Trafikassistent/rampagent
Jonair Affärsflyg AB
Resesäljare och trafikassistenter m.fl.

Har du en passion för service, gillar att ha många bollar i luften och vill vara en del av en fartfylld och viktig verksamhet? Då kanske det är just dig vi söker! Vi söker nu ytterligare en glad och engagerad trafikassistent/rampagent till vårt team på Arlanda. Här får du en varierad arbetsdag där du är en viktig kugge i flygplatsens dagliga flöde. Om rollen: Tjänsten är på 50 % och innefattar bland annat: Incheckning av passagerare Administrativ support Slotkoordinering MVT-rapportering Bagagehantering Vi söker dig som är: Serviceinriktad och professionell Stresstålig och flexibel Nogrann Ansvarstagande och har hög arbetsmoral En lagspelare med positiv energi! Tidigare erfarenhet från liknande arbete och service är meriterande, men det viktigaste för oss är rätt inställning och personlighet. Krav: B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Start sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna just dig till vårt team!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 maj 2025
Lagerarbetare till lager på Arlanda flygplats sökes!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Lager- och terminalpersonal

Trivs du med fysiskt arbete och gillar att arbeta strukturerat? Vill du ha ett flexibelt extrajobb i en spännande logistikmiljö? Då kan detta vara jobbet för dig! I denna roll arbetar du med sortering och hantering av paket vid Arlanda flygplats. De har avancerade system och det krävs att du har en viss förmåga att jobba tekniskt. Vi erbjuder arbetstider på morgonen (05:30–09:30). Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i ett team med högt arbetstempo. Eftersom tjänsten är placerad på Arlanda flygplats, ett säkerhetsklassat område, krävs en omfattande bakgrundskontroll. Som ansökande behöver du kunna styrka dina sysselsättningar de senaste 5 åren. Anställningen kommer vara en konsultanställning, vilket innebär att du är anställd av StudentConsulting men jobbar ute hos vår kund. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan idag! DETTA SÖKER VI · Är studerande eller har en annan sysselsättning på minst 50% och kan uppvisa intyg på detta. · Anmärkningsfritt belastningsregister · Mycket goda kunskaper i svenska och engelska · En positiv attityd och en förmåga att hantera stress · Inga skador eller hinder för att jobba fysiskt · Flexibelt schema – möjlighet att arbeta 3-5 pass per vecka Meriterande: · Truckkort och erfarenhet av lagerarbete sedan tidigare. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Vi söker CE-Chaufförer inom distribution i Rosersberg - Heltid - Nattarbete
Simplex Bemanning AB
Lastbilsförare m.fl.

Nu söker vi lastbilschaufförer med CE behörighet till vår kund i Rosersberg. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och trivs bra på vägarna? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera livsmedel till återförsäljare. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som CE-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med CE-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös CE-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Fysiskt aktiv Arbetet är förlagt mån-sön. Du arbetar natt. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 maj 2025
Skepptuna skola söker vikarierande lärare F-3
Sigtuna kommun
Grundskollärare

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. Vi vill ha en skola där alla känner att de lyckas och har lust till fortsatt lärande.För att nå dit arbetar vi efter en röd tråd från förskolan till år sex, som innefattar kunskapssyn, inlärningssyn och värdegrund. Skepptuna skola är Sigtuna kommuns minsta skolenhet med strax under 100 elever. Vi finns cirka två mil norr om Märsta, lantligt belägen omgiven av hästhagar, sädesfält och en skog med en varierad flora och fauna. Vi arbetar med mottot "Det är viktigt för mig att det går bra för dig" eftersom vi vet att starka relationer mellan elever, personal och familjer skapar goda förutsättningar för lärande.  