För oss på MRF Assistans är du som brukare en kärna i vår verksamhet, som vi vårdar. Du är inte beroende av våran samordning utan vi är beroende av dig som brukare. Vårt syfte är att försöka ge en god omvårdnad, där du känner en meningsfull tillvaro att tillgodose dina behov inte bara kroppsliga utan även det psykiska och sociala behovet. Vi försöker att ta tillvara på dina speciella egenskaper uppmuntra och stimulera din unika personlighet, samt ta hänsyn till dina reaktioner på olika saker. Denna tjänst är en heltidstjänst. Du som söker denna tjänst ska vara flexibel, noggrann och följa de regler som gäller för arbetet.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en affärsdriven ledare med erfarenhet från mark, VA eller infrastruktur? Vill du vara med och bygga vidare på ett starkt arv, men samtidigt satsa nytt i nya lokaler där du får sätta strukturer, bygga teamet och leda en lokal hubb med starkt stöd från en väletablerad koncern? Onninen Mark & Infra söker nu en engagerad och trygg Platschef till verksamheten i Örebro – en nyckelroll i den fortsatta tillväxten inom VA, mark & infrastruktur. Tjänstebeskrivning & Erbjudande Som Platschef på Onninen Mark & Infra i Örebro har du det övergripande ansvaret för den lokala verksamheten med lager, försäljning och leveransverksamhet. Du leder ett mindre team och säkerställer att både den dagliga driften och den långsiktiga affärsutvecklingen fungerar – med hög kvalitet, service och lönsamhet. I denna roll kommer du att: • Leda och coacha teamet – både inom sälj och lager • Ta ansvar för budget, personal och lokal affärsplan • Arbeta nära kunderna – från mindre till större entreprenörer och byggbolag • Sätta rutiner, skapa struktur och vidareutveckla verksamheten efter en flytt till nya lokaler • Vara aktiv och operativ när det kommer till affärer, kundrelationer och lagerhantering I Örebro driver vi en lokal hubb där vi bygger nytt team – ett perfekt läge för dig som vill vara med från början, forma din roll och påverka din arbetsvardag. Du rapporterar till försäljningschef Sverige och blir en viktig kugge i Onninens nationella VA-satsning. Personprofil Vi söker dig som: • Har erfarenhet från VA, mark eller infrastruktur – gärna i rollen som platschef, arbetsledare, teknisk säljare eller projektledare • Har haft personalansvar och trivs med att leda team mot gemensamma mål • Är trygg i att fatta egna beslut och gillar att driva affärer • Har lokalkännedom och ett etablerat nätverk i Örebro med omnejd • Är prestigelös, strukturerad och van att hugga i där det behövs Du behöver inte kunna allt från dag ett – viktigast är att du har rätt driv, affärsförståelse och ledarskap. Har du dessutom erfarenhet av att bygga upp eller driva en hubb/enhet så är det ett stort plus. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Örebro I den här rekryteringen samarbetare Kesko/Onninen med PerformIQ. Vid frågor, kontakta Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41 eller [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag – urval sker löpande! Det här erbjuder vi på Onninen På Onninen – en del av Kesko Sverige – sätter vi människan i centrum. Hos oss handlar det inte bara om produkter och projekt, utan om att bygga förtroende. Med rätt sortiment, djup kunskap och engagerad service möter vi våra kunder på deras villkor. Vi värdesätter personligt engagemang och ser det som en nyckel till både starka kundrelationer och långsiktiga affärer. Här blir du en del av en trygg arbetsgivare med kollektivavtal och goda villkor. Som medarbetare hos oss får du vara med i en snabbväxande organisation med stark lokal närvaro – samtidigt som du har styrkan från ett internationellt sammanhang genom våra varumärken K-Bygg och Onninen. Om företaget Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Hästveda i söder. Idag är vi 1400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger moderna lokaler i Kista, i norra Stockholm. Vi äger och driver verksamheter inom bygg- och teknisk handel. Vi har butiker med byggmaterial riktade till proffs och konsumenter, under varumärket K-Bygg. Vi erbjuder teknisk handel såsom elnät, mark, VA och infrastruktur samt installation och förnybara lösningar, under varumärket Onninen. Tillsammans har vi storleken att göra skillnad. Sökord: Platschef, Arbetsledare, Affärsutveckling, Försäljning, Lager, Butik, VA, Mark, Infra, Ledarskap
