Heltidsmentor till Katedralskolan Skara

Vi är en skolkommun i framkant med kunskap för hela livet. Förvaltningen ansvarar för barnomsorg och utbildning från förskola till vuxenutbildning. I verksamheten ingår tydliga inslag av entreprenörskap men också musikskola, ungdomens hus och elevhälsa. I kommunen finns en lång tradition av utbildning och förutom ett av Sveriges äldsta läroverk från 1641 finns också Sveriges lantbruksuniversitet, Skara skolscen och Axevalla hästcentrum. Vi söker nu en ny medarbetare. Uppdraget som heltidsmentor  Du arbetar tillsammans med skolans personal, mentor, rektor, elevhälsa samt övrig personal i arbetet  med att främja elevers närvaro samt att arbeta med elever i problematisk frånvaro. Du stödjer mentor och övrig personal i hälsofrämjande och förebyggande arbete kring trygghet och studiero. Du samverkar och samarbetar aktivt med elevhälsans personal samt arbetar under ledning av rektor. En viktig del i arbetet är att skapa relation med elever och personal. Arbetet som heltidsmentor innebär bland annat att: - Stödja mentor i trygghetsskapande arbete i syfte att höja elevens närvaro. - Tillsammans med mentor ansvara för att kontakta eleven vid frånvaro. - Vid behov uppsöka elever som inte infunnit sig i skolan i syfte att få eleven tillbaka på skolan. - Tillsammans med mentor/undervisande lärare hitta orsak till att eleven inte kommer på lektioner samt finna lösningar och insatser för att förändra detta beteende. - Arbeta med eleven i frånvaroutredande syfte samt att efter samverkan med elevhälsan eventuellt följa upp arbetet. - Samverka och samarbeta med mentor i såväl interna kontakter (undervisande lärare, elevhälsa, mfl) som externa kontakter (soc, bup, vårdnadshavare mfl) Vem är du?   Genom samarbete, nytänkande och ett stort engagemang vill du vara med och utveckla Skara kommun till att bli en bättre stad att bo, leva och verka i. Skara kommun värdesätter att du har en medvetenhet kring att skolan är till för alla och att uppdraget som heltidsmentor är att möta alla oavsett förmågor, bakgrund och sociala/ekonomiska möjligheter. Kvalifikationer   - Erforderlig utbildning: socionom, socialpedagog, socialpsykolog eller liknande. - Meriterande med erfarenhet från liknande arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Tjänsten är tillsvidare 100%, semestertjänst med start 2024-08-07 Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så ansök redan idag! Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Redovisningskonsult, upprätta bokslut o deklaration för småföretagare

Redovisningskonsult, upprätta bokslut o deklaration åt småföretagare deltid, alt heltid, även vikariat

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Verkstadsmekaniker till Donsö Engine & Shiprepair i Lidköping

Om företaget Vi är ett glatt gäng som värderar våra anställda. Utan våra mekaniker skulle inte vi rulla, därför är just Ni och Er kunskap den väsentliga delen inom Donsö Engine & Shiprepair. Bolaget är i ständig utveckling och vi vill ha alla våra medarbetare med oss på denna resa. Vi har en verkstad i Göteborg, där allting startade. År 2020 köpte vi upp anrika Franssons Marinservice och dess lokaler som numera är Desab Lidköping där en del av personalen går kvar än idag. Det är därifrån Du kommer utgå, där har du tillgång till enorm kompetensutveckling. Vi är inne i koncernen Öckeröborgen, där vi delar en enormt stor kompetensbas. Vår roll inom koncernen är den yttre och direkta servicen, medan vi har en mängd av Sveriges största varv med oss i ryggen. Tjänstebeskrivning Vi på Donsö Engine & Shiprepair i Lidköping söker dig, en erfaren mekaniker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av renovering och underhåll utav större fartygsmotorer. Du kommer arbeta tätt ihop med fem andra erfarna kollegor. Du kommer rapportera till Verkstadschefen i Lidköping samt projektledare. Kvalifikationer Vi söker dig som god kunskap av motorer och dess funktion samt erfarenhet av att plocka isär, renovera och montera ihop. Din kunskap och erfarenhet kan komma via utbildning, arbetserfarenhet eller fritidsintresse. Du skall kunna hantera ett högt tempo, vara noggrann och ordningsam. Du ska vara en lagspelare men också kunna arbeta självständigt. Flexibilitet är en stor del av arbetet, då vi arbetar med väder och vind. Du kommer ingå i vårt team i Lidköping där du främst jobbar dagtid men resande arbete, kvällar och helger kan förekomma vid behov. Meriterande: • erfarenhet av större high- och medium speed motorer samt dess mekanik, gärna i fartygsmiljö. • Svarvkunskap • Svetskunskap • Verkstadsteknik Ett stort intresse för motorer och att du har lätt att lära dig kan även det vara en lika viktig merit. Vad vi på Donsö erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete, i ett spännande och expansivt företag, med möjligheter att utvecklas inom området. En arbetsplats där goda idéer och kreativitet möter korta beslutsvägar. Du kommer till ett team med mycket kunskap, stor erfarenhet och god stämning. Vidare erbjuder vi traktamente, restidsersättning, nödvändig och utvecklande vidareutbildning. Dessutom bjuds det på frukost varje dag, sommar- och julfester, arbetstelefon och även mycket annat. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa ansvarig rekryterare Jimmy Harryson tel: 0500-417963 alternativt maila till [email protected]. Din ansökan skickar du in via nearyous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 28 april 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande l, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
XR-Miljöhantering söker KMA-ansvarig

Om företaget XR koncernen befinner sig på en spännande tillväxtresa och är med ca 1,5 miljarder i omsättning på årsbasis en av de största aktörerna i Skaraborg. Inom koncernen finns en stor bredd av verksamheter som kompletterar varandra och ger våra kunder ett slagkraftigt erbjudande oavsett verksamhetsområde. Lär mer om XR-miljöhantering på: https://xr.nu/miljohantering/ Bli en del av ett slagkraftigt team och ta ansvar för kvalitet, arbetsmiljö och miljöfrågor. Sök nu och ta steget mot en framgångsrik karriär hos oss! Tjänstebeskrivning Som KMA-ansvarig kommer du att ha ett övergripande ansvar i bolaget som rör frågor om bland annat: Kvalitetsarbete: Utveckla, implementera och övervaka kvalitetssystem och processer för att säkerställa att produkter eller tjänster uppfyller kraven och förväntningarna från kunder och reglerande myndigheter. Miljöarbete: Övervaka och säkerställa att verksamheten bedrivs med hänsyn till miljön genom att implementera miljöpolicyer, följa lagar och regler gällande miljöskydd och hållbarhet, samt arbeta med att minska företagets miljöpåverkan. Arbetsmiljöarbete: Skapa och upprätthålla en säker och hälsosam arbetsmiljö för alla anställda genom att identifiera och åtgärda risker. Se till att arbetsplatsen följer arbetsmiljölagen. Intern utveckling: Kontinuerligt utveckla, förbättra interna processer och rutiner inom KMA-området för att säkerställa effektivitet och efterlevnad. Dokumentation och rapportering: Ansvara för att dokumentera och rapportera resultat och aktiviteter inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö till ledningen, myndigheter och andra intressenter enligt gällande krav och regler. Kvalifikationer Vi söker dig, en lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är bekväm i att fatta egna beslut och du har ett högt säkerhetsfokus. Du är ansvarsfull, flexibel i ditt arbetssätt och har ett gott ordningssinne. Du är van att arbeta självständigt och är trygg i rollen, samt i dig själv. Du strävar efter utveckling och ger idéer på hur vår verksamhet kan utvecklas framåt. Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten och vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande roll. God förmåga att arbeta i ledningssystem för att följa upp och genomföra kontroller enligt lagstiftning mm. B-körkort är ett krav då kortare resor inom närområdet kan förekomma i särskilda fall. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och är van att jobba nära kärnverksamheten Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att hitta rätt lagspelare till teamet. Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med XR:s värderingar, FRESH: Flexibilitet, Respekt, Eget engagemang, Samarbete och Helhetssyn. Ordinarie arbetstid är måndag till fredag mellan kl 07.00-16.00, eller enligt överenskommelse Placeringsort: Skövde Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-402 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 5 maj 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Säljare till Skara