För att nå Skepptuna skola behövs körkort och tillgång till bil då kollektivtrafiken inte trafikerar vår skola. ARBETSUPPGIFTER Du kommer ingå i ett team tillsammans med lärare och fritidspersonal som ansvarar för att skapa och utveckla en trygg och positiv lärandemiljö för alla elever i arbetslaget F-2. Tillsammans med två lärarkollegor kommer du ansvara för undervisningen i elevgruppen på ca 50 elever. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad och erfaren grundskollärare F-3 och har flerårig positiv erfarenhet av att arbeta i förskoleklass, klass 1 och 2. Du är en trygg, varm och lösningsorienterad person som är van att bygga goda relationer och möta elever med olika förmågor och förutsättningar. Du är en god lagspelare med fokus på att både elever och kollegor ska lyckas. Du har förmågan att engagera eleverna i din undervisning och knyta ihop deras erfarenheter med kunskapsområdet som ska läras. Det är viktigt att du använder ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för ge alla elever möjlighet att lära. Det är meriterade om du har arbetat med kooperativt lärande. Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 maj 2025
Junior Data Governance Specialist till Swedavia
Swedavia AB
Övriga IT-specialister

Är du i början av din karriär eller tar din examen innan sommaren? Vill du vara med och utveckla hur Swedavia tar nästa steg inom informationshantering? Rollen innebär att du arbeta inom enheten Data Governance med ansvar för att säkerställa noggrannheten, integriteten och tillförlitligheten hos våra informationstillgångar. Enheten och teamet arbetar med att skapa strukturer, förutsättningar, regler och riktlinjer för Swedavias information och hur den ska hanteras på ett korrekt och säkert sätt. Vad innebär rollen? Rollen innebär att du blir en mellanhand mellan IT och våra informationsanvändare. Avdelningen ansvarar även för att driva verksamhetsförvaltningen av Swedavias operativa systemstöd och att hjälpa till med beslutande utvecklingsinsatser inom området. Genom samarbete och samordning är målet att vidareutveckla och säkerställa att verksamhetens system levererar högsta möjliga värde. I befattningen ingår även att stötta Data Governance Manager samt enhetschef BI i uppsättning av strukturer kring processer för Swedavias informationsstyrning. Vem är du? Du har en utbildning med grund inom data management, informationshantering, informatik eller annat som Swedavia anser likvärdigt. Du som person har förståelse för värdet av information och anser att ordning och reda är en förutsättning för digital utveckling i framtiden. Vi ser i din bakgrund att du arbetat eller studerat med både analys, metadatahantering och datastyrning tidigare. Meriterande är om du besitter kunskaper inom datamodellering, databaser och informationssäkerhet. I rollen ligger ansvarsområden såsom; Att ansvara för uppsättning men också förvaltning av Swedavias datakatalog och tillhörande termkatalog. Katalogisera och strukturera informationen efter framtagna policies, processer och riktlinjer. Tillse att datahantering sker enligt lagar och förordningar samt Swedavias ledningssystem för informationssäkerhet. Bidra till ökad kännedom kring vilken information som får delas externt och hur information får användas. Ansvara för att tagga data- och information på rätt sätt efter uppsatta processer och policies. Agera mellanhand och samverka mellan IT och verksamhet. Definiera, analysera och hantera informationen om vår information. Stötta verksamhet i att utbilda och förstå hur vi arbetar med information på Swedavia. Samverka med Business Intelligence, Integration och Corporate Security för att skapa tydlighet kring vår informationshantering. Som person ser vi att är du driven, social och nyfiken och trivs med att arbeta med både människor och informationshantering! Vad erbjuder vi dig? Swedavia spelar en nyckelroll i omställningen till ett fossilfritt flygresande och hållbar samhällsutveckling. Hos oss får du arbeta i en komplex, spännande och ständigt utvecklande miljö – och vara med och forma framtidens flygplats. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Tenho, [email protected] Sista ansökningsdag är den 14 maj, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
14 maj 2025
Klienthandläggare till anstalten Rosersberg - vikariat
Kriminalvården
Planerare och utredare m.fl.

