Vi söker dig som vill utveckla både dig själv och vår verksamhet och vara en del av ett team där gott bemötande och de boendes välbefinnande står i fokus! Om tjänsten Som omvårdnadsansvarig sjuksköterska arbetar du som en av tre sjuksköterskor på Birgittagården. Du ansvarar för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs, följs upp och utvärderas. Hos oss ingår det även att handleda omvårdnadspersonalen i olika omvårdnadsfrågor, delegering samt telefonrådgivning. Du är en viktig del i vårt arbete med personcentrerad omvårdnad, BPSD och den palliativa vården. Till största delen består arbetspassen av dagpass men viss kvälltjänstgöring och helgstjänstgöring ingår. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Sjuksköterskeuppgifter med inriktning på omvårdnad och demens. Handleda medarbetarna i olika omvårdnadsfrågor. Ge telefonrådgivning samt delegera omvårdnadspersonalen. Personcentrerad omvårdnad, BPSD och palliativ vård genom NVP. Rondarbete. Teammöten. Om vårt erbjudande: Hos oss får du ett självständigt arbete med möjlighet att planera din egen dag tillsammans med dina närmsta kollegor. Vi ser varje medarbetares utveckling som viktig och uppmuntrar interna karriärvägar inom företaget. Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2025. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Vara legitimerad sjuksköterska. Körkort samt körvana. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du också har: Vidareutbildning inom äldreomsorg/palliativ vård. Erfarenhet av arbete på äldreboende. För att passa till tjänsten behöver du värna om våra äldre och arbetet inom äldreomsorg. Vi arbetar i team där samarbetsförmågan är viktig. Du kommer också arbeta självständigt, göra bedömningar och ta egna beslut. Arbetet är omväxlande vilket du behöver känna dig trygg i och därmed behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt. Du vill också vara med och utveckla vårdkvalitén och höja patientsäkerheten på våra särskilda boenden. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Birgittagården ligger centralt i Rimbo och har 74 stycken lägenheter med bemanning dygnet runt, året runt. Vår målsättning är att skapa ett boende som vi själva skulle välja att bo på. Vi har glädjen att många av våra boende är med oss under lång tid vilket ger oss många minnesvärda möten med våra äldre och deras närstående. Hos oss kommer du till en arbetsgrupp med erfarna och duktiga undersköterskor som har ett nära samarbete ihop med sjuksköterskorna. Inom Tiohundra har vi 9 äldreboenden med demens- och omvårdnadsplatser. Några av våra boenden har även korttidsplatser. Viktigt för oss är arbetet med patientsäkerhet och personcentrerad omvårdnad vilket underlättas av att bolaget innehåller både äldrevård och akutvård. Gemensamt för alla våra boenden är att de drivs med engagemang och värme. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi söker nu en driven och serviceinriktad butikssäljare till en väletablerad butik i Norrtälje. Vår kund är en ledande leverantör av produkter och tjänster till professionella användare inom bygg, industri, transport och verktyg. Som butikssäljare kommer du att vara en viktig del av teamet och ansvara för att leverera hög service till kunderna. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Möta och assistera kunder i butiken Ge professionell rådgivning och produktinformation Kassahantering Varuplock Hålla butiken ren och organiserad Personliga egenskaper Du som person är självgående, ansvarsfull och gillar ett serviceinriktat arbete i en liten arbetsgrupp. Som person brinner du för service och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt för oss att du har visat intresse för butikens produkter inom verktyg och maskiner och arbetar för att driva butiken framåt. Tidigare erfarenhet från arbete inom detaljhandeln/sällanköpshandeln är mycket meriterande. Anställningsform Tjänsten är en visstidsanställning mellan veckorna 29-33. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag, kl. 09:00–17:00. Du kommer att vara anställd av Storesupport by Job&Talent och arbeta på uppdrag hos vår kund. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen!
