CE-chaufför sökes till Rosersberg!

Vi söker erfaren, flexibel ochsjälvständig lastbilschaufför med erfarenhet inom yrket. Om du har ett CE-körkort och en giltig YKB-utbildning är detta din chans att bli en del av vårt team. Arbetsuppgifter och information om tjänsten Körning av bil och släpmed CE-körkort Hantering av styckegods och distribution Arbeta självständigt och ansvarstagande Problemlösning vid behov Du kommer att utgå från Rosersberg. Arbetstiderna kan variera och arbetspassen är förlagda med minst 8h, måndag till fredag varje vecka. Vanligt förekommande är pass mellan 11:00-22:00 och 17:00-04:00.Om du är en pålitlig och kompetent chaufför som gillar att ta eget initiativ och trivs med kvälls- och nattids körningar, då är detta jobbet för dig. Ansök nu och bli en del av vårt team! Krav: ADR Grund Erfarenhet av att köra bil och släp YKB och färdskrivarkort Truckkort Tillgänglig hela sommaren Meriterande: Svenskt CE-körkort Tillgång till egen bil Vana av handdator Egenskaper Vi på Rekryteringsgruppen brinner för att ständigt visa stort personligt engagemang till våra anställda och kunder och det engagemanget hoppas vi förmedlas vidare till dig som är ute på vägarna och arbetar. Vi ser därför att du som söker jobbet är just det - personligt engagerad och därmed har en positiv inställning, är nyfiken, flexibel och har en genuin vilja att göra ett bra jobb! Känner du igen dig och är redo för nya utmaningar? Då kan det här jobbet vara rätt för dig. Vi som anställer dig tror på dig och det vill vi att du också gör! Vad kan Rekryteringsgruppen erbjuda dig som anställd? Vi tar hand om dig som anställd och erbjuder alla våra medarbetare trygga anställningsförhållanden med marknadsmässiga löner, tjänstepension, semester- och övertidsersättning samt försäkringar enligt kollektivavtal. Som konsult har du även förmånen att ha en dedikerad konsultchef som är tillgänglig för dig under hela din anställningstid. Konsultchefens huvudsakliga ansvar är att matcha dig med lämpliga kunduppdrag och skapa en miljö där du känner dig bekväm och motiverad i ditt arbete. Tillträde: Omgående, heltid. Lön: Fast enligt avtal Arbetstider: Kvällstid och nattid. Skicka din ansökan via Teamtailor! "Sökord: Arbetare, ambulerande, distribution, fjärrkörning,, trailerbud & paket, lediga jobb, lastbilschaufför, CE-chaufför, nattkörning, nattid, kvällstid, Rosersberg, norrort" Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom fyra olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Vårt kontor är beläget i Stockholm. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Terminalarbetare/Extra/ Märsta

Räddningspatrullen hos aleja söker nu nya rekryter. Vår patrulls funktion är att hoppa in när vi behöver akut hjälp ute hos kund – det vid t ex sjukdomar hos vår egen eller kundens personal, oförutsedda arbetstoppar eller andra akuta uppdrag. Viktigt är dock att du kan avsätta minst två hela vardagar i veckan, alltså ej helger eller håltimmar – allt för att vi ska ha möjlighet att erbjuda dig arbetstillfällen. Vi ser gärna att du som studerar och söker denna tjänst är inskriven på längre studier och att du minst har ett år kvar av dina studier. Om oss aleja ab är ett bemanningsföretag verksamt främst i Stockholm. Vi erbjuder dygnet runt-jour till våra kunder, vilket innebär att vi har uppdrag under alla timmar på dygnet. Vi bemannar inom en mängd olika branscher – bland annat inom transport och lager, bygg och rivning, sanering och renhållning samt andra tunga arbeten utan krav på större förkunskaper eller utbildning. Vad vi kan erbjuda dig Att arbeta hos oss innebär att du erbjuds möjligheter att dels kunna arbeta fast hos en och samma kund över en längre period, alternativt att på en kort tid få en bredare arbetslivserfarenhet genom många olika korta, intensiva uppdrag. Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är morgonpigg, flexibel och inte rädd för att prova nya saker eller möta nya människor. Hos oss finns det även möjlighet att prova på olika typer av arbeten, bl a inom lager, sanering, montering, grovarbete och rivning. För att du skall kunna bli anställd som extra personal hos oss måste du vara studerande, och kunna visa upp ett giltigt studieintyg, alt försörja dig på annan huvudsaklig sysselsättning, tex ett annat deltidsarbete. Dina arbetsuppgifter Just nu söker vi för kundsräkning 12st terminalarbetare. Gillar du att arbeta under högt tempo, under extrema förhållanden? Tycker du om att pressa dig själv, utforska dina gränser och växa både psykiskt och fysiskt? Nu ökar trycket inom den spännande, expansiva branschen där gods förflyttas från ett ställe till ett annat.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Verkstadsmekaniker till Exellent Märsta

