befattningen lämnas av Ola Nordlander, enhetschef. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Michael Östervall eller Frida Ragnhäll, Kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Intresseanmälan Välkommen att registrera din intresseanmälan inklusive cv i vårt rekryteringsverktyg senast den 15:e augusti 2025.   Svensk statsförvaltning består av cirka 200 myndigheter som lyder omedelbart under regeringen. Regeringen anställer myndighetscheferna och beslutar om deras anställningsvillkor. Lönen är individuell och bestäms mot bakgrund av de krav som ställs på befattningen och chefens kvalifikationer och erfarenheter. De flesta myndighetschefer anställs för en bestämd tid – normalt är den första anställningsperioden sex år.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Är du en erfaren redovisningsekonom som söker nya utmaningar?
Swedavia AB
Redovisningsekonomer

Hos oss får du chansen att utvecklas, ta ansvar och bidra i en ekonomifunktion med en central och viktig roll i företaget. Här blir du en del av ett engagerat och kunnigt team som värdesätter samarbete, kvalitet och ständiga förbättringar. Ekonomisupport är en viktig del av Swedavias ekonomifunktion och består av fyra specialistområden: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering samt Redovisning. Tillsammans skapar vi struktur, tillförlitlighet och ekonomisk kvalitet som möjliggör att vi når våra mål och fortsätter utveckla våra flygplatser. Vad innebär rollen? Vi söker nu en erfaren och noggrann redovisningsekonom till vår redovisningsavdelning. Vi ansvarar för redovisningsarbetet i hela dess omfattning med ansvar för allt från den löpande redovisningen till koncernens årsbokslut. I rollen ingår också att ge löpande stöd till verksamheten i frågor som rör det ekonomiadministrativa regelverket samt att samverka med controllerfunktion, projektledare, finansavdelning med flera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande redovisning i moderbolaget Ansvara för genomförande och upprättande av månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut för ett antal mindre bolag samt till viss del i moderbolaget Löpande redovisning i moderbolaget Ansvara för genomförande och upprättande av moms- och inkomstdeklarationer för ett antal mindre bolag Utföra balansavstämningar för moderbolaget Arbeta med notapparaten i koncernens årsbokslut, tillsammans med koncernredovisningsavdelningen Delta i arbetet med anläggningsredovisning, exempelvis aktivering av investeringsprojekt samt uppföljning av anläggningstillgångar månads- och kvartalsvis Implementering av nya redovisningsregler, rutiner och arbetssätt Vem är du? Vi söker dig som har: Civilekonomutbildning eller motsvarande kompetens Flera års erfarenhet av upprättande av bokslut, moms och inkomstdeklarationer i större bolag Mycket goda kunskaper i Officepaketet, inkl. Excel och är van att arbeta i olika affärssystem (meriterande om du har erfarenhet av IFS) God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift Du tycker om att arbeta självständigt och strukturerat, med en god analytisk förmåga. Som person är du kommunikativ och lösningsorienterad, med en prestigelös inställning som främjar gott samarbete. Du är nyfiken och ser utvecklingsarbete som en naturlig del av din roll, samtidigt som du är trygg i att hantera förändringar och implementera nya rutiner på ett professionellt sätt. Vad erbjuder vi dig? Välkommen till ett team där engagemang, samarbete och utveckling står i centrum. Hos oss blir du en viktig del av en inkluderande kultur där vi stöttar varandra, delar kunskap och tillsammans skapar ekonomisk kvalitet i världsklass. Vill du växa med oss och vara med på resan framåt? Då är du varmt välkommen till Swedavia! Visste du att på Swedavia får du bidrag till din arbetsresa om du åker kollektivt, elbil, cykel eller tillsammans med en kollega? Du har också möjlighet att semesterväxla och byta bort din semesterersättning mot lediga dagar. Du kan läsa mer om våra förmåner på Förmåner | Om Swedavia Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta, [email protected] Sista ansökningsdag är den 29 juni, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Lösullsinstallatör till Norrköping
