controller till Örebro kommun

Arbetsbeskrivning Som controller hos oss får du en spännande roll där du arbetar med både ekonomi-och verksamhetsstyrning utifrån förvaltningens mål och uppdrag. Du blir en viktig del av kommunens övergripande planerings- och uppföljningsprocess, där ditt arbete bidrar med kvalificerade underlag för politiska beslut och prioriteringar. Du kommer att huvudsakligen arbeta med klassisk ekonomistyrning såsom uppföljning, budget, prognos, rapportering och viss redovisning. Detta gör du i nära samarbete med förvaltningsdirektören, verksamhetschefer och enhetschefer ute i verksamheterna. Omvärldsbevakning är en naturlig del i din vardag och du förväntas att kunna bereda underlag med kort varsel och har i ditt arbetssätt ett proaktivt och framåtblickande perspektiv. Du ansöker senast 2024-06-02. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Catrine Nilsson Gärd, [email protected], och Maria Perez, [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden ● föredragande mot politisk nämnd ● ekonomistyrning och resursfördelning ● budget och prognosarbete ● god kommunikatör ● ekonomiska utredningar och analyser ● viss redovisning Kvalifikationer I rollen som controller hos oss värdesätter vi din lösningsorienterade och konsultativa approach med god förmåga att skapa professionella relationer. Du har en god analytisk förmåga där du arbetar på ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du är målmedveten och ser till verksamhetens behov. Vidare är du är trygg i din yrkesroll och kan på egen hand ta initiativ när det krävs. Du har ett genuint intresse för analys och då verksamheten ständigt befinner sig under utveckling ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en komplex och dynamisk miljö. Vi tror att du är prestigelös i ditt förhållningssätt, en god kommunikatör och har lätt för att samarbeta med en vilja att skapa förståelse bland diverse målgrupper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: ● högskoleexamen på minst 180 hp med inriktning ekonomi alternativ mot ekonomistyrning ● flerårig erfarenhet av controller roll i en större organisation ● mycket goda data- och IT- kunskaper Meriterande: ● erfarenhet av en kvalificerad controllerroll eller motsvarande  ● erfarenhet inom politiskt styrd organisation ● erfarenhet av Raindance och Microsoft 365  Om företaget Örebro kommun Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Långsiktiga målet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till att proaktivt stödja chefer med analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Verksamheten värdesätter förtroende, öppenhet och välkomnar en lagspelare som bidrar till teamets sammanhållning. Efter sommaren kommer verksamheten även att flytta till fina nyrenoverade lokaler med många trevliga utrymmen. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
SAP Manager

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. SAP Manager Is the feeling of having a meaningful job something you like? Would you like to share your thoughts and knowledge to enable growth and profitability? Do you want the chance of being responsible for ERP services globally? Then this just might be the right challenge for you as we are looking for Manager for our SAP team. We have a several ERP: s within Epiroc and one of our global managed ERP applications is SAP. We are looking for a team lead that will lead and develop the team going forward. You will lead a small and effective team in an international environment. We are in transformation to an agile working model. We work in an open and friendly way, where we support each other to ensure we provide the best possible solutions for our users. We complement each other with a broad knowledge, and we make sure to have fun at work.  Your mission As the SAP Manager your main mission will be to lead and manage a team of internal and external resources that is responsible for 4 different SAP ERP solutions that is used by 20 customer centers and 2 productions centers. You will be responsible for the lifecycle maintenance of the application ensuring compliance with business requirements, IT policies and guidelines. You will drive and follow up that processes are followed for support and change management. Epiroc IT has started the agile journey so you will be part of and drive a transformation to an agile methodology within the area of ERP. You will collaborate with stakeholders and other teams to improve and enhance the business benefits of the SAP application. You will have the financial responsibility with budget and monitoring of cost. In collaboration with the sourcing function, you will have the responsibility for contracts and vendor management for the SAP application. Your profile You have an experience within ERP and preferable SAP ERP solutions. You have a University Degree or similar knowledge gained through work experience. Experience with leading teams and staff management is beneficial.   You have more than 5 years of experience within an IT area in an international company. As for your personal skills we are looking for someone who is goal orientated, fast learner and eager to learn along the way.  You are able to adopt new technologies and tools when needed, open-minded to enjoy intellectual sparring and knowledge sharing. The job requires a lot of collaboration both internally and externally so good interpersonal and communications skills are a prerequisite to be successful in the role. We also expect you to have good analytical and administration skills. Location and travel The location is preferable at one of our Epiroc IT hubs, located in Örebro or Stockholm, (Sweden), Prague, (Czech Republic).  International travel will be part of the role. Application and contacts In this recruitment process we review applications continuously and we may close the process before the last application day. Welcome with your application as soon as possible, but no later than 31st of May 2024. For questions about the position please contact recruiting manager: Ulrika Larsson Manager ERP Solutions [email protected]   For questions about the process please contact Recruitment Specialist Dana Gálová, [email protected] Life at Epiroc By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities! In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:   •    Global career opportunities •    Epiroc University, for your own competence development •    Community involvement •    Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus. A hybrid workplace  Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Business Information Architect