Veterankraft söker sig som är 55+ och vill arbeta som trädgårdsarbetare hos våra kunder i Norrtälje. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt intresse genom varierande uppgifter i våra gröna utemiljöer. Du som tycker om att röra på dig, vara ute i naturen och göra något som andra har glädje av kommer att trivas hos oss. Vi ser gärna att du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med arbete i friska luften. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du ser till att tillgodose kundens skötselplan och hjälper till att ta hand om utemiljöer på ett omtänksamt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa fina och trivsamma platser. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att vara ute i naturen och hjälper gärna till där det behövs Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av trädgårdsarbete sedan tidigare Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du arbeta med produkter som ligger i absolut framkant som gör konkret skillnad för både miljön och samhället? Trivs du i en sälj- och supportroll med mycket kundkontakt och samverkan internt? Då kan tjänsten som Inside Sales / Business Support på Bioteria vara något för dig! I rollen blir du en viktig spelare i vårt säljteam där du samverkar nära våra regionansvariga säljare och övrig organisation. Du kommer att ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar – både från nya och befintliga kunder – och ge teknisk rådgivning kopplat till våra biotekniska lösningar inom främst avloppsteknik. Du hanterar mindre affärer självständigt från behov till avslut, och vid större affärer gör du en initial behovsanalys och lämnar därefter över till regionansvarig säljare. På Bioteria arbetar vi nära varandra och sätter laget före jaget. Rollen kräver att du trivs i en mix av kundservice, försäljning, teknik och administration – alltid med målet att leverera en lösning som skapar nytta för både kund och miljö. Vidare kommer du: · Att ta emot och vägleda kunder via telefon och e-post. · Att skapa, skicka och följa upp offerter. · Merförsäljning mot befintliga kunder. · Att ge teknisk rådgivning och föreslå rätt lösningar av våra biotekniska produkter inom avloppsteknik. · Att arbeta löpande i vårt CRM-system för att hantera kunddialoger, offerter och uppföljning. Personprofil Vi söker dig som är en lagspelare med erfarenhet av kundkontakt och gärna försäljning/support i en tekniskt orienterad verksamhet. Du är en kommunikativ person som trivs med att hjälpa andra och samtidigt driva affärer framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där det är viktigt att du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i tekniska produkter. Har du erfarenhet från VVS-, fastighets- eller byggbranschen är det ett stort plus – likaså om du har ett intresse eller en bakgrund inom idrott eller föreningsliv, eftersom vi vet att det ofta innebär både lagkänsla och målfokus. Och – du bör inte ha något emot att dela kontor med ett par fyrbenta kollegor, då hundar är en naturlig del av vår vardag. Övrigt Ort: Arninge, Stockholm. Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Arbetstider: Vardagar, 07.00-16.00. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv – är vår samarbetspartner. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Oscar Backman på [email protected] Välkommen att söka redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti. Företagspresentation Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet.
Om tjänsten Vi söker nu en driven och serviceinriktad butikssäljare till en väletablerad butik i Norrtälje. Vår kund är en ledande leverantör av produkter och tjänster till professionella användare inom bygg, industri, transport och verktyg. Som butikssäljare kommer du att vara en viktig del av teamet och ansvara för att leverera hög service till kunderna. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Möta och assistera kunder i butiken Ge professionell rådgivning och produktinformation Kassahantering Varuplock Hålla butiken ren och organiserad Personliga egenskaper Du som person är självgående, ansvarsfull och gillar ett serviceinriktat arbete i en liten arbetsgrupp. Som person brinner du för service och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt för oss att du har visat intresse för butikens produkter inom verktyg och maskiner och arbetar för att driva butiken framåt. Tidigare erfarenhet från arbete inom detaljhandeln/sällanköpshandeln är mycket meriterande. Anställningsform Tjänsten är en visstidsanställning mellan veckorna 29-33. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag, kl. 09:00–17:00. Du kommer att vara anställd av Storesupport by Job&Talent och arbeta på uppdrag hos vår kund. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen!
Vill du arbeta med leverantörsreskontra på heltid i ett engagerat team? Hos vår kund får du möjlighet att utvecklas och bidra till viktiga affärsprocesser. Läs mer nedan och ansök idag, då start är omgående och sträcker sig över sommaren! OM TJÄNSTEN Vi söker för vår kunds räkning en Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig till och med augusti. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du att ansvara för att hantera och säkerställa korrekta betalningar och fakturahantering. Här blir du en del av ett kompetent och erfaret team om fyra medarbetare där du kommer att hantera leverantörsreskontra inom koncernen. Du kommer bland annat att samla och registrera inkommande leverantörsfakturor och supportera organisationen med matchning av fakturor, hantera betalningar och säkerställa en korrekt fakturahantering. VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet - Har god system- och datavana - Har arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra sedan tidigare För rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt och söker dig som är strukturerad, fokuserad på att hitta lösningar och trivs med att samarbeta i team. Du bör vara driven och målmedveten samt ha förmågan att ta ansvar för ditt arbete och vara självständig. Övrig information: - Start: Omgående - Uppdrag: T.om augusti 2025 - Omfattning: Heltid, 40 h/v - Placering: Kista - Bakgrundskontroll: UC-kontroll kommer genomföras i denna rekryteringsprocess Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
