ENERCON söker Servicetekniker till Skara!

ENERCON söker en Servicetekniker (elektriker) till servicestationen i Skara. Hos oss blir du en viktig tillgång i teamet där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla vår verksamhet. Är du elektriker och vill arbeta med vindkraft och samtidigt tillhöra ett av världens största och mest framgångsrika företag i vindkraftsbranschen? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker dig som är kundorienterad med en hög servicekänsla och ett genuint intresse för teknik. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete, både personligt och tekniskt, med trevliga kollegor i ett företag och en bransch som har en spännande framtid att se fram emot. Välkommen med din ansökan redan idag! Om rollen I tjänsten som Serviceelektriker på ENERCON kommer du i team att utföra service och underhåll på ENERCONs vindkraftverk i Skara med omnejd. Arbetet sker ute på fält i varierande väderförhållanden och innefattar såväl planerat underhåll som akut felavhjälpning på vindkraftverken. Som vindkraftstekniker hos ENERCON ska du självständigt och i team ansvara för att identifiera tekniska fel och vara styrande i lösningsprocessen. Vi arbetar efter devisen Safety first och strävar efter att hålla högsta standard för den personliga säkerheten – vi värdesätter därmed goda kunskaper om kvalitet samt hälsa, säkerhet och miljö. Det dagliga arbetet kommer att innebära en del bilresande mellan de olika vindkraftverken och arbete utanför ert normala arbetsområde kan förekomma. Som anställd hos ENERCON får du en gedigen utbildning i början av din anställning på vårt eget Training Center. Det krävs dock att du som elektriker har såväl tillräcklig bredd som erfarenhet, och framför allt intresse, för att kunna sätta dig in i en helt ny bransch och teknik. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, dagtid. Jourverksamhet ingår i tjänsten efter avslutad upplärningsperiod. Vem är du? Är du elektriker med några års erfarenhet och är nyfiken på en ny bransch är detta en spännande möjlighet! Hos oss på ENERCON får du möjlighet att arbeta med en modern och intressant produkt där teknologi, hållbarhet och innovation ligger i absolut framkant. Du har lägst en gymnasieutbildning med teknisk/elektrisk utbildning och vi ser gärna att du har några års erfarenhet som industrielektriker/serviceelektriker eller motsvarande. Har du erfarenhet av elektriskt underhåll samt felavhjälpning på maskiner är det en fördel. Du är bekväm med att arbeta på höga höjder och vi värdesätter att du tidigare arbetat med vindkraft. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. God datorvana är ett krav i tjänsten liksom B-körkort. Som person är du initiativrik med hög servicekänsla. Du är en god lagkamrat som tillsammans med dina kollegor ansvarsfullt och noggrant löser förekommande problem och utmaningar. Är du en person som trivs med att stundtals arbeta i ett högt tempo med erfarenhet från ett likvärdigt arbete kan det vara dig vi söker. Vad erbjuder vi Dig? Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett företag i framkant där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Du erbjuds ett varierande och rörligt arbete där du får stort ansvar och frihet att styra din arbetsdag. Ditt arbete som Servicetekniker gör i allra högsta grad gör skillnad för vår gemensamma framgång. ENERCON finns representerade världen över vilket betyder att du kommer knyta kontakter med härliga kollegor i världens alla hörn. Vi är stolta över vår kultur som karaktäriseras av sunda värderingar, ett högt säkerhetstänk och det faktum att vi förser världen med grön, prisvärd energi. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Hos ENERCON är du en långsiktig investering! Företagspresentation Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i mer än 40 länder. Vårt svenska huvudkontor finns i Malmö. Se mer information på http://www.enercon.de/en Ansökan Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-5-31. Du bifogar CV och personligt brev genom att trycka på ”Sök tjänst”. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Field Area Manager Jonas Nilsson på 0761- 04 94 62, [email protected] eller HR Business Partner Elina Lundquist på 0723-69 85 72 eller [email protected]. Anställningsomfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Anställningsort: Skara

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Mötesbokare som vill tjäna 30.000kr/mån