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ Läs mer om anstalten Rosersbergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/anstalten-rosersberg/#verksamhet Anstalten Rosersberg är placerad norr om Stockholm och det är en anstalt i säkerhetsklass 2 med 160 platser samt ett häkte med 51 platser för intagna som inväntar utvisning från landet. Kriminalvårdens uppdrag är att förbereda individer som är frihetsberövade för ett liv utan kriminalitet och droger. För klienter som är placerade på anstalten finns sysselsättning på dagarna så som arbete inom träindustri, studier inom grund/gymnasieutbildning samt andra typer av aktiviteter för att dem ska vara bättre rustade för ett liv utanför murarna. Vi är ca 140 medarbetare som tillsammans driver anstalten och häktet Rosersberg. Är du bilburen parkerar du gratis, vill du hellre åka pendeltåg så ligger Rosersberg bara 10 min promenad från stationen. ARBETSUPPGIFTER Under ledning av kriminalvårdsinspektör (närmaste chef) ska du som klienthandläggare ansvara för det samlade klientarbetet. Du kommer att ansvara för ett 40-tal klienter som du också har direkt kontakt med i det dagliga arbetet. Ditt arbete består till stor del av att förbereda och föredra beslut enligt fängelse- och förvaltningslagarna i enlighet med delegation. Det kan handla om exempelvis strafftidsbeslut, permissionsärenden, misskötsamheter och ekonomiska ärenden kopplade till klientens verkställighet. Arbetet innefattar även bland annat att planera, följa upp och kvalitetssäkra arbetet med klienters verkställighetsplanering samt att göra bedömningar utifrån gällande regelverk, riktlinjer och praxis. Du kommer även kontinuerligt handleda och stötta personal i klientprocessen. Samverkan med andra delar av Kriminalvården och andra myndighet förekommer frekvent. Även andra administrativa arbetsuppgifter förekommer. Detta är ett vikariat med start efter sommaren och ett år framåt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god omdömesförmåga, kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt har en god förmåga att samarbeta med kollegor, chefer och externa aktörer. Du behöver vara stabil och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Som person är du engagerad och ser möjligheterna i arbetet. Du har förmåga att se helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och agerar i enlighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. Du behöver också ha ett strukturerat arbetssätt. Vi ser även att du är bra på att ställa om, tänka nytt och vara flexibel. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Universitets-/högskoleutbildning med relevant inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som är relevant för tjänsten. • Erfarenhet av arbete med ärendehandläggning, utredningsarbete eller beslutsfattande. • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande med: • Arbetslivserfarenhet inom Kriminalvården. • Erfarenhet av att samverka med relevanta aktörer t ex andra myndigheter. • Erfarenhet av myndighetsutövning. • Erfarenhet av att handleda stötta personal i ärendeprocesser. • Goda kunskaper i förvaltningsrätt. • God kännedom om Kriminalvårdens klientprocess. • Erfarenhet av att göra strafftidsberäkningar. I denna rekrytering påbörjas urvalsprocessen efter att annonstiden löpt ut. Intervjuer hålls på anstalten Rosersberg den 16 maj. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 maj 2025
Backup Dispatch Agent sökes omgående till DHL Express på Arlanda!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Lager- och terminalpersonal

Är du en strukturerad lagspelare med intresse för logistik och en god känsla för service och kommunikation? Då kan du vara den vi söker till rollen som Backup Dispatch Agent/GEMA (Operations Support) hos DHL Express! Vi söker dig som är tillgänglig omgående och kan arbeta heltid över sommaren (fram till v.35), med chans till fortsatt extrajobb efter sommaren. Tjänsten utgår från vår anläggning på Arlanda, i ett fartfyllt och internationellt arbetsklimat. Som Backup Dispatch Agent är du en nyckelperson i kundens distributionskedja. Du kommer att trafikleda kurirer och externa transportörer vid upphämtningar och leveranser, och fungera som ett viktigt stöd både internt och externt. Du är också DHL:s ansikte utåt i kontakten med samarbetspartners