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. Would you like to contribute to data-driven decision-making and elevate data strategy within Epiroc? Do you possess a blend of technical expertise within data architecture and strategy, strong communication skills, proactive mindset, and innovative thinking?  Then join us as our new Business Information Architect! About Us Epiroc is a vital part of a sustainable society and a global productivity partner for mining and infrastructure customers. Innovation and smart solutions are crucial, not only for the future of our industry, but for the future of our planet too. At Technology & Innovation Division (TIN), we fully embrace technology and new ideas. We are dedicated to providing internal digitalization opportunities, strategic platforms, and engineering competencies that will drive efficiency and long-term competitiveness.  We are now seeking a Business Information Architect to establish, full-fill and maintain our data and information strategy. The role belongs to our Data & Process Foundation Office, a new Organization within TIN, with the mission to support and scale new demands in the product development value stream and strengthen internal and external Open Innovation. Your mission Your mission as a Business Information Architect is to develop and manage product information architecture in line with divisional strategies. You'll collaborate with key stakeholders (divisions, councils, R&D departments, etc.) to ensure successful initiatives, create and maintain information models, and evaluate new technologies. Your goals include delivering measurable business value through information models, ensuring data models consistency, and facilitating efficient communication.  Other responsibilities include:  * Create and manage business information architecture related to product information. * Collaborate with councils and divisions to understand their information needs and translate them into business information architecture.  * Continuously provide the organization with a visionary view of the business information landscape. * Establish and maintain data and information KPIs for present and future product information. * Create and maintain information models, flowcharts, taxonomies, and metadata structures.  * Evaluate and recommend new product information architecture technologies and tools. Your profile As an ideal candidate, you have a Master's degree in an Engineering field and a minimum of 5 years of experience in data architecture and strategy. You possess exceptional communication and collaboration skills, are adept at finding effective ways to cooperate with various divisions while being proactive in reaching out to the organization. Experience at Epiroc is advantageous, but we also welcome fresh perspectives and new ideas to elevate our data strategy to new heights. You demonstrate active listening, analytical thinking, and a growth mindset, coupled with proficiency in Microsoft Office programs and project management tools.  Fluency in English is a must, enabling clear communication and seamless collaboration across teams and stakeholders. If you're ready to drive innovation and lead our data strategy forward, we encourage you to apply. Location and travel This position is located in Örebro, Sweden. Occasional travel is required. If a candidate from different country applies and is successful, local Swedish terms and conditions will apply. A hybrid workplace  Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions. Application and contact information Apply for this position by creating an account in our recruitment system. Last day to apply is 2024-06-10, however we review applications continuously and application may close sooner – send your application today! Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email. For questions about the role please contact Villem Raudsepp, Data & Process Foundation Office CtP Manager, [email protected]   For questions about the recruitment process or application please contact: Recruitment specialist, Zuzana Kalivodova, [email protected]

17 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Studie- och yrkesvägledare till Mellringeskolan årskurs 7-9

