Handläggare Landsbygdsstöd

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet och vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med? Arbetsbeskrivning Vi på Landsbygdsavdelningen arbetar för en levande landsbygd med en god livsmedelsproduktion och en sund livsmedelshantering. Vi arbetar med miljömålen i fokus och försöker ta vara på och utveckla landsbygdens företag utifrån ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt perspektiv. Avdelningen består av cirka 200 medarbetare som finns i Borås, Skara, Uddevalla och Göteborg. På avdelningen finns tre enheter. Landsbygdsstöd är en av fyra funktioner på Enheten för landsbygdsutveckling. Funktionen för landsbygdsstöd hanterar ett stort antal stöd inom framför allt Strategisk plan och Havs- fiskeri- och vattenbruksprogrammet för vårt län. Det rör allt från startstöd till djurstallar, förädling och fiske. Vi jobbar hela tiden flexibelt för att tillsammans kunna möta inflödet av ärenden och lösa vårt uppdrag på bästa sätt. Funktionen för landsbygdsstöd består av ungefär 14 medarbetare, men du kommer huvudsakligen att jobba i den större handläggargruppen som består av ca 18 medarbetare som finns på tre orter, Skara, Borås och Uddevalla. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Effektiv utredning och handläggning av hela processen av ansökan om stöd och utbetalning inom de tre program som vi hanterar. - Informationsarbete för att säkerställa en god måluppfyllelse inom stöden. - Löpande kompetensutveckling för att säkerställa att rätt/uppdaterad kunskap finns för att kunna hantera ovanstående arbetsuppgifter. - Besiktningar av genomförda investeringar. - Utvecklingsarbete kopplat till arbetssätt och verksamhet i samverkan med andra. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid. Placeringsort: Skara, Uddevalla eller Borås Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden.  Kvalifikationer Krav - Agronomexamen eller utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. - Kunskap och förståelse för lantbrukets och landsbygdens villkor och utveckling. - Erfarenhet av, intresse för och förmåga att arbeta digitalt och förstå nyttan av ett digitalt arbetssätt. - Körkort för bil. Meriterande - Erfarenhet av handläggning. - Kunskap eller erfarenhet inom redovisning/företagsekonomi. - Erfarenhet från hantering av företagsstöd/investeringsstöd inom Landsbygdsprogrammet/Strategisk plan. - Erfarenhet från hantering av fiskestöd inom Havs- och fiskeriprogrammet/Havs- fiskeri- och vattenbruksprogrammet. - Erfarenhet av myndighetsutövning. - Erfarenhet av att arbeta med samt tolka regler och lagstiftning. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som handläggare inom landsbygdsstöd behöver du tycka om att möta människor, skapa goda relationer och bygga förtroende hos dem du möter. Du är självgående och löser efter eget huvud och i samverkan med andra de problem du möter i ditt arbete. Du behöver trivas med att arbeta både i grupp och självständigt. Du har en förmåga att se den större bilden och hålla fokus på de mål vi är satta att nå och anpassa arbetet därefter. Du hittar vägar att ta dig framåt i arbetet, även om du rör dig på okänd mark. Du ser också vad som behöver göras och tar initiativ för att hantera behov eller problem som uppstår. Du gör det med omsorg om den tid och de resurser som står till vårt förfogande genom en effektiv hantering. Du har förståelse för det ansvar som det innebär att arbeta som statstjänsteperson. Ditt omdöme är gott och du har en god förmåga att göra lämpliga avvägningar och fatta egna beslut kring hantering, men vet samtidigt när det är läge att eskalera en fråga uppåt i organisationen. Verksamhetens förändrade behov kräver att du har ett flexibelt förhållningssätt. Det innebär att du behöver vara beredd att hantera flera olika stöd och lära dig nytt allteftersom uppdrag eller inflöde förändras. Att utveckla arbetssätt, såväl digitalt som praktiskt, är en del av arbetet och det är viktigt att du är bekväm med det. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Övrigt Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Antal annonserade arbetstillfällen: 1-2. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.   Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