Isolerab AB
Isoleringsmontörer

Isolerab växer och expanderar nu till Norrköping! Är du en praktiskt lagd person som gillar fysiskt arbete? Då vill vi gärna att du läser den här annonsen. Isolerab söker dig som är händig, pålitlig och villig att lära sig nytt Jobbet som lösullsinstallatör Som lösullsinstallatör ingår du i ett härligt team av glada hantverkare som dagligen bidrar till att fler hem får ett optimalt inomhusklimat genom tilläggsisolering av vinden. Jobbet består av att åka hem till kunden, se över behovet och förbereda vinden. Ni bygger och monterar en landgång på vinden och blåser sedan lösullsisolering i hela vindsbjälklaget. För att klara jobbet behöver du inte ha arbetat med liknade uppgifter tidigare. Du genomgår vår internutbildning och introduktionsplan där vi lär dig allt du behöver kunna för att bli en fullfjädrad lösullsinstallatör. Vem söker vi? Vi söker dig som är praktiskt lagd, har initiativförmåga, är noggrann och har motivationen att utvecklas tillsammans med oss där positiv inställning och glädje är viktiga faktorer. För att klara jobbet är C1 eller C-körkort ett krav. Inga andra formella krav på utbildning men om du har tidigare erfarenhet från byggbranschen så är det meriterande. Du behöver också ha goda svenska-kunskaper för att kunna kommunicera med våra kunder. Jobbet är på heltid och en tillsvidareanställning med månadslön. Om Isolerab Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanlands, Uppsala, Örebro och Stockholm. Vi har varit verksamma i branschen i över 14 år och levererar trygghet till villaägare genom våra lösningar och produkter. Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor vill vi positionera oss som en av de starkaste spelarna på vår befintliga marknad och även kommande marknader. Idag är vi över 100 anställda och söker nu lösullsinstallatörer i Norrköping. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökningar och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Arbetsgivare Isolerab AB Huvudkontor Humanistgatan 2b 784 70 Borlänge 020-48 00 10 [email protected] www.isolerab.se

18 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025
Kock till Boston Grill
Nya Sportbaren i Norrköping AB
Kockar och kallskänkor

Bli en del av teamet på Boston Grill Som anställd på Boston är du en viktig del av en stark gemenskap och ett engagerat team. Tillsammans utvecklar vi verksamheten med målet att alltid erbjuda våra gäster en förstklassig upplevelse – både på tallriken och i servicen. Vi tror att din personlighet, erfarenhet och ditt engagemang är våra största tillgångar. Därför söker vi dig som har en genuin passion för mat, dryck, sport och människor. Hos oss får du vara med och påverka menyn – både för lunch och à la carte – och bidra med dina idéer och kunskaper. Vem är du? Du är en lagspelare som alltid strävar efter att leverera det lilla extra, både till gäster och kollegor. Du är öppen, positiv och har ett starkt engagemang för branschen. Du behärskar svenska i tal och skrift och trivs i en social och fartfylld miljö. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av både lunch- och à la carte-servering Förmågan att arbeta i högt tempo utan att tumma på kvalitet Ett intresse för att utvecklas och ta ansvar En prestigelös attityd och vilja att samarbeta Om tjänsten: Tjänsten är en deltidsanställning på cirka 80 %, med möjlighet till heltid för rätt person. Arbetstiderna varierar och inkluderar, dag, kväll och helg. Vill du bli en del av Boston Grill och utvecklas tillsammans med oss? Skicka in din ansökan redan idag!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
/Specialistläkare i allmänmedicin, Vårdcentralen Cityhälsan Centrum
REGION ÖSTERGÖTLAND
Specialistläkare

