Marknad- och försäljningsansvarig till TS Lokalvård
Nercia Bemanning AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vårt uppdrag TS Lokalvård drivs av engagerade medarbetare som bryr sig om både kunder och kollegor. Nu söker vi en relationsskapande och engagerad marknadsansvarig som vill bidra till företagets fortsatta tillväxt och samtidigt vara med och forma en arbetsplats med hjärta. I rollen blir du anställd som konsult hos oss på Nercia. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag. Om tjänsten Som marknadsansvarig är du företagets ansikte utåt. Du skapar nya kundrelationer och affärer, vårdar de befintliga och blir därmed en nyckelperson på TS lokalvårds fortsatta tillväxtresa. Du är ensam i din roll och har stor frihet att driva och utveckla sälj- och marknadsinsatser tillsammans med övrig ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för anbudsförfaranden och räkna på nya affärer • Träffa nya och befintliga företagskunder med syfte att utveckla och bredda affären. • Arbeta proaktivt med nykundsbearbetning, t.ex. genom kalla samtal och nätverksträffar • Identifiera kundbehov, föreslå lösningar och ta fram offerter och avtal. Skapa arbetsbeskrivningar. • Arbeta med kundvård och eftervård, hantera ev. reklamationer och förändringar • Arbeta strategiskt med att ta fram marknadsplaner och insatser Din profil Vi söker dig med erfarenhet av kundkontakt och försäljning, eller dig med erfarenhet av branschen och som är redo att ta nästa steg i arbetslivet. Vi ser även att du har: • Ett sinne för siffror och ekonomi • En god administrativ förmåga • Kunskap i Officepaketet • En god kommunikativ förmåga i både tal och skrift • Ett genuint engagemang för kundrelationer och servicekvalitet Eftergymnasial utbildning med inriktning inom kommunikation, marknadsföring eller ekonomi är meriterande. Som person är du trygg, förtroendeingivande och handlingskraftig med förmåga att både bygga relationer och driva affärer i mål. Du är strukturerad, kommunikativ och gillar att arbeta självständigt – men trivs också i ett team där man hjälps åt och har nära till skratt. Krav för tjänsten är god svenska i tal och skrift samt körkort. Övrig information I denna rekryteringsprocess kommer rekryteringstester att användas samt bakgrundskontroll att genomföras. Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader. För rätt person finns en tilltänkt långsiktighet hos kunden med möjlighet till övertag. Urval påbörjas efter annonseringsperiodens slut. Om kundföretaget TS Lokalvård AB har funnits i mer än 40 år i Örebro. Vi är det största medarbetarägda städföretaget i landet och huvudkontoret ligger på Hedvigsgatan bakom Rudbecksskolan i Örebro. Medarbetarägandet medför ett extra engagemang, men också en ansvarskänsla för våra kunder och deras behov. Detta har också lett till att vi har en mycket liten personalomsättning, vilket medför att vi kan behålla samma personal hos våra kunder under en lång tid. På så sätt lär ni känna varandra och ett förtroende byggs. Om Nercia Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Seniorstöd till Veterankraft i Örebro!

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Örebro. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
2 december 2025
Kostnadsfri CE-utbiIdning + Garanterad anstäIIning - ansök idag!