10 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Erfarna truckförare till Skaraborg

Tranpenad söker nu efter fler erfarna truckförare med stort engagemang och noggrannhettill våra uppdrag i Skaraborg med omnejd! Om tjänsten Som truckförare består dinahuvudsakliga arbetsuppgifter av truckkörning, orderplock samt övriga vanligtförkommande arbetsuppgifter inom lager och industri. Arbetsuppgifter Truckkörning Materialhantering Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Vi tror att du har en positiv attityd, hög arbetsmoral och är van vid att arbeta mot högt uppsatta mål.Vidare utför du ditt arbete strukturerat,med noggrannhet och engagemang.Du ska kunna arbeta i ett högt tempo med bibehållen kvalitét samt ha god fysik, och du är givetvis mycket punktlig. Krav Truckkort A1-4, B1-4 Erfarenhet av truckkörning Körkort B Obehindrad svenska i tal och skrift Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadareärdu en viktigdel av vår bemanningsstyrka ochfår en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Dags-, kvälls-och nattskiftLön: Enligt kollektivavtalOmfattning: Heltid Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ärett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Boendestödjare

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Omsorgsförvaltningen har ett viktigt uppdrag, att erbjuda omsorg, stöd och service till kommunens invånare, och arbetar för att ligga i framkant bl.a. när det gäller teknik och utveckling. Skara kommun, Omsorgsförvaltningen Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar vara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Omsorgsförvaltningen har ett viktigt uppdrag, att erbjuda omsorg, stöd och service till kommunens invånare, och arbetar för att ligga i framkant bl.a. när det gäller teknik och utveckling. Boendestöd ligger organisatoriskt under Avdelningen för Stöd och Behandling. Enheten består av enhetschef, samordnare, tio behandlare som arbetar kväll och helg där även HSL uppdrag ingår. Arbetet innebär   Vi arbetar på bistånd från socialtjänsten och har ett nära arbete med socialsekreterarna. Boendestöd handlar främst om motivation och stöd. Som boendestödjare går vi hem till våra kunder och på ett pedagogiskt och motiverande sätt coachar dem i att planera och strukturera sin vardag. Vi stöttar våra brukare i vardagliga göromål, att planera inköp, olika typer av ärenden, i kontakt med myndigheter och vårdgivare, samt vid behov följa med på bokade möten. Arbetet utgår från individens behov och inom ramen för det individuella uppdraget. Arbetet är mycket omväxlande och stimulerande som kräver förmåga att kunna bedöma kundens behov för tillfället och anpassa stödet utefter aktuellt status. Som boendestödjare arbetar du självständigt i det dagliga arbetet med brukare, med stöd av närmsta samordnare och chef och övriga i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av brukarnära arbete i form av individuellt anpassat stöd såsom socialt stöd, struktur och ADL. Det huvudsakliga arbetet sker i brukarens hem, men du kommer även att vara ansvarig i att stötta brukare till besök och i ärenden utanför hemmet. Vidare ansvarar du för att upprätta och följa upp dokumentation och journalföring runt brukarna. Vem är du?   Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med den enskilde i fokus. Du är engagerad, trygg, flexibel och kreativ. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Genom samarbete, och stort servicefokus vill du vara med och utveckla Skara kommun till att bli en bättre stad att bo, leva och verka i.   Kvalifikationer   - Du har relevant utbildning inom området, exempelvis socialpedagog eller undersköterska. - Du har arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg inom LSS. - Du har kunskaper kring olika funktionsnedsättningar och neuropsykiatriska funktionsvariationer. - Då arbetet kräver dokumentation i social journal samt administrativa arbetsuppgifter mm ska du ha god datorvana samt behärska svenska språket väl i tal och skrift. - Körkort (B) är ett krav. - Meriterande är om du har utbildning i ESL och/ eller MI, lågaffektivt bemötande, suicidprevention. Övrig information och förmåner  Ansök redan idag - vi arbetar med löpande urval.  Provanställning kan förekomma. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