Vi på Vårdcentralen Cityhälsan Centrum söker en ny kollega och välkomnar dig att söka till vår arbetsplats. Vårdcentralen har en framåtanda och omvittnat god stämning, ett öppet och prestigelöst klimat och välfungerande samarbeten inom och mellan yrkesgrupperna. Vi håller hög kvalitet i det vi gör för våra patienter samt har inställningen att alla är lika mycket värda. Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, Vårdcentrum Finspång, Barnhälsovårdsenheten, 1177- och jourcentraler kväll och helg och Allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning. Vårdcentralen Cityhälsan Centrum är centralt belägen på gamla lasarettsområdet i Norrköping. Vårdcentralen drivs av Region Östergötland, har omkring 14 400 listade invånare i en blandad befolkning och knappt 70 tillsvidareanställda medarbetare, vilket innebär att vi har en bred bemanning i de olika professionerna. Vårdcentralen har fokus på att arbeta beteendemedicinskt genom integrering av psykologisk och somatisk kompetens genom konceptet Integrerad beteendehälsa (IBH). Vi har arbetat i detta i flera år och bedriver även forskning på området. Målet att gemensamt på hela vårdcentralen arbeta för att öka många patienters funktionsnivå och livskvalitet samt öka patienternas förmåga att hantera sina besvär. Vi arbetar även för att öka det preventiva arbetet och undvika medikalisering. Vi är en akademisk vårdcentral med ett växande engagemang i forskning i flera professioner. Andra fokusområden är äldres hälsa/vår äldrevårdsmottagning, utbildning av yngre kollegor, e-hälsa och vi är också numera också en HBTQI-diplomerad vårdcentral. På äldrevårdsmottagningen har vi i nuläget ingen avsatt läkare specifikt för det uppdraget, så där finns en möjlighet för dig som är intresserad och kunnig inom det området. Strukturen på vårdcentralen är god, vilket underlättar det dagliga arbetet. Läs också gärna om regionens karriärstege för läkare och dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som allmänspecialist kommer du arbeta med din mottagning såsom brukligt är med olika typer av tider. Det finns också i schemat så kallad ”egen bokning” där du själv får göra en avvägning om du behöver tiden för patientbokningar eller administration och alltså få inflytande över din tid. Vi är också i övrigt lyhörda för dina önskemål avseende schemat. Vårdinitierade videobesök dagtid kan bli aktuellt om du och patienten ser en vinst med det. Distansarbete i begränsad omfattning är också en möjlighet. Vi arbetar med flextid. Jourer ingår i uppdraget. Cosmic är vårt arbetsredskap. Om du är forskningsintresserad, så är detta en bra arbetsplats för dig. Om du är geriatriskt intresserad finns också möjligheter för dig, se ovan. Du kommer självklart få introduktion så att du får bästa förutsättningar i ditt uppdrag Arbetsgrupp Vi har 8 allmänspecialister, 2 pensionärer samt 1 professor i internmedicin. Vi har flera AT-läkare och 7 stycken ST-läkare. Mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här. Om dig Du är specialist i allmänmedicin eller geriatrik. Tidigare arbetserfarenhet i primärvården i Östergötland är meriterande. Erfarenheter av forskningsarbete är också meriterande. Du pratar svenska flytande och har minst nivå C1. Du är inlyssnande och gillar att samarbeta. Du tycker om patientmötet och ser helheten. Du arbetar ansvarsfullt med god kvalitet och ser fördelen med kontinuitet och patientcentrerad vård. Du kan även planera, organisera och prioritera ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Ansökan och anställning Anställningen är tillsvidare på 100 %, med start så snart som möjligt efter sommaren och tillträde efter överenskommelse. Om du är intresserad av att arbeta enbart med geriatriska patienter, till exempel 50 %, så är det också en möjlighet. Ansökan ska innehålla en komplett ifylld meritsammanställning för läkare vilket du hittar här. Denna ska vidimeras. Glöm inte att även bifoga kopia på examensbevis eller legitimation. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Redaktör till marknads- och kommunikationsavdelningen vid Scenkonst Öst AB
Scenkonst Öst AB
Journalister m.fl.

