DESTINATIONSCHEF - BILLINGEHUS - SKÖVDE

Billingehus – den kompletta destinationen! Billingehus har efter genomgående renovering och tillbyggnad öppnat dörrarna med målet att vara en av Mellansveriges givna destinationsanläggningar. En komplett destination där gästerna kan vistas en längre tid. Stor mötesavdelning med kongresslokal, 2 restauranger, flera barer, aktivitetslokaler samt stor avdelning för spa och hälsa, och därtill 238 hotellrum. Ett unikt läge på Billingens brant och utanför knuten väntar ett berg av upplevelser, året runt, vinter som sommar. Lotus Hotel Group är en familjeägd hotellgrupp där Varbergs Stadshotell & Asia Spa, Arken Hotel & Art Garden Spa samt Eggers Hotel & Restaurang ingår utöver Billingehus. Läs mer här ÄR DU REDO ATT LEDA NÄSTA STORA DESTINATION? Nu är det dags för oss att utöka med en affärsdriven Destinationschef som vill leda, utveckla och vårda vårt koncept. Du kommer arbeta mycket nära ägare för att dela helhetsansvar för Billingehus, vilket innebär att du är en duktig ledare då du kommer bidra till våra avdelningar och medverka i den dagliga driften. Ansvar finns för att skapa en levande mötesplats med gästupplevelser med högsta service och kvalitet. Du delar budget- och resultatansvar för verksamheten tillsammans med ägare. Du är med i ledningsgrupp och rapporterar direkt till ägare. VI LETAR EFTER DIG SOM: Har ett högt driv och kommersiellt fokus. Du ser lätt en variation på affärsmöjligheter och har sannolikt driftserfarenhet från branschen. Du har också ett tydligt resultatfokus och förstår vad som driver försäljning och lönsamhet. Du är trygg i din ledarroll, kommunikativ och du inspirerar och motiverar dina medarbetare på ett naturligt sätt. Som person är du lyhörd och prestigelös med mål att skapa rätt stämning på destinationen. Din bakgrund Vi söker dig med god ledarerfarenhet från branschen och vi ser gärna att du idag arbetar eller har erfarenhet från ledande position inom hotell eller restaurang. Vi värdesätter erfarenhet och ett stort intresse av F&B-verksamhet. Vi ser också gärna att du idag har ett upparbetat nätverk samt är väl insatt i dagens hotellmarknad. VARFÖR DU SKA VÄLJA OSS? Vi vill bjuda in Dig till vår fortsatta resa framåt! Som anställd på Lotus Hotel Group får du en rad förmåner i form av friskvårdsbidrag, rabatter till bland annat hotell, restaurang och spa samt tillgång till gym och spa i mån av plats. Du får arbeta i en inspirerande miljö och har en trygg anställning då företaget är anslutet till Visita och har kollektivavtal med Unionen och HRF. Startdatum: Flexibelt och enligt överenskommelse Plats: Skövde Omfattning: Heltid, 100% Lön: Efter överenskommelse VÄNTA INTE - DIN FRAMTID BEHÖVER DIG NU! Tillsammans med FSK PEOPLE och Kajsa Ohlsson, vår samarbetspartner i rekryteringsprocessen, ser vi fram emot att få lära känna dig och se hur du kan bidra till vår gemensamma framgång.

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Specialpedagog till Mariebergsskolan