För dig som har känsla för detaljer, trivs med lokalvård och vill vara en del av något större. Grundtanken med Sweax är att göra livet enklare för bostadsrätts-föreningar, affärscentrum, privata- och offentliga fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierade för kvalitet 9 001 och miljö 14 001 enligt internationell standard. Om tjänsten Du blir en del av vårt team inom fastighetsservice, där lokalvården är en viktig och uppskattad del av helheten. Våra kunder är främst bostadsrättsföreningar och ditt fokus kommer vara trappstädning, källarstäd och fönsterputs– men arbetet kan variera beroende på uppdrag. I den här rollen arbetar du ibland tillsammans med kollegor och ibland självständigt – därför söker vi dig som är trygg i båda delarna och som tar stort ansvar för att lämna ett resultat du är stolt över. Du gillar att jobba fysiskt, är noggrann och ser vad som behöver göras. Vår arbetsmiljö bygger på trygghet, tydlighet och trivsel. Vi hjälps åt, vi är måna om varandra och vi tror på att ha kul – samtidigt som vi gör ett riktigt bra jobb. Din kompetens Vi söker dig som: • Gillar att jobba fysiskt och är van vid att ta ansvar • Har tidigare erfarenhet inom lokalvård, gärna i fastighetsmiljö • Är noggrann, självgående och har en god känsla för service • Trivs både med eget ansvar och att vara en del av ett team • Pratar, förstår och läser svenska obehindrat Personliga egenskaper Din personlighet är minst lika viktig som din erfarenhet. Vi tror att du är en positiv person som bidrar till en god stämning, både ute hos kund och bland kollegor. Du ser vad som behöver göras och gör det – med kvalitet och stolthet. Du tycker om att jobba strukturerat och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vi tror också på kraften i olikheter – olika bakgrunder och erfarenheter skapar en starkare helhet hos oss. Kvalifikationer • Du behöver vara minst 18 år • B-körkort (manuell växel) • Svenska i tal och skrift • Tidigare erfarenhet inom lokalvård är meriterande Anställningsform och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal. Ansök via ansökningsformuläret (ej via mejl), vi sköter ansökningar löpande och rollen kommer att tillsättas när vi hittat rätt person, vänta därför inte med din ansökan! Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Frida Kask Rosén ([email protected]) hos vår rekryteringspartner UrbanUrban. Vi ser fram emot att höra från dig! Våra kärnvärden – LÄSS is more På Sweax drivs vi av fyra ledord: Lösningsorienterade, Ägandeskap, Serviceminded och Stolta. Det genomsyrar hur vi möter kunder, hur vi samarbetar – och hur vi växer tillsammans. Som ett resultat av vår starka kultur och gemenskap är vi stolta över att vara certifierade som ett Great Place to Work. Det är ett kvitto på att våra medarbetare trivs, känner sig trygga och är engagerade – varje dag.
Vill du ha ett meningsfullt och varierande jobb där du verkligen gör skillnad? Är du en lugn, empatisk och initiativtagande person? Gillar du att jobba med människor ? Vi söker nu personer till dessa olika tjänster hos en kvinna i Norrtälje * Sommarvikarie med chans till att få fortsätta arbeta timmar till hösten (timanställning) * Tillsvidare anställd med schema på dagtid/kväll 80-100 % rullande schema * Nattjänst 1-2 natt per vecka (aktiv tid ) * Timvikarier som kan arbeta både dag, kväll och natt. Om tjänsten Som personlig assistent kommer du vara en viktig del av vår kunds vardag. Dina arbetsuppgifter är varierande och kan omfatta allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor och följa med kund på aktiviteter. Du arbetar både stödjande och motiverande för att skapa en trygg vardag för kunden. Kunden bor med sin familj i en villa och det finns hundar i hemmet. Vem är du? Empatisk, hög arbetsmoral och trygg i dig själv. Är lyhörd för kundens behov integritet. Har lätt för att sammarbeta då dubbelassistans utförs dagtid. Behärskar svenska väl i tal och skrift Är vaccinerad med minst 3 sprutor för Covid -19 Kan uppvisa ett belastningsregister vid anställning Rökfri på arbetstid Kvinna över 20 år Tidigare erfarenhet krävs inte. Du får utbildning på plats av erfarna kollegor. Varför jobba hos oss? Du får ett meningsfullt och givande arbete där du verkligen gör skillnad. Du får arbeta i ett team som är engagerade. Låter detta som något för dig ? Skicka in din ansökan redan idag eller välkommen att ringa vid frågor eller funderingar. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar - på riktigt. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra och kvalitativ assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och såklart en generös friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil)
Vår kund, en 8-årig flicka boendes i Norrtälje med sin mamma och syster, söker nu dig som är lugn, empatisk, barnkär, självgående och gillar att vara aktiv. Kunden har epilepsi och du behöver därför ha erfarenhet av det. Vi ser också gärna att du har utbildning/erfarenhet inom vård eller barn. Kunden är under 18 år och du behöver därför ha ett utdrag ur belastningsregistret. Då kunden är känslig för dofter behöver du vara rökfri och inte bära starka dofter. Vi ser helst kvinnliga sökande. Tjänsten är deltid med chans till heltid och passen är fördelade på helger, kvällar. För att söka denna tjänst behöver du skapa ett konto via följande länk, https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken ”lediga tjänster”. Vi ser fram emot din ansökan! Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framförallt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal.
Vi söker en legitimerad klasslärare på heltid för mellanstadiet. Du kommer även att vara mentor för eleverna i klassen. Tjänsten är en provanställning på 6 mån. Möjligheten finns att tjänsten därefter kan övergå i en tillsvidaretjänst. Ekebyholmsskolan som startade redan 1932 är en av de äldsta kristna friskolorna i landet. Utbildningen som bygger på en kristen grund prioriterar och lyfter värdegrundsarbetet enligt läroplanen på ett målmedvetet sätt. Det är meriterande om du delar skolans kristna värderingar. Du kommer att vara en viktig medspelare i ett arbetslag där teamwork, samarbete, trygghet och kunskap är skolans värdeord.
Välj ett jobb för att visa detaljer