Scenkonst Öst skapar scenkonst med både bredd och spets och verksamheten är till för alla i Östergötland. Scenkonst Öst AB bildades 2016 och består av de konstnärliga verksamheterna Norrköpings Symfoniorkester, Östgötamusiken och Östgötateatern med Ung Scen Öst. Organisationen består också av ett verksamhetsstöd omfattande avdelningar för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet. Värdeorden mod, respekt och delaktighet står för bolagets gemensamma grund och förhållningssätt. Verksamheten har ca 240 anställda och lika många eller fler med anställning på visstid. Omsättningen är ca 265 mkr per år och ägare är Region Östergötland, Norrköpings kommun och Linköpings kommun. De konstnärliga verksamheterna når under en genomsnittssäsong ca 165 000 besökare. Redaktör till marknads- och kommunikationsavdelningen Marknads- och kommunikationsavdelningen består av fjorton medarbetare, uppdelade på redaktion och publikutvecklingsenhet. På avdelningen finns marknads- och kommunikationschef, redaktör, innehållsproducenter för PR och grafisk form för respektive varumärke, publikutvecklingschef, säljstrateg, kundkommunikatörer, digital marknadsstrateg och innehållsproducent/filmare. Vad innebär rollen som redaktör? Du arbetsleder och ansvarar för övergripande planering, samordning och uppföljning av redaktionen som består av innehållsproducenter från de olika verksamheterna, säljstrateg och digital marknadsstrateg. I din roll ansvarar du också för att projektleda vissa projekt. Du fungerar som kvalitetssäkrare för redaktionens texter och är en rutinerad skribent som är stilistiskt språksäker och kan anpassa tonalitet efter kanal och målgrupp. Vid behov fungerar du som stöd och bollplank för innehållsproducenterna och har också en stödjande funktion operativt. Du deltar i arbetet med att ta fram marknads- och kommunikationsplaner samt kampanjer med fokus på ökad försäljning och varumärkeskännedom. Du arbetar med vårt arbetsgivarevarumärke för Scenkonst Öst samt ansvarar för innehållet på intranätet. Redaktören biträder även marknads- och kommunikationschefen vid behov i det dagliga arbetet. Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du har en god ledarskaps- och samarbetsförmåga och kan ha många olika projekt och arbetsuppgifter igång samtidigt. Din kompetens, erfarenhet och bakgrund • Du har en högskoleutbildning inom exempelvis journalistik, litteraturvetenskap, kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. • Du har erfarenhet av redaktionellt arbete, gärna inom kultursektorn – t.ex. redigering av texter, kataloger, utställningstexter, programblad eller artiklar m.m. • Du har mycket god stilistisk förmåga på svenska med stark känsla för ton och tilltal samt en god språklig känslighet i granskning, korrektur och bearbetning av andras texter. • Du har erfarenhet av strategisk kommunikation och förstår hur innehåll kopplas till verksamhetens mål, varumärke och budskap. Du har vana vid att anpassa innehåll för olika målgrupper och val av kanaler. • Du har erfarenhet av publiceringsverktyg för webb och intranät samt förståelse för digital kommunikation. • Du har grundläggande kunskaper i grafisk form och bildredigering (t.ex. Adobe InDesign, Photoshop eller liknande). • Du är kulturellt intresserad och har en genuin förståelse för kultur och kulturens roll i samhället i en bred kontext. Gärna med tidigare erfarenhet från scenkonstområdet. • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med tillgänglighetsanpassning, översättning eller redigering av flerspråkigt innehåll. Dina egenskaper • Du har goda ledaregenskaper och är skicklig på att skapa att bra arbetsklimat och att få en grupp att arbeta bra tillsammans. • Du har en god samarbetsförmåga, är social och relationsskapande. • Du är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten samt har ett strategiskt tankesätt med en god helhetssyn. • Du är flexibel, lyhörd och är van att hantera förändringar och hitta lösningar när förutsättningarna skiftar. • Du klarar av att hantera arbetstoppar, arbeta oregelbundna arbetstider, och att arbeta med flera parallella projekt samtidigt med skilda deadlines. • Du är ansvarstagande och självgående i arbetet. Övrigt • Intervjuer planeras till den 12 och 13 augusti i Norrköping • Arbetsprov kommer att tillämpas • Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas • Sista ansökningsdag 29 juni Om anställningen • Tillsvidareanställning 100% • Målstyrd arbetstid, dagtid men kvälls- och helgarbete förekommer • Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse • Placering i Norrköping men arbete förekommer även i Linköping Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsvariation eller ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Extrajobb Leveransmottagare | Lernia | Norrköping