Vi är en skolkommun i framkant med kunskap för hela livet. Förvaltningen ansvarar för barnomsorg och utbildning från förskola till vuxenutbildning. I verksamheten ingår tydliga inslag av entreprenörskap men också musikskola, ungdomens hus och elevhälsa. I kommunen finns en lång tradition av utbildning och förutom ett av Sveriges äldsta läroverk från 1641 finns också Sveriges lantbruksuniversitet, Skara skolscen och Axevalla hästcentrum. Tillsammans och framåt - Mod och initiativ - Engagemang och service Mariebergsskolan är en centralt belägen F-6 skola med cirka 320 elever. Skolan har hög andel behöriga lärare och ett väl utbyggt EHT. Signifikant för oss är att vi är organiserade i årskursteam, där flera lärare och resurspersoner tillsammans ansvarar över en årskurs. Vi söker nu specialpedagog som vill vara med och bidra till elevers utveckling och skolans framåtanda! Arbetet innebär Vill du jobba med ett av skolans viktigaste och roligaste uppdrag? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande varje dag. Vi söker nu en specialpedagog till Mariebergsskolan eftersom vår nuvarande specialpedagog lämnar oss för annat uppdrag. I vårt elevhälsoteam på skolan finns en bred samlad kompetens som utgörs av rektor, specialpedagog, speciallärare, kurator, skolsköterska samt tillgång till skolpsykolog. Du är delaktig i att systematiskt förbättra lärmiljöerna för högre måluppfyllelse. Som specialpedagog arbetar du för att extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram genomförs, följs upp, utvärderas och dokumenteras enligt lagkrav och styrdokument. Att jobba med pedagogiska utredningar och kartläggningar är en del av det specialpedagogiska uppdraget. Du fungerar som samtalspartner och rådgivare i specialpedagogiska frågor gentemot kollegor, vårdnadshavare och rektor samt arbetar elevnära med elever i behov av särskilt stöd i klassrummet eller i mindre sammanhang. Som specialpedagog förväntas du även ingå i skolans utvecklingsgrupp tillsammans med skolledning och förstelärare där skolutveckling och kvalitetsarbete är centralt. Du kommer även att ingå i ett centralt nätverk med övriga specialpedagoger i förvaltningen. Vem är du? Genom samarbete, nytänkande och ett stort servicefokus vill du vara med och utveckla våra skolor och Skara till att bli en bättre kommun att bo, leva och verka i. Kvalifikationer Ha en specialpedagogexamen alternativt vara mot slutet av din utbildning för att samtidigt tjänstgöra vid skolenheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta och samverka med elever, vårdnadshavare, rektorer och kollegor samt andra instanser. Du behöver ha förmågan att arbeta självständigt samt kunna formulera dig väl i tal och skrift. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde till läsårsstart -ht24. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

27 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
BUTIKSCHEF TILL JYSK SKARA

Är du redo att motivera och leda ett helt butiksteam? Och se till att ditt team har de bästa resultaten, säljattityden och ger våra kunder den bästa shoppingupplevelsen? Då kan du vara butikschefen vi söker! VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: Möjligheter till utveckling genom utmärkt utbildning och mentorskap. Lär dig mer om oss här. Individuell bonus på upp till fyra månadslöner Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik Förmåner, t.ex. friskvårdsbidrag, årlig JYSK-gala och andra sociala aktiviteter 30 dagars semester Avtalspension ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser ‎ Flexibelt arbetsschema ‎ Stöd i jobbet med moderna system och de senaste tekniska verktygen VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Tillsammans med Ställföreträdande Butikschef ansvarar du för din JYSK-butik I linje med våra JYSK Ledarskapsvärderingar är du ansvarig för att se till att din butik är 100% redo för att sälja och möta kunder genom att kommunicera, leda och coacha ditt team fysiskt på butiksgolvet Du agerar på nyckeltal och bestämmer vad som behöver göras för att uppnå målen samt motiverar ditt team att göra det Följa och utföra butikskoncept och butiksrutiner Rekrytera och introducera nya kollegor samt utveckla de nuvarande i ditt team Du trivs med fysiskt arbete och föregår med gott exempel genom att sälja och utföra rutinuppgifter i butiken Möt en av våra butikschefer och lär dig om jobbet här. VAD DU SKA BIDRA MED Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare, gärna från detaljhandeln eller servicebranschen Vara inspirerande och kommunikativ för att skapa ett positivt arbetsklimat Engagemang för att ta ägandeskap över din egen butik och dess resultat Veta hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer ‎ Du strävar alltid efter att förbättra dina resultat och återhämtar dig snabbt efter ett bakslag ‎ Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan, så att du kan vara redo för kunderna och ditt team på arbetet under helgen REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Vi genomför alltid intervjuer – för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet. OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 300 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. För mer information, besök vår karriärsida.