Vill du bli Sveriges bästa säljare? Kickstarta din säljkarriär hos oss på Verisure! Våra medarbetare är vår största tillgång och vi erbjuder därför en onboarding i världsklass! Du får lära dig försäljningsarbetet från grunden och får alla verktyg för att lyckas i din säljkarriär. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter samt erbjuder vidareutbildning inom både försäljning, installation och ledarskap. Tjänsten är placerad hos hemtrygg i Skaraborg AB som sedan flera år är franchisetagare till Verisure AB - marknadsledande leverantör av larm till villa och lägenhet. Vi erbjuder dig: * Attraktiv lön med garanterad del och provisionsstege * Tjänstebil * Onboarding i världsklass * Attraktiv karriärstege * Säljtävlingar med extraordinära priser * Kollektivavtal och friskvårdsbidrag * Mållön 32.000-40.000 kronor Vad innebär tjänsten? Som säljande Security expert jobbar du med försäljning som hjälper familjer och människor att känna trygghet i vardagen. I praktiken besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning och sälj av säkerhet för ett tryggare hem. Du ansvarar för hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande och har därför inget krav på tidigare försäljningserfarenhet. Vi söker dig som: * Har B-körkort (obligatoriskt krav)  * Kan arbeta vardagar mellan kl. 12-21 * Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC  * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål * Har stort kundfokus med hög integritet * Värdesätter samarbete och ett bra team Sök direkt utan CV Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning. Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] . Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i. Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Konsultchef till Tranpenad Skaraborg

Vi fortsätter att lägga vårt Sverigepussel! Ta chansen att bli en del av det och oss! Har du erfarenhet av ledarskap, rekrytering och bemanning inom industri? Är du en lagspelare? Kanske rent av vår nya stjärnvärvning? Nu söker vi Dig som trivs i den mycket ansvarstagande rollen som Konsultchef, där du får arbeta brett med både utveckling av relationer, rekrytering och ledarskap. Känner du igen Dig? Då kan tjänsten som Konsultchef hos oss på Tranpenad vara något för Dig! Om tjänsten I rollen som Konsultchef bjuder varje dag på nya utmaningar! Tjänsten är mycket varierande, bestående av ärenden kring både personal och kunder samtidigt som Du arbetar resultatinriktat och lösningsfokuserat. Du har eget ansvar för dina kunder samt eget personalansvar för dina konsulter. Arbetsuppgifter• Rekrytering och onboarding av nya konsulter• Tidattestering och personaladministration i Intelliplan• Personalplanering och personalvård• Nyckeltals- och leveransuppföljning• Daglig kund- och konsultkontakt i industri- och produktionsmiljö Om dig som söker Till tjänsten som Konsultchef söker vi Dig som trivs i en snabb och ständigt föränderlig miljö med många kontaktytor, ofta samtidigt. Våra kunder bedriver verksamhet under växlande tider på dygnet, vilket ställer höga krav på flexibilitet, prioriteringsförmåga och ansvarstagande hos Dig. Vidare ser vi att du är trygg i ditt ledarskap, då du har fullständigt personalansvar för dina konsulter. Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Skaramen tillhöra region Trestad/Skaraborg vilket ställer höga krav på självständighet samt kommunikativ förmåga. Vi söker dig som•Har dokumenterad erfarenhet av bemanning/personalplaneringexempelvis som Konsultchef, till fördel inom industri och/eller produktion• Har en positiv inställning och arbetar resultatinriktat• Kan strukturera och fördela din arbetsdag på ett effektivt sätt• Har B-körkort Övriga villkor Omfattning: HeltidLön: Fast månadslön - marknadsmässig enligt branschstandard Start: Början av juni med hänsyn till eventuell uppsägningstid Vad vi kan erbjuda dig Hos Tranpenad kommer du till ett företag i en spännande expansiv tillväxtfas, med hög entreprenörsanda och stora möjligheter för personlig utveckling. Tranpenads ledstjärna är att alltid vara bättre! Gillar du att jobba med människor, skapa förtroende, samt att få både stora som små saker att hända - då kommer Du älska varje dag på jobbet! Om Tranpenad Group25 års erfarenhet av bemanning och kompetensförsörjning. Tranpenad är Sveriges enda privatägda bemannings- och driftpartnerföretag av vår storlek. Vi grundades i Göteborg 1999 och har idag vårt huvudkontor i Mölndal samt lokala kontor runt om i landet. Sedan 1999 har vi arbetat med små lokala företag till stora internationella koncerner. Oavsett storlek är vårt åtagande detsamma; vi kommer aldrig att vara komplicerade och kommer alltid att erbjuda våra kunder den bästa servicen. Under våra 25 år på marknaden har vi vuxit till en av de ledande krafterna i vår bransch. Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör, och ha roligt medan vi gör det, har vi tack vare vår långa erfarenhet av bemanning inom tillverkningsindustrin, produktion, e-handel, lager och logistik möjlighet att erbjuda konkurrenskraftiga helhetslösningar. Dessa lösningar är utformade för att öka produktiviteten och höja standarden. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare genom att erbjuda konkurrenskraftiga löner och förmånliga anställningsvillkor samtidigt som vi skapar en trivsam arbetsmiljö där våra medarbetare kan utvecklas och växa. Vi värdesätter gemenskap och arbetar aktivt för att vår personal ska känna sig uppskattad och motiverad. Genom att investera i våra medarbetare kan vi säkerställa att de gör en positiv skillnad i våra kunders verksamheter varje dag. Vi vill ständigt förbättra vår verksamhet och skapa värde för våra medarbetare, konsulter och partners. Genom att vara en aktiv samhällsaktör och stödja lokala föreningar samt genom vårt långvariga partnerskap med Stadsmissionen, strävar vi efter att vara en positiv kraft för förändring och tillväxt i samhället. Hållbarhetsaspekten är en central del av vår verksamhet på Tranpenad. Vi tror på och strävar efter en hållbar värld i alla dess dimensioner - ekologiskt, ekonomiskt och socialt. Vi genomför våra uppdrag med fokus på att minska vår miljöpåverkan och bidra till en hållbar utveckling. Genom våra certifieringar inom hållbarhet och kvalitet (ISO 14001, CoC, ISO 9001) och tydliga hållbarhetsmål för miljöpåverkan säkerställer vi kvalitet och ansvar i vårt arbete. Sedan 2022 är även Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work fokuserar på att skapa effektiva kedjor för utbildning och matchning för att hjälpa individer att nå sina karriärmål. Med närvaro på ett 60-tal orter i landet, strävar Eyes4work och Tranpenad tillsammans efter att vara en katalysator för individuell tillväxt och framgång. AnsökanSkicka in Din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Under rekryteringsprocessen förekommer personlighets- och logiktester samt bakgrundskontroller. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Daniel Lennartsson, Kontorschef Tranpenad Trestad/Skaraborg, telefonnummer: 076-867 45 80 En grundsyn genom hela rekryteringsprocessen är att alla människor har lika värde och därmed ska behandlas på samma sätt. Samtliga kandidater ska värderas utifrån dess formella meriter, praktisk erfarenhet och personliga egenskaper. För Tranpenad är mångfald en självklarhet, vilket innebär att alla har samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Jämställds- och mångfaldsaspekten ska beaktas vid urval till nya rekryteringar.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Vi söker montörer!

Om företaget Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Tjänstebeskrivning Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och växa tillsammans med oss! Hos oss kan du vidga dina vyer och vi erbjuder dig ett omväxlande arbete. Våra kunder efterfrågar flera duktiga medarbetare som kan börja arbeta hos dem, därför vill vi komma i kontakt med dig som söker jobb! Vi söker dig som vill och kan jobba inom produktion i Skara med omnejd. Kanske har du erfarenhet från branschen, eller vill testa på något nytt? Vanligt förekommande arbetsuppgifter är övervakning av maskiner, montering, avsyning och truckkörning. Oavsett vilken industribakgrund du har är du välkommen med din ansökan! Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens. Arbetstiderna varierar beroende på arbetsplats - det kan vara dagtid, 2-skift eller nattskift. Kvalifikationer Vi söker dig som har en vilja och ett driv till att lära dig nya saker och utvecklas i ditt arbete. Då du kan komma att arbeta på olika arbetsplatser krävs det att du är flexibel vad det gäller både arbetsuppgifter och arbetstider. Det ställer också krav på att du är social, samarbetsvillig och har lätt att anpassa dig efter nya arbetsgrupper. Vi värdesätter engagemang, arbetsmoral och noggrannhet. Att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, det är även körkort och tillgång till bil. Har du truckkort A1-4, B1-3 samt erfarenhet av truckkörning är detta mycket meriterande. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa kandidatansvarig Patrik Johansson tel. 070 - 785 84 09. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Säljande säkerhetsexpert i Skara

Är du vår nästa säljande säkerhetsexpert i Skara?   Som säljande säkerhetsexpert hos oss blir du en del av ett motiverat team där vi tillsammans bidrar till att familjer och människor får en säkrare vardag. Vi arbetar med branschens mest innovativa lösningar och du får från start ett gediget introduktionsprogram där du får alla verktyg för att lyckas.  Du kommer att jobba hos oss på Säkerhetstjänst i Värmland AB, som sedan flera år är franchisetagare till Verisure AB - marknadsledande leverantör av larm till villa och lägenhet.  Vi erbjuder dig:   * Attraktiv lönemodell med garanterad del, provision och bonussystem  * Kollektivavtal och tjänstebil  * Gedigna sälj- och serviceutbildningar  * En stabil arbetsplats med lång branscherfarenhet  * Marknadens mest innovativa tjänster och produkter  Om tjänsten:  Som säljande säkerhetsexpert hos oss på Verisure så möter du våra kunder i deras hem och levererar en förstklassig kundupplevelse. Rollen innebär säkerhetsrådgivning och försäljning samt trygga installationer och service. Här får du en arbetsplats med hög energinivå, teamkänsla och motiverade kollegor som tillsammans strävar efter att vara bättre än igår.  Eftersom vi har ett introduktionsprogram i världsklass så har vi inget krav på tidigare erfarenhet. Om du har drivet och viljan att lära dig, så har vi verktygen!  Vi söker dig som:  * Har B-körkort  * Behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret  * Har stort kundfokus och hög integritet  * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål  Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och UC. Vi tar inte emot ansökningar via mail p.g.a. GDPR.   Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida, följ oss på sociala medier eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] . Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i. Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Lärare Idrott & Hälsa åk 4-9

Från bra till ännu bättre med hjälp av dig. Vi söker ny kollega till Friskolan Metis i Skara. Friskolan Metis är en liten skolenhet med elever från förskoleklass till åk 9. Det finns också en förskola, Athena, kopplad till verksamheten. På skolan finns det drygt 200 elever med en undervisningsgrupp i klass F-6 och åk 7- åk 9 är det dubbla grupper. En undervisningsgrupp består av högst 18 elever. Vi arbetar i två arbetslag, F-åk 6 och åk 7- åk 9. I vår lärande organisation är personalens engagemang en viktig förutsättning för utveckling. I vår organisation hjälper vi elever att utveckla förmågor, kunskaper och färdigheter så att de kan fungera tillsammans med andra, bli självständiga och ansvarstagande samhällsmedborgare i framtiden. Tillsammans ska vi utveckla nya arbetssätt och metoder som bidrar till skolutveckling och att tänka nytt inom lärande, undervisning, välmående och trygghet. Din relation till eleverna möjliggör för dem att utmana sig själva och klara sådant de aldrig trodde var möjligt. Tillsammans med dina kollegor visar du nytänkande och mod att prova nya saker som kan leda till flera möjligheter att lyckas samt att nå höga mål. Vi samarbetar alltid för att skapa helheter runt eleverna. Det ämnesöverskridande tematiska arbetssättet är en viktig utgångspunkt för detta där eleverna är delaktiga och engagerade i sitt lärande. Eleverna tränas i att ta ansvar för sina studier, att vara källkritiska, att ta avstånd från kränkningar och trakasserier, att lösa konflikter, att möta människor i vardagen och på sociala medier. Alla elever har rätt att lyckas. På skolan kommer det finnas ett aktivt elevhälsoteam med alla professioner tillgängliga. Att ha möjlighet att få stöd i frågor som berör andra professioner är viktigt för att lyckas i sin lärarroll. Skolans elevhälsoteam finns för att stötta dig som pedagog att möta de utmaningar som finns i vardagen. Arbetets karaktär - Arbetsuppgifter Du är en engagerad och intresserad person som är personlig och inlyssnande, som ser och bryr sig om varje elev. Du är en tydlig ledare i arbetet med eleverna. Som lärare är du med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet. Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån våra styrdokument och verksamhetens mål. Det pedagogiska ansvar som lärare har för att eleverna ska nå målen kräver ofta uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet. Du har höga förväntningar på eleverna och kan genom att tydliggöra målen och kunskapskraven för eleverna motivera dem så att de når goda resultat i skolarbetet. Arbetet ställer krav på samverkan med övriga kollegor på skolan i en prestigelös anda. I uppdraget som lärare krävs god förmåga att analysera barnets behov och förmåga att använda en för eleven och gruppen väl anpassad metodik. Du kommer att vara mentor för ca 12 elever i åk 7-9. Kvalifikationer Vi söker behörig ämneslärare i Idrott & Hälsa. Du ska ha ett genuint intresse för barns lärande och utveckling samt vilja utveckla dig inom din profession. Du har mycket goda ledaregenskaper. Du har också mycket god förmåga att kommunicera och skapa positiva bärkraftiga relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi förväntar oss att du är en lagspelare som värdesätter samarbete med kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina tidigare erfarenheter och din personliga lämplighet. Erfarenhet efterfrågas. Ansökan Vi tillämpar löpande rekrytering. Skicka in din ansökan så snart du kan! Övrigt Tillsvidareanställning med provanställning i 6 månader. Kollektivavtal finns.