HUR ÄR DET ATT JOBBA PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet. Vi ser inte att du som ny behöver någon tidigare erfarenhet för vi kommer att utbilda och coacha dig för att du ska känna dig trygg i din roll hos oss.   VAD SÖKER VI HOS DIG SOM KOLLEGA? Det vi har uppmärksammat är att efterfrågan av trygghet- och säkerhet för att säkra upp sitt hem som privatperson har ökat och med det sagt så har vi nu möjligheter till att öppna upp för nya kollegor runt skaraborgsregionen. Så vi söker dig som vill starta din karriär som mötesbokare där din främsta uppgift kommer att vara ute på fält och ta fysisk kontakt med privatkunder i bostadsområden. De mötena som ni bokar in är till er närmaste chef som ni kommer ha nära och kontinuerlig kontakt med under era arbetstimmar.   VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? - Vågar tar för sig och kommer med “Aldrig ge upp” andan till dina arbetspass - Inga prickar i belastningsregistret - Inte rädd för att utmana dig själv    VAD KAN VI ERBJUDA? - Tjänsten är på deltid - Vi kommer att erbjuda provision på varje bokat+genomfört möte - Flexibla tider. - Karriärs möjlighet   Har du viljan till att utföra detta arbete, drivet och engagemanget för att våga utaman dig själv eller din kollega till att tjäna lite mer så har vi den roligaste arbetsplatsen för dig. Till denna tjänst ser gärna att du har körkort då det kan hända att det är områden utanför det centrala. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/ Krav: Körkort: * B (Personbil)

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
SÄLJARE TILL NYSTARTAT KONTOR, SVENSKA ALARM SKARABORG

HUR ÄR DET ATT JOBBA PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet. Vi ser inte att du som ny behöver någon tidigare erfarenhet för vi kommer att utbilda och coacha dig för att du ska känna dig trygg i din roll hos oss.   VAD SÖKER JAG SOM ANSVARIG HOS EN SÄLJARE? Det vi har uppmärksammat är att efterfrågan av trygghet- och säkerhet för att säkra upp sitt hem som privatperson har ökat och med det sagt så har vi nu möjligheter till att öppna upp för nya kollegor runt skaraborgsregionen. Så vi söker dig som vill starta din karriär som säljare och som brinner för aktiv kundkontakt, försäljning och utmaningar. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet av dig som blir anställd hos oss utan det vi vill se är att du har ett intresse för det vi gör och är beredd på att gå in med vilja, driv och engagemang för att lägga hårt arbete bakom. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara ute på fält och ta fysisk kontakt med både privat och företagskunder.    Till detta team så söker vi även en Team ledare som innebär att om du som säljare är redo för att ta dig an ansvaret och att som ledare kan motivera dina kollegor, inspirera genom att boka/sälja själv men även är duktig på att strukturera upp dagen så kan denna roll vara något för dig.   VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? - Vågar tar för sig och kommer med “Aldrig ge upp” andan till dina arbetspass - Inga prickar i belastningsregistret - Inte rädd för att utmana dig själv eller dina kollegor   VAD KAN VI ERBJUDA? - Vi söker både heltid och deltid - Vi kommer att erbjuda provision på varje bokat/genomfört möte och sälj. - Varierande arbetstider - Karriärs möjlighet   Har du viljan till att utföra detta arbete, drivet till tjäna pengar och engagemanget för att våga utmana dig själv eller din kollega till att tjäna lite mer så har vi den roligaste arbetsplatsen för dig. Till denna tjänst så är där inget krav på körkort. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Gryning söker biträdande enhetschef till Söderåsen i Mariestad

