Billackerare

Vi söker dig som är en erfaren och serviceinriktad billackerare. Om jobbet: Gästrike Lack AB har funnits i över 30 år och jobbar främst med alla typer av lackering. Du kommer att arbeta i ett team bestående flera duktiga billackerare och skadereparatörer med många års erfarenhet. Hos oss jobbar alla funktioner tillsammans, skadeberäknare, plåtslagare och verkstadschef för goda resultat och mål. Vi söker dig som är utbildad inom billackering eller har erfarenhet av yrket. Vi ser gärna att du som person är ansvarstagande, flexibel och mån om kvalitén. Du ska kunna jobba inom samtliga steg i lackprocessen, såsom slipning, grundning, lackering och plastreparationer. Arbetstider: Måndag till torsdag 7-16:30, fredag 7-13 Krav: - Tidigare erfarenhet som billackerare - Goda kunskaper om plastreparationer är meriterande - B-körkort är meriterande Om företaget Företaget är certifierad av Kvalitetssäkrad Skadeverkstad och tillämpar flera andra certifieringsprogram. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med förmånliga anställningsvillkor. Är du rätt person är du välkommen att delta på vår resa.

4 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Restraurangbiträde / Serveringspersonal

Vi på Bistro Oden söker ett restaurangbiträde/serveringspersonal till vår restaurang. Vi söker dig som är glad, positivt, social, ordningsam & brinner för att ge god service. Erfarenhet är inget krav, vi utbildar gärna på plats. Tjänsten är deltid men kan komma att ändras till heltid.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Fysioterapeut/sjukgymnast till rehabiliteringsmedicinmottagning

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Rehabiliteringsmedicin i Sandviken tar emot patienter från hela region Gävleborg med ett upptagningsområde på cirka 300 000 invånare. Verksamheten är inriktad mot patienter med skador o sjukdomar i nervsystemet, framförallt hjärnskador, ryggmärgsskador och patienter med långvarig smärtproblematik. Kliniken består av en rehabiliteringsmedicinavdelning med 14 vårdplatser och två dagvårdsplatser samt en rehabiliteringsmottagning med ett smärtrehabteam, ett hjärnrehabteam, ett ryggmärgsskadeteam och en läkarmottagning. Totalt är vi cirka 75 medarbetare. Vi söker en legitimerad fysioterapeut/ sjukgymnast till smärtrehabteamet i Sandviken. ARBETSUPPGIFTER Smärtrehabteamet är en del av rehabiliteringsmedicin i Sandviken och tar emot vuxna patienter i arbetsför ålder med långvarig smärta. Dessa patienter har svårt att klara och delta i aktiviteter och fysisk träning. Många har tidigare provat olika behandlingsinsatser. Som fysioterapeut i smärtrehabteamet arbetar du i ett team tillsammans med två fysioterapeuter, arbetsterapeut, idrottsledare, kurator, två läkare, två psykologer, rehabkoordinator och sjuksköterska. Teamet arbetar enligt en beteendemedicinsk och biopsykosocial modell. Det innebär att kroppsliga besvär förstås och behandlas utifrån att beteenden, sociala faktorer och livsstilsfaktorer samverkar med biologiska faktorer i patientens sjukdomstillstånd. Fysioterapeuten har en viktig roll att tillsammans med teamet göra en smärtanalys och en smärtbedömning samt att därefter stödja patienten i att leva i enlighet med sina mål och värderingar. Arbetssättet i teamet bygger på Acceptance and Commitment Therapy (ACT). Rehabiliteringsinsatser ges både individuellt och i grupp och sker i nära samarbete med övriga professioner i teamet. Exempel på fysioterapeutiska insatser är genomgång av individuellt anpassade behandling utifrån ett kliniskt resonemang, tillämpad avspänning, kroppsmedvetande träning samt träning i olika miljöer och sammanhang i syfte att öka patientens tilltro till egen förmåga. Det övergripande målet är att hjälpa patienten tillbaka i aktiviteter både i vardag och arbete. Förutom tillhörighet i smärtrehabteamet kommer du även att ingå i en fysioterapeutgrupp på kliniken som idag består av åtta fysioterapeuter. Du har en viktig roll i klinikens och teamets utvecklingsarbete och deltar i interna och externa utbildningar. Arbete på viss tid inom annat team på mottagningen kan ibland förekomma Som fysioterapeut/sjukgymnast i teamet kommer du bland annat • att genomföra utredning, rehabilitering och uppföljning • att hålla i teoretiska och praktiska lektioner samt gruppbehandling • att ansvara för upplägg och genomförande av individuellt anpassad träning och avspänning. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • arbeta i trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga • individuell utvecklingsplan. Läs mer om våra olika förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner KVALIFIKATIONER God samarbetsförmåga, flexibilitet, initiativförmåga samt förmåga att självständigt kunna strukturera och planera ditt arbete är värdefulla egenskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I rollen som fysioterapeut/sjukgymnast ska du • vara legitimerad fysioterapeut alternativt legitimerad sjukgymnast. För den här tjänsten är det meriterande om du har intresse för och/eller erfarenhet av utredning och rehabilitering av personer med långvarig smärta eller annan rehabilitering. Erfarenhet eller utbildning inom Acceptance and Commitment Therapy (ACT), Basal kroppskännedom (BK), beteendemedicin eller Ortopedisk Manuell Terapi (OMT) är också meriterande för tjänsten. Även intresse och/eller erfarenhet av teamarbete är värdefullt. Intervjuer sker löpande ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg.