27 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Butikssäljare

Butikssäljare på Mössebergsbagaren AB i Skara Om oss: Mössebergsbagaren grundades 1993 och har vuxit till att bli ett av Skaraborgs största bagerier. Vår passion är bröd och bakverk, och vi strävar ständigt efter att erbjuda högkvalitativa produkter till våra kunder. Arbetsplats: Skara Arbetsbeskrivning: Vi söker en positiv och glad medarbetare som kan bli en del av vårt team som butikssäljare på vårt café Torget i Skara. Som cafépersonal kommer du att ha en central roll i att skapa och servera våra fantastiska produkter till våra gäster. Kvalifikationer: · Morgonpigg och snabb · Erfarenhet av försäljning är meriterande · Kreativ och passionerad för försäljning av bakverk · Positiv och glad attityd · God kommunikation och professionalitet. Arbetstid: Tjänsten är på 80% vardagar samt varannan helg. Du kommer att vara en viktig medlem i vårt team och hjälpa till att säkerställa att våra kunder får tillgång till våra fantastiska produkter när de behöver dem. Ansökningsprocess: Om du är en positiv och engagerad individ som är redo att ansluta till Mössebergsbagaren AB, skicka din ansökan med CV och ett personligt brev så snart som möjligt men senast 10 April 2024. Vi ser fram emot att välkomna en ny medarbetare till vår arbetsfamilj! Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. För eventuella frågor, kontakta Rune Henriksson 0515-777632 och maila in din ansökan till [email protected]

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Säljande säkerhetsexpert i Skara

Är du vår nästa säljande säkerhetsexpert i Skara?   Som säljande säkerhetsexpert hos oss blir du en del av ett motiverat team där vi tillsammans bidrar till att familjer och människor får en säkrare vardag. Vi arbetar med branschens mest innovativa lösningar och du får från start ett gediget introduktionsprogram där du får alla verktyg för att lyckas.  Du kommer att jobba hos oss på Säkerhetstjänst i Värmland AB, som sedan flera år är franchisetagare till Verisure AB - marknadsledande leverantör av larm till villa och lägenhet.  Vi erbjuder dig:   * Attraktiv lönemodell med garanterad del, provision och bonussystem  * Kollektivavtal och tjänstebil  * Gedigna sälj- och serviceutbildningar  * En stabil arbetsplats med lång branscherfarenhet  * Marknadens mest innovativa tjänster och produkter  Om tjänsten:  Som säljande säkerhetsexpert hos oss på Verisure så möter du våra kunder i deras hem och levererar en förstklassig kundupplevelse. Rollen innebär säkerhetsrådgivning och försäljning samt trygga installationer och service. Här får du en arbetsplats med hög energinivå, teamkänsla och motiverade kollegor som tillsammans strävar efter att vara bättre än igår.  Eftersom vi har ett introduktionsprogram i världsklass så har vi inget krav på tidigare erfarenhet. Om du har drivet och viljan att lära dig, så har vi verktygen!  Vi söker dig som:  * Har B-körkort  * Behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret  * Har stort kundfokus och hög integritet  * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål  Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och UC. Vi tar inte emot ansökningar via mail p.g.a. GDPR.   Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida, följ oss på sociala medier eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] . Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i. Vi ser fram emot din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Säljare till Skara