Är det viktigt för dig att stötta barn och ungdomar i sina val kring framtiden och att motivera dem i sina drömmar? Önskar du dessutom att få vara en del av ett nätverk av andra SYV där du tillsammans med kollegor driver och utvecklar verksamheterna? Då är detta tjänsten för dig. Om tjänsten Vi söker en studie- och yrkesvägledare som vill bli en del av vårt team på Mellringeskolan. Vi söker dig som delar vår övertygelse om vikten av att ge våra elever de verktyg och kompetenser de behöver för att fatta välgrundade val för sina framtida studier och yrkesliv. Samhällets snabba utveckling och arbetsmarknadens föränderliga villkor kräver en ökad satsning på utbildning och kompetensförsörjning. Studie- och yrkesvägledning spelar en avgörande roll i detta, och vi strävar efter att stärka och utveckla denna viktiga funktion som ska löpa som en röd tråd genom hela skolgången. Som studie- och yrkesvägledare kommer du att anställas på Mellringeskolan som är en 7-9-skola och samverka med närliggande f-6-skolor. Din roll kommer bland annat att innefatta att erbjuda vägledning som tar hänsyn till varje elevs unika behov, resurser och ålder. Vårt mål är att våra elever, utifrån sina förutsättningar, ska få en ökad självkännedom, ökad medvetenhet om arbetsliv och utbildning, stärkt valkompetens samt se relationen mellan sig själv och valalternativen. Vi strävar efter att främja måluppfyllelse genom att skapa en meningsfull skolgång som inspirerar eleverna att blicka framåt. Du kommer att stötta eleverna i att förverkliga sina drömmar, att navigera framgångsrikt i en föränderlig värld och att våga gå emot normer och stereotypa föreställningar om studie- och yrkesval. I rollen ingår även att stötta och handleda kollegor för att stärka studie- och yrkesvägledningen som hela skolans ansvar. Utöver samarbete med kollegorna på respektive skolor samordnas ditt uppdrag i nätverk tillsammans med studie- och yrkesvägledare samt SYV-samordnare. Här finns utrymme för kunskapsutbyte, stöttning och ett gemensamt utvecklingsarbete av studie- och yrkesvägledningen i våra verksamheter. Tillsammans kommer vi att arbeta för att skapa en inkluderande och stimulerande miljö där varje elev ges möjlighet att upptäcka och förverkliga sin fulla potential. Exempel på arbetsuppgifter: • stötta, vägleda och informera elever om utbildningar, yrken och arbetsmarknad • verka för att informationsinsatserna når alla elever • uppmärksamma specifika behov hos elever med ex. funktionsnedsättning • kartlägga kompetensutvecklingsbehovet inom skolans studie- och yrkesvägledning • samverka med kringliggande F-6-skolor • stödja och utbilda andra personalgrupper inom området • upprätta och stötta vid framtagande av aktivitetsplan • lokalt samordnande och fördelning av prao • stärka samverkan mellan skola, arbetsliv och andra aktörer Om arbetsplatsen Mellringeskolan är i dagsläget en 7-9 skola med ca 300 elever och 50 personal. I januari 2025 kommer vi bli en f-9 skola och slås ihop med nuvarande Mellringe F-6. Vi är indelade i fem arbetsenheter varav ett är en kommungemensam undervisningsgrupp och alla leds av en enhetsledare som ingår i skolans ledningsgrupp. I skolans elevhälsa har vi till hösten tre speciallärare, en kurator, en sköterska och psykolog. Läs mer om oss på Mellringeskolan Läs mer om oss på instagram: mellringeskolanorebro Läs mer om studie- och yrkesvägledning hos oss på orebro.se/pedagogorebro/SYV-bloggen! Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.   Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.  Kvalifikationer För att trivas hos oss tror vi att du har självinsikt, är trygg och stabil. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har förmåga att, utifrån uppdragets ramar, ta initiativ, strukturera, planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för hur både elever och kollegor tar till sig kunskap och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. Du har en god förmåga att stödja och vägleda elever, både enskilt och i grupp, i deras studie- och yrkesval utifrån intressen/förutsättningar kopplat till arbetsmarknadsläget. Du håller dig uppdaterad och är en kunskapsresurs för andra. Du trivs i samarbete och relaterar dig till andra på ett lyhört och smidigt vis. Vi ser gärna att du är öppen och ser nyttan i att samverka även utanför skolan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • studie- och yrkesvägledarexamen, 180p  Meriterande: • erfarenhet av arbete som SYV • erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd  • kunskap och kännedom om gymnasieskolor i Örebro kommun  • erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med annan kulturell bakgrund Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: 5 augusti eller enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Tjänsten är en semestertjänst  Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 29 maj. Interjuver och urval kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

17 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Lärare F-3 till Närkes Kils skola