Är du en händig och lösningsorienterad person som trivs i en praktisk arbetsmiljö? Vi söker nu industriarbetare för varierande uppdrag hos våra kundföretag inom tillverkning och produktion. Som konsult hos oss får du möjlighet att arbeta i olika verksamheter och utvecklas inom din yrkesroll. Uppdragen kan variera i längd, omfattning och teknisk nivå beroende på kund och behov. Exempel på arbetsuppgifter: • Maskinövervakning • Montering av mekaniska eller tekniska komponenter • Felsökning, reparation och underhåll av maskiner • Övriga uppgifter inom industriell produktion och verkstad • Fiskodlingsarbete Vi söker dig som: • Har erfarenhet från industriellt arbete, gärna från liknande roller • Är noggrann, ansvarstagande och trivs med praktiska arbetsuppgifter • Har god samarbetsförmåga och en vilja att lära dig nya moment • Har god fysik och är van att arbeta i ett högt tempo Meriterande: • Truckkort (A och/eller B) • Hjullastarkort (C2) • Ritningsläsning och erfarenhet av tekniska underlag • Körkort och tillgång till bil (beroende på uppdragsort) Ytterligare information: Du blir anställd av Bolt.Works och arbetar på uppdrag hos våra kunder. En roll som ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärsmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Tjänsterna tillsätts löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Är du nyfiken på ett spännande, roligt och lärorikt uppdrag? Vivalla förskolor söker nu en rektor som vill leda arbetet med att främja våra barns utveckling och lärande. Här finns möjligheten till ett nära ledarskap där du kan göra skillnad! Om tjänsten Som rektor i Vivalla ingår du i ett rektorsteam tillsammans med ytterligare två kollegor. Ni har ett nära samarbete där ni leder och driver förskolorna i området med gemensam riktning framåt. Vivalla förskoleområde består av sex förskolor som tillsammans har 26 avdelningar. Som rektor leder och ansvar du för 2-3 förskolor. Varje förskola har en till två utvecklingsledare som tillsammans med rektor utgör områdets ledningsgrupp. Alla rektorer i Örebro kommun ingår i ett rektorsteam med 6-10 kollegor och dessutom i en lärgrupp med fokus på rektors ledarskap. Här finns en mångfald av barn, kompetenta medarbetare och flera pågående utvecklingsarbeten. Förskolorna arbetar målmedvetet utifrån ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt . I höst avslutas även ett treårigt samarbete med forsknings-och utvecklingsprogrammet Ifous. Som rektor blir ditt uppdrag att vara en drivande, pedagogisk ledare som tillsammans med rektorerna i området samt personalen fortsätta utveckla förskolorna utifrån identifierade och pågående utvecklingsarbeten. I organisationen finns dessutom samordnare, administratör, specialpedagoger och vaktmästare. Samverkan med andra förvaltningar och aktörer är av största vikt som tex familjecentralen, biblioteket, skolan och fastighetsbolagen. Örebro kommuns ledarskap utgår från vår ledarplattform där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare. Som chef i vår verksamhet erhåller du kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av förskolan med medborgaren i fokus. Exempel på arbetsuppgifter: • leda och fördela arbetet, personal-, budget- och verksamhetsansvar • driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål • leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare • skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats • arbeta utifrån en helhetssyn och fatta självständiga beslut inom verksamhetsområdet • ansvara för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området • samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter • utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus • ansvara för budget och ekonomi, samt driva enheten kostnadseffektivt och vidta åtgärder vid avvikelser • ansvara för att gällande lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs Om arbetsplatsen Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan. Vivalla är ett av Örebro kommuns större bostadsområden. Här finns grönområden, flera härliga lekparker, bibliotek och närhet till skog samt Boglundsängens naturreservat. Vivalla är ett