Vill du arbeta som lastbilschaufför och bli en del av ett bolag som värdesätter god sammanhållning och värnar om sina medarbetare? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos ÖGS i Örebro. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om ÖGS ÖGS Bolaget, ÖGS Miljötransporter och Örebro Godstrafik Stockholm är tre bolag under samma tak. Idag är det totalt ca 130 anställda och har varit verksamma i branschen sedan 1952 och som transportör för DB Schenker sedan 1956. ÖGS har genom detta erhållit en lång erfarenhet och gedigen branschkunskap inom området. Deras transportöruppdrag för DB Schenker är linjer på Västsverige, Östergötland och Mälardalen med bas i Örebro. ÖGS är ett företag som värdesätter god sammanhållning på arbetsplatsen och strävar efter att vara ett ledande åkeriföretag med hög kvalité. Tillsammans med Professionals Nord inleder de nu en fantastisk möjlighet för rätt person att få både utbiIdning och sedan arbete på ÖGS i Örebro. Information om chaufförsskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom IärarIedda sessioner och sjäIvstudier. UtbiIdningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB), CE-körkort, truckkort och ADR. Efter avklarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund ÖGS. Förstudier: 22 september – 17 oktober 2025 UtbiIdningsperiod: 20 oktober – ca 9 januari 2025 Examen: Prel. i början av januari 2026 Arbetsort: Örebro Information om tjänsten Efter avslutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 18 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till ÖGS. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och ÖGS är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter Med stationering i Örebro startar du dina arbetsdagar med att ta hand om aktuella körningar som är planerade för dagen eller natten. Arbetet innebär transporter till några av Schenkers större nav, med vanliga destinationer som Stockholm, Lunda, Uppsala, Borås och Göteborg. Du har ett varierat och självständigt arbete där rutterna kan skifta beroende på vilka körningar som är aktuella. Tjänsten innefattar både dag- och nattkörningar, där det största behovet finns nattetid. Arbetspassen börjar vanligtvis mellan cirka 19:00 och 22:00 och varar i omkring 10 timmar, inklusive en timmes rast. Du arbetar antingen tre längre pass per vecka eller fyra pass per vecka, vilket även kan innefatta helgarbete. Vi söker dig som • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför • Har B-körkort • Är 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbiIdning • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift • Meriterande om du har truckkort, men inget krav Vi tror att dina personliga egenskaper spelar en avgörande roll för att du ska lyckas med utbiIdningen och trivas i arbetet. Därför söker vi dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet – och som vill växa in i en viktig och ansvarsfull roll. Du är självgående, tar gärna egna initiativ och har lätt för att hitta lösningar när utmaningar uppstår. Du arbetar strukturerat och trivs i ett effektivt tempo. Eftersom många körningar sker under kvälls- och nattetid behöver du också vara trygg i att arbeta ensam och kunna ta ansvar för uppdraget från början till slut. Du är flexibel i ditt arbete och har lätt för att anpassa dig efter situation och förändrade förutsättningar. START: UtbiIdningsstart 20 oktober 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster #ÖGS, #CE-chaufför, #ChaufförsskoIan Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Sorterare till Röda Korsets second hand-verksamhet
Svenska Röda Korsets Centralstyrelse
Butikssäljare, fackhandel

Bli en del av världens största humanitära rörelse Röda Korset är världens största humanitära rörelse och finns i 191 länder. När katastrofen slår till är vi redan på plats för att hjälpa utsatta människor, inte minst tack vare 16 miljoner volontärer. Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta. Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar – i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld! Är du intresserad av second hand och vill vara med och utveckla Röda Korset. Till ett projekt söker vi nu en textilsorterare där du blir delaktig i att utveckla och utvärdera framtida arbetssätt. Projektet drivs från Örebro och du kommer arbeta både med sortering, lagerhantering och försäljning. Om tjänsten Som sorterare arbetar du främst med att sortera kläder och hemtextil men även andra varukategorier kan bli aktuella. Ditt huvudansvar är att sortera och organisera second hand-varor på en sorteringsanläggning. Eftersom anläggningen är under uppbyggnad blir du delaktig i det mesta som sker på sorteringsanläggningen men också i försäljningsaktiviteter. Det är en operativ roll, men också kreativ, och du förväntas hugga i där det behövs. Det är därför bra om du trivs i en roll som växlar mellan att vara repetitivt och lösningsfokuserad. Du arbetar tillsammans med projektledare på plats och kollegor i Röda Korset Örebro och i andra butiker. Projektet drivs i mindre skala för att lära och dra erfarenheter. • I det dagliga sorterar du gåvor, framförallt