Arbetsledare till Nordec Construction
Bravura Sverige AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du ta nästa steg som arbetsledare och arbeta med stålbyggnadsprojekt som skriver industrihistoria? Hos oss får du leda arbetet på plats i några av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt – tillsammans med erfarna platschefer och starka team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en viktig roll i projekt på byggarbetsplatser i norra Sverige, främst Piteå och Boden. Du arbetar nära platschefen och leder det dagliga arbetet på plats. Projekten är ofta kopplade till den gröna omställningen och är både stora och komplexa – med höga krav på samordning, ansvar och teknisk förståelse. Teamens sammansättning varierar beroende på projektens art. Du kommer att arbeta i olika teamkonstellationer, vilket kräver att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya samarbeten. Du arbetar enligt digital modellering (BIM) som har till syfte att förbättra samordning, minska fel och öka effektiviteten i byggprojekt genom att samla all byggnadsinformation. Idag använder man plattformen Dalux samt Tekla Structures för att tillgängliggöra rätt information till både interna samt externa parter. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter:  Planera och leda det dagliga arbetet på montageplatsen Samordna underentreprenörer och säkerställa rätt resurser på plats Bidra till att projektet följer uppsatta mål för tid, kvalitet och arbetsmiljö Hantera intern logistik och rapportering i digitala system Samarbeta med platschef, projektledning och tjänstemän Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av byggprojekt, gärna inom stål, betong och prefab Erfarenhet i roll som arbetsledare, projektingenjör eller i annan produktionsnära roll God vana av digitala verktyg och vet hur information hanteras i fält Svenska och engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort I rollen som arbetsledare söker vi dig som är lösningsorienterad och har ett praktiskt sinne – någon som snabbt kan identifiera behov och agera för att hitta effektiva lösningar, både för kollegor och kunder. Du har en positiv grundinställning, behåller lugnet även i pressade situationer och bidrar med ett stödjande förhållningssätt i teamet. Du är öppen med din kunskap och ser värdet i att dela erfarenheter med andra, samtidigt som du själv är nyfiken och ständigt vill utvecklas. Att utmana gamla arbetssätt och söka efter mer effektiva och hållbara lösningar är naturligt för dig. Du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där teknik, kommunikation och ansvar går hand i hand. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Platschef till Nordec Construction
Bravura Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Nordec söker en platschef till norra Sverige – med ansvar för några av landets mest betydande industriprojekt inom stålbyggnation i den gröna omställningen! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter I rollen som platschef i norra Sverige ansvarar du för några av landets mest betydande byggprojekt inom stål- och prefabbyggnation. Du har totalansvar för montageplatsen, leder det dagliga arbetet och säkerställer att genomförandet håller rätt kvalitet samt följer tidplan, budget och säkerhetskrav. Du har personalansvar på plats och samarbetar med erfarna arbetsledare. Som platschef är du en nyckelperson i våra projekt inom samtliga Nordecs affärsområden. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva byggprojekt inom stål, betong och prefab  Leda montageplatsen och säkerställa kvalitet, tidplan, budget och säkerhet Samordna arbetet med arbetsledare och ha indirekt personalansvar Arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar och stort inflytande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Dokumenterad erfarenhet av att leda montage- eller byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålbyggnation Erfarenhet av helhetsansvar inklusive budget- och resultatansvar Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Projektledare till Nordec Construction
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Nordec söker en erfaren projektledare till kontoret i Piteå – Vill du leda stora och komplexa stombyggnadsbyggprojekt inom stål- och prefab som redan nu har en stor samhällspåverkan?  Här erbjuds du en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som projektledare hos Nordec har du ett övergripande ansvar i projekten från order till kundöverlämning. Du leder och fördelar arbetet i projektteam bestående av interna och inhyrda resurser. I ditt ansvarsområde ingår kontraktsförhandlingar, projektplanering och samordning. Du upprättar, följer upp och har ansvar för tidsplan, ekonomi och HSEQ (hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet). Du samordnar också dokumentation och entreprenadens överlämning till kund. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Teamet Du blir en del av ett engagerat och erfaret team med bred kompetens inom industribyggnation. Projektteamet består av projektingenjörer, koordinatorer, tekniska specialister och administrativ support som tillsammans bidrar till att skapa effektiva och framgångsrika projekt.  Huvudsakliga ansvarsområden: Övergripande projektplanering och samordning Daglig ledning av projektteam Upprättande och uppföljning av projektmål inom tid, ekonomi och HSEQ Hantering av avvikelser och ÄTA (ändrings- och tilläggsarbeten), inklusive förhandling Samordning mellan beställare, platsorganisation och leverantörer Delta i strategiska beslut om organisationsplan och projektupplägg Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Högskoleutbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Erfarenhet industribyggnation och stora projekt Minst 5 års erfarenhet av projektledning med ansvar för tidsplan och ekonomi Vana vid digitala verktyg och projektstyrning Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå och Boden) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Utesäljare till Traktorcity Piteå!

Professionals Nord söker för Traktorcitys räkning en engagerad och driven maskinsäljare som vill vara med och utveckla verksamheten i Piteå. Traktorcity är en väletablerad aktör inom maskinförsäljning och service med stark lokal förankring och ett familjärt team.    Här får du en fri och social roll där du själv styr över din vardag. Som maskinsäljare på Traktorcity planerar du dina dagar på egen hand och har stor möjlighet att påverka både din arbetsmetod och dina resultat. Du arbetar nära såväl nya som befintliga kunder och bygger långsiktiga relationer genom personliga möten, visningar och rådgivning.Tjänsten passar dig som trivs med omväxling, har ett affärsdriv och gillar att vara ute på fältet. Här blir du en del av ett engagerat team med korta beslutsvägar, god gemenskap och stora möjligheter till utveckling. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!    Information om tjänsten Professionals Nord söker för Traktorcity Piteås räkning en utesäljare/maskinsäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Traktorcity. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Traktorcitys önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]    Du erbjuds Ett familjärt och prestigelöst team med stark sammanhållning En varierande och utvecklande roll med fokus på kundrelationer och försäljning Möjlighet att jobba med välkända varumärken inom skogsmaskiner och entreprenad Arbetsuppgifter Som säljare hos Traktorcity i Piteå ansvarar du för att bearbeta både nya och befintliga kunder, främst företag och skogsentreprenörer. Du tar fram offerter, hanterar finansieringar och besiktar inbyten. Du följer även med vid driftsättning av nya maskiner för att säkerställa att allt fungerar som det ska tillsammans med leverantören. Resor inom distriktet förekommer, med fokus på Väster- och Norrland, särskilt från Skellefteå och norrut, men även mot Örnsköldsvik.   Vi söker dig som: Har erfarenhet och intresse för skogsmaskiner och entreprenad, gärna med branschbakgrund Är driven, resultatfokuserad och duktig på att bygga långsiktiga kundrelationer Trivs med att arbeta självständigt men också i team Är flexibel och serviceinriktad  Ingen formell utbildning krävs, men erfarenhet från branschen är meriterande.  START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Piteå URVAL: Sker löpande KONTAKT: [email protected]   Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] #utesäljare #maskinsäljare #traktorcity

2 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Personlig assistent sökes till heltidstjänst hos en pojke i Piteå!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: - vill arbeta hos en pojke i 11-års åldern i Piteå - har goda kunskaper i svenska - har körkort och tillgång till egen bil Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av liknande arbete - delar kundens intressen men att meka med bilar Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 100%. Tjänsten innebär arbete under måndag- fredag med arbetstid mellan kl. 06-14:00.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: 2025-06-31  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personliga assistenter till Piteå, timvikarier & fasta tjänster
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du?  OM TJÄNSTEN  Vi på Inre Kraft söker nu drivna personliga assistenter för att stärka upp våra redan befintliga personalgrupper vid akut frånvaro, ofta med kort varsel men också vid planerade ledigheter såsom skollov och sommarsemester. Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig, under varierande arbetstider. Just nu söker vi både dig som vill arbeta på fast rad samt timvikarier och sommarvikarier! Hos många av våra kunder behöver du kunna arbeta vakna nätter, journätter men även andra tider på dygnet vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående.  OM KUNDERNA Alla kunder som finns hos oss skiljer sig i behov och intressen, därför ser vi gärna sökanden av olika kön, i olika åldrar med varierande erfarenheter och arbetssätt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken kund du arbetar hos, men innefattar allting ifrån personlig hygien, till matlagning, stöd vid aktiviteter/rehab och förflyttningar.  ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och en förmåga att analysera och förstå individers behov. Du är lyhörd, flexibel och tar initiativ, samtidigt som du har ett lösningsfokuserat och engagerat förhållningssätt. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker både män och kvinnor till dessa tjänster.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker!  KRAV  Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Du har ett brottsregisterutdrag från polisen (detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Referenser från tidigare arbeten (lämnas efter intervju) MERITER  Körkort och tillgång till egen bil.  Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.  Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig.  Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.  Varmt välkommen med din ansökan.  För  anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk: Länk till belastningsregister  Jobba hos oss på Inre Kraft AB  Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas.   Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda.  Delning av ansökningar inom Team Olivia   För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan.   För dig med anställningsstöd   Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Kock 50% Bishops Arms Piteå
Bishop Scandinavia AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker nu en person med flerårig erfarenhet av köksarbete och ett brinnande intresse för matlagning. Vår meny skapas av vår lokala köksmästare och du som kock är en del av vårt team som bidrar med att kontinuerligt förbättra matupplevelsen för våra gäster. Utöver matlagning är du som kock med och ansvarar för att regelverken kring mathantering och hygien följs. Lön: Enligt avtal, kollektivavtal finns. Tjänstegrad 50% med möjlighet till mertid. The Bishops Arms är Sveriges ledande kedja av engelska pubar och vi driver 7 Bishops Arms Hotel. Vi finns idag på 41 platser från Malmö i söder till Piteå i norr, och är en del av Elite Hotels of Sweden.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Farmaceut till Kronans Apotek i Piteå