Nu finns möjlighet att få arbeta som lärare på vår idylliska landsbygdsskola i Närkes Kil. Vi är till hösten i behov av en lärare till vårt lågstadie, kom och jobba med oss! Om tjänsten Tjänsten är som klasslärare i årskurs 1 där du ansvarar för merparten av ämnena (dock ej idrott och musik). Som lärare på Närkes Kils Skola ingår du i ett arbetslag med andra lärare där ni samarbetar för att eleverna ska nå så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Du planerar, genomför och utvärderar din undervisning och verkar för allas trygghet och trivsel. Du blir ansvarig för en klass där du är mentor och ansvarar för deras utbildning, men även den sociala fostran och utvecklingen.  Exempel på arbetsuppgifter: • ansvara för planering, genomförande och utvärdering av undervisning • mentor till eleverna i klassen och ansvarar också för kontakten mellan skola och hem • arbete i arbetslag där ni tillsammans utvecklar verksamheten utifrån forskning och beprövad erfarenhet • aktivt i skolans systematiska utvecklingsarbete Om arbetsplatsen Närkes Kils Skola är en liten enhet strax utanför Örebro. Till hösten har vi omkring 120 elever på skolan och ca 15 medarbetare finns i verksamheten. Läs mer om hur det är att jobba som grundskollärare i Örebro kommun på orebro.se/jobb/grundskollarare! Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.     Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa. Kvalifikationer Som lärare är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga där du lyssnar och kommunicerar samt bidrar till en lugn och trygg skolmiljö. Du ska även ha kunskap om barns utveckling och lärande samt förmåga att anpassa undervisningen utifrån gruppen och enskilda elevers behov och förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska och matematik årskurs 1-3, alternativt behörighetsgivande examen som berättigar till legitimation Meriterande: • behörighet att undervisa i övriga ämnen för årskurs 1-3 • erfarenhet av arbete kopplade till trygghet och studiero Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: 8 augusti Antal tjänster: 1 Övrig information Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation. Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 30 maj. Urval och intervjuer sker löpande.  Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Controller till ekonomiavdelningen

Vi söker en driven och engagerad controller med flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.  Om tjänsten Som controller hos oss får du en spännande roll där du arbetar med både ekonomi och verksamhetsstyrning utifrån förvaltningens mål och uppdrag. Du blir en viktig del av kommunens övergripande planerings- och uppföljningsprocess, där ditt arbete bidrar med kvalificerade underlag för politiska beslut och prioriteringar. Du kommer att huvudsakligen arbeta med klassisk ekonomistyrning såsom uppföljning, budget, prognos, rapportering och viss redovisning. Detta gör du i nära samarbete med förvaltningsdirektören, verksamhetschefer och enhetschefer ute i verksamheterna. Omvärldsbevakning är en naturlig del i din vardag och du förväntas att kunna bereda underlag med kort varsel och har i ditt arbetssätt ett proaktivt och framåtblickande perspektiv. Exempel på arbetsuppgifter: • föredragande mot politisk nämnd • ekonomistyrning och resursfördelning • budget och prognosarbete • god kommunikatör • ekonomiska utredningar och analyser • viss redovisning  Om arbetsplatsen Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Långsiktiga målet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till att proaktivt stödja chefer med analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.  Verksamheten värdesätter förtroende, öppenhet och välkomnar en lagspelare som bidrar till teamets sammanhållning. Efter sommaren kommer verksamheten även att flytta till fina nyrenoverade lokaler med många trevliga utrymmen. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.   Kvalifikationer I rollen som controller hos oss värdesätter vi din lösningsorienterade och konsultativa approach med god förmåga att skapa professionella relationer. Du har en god analytisk förmåga där du arbetar på ett stukturerat arbetssätt samtidigt som du är målmedveten och ser till verksamhetens behov.  Vidare är du är trygg i din yrkesroll och kan på egen hand ta initiativ när det krävs. Du har ett genuint intresse för analys och då verksamheten ständigt befinner sig under utveckling ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en komplex och dynamisk miljö. Vi tror att du är prestigelös i ditt förhållningssätt, en god kommunikatör och har lätt för att samarbeta med en vilja att skapa förståelse bland diverse målgrupper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • högskoleexamen på minst 180 hp med inriktning ekonomi alternativ mot ekonomistyrning • flerårig erfarenhet av controller roll i en större organisation  • mycket goda data- och IT- kunskaper Meriterande: • erfarenhet av en kvalificerad controllerroll eller motsvarande  • erfarenhet inom politiskt styrd organisation • erfarenhet av Raindance och Microsoft 365  Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse  Antal tjänster: 1 Övrig information All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av Randstad och som en del i urvalsprocessen kan tester komma att användas. Alla intresseanmälningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta att Ann-Catrine Nilsson Gärd, [email protected], och Maria Perez, [email protected]. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 2 juni.  Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Lärare i matematik i kombination med annat ämne, till Karolinska Gymnasiet