2 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Programansvarig Digital utveckling

Är du också övertygad om att tillverkande företag kan bli mer konkurrenskraftiga genom rätt stöd inom digitalisering? Lockas du av att få arbeta med digital transformation i branscher med stor utvecklingspotential i nära samarbete med andra, är det här rätt tjänst för dig! Din uppgift blir att visa vägen och möjliggöra digitaliseringsresan för regionens företag. Du identifierar och analyserar företagens behov, förmedlar samt faciliterar och skräddarsyr utvecklande insatser. I nära samarbete med företag, offentliga aktörer och akademi ansvarar du för science parkens digitala programområde. Omvärldsbevakning och deltagande i nationella och europeiska samarbeten inom området utgör en annan viktig del av uppdraget. Allt med syfte att stödja och stärka företagens och regionens konkurrenskraft. Sandbacka Science Park har sin hemvist organisatoriskt i Sandvikens kommun, men arbetar även på uppdrag av andra finansiärer, via företrädelsevis projektmedel, som Region Gävleborg, Vinnova, Tillväxtverket med flera. Verksamheten värdesätter mångfald och utgör en energifylld och kreativ arbetsplats. Du rapporterar till utvecklingschefen och rollen innefattar produkt- och utvecklingsansvar för programområdet. Din bakgrund Du har: • erfarenhet från verksamhetsutveckling och projektledning • god kommunikativ förmåga såväl i svenska som engelska i tal och skrift och erfarenhet från att samverka med en mångfald av aktörer • utbildningsbakgrund inom exempelvis industriell ekonomi, datateknik/systemvetenskap eller annan relevant akademisk utbildning Meriterande: • erfarenhet av förändringsledning inom digitalisering med påvisad effekthemtagning • erfarenhet av systemimplementering inom industrin • erfarenhet från både offentligt och privat verksamhet Som person är du driven, analytisk och har ett stort nyfiket intresse för teknikutveckling och dess trender. Du trivs i en roll där fokus ligger på att samverka och nätverka i syfte att utveckla relationer inom digitalisering och utvecklingsfrågor. Att kunna förstå kundbehov på djupet, samtidigt ha förmågan att skräddarsy och paketera erbjudanden som driver tillväxt är en av dina naturliga styrkor och en av de många sätt du bidrar till framgång i rollen. För att trivas i rollen bör du ha ett genuint intresse för science parkens samhällsuppdrag och vara ständigt nyfiken på nya möjligheter. Välkommen att vara med och göra avtryck i den digitala transformationen tillsammans med företag och science park i en dynamisk och innovativ miljö! I 24 år har Sandbacka Science Park stöttat företag och gjort verklighet av nytänkande idéer till hållbara produkter, tjänster och företag. Sandbacka Science Park i Sandviken är en av Sveriges cirka 30 science parks och Gävleborgs enda. Science parken skapar forum för människor som vill göra hållbara affärer och för samarbeten som påverkar. På riktigt. En plats för människor att mötas, samverka och utvecklas. Verksamheten är idag fokuserad på tre spetsområden - grön omställning, digital utveckling och mod att utveckla. Det är i samarbetet och relationerna mellan företag, akademi och samhälle som Sandbacka Science Park driver utveckling för att skapa fler konkurrenskraftiga företag genom hållbara och digitala lösningar. Allt med människan i fokus.