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i PiteåVi söker en driven, engagerad och empatisk farmaceut till vårt apotek i Piteå. Apoteket som är ett fint centrumapotek med stor egenvårdsavdelning, är beläget centralt i Gallerians köpcenter och i närområdet finns det ett flertal butiker, restauranger och gym. Vi har en blandad kundkrets och många fina stammisar. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 1 apotekstekniker samt kassapersonal, som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 10-18 på vardagar, 10-16 på lördagar och 12-16 på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Katrin Marklunds team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. Vi kan hjälpa till att skaffa lägenhet/bostad om det skulle vara aktuellt. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Katrin Marklund på tel. 070-261 51 93 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Industrisnickare till Lindbäcks
Konsultia AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Om kundföretaget Nu söker vi industrisnickare till Lindbäcks! Dina arbetsuppgifter Som industrisnickare ingår du i ett arbetslag där ni arbetar på en station i ett taktat flöde. Du kan komma att arbeta på stationer som exempelvis golvläggning, vägg- eller takmontering. Arbetet är fysiskt krävande och kan stundvis utföras i högt tempo. Ditt lag kommer också att arbeta med ständiga förbättringar för att hela tiden leta möjligheter till att göra jobbet på ett säkrare, smartare och effektivare sätt. Din profil Vi söker dig som har relevant utbildning för uppdraget alternativt motsvarande erfarenhet inom industrin. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du är engagerad, driven och har högt säkerhetstänk. Du har positiv inställning och god social förmåga. Arbetet kräver att du tar ansvar för din egen insats, samtidigt som du trivs med att arbeta i grupp. Övrig information Intervjuer sker löpande och platsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Är du den konsulten vi letar efter, varmt välkommen med din ansökan sök redan idag. För vidare frågor kontakta Desire Lindberg 0705172638 [email protected] Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Konsultia har kontor i Borlänge, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Enhetschefer till Länsgemensam rättpsykiatri, Öjebyn
REGION NORRBOTTEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Region Norrbotten söker enhetschefer till vår länsgemensamma rättpsykiatriska verksamhet i Öjebyn. Välkommen med din ansökan! Om oss Vi är Norrbottens enda rättpsykiatriska klinik och vi bedriver både heldygnsvård och öppenvård för personer som dömts till rättpsykiatrisk vård. Vår slutenvård omfattar cirka 50 vårdplatser fördelade på fem avdelningar med säkerhetsklass 2 och 3, samt en särskild intagningsavdelning. Öppenvården ansvarar för omkring 30 patienter utspridda över hela länet. Vården bedrivs multiprofessionellt, där olika yrkesgrupper samverkar för att ge patienterna en trygg, säker och individanpassad vård av hög kvalitet. Vi samarbetar med övriga psykiatriska verksamheter, hälso- och sjukvården i regionen samt länets kommuner – allt för att säkerställa en trygg, sammanhållen och högkvalitativ vårdkedja.   För att ytterligare stärka vår förmåga att erbjuda trygg, säker och högkvalitativ vård kommer vi bygga nya, moderna lokaler. Dessa kommer att skapa ännu bättre förutsättningar för både patienter och personal – och bidra till en vårdmiljö som främjar återhämtning, säkerhet och utveckling.  Vi söker Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning, gärna inom hälso- och sjukvård, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som chef och ledare.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en trygg, tydlig och närvarande ledare som bygger förtroendefulla relationer och skapar engagemang genom att uppmuntra till samarbete, delaktighet och nytänkande.  Du skapar en arbetsmiljö där medarbetarna trivs, utvecklas och känner sig trygga och som är präglad av öppenhet, tillit och delaktighet. Med tydliga mål och kontinuerlig dialog och återkoppling leder du teamet framåt. Din förmåga att fatta beslut även under press, samt att anpassa dig till förändrade förutsättningar, gör dig till en nyckelperson i vår verksamhet.   För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.  Det här får du arbeta med Som enhetschef har du ett helhetsansvar för personal, arbetsmiljö och budget – men också för att leda det systematiska kvalitetsarbetet inom verksamheten. Tillsammans med dina kompetenta, erfarna och engagerade medarbetare och chefskollegor driver du utvecklingen av vården och patientsäkerheten - med fokus på ständiga förbättringar.  Du arbetar i nära samarbete med ett dedikerat team och har tillgång till ett starkt stöd i form av ledningsgrupp, HR-partner, controller och andra stödfunktioner. I det dagliga arbetet samarbetar du också med medicinsk och psykologisk specialistkompetens, vilket bidrar till ett tryggt och kunskapsdrivet ledarskap där komplexa frågor hanteras tillsammans.  Du rapporterar till verksamhetsområdeschef och ingår i ledningsgruppen för rättspsykiatrin. Här får du vara med och forma framtidens rättspsykiatriska vård i Norrbotten.  Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Annonsen avser två heltidstjänster. Du blir anställd i din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande på tre år. Anställningen är placerad på rättpsykiatrin i Öjebyn. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. På grund av semestertider kommer vi att kalla på intervju först efter annonstiden löpt ut. Tjänsten är inom psykiatrin, därför kan du bli ombedd att lämna utdrag ur belastningsregistret.  Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025