textilier • Du arbetar med den operativa hanteringen av logistik och varuflöde mellan butiker i Mälardalen • Du deltar i planering och genomförande av lagerförsäljning av textilier och andra varor • Tillsammans med projektledaren utformar ni effektiva rutiner på lagret, i sorteringen, för transporter och för varurotation och dokumentera dessa Förutom sortering kommer du få ett större operativt ansvar för en, eller båda, av nedanstående aktiviteter i projektet: • Ta fram administrativa rutiner för och processbeskrivningar av arbetet i sortering, på lager och lagerförsäljning. Har du erfarenhet av lagerarbete där detta funnits är det meriterande. • Att arbeta med grafiskt material och försäljningsmaterial som beskriver sortering för second hand. Det kan tex vara att ta fram årstidsmaterial eller mood bords. Om dig Intresse av kläder, textilier och mode är en bra bakgrund och framförallt vill vi att du har ett starkt intresse för second hand och hållbarhet. Har du erfarenhet från ideell sektor är det bra. Arbetet utförs självständigt men i nära dialog med andra så höga krav ställs på samarbetsförmåga, servicekänsla och kommunikation. Du ska gilla att jobba med andra samtidigt som du ansvarar för att driva egna arbetsuppgifter från start till mål, på ett effektivt sätt. Självklart delar du Röda Korsets grundprinciper; humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet, universalitet Mer om dig Du tror på nyttan av lokal second hand som en del i en omställning till cirkulär ekonomi i Sverige. Din drivkraft för att nå nya och gamla kunder till second hand-världen är stark. Du har: • Kunskaper i Office-paketet • Gymnasiekompetens Meriterande om du; • Har du dokumenterad erfarenhet som gett dig kunskap om mode och textil, exempelvis genom yrkeserfarenhet eller utbildning • har erfarenhet av arbete inom handel, antingen på lager eller i butik • har truckkort • har ett starkt intresse för second hand • har erfarenhet av att ta fram arbetsrutiner eller grafiskt material Mer om oss På Svenska Röda Korset får du jobba inom en organisation som hjälper människor i kris och utsatthet, vårt uppdrag är viktigare än någonsin! Du får också möjligheten att vara del av ett positivt och proffsigt team med tydlig framåtriktning. Vill du vara med och bidra till en hållbar omställning som både bidrar till lokal second hand och social nytta är det här rollen för dig. Övrig information Projektet genomförs med placering på Firmavägen 4, Örebro. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en visstidsanställning från augusti till 31 december 2025. Tillträde under augusti eller enligt överenskommelse dock senast den 1 september 2025. Så här rekryterar vi Vi välkomnar din ansökan senaste den 20 juli 2025. Välkommen att kontakta projektledare AnnaCarin af Forselles via mail [email protected] om du har frågor om tjänsten. Svenska Röda Korset strävar efter att vara en inkluderande organisation med medarbetare som bidrar till mångfald i både perspektiv, erfarenhet och bakgrund. Vi tror att det gör oss mer relevanta. Därför rekryterar vi gärna personer som har olika etnisk och social bakgrund, könsidentitet- och uttryck, tro, ålder, funktionsvariationer och sexuell läggning. Vår rekryteringsprocess startar med ett första urval baserat på en upprättad kravprofil och följs sedan av intervjuer och i vissa fall online-tester samt bakgrundskontroll och referenstagning. Då Svenska Röda Korset är med i "Inter-Agency Scheme for the Disclosure of Safeguarding-related Misconduct" för att skydda vår sektor från sexuella övergrepp ställer vi särskilda frågor kring detta till dina referenser. Slutkandidater kan även komma att screenas mot EUs och FNs sanktionslistor. Här hittar du kontaktuppgifter till de fackklubbar som finns representerade hos oss. Du kan också läsa mer om oss som arbetsgivare på vår karriärsida.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Personlig assistent i Örebro
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker personliga assistenter till en flicka på 1 år med trakeostomi i Haga i närheten av Karlslund, Örebro. Flickans behov förutsätter tillsyn och insatser dygnet runt.  Då flickan andas genom en trakealkanyl kommer ni alltid att arbeta två assistenter med uppdragsgivaren för att säkerställa att hennes andning fungerar korrekt. En stor del av arbetet är att förebygga stopp i kanylen genom att regelbundet ta bort slem/saliv med en slang (sugkateter) och ge slemlösande inhalationer. Flickan har även en sond i magen som hon matas med samt är i behov av gymnastikövningar/lägesförändringar.  Som assistent i det här uppdraget erbjuds du ett givande arbete med en levnadsglad flicka som är nära till skratt. Familjen består av flickans mamma, pappa och två storasystrar (3,5 och 5,5 år). De bor i en villa tillsammans med en vän till familjen. Som assistent kommer du att arbeta i flickans närhet - både i hemmet men även när familjen gör utflykter och resor. Familjen har en aktiv livsstil och ägnar gärna sin fritid ute i naturen. Familjens hem ligger ca 4 km från centrala Örebro och det finns goda förbindelser dit med cykelbana och busslinjer.  Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent.  Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, noggrann empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Du har en naturlig känsla för innebörden av att arbeta i någon annans hem och på ett ödmjukt sätt respekterar hemmamiljön i din roll som assistent. Det är viktigt att du som assistent gillar barn och att du som arbetar dagtid trivs med familjens aktiva och sociala livsstil. Övriga krav på dig som assistent i detta uppdrag: Du är icke-rökare. Du har obehindrad svenska i tal och skrift. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får introduktion i de medicinska uppgifterna på Örebro universitetssjukhus samt i hemmet. Om anställningen Anställningen viss tid så länge uppdraget varar. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal (Fremia/Kommunal - Personlig Assistans). I denna rekryteringsprocess söker vi dig som kan jobba natt. Natten innebär 08.00-22.00. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. I den här rekryteringen tillämpar vi ett personlighetstest för samtliga sökande. Detta tar ca 15-20 minuter att genomföra och du får en inbjudan via din mejl efter du sökt tjänsten. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i uppdraget. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Då du som personlig assistent kommer att arbeta med ett barn krävs det att du inför eventuell anställning uppvisar ett belastningsregisterutdrag från polisen. Detta kan du beställa till din digitala brevlåda via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

4 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Logistikgruppchef
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vill du ta nästa steg i karriären och medverka för att trygga Försvarsmaktens ledningsförmåga? Trivs du med att ansvara för materiel och leverera stöd åt andra? Vi växer och söker nu en person som kan bidra till att verksamheten uppnår den uthållighet som efterfrågas. Tjänsten som logistikgruppchef är av befattningstyp gruppchef inom arbetsområdet förnödenhetsförsörjning Huvudsaklig arbetsuppgift Som logistikgruppchef stödjer du Kvartermästaren genom att ansvara för logistik och underhållstjänst. En naturlig del i vardagen är att samverka, planera, leda och utveckla verksamheten. Tjänsten innebär att du kommer arbeta brett och ansvara för flertalet områden, vilket medför stora möjligheter att såväl fördjupa som bredda dig inom olika intresseområden. Då avdelningen är i en expansiv fas behöver vi dig som är en lagspelare och inte är rädd för att hjälpa till där det behövs, vilket medför att du kommer få påverka och utforma verksamheten. Avdelningen består av både civila och militära medarbetare. Dina arbetsuppgifter löses under ordinarie kontorstid. Tjänsten ställer även krav på att du i perioder ska kunna vara flexibel och tjänstgöra på kvällar, helger eller vid övning, som ibland sker under en längre period. Vi kan inte garantera lokaler som är damm eller pälsfria. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28–35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer Du som söker skall ha: • Genomfört grundläggande militär utbildning alternativt värnplikt och vara OR 4–5 • B-Körkort • Goda kunskaper i MS Office • Svensk medborgare. Meriterande • C-körkort • Militära förarbevis • Utbildning inom logistik inom Försvarsmakten • Kunskap inom LIFT Personliga egenskaper Som person värdesätter du att arbeta mot ett tydligt mål med stort handlingsutrymme och att vara kreativ i ditt arbete, samt att du själv har möjlighet att strukturera det. För att trivas i tjänsten har du en hög samarbetsförmåga, trivs med att vara självgående och ser det som naturligt att leda och motivera andra. Du som person trivs med ett omväxlande och utmanande arbete där du tar ansvar för uppgiften och eftersträvar att lämna ifrån dig ett arbete av hög kvalité. Du bör även ha ett intresse för att samordna logistik och hantera materiel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Övrigt: • Anställningen är en heltids tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. • Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer genomföras innan anställning. • Arbetsort: Örebro • Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. • Resor förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Frågor angående tjänsten besvaras begränsat i perioden 2025-07-03 - 2025-08-24 pga. semester, vid frågor kontakta Sofi Karlsson på [email protected] Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Flerbutikschef till NilsonGroup i Örebro