Vill du bli Sveriges bästa säljare? Kickstarta din säljkarriär hos oss på Verisure! Våra medarbetare är vår största tillgång och vi erbjuder därför en onboarding i världsklass! Du får lära dig försäljningsarbetet från grunden och får alla verktyg för att lyckas i din säljkarriär. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter samt erbjuder vidareutbildning inom både försäljning, installation och ledarskap. Tjänsten är placerad hos hemtrygg i Värmland AB som sedan flera år är franchisetagare till Verisure AB - marknadsledande leverantör av larm till villa och lägenhet. Vi erbjuder dig: * Attraktiv lön med garanterad del och provisionsstege * Tjänstebil * Onboarding i världsklass * Attraktiv karriärstege * Säljtävlingar med extraordinära priser * Kollektivavtal och friskvårdsbidrag * Mållön 32.000-40.000 kronor Vad innebär tjänsten? Som säljande Security expert jobbar du med försäljning som hjälper familjer och människor att känna trygghet i vardagen. I praktiken besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning och sälj av säkerhet för ett tryggare hem. Du ansvarar för hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande och har därför inget krav på tidigare försäljningserfarenhet. Vi söker dig som: * Har B-körkort (obligatoriskt krav)  * Kan arbeta vardagar mellan kl. 12-21 * Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC  * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål * Har stort kundfokus med hög integritet * Värdesätter samarbete och ett bra team Sök direkt utan CV Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning. Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] . Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i. Vi ser fram emot din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
PLANERINGSINGENJÖR TILL SKARA ENERGI

Har du erfarenhet från fiberarbeten samt att projektera, dokumentera och leda projekt? Ta chansen att bli en del av Skara Energis dynamiska team som planeringsingenjör och bidra till att forma framtidens hållbara och pålitliga stadsnät. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en spännande och utvecklande miljö där din kompetens och passion för teknik och innovation verkligen kommer till sin rätt. Om du är redo att nästa steg i din karriär och tror att du kan passa in i vårt positiva arbetsklimat, ser vi fram emot din ansökan! DIN VARDAG Som planeringsingenjör på Skara Energi kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara att planera och genomföra utbyggnaden av stadsnätet samt att agera som projektledare för att säkerställa effektiva och framgångsrika projekt. Du kommer också att kontinuerligt förbättra processer och rutiner för maximal effektivitet. Kundkontakter, hantering av inkomna ärenden, planering av aktiviteter och dokumentation i GIS-och ärendehanteringssystem kommer vara en del av din vardag. Genom nära samverkan inom bolaget med underentrepenörer och marknadspartners kommer du att vara en nyckelperson för att säkerställa smidiga och välkoordinerade projekt. Då vi är ett litet bolag är det viktigt att du också kan gå utanför ramarna och är beredd att hjälpa till där det behövs. Vi erbjuder: - En trevlig och lättsam arbetsmiljö där skrattet aldrig är långt borta. - Ett ansvarsfullt uppdrag med varierande utvecklande arbetsuppgifter. Vi är ett litet företag men vi är breda och mångsidiga. - Stora möjligheter för dig som vill växa tillsammans med oss. - En fin och härlig miljö både i och kring våra arbetslokaler VEM ÄR DU? Vi söker dig som är engagerad och driven med en passion för att bygga och utveckla robusta stadsnät. Du trivs i en roll där du får vara delaktig i hela processen från planering till utförande och där din kommunikativa förmåga och problemlösningsförmåga genomsyrar ditt arbete. Med din nyfikenhet och ansvarskänsla tar du dig an varje uppgift med en vilja att leverera högkvalitativa resultat. I rollen är struktur och förmågan att bygga starka relationer viktigt då vi alltid har samarbete och kunden i fokus. Krav för tjänsten: - Erfarenhet från fiberarbeten - Erfarenhet av att projektera, dokumentera & leda projekt - B-körkort - Flytande svenska i tal och skrift Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, TCN eller likvärdigt GIS-system är meriterande. VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Skara Energi AB med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Skara Energi AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: + 46 730846816 (tel:%20%20+%2046%20730846816) eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-04-11. OM SKARA ENERGI Skara Energi är ett kommunalägt bolag med cirka 35 medarbetare och en omsättning på ca 170 miljoner kronor. Vi är stolta infrastrukturbyggare för kommunen och ansvarar för elnät, fjärrvärme, vatten och avlopp samt bredband. På Skara Energi är våra medarbetare hjärtat i vår framgång. Vi är smarta, känner tillit och har passion för vårt arbete. Tillsammans skapar vi världens bästa liv i Skara. Läs mer om Skara Energi här. (https://www.skaraenergi.se/)