9 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Serviceelektriker - Skara

Är du elektriker med ett par års erfarenhet och vill ha en arbetsplats med schyssta anställningsvillkor, härliga kollegor och en arbetsmiljö där du kan vara dig själv? Just nu söker vi en självgående serviceelektriker till vår kund i Skara! Arbetsuppgifter Som serviceelektriker hos vår kund är arbetsuppgifterna omväxlande och varierande, tillsammans med dina kollegor tar ni ett stort ansvar. Du tar dig runt med servicebil i Skara med omnejd för att utföra bland annat installationer på serviceuppdrag där du utför kvalitetskontroller, felsökning, reparationer och nyinstallation. Du kommer självständigt att planera arbeten, beställa hem material samt färdigställa ordrar för fakturering efter utfört arbete. Detta innebär även en administrativ insats vilket du bör ha fallenhet för, och intresse av. Vi har kollektivavtal med SEF och ger våra anställda schyssta arbetsvillkor och möjligheter till att utvecklas! Vi ser gärna att du på sikt skulle kunna ta en roll av arbetsledning om intresset finns. Arbetet är på heltid, dagtid. Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse. Vem söker vi? Vi söker dig som är elektriker och har minst 2-3 års erfarenhet inom yrket och som är sugen på att ta nästa steg, till ett företag som lägger stor kraft på att vidareutveckla dig! Utöver din tidigare yrkesbakgrund ser vi att du är noggrann och social. I ditt arbete kommer du ha kundkontakter och din förmåga att skapa goda relationer är av stor vikt. Du har lätt för att planera och prioritera ditt arbete. Du trivs både med att jobba på egen hand och tillsammans med andra. För att arbetet ska fungera väl ser vi också att du är flexibel, självgående och målmedveten. -B Körkort - Lift- och fallskyddsutbildning är meriterande Anser du att du är som klippt och skuren för jobbet? Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Ange referens Serviceelektriker i ditt mail. Om oss Boost är ett rekrytering- och bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 14 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi. Vi ser fram emot din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Vill du jobba i butik sommar? - Lidköping/Skara/Falköping/Mariestad

Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba i butik? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss i sommar! - Srb Butikservice Vi söker Merchandiser inom dagligvaruhandeln. Som merchandiser kommer du att jobba med ett brett produktutbud från flera välkända varumärken. I butik säkerställer vi att kundens produkter är väl påfyllda, exponeras på rätt sätt och ger ett säljande och attraktivt intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, ansvara för påfyllnad och skötsel, kontrollera skyltning, skylta om vid behov, lägga beställningar samt ser över lagerstatus. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Du kan även komma besöka flera olika butiker under en arbetsdag varför du måste trivas med att byta miljö och gilla att träffa nya människor. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på Srb Butiksservice som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Är intresserad av att jobba med konfektyr i lösvikt och förpackat inom dagligvaruhandeln Kan arbeta veckorna 27, 28, 29, 30 ca 27 timmar i veckan, måndagar, tisdagar, onsdagar & fredagar Bor i eller i närheten av någon av orterna: Lidköping, Skara, Falköping eller Mariestad Har körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att besöka butiker på 4 orter: Lidköping, Skara, Falköping och Mariestad. Fördelaktigt att du tycker om att köra bil. Vidare ser vi gärna att du: Är lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning, kan arbeta effektivt och hålla ett bra tempo Trivs med att ha ett fysiskt aktivt arbete Är morgonpigg, då vi startar alla arbetsdagar på morgonen Har tidigare erfarenhet av att jobba i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Långsiktigt samarbete med ev. fasta timmar framöver Möjlighet att ingå i vikariepoolen och jobba extra vid behov ex. arbetstoppar, kampanjer, sjukdom eller semester Om Srb Butikservice Sedan 1995 har vi på Srb Butiksservice hjälpt våra kunder med allt som rör merchandising. Vi säkerställa att deras varor ute i butik är påfyllda och exponeras på rätt sätt, samt ser till att det är fräscht och säljande för deras konsumenter. Med runt 300 anställda Merchandiser har vi en oslagbar närvaro i hela landet - från Ystad till Kiruna - och vi utför över 3000 butiksbesök varje vecka. Vi jobbar för kunder som exempelvis Axfood och Cloetta. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi granskar ansökningar allt eftersom och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Ansök senast 2 juni Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