2 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lift- och cykelområdesvärd

Nu söker vi lift- ochcykelområdesvärdar till Kungsbergets sommarsäsong 2024. Verksamheten, med bland annat flowcykling, cross country och padel, är öppen alla dagar mellan 13 juli – 11 augusti och helgöppet både för- och eftersäsong. Dina uppgifterSom Liftvärd/cykelområdesvärd kommer du att vara första mötet med våra gäster i anläggningen. Du ansvarar för driften av liften samt att hjälpa gästen hänga på och av cykeln samtidigt som du visar och instruerar hur man åker lift. I liften fokuserar vi på att ha ett tryggt och personligt arbetssätt. Du är också med och bygger om, reparerar och underhåller cykellederna. Stort ansvar läggs på dig som underhåller då det är viktigt att lederna är säkra och att de är roliga att cykla i. Fler arbetsuppgifter tillkommer beroende på verksamhetens behov. Vi erbjuder…En inspirerande arbetsplats med en unik sammanhållning där du får chansen att uppleva en sommar som du sent kommer att glömma. Träffa nya vänner, njut av frisk luft och ta vara på varje ledig stund i cykellederna. Vem är du?Vi söker dig som gillar att vistas utomhus och att arbeta fysiskt i alla typer av väder. Du är serviceinriktad och stresstålig, men framför allt gillar du att möta nya gäster och se till att deras besök hos oss blir oförglömligt. Eftersom barnfamiljer är vår viktigaste målgrupp är det viktigt att specifikt kunna se barnens perspektiv och behov. Att du är glad och positiv ser vi som en självklarhet. I Kungsberget tror vi att glada medarbetare leder till glada gäster. Krav och önskemål Tidigare arbete med cykelledsbygge, samt sjukvårdsutbildning och förarbevis för terrängfordon är meriterande. Du är bekväm med engelska och/eller svenska språket. Du bör ha körkort och tillgång till bil. Ansök Detta är en säsongsanställning mellan juni och september och tjänsten går under HRF:s kollektivavtal. Sista ansökningsdag är den 30 april, men urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor? Kontakta Karin Modin Svärd, HR-chef, på 054-13 26 01.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Fastighetsskötare och lokalvårdare - semestervikariat

HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige – i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter. HSB Södra Norrland verkar i Gävleborg, Västernorrland och Jämtland. Vi servar vi ca 450 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning. Vi söker fastighetsskötare och lokalvårdareför semestervikariat i Sandviken. Ansvar och arbetsuppgifter Som fastighetsskötare och lokalvårdarehos oss arbetar du närmast kunden. Arbetet är omväxlande och socialt. Arbetsuppgifterna handlar främst om skötsel av inre och yttre fastighetsmiljöer samt lokalvård. Erfarenhet Erfarenhet av fastighetsskötsel, trädgårdsarbete och/eller lokalvård är önskvärt. Utbildning inom teknisk förvaltning och traktorvana är meriterande. I tjänsten som fastighetsskötare krävs att du har datorvana, att du behärskar det svenska språket i tal och skrift samt att du har B-körkort. Personliga egenskaper I rollen som fastighetsskötare och lokalvårdareär du HSBs ansikte utåt. Egenskaper som noggrannhet, ansvarskänsla och engagemang är viktiga för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Arbetet kräver att du är självgående, strukturerad och trivs med att själv planera ditt arbete och din arbetsdag. Du ska ha förmåga att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem. Vad HSB erbjuder HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid – så långt det är möjligt – att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Sista ansökningsdag 2024-04-30. Vill du veta mer, kontakta arbetsledare Mattias Högman 010-303 23 08, [email protected].