mångkulturellt område med många nationaliteter, vilket leder till flera goda möten mellan människor från olika kulturer och med skilda livserfarenheter. Samtliga förskolor ligger i nära anslutning till varandra, vilket gör det enkelt att ta sig mellan förskolorna. Rektorerna har kontor i närheten av Vivalla centrum och delar expedition med specialpedagoger, samordnare, assistent och vaktmästare. Kvalifikationer Som rektor är det viktigt att du är mål- och resultatorienterad samt initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Som person har du en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som rektor har du en mycket god förmåga att bygga relationer och skapar bra samarbeten tack vare din känsla för helheter. I ditt arbete bjuder du in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • högskole-/universitetsexamen inom pedagogik • erfarenhet av ledarskap inom pedagogisk verksamhet • dokumenterad erfarenhet från förskola Meriterande: • påbörjad eller avslutad rektorsutbildning • erfarenhet av rektor/biträdande rektor med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar • erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Intervjuer beräknas hållas; 13/8 em och 14/8 fm och em Övrig information Läs mer om hur det är att jobba som chef i Örebro kommun på vår chefssida på orebro.se/jobb. Du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter och du som är tillsvidareanställd inom Örebro Kommun får friskvårdsbidrag och möjlighet till förmånscykel. Examensbevis bifogas i ansökan. Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer kommer att ske fysiskt. Som en del i urvalsprocessen kommer vi att tillämpa tester. Ansökan Sista ansökningsdag är 4 augusti. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats Vi arbetar tillsammans i en miljö där samarbete och ömsesidigt stöd är grundläggande för att skapa en inspirerande arbetsatmosfär. På vår regiongemensamma enhet arbetar en liten arbetsgrupp på 5 medarbetare inom ett centraliserat kontrolluppdrag. Vi finns placerade på olika arbetsställen. Då vårt uppdrag växer söker vi nu 2–3 nya kollegor. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare inom detta nationella uppdrag kommer du att arbeta med olika typer av beslut för att förhindra felaktiga utbetalningar. En central del i arbetet är att ta emot och handlägga underrättelser från andra myndigheter tex ärenden där arbetsgivare eller arbetssökande inte längre uppfyller kraven för fortsatt ekonomiskt stöd. I arbetet krävs god analytisk förmåga, noggrannhet och effektivitet i handläggningen. Besluten vi hanterar handlar både om olika arbetsgivarstöd och aktivitetsstöd. I arbetet förekommer kontakt och samarbeten med andra avdelningar, lokalkontor och andra myndigheter. Vi söker dig som trivs med att göra bedömningar och fatta välgrundade beslut utifrån gällande regelverk. Du kommer att hantera omprövning av arbetsmarknadspolitiska program och insatser för arbetssökande samt beslut om lönestöd till arbetsgivare. Arbetet är i stora delar av administrativ och beslutsfattande karaktär. För att lyckas som arbetsförmedlare inom detta uppdrag ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Navigera och arbeta i flera system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Arbeta självständigt inom givna arbetsuppgifter Kommunicera med din närmsta chef och dina kollegor på distans Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig! Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsort är vid något av Arbetsförmedlingens kontor i landet. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans på viss del av din arbetstid när verksamheten tillåter. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Du är eller har varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen under minst två år, samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse Övriga meriter för tjänsten Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa regelverk Erfarenhet av att jobba med uppgifter av kontrollerande eller utredande karaktär Erfarenhet från att jobbat med beslut och/eller återkallande av olika insatser, program och lönestöd Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 07 - 28. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Kontakt: Klas Nordblom - SACO-s [email protected] (För frågor om tjänsten mellan 2025-06-27 - 2025-07-11) Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Verksamhetsområde specialskola omfattar för närvarande drygt 650 medarbetare. Verksamhetsområdet omfattar myndighetens samtliga regionala och nationella specialskolor, tio stycken från Umeå till Lund. Utöver skolorna innehåller verksamhetsområdet även en skolstödsenhet, en skolutvecklingsenhet och en hälso- och sjukvårdsenhet. Skoldriftsenheten har för närvarande ca 55 medarbetare som ger verksamhetsområde Specialskola stöd i form av vaktmästeri, skolmåltider, lokalvård, lokaler, ekonomi-, inköp- och personalhandläggning samt skolnära administration. Hela SPSM får stöd i teckenspråkstolkning och hörselteknik. Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi digitala plattformar för arbete och möten på distans. Är Du teckenspråkstolk med hög kompetens? Är Du en praktiker med teoretisk förankring? Är du trygg i din yrkesroll? Vi söker ytterligare två teckenspråkstolkar med placering på Birgittaskolan i Örebro. Birgittaskolan är en tvåspråkig specialskola i en teckenspråkig miljö där teckenspråk är det gemensamma språket bland både elever och personal. Du ingår i Birgittaskolans och SPSM:s arbetslag av tolkar som gemensamt bidrar till tolkverksamhetens utveckling. Vårt uppdrag är att ge döva elever och elever med hörselnedsättning utbildning motsvarande den som ges i grundskola/anpassad grundskola, enligt specialskolans läroplan. Birgittaskolan har ca 150 elever och är en mångkulturell skola med elever från fler olika länder och kulturer. Vi kommunicerar på svenskt teckenspråk samt talad och skriven svenska. Vi bedriver också teckenspråkskurser för hörande barn och ungdomar vars föräldrar är döva eller har en hörselnedsättning ARBETSUPPGIFTER I arbetet som teckenspråkstolk för Birgittaskolans verksamhet ingår tolkning till både elever och personal i olika situationer. För eleverna kan det vara lektioner, utvecklingssamtal, studiebesök och kulturella evenemang. Tolkning förekommer även på raster, i fritidshemsverksamheten, i elevrådsarbetet och vid gemensamma aktiviteter. För personal kan det gälla undervisning, möten, konferenser och fortbildning. Även information till elever och personal om hur man använder tolk ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Tolk- och översättarinstitutets föreskrivna tolkutbildning med godkänt resultat eller är auktoriserad av Kammarkollegiet. • Erfarenhet i närtid av arbete som teckenspråkstolk. • Erfarenhet som dövblindtolk Det är meriterande om du har: • Vidareutbildning inom tolkområdet • Erfarenhet av att tolka i skolrelaterade situationer och i situationer med barn och ungdomar • Erfarenhet av pedagogiskt språkbruk • Erfarenhet av ett formellt språkbruk • Erfarenhet av tolkning på distans via digitala plattformar som tex Zoom. • Erfarenhet av administrativa stödsystem och andra digitala verktyg Personliga egenskaper: Vi önskar att du är trygg i din yrkesroll och vågar ta plats på ett respektfullt sätt. Vi lägger också stor vikt vid att du är serviceinriktad, lyhörd för verksamhetens behov samt initiativrik och lösningsfokuserad. Du kan behålla ett lugnt förhållningssätt även i stressiga situationer samt tycker om att jobba både självständigt och i arbetslag. ÖVRIGT Provanställning 6 månader tillämpas. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
IT-säljare till Nordlo i Örebro! Är du en driven relationsbyggare som älskar nykundsbearbetning? Då är det dig vi söker! Nordlo befinner oss i en spännande tillväxtfas och söker nu en självgående och orädd IT-säljare som vill vara med och utveckla vår affär i Örebro och omkringliggande regioner. Din roll blir att öppna nya dörrar, utveckla nuvarande kunder, skapa långsiktiga relationer och bidra till att våra kunder lyckas med sin digitalisering. Om Nordlo Nordlo är IT-partnern som sätter både medarbetare och kunder först. Deras framgång bygger på engagerade kollegor med passion för hållbara lösningar – tillsammans skapar de affärsvärde och gör skillnad. Hos Nordlo är innovation, trivsel och delaktighet centralt, där alla har potential att bidra med idéer som formar framtiden. Din roll Som IT-säljare hos Nordlo kommer du att: Prospektera, boka möten och bearbeta