Vi söker nu en fordonsmekaniker med passion för teknik och kvalité för en rekrytering till Exellent Syd AB och vara en del av deras nyöppnade verkstad i Märsta! Arbetsuppgifter I rollen som fordonsmekaniker är du ansvarig för underhåll och service av fordon för att det dagliga arbetet ska kunna ske flytande utan avbrott. Du kommer tillhöra en engagerad grupp personer som tillsammans arbetar för en rolig arbetsdag. Arbetsuppgifterna består bland annat av: Service och underhåll av renhållningsfordon och lastbilar Mestadels arbete i verkstad men service på väg förekommer också Förebyggande arbete Dokumentation och rapportering i datorprogram Arbetet är förlagt på måndag-fredag på dag- och kvällstid. Kvalifikationer och erfarenheter Vi söker dig som har erfarenhet av mekanik, gärna som fordonstekniker/mekaniker. Dessutom är hydraulik och elektronik en stor del av din vardag. En utbildning som fordonstekniker/mekaniker är därför meriterande. Har du några certifieringar är detta av intresse och får gärna bifogas i din ansökan. Vi ser ytterligare att du har en god systemförståelse och har lätt för att sätta dig in i olika processer, funktioner och datorsystem. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta med akut och förebyggande servicearbete samt förstår planeringsarbete och prioriteringarna som kommer med arbetssättet. Dina datorkunskaper är goda och du uttrycker dig obehindrat i svenska. B- och C-körkort är ett krav.  Personliga egenskaper Som person är du driven, engagerad, nyfiken och motiveras av problemlösning och av att utvecklas i det du gör. Du är van vid att arbeta självständigt, fatta egna beslut, ta ansvar och kan driva dina arbetsuppgifter framåt på ett självständigt sätt. Utöver detta är du även social, positiv, prestigelös och är inte rädd för att ta i när det behövs. Du har ett tillmötesgående arbetssätt och har lätt för att skapa relationer med kollegor. Exellent Syd AB erbjuder dig En arbetsplats där de ständigt arbetar för en god arbetsmiljö där du får möjligheten att utvecklas och ta nästa kliv i karriären. Exellent vill förse dig med de bästa möjligheterna att utföra ditt arbete och se till att du trivs med verksamhet och kollegor genom aktiviteter, utbildningar och konkurrenskraftiga förmåner.  Ansök Sök gärna tjänsten redan idag, med registrerat CV på www.jksgroup.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Jörhov, på telefonnummer 0709-68 30 35 eller [email protected], vid frågor om tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Upptäck Sverige som säljare för ett av Sveriges största varumärken!