Lernia Bemanning AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Är du pensionär eller har en annan huvudsaklig sysselsättning med flexibilitet? Just nu söker vi en serviceinriktad leveransmottaggare till Elis Textilservice AB. Låter det som något för dig, tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten • Timanställning (konsultuppdrag via Lernia Bemanning) • Dagtid, måndag, onsdag och torsdag klockan 10:00-12:00 • Norrköping Arbetstider och dagar kan eventuellt justeras beroende på säsong, vi ser därav gärna att du är flexibel och kan arbeta om schemat möjligtvis behövs ändras med kort varsel. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat mottagande av ny leverans, uppackning av varor och vidare leverans av produkter till specifik avdelning. Du arbetar på Elite Grand Hotel i Norrköping och på arbetsplatsen kan du stöta på gäster och kunder med frågor. Vi ser därför gärna att du är serviceinriktad och tycker om kundbemötande. Om dig • Annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% såsom studier, annat deltidsarbete eller pension. • Goda kunskaper i svenska, tal och skrift. • B-Körkort & tillgång till bil Vi ser att du som söker är en person som är lojal, flexibel, engagerad och samtidigt genuint intresserad och tycker om att arbeta. Du är en person som är noggrann och har ett öga för kvalité samtidigt som du är social samt har respekt för din omgivning och medmänniskor. Du är en person som trivs att arbeta i taktat flöde och har inga problem med att arbeta i ett högt arbetstempo. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta oss via e-post på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vi välkomnar särskilt dig som är pensionär att söka tjänsten, men alla ansökningar är av intresse.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Digitaltryckare till DS Smith

DS Smith är en internationell koncern som leder utvecklingen av smarta och miljövänliga förpackningar. Våra fabriker har teknik i världsklass som leder till trygga leveranser och produkter med hög kvalitet. Hos oss blir du en oumbärlig del i ett produktivt team. Om rollen I tjänsten som operatör för våra två digitalpressar och ett skärbord ingår ansvar för flera arbetsmoment och du har som regel många bollar i luften. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer bland annat vara att ställa in och köra alla maskiner, operatörsservice, samt att bidra till ordning och reda genom 5S. Du rapporterar i Shopflor. Viktiga delar i rollen är att förebygga och eliminera olycksrisker och systematiskt arbeta med ständiga förbättringar, samt att vara en förebild som agerar i enlighet med våra värderingar och kontinuerligt jobbar för att skapa delaktighet, motivation och ägandeskap. Om dig För att lyckas i denna roll behöver du ha goda data/systemkunskaper, truckkort samt kunna läsa och förstå arbetskort och tillverkningsordrar. Viktigast är dock vem du är som person, där vi söker dig som har lätt för att samarbeta, samtidigt som du är självgående och kan navigera i en omväxlande vardag. Du arbetar strukturerat samtidigt som du har ett flexibelt förhållningssätt, och du har alltid säkerhet och kvalitet som främsta prioritet. Vilka är vi på DS Smith? DS Smith är en del av International Paper och består av ca 70 000 medarbetare över hela världen. Vårt erbjudande består av att ta fram förpackningslösningar i wellpapp, både kundunika och av standardmått. Utöver detta tillhandahåller vi ett sortiment av kompletterande emballage, ex. utfyllnadsmaterial, stötskydd och förslutning, för att kunna ge kundanpassade och klimatsmarta lösningar efter behov. DS Smith Sverige har ca 640 anställda och omsätter ca 2 miljarder SEK. Företaget har även verksamhet i Mariestad, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på https://www.dssmith.com/sv/packaging Din framtida arbetsplats DS Smith fokuserar på att förverkliga potentialen hos våra anställda varje dag, och du kommer att få nästintill oändliga möjligheter för oberoende prioritering av ditt dagliga arbete i en god arbetsmiljö med kollegor av alla åldrar och nationaliteter. På samma sätt som alla DS Smith-kollegor är vi stolta över möjligheten att göra en hållbar skillnad i ett marknadsledande företag. Men vi ser också våra kollegor som individer och skulle vilja göra deras liv hälsosammare och lyckligare, och vi erbjuder därför våra kollegor: Sjukförsäkring Friskvårdbidrag Tandvårdsklubb Regelbundna hälsoundersökningar Subventionerad lunch Aktiesparande Gruppaktivitetsbudget … och såklart flyttlådor! Rättvis rekrytering i DS Smith Uppfyller du inte varje enskilt krav? På DS Smith strävar vi efter att rekrytera över ett brett spann av kandidater. Vi växer för att vi är en mångfaldig arbetsplats där alla kan förverkliga sin potential. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka. Därför hoppas vi att du ansöker till positionen även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla krav. Är du nyfiken på mer information? Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Norrköping. Om du har frågor om tjänsten, hör av dig till Produktionsledare Magnus Hjortberger: [email protected] Kontakta vårt rekryteringsteam via [email protected] för ytterligare information. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Vi använder screeningfrågor och arbetspsykologiska tester som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista dag för ansökan är 23.e juni. Intervjuer beräknas hållas i juni. Tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025