Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som säljare Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Det handlar om att hjälpa kunden genom hela processen från första mötet till färdigt köp det tar såklart inte slut här, kanske behövs din support även efter köpet. Du kommer i rollen som säljare även arbeta med att fylla på varor och hålla butiken uppdaterad enligt koncept. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du: • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Omfattning: Deltid 30%, arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-27 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Vill du vara med och forma framtidens kommunikationsstrategi i ett växande företag med höga ambitioner? Cyclife söker nu en strategisk och operativ Teamchef inom Kommunikation som vill ta ett helhetsansvar för Cyclifes interna och externa kommunikation. Vad erbjuder vi? Stort miljöperspektiv Förskottssemester 48 arbetsfria timmar per år utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning 24 timmar per år Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr Fri tillgång till lokalt gym Subventionerat pris på lunchkuponger på lokal restaurang Laddstolpar för laddning av elbil eller laddhybrid Flexibla arbetstider/ Hybrid. Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Électricité de France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Relevant akademisk utbildning inom kommunikation, PR, marknadsföring eller liknande Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete Erfarenhet av att arbeta med både intern och extern kommunikation God förståelse för digitala kanaler och sociala medier Förmåga att bygga relationer och samarbeta med olika delar av organisationen Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, på svenska och engelska Förmåga att arbeta proaktivt och självständigt samt driva flera processer parallellt God datorvana och kunskap i MS Office och Adobe Creative Cloud (CC) B-körkort. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av ledande roll på en kommunikationsavdelning Har erfarenhet av fotografering och filmning samt foto- och videoredigering Har erfarenhet av att planera och samordna mässor/event God franska i tal och skrift. Vi söker dig som är en trygg och självgående ledare med erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Du har ett starkt intresse för både intern och extern kommunikation och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktig utveckling. Som person är du relationsskapande, strukturerad och flexibel. Du har ett positivt mindset och motiveras av att göra skillnad, både i det dagliga arbetet och i organisationens övergripande utveckling. Du hanterar ett högt tempo och många kontaktytor med trygghet och engagemang. Du är van att ta initiativ, arbeta proaktivt och driva frågor framåt. Vad innebär rollen? Strategiskt ansvar för företagets kommunikation, både internt, externt och mot kund. Utveckla och implementera PR- och kommunikationsstrategier. Säkerställa tydlig, konsekvent och målgruppsanpassad kommunikation. Leda och utveckla internkommunikationen för att stärka kultur och informationsflöde. Ansvara för medierelationer, varumärkesbyggande, marknadsföring och kriskommunikation. Driva digital kommunikation och närvaro i sociala medier. Företräda företaget i externa sammanhang och driva initiativ framåt. Som Teamchef Kommunikation leder du och har personalansvar för kommunikationsteamet som består av en kommunikatör. Du arbetar nära affärsområdeschefen och ledningen för att säkerställa att kommunikationsinsatserna stödjer företagets övergripande strategi och mål. I rollen rapporterar du till affärsområdeschef för HR & kommunikation och ansvarar för att bygga upp en proaktiv, samordnad och målgruppsanpassad kommunikationsstruktur. Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.
Medicinsk fysik och teknik (MFT), Nyköpings lasarett Medicinsk fysik och teknik (MFT) söker en engagerad och kompetent medicinteknisk ingenjör. Inom enheten arbetar vi med bred kompetens och du kommer att få möjlighet att arbeta inom olika områden av medicinsk teknik. Som en del av vårt team arbetar du med att säkerställa att våra medicintekniska system och utrustningar fungerar optimalt för att stödja verksamheternas behov. Tjänstens placering är på Nyköpings lasarett i Nyköping. Om oss Vi på MFT verkar för att säkerställa att Region Sörmland kan erbjuda en trygg och säker vård genom att stödja verksamheterna med vår kompetens och expertis på det medicintekniska området. Vi värdesätter och uppskattar medarbetare som är engagerade, har en god samarbetsförmåga samt är kompetenta problemlösare som kan hantera olika situationer på ett effektivt sätt. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs, respekterar varandra och är delaktiga i utvecklingen av verksamheten. MFT har verksamhet och arbetsplatser på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Nyköpings lasarett och Kullbergska sjukhuset i Katrineholm. Sammanlagt är vi ca 50 medarbetare. Hos oss får du goda möjligheter att omsätta tidigare erfarenheter och utvecklas i din yrkesroll. Fysiskt kommer du att vara placerad på medicinsk fysik och teknik på Nyköpings lasarett och tillhöra enheten "medicinsk teknik Nyköpings lasarett och Kullbergska sjukhuset" som idag består av tio medarbetare. Dina arbetsuppgifter Arbetets innehåll kan komma att anpassas utifrån dina tidigare erfarenheter och intresseområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Ansvar för underhåll, reparation, konfiguration och kalibrering av medicintekniska utrustningar och system. Via eget utförande och kontakt med leverantör. • Anskaffning och införande av nya medicintekniska utrustningar och system i form av upphandlingar, installationer, uppgraderingar etc. • Dokumentation och avvikelsehantering enligt gällande regelverk och rutiner. • Samarbete med vårdpersonalen för att stödja användningen av medicintekniska utrustningar och system och säkerställa dess korrekta användning. • Deltagande i arbetet med att fortlöpande utveckla våra rutiner och processer. • Ansvar för något eller några specifika teknikområden, exempelvis mot operation, som är ett område där vi idag ser behov av förstärkning i våra helt nya moderna operationssalar. • Arbeta brett över flera områden, exempelvis ultraljud, patientövervakning och ögonutrustning. Eftersom vi är en mindre grupp som täcker för varandra så ger arbetet möjlighet att utvecklas inom flera områden. Din kompetens Vi söker dig som är högskoleingenjör eller civilingenjör med medicinteknisk inriktning gärna med några års yrkeserfarenhet inom medicinsk teknik. Vi ser gärna att du har goda IT-kunskaper och en förståelse för hur medicintekniska system samverkar med IT-infrastruktur. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du som söker: • Har förmågan att organisera och hantera ditt arbete på egen hand, samt att du kan driva både dagliga uppgifter såväl som längre projekt. • Har en grundinställning där du ser till helheten, samarbetar bra med andra människor och bidrar till en positiv stämning. • Är lyhörd, flexibel och tillmötesgående. • Har pedagogisk förmåga och har en vilja att hjälpa andra. • Är noggrann i ditt arbete och lägger stor vikt vid kvalitet. • Är stabil och kontrollerad i stressiga och pressade situationer. • Kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska. • Har god förmåga att kommunicera på engelska och kan tillgodogöra dig talad och skriven teknisk engelska. Du får stöd och handledning i ditt arbete genom introduktion och utbildningar. Du har även ett eget ansvar för ditt lärande och din utveckling. Eftersom resor kan förekomma i tjänsten ser vi gärna att du har B-körkort. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef, Daniel Peres, 070-246 42 20. Facklig företrädare Sveriges Ingenjörer: Niklas Lindberg, 016-16 79 76, Magnus Kling, 016-10 46 10. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på medicinsk fysik och teknik! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-10. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning. Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 3h/v med 6 månaders provanställning, vi söker två tjänster på samma anställningsgrad, den ena med start omgående och den andra med start 2025-08-25. Placering: Galleria Västerport OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift. MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd. Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer. VAD VI HAR ATT ERBJUDA • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling. • En positiv och familjär arbetsmiljö. • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 12/7 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!
Ambulansen Region Sörmland Vill du ha ett betydelsefullt jobb? Är du lyhörd, lösningsorienterad och har förmåga att fatta beslut? Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för alla som behöver sjukvårdens hjälp – dygnet runt, årets alla dagar. Vill du ha ett roligt, omväxlande, utmanande arbete där du i din tjänst ständigt utvecklas? Att arbeta som sjuksköterska i ambulans är självständigt och varierande och du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Bedömning och behandling sker i hemmet, på skadeplats och under transport. Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i händelsernas centrum! Om oss Sörmlands ambulanssjukvård är i topp inom svensk ambulanssjukvård och vi utvecklar ständigt nya lösningar för en bättre vård och arbetsmiljö. Vi eftersträvar god tillgänglighet och hög beredskap dygnet runt samt arbetar med den senaste tekniken inom kommunikation och teknisk utrustning. Region Sörmland bedriver tillsammans med Regionerna Uppsala, Värmland och Västmanland larmcentral i egen regi. I Region Sörmland tillhör larmcentralen ambulansorganisationen. Dina arbetsuppgifter Tjänstgöring som sjuksköterska/specialistsjuksköterska i ambulans, tillsammans i team med en ambulanssjukvårdare eller annan sjuksköterska. Du kommer att arbeta med bedömningar, prioriteringar, behandlingar samt i vissa fall hänvisningar till annan vårdnivå. Din kompetens Vi söker grundutbildade och/eller vidareutbildade legitimerade sjuksköterskor, i första hand inom prehospital eller anestesisjukvård men alla vidareutbildningar är meriterande och av intresse. Minst ett års erfarenhet från akutmedicinsk enhet eller annat som bedöms som likvärdigt krävs. Du bör vara initiativrik, lösningsfokuserad och brinna för att möta patienten där den är. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som bland annat: tydlig kommunikation, samverkan och förmåga att skapa förtroende. Arbetsuppgifterna kräver att du behärskar det svenska språket fullt ut i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Flerspråkighet är meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Anställningskrav God fysik förutsätts eftersom tunga lyft ofta förekommer i arbetet. Under anställningsförfarandet ingår fysiska tester i form av bärprov, kondition och styrka, samt skriftligt intyg på simkunnighet 200 m. Du skall ha god körvana samt körkortsklass B i minst 3 år. Körkortsklass C/ C1 önskvärt men inget krav. Anställningsform Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Dag-, natt- och helgtjänstgöring ingår. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Eskilstuna/Strängnäs, Tomas Jonsson, 076-720 16 23. Enhetschef Katrineholm, Johan Davidsson, 076-528 18 90. Enhetschef Nyköping, Jenny Nilsson, 070-544 45 45. Vårdförbundets exp. 016-10 36 55. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på ambulanssjukvården Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-20. Intervjuer och tester kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Ambulansen Region Sörmland Vill du ha ett betydelsefullt jobb? Är du lyhörd, lösningsorienterad och har förmåga att fatta beslut? Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för alla som behöver sjukvårdens hjälp – dygnet runt, årets alla dagar. Vill du ha ett roligt, omväxlande, utmanande arbete där du i din tjänst ständigt utvecklas? Att arbeta som sjuksköterska i ambulans är självständigt och varierande och du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Bedömning och behandling sker i hemmet, på skadeplats och under transport. Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i händelsernas centrum! Om oss Sörmlands ambulanssjukvård är i topp inom svensk ambulanssjukvård och vi utvecklar ständigt nya lösningar för en bättre vård och arbetsmiljö. Vi eftersträvar god tillgänglighet och hög beredskap dygnet runt samt arbetar med den senaste tekniken inom kommunikation och teknisk utrustning. Region Sörmland bedriver tillsammans med Regionerna Uppsala, Värmland och Västmanland larmcentral i egen regi. I Region Sörmland tillhör larmcentralen ambulansorganisationen. Dina arbetsuppgifter Tjänstgöring som sjuksköterska/specialistsjuksköterska i ambulans, tillsammans i team med en ambulanssjukvårdare eller annan sjuksköterska. Du kommer att arbeta med bedömningar, prioriteringar, behandlingar samt i vissa fall hänvisningar till annan vårdnivå. Din kompetens Vi söker grundutbildade och/eller vidareutbildade legitimerade sjuksköterskor, i första hand inom prehospital eller anestesisjukvård men alla vidareutbildningar är meriterande och av intresse. Minst ett års erfarenhet från akutmedicinsk enhet eller annat som bedöms som likvärdigt krävs. Du bör vara initiativrik, lösningsfokuserad och brinna för att möta patienten där den är. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som bland annat: tydlig kommunikation, samverkan och förmåga att skapa förtroende. Arbetsuppgifterna kräver att du behärskar det svenska språket fullt ut i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Flerspråkighet är meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Anställningskrav God fysik förutsätts eftersom tunga lyft ofta förekommer i arbetet. Under anställningsförfarandet ingår fysiska tester i form av bärprov, kondition och styrka, samt skriftligt intyg på simkunnighet 200 m. Du skall ha god körvana samt körkortsklass B i minst 3 år. Körkortsklass C/ C1 önskvärt men inget krav. Anställningsform Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Dag-, natt- och helgtjänstgöring ingår. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Eskilstuna/Strängnäs, Tomas Jonsson, 076-720 16 23. Enhetschef Katrineholm, Johan Davidsson, 076-528 18 90. Enhetschef Nyköping, Jenny Nilsson, 070-544 45 45. Vårdförbundets exp. 016-10 36 55. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på ambulanssjukvården Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-20. Intervjuer och tester kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker dig som är flexibel, inkännande och med glimten i ögat. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 65-årsåldern bosatt i Nyköping har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är timanställning och arbete vid behov. Arbetstiderna är förlagda under dagtid och kvällstid, både på vardagar och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Maria Svedén [email protected]