Nu startar vi upp ytterligare ett nytt team som ska fortsätta vårt framgångsrika samarbete med ett av Sveriges mest välkända varumärken. Vi söker nu dig som vill ta klivet in i en stor säljorganisation men samtidigt vara med och utveckla och bygga upp ett helt nytt team tillsammans med dina kollegor. Ni kommer att få besöka många olika platser runtom i Sverige, träffa många olika härliga människor och utvecklas inom försäljning. Vi har alltid ett enormt tryck på ansökningar till den här typen av roll och det finns endast ett fåtal platser i detta nystartade team - så se till att skicka in din ansökan direkt för att få höra mer! VI SÖKER DIG SOM: Älskar att skapa kontakter och trivs med utmaningen att möta nya människor. Har en oövervinnerlig vilja och motiveras av ständig personlig och professionell utveckling. Tar ansvar för din egen framgång och har en flexibel inställning till äventyr och variation. VI GER DIG: Spännande arbetsdag: Variera din vardag genom att vara ansiktet utåt för några av Sveriges största aktörer, resande från plats till plats genom Sverige. Karriärsmöjligheter: I och med vår nuvarande expansionresaöppnar vi upp möjligheter till större och mer ansvarsfulla roller. Motiverande arbetsmiljö: Omge dig med engagerade kollegor och njut av en gemenskap där varje individ strävar mot framgång. Attraktiv lönesättning: Trygghet med en fast lön och möjligheten att boosta din inkomst genom en attraktiv provisionsstruktur. Kontinuerlig utveckling: Ge dig själv verktygen till framgång genom regelbundna utbildningar inom försäljning och retorik. IMPRESSIVE RELATIONS ERBJUDER: Gemenskap & Målmedvetenhet: Hos Impressive Relations är vi inte bara kollegor; vi är ett sammansvetsat team som strävar mot gemensamma mål. Varje individ spelar en nyckelroll, och vi vinner och växer tillsammans. Karriärsmöjligheter: Vårt företag är i expansionsfas, vilket skapar spännande möjligheter för personlig och professionell tillväxt. Ta kontroll över din egen framtid och utvecklas till ledande roller inom organisationen. Unik Företagskultur: Inspirerad av idrottsvärlden tror vi på laganda och att varje individ är en viktig del av vårt framgångsrika "lag." Vi tar hand om varandra och strävar alltid efter att göra saker annorlunda och bättre. Attraktiv Lönestruktur: Bortom en stabil grundlön erbjuder vi en attraktiv provisionsmodell som belönar din framgång. Ju mer du presterar, desto mer tjänar du – här finns ingen gräns för din ekonomiska potential. Kontinuerlig utbildning och coachning: Vi investerar i din framgång genom kontinuerliga utbildningar inom försäljning och retorik. Du kommer att få verktygen och stödet för att uppnå din fulla potential och överträffa dina mål. Bli en del av vårt äventyr på Impressive Relations, där varje dag erbjuder nya möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi tror på att göra skillnad, och vi vill ha dig med på resan! Felicia Rullander076-425 35 70 [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Newport söker säljare till nyöppning i Steninge

Newport expanderar och öppnar en ny butik i Steninge stenlada. En unik lokal som är belägen mitt i natursköna Steninge slottsby. En destination för alla som älskar inredning med 900 kvm inspiration samt exklusiva möbler och inredningsdetaljer från världsledande varumärken. Vi söker därför dig som vill vara med på denna spännande resa som butikssäljare. Tjänsterna vi söker är: deltid 80%, 50% samt extra vid behov. Låter det intressant? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Om rollen Vara en ambassadör för Newport. Alltid ge våra kunder den bästa servicen. Vara lösningsorienterad och kunna möta kundernas behov. Sträva efter att nå uppsatta försäljningsmål. Ansvar för arbetsuppgifter som försäljning, kassaavslut, städning, uppackning, lagerhållning, varupåfyllning och varubeställningar. Om dig Vi söker dig som brinner för kundmötet och för att ge det där extra i bemötandet mot våra kunder. Du är en person som är genuint intresserad av andra människor och som har lätt för att skapa förtroende relationer. Att jobba i team är något som du trivs med och du är även duktig på att inspirera dina kolleger och tillsammans överträffar ni kundernas förväntningar. Du är målinriktad och har ett naturligt driv att nå dem. Dina erfarenheter och kompetenser Du har minst 1 års erfarenhet av rollen som butikssäljare. Du har ett genuint inredningsintresse och en utpräglad känsla för försäljning och kundvård. Du är en utåtriktad person som skapar långsiktiga relationer med kunder såväl som kolleger. Flexibel och gillar att arbeta i team. Rekryteringsprocessen startar direkt, vänligen maila din ansökan och CV med referens Säljare Newport Steninge till [email protected]. Om företaget: Newport har haft en kraftig tillväxt under de senaste åren, med en positiv försäljningsutveckling långt över möbel- och inredningsbranschen som helhet. Newport bedriver idag en butikskedja med totalt nio butiker samt en expanderande ehandel som står för 70% av omsättningen. Konceptet bygger på att erbjuda exklusiv inredning från varumärken i det övre kvalitetssegmentet. Koncernen beräknas omsätta 450 miljoner 2023.

25 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Truckförare - Sommarvikarie på kyllager - Rosersberg

Vi Bemannar.nu söker efter dig med A-truckkort Vi Bemannar.nu finns i Rosersberg och är ett kompetensutvecklande företag med rekrytering och bemanning inom logistik, transport och industrii fokus. Vi har lång erfarenhet av både rekrytering och bemanning och försörjer Arlandaregionen med lokal komeptens. Vi Bemannar.nu söker efter1-2 personer med truckkort till vår kund som är belägen iRosersberg. Jobbet är månd-onsd med start 17/6-14/8. Introduktion sker 13-14/6. För att kunna söka detta jobb måste du kunna uppvisa ett studieintyg eller ett anställningsintyg på minst 50%. Bifoga gärna det i ansökan. För att passa in i rollen som konsult hos oss ser vi gärna att du är en person sombidrar med positiv energi,har lätt för att anpassa dig till nya miljöer och tyckerom att ta dig an nya arbetsuppgifter. För just denna roll behöver du ha visserfarenhet av lagerarbete. Vi söker dig som: Har truckkort A Är stresstålig, noggrann och punktlig Kan prata och läsa svenska obehindrat Gärna plockerfarenhet från lager samt vana att jobba med scanner Vill arbeta i kylrum ca +4 grader Kan lyfta tungt ibland Är trevlig mot både kollin och kollegor Arbetstider: Måndagar 0700-1800, tisdagar 0600-1400 och onsdagar 0600-1300. Du blir anställd av Vi Bemannar.nu och uthyrd till kund.Vi erbjuder dig en engagerad, lyhörd och glad konsultchef som finns på plats 1-2 gånger i veckan för att svara på frågor, lyssna på eventuella problem, peppa och se till att alla mår bra. Varmt välkommen att söka!

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Lärare i idrott och stödassistent

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. Vid Arlandagymnasiet studerar ungefär 1000 elever. Vi har 13 gymnasieprogram, både nationella och specialutformade, och kan därför erbjuda flera olika utbildningsvägar och individuella valmöjligheter. Våra årliga utvärderingar visar att elever och personal trivs mycket bra på vår skola. Duktiga lärare och gymnasiets ljusa och luftiga lokaler är bidragande orsaker till detta. Och inte minst det goda klimatet som råder elever emellan. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är en tillsvidareanställning som lärare i idrott på ca 50% med undervisning på både det anpassade gymnasiet och på IM i kombination med ca 50% som stödassistent. Det utgör en heltidstjänst som är en semestertjänst. Den del av uppdraget som är som stödassistent är både placerad på det anpassade gymnasiet och på korttidstillsynen Vikingen som båda ligger i samma byggnad som Arlandagymnasiet i Kunskapens hus i Märsta. Arbetsuppgifterna är att undervisa elever på anpassade gymnasiet och IM i idrott där det bland annat ingår planering, genomförande och omdömesskrivning. Den andra delen som stödassistent innefattar att vara elevers och brukares förlängda armar och ben samt stötta eleverna i deras inlärning i klassrummet. I denna tjänst behöver man kunna stötta och arbeta med alla typer av elever och brukare som har olika typer av intellektuella funktionsvariationer eller behov av stöd utifrån att tidigare skolgång för IM-eleverna inte alltid varit så lätt. Vi har några elever och brukare på det anpassade gymnasiet och korttidstillsynen som har stort omvårdnadsbehov och som behöver mycket hjälp med både matning och hygien. Vi har också andra elever som är mer självständiga, men som behöver stöttning i främst inlärningen. Du förväntas du kunna arbeta med alla typer av elever och brukare. I tjänsten ingår ett tätt samarbete med kollegor i form av andra stödassistenter och med lärare som leder arbetet med eleverna i klassrummet. I tjänsten ingår dokumentation så du bör vara van vid digital användning och ha erfarenhet av social dokumentation. KVALIFIKATIONER Du behöver ha en lärarlegitimation med behörighet att undervisa i idrott. Utöver det behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med elever på ett anpassat gymnasium och med brukare på korttidstillsyn. Du är en trygg person som är van vid att skapa goda relationer till olika typer av elever och brukare. När problem uppstår är du lösningsorienterad och har elevernas och brukarnas bästa i åtanke. Det är viktigt att du är en lagspelare, sätter elever och brukare först och att du har ett lågaffektivt förhållningssätt. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
HR Generalist Rc Bageri AB