och kunder. Vi söker dig som trivs med variation, har god administrativ förmåga och gillar att ha många bollar i luften. Att hoppa mellan olika uppgifter under dagen ser du som en självklarhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Trafikleda kurirer och transportörer, främst vid upphämtningar • Vara supportfunktion vid hämtningar och leveranser, både internt och externt • Administrativ ärendehantering i kontakt med kundservice • Stötta PUD (Pick Up & Delivery) och GTW (Gateway) i terminalen • Skanna och hantera fysiska paket • Bemanna receptionen och kundluckan • Ta emot kurirer efter avslutad rutt, hantera returer och utföra administrativa uppgifter DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har: • Ett anmärkningsfritt belastningsregister (obligatoriskt för anställning, kontrolleras under rekryteringen) • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska • God administrativ vana och datorvana, särskilt inom Office-paketet. Mycket meriterande: • B-körkort • Erfarenhet från kuriryrket eller annan roll inom logistikbranschen Som person är du: • En kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare • Strukturerad, flexibel och prestigelös • Trygg i kontakten med både kollegor och kunder • Beredd att ibland arbeta med fysiska arbetsuppgifter Övrig information: Eftersom tjänsten är placerad inom ett säkerhetsklassat område krävs en bakgrundskontroll. Du kommer bland annat behöva kunna styrka samtliga sysselsättningar du haft de senaste fem åren. Tjänsten kommer att vara en konsultanställning, vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men arbetar ute hos vår kund. Arbetstider: Måndag till fredag, varierande tider mellan kl. 05:00 och 19:00 Omfattning: Heltid under sommaren, med chans till fortsatt extrajobb Start: Så snart som möjligt Låter det här som något för dig? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag och bli en del av DHL Express! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Ambassadör till Levamottagningen AB
Levamottagningen AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Vill du vara en del av en meningsfull satsning och påverka företagskulturer på djupet med fokus på mental hälsa? Brinner du för att förbättra arbetsmiljö och alla medarbetares välmående? Vill du arbeta självständigt, skapa långsiktiga relationer och påverka hur företag ser på hälsa? Då är detta rätt roll för dig! Vi har ett tydligt uppdrag – att vara en trygg plats där individer, familjer och företag får kvalificerat stöd för att utvecklas och må bra genom livet. Vi tror på att varje människa är ett spektrum av möjligheter, och vårt team med både ambassadörer och terapeuter är här för att hjälpa dig utforska och förstå dem. Med omtanke, hjärta och odelad uppmärksamhet erbjuder vi en plats där det känns okej att vara precis den du är – och en stadig grund för den du vill bli.  Som ambassadör hjälper du företag att förstå värdet av professionellt psykologiskt stöd för sina medarbetare. Genom utbildning, nätverkande och strategisk rådgivning skapar du affärsmöjligheter och bidrar till att bygga en starkare arbetskultur med fokus på förbättrad mental hälsa. Vi erbjuder: ✔ Frihet att styra ditt arbete ✔ Gedigen utbildning och mentorskap ✔ Konkurrenskraftig ersättning baserad på resultat Vi söker dig som: ✅ Har erfarenhet inom HR, ledarskap eller personalansvar ✅ Är målmedveten, självgående och lösningsorienterad ✅ Är bosatt i Stockholmsområdet eller Skåne Tillsammans för välmående Du behöver ingen anledning för terapi. Utveckling är för alla. Vi utbildade i att lyssna, se, förstå och skapa förändringar. Det som gör Levamottagningen unik är att vi inte bara fokuserar på ett problem som ska lösas – vi ser en hel människa. Därför ger vi rådgivning som är både kvalificerad och personlig; vi hjälper dig att hitta rätt yrkeskategori (psykolog, psykoterapeut eller psykiater), den mest effektiva metoden. En personlig matchning som känns trygg och rätt för dig. Vi hjälper dig att reda ut om det finns flera faktorer som påverkar din utmaning – och i vilken ordning de bör hanteras, allt för att skapa en trygg väg framåt för dig. Om oss Levamottagningen grundades av Åsa Hedrén Videbaek, legitimerad psykoterapeut sedan 2006. Med en lång bakgrund som ledare och entreprenör inom privata vårdbolag tog Åsa år 2024 steget att öppna Levamottagningen. Idén var enkel men viktig; att samla ett engagerat team av psykologer, psykoterapeuter, kuratorer, coacher och psykiatriker, med fokus på medkänsla och kvalificerad omsorg från första kontakt.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Familjebehandlare i trygghetsteam