9 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Jula söker Category Manager Trädgård

På Jula siktar vi högre och tar nu ytterligare kliv att utvecklas som det internationella bolag vi är. Det gör vi genom att förstärka vår organisation inom Sortiment, Försäljning och Inköp.  Till Julas Assortment Department söker vi nu en Category Manager Trädgård   Som Category Manager är du ansvarig för att utveckla affären och att skapa ett attraktivt sortimentserbjudanden för våra kunder. Som Category Manager kommer du ha sortimentsansvaret för någon av Julas åtta kategorier; Verktyg & Maskiner, Trädgård, Hem & Hushåll, Bil & Garage, Bygg & Färg, El & Belysning, Arbetskläder samt Fritid.   Det här gör man som Category Manager Category Manager är ansvarig för att kategorin når uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager. Ansvarar för att skapa och säkerställa planer på kort- och lång sikt som driver och utvecklar erbjudande och sortiment enligt Julas mål och strategier. Bidrar härigenom till Julas totala försäljning och lönsamhet – alltid med kunden i fokus.   Category manager är ansvarig för att bygga ett lönsamt sortiment bestående av produkter i eget varumärke och externa varumärken enligt Julas sortiment- och prisstrategi.   Category manager är budget- och resultatansvarig för kategorin, där tvärfunktionella samarbeten är nyckel att nå uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager.   Category manager ska bidra till att stödja Julas utveckling av hållbart medarbetarskap, där medarbetaren ansvarar för att leda sig själv, vara nyfiken på att söka information och skaffa sig kunskap kring verksamheten.?   Primära arbetsuppgifter och ansvarsområden: ·       Att kategorin är attraktiva ur ett konsumentperspektiv och kravställer internt för att nå önskad vision och mål. ·       Ansvarig för kategorins strategiska sortimentsutveckling och kategorins strategi. ·       Säkerställer ett kommersiellt sortiment utifrån nyhetsvärde, nya storsäljare och nya sortiment. ·       Säkerställer ett lönsamt, effektivt och optimerat sortiment som är noga utvalt för alla marknader. ·       Ansvarar för lokala marknadsbehov inom kategorin.  ·       Ansvarar för att sortimentsutvecklingsuppdragen är specificerade och säkerställer överlämning till Purchasing Department. ·       Beslutar när artiklar ska fasas ut och kravställer när nya artiklar ska lanseras. ·       Ansvarar för kategorins produktkategorisering. ·       Ansvarar för kategorins försäljningsplanering, följer upp och säkerställer kategorins försäljningsprognos. ·       Ansvarar för kategorins kampanjplanering. ·       Ansvarar för proaktiva analyser och säkerställer aktiviteter vid avvikelser avseende försäljning, lönsamhet, lager och sortiment. ·       Ansvarar för kategorins månadsrapport. ·       Säkerställer Julas prisposition inom sin kategori för samtliga marknader. ·       Ansvarar för att lämna över kategorins behov av förhandlingsplan. ·       Bidra in i strategiska leverantörsförhandlingar. ·       Ansvarar för kategorins lagervärde och antal i lager enligt målsättningar.  ·       Ansvarar för kategorins konkurrensbevakning i nära samverkan med varje försäljningsmarknad. ·       Analyserar och förstår hur marknaden utvecklar sig och kundernas behov.   Som Category Manager rapporterar du till Category Area Manager.   Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Du har flerårig erfarenhet inom inköp, gärna från en liknande roll inom ett internationellt bolag. Du har arbetat med sortimentsutveckling, förhandling, sourcing och prissättning. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande, det är även högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring. Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office program samt erfarenhet från att arbeta i affärssystem- och uppföljningssystem.   Det här är du som person Du har en strategisk förmåga med en ledande personlighet med förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom och tillsammans med andra.    Du har en god förmåga att prioritera och planera. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.   Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra affären. För att lyckas i rollen har du förmåga att se affärsmöjligheter med drivkraften att öka lönsamheten och försäljningen. Du har lätt för att ta egna beslut och du kommer med egna idéer. Du är kreativ, strukturerad och analytisk. Du strävar alltid efter att utveckla den totala affären utifrån ett totalkostnadsperspektiv.   Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen.    Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpnade. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 10 mars 2024.    I denna rekrytering samarbetar vi med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare. Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland. Krav: Körkort: * B (Personbil)