RC Café och Pâtisserie är ett familjeägt café & konditori som startades 2002 i Sigtuna. Idag är vi verksamma på Arlanda flygplats, i Stockholm City och i Hagastaden i Solna. Vår filosofi har alltid varit densamma, vi tillverkar allt själva från grunden på bra råvaror utan konstgjorda tillsatser. Vi använder så mycket ekologiska råvaror vi kan eller råvaror som på annat sätt är snälla mot vår jord. Våra bagare och konditorer lägger stort fokus på hantverket och våra baristor och butiksbiträden möter våra kunder med hög servicekänsla. Företaget har de senaste åren vuxit kraftigt och ett stort arbete har lagts ner på att bygga organisation som nu kan finjusteras och förvaltas. Som HR-generalist kan du räkna med ett varierat arbete där du förväntas kunna ta ett stort eget ansvar och själv göra bedömningar, ta beslut och ge råd. I rollen kommer du arbeta nära verksamheten, och samarbeta med både chefer och medarbetare. Du behöver därför ha djup kunskap om HR-frågor och samtidigt vara serviceminded, social och socialt kompetent. Vi söker dig som har en relevant universitetsexamen på grundnivå inom området personal och organisation eller motsvarande. Vi tror att du har arbetat minst 2-3 år inom området och förvärvat dig erfarenhet i liknande roll. Meriterande är att ha erfarenhet av att själv ha arbetat inom besöksnäring och/eller service tidigare, då det bidrar till ökad förståelse för verksamheten och personalgruppen. Vi söker dig som; Är strukturerad och engagerad med gott ordningssinne, en stark administratör. Vi tror att din största styrka är att kunna prioritera efter relevans i ditt arbete och vara drivande i din roll. Känner att du är en “people person”! En varierad personalgrupp i olika kategorier rymmer olika behov och krav på olika former av bemötanden. Det är viktigt att alla kollegor blir sedda och hörda. En HR-generalist behöver kunna lyssna, förstå problemet, och sedan använda sin kunskap för att hitta en lösning som gynnar både medarbetaren och företaget. Du kommer att: Arbeta med organisationsbärande funktioner i form av bärande dokumentation såsom policys, nyanställningsinfo, kommunikation och samtalsunderlag. Rekrytera medarbetare på olika positioner, både löpande vid behov och vid säsongsanställningar. Avräkning av personalgrupp, löpande utefter behov och förändringar för prognoser. On/Off-boarding. Anställning, uppföljande samtal, avslut. Vara insatt i rådande kollektivavtal. Vi arbetar för närvarande mot tre avtal, Gröna Riksavtalet (HRF/Visita), LIVS Bageriavtalet samt Visita/Unionen för tjänstemän. Underlag för lönerevisioner i form av tolkning av avtal görs tillsammans med ekonomi för genomförande. Årlig lönekartläggning som redovisas skriftligen. Arbetsmiljö och rapportering. Uppföljning frånvaro och kartläggning av eventuella insatsbehov. Säkerhet. Då verksamheten till stora delar befinner sig på Arlanda flygplats ställer det krav på säkerheten och med det även krav på lämpligheten för varje arbetstagare att arbeta på ett skyddsobjekt. Det är väldigt viktigt att säkerhetsprövningar genomförs i enlighet med Airport Regulations vid rekrytering och följs upp enligt anvisningar. Du kommer själv att vara föremål för en uttömmande säkerhetsprövning, och positionen kräver att du är ostraffad, samt är flytande i svenska och engelska på avancerad nivå, i både tal och skrift. Vi söker dig som har en relevant universitetsexamen på grundnivå inom området personal och organisation eller motsvarande. Vi tror att du har arbetat minst 2-3 år inom området och förvärvat dig erfarenhet i liknande roll. Meriterande är att ha erfarenhet av att själv ha arbetat inom besöksnäring och/eller service tidigare, då det bidrar till ökad förståelse för verksamheten och personalgruppen. Vi söker dig som; Är strukturerad och engagerad med gott ordningssinne, en stark administratör. Vi tror att din största styrka är att kunna prioritera efter relevans i ditt arbete och vara drivande i din roll. Känner att du är en “people person”! En varierad personalgrupp i olika kategorier rymmer olika behov och krav på olika former av bemötanden. Det är viktigt att alla kollegor blir sedda och hörda. En HR-generalist behöver kunna lyssna, förstå problemet, och sedan använda sin kunskap för att hitta en lösning som gynnar både medarbetaren och företaget.