Sigtuna kommun
Socialsekreterare

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Socialförvaltningen har ett brett ansvarsområde där myndighetsutövning och förebyggande insatser ingår, med mottagnings- och utredningsenhet, öppenvård, familjerätt, ekonomiskt bistånd och operativ enhet som arbetar med förebyggande insatser. Operativa enheten är en enhet bestående av flera specialist-team. Den gemensamma nämnaren är intensivt stöd med flexibelt och individuellt anpassat arbetssätt och förebyggande arbete. Allt för att undvika mer resurskrävande interventioner i framtiden. Vi söker dig med förmåga och en vilja att arbeta med ungdomar med normbrytande beteende och kriminalitet, föräldrar och dess nätverks befintliga resurser, och som har kompetens att stärka dessa för att undvika placering och uppbrott mellan barn och föräldrar. Vi eftersträvar ett kreativt och öppet arbetssätt för att möta verklighetens behov och hoppas att du vill bli en del av vår enhet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker just nu en familjebehandlare som kan arbeta i Trygghetsteamet. Trygghetsteamets målgrupp är ungdomar som har ett allvarligt normbrytande beteende och riskerar att bli eller redan är placerade utanför hemmet. Teamets uppgift är att tillsammans med den unge och dennes familj hitta trygga och hållbara vårdformer för ungdomen och ge stöd att ta sig ur kriminalitet och annat normbrytande beteende. Teamet består av socialsekreterare och behandlare och leds av samordnare. Som familjebehandlare arbetar du tätt tillsammans med socialsekreterare och behandlare. Arbetet omfattar att planera utföra familjebehandlande arbete på egen hand och i team riktat mot ungdomar, familjer och nätverk. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med samordnare, med ett tydligt barnperspektiv.  Arbetet innebär både självständigt arbete och ett nära samarbete med team. Då du kommer att utgöra en viktig del av teamet på är det en förutsättning att du har erfarenhet och god kunskap om målgruppen gällande barn och ungdomar. Du ska ha förmåga att möta familjer där de är, och att kunna identifiera resurser för teamet att bygga på.  Är du en trygg, driven familjebehandlare som känner dig intresserad av detta, är du välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Du har en gedigen och dokumenterad erfarenhet av att arbeta som familjebehandlare inom målgruppen barn och unga. Du har en relevant akademiska bakgrund för uppdraget, till exempel som socionom, socialpedagog, beteendevetare eller liknande. Du är en trygg person med god emotionell stabilitet. Du känner dig säker även i osäkra sammanhang, har mod att stå upp för dina åsikter och kan säga ifrån på ett respektfullt sätt. Du har också en god förmåga att skilja på sak och person. Vidare är du relationsskapande och tar gärna initiativ i sociala sammanhang. Du kliver fram när det behövs och har lätt för att skapa nya kontakter och bygga förtroendefulla relationer med både barn, unga och vuxna. ÖVRIGT I den här rekryteringen genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke. Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Elgiganten Märsta söker Sales Advisor
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Letar du efter att spela i ett lag som seplar i absolut högsta ligan där målet är att bli bäst i Sverige? Ett lag där alla är ambitiösa, målinriktade och några av Sveriges bästa säljare? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare!  Elgiganten Märsta söker nu sin nästa stjärnspelare till vårt otroligt duktiga säljteam. Vi har fått en fantastiskt start sedan nyinvigning och det är nu dags att utöka teamet. Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.   Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.  Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.   Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning om 6mån tillämpas Omfattning: 70-90% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 20250531 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025