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Assistenter till 3-årigt busfrö i Sandviken

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Umeå, Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi assistenter till en underbar flicka på 3 år. Hon har behov av 100% tillsyn och ett stort behov av närhet. Vardagar går hon på förskola och har inte assistans under den tiden. Arbetstiderna är från 13,30 på vardagar och dygnets alla timmar under helg. Arbetspassen är fördelade kväll och natt på vardagar och under helgen även på dagen. Du som assistent behöver älska barn och ha en personlig mognad. Arbetet som personlig assistent är både givande och krävande, du bör ha lätt att anpassa dig efter olika situationer. Ha förmågan att ta egna initiativ. KRAV: Svenska i tal och skrift då dokumentationen i detta uppdrag är av största vikt. Ansvarstagande. Ej pälsdjursallergier då det finns katt i hemmet. Vi förbehåller oss rätten att välja fritt bland ansökningar då personkemi mellan kund och assistent är av störst vikt. För att bli aktuell för denna tjänst så kräver vi utdrag från belastningsregistret, bifoga gärna redan i ansökan. Blir du aktuell för en intervju så kommer vi att kontakta dig. För frågor om tjänsten vänligen maila [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Chef skidpatrull och aktivitetsområde

Inom Kungsberget kommer vi att fortsätta resan för att lyfta vår anläggning till det bästa inom vinterturism i Skandinavien med den aktiva familjen som målgrupp. Våra ordspråk som ”föränderlighet är normaltillståndet” och ”varför vänta” är viktiga delar i vår företagskultur och som har hjälpt oss och hjälper oss att ta marknadsandelar. Kungsberget söker en säkerhetsinriktad person med intresse för skidåkning och cykling. I rollen har du ansvaret över avdelningarna Skidpatrull och Aktivitetsområde på Kungsberget. Du kommer att arbeta under Platschef Teknik och har en organisation med arbetsledare till din hjälp. Tillsammans med Platschefen Teknik sätts utveckling och mål för skidpatrullen och aktivitetsområdet. Du har ansvaret över ekonomi/resultat, budget och inköp för din avdelning. En viktig del i arbetet är att kunna leda, motivera, engagera och ge feedback till sina medarbetare för att få dem att prestera så bra som möjligt, samtidigt som du själv arbetar och föregår med gott exempel. Vi tror att du: - Har en skidpatrull-/cykelpatrullutbildning, och har erfarenheter från att jobbat med det. - Har dokumenterad erfarenhet av ledarskap. - Tycker det är roligt och utmanande att implementera nya arbetssätt och ny teknik tillsammans med medarbetare. - Är strukturerad och administrativ lagd. - Delar våra värdegrunder om alla människors lika värde och passionen i att utveckla en total upplevelse för våra gäster till en bästa nivå. Vi erbjuder dig Som Chef skidpatrull och aktivitetsområde i Kungsberget arbetar du direkt under Platschef Teknik i Kungsberget. Ni kommer tillsammans utveckla roliga aktiviteter för gästerna med säkerheten i fokus, och att leverera och säkerställa en hög och jämn kvalité på den produkt som gästerna upplever hos oss under sitt besök. Varför ska du välja Kungsberget? Du får jobba med världens roligaste produkt; att göra gäster glada på deras semester som de flesta firar tillsammans med familj och vänner. Kungsberget är ett företag under ständig utveckling som alltid vill förbättras mer än konkurrenterna. Därför finns det utrymme för en snabb utveckling där nya idéer och ny teknik testas och utvärderas i snabb takt. Kontakt och information Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att träffa dig för en personlig intervju. Sista ansökningsdatum är 30 april, men urval sker löpande så skicka in din ansökan redan nu. Vill du ha mer information om tjänsten? Kontakta Karin Modin Svärd, HR-chef, på 054-13 26 01.

26 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent i Ockelbo

OP Assistans söker nu personliga assistenter till några av våra kunder i vackra Ockelbo. Vi söker dig som har hjärtat på rätt ställe. Du som vill göra skillnad på riktigt och vara en viktig del i att en individ ska få leva det liv som han eller hon vill, oavsett funktionsnedsättning. Det är viktigt att du är öppen och lyhörd inför kundens behov och önskemål. Du måste ha respekt för satta rutiner och vara flexibel såväl inför arbetstider som för arbetsdagens innehåll. Arbetstider och tjänstgöringsgrad: Dygnspass med väntetid. Beroende på kund så söker vi timvikarier vid behov och/eller sommarvikarier på schema. För rätt person så kan det finnas möjlighet till en schemarad. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande. OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024