Nilson Group AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet – vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor! Arbetsbeskrivning Vi söker nu en flerbutikschef med ansvar för två av våra butiker i Örebro – Skopunkten och DinSko i Marieberg Galleria. I rollen som flerbutikschef ansvarar du för att leda och utveckla båda butikerna i linje med NilsonGroups mål, koncept och värderingar. Du har ett helhetsansvar för drift, försäljning, personal och arbetsmiljö. Din vardag präglas av försäljning, närvaro i butik, coachande ledarskap och ett starkt resultatfokus. Du arbetar strukturerat med försäljningsmål, nyckeltal och personalutveckling och ser till att våra kunder får en inspirerande köpupplevelse. Vem söker vi? Till rollen som flerbutikschef söker vi dig som är en engagerad, målinriktad och trygg ledare. Du har tidigare erfarenhet av att leda team inom detaljhandel, gärna från en liknande roll med ansvar för flera butiker. Du är van att arbeta mot budget och nyckeltal, och du brinner för försäljning, kundmöten och att skapa laganda i butiken. Du är strukturerad, trivs med att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och tar ansvar för att driva verksamheten framåt. Du har en god förståelse för butiksekonomi, arbetsmiljö och personalfrågor. Som person är du lösningsorienterad, positiv och lyhörd för både kunder och medarbetare. Vi söker dig som har: gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet, gärna med inriktning mot handel erfarenhet av butiksarbete inom detaljhandel, gärna inom mode ledarerfarenhet erfarenhet av personalansvar erfarenhet av budgetansvar erfarenhet av arbetsmiljöansvar goda kunskaper i butiksekonomi, arbetsmiljö och arbetsrätt god systemvana och datorvana (t.ex. BURTON, Agda, TooEasy, Teamtailor) Meriterande är om du har: utbildning inom försäljning, ekonomi och/eller ledarskap erfarenhet av att ha arbetat som chef med ansvar för flera butiker Information om tjänsten Befattning: Flerbutikschef till Skopunkten och DinSko i Marieberg Galleria. Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-20. Rekrytering sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem – ej via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Ställföreträdande avdelningschef
Försvarsmakten
Officerare

Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vill du ta nästa steg i karriären och medverka för att trygga Försvarsmaktens ledningsförmåga? Trivs du med att driva planeringsuppgifter och ansvara för projekt? Vi växer och söker nu en person som kan bidra till att verksamhetens mål uppnås effektivt. Huvudsaklig arbetsuppgift Som ställföreträdande avdelningschef är du en aktiv del i avdelningens ledningsgrupp, och stödjer chefen i lösande av avdelningens uppgifter. Tillsammans ansvara ni för att vi uppnår vårt uppdrag och arbetar effektivt. Ställföreträdaren rapporterar direkt till avdelningschefen, i vissa fall enhetschefen. Rollen innebär att organisera, leda och utveckla avdelningen inom verksamhetens-, personal-, säkerhet-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du blir en del av ett sammansvetsat team, där avdelningen består av både civila och militära medarbetare. Du kommer att leda planering med uppgifter av varierat slag, varför flexibilitet är en förutsättning. Dina arbetsuppgifter löses under ordinarie kontorstider. Tjänsten ställer även krav på att du i perioder ska kunna vara flexibel och tjänstgöra på kvällar, helger eller vid övning, som ibland sker under en längre period. Vi kan inte garantera lokaler som är damm eller pälsfria. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28–35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer Du som söker skall ha: • Officersexamen och OF 2, alternativt specialistofficersexamen och SO 7. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • B-Körkort • Svensk medborgare. Meriterande • Tidigare chefserfarenhet, inklusive arbetsgivar- och personalansvar. • God kunskap om lednings- och informationssystem eller logistik i Försvarsmakten. Personliga egenskaper Tjänsten förutsätter ett gott ledarskap i samklang med Försvarsmaktens värdegrund. Du har mycket god förmåga att samarbeta och engagera samtidigt som du är duktig på att skapa förutsättningar för goda resultat. För att lyckas i rollen krävs även ett gott omdöme och ansvarstagande, vilja att leda utvecklingen och förändringsarbete samt ett högt säkerhetsmedvetande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du kompletterar övriga chefer vid avdelningen. Övrigt: • Anställningen är en heltids tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. • Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer genomföras innan anställning. • Arbetsort: Örebro • Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. • Resor förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Frågor angående tjänsten besvaras begränsat i perioden 2025-07-03 - 2025-08-24 pga. semester, vid frågor kontakta Sofi Karlsson på [email protected] Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Planeringsofficer
Försvarsmakten
Officerare

Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vill du ta nästa steg i karriären och medverka för att trygga Försvarsmaktens ledningsförmåga? Trivs du med att driva planeringsuppgifter och ansvara för projekt? Vi växer och söker nu en person som kan bidra till att verksamhetens mål uppnås effektivt. Huvudsaklig arbetsuppgift Som planeringsofficer ingår du i vår ledningsgrupp på enhetsnivå, du ansvara i huvudsak för att driva planeringsuppgifter och samordna aktiviteter på kort och medellång sikt. Exempelvis avseende produktionsplanering, övning och träning. Arbetet innefattar att analysera information, utforma planera, hantera resurser och säkerställa att olika avdelningar arbetar mot samma mål. Du kommer att leda planering med uppgifter av varierat slag, varför flexibilitet är en förutsättning. Planeringsofficeren stödjer enhetschefen och dess ställföreträdare med långsiktig planering. Större projekt och utveckling av metoder och processer kan komma att hanteras av dig. Enheten består av både civila och militära medarbetare. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28–35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Kvalifikationer Du som söker skall ha: • Specialistofficersexamen och SO 7, alternativt officersexamen och OF 2 • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • B-Körkort • Svensk medborgare. Meriterande • Tidigare erfarenhet som planeringsofficer • Erfarenhet av stabstjänst Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk och lösningsorienterad. Du tycker om att arbeta i grupp såväl som självständigt och kan ta initiativ. Du vill utvecklas inom eget ansvarsområde och är drivande i att få verksamheten framåt. Du är ödmjuk, lyhörd och kan kommunicera med olika personlighetstyper. De resultat du leverera är med hög kvalité. Givetvis tar du ansvar och strukturerar ditt arbete och håller god ordning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Övrigt: • Anställningen är en heltids tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. • Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer genomföras innan anställning. • Arbetsort: Örebro • Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. • Resor förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Frågor angående tjänsten besvaras begränsat i perioden 2025-07-03 - 2025-08-24 pga. semester, vid frågor kontakta Sofi Karlsson på [email protected]   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Ordningsvakt, vikariat
Sveriges Domstolar
Väktare och ordningsvakter

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. Som ordningsvakt på Örebro tingsrätt är du många gånger den första personen besökare till domstolen möter så hur du upplevs är väldigt viktigt. Som person är det viktigt att du är saklig och att du har ett gott bemötande samt behandlar alla besökare till domstolen lika och rättvist. Ditt arbete och omdöme är av största betydelse för säkerheten i en mycket viktig och samhällsbärande verksamhet. Du ansvarar för att domstolens personal och besökare känner att de alltid får ett bra bemötande och känner sig trygga i våra lokaler. Om Örebro tingsrätt Örebro tingsrätt är en allmän domstol och en av de större tingsrätterna i landet med hela Örebro län som domkrets.  Örebro Tingsrätt är dessutom nationell specialdomstol för omvandling av livstidsstraff. Tingsrätten har ca 80 medarbetare och handlägger brottmål, tvistemål, ärenden och konkurser. Domstolen har sedan många år tillbaka fast säkerhetskontroll med röntgen vilket innebär att alla besökare kontrolleras innan de får tillträde till våra förhandlingssalar. Örebro tingsrätt är en öppen och modern arbetsplats med engagerade medarbetare. Medarbetarna samarbetar med varandra över yrkesrollerna och de organisatoriska enheterna. Beskrivning av arbetsuppgifter Som ordningsvakt vid Örebro tingsrätt så kommer du tillsammans med övriga medarbetare på säkerhet och service • ansvara för ordningshållning under förhandlingar och i allmänhetens utrymmen, • bemanna säkerhetskontrollen tillsammans med övriga ordningsvakter, • vara tekniskt stöd i samband med förhandlingar och möten, • bemanna receptionen och där ge service till besökare och hantera administrativa uppgifter, • delta i arbetet med den interna servicen såsom posthantering, lokaltillsyn, teknik- och IT-frågor, leveransmottagning, underhåll och skötsel, • hantera passerkort, larm och besöksrutiner, samt • ansvara för brandskyddsarbete och brandronder. Som ordningsvakt vid domstolen ingår ett visst övertidsarbete då förhandlingar ibland kan pågå även efter ordinarie arbetstid tagit slut. Personliga egenskaper: Eftersom arbetet som ordningsvakt innebär att vara ansiktet utåt är det viktigt att du har ett bra bemötande, ett gott omdöme och att du behandlar alla du träffar lika och på ett bra sätt. Anställningen ställer krav på administrativ förmåga och på att du har förmåga att bemöta människor väl i olika situationer. Det är vidare mycket viktigt att du är lösnings orienterad och kan samarbeta. Du är initiativtagande, praktiskt lagd och ser till att saker blir gjorda. Du behöver vara stresstålig och flexibel då arbetstempot varierar från dag till dag. Att du har en positiv inställning är en förutsättning för att du ska passa in hos oss. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ange löneanspråk i din ansökan.  Anställningsform: Vikariat 6 månader Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 17 juli 2025 Kvalifikationer • Du ska ha en positiv inställning. • Du ska ha goda kunskaper i tal och skrift i svenska. • Du ska ha intresse och fallenhet för att vilja lära dig nya saker. • Du måste ha ett aktuellt ordningsvakts förordnande från polisen.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025