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Söderåsen erbjuder behandling till flickor och pojkar 12–16 år, med normbrytande beteenden som kriminalitet, droganvändning, vagabonderande, omfattande skolk, utagerande beteenden, samt konfliktfylld relation till familj och nätverk, vilket gör en institutionsplacering nödvändig. Ungdomarna har ofta olika neuropsykiatriska diagnoser. Deras normbrytande beteenden uppstår i deras omgivning och sammanhang, upprätthålls och eskalerar i förhållande till varandra. Sammantaget har ungdomarna som kommer till Söderåsen en komplex individuell problembild. Arbetet på Söderåsen utgår från miljöterapi med individuellt anpassad struktur, aktiviteter planeras tillsammans med ungdomarna, vissa fasta strukturer finns dock som gäller samtliga ungdomar. Vi tillämpar ett lågaffektivt bemötande och MI genomsyrar verksamheten både som samtalsmetod, men även som bemötande. Genom att erbjuda en individuellt anpassad struktur och trovärdiga relationer skapas den trygghet, omsorg och förutsägbarhet som krävs för att ungdomen ska få möjlighet att växa och utvecklas. På Söderåsen finns kunskap, beredskap och vana att hantera utagerande beteenden, kriser och konsekvenser av trauma. Behandlingen utgörs till stor del av motiverande, målinriktade och stödjande samtal med den unge, samt en förutsägbar vardag. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten? Som biträdande enhetschef är du den som tillsammans med behandlingshandläggaren organiserar det dagliga arbetet så att ungdomarna får ett boende, vård och behandling med god kvalité och säkerhet. Tillsammans med enhetschefen har du ett ansvar för verksamhetens bemanning och personal, kvalitetsarbete, ekonomi och arbetsmiljöfrågor. Du kommer även att arbeta med verksamhetsutveckling, metodhandledning och metodutveckling. I rollen har du många externa och interna kontakter och samverkar med såväl myndigheter och uppdragsgivare, som kollegor inom Gryning. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du har akademisk examen som socionom, beteendevetare eller annan relevant utbildning. I rollen som biträdande enhetschef står du för Söderåsens tillstånd och måste därför uppfylla kraven från IVO om relevant högskoleexamen och erfarenhet av liknande verksamhet. Du har gedigen erfarenhet av arbete inom myndighetsutövande socialtjänst, institutionsvård eller öppenvårdsverksamhet. Du är en tydlig ledare som vill driva en verksamhet som ger människor möjlighet att växa med professionellt stöd. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och som är lyhörd i mötet med andra människor. För att passa för den här tjänsten krävs god kommunikation och styrka att kunna inspirera till engagemang och delaktighet. Du arbetar strukturerat med planer, mål och uppföljning samt har förmåga att se större sammanhang. Viktigt är även att du är utvecklingsinriktad och intresserad av att driva frågor för att ständigt förbättra verksamheten. Då resor ingår i arbetet är det ett krav att du har körkort. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi erbjuder • En engagerad medarbetargrupp i en kreativ miljö • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten. • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Axevalla Hästcentrum söker lärare i fordon och redskap

Med målsättningen - Vi utvecklar kompetens i världsklass för en hållbar framtid och det goda livet, driver Naturbruksförvaltningen utbildning inom ungdomsgymnasium, anpassat gymnasium, vuxenutbildning och yrkeshögskola. Naturbruksskolorna Svenljunga, Sötåsen, Uddetorp och Biologiska yrkeshögskolan fungerar som kompetenscentrum för de gröna näringarnas tillväxt och utveckling. Tillsammans med näringsliv och forskare driver förvaltningen energiprojekt och försöksverksamhet i framkant på skolorna. Naturbruksförvaltningen är en del av Västra Götalandsregionen. Vill du vara med i en hästverksamhet där utbildning och forskning bidrar till att utveckla framtidens hållbara hästnäring och utbilda framtidens yrkesverksamma inom ridsport? Beskrivning På Axevalla hästcentrum mellan Skara och Skövde finns allt du kan önska dig i hästväg. På Axevalla hästcentrum kan man läsa Naturbruksprogrammet inriktning hästhållning med yrkesutgångarna ridsport, travsport och islandshästsport. Just nu pågår nybyggnation av ny utbildningsanläggning/ skola anpassad för hästutbildning. Läs mer om det här Nya Axevalla Hästcentrum – klart 2024 - Axevalla Hästcentrum (vgregion.se) Som skola arbetar vi aktivt mot olika idrottsförbund; Svensk Travsport, Svenska Ridsportförbundet och Svenska Islandshästförbundet. Vi är ett certifierat Kvalitetsmärkt Hästgymnasium enligt HYNs krav. Vår målsättning är att alla elever ska nå så långt som möjligt i sitt lärande. Vi vet att en duktig, erfaren, nyfiken lärare med positiva förväntningar på eleverna i undervisningen gör skillnad. Vi ska förbereda eleverna inför arbetslivet eller vidare studier och din största uppgift är att leda eleverna dit.  Till vårt team på Axevalla söker vi dig som vill jobba med utbildning och kompetensuppdrag inom hästnäringen. Som sökande till oss ges du en unik möjlighet att jobba i ett team där du utvecklas både professionellt och personligt. Du jobbar med framtidens yrkesmänniskor inom hästnäringen. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för yrkeslärare, inklusive APL-arbete. Undervisning på framför allt gymnasie- och vuxnivå inom Fordon och anläggning. Du kommer att ingå i ett arbetslag och därmed ansvara för i arbetslaget förekommande arbetsuppgifter. Gemensam skötsel och drift hästanläggning. Ansvar för anläggningens fordon. Kvalifikationer Vi söker dig med goda maskinkunskaper. B-körkort är ett krav och utökade körkort är meriterande. Det är också meriterande om du är yrkeslärarutbildad eller har erfarenhet av att arbeta som yrkeslärare samt har anläggningskunskaper inom hästverksamhet. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning med 100 % sysselsättningsgrad, semestertjänst. Tillträde 240801. För att få en anställning inom våra verksamheter krävs ett utdrag ur belastningsregistret, du ansöker om ett via polisens hemsida. Urval- och intervjuarbete kan komma att ske löpande så sök redan idag och senast 29 maj! Vi ser framemot din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Outbound Planner - semestervikariat