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Jula söker Category Manager 

På Jula siktar vi högre och tar nu ytterligare kliv att utvecklas som det internationella bolag vi är. Det gör vi genom att förstärka vår organisation inom Sortiment, Försäljning och Inköp.  Till Julas Assortment Department söker vi nu en Category Manager.    Som Category Manager är du ansvarig för att utveckla affären och att skapa ett attraktivt sortimentserbjudanden för våra kunder. Som Category Manager kommer du ha sortimentsansvaret för någon av Julas åtta kategorier; Verktyg & Maskiner, Trädgård, Hem & Hushåll, Bil & Garage, Bygg & Färg, El & Belysning, Arbetskläder samt Fritid.   Det här gör man som Category Manager Category Manager är ansvarig för att kategorin når uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager. Ansvarar för att skapa och säkerställa planer på kort- och lång sikt som driver och utvecklar erbjudande och sortiment enligt Julas mål och strategier. Bidrar härigenom till Julas totala försäljning och lönsamhet – alltid med kunden i fokus.   Category manager är ansvarig för att bygga ett lönsamt sortiment bestående av produkter i eget varumärke och externa varumärken enligt Julas sortiment- och prisstrategi.   Category manager är budget- och resultatansvarig för kategorin, där tvärfunktionella samarbeten är nyckel att nå uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager.   Category manager ska bidra till att stödja Julas utveckling av hållbart medarbetarskap, där medarbetaren ansvarar för att leda sig själv, vara nyfiken på att söka information och skaffa sig kunskap kring verksamheten.?   Primära arbetsuppgifter och ansvarsområden: ·       Att kategorin är attraktiva ur ett konsumentperspektiv och kravställer internt för att nå önskad vision och mål. ·       Ansvarig för kategorins strategiska sortimentsutveckling och kategorins strategi. ·       Säkerställer ett kommersiellt sortiment utifrån nyhetsvärde, nya storsäljare och nya sortiment. ·       Säkerställer ett lönsamt, effektivt och optimerat sortiment som är noga utvalt för alla marknader. ·       Ansvarar för lokala marknadsbehov inom kategorin.  ·       Ansvarar för att sortimentsutvecklingsuppdragen är specificerade och säkerställer överlämning till Purchasing Department. ·       Beslutar när artiklar ska fasas ut och kravställer när nya artiklar ska lanseras. ·       Ansvarar för kategorins produktkategorisering. ·       Ansvarar för kategorins försäljningsplanering, följer upp och säkerställer kategorins försäljningsprognos. ·       Ansvarar för kategorins kampanjplanering. ·       Ansvarar för proaktiva analyser och säkerställer aktiviteter vid avvikelser avseende försäljning, lönsamhet, lager och sortiment. ·       Ansvarar för kategorins månadsrapport. ·       Säkerställer Julas prisposition inom sin kategori för samtliga marknader. ·       Ansvarar för att lämna över kategorins behov av förhandlingsplan. ·       Bidra in i strategiska leverantörsförhandlingar. ·       Ansvarar för kategorins lagervärde och antal i lager enligt målsättningar.  ·       Ansvarar för kategorins konkurrensbevakning i nära samverkan med varje försäljningsmarknad. ·       Analyserar och förstår hur marknaden utvecklar sig och kundernas behov.   Som Category Manager rapporterar du till Category Area Manager.   Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Du har flerårig erfarenhet inom inköp, gärna från en liknande roll inom ett internationellt bolag. Du har arbetat med sortimentsutveckling, förhandling, sourcing och prissättning. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande, det är även högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring. Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office program samt erfarenhet från att arbeta i affärssystem- och uppföljningssystem.   Det här är du som person Du har en strategisk förmåga med en ledande personlighet med förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom och tillsammans med andra.    Du har en god förmåga att prioritera och planera. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.   Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra affären. För att lyckas i rollen har du förmåga att se affärsmöjligheter med drivkraften att öka lönsamheten och försäljningen. Du har lätt för att ta egna beslut och du kommer med egna idéer. Du är kreativ, strukturerad och analytisk. Du strävar alltid efter att utveckla den totala affären utifrån ett totalkostnadsperspektiv.   Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen.    Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpnade. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 10 mars 2024.    I denna rekrytering samarbetar vi med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare. Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland. Krav: Körkort: * B (Personbil)