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Lärare Ma/NO åk 7-9

Från bra till ännu bättre med hjälp av dig. Vi söker ny kollega till Friskolan Metis i Skara. Friskolan Metis är en liten skolenhet med elever från förskoleklass till åk 9. Det finns också en förskola, Athena, kopplad till verksamheten. På skolan finns det drygt 200 elever med en undervisningsgrupp i klass F-6 och åk 7- åk 9 är det dubbla grupper. En undervisningsgrupp består av högst 18 elever. Vi arbetar i två arbetslag, F-åk 6 och åk 7- åk 9. I vår lärande organisation är personalens engagemang en viktig förutsättning för utveckling. I vår organisation hjälper vi elever att utveckla förmågor, kunskaper och färdigheter så att de kan fungera tillsammans med andra, bli självständiga och ansvarstagande samhällsmedborgare i framtiden. Tillsammans ska vi utveckla nya arbetssätt och metoder som bidrar till skolutveckling och att tänka nytt inom lärande, undervisning, välmående och trygghet. Din relation till eleverna möjliggör för dem att utmana sig själva och klara sådant de aldrig trodde var möjligt. Tillsammans med dina kollegor visar du nytänkande och mod att prova nya saker som kan leda till flera möjligheter att lyckas samt att nå höga mål. Vi samarbetar alltid för att skapa helheter runt eleverna. Det ämnesöverskridande tematiska arbetssättet är en viktig utgångspunkt för detta där eleverna är delaktiga och engagerade i sitt lärande. Eleverna tränas i att ta ansvar för sina studier, att vara källkritiska, att ta avstånd från kränkningar och trakasserier, att lösa konflikter, att möta människor i vardagen och på sociala medier. Alla elever har rätt att lyckas. På skolan kommer det finnas ett aktivt elevhälsoteam med alla professioner tillgängliga. Att ha möjlighet att få stöd i frågor som berör andra professioner är viktigt för att lyckas i sin lärarroll. Skolans elevhälsoteam finns för att stötta dig som pedagog att möta de utmaningar som finns i vardagen. Arbetets karaktär - Arbetsuppgifter Du är en engagerad och intresserad person som är personlig och inlyssnande, som ser och bryr sig om varje elev. Du är en tydlig ledare i arbetet med eleverna. Som lärare är du med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet. Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån våra styrdokument och verksamhetens mål. Det pedagogiska ansvar som lärare har för att eleverna ska nå målen kräver ofta uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet. Du har höga förväntningar på eleverna och kan genom att tydliggöra målen och kunskapskraven för eleverna motivera dem så att de når goda resultat i skolarbetet. Arbetet ställer krav på samverkan med övriga kollegor på skolan i en prestigelös anda. I uppdraget som lärare krävs god förmåga att analysera barnets behov och förmåga att använda en för eleven och gruppen väl anpassad metodik. Du kommer att vara mentor för ca 12 elever i åk 7-9. Kvalifikationer Vi söker behörig ämneslärare i matematik och NO/Tk som kan undervisa i Ma, Ke, Fy, Bi och Tk. Du ska ha ett genuint intresse för barns lärande och utveckling samt vilja utveckla dig inom din profession. Du har mycket goda ledaregenskaper. Du har också mycket god förmåga att kommunicera och skapa positiva bärkraftiga relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi förväntar oss att du är en lagspelare som värdesätter samarbete med kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina tidigare erfarenheter och din personliga lämplighet. Erfarenhet efterfrågas. Ansökan Vi tillämpar löpande rekrytering. Skicka in din ansökan så snart du kan! Övrigt Tillsvidareanställning med provanställning i 6 månader. Kollektivavtal finns.

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024