Avdelningen Logistik är en del inom Jula där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till Centrallager (Inbound) och från Centrallager till varuhus (Outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning för hela Julas sortiment och kampanjer. Vi söker nu  en kollega som kan jobba hos oss under semesterperioden!   Det här gör man som Outbound Planner  Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge Polen och Finland. Det innebär dels operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag, analyser för att upprätthålla mål för servicegrad men även att lyfta blicken och arbeta både strategiskt och proaktivt. I det dagliga arbetet har du kontakt med varuhusen, Centrallagret, Inköp- och sortimentsavdelningen samt Sales Support. Du arbetar i ett team med flera planners med hög ambitionsnivå och stort försäljningsfokus.   Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom logistik. För att trivas i rollen som Outbound Planner ska du vara analytisk och ha ett naturligt sinne för prioriteringar. Det är ett krav att du har goda kunskaper i Excel. Du är inte rädd för att visa framfötterna och trivs med att ta initiativ och vara drivande i förbättringsprojekt. Du har lätt för att knyta kontakter och förstår vikten av en god kommunikation. Goda kunskaper i svenska och engelska är därför av stor betydelse. Det är meriterande om du har en god produktkännedom av Julas breda sortiment.   Det här är du som person Som person är du ödmjuk och lyhörd och gillar att ha flera kontaktytor samt en god samarbetsförmåga. Du är initiativrik och har lätt att se vad som behöver prioriteras då du är van att hantera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du tycker om att arbeta proaktivt och hitta förbättringar. Genom ett strukturerat arbetssätt utför du ditt arbete med god kvalitet och utefter största kundnytta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Bra att veta Tjänsten är ett semestervikariat mellan v. 26-33. Placering är på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jimmy Ingvarsson, Outbound Manager, på: [email protected] Om du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer att hålla intervjuer löpande. Sista ansökningsdag är 5 maj. Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan"

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
IT Support Manager

Slår dit hjärta lite extra för kvalitativ IT-support, och vill du vara med på en fantastiks utvecklingsresa? Då är detta din chans! Vi söker en engagerad IT Support Manager med ansvar att säkerställa en smidig och effektiv IT-drift för våra användare. Det här gör man som IT Support Manager hos oss Som IT Support Manager hos oss leder och utvecklar du ett team bestående av 13 engagerade supportspecialister och IT-tekniker. Tillsammans levererar ni first och second line support till Julakoncernens många användare. Du säkerställer att teamet följer satta processer enligt ITIL-ramverket, och du kommer även själv vara processägare för flera ITIL-processer inom området. Utöver detta ansvarar du för att leda, följa upp och utveckla IT-supportområdet för att på bästa sätt möta Julas behov. Du samarbetar med andra team inom IT-avdelningen, och övriga verksamhetsområden i koncernen, för att säkerställa en effektiv och smidig IT-drift. Du rapporterar till Digital Operations Manager. Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Vi söker dig som vill utvecklas som ledare! Vi ser att du har några års erfarenhet av ledarskap, och med fördel från ett liknande verksamhetsområde. Du har goda kunskaper och erfarenhet inom IT-support, och känner dig hemma inom såväl systemhantering som nätverk och hårdvara. För att lyckas i rollen bör du även ha en gedigen erfarenhet av att arbeta i ITIL-processer. Vi ser gärna att du brinner särskilt för att äga och utveckla dessa processer! Engelska och svenska behärskar du utan bekymmer, såväl muntligt som skriftligt. Det här är du som person Du är trygg person som motiveras av teamwork, och av att se andra växa. Du har ett coachande förhållningssätt som ledare och förmåga att skap förtroendefulla relationer. Detta lyckas du med genom dina god samarbets- och kommunikationsförmåga. För att trivas hos oss är det även viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad. Inga problem är för stora – du hittar alltid en väg framåt. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, placering på vårt huvudkontor i Skara. Vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt där det finns möjlighet att ibland jobba på distans, men vi alltid kontoret som vår huvudsakliga arbetsplats. För frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Patrik Fredlund, [email protected]. Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 5 maj 2024.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Erfaren maskinoperatör till kommande uppdrag i Falköping