Vi söker dig som vill arbeta med engagerade kunniga kollegor som värnar om varandra och där du kan bidra med din kompetens, engagemang och driv till vår skola.  Om tjänsten Vi söker nu lärare i matematik i kombination med naturkunskap/psykologi/tyska/sociologi eller idrott till samhällsvetenskapsprogrammet. Som lärare hos oss möter du elever och stöttar dem i skolarbeten. Du samverkar med övriga pedagoger men även med specialpedagog och andra i elevhälsoteamet. Du ingår i ett arbetslag där ni tillsammans utvecklar skolans arbetssätt och jobbar tillsammans för bästa möjliga måluppfyllelse hos eleverna. Exempel på arbetsuppgifter: • arbeta för att eleverna ska nå så långt som möjligt och uppleva både trygghet och en helhet i utbildningen • undervisa grupper och klasser i matematik och annat ämne  • utveckla differentiering och extra anpassningar • arbeta med särskilt stöd  • mentorskap • arbeta med prövningar  • arbeta i lärararbetslag både inom samhällsvetenskapsprogrammet och skolövergripande inom dina ämnen • arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns • Om arbetsplatsen Karolinska gymnasiet är en av Örebro kommuns fem gymnasier. Skolan har en anrik historia och ligger mitt i centrala Örebro. Ca 900 elever och 100 anställda har skolan som sin arbetsplats. På skolan finns utbildningar på de högskoleförberedande estetiska, naturvetenskapliga, samhällsvetenskapliga programmen samt yrkesprogrammet naturbruksprogrammet. Karolinska gymnasiet är en del av Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar 1400 medarbetare i en mängd olika roller för att ge ungdomar och vuxna örebroare samma förutsättning till utbildning och egen försörjning. Inom förvaltningen finns kompetens inom många olika områden och verksamheter, vilket betyder att du som medarbetare har stor möjlighet till kompetensutveckling, i en kreativ och varierande miljö. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Vi söker dig som har en förmåga att ta initiativ, sätta igång aktiviteter och driva dessa vidare till resultat. Du är trygg, stabil och arbetar bra med andra människor där du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar samt har en vilja att utveckla och utvecklas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Krav: • lärarlegitimation med behörighet att undervisa i matematik och något/några av följande ämne naturkunskap/psykologi/tyska/sociologi/idrott på gymnasiet, alternativt behörighetsgivande examen som berättigar till legitimation Meriterande: • erfarenhet av undervisning i stora heterogena elevgrupper • erfarenhet av mentorskap för elever • goda IKT-kunskaper Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: 8 augusti eller enligt överenskommelse  Antal tjänster: 1 Övrig information Löpande urval och intervjuer sker. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 24 maj. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

17 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Restaurangchef

Har du en dröm att driva din egen restaurang? Då vill vi att du hör av dig! Som restaurangchef har du den ledande rollen och är nyckelfunktionen till att målen uppnås för din restaurang. Vidare kommer du vara en viktig del i att skapa goda värderingar och vanor kring gästservice genom fokus på koncept, service och kultur. Detta gör du genom en hög kunskap och förståelse för att gästerna står i centrum i allt vi gör. Varför ska du välja oss? - För att du är en person som tycker om att ta ansvar och fatta beslut - För att du tycker om att utvecklas och lära nytt - Vi erbjuder ett spännande och varierande arbete i högt tempo - Hos oss får du en grundlig och omfattande ledarskapsutbildning - Vi ger dig värdefull ledarerfarenhet som är efterfrågad även i många andra branscher - Vi erbjuder personlig lönesättning Vi söker dig: - Som är resultatinriktad med god ekonomisk förståelse - Som brinner för att arbeta med människor, speciellt medarbetare, kollegor och inte minst våra gäster. - Som har en naturlig fallenhet att leda och inspirera andra genom arbetsglädje och goda resultat - Som motiveras av att jobba både mot dina personliga och restaurangens mål - Som har lätt för att nätverka, knyta nya kontakter och är intresserad av lokal marknadsföring - Som gärna har tidigare erfarenhet av servicebranschen eller ledarerfarenhet från andra branscher Känner du igen dig själv i detta, då önskar vi dig varmt välkommen till ett roligt grillparty i organiserad form! Burger King® är en global kedja med mer än 16.000 restauranger i 100 länder. I Skandinavien drivs Burger King® av King Food Scandinavia som är en del av Ring International Holding, och har master franchise rättigheterna till Burger King® i Sverige, Norge och Danmark.