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Apotekschef till Kronans Apotek i kluster Skara & Falköping

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och nu kan just du hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som Apotekschef för Kronans Apotek i kluster Skara & Falköping Vi söker nu en driven och engagerad Apotekschef . Du kommer att leda- och arbeta tillsammans med ett härligt team Du behöver vara en ledare med ett högt driv, engagemang och resultatfokus. Arbetet är både strategiskt men framförallt operativt. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Styrka verksamheten, inspirera och motivera dina medarbetare. - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Apoteken är öppet 8-18 på vardagar och 10-14 på söndagar (Falköping). Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi söker dig som är legitimerad receptarie, apotekare, tekniker eller har annan relevant bakgrund inom detaljhandeln. Kanske har du tidigare erfarenhet från en ledande roll eller är nyfiken och redo att axla rollen som apotekschef hos oss. För att trivas i rollen har du lätt för att inspirera andra och skapa engagemang. Då du kommer arbeta efter högt uppsatta mål ser vi gärna att du är strukturerad, positiv, handlingskraftig och lösningsfokuserad. Till din hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. Och är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba som apotekschef hos oss? - Klicka dig in här och lär känna en av våra apotekschefer! I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Vi önskar ha din ansökan senast 1 juni. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

9 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Hej CNC:are Se hit!

Vi söker nu flera CNC-operatörer som tillsammans med övriga teamet är med på resan framåt mot en växande marknad som kommer ge en stabil grund att stå på hos vår kund. Du bör ha sinne för att vara noggrann, vara kreativ och öppen för nya utmaningar. Krav är CNC utbildning och B-körkort. Vi ser gärna att du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har erfarenhet av just slip CNC. Du arbetar tvåskift men och du har stor utvecklingsmöjlighet hos vår kund. Tveka inte och börja ett nytt arbetsliv hos oss och vår kund. Du kommer inte ångra dig. Och tycker du arbetet låter spännande så kan detta mycket väl vara din nya arbetsplats. Frågor besvaras av Andreas Andersson på telnr: 0705–495027 Urval sker löpande.

8 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Naturbruksskolan Uddetorp söker djurskötare/Yrkeslärare lantbruksdjur

Med målsättningen - Vi utvecklar kompetens i världsklass för en hållbar framtid och det goda livet, driver Naturbruksförvaltningen utbildning inom ungdomsgymnasium, anpassat gymnasium, vuxenutbildning och yrkeshögskola. Naturbruksskolorna Svenljunga, Sötåsen, Uddetorp och Biologiska yrkeshögskolan fungerar som kompetenscentrum för de gröna näringarnas tillväxt och utveckling. Tillsammans med näringsliv och forskare driver förvaltningen energiprojekt och försöksverksamhet i framkant på skolorna. Naturbruksförvaltningen är en del av Västra Götalandsregionen. Beskrivning I utkanten av Skara, inbäddat i grönska och omgivet av böljande fält, ligger Naturbruksskolan Uddetorp. Här bedriver vi ett konventionellt lantbruk med hjälp av gedigen maskinpark och den senaste tekniken för hållbar växtodling. Skolan har 230 hektar åker, 16 hektar naturbete och 60 hektar egen skog. På gården finns även 65 mjölkkor, 60 ungdjur och 8 tackor med lamm. På Uddetorp erbjuder vi inriktningen lantbruk. Skolan växer och är populär att söka till. Vi har 185 gymnasieelever och närmare 300 vuxenstuderande på anläggningen. Vårt Kompetenscentrum är samlingsnamnet för all projekt- och testverksamhet vi genomför, ofta tillsammans med samarbetspartners. Vårt uppdrag fokuserar på innovation och hållbar utveckling inom lantbruk, djur, livsmedel, energi, skog och pedagogik. Arbetsuppgifter Vi söker en yrkeslärare och djurskötare inom området lantbruksdjur. Som lärare på yrkesutgången Lantbruksdjur ska du lära eleverna grunderna om kor, grisar, får och fjäderfä – allt från foder till avel samt regelverk som rör arbete med lantbruksdjur. Som djurskötare ansvarar du tillsammans med dina kollegor för djuren på gården.  I tjänsten ingår: Mjölkning och dagliga rutiner med djuren. Planering och uppföljning av djurbesättningarna och gården. Undervisning i kurser som elever och studerande läser inom lantbruksdjur på gymnasiet och vuxenutbildningar. Undervisning i uppdragsutbildningar och kurser inom Biologiska yrkeshögskolan (BYS). Att vara delaktig i planering och utveckling, av verksamheten och undervisningen. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad husdjursagronom, etolog, lantmästare, agrotekniker eller motsvarande eftergymnasial utbildning och som har yrkeserfarenhet från lantbruk med mjölkproduktion Du ska ha stort intresse av den gröna näringen samt vill verka för att alla elever/studerande ges möjlighet att utvecklas utifrån sina förutsättningar mot sina mål. Du är flexibel, målinriktad och tar initiativ till samarbete med kollegor. Du ingår i två arbetslag där olika kunskaper och erfarenheter möts. Du kommer att vara en brygga mellan undervisning och produktion med en unik möjlighet att utveckla elever och studerandes kunskaper mot kursernas mål och branschens krav. Vi söker dig som är utvecklings- och målinriktad, noggrann och som tycker om att befinna dig i en föränderlig vardag tillsammans med elever, studerande och kollegor. Du har goda, såväl teoretiska som praktiska kunskaper inom lantbruk. Vi sätter eleverna och deras kunskapsutveckling i centrum. Du behöver därför vara lyhörd för deras behov, förutsättningar och erfarenheter. Du präglas av öppenhet, prestigelöshet och har stor vilja till utveckling och samarbete. Körkort B för manuell växellåda är ett krav.  Meriterande kvalifikationer Yrkeslärarexamen. Om du saknar lärarlegitimation ska du vara villig att läsa till det under anställningen.  Erfarenhet av undervisning. Yrkeserfarenhet från lantbruk med grisproduktion, får, fjäderfä. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning med 100% sysselsättningsgrad. Tillträde i början av juni, eller enligt överenskommelse. Urval- och intervjuarbete kan komma att ske löpande så sök redan idag men senast 21 april 2024. För att få en anställning inom skolan krävs ett utdrag ur belastningsregistret, du kan ansöka om ett utdrag via: Skola eller förskola, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Är du nyfiken på jobb inom Naturbruksförvaltningen, tveka inte att höra av dig så berättar vi mer om vår verksamhet. Du kan även få komma på ett besök hos oss. Vi ser fram emot din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024