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Ekensberg, Nyköping Just nu söker vi en farmaceut till vårt lilla men hjärtliga apotek, där teamkänslan står i centrum och arbetsvardagen präglas av omtanke, engagemang och närhet, både till kollegor och kunder. Apoteket är beläget i direkt anslutning till vårdcentralen, vilket ger ett nära och smidigt samarbete med vårdpersonalen. Här möter du framför allt äldre och återkommande kunder, vilket skapar en varm och personlig atmosfär. Hos oss arbetar du tillsammans med en erfaren farmaceut som även är apotekschef, LMA och lageransvarig, samt en tekniker med ansvar för egenvården. Vi är ett litet team som stöttar varandra, har nära till skratt och värdesätter öppenhet och inkludering. Vår arbetsmiljö är varm, familjär och enkel att komma in i, oavsett om du är ny i yrket eller har lång erfarenhet i bagaget. Arbetet är varierat och omfattar allt från rådgivning och försäljning av läkemedel till lagerhållning, kvalitetsarbete och kampanjarbete. För dig som vill utvecklas finns möjlighet att ta ansvar för lager och dokumenterat kvalitetsarbete – en bra grund för en framtida LMA-roll. Apoteket har öppet måndag till fredag, kl. 08:30–17:00. Vi är lyhörda för att lyssna in och diskutera vad för sysselsättningsgrad du är intresserad av. Start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie, som trivs i mindre team där du får helhetsinsyn i verksamheten, och som vill vara med och skapa en kundupplevelse i världsklass. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! Önskar du att bidra till vår värld med skratt och omtanke på det lokala apoteket samtidigt som du är en del av ett större sammanhang? 👑 Upptäck vår kombinerade roll där du kan forma framtidens kundservice tillsammans med oss på Kronans Apotek! 🚀⭐ Läs mer och ansök här: Forma framtidens kundservice tillsammans med oss på Kronans Apotek! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Svetsare till växande produktbolag i Nyköping Vi söker en självgående och engagerad svetsare till vår fabrik i Nyköping! Vi är ett produktbolag som tillverkar stoftavskiljare för internationella kunder, med fokus på hög kvalitet. Hos oss får du arbeta i ett tajt team på 11 personer, där samarbete och utveckling är en självklar del av vardagen. Vi erbjuder ett varierande arbete där du bland annat kommer att: Svetsa efter ritning Arbeta med handhållna maskiner Utföra valsning och bockning Vara delaktig i tillverkningsprocessen från start till mål Vi söker dig som: Har goda svetskunskaper och kan läsa ritningar Är noggrann, ansvarstagande och gillar att jobba praktiskt Vill utvecklas i din roll och vara en del av en verksamhet med långsiktiga mål Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team!
Om tjänsten Cyclife Sweden söker en engagerad och driven Teamchef Inköp som vill leda och utveckla deras inköpsorganisation. I denna roll kommer du att ha ett övergripande ansvar för att effektivisera inköpsprocessen och minska företagets totala inköpskostnader. Du kommer att stödja chefer inom organisationen genom att erbjuda vägledning, bästa praxis och expertis för att säkerställa att inköpsbeslut är i linje med företagets mål och efterlevnadskrav. Rollen kräver ett närvarande ledarskap, stark kommunikativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med förbättringsprocesser och förändringsledning. Du kommer att spela en nyckelroll i att optimera inköpsprocessen och säkerställa att den följer uppsatta KPI:er. Dina arbetsuppgifter • Leda inköpsprocessen effektivt för att minska företagets totala inköpskostnader. • Stödja chefer inom organisationen genom att erbjuda vägledning, bästa praxis och expertis. • Välja, hantera och utvärdera Cyclife Swedens leverantörer samt övervaka deras prestationer. • Hantera hela inköpsprocessen från leverantörsval och kontraktsförhandlingar till betalningshantering. • Stödja verksamheten i alla inköpsrelaterade aspekter, från strategiska inköp till optimering av lagernivåer. • Genomföra strategiska inköp, förhandla och förbereda inköpskontrakt eller ramavtal samt hantera synergier med EDF-koncernen vid behov. • Delta aktivt i förbättrings- och transformationsprojekt samt samarbeta med andra avdelningar för att optimera verksamheten. Din profil Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom inköp eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. • Dokumenterad ledarerfarenhet. • God förståelse för arbetsmiljö, säkerhet och kvalitetsarbete. • Förmåga att planera och leda arbetet på ett strukturerat och effektivt sätt. • Stark kommunikativ förmåga. • Erfarenhet av att driva förbättringsarbete och förändringsprocesser. • Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. • God datorvana och kunskap i MS Office. • B-körkort. Meriterande • Erfarenhet av att arbeta i SAP. Övrigt • Omfattning: Heltid • Anställningsform: Tillsvidare • Lön: Enligt överenskommelse • Start: Enligt överenskommelse • • Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Alice Nerö via e-post: [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer