Taktisk inköpare

ValueOne söker en Taktisk inköpare för inköp av förpackningar till ett konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i Sandviken. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på cirka sex månader. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Uppdraget som Taktisk inköpare innebär ansvar för globalt taktiskt inköp av förpackningsmaterial inklusive underkategorier som kartong, plywood, plastförpackningar, trälådor och emballage. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Analysera globala inköpsbehov, spend och framtida prognoser. Upprätthålla goda samarbeten med leverantörer. Mäta och följa upp leverantörernas leveransprestation och driva åtgärdsprogram.   Driva vissa kommersiella frågor mot leverantörer. Möjlighet till distansarbete finns. Erfarenhet och kompetens   Rätt person för uppdraget bör ha minst tre års erfarenhet av varav något år med taktiskt inköp. Du bör ha vana att analysera och kategorisera inköpsdata samt erfarenhet från att förhandla kommersiella villkor. Rollen ställer vidare krav på erfarenhet av leverantörssamarbete. Det är meriterande med erfarenhet från inköp inom industrin, gärna i ett globalt företag, liksom kunskaper i SAP. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072 143 23 79 alternativt 010 332 29 20.

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Asiatisk kock

Du bör även ha en förmåga att kunna klara av att arbeta i ett högt tempo. Sedvanliga arbetsuppgifter i restaurangkök. Du ska kunna förbereda och laga asiatisk mat. Meriterande om du har minst två års erfarenhet av att laga asiatisk mat. Vi erbjuder heltidstjänst, trevliga kollegor, en härlig arbetsmiljö och har även kollektivavtal. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sushikock

Arbetsuppgifterna består av förberedning, tillagning av konventionella japanska rätter såsom sushi, udon, tempura och gyoza.... Du ska kunna hålla tider, hantera stress, vara serviceinriktad, kunna arbeta i grupp och högtempo. Det dock ett krav att man kan behärska Mongoliska i tal. krav på att du har erfarenhet från Asiatisk restaurang. Det är viktigt att den sökande är serviceinriktad, stresstålig och noggrann. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Boendestödjare till Nytida Kungsgården

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team Nytida Kungsgården. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är (en heltidstjänst/deltidstjänst på 80%). Om Nytida Kungsgården. Nytida Kungsgården är en verksamhet som bedriver viss annan heldygnsvård (SoL 7.1.3) och vänder sig till de som är 25-64 år med en psykisk funktionsnedsättning och/eller missbruksproblematik. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetspassen är förlagd på 12 timmars dagpass vardagar och helger samt vaken natt. Du har en enhetschef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära - Förmånsportal med rabatter och erbjudanden - Ledarskapsutbildade chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter - Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: sommarvikariat under semesterperioden sommaren 2024 Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-07 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Enhetschef Camilla Hagman [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se/) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Tandläkare (nyexaminerad) - Smile Sandviken

Vi utbildar framtidens tandläkare! Ta del av Sveriges bästa traineeprogram för nyexaminerade tandläkare! Till hösten 2024 öppnar vi upp traineeplats på Smiles fina klinik i Sandviken! Programmets uppbyggnad Vanligtvis erbjuds en traineeplats för 3 till 6 nyexaminerade tandläkare per halvår. Till hösten 2024 har vi en traineeplats till vår klinik i Sandviken. Vårt ambitiösa traineeprogram sträcker sig under 12 månader där du under året får en gedigen utbildningsplan varvat med kurser och auskultationstillfällen hos våra specialister. Du arbetar nära din mentor som ger dig stöd under hela året för att du skall få bästa möjliga utvecklingen tillsammans med oss på Smile. En vanlig dag som trainee på Smile Du anställs på heltid hos oss och innehar lön som allmäntandläkare. Som trainee får du ta del av en rad goda förmåner och stora utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med din mentor och stöttning från din chef och resten av kliniken kommer du in i din roll som tandläkare. Du får träffa våra andra traineer på utbildningstillfällena och kan även vara med vid olika evenemang som Smile-representant. Tiden går fort när man har roligt! Din bakgrund & kompetens För att trivas hos oss tror vi att du är en engagerad och strukturerad person som alltid har patientens behov i fokus. Vi arbetar med en god känsla för service på ett förtroendeingivande sätt, och tror även att du brinner för att skapa bästa möjliga service för dina patienter. Vi arbetar med modern utrustning och den senaste tekniken, och som tandläkare hos oss har du möjlighet att ge den bästa kvalitativa vården till dina patienter. Som nyexaminerad tandläkare ser vi även att du är resultatorienterad och brinner för din profession och håller dig a jour inom din profession. Utöver ovan tror vi att du: - Är nyexaminerad tandläkare - Talar och skriver god svenska Ansökan och frågor Har du läst så här långt tror vi inte att du missat Smiles framåtanda, och delar du den med oss. Vi hoppas och tror då att tjänsten som traineetandläkare hos oss på Smile kan vara intressant för dig. Du ansöker till tjänsten genom vårt digitala ansökningsformulär, så återkommer vi till dig när vi gått igenom din ansökan. Har du specifika frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare för processen: Amanda Wyser: [email protected]. Vill du lämna in en spontanansökan för intresse av en traineeplats på Smile en annan termin o/e annan klinik? Läs mer här. (https://karriar.smile.se/jobs/2157197-traineeprogrammet-nyexaminerad-tandlakare-till-smile-tandvard) Smiles erbjudande Vi erbjuder ett omväxlande arbete och kunskapsutbyte med erfarna kollegor. Vi är en organisation i ständig tillväxt och arbetar kontinuerligt med att förbättra vår verksamhet. Som medarbetare på Smile blir du en del av ett stort nätverk då vi är en del av Colosseum Dental Group. Colosseum Dental Group är en ledande europeisk tandvårdsleverantör som driver mer än 550 moderna, välutrustade kliniker och 50 labb på elva europeiska marknader. Nästan 10 000 skickliga tandläkare utför behandlingar av hög kvalitet som täcker alla specialiteter och strävar efter utmärkt patientvård. För oss på Smile är det också viktigt att ha kul tillsammans och fira våra framgångar. Självklart har vi goda villkor och förmåner. Vilka är Smile? Som Sveriges största privata tandvårdskedja är det viktigt för oss att vi skapar delaktighet och gemenskap på våra kliniker. Tillsammans med våra över 950 medarbetare vill vi utmana och höja kvalitet och utvecklingstakten inom svensk tandvård. Hos oss blir du en del av ett stort nätverk och vår bredd ger stora möjligheter både för personlig utveckling och vidareutbildning. Vi strävar ständigt efter att arbeta i linje med våra värderingar: Collaboration, Care och Entrepreneurship. Läs mer om oss på vår karriärssida https://karriar.smile.se/.

20 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Cykelmekaniker

Nu söker vi cykelmekaniker till Kungsbergets sommarsäsong 2024. Verksamheten, med bland annat flowcykling, cross country och padel, är öppen alla dagar mellan 13 juli - 11 augusti och helgöppet både för- och eftersäsong. Dina uppgifter I cykelverkstaden servar vi och fixar våra egna uthyrningscyklar. Vi tar även emot och gör lättare typer av service och reparationer på våra gästers cyklar. Utöver detta är en viktig del att arbetet att hjälpa gästerna genom att ge tips, svara på frågor om allt från utrustning och cykling till anläggningen i sin helhet. Tjänsten kan komma att kombineras med andra tjänster. Vi erbjuder… En inspirerande arbetsplats med en unik sammanhållning där du får chansen att uppleva en sommar som du sent kommer att glömma. Träffa nya vänner, njut av frisk luft och ta vara på varje ledig stund i cykellederna. Vem är du? Du är en flexibel och lösningsorienterad person som håller en god kommunikation med dina andra medarbetare och uppfattas som en glad arbetskamrat. Ditt yttersta mål är att se till att vi alltid överträffar våra gästers förväntningar. Du är serviceinriktad och stresstålig, men framför allt gillar du att möta nya gäster och se till att deras besök hos oss blir oförglömligt. Eftersom barnfamiljer är vår viktigaste målgrupp är det viktigt att specifikt kunna se barnens perspektiv och behov. Att du är glad och positiv ser vi som en självklarhet. I Kungsberget tror vi att glada medarbetare leder till glada gäster. Krav och önskemål - Tidigare erfarenhet av underhåll och reparationer av cyklar är ett krav. - Du är bekväm med svenska språket. - Du bör ha körkort och tillgång till bil. Ansök Detta är en säsongsanställning mellan juni och augusti och tjänsten går under HRF:s kollektivavtal. Sista ansökningsdag är den 30 april, men urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor? Kontakta Karin Modin Svärd, HR-chef, på 054-13 26 01.

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Application Process Specialist

IPCO AB are now looking for an Application Process Specialist, to manage our strategic business system platforms. You are an essential part of IPCO Group IT and the team Business Support & Applications, with the assignment to continuously develop and ensure efficient solutions and processes. This means to provide secure, robust and modern applications, always supporting future business requirements. Your daily work will be conducted in tight cooperation with business stakeholders, key-users and selected suppliers. This is an exciting opportunity for someone who wants to be a part of our transformation journey, in a truly global setting! Your Mission In the role of Application Process Specialist, you will act as an advisor and mainly make sure that our strategic CRM platform, Microsoft D365, is configured to meet future business requirements. Strong cooperation with business stakeholders, external partners and global key-users is the key for success. You have high interest and focus on efficiency and quality, with a mindset that always prioritize an optimized administrative model. You cooperate closely to business, to identify business requirements and implement adjustments that enables process optimization and automation. You have focus on master data quality. You support the organization with training and ensure that all relevant documentation is updated. Your Responsibilities - Run global forums for continuous dialogue with the business stakeholders. You will collect business requirements, prioritize, and execute together with the team and partners. - Participate in projects, including information gathering, analysis, design, implementation, testing and go-live processes. - Act as advisor towards business stakeholders regarding best practices and making business processes and way of working more efficient. - Perform testing of software configuration and solutions to ensure that system and process flows meets business requirements. - Independently run meetings, workshops, trainings, presentations and create appropriate documentation. - Support and provide-training to appointed key-users. - You troubleshoot end-user issues in cooperation with selected suppliers. - You ensure available and relevant documentation, users-guides etc. - You have focus on master data. - Your Profile - A true team player who strives for continuous improvement, development of yourself and the team. - Good communication- /change management skills, you can easily interact with you colleagues and stakeholders. - Basic leadership skills and be responsible to drive projects and coordinate activities. - Innovative and solution-oriented thinker, with a structured and analytical ability. - Service minded, positive and open mindset. Requirements - Fluent in English. - Degree in Computer Science or equivalent knowledge. - Good knowledge of Microsoft D365 or comparable CRM systems. - 2-5 years of experience in similar work as Application Process Specialist or a comparable role. Meritorious - Experience from work in similar position with CRM platform solutions such as D365 or comparable. - Working within a global manufacturing industry/organization or as an external consultant with expert skills within CRM-solutions. - Valuable if you have good knowledge of business processes within D365 Sales and Customer insights (Marketing & Customer voice). - Business process modelling, to capture business requirements, facilitate workshops to provide guidance, recommendation for appropriate implementation. - Experience as a Project manager and/or Change manager. - Experience from global organizations is an advantage as we work in an international environment.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Personlig assistent till 33-årig tjej i Sandviken

Jag är en tjej på 33 år som bor centralt i Sandviken. Några dagar per vecka är jag på daglig verksamhet. Ibland åker jag och badar eller hittar på andra aktiviteter. Men jag trivs också bra hemma i min lägenhet. Jag behöver din hjälp med personlig omvårdnad, förflyttningar och kommunikation samt övriga rutiner som matlagning, städning och att komma ut på aktiviteter och daglig verksamhet. Är det här du? Jag söker en kvinnlig assistent. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Du måste behärska det svenska språket mycket väl eftersom att kommunikationen är viktig för mig. Du behöver kunna jobba självständigt och vara lyhörd inför mina önskemål och behov. Relevant utbildning och erfarenhet är meriterande men inget krav. Jag värdesätter den personliga lämpligheten och personkemin mellan oss högst. Arbetstid och tjänstgöringsgrad Dygnspass med väntetid Jag söker vikarier vid behov. OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Välkommen att besöka vår hemsida: http:/www.opassistans.se Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

18 mars 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
McDonald's Sandviken söker nya glada medarbetare

Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Trebokolgrill restaurang

Restaurang söker erfarna servitörer med god kassavana och kapacitet för dagliga restauranguppgifter! Vi på Trebo kolgrill söker för närvarande efter erfarna och entusiastiska restaurangmedarbetare som kan hjälpa till med kassahantering och dagliga restauranguppgifter. Vi söker personer som har en passion för att erbjuda enastående kundservice och som vill arbeta i en dynamisk och snabbt tempo-miljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: •Ta emot beställningar från kunder och hantera betalningar på ett effektivt sätt. •Ge utmärkt kundservice genom att svara på frågor och hjälpa kunderna att välja från menyn. •Hålla ordning och reda i kassan och hantera eventuella kassarelaterade problem. •Samarbeta med andra medarbetare för att säkerställa att maten serveras till kunderna i tid och med hög kvalitet. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas i din karriär inom restaurangbranschen. Dessutom får du möjlighet att arbeta i en spännande och utmanande arbetsmiljö med ett fantastiskt team. skicka in din ansökan med en uppdaterad CV och en kort beskrivning av varför du tror att du är den perfekta kandidaten för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig snart! E-post: [email protected] Adress: Årsundavägen 101 81161 Sandviken

12 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024