17 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Restaurangbiträde till Sodexos restaurang i Örebro

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Som restaurangbiträde på Sodexo verksamhet på Örebro Universitet är du en lagspelare. I rollen ingår beredning av mat och att se till att alla arbetsområden hålls rena och snygga. Med din höga servicenivå påverkar du våra gästers vardag på ett positivt sätt. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.   Vårt uppdrag hos vår kund i Örebro på Örebro Universitet består av omväxlande arbetsuppgifter med värdskapet i fokus Vad du kommer att jobba med:  • Tillhandahålla högsta kvalitet för en positiv matupplevelse • Beredning av mat • Daglig gästkontakt med både köks & smörgåsberedning, daglig städ, kassahantering, catering &- konferensvärdskap • Följa och tillaga grundläggande recept  Vad du bidrar med:  • Goda kunskaper om matlagning och stort matintresse  • Hög servicenivå med olika nivåer av serveringar  • God samarbetsförmåga i olika arbetsgrupper • Lösningsorienterad med god helhetsuppfattning  Vad vi erbjuder:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö  • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram  • Möjligheter att växa inom företaget  • Stort fokus på hälsa och säkerhet   • Volontärarbete på betald arbetstid  Om tjänsten  Terminsbunden anställning på minst 92,5% Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av [email protected] Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Tjänsten rekryteras löpande och startdatum enligt överenskomelse i augusti Mer om Sodexo och vilka vi är  • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster  • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo • Besök gärna vår Facebook-sida där vi som medarbetare bl.a. delar stories med varandra, Sodexo Sverige | Facebook.    Redo att vara en del av något större? Ansök idag!  Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

17 maj 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Ekonom till ekonomiavdelningen

Tillsammans med dina kollegor utvecklar, effektiviserar och kvalitetssäkrar ni ekonomi- och verksamhetsstyrning för kommunens olika förvaltningar. Om tjänsten I den här tjänsten kommer du arbeta mot Socialförvaltningen. Som ekonom arbetar du i ett verksamhetsnära samarbete med förvaltningens chefer, där ni tillsammans genom avstämningar och ekonomiska prognoser för området följer upp verksamheten. I tjänsten ingår att ge ett konsultativt stöd och service i frågor runt ekonomi, löpande statistisk, resursfördelning, uppföljningar samt delårs- och årsbokslut.  Tillsammans med dina kollegor utvecklar, effektiviserar och kvalitetssäkrar ni ekonomi- och verksamhetsstyrningen. Att omvärldsbevaka och bereda underlag med både kort varsel och proaktivt framåtsyftande är också en del av ditt uppdrag. Rollen som ekonom självständig, men där arbetet innebär ett tätt samarbete med övriga kollegor. Du har även ett nära samarbete med ekonomer på andra förvaltningar. Det är därför viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt, en god samarbetsförmåga som gör det lätt för dig att skapa goda relationer samt en känsla för service och tillgänglighet. Exempel på arbetsuppgifter: • ekonomistyrning och resursfördelning • ekonomiska utredningar och analyser • budget- och prognosarbete Om arbetsplatsen Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Långsiktiga målet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till att proaktivt stödja chefer med analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer I din roll som ekonom behöver du vara lösningsorienterad, ha ett konsultativt arbetssätt med förmåga att skapa goda och professionella relationer. Du har god analytisk förmåga, är strukturerad och driver frågorna i mål. För att lyckas i rollen krävs förutom förståelsen för ekonomiprocesser och ekonomistrategiskt arbete även ett stort intresse av att förstå verksamhetens förutsättningar och kopplingen mellan verksamhet- och ekonomistyrning.   Du har ett genuint intresse för analys och strategisk planering i en komplex och föränderlig kontext. Din samarbetsförmåga är god och prestigelös där du delar med dig av information och kunskap internt mellan förvaltningarna.   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • högskoleexamen på minst 180 hp med inriktning ekonomi alternativ mot ekonomistyrning • erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • god kommunikatör  • goda data- och IT- kunskaper Meriterande: • erfarenhet av ekonomroll eller annat ekonomistrategiskt arbete • erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor eller myndighet Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse  Antal tjänster: 1 Övrig information Löpnade urval och intervjuer kan komma att ske. Som en del i urvalsprocessen kan tester komma att användas.  Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 27 maj.  Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

17 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024