24 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Stödassistent på korttidstillsyn och anpassade gymnasiet

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. Vid Arlandagymnasiet studerar ungefär 1200 elever. Vi har 11 gymnasieutbildningar, både nationella och specialutformade, och kan därför erbjuda flera olika utbildningsvägar och individuella valmöjligheter. Våra årliga utvärdering visar att elever och personal trivs mycket bra på vår skola. Duktiga lärare och gymnasiets ljusa och luftiga lokaler är bidragande orsaker till detta. Och inte minst det goda klimatet som råder elever emellan. ARBETSUPPGIFTER Just nu söker vi två tillsvidareanställda stödassistenter både på det anpassade gymnasiet och korttidstillsynen Vikingen som båda ligger i samma byggnad som Arlandagymnasiet i Kunskapens hus i Märsta. Arbetsuppgifterna är att vara elevers och brukares förlängda armar och ben samt stötta eleverna i deras inlärning i klassrummet. Som stödassistent behöver du kunna stötta och arbeta med alla typer av elever och brukare som har olika typer av intellektuella funktionsvariationer. Vi har några elever och brukare som har stort omvårdnadsbehov och som behöver mycket hjälp med både matning och hygien. Vi har andra elever som är mer självständiga, men som behöver stöttning i främst inlärningen. Som stödassistent förväntas du kunna arbeta med alla typer av elever och brukare. I tjänsten ingår ett tätt samarbete med kollegor i form av andra stödassistenter och med lärare som leder arbetet med eleverna i klassrummet. KVALIFIKATIONER Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta som stödassistent på både ett anpassat gymnasium och på korttidstillsyn. Du behöver ha en förståelse för det pedagogiska stödet som man är i klassrummet under skoltiden på gymnasiet och en förståelse för hur en LSS-verksamhet fungerar så som korttidstillsynen. I båda verksamheterna är det viktigt att du är en trygg person som är duktig på att bygga relationer. Du behöver ha en vilja att samarbeta och se lösningar samt förstå värdet av att alltid vara lågaffektiv i arbetet med elever och brukare. Det är viktigt att du är en lagspelare, sätter elever och brukare först och att du har ett lågaffektivt förhållningssätt. I tjänsten ingår dokumentationskrav så du bör vara van vid digital användning och ha erfarenhet av social dokumentation. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska eller har en nästan slutförd undersköterskeutbildning. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

24 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Taxichaufför

Hej jag söker en seriös taxichaufför,Att köra taxi, betyder ni har arbetsplats i hela stora Stockholm och kanske hela Sverige. Har du taxilegitimation då får du anställning omgående. Du ska kunna köra taxi i hela stora Stockholm. söker dig som är intresserad av att arbeta heltid.vi jobbar med Uber/Bolt samt Taxijakt mvh Ali 0768422922

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024