Om företaget Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Tjänstebeskrivning Vi har flera öppningar för erfarna maskinoperatörer som är redo att ta nästa steg i sin karriär. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från industrin eller om du funderar på att byta bana och har ett genuint intresse för industriarbete, så kan detta vara rätt plats för dig. Som maskinoperatör kommer du att ansvara för att övervaka maskiner, mäta detaljer och säkerställa produkternas kvalitet. Du kommer även att vara den som löser eventuella problem och ser till att produktionsprocessen fortskrider smidigt. Det är viktigt att påpeka att arbetsuppgifterna ibland kan vara fysiskt krävande, så om du trivs med den typen av utmaningar är det ett plus. Truckkörning kan ingå i arbetsuppgifterna. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i den här rollen bör du ha ett starkt intresse för teknik och gärna ha tidigare erfarenhet från industriell verksamhet, antingen genom tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning. Om du dessutom har erfarenhet av arbete som CNC-operatör, kommer det att ses som extra meriterande. Har du truckkort samt erfarenhet ser vi det som meriterande Vi värdesätter samarbetsförmåga högt, men det är också viktigt att du kan arbeta självständigt när så krävs. Som person bör du vara noggrann och ha en stark förståelse för betydelsen av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi betonar även vikten av din personlighet, och om du är rätt kandidat, kommer du att få utbildning på plats för att säkerställa din framgång. Det är av stor betydelse att du har goda kunskaper i svenska språket. Så om du känner att du passar in på ovanstående beskrivning, uppmuntrar vi dig att visa ditt intresse genom att skicka in en ansökan på vår webbplats www.nearyou.se. Vi går igenom ansökningar löpande och ser fram emot att höra från dig. Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
CE-chaufförer sökes för sommaruppdrag!

TopWork söker nu ansvarsfulla chaufförer till kund i Vara!   Vi söker nu chaufförer som vill bredda sin kompetens under sommaren hos vår kund belägen i Vara!. Vi söker dig som är punktlig och trivs med att arbeta i ett högt tempo med god servicekänsla! Du kommer att arbeta med distribution inom Västra Götaland och arbetet innehåller väldigt mycket kundkontakt. Arbetet kan vara förlagt under veckans alla dagar, vi ser därför att du som söker är flexibel när det kommer till arbetstider. Arbetet är ett sommarvikariat som kommer vara från vecka 25 till vecka 33 och för rätt person kan det även bli långsiktigt då vår kund siktar på att förstärka sitt team framöver! Vi ser att du är: Ansvarsfull Punktlig Intresserad av att utvecklas Formella krav: CE- behörighet Giltigt YKB Digitalt förarkort Behärska det svenska språket i tal och skrift Låter detta som din nästa möjlighet att utvecklas som chaufför? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden gått ut. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek i Skara

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek i Skara Vi söker dig som är engagerad och erfaren farmaceut och som vill bli Kronans Apotek i Skara främsta expert på receptbelagda läkemedel och receptfria mediciner. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av farmaceuter, apotekstekniker och säljare som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. Du ansvarar för att säkerställa att verksamheten följer de lagar, föreskrifter och förordningar som ställs på ett öppenvårdsapotek. I rollen ingår även följande arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. - Se till att regelbundna egeninspektioner av apoteket genomförs och att apoteket uppfyller kraven på egenkontroll. - Ansvarar för att avvikelser och brister som uppkommer på apoteket hanteras, bedöms och att lämpliga åtgärder vidtas. - Ha det övergripande ansvaret för att övervaka verksamhetens kvalitet och sprida kunskap om god läkemedelsanvändning och kvalité till övriga medarbetare. Apoteket är öppet 8.00-17.00 på vardagar Vi erbjuder en tillsvidareanställning. Önskad start 1/6 eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du har längre erfarenhet som farmaceut och vill sprida och inspirera med din kunskap till både kollegor och kunder för att bidra till en god läkemedelsanvändning och hälsa. För rollen som LMA behöver du ha minst 2 års erfarenhet på ett svenskt öppenvårdsapotek samt ett års dokumenterat kvalitetsarbete. Vi tror att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

11 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024