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Lärare F-3 tidiga åldrar till anpassad grundskola

Vi är en skolkommun i framkant med kunskap för hela livet. Förvaltningen ansvarar för barnomsorg och utbildning från förskola till vuxenutbildning. I verksamheten ingår tydliga inslag av entreprenörskap men också musikskola, ungdomens hus och elevhälsa. I kommunen finns en lång tradition av utbildning och förutom ett av Sveriges äldsta läroverk från 1641 finns också Sveriges lantbruksuniversitet, Skara skolscen och Axevalla hästcentrum. Barn- och utbildningsförvaltningen arbetar för att ge barn och elever bästa möjliga kvalitet på utbildning. Vi arbetar tillsammans och framåt på ett hållbart och långsiktigt sätt samt värdesätter organisationens samlade kompetens. Vi ser vikten av att utgå från barn och elevers motivation och intresse, lära tillsammans och tänka kreativt. Att dra nytta av den digitala teknikutvecklingen samt öppna upp för olika lärmiljöer är en självklarhet för oss. Inom anpassad grundskola strävar vi hela tiden efter att utveckla vår verksamhet för att våra elever ska ges optimal utveckling i en lärande miljö. Vi arbetar i team med pedagoger och elevstödjare, där vi tillsammans tar vara på de olika kompetenserna. Nu söker vi nya medarbetare som vill vara med och arbeta tillsammans med oss. Vi söker dig som antingen är lärare F-3 tidiga åldrar gärna med utbildning som speciallärare mot utvecklingsstörning eller specialpedagog. Arbetet innebär   Du kommer att arbeta i team med ansvar för undervisning i anpassad grundskola inom ämne och ämnesområden. Detta innefattar planering, genomförande, uppföljning, utvärdering och utveckling av undervisningen. Du arbetar med IKT i det dagliga arbetet. Vem är du?   Du har förmåga att samarbeta, skapa goda relationer, vara flexibel och kunna tänka nytt. Skara kommun värdesätter att du har en medvetenhet kring att skolan är till för alla och att uppdraget som pedagog är att möta alla oavsett förmågor, bakgrund och sociala/ekonomiska möjligheter. Kvalifikationer   - Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i grundskolan/anpassad grundskola inom ämnen och ämnesområden. - Kreativ förmåga, tänka nytt och våga ta initiativ. - Vara en trygg pedagogisk ledare. - God förmåga att ta olika perspektiv. - God förmåga att strukturera, planera, organisera och följa upp det pedagogiska arbetet utifrån de styrdokument som finns. - God förmåga att skapa respektfulla relationer med barn, föräldrar och kollegor. - God förmåga att arbeta i team och med kollegialt lärande. Meriterande med kunskap och erfarenhet av AKK - alternativ och kompletterande kommunikation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor  Tjänsten är tillsvidare på 100% med start omgående eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

25 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Hyrstol till etablerad frisörsalong sökes

Vill du vara en del utav vårat härliga gäng på Salong Almö? Vi söker dig som är utbildad frisör & som är en positiv & driven person som är van att arbeta i grupp. Vi har en stor kundkrets i alla åldrar & utbildar oss kontinuerligt då frisörbranschen är under ständig utveckling. Hyr din stol hos oss & driv ditt eget företag men ihop med oss andra! Hoppas att få höra av dig! Maila oss på [email protected]

12 mars 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
IT Sourcing Manager