nya kunder i Örebro med omnejd – du är vår dörröppnare! Följa upp offerter och dialoger för att säkerställa att inga affärer faller mellan stolarna. Hantera och utveckla befintliga kunder – relationsbyggande är en nyckel till framgång. Identifiera behov inom olika affärsområden, som t.ex. IT-drift, säkerhet och molntjänster. Genomföra cirka 20 kundmöten per månad (fysiskt eller via Teams). Samarbeta nära med våra tekniska experter inför och under kundmöten. Arbeta mot tydliga mål för försäljning av tjänster, produkter och återkommande intäkter. Vi söker dig som Har ett starkt driv – du lyfter telefonen, bokar möten och får energi av att träffa nya kunder. Är självgående – du behöver inte bli “ledd i handen” utan tar själv initiativ och ansvar. Är orädd – du tvekar inte att ta kontakt, även om det innebär kalla samtal. Är social och kommunikativ – du trivs i dialogen med både nya och befintliga kunder. Har personlig mognad och inger förtroende. Har en positiv inställning och ser möjligheter där andra ser hinder. Har gärna erfarenhet av IT-försäljning och ett bra kontaktnät i regionen (meriterande men inget krav). Vad vi erbjuder Ett starkt varumärke och en väletablerad kundbas. Ett fritt och självständigt arbete – frihet under ansvar. Möjlighet att utforma din lönemodell – fast lön med potential till bonus/provision. Tekniska specialister som stöttar dig i kunddialoger. Ett nära team med bra stämning och framtidsfokus. Möjlighet att växa in i en ledande säljroll längre fram. Placering Ditt huvudsakliga område är Örebro med omnejd. Du behöver inte bo i Örebro – vi värderar resultat högre än geografi. Däremot ser vi gärna att du är på kontoret ett par dagar i veckan för gemenskap och samarbete. Ansökan Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen till Nordlo – tillsammans skapar vi framtidens IT-lösningar! Om Professionals Nord och rekryteringsprocessen Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord i samarbete med Nordlo. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer att anställas direkt av Nordlo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jesper Wingqvist på [email protected].
Vill du ta nästa steg i din karriär som projektör inom säkerhetsteknik och vara med och utveckla framtidens lösningar i en högteknologisk och samhällsviktig miljö? Hos Nobeli får du möjligheten att arbeta i framkant med säkerhetssystem för några av Sveriges mest krävande kunder. Nu söker vi dig med erfarenhet av projektering inom säkerhetstekniska system – som vill göra skillnad på riktigt. Information om tjänsten Nobeli är en kunskapsintensiv verksamhet med rötter i försvarsindustrin. Nobeli levererar avancerade helhetslösningar inom säkerhetsteknik, dokumenthantering och lön – med höga krav på tillförlitlighet och kvalitet. Med lång erfarenhet, innovativ teknik och ett starkt säkerhetsfokus bidrar verksamheten till en tryggare framtid. Nobeli ägs av BAE Systems Bofors och Saab Dynamics, och driver även det anrika Bofors Hotel. I takt med deras tillväxt söker Nobeli nu fler erfarna projektörer till deras säkerhetsteam. Professionals Nord söker därför för Nobelis räkning en projektör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Nobeli Business Support. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds En viktig roll i en samhällsbärande verksamhet med höga säkerhetskrav Stora möjligheter till kompetensutveckling och breddning inom teknik och projektledning En flexibel placeringsort – Karlskoga eller Örebro Ett engagerat team med hög teknisk kompetens och stark teamkänsla Arbetsuppgifter I rollen som projektör blir du en nyckelspelare i Nobelis växande säkerhetsteam. Du arbetar nära säkerhetstekniker, CAD-konstruktörer, säljare och projektledare för att ta fram tekniska lösningar anpassade efter kundens behov och verksamhetens höga krav. Du kan arbeta från Nobelis kontor i Karlskoga eller Örebro, beroende på vad som passar dig bäst. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:Projektering av säkerhetstekniska lösningar inom brandlarm, inbrottslarm, CCTV, passagekontroll och låssystem Upprättande av installationsritningar, systembeskrivningar och annan teknisk dokumentation i AutoCAD eller likvärdigt verktyg Kvalitetssäkring av dokumentation och tekniska beställningar enligt gällande normer och standarder Teknisk rådgivning och säljstöd vid offertarbete och inför projektstart Stöd till projektledare vid planering, resursfördelning och genomförande av projekt Kundkontakt och koordinering med leverantörer och samarbetspartners Vi söker dig som: har flera års erfarenhet som projektör inom säkerhetsteknik och är van vid att arbeta i AutoCAD eller motsvarande CAD-verktyg för att skapa och tolka tekniska ritningar. Du besitter god kunskap om de normer, standarder och regelverk som gäller inom säkerhetsbranschen, exempelvis SSF:s regelverk. Vidare behärskar du både svenska och engelska flytande i tal och skrift, och du har B-körkort. Meriterande är om du har erfarenhet av entreprenadjuridik, utbildning inom SSF:s regelverk för mekaniskt och tekniskt skydd samt om du tidigare arbetat i försvarsnära eller säkerhetsklassade miljöer. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Nobeli. Du är en utåtriktad och engagerad person som kan driva och strukturera upp dina arbetsuppgifter med stort eget ansvar. Rollen innebär många kontaktytor och samarbete med olika personer vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga. Vi ser också att du har ett prestigelöst förhållningssätt och en god samarbetsförmåga. START: OmgåendeOMFATTNING: HeltidSTAD: Karlskoga eller ÖrebroURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Mia Haaster Rollen kräver att du uppfyller kraven för säkerhetsprövning. Det innebär att du före anställning behöver genomföra säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket kan medföra vissa krav på medborgarskap. Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
hej vi söker en pizzabagare som är erfaren som kan jobba i grupp och även senare kvällar ibland. hör av dig och vi ses Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om rollen Som projektkoordinator är du en viktig länk mellan bolagets olika avdelningar och samarbetspartner i arbetet att tillsammans med ansvarig säljare driva kundprojekten i mål. I denna tjänst kommer du att arbeta nära våra kunder inom Private Label segmentet och vara en länk mellan inköp, design, regulatory, leverantörer och kunder och supporta våra Key Account Managers i att driva kundprojekten i mål. Du rapporter till bolagets Supply Chain Manager. Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar Huvudsakliga arbetsuppgifter Projektledning och koordinering • Initiera och driva kundorderprojekt i nära dialog med säljare, inköp och produktion • Skapa och underhålla projektplaner med tydliga milstolpar, deadlines och ansvarsfördelning • Koordinera aktiviteter mellan avdelningar såsom sales, inköp, produktion och logistik • Följa upp projektstatus och hantera avvikelser, förändringar och kundspecifika krav Kommunikation och dokumentation • Vara kundens primära kontaktperson under projektets gång • Säkerställa att kundens tekniska och kommersiella krav är tydligt kommunicerade internt • Dokumentera projektbeslut, ändringar och statusrapporter • Samordna godkännanden och granskningar i olika faser Tids- och resursstyrning • Säkerställa att projektet följer uppsatt tidsplan och att resurser finns tillgängliga i rätt tid • Följa upp kapacitetsbelastning i samråd med produktion och andra funktioner • Identifiera och hantera risker som kan påverka leveranstid, kvalitet eller ekonomi Utveckling • Bidra till utveckling av rutiner och arbetssätt kring kundorderprojekt • Medverka i efterkalkylering, erfarenhetsåterföring och förbättringsarbete Kvalifikationer Utbildning och erfarenhet • Eftergymnasial utbildning inom teknik, logistik, industriell ekonomi eller projektledning • Erfarenhet från liknande roll inom tillverkande industri, gärna med fokus på kundanpassade produkter • Meriterande med kunskap om affärssystem och projektverktyg (t.ex. Business Central och Monday) • Flytande svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska Personliga egenskaper: • Strukturerad och driven med god förmåga att hantera flera parallella projekt • Lösningsorienterad och van att agera i en dynamisk miljö • Stark kommunikativ förmåga och god samarbetsförmåga över olika funktioner • Kundfokuserad och ansvarstagande Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.
Välj ett jobb för att visa detaljer