IT Sourcing Manager till Jula – en nyckelroll för vår digitala framtid   Vill du driva en IT-inköps strategi och leveransmodell?   Vill du arbeta i en dynamisk och engagerad organisation som satsar på innovation och hållbarhet?  Då kan du vara den vi söker!    Jula är en enorm entreprenör med verksamhet och ambitioner långt bortom Skara. Genom skaparglädje och stort engagemang har man byggt en koncern som sysselsätter 1000-tals personer med verksamhet i flera länder. Man har en tydlig ledarskapsfilosofi som är beprövad. Den bygger på att du som ledare är coachande, nyfiken, ambitiös och framför allt trivs du i en snabbföränderlig, dynamisk miljö.    Om rollen  Som IT Sourcing Manager hos Jula får du en spännande och utmanande roll där du ansvarar för att skapa och underhålla starka och långsiktiga relationer med våra IT-leverantörer.  Du blir en viktig del av ett engagerat och kompetent IT-team som arbetar tillsammans för att skapa värde för våra affärsområden och koncernbolag. Du kommer att ha ett nära samarbete med IT-ledningen, avdelningscheferna och områdesspecialisterna, där du bidrar med din expertis och erfarenhet inom IT-inköp och leverantörsstyrning.   Du kommer att vara en intern rådgivare som stödjer dem i deras strategiska och operativa beslut, samt hjälper dem att förstå och hantera deras behov och utmaningar.   Du kommer också att samarbeta med finance controllers för att säkerställa en kostnadseffektiv och hållbar finansiering av våra IT-investeringar, samt analysera och följa upp IT-budgeten. Du kommer att vara en del av den utökade IT-ledningsgruppen och rapportera till IT Governance Manager, som ger dig stöd och feedback i ditt arbete.  För att trivas och lyckas i rollen som IT Sourcing Manager hos Jula tror vi att du har följande bakgrund och erfarenheter:  Ett par års erfarenhet av IT-inköp och har genomfört flera framgångsrika upphandlingar självständigt.  God kunskap om kommersiella och legala aspekter av IT-avtal och förhandlingar, samt erfarenhet av att skriva och tolka avtalstexter.  God kunskap om IT-säkerhet, arkitektur, tillgänglighet och olika typer av tjänsteleveranser, samt förmåga att ställa relevanta och tydliga krav på leverantörerna.  Förmåga att samarbeta med ekonomifunktioner och utvärdera olika finansieringsalternativ för IT-investeringar.  Förståelse för bemanning inom olika kompetens- och specialistområden, samt erfarenhet av att upphandla och följa upp konsulttjänster i samverkan med IT-chefer och teamledare.  God verksamhetsförståelse och ser IT som en möjliggörare för Julas affärsområden och koncernbolag.  Som person får du bidra med:  Som IT Sourcing Manager hos Jula får du möjlighet att använda din lösningsförmåga och målmedvetenhet för att hantera olika problem och utmaningar på ett pragmatiskt och flexibelt sätt. Du får också vara en del av ett samarbetsinriktat och relationsorienterat IT-team som värdesätter goda kontakter både inom och utanför organisationen. Du får utnyttja din analytiska och strukturerade sida för att säkerställa hög kvalitet och noggrannhet i ditt arbete. Du får även visa din kommunikativa och pedagogiska talang för att förklara och övertyga andra på ett tydligt och professionellt sätt.  Personliga egenskaper  Som person är du strukturerad och strategisk med förmåga att zooma ut och se helheten. Du är modig, vågar utmana arbetssätt, ansvarstagande och resultatdriven. Du har förmåga att engagera och utveckla andra genom ett socialt och kommunikativt förhållningssätt. Du trivs med att arbeta i team och skapa resultat genom andra.  Placering  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Julas huvudkontor i Skara men med möjlighet till att delvis arbeta på distans. Vi håller även på att etablera en techhub i Göteborg.  Om Jula  Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Julas omsättning 2021 var 9,3 miljarder SEK.  Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula är en del av Jula Holdingkoncernen som idag har verksamhet i flera länder. I koncernen ingår förutom Jula även Hööks, G&K Blanks Fastigheter, Wästgöta Finans, Jula Logistics, Jula Miljö & Energi och Jula Hotell & Konferens.  Intresserad?  I denna rekrytering samarbetar Jula med Aliby.  Har du frågor och funderingar om tjänsten är du välkommen att kontakta Thandi Schüler [email protected] 0730 74 25 03 alt Eric Mannheimer [email protected] 0706 29 68 08.  Urvalet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!  Varmt välkommen med din ansökan genom att trycka I’m in!

11 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024