Köksbiträde

Vi söker nu ett köksbiträde på Chili Bee Indisk restaurang. Någon som gillar ett högt tempo och har grundläggande köks kunskaper. Som köksbiträde hjälper du till med enklare köksarbete. Vi söker dig som är stresstålig, har god samarbetsförmåga och kan ge hög service till våra matgäster. Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Naturbruksskolan Uddetorp söker administrativ koordinator

Med målsättningen - Vi utvecklar kompetens i världsklass för en hållbar framtid och det goda livet, driver Naturbruksförvaltningen utbildning inom ungdomsgymnasium, anpassat gymnasium, vuxenutbildning och yrkeshögskola. Naturbruksskolorna Svenljunga, Sötåsen, Uddetorp och Biologiska yrkeshögskolan fungerar som kompetenscentrum för de gröna näringarnas tillväxt och utveckling. Tillsammans med näringsliv och forskare driver förvaltningen energiprojekt och försöksverksamhet i framkant på skolorna. Naturbruksförvaltningen är en del av Västra Götalandsregionen. Om Naturbruksskolan Uddetorp I utkanten av Skara, inbäddat i grönska och omgivet av böljande fält, ligger Naturbruksskolan Uddetorp. Hos oss läser cirka 190 elever naturbruksprogrammet med inriktning lantbruk. På skolan bedrivs också yrkesvuxenutbildning och yrkeshögskoleutbildning inom främst lantbruk och trädgård. På skolan bedrivs ett konventionellt lantbruk med hjälp av den senaste tekniken för hållbar växtodling. Vi söker dig är en öppen, flexibel och socialt kompetent person och som förstår vikten av ett gott bemötande. Vi har alltid elevens bästa i fokus och vi söker dig som vill göra skillnad varje dag! Arbetsuppgifter Som administrativ koordinator kommer du att vara ett brett administrativt stöd till verksamheten på skolan. Du kommer jobba nära rektor, studie- och yrkesvägledare, lärare och elever. Arbetsuppgifterna innefattar elevadministration, schemaläggning, myndighetsutövning inom utbildningsområdet, arkivering och diarieföring. I din roll kommer du även vara redaktör för skolans sociala medier, ta emot studiebesök och delta i planering och genomförande av gemensamma aktiviteter som exempelvis öppet hus och studenthögtid. Flera av arbetsuppgifterna kommer att ske i samverkan med andra funktioner och du är en del av förvaltningens totala verksamhetsstöd med kollegor på våra tre andra skolenheter. Del av arbetstiden kommer du att bemanna skolans reception och växel samt ansvara för bokningar av lokaler. Kvalifikationer Du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerad administration gärna från utbildningsverksamhet. Vi ser gärna att du har utbildning inom administration på yrkeshögskolenivå eller motsvarande. Du är väl bekant med lagar och regler när det gäller offentlighet, diarieföring och arkivering. Du är van vid att jobba i Officepaketet och digitala administrativa stödsystem. Goda kunskaper i engelska samt körkort B är ett krav. Det är också meriterande om du har arbetat med studieadministration inom gymnasieutbildning och arkiv. Arbetet är självständigt och periodvis i högt tempo. Du har en utvecklad servicekänsla, god samarbetsförmåga, är stresstålig med en god förmåga att strukturera och prioritera mellan olika uppdrag som ingår i arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tillsvidareanställning, 100 %, semestertjänst med tillträde i oktober 2024 eller enligt överenskommelse. Inom Naturbruksförvaltningen strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. För att få en anställning inom skola krävs ett utdrag ur belastningsregistret, du ansöker om ett via polisens hemsida. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

11 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Vill du jobba som personlig assistent i Skara? Se hit!

Vill du känna att du gör skillnad i en människas vardag? Gillar du att jobba med människor? Då har vi jobbet för dig. För kunds räkning söker vi nu en personlig assistent för en visstidsanställning på ca 100 % i Skara. Arbetstiderna för denna tjänst är dagtid och varierar mellan vardagar och helger. Kunden har assistans dygnet runt med vaken natt. Schemat på dagtid är kl 08-20 och natten kl 19.45-08. Eftersom passen är långa dagtid är detta något du behöver klara av och vara bekväm med. Som assistent är du kundens förlängda arm, du kommer också att befinna dig i kundens hem så det är viktigt att kunden har en trivsam hemmiljö. Som assistent önskar vi att du är positiv och initiativtagande. Kunden bor ensam i en lägenhet. Omvårdnad utav kund hör till de dagliga arbetet och vi söker någon som har erfarenhet av vården sen tidigare . Gärna inom personlig assistans. Ditt arbete är självständigt så det är något du måste vara bekväm med. Kunden har en lift i hemmet så erfarenhet av detta är meriterande men inte avgörande. Exempel på vad för aktiviteter kunden tycker om är spela Ps5, X-box, kolla på film, teknikintresserad och lyssna på musik. Kunden är fullt kommunikativ och är högst delaktig i framtagandet samt planering utav aktiviteter och utflykter. Då all kommunikation sker direkt med kund bör du tala svenska obehindrat. Körkort och bil är ett måste då det inte finns kommunala förbindelser till kunden. Kunden har även en egen bil som man kan använda sig av när man ska ut på aktiviteter. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställing Omfattning: Heltid 100 % Arbetstid: Dag och kväll Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 30/4-24 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Larsson verksamhetschef Frösunda 010-130 33 14 Varmt välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
27årig tjej i Götene söker kvinnlig sommarvikarie!

Move & Walk Sverige AB. Nu söker vi dig som vill jobba extra som personlig assistent, främst i sommar men även fortsatt framöver som timvikarie. Kunden som söker en kvinnlig assistent behöver hjälp och stöttning i sin vardag, du kommer att vara kvinnans förlängda armar och ben och hjälpa henne att kommunicera med andra. Eftersom kvinnan bor i eget hem ingår det även i din roll som personlig assistent att stötta henne i vardagliga uppgifter så som tvätt, städning och matlagning. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll, jour natt och helg. Viss del av tiden är dubbelbemanning med två assistenter. Arbetsplatsen är där kunden befinner sig vilket är bland annat i hemmet, hos vänner, i stallet och på aktiviteter. Du som assistent har lätt för att samarbeta, är engagerad, ser lösningar och är flexibel. Då kundens vardag innehåller mycket träning av olika slag är det viktigt att du har ett intresse för kroppen och hur den fungerar för att du ska kunna stötta kunden på bästa sätt. Träningen som utförs är bland annat ridning, bassängträning och övningar enligt konduktiv pedagogik. Kvinnan har egen häst och tillbringar viss tid i stallet så det är viktigt att du inte har pälsallergi eller är rädd för hästar. Vi ser också att du som assistent har öga för detaljer, att du känner in situationer, att du är positiv och trygg. Du behöver vara flexibel för resor i arbetet då kunden ibland vill åka iväg över en helg eller tränar under en tid på annan ort. Vi söker endast kvinnliga assistenter.

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker lärare åk F-6 till Källeskolan

Vi är en skolkommun i framkant med kunskap för hela livet. Förvaltningen ansvarar för barnomsorg och utbildning från förskola till vuxenutbildning. I verksamheten ingår tydliga inslag av entreprenörskap men också musikskola, ungdomens hus och elevhälsa. I kommunen finns en lång tradition av utbildning och förutom ett av Sveriges äldsta läroverk från 1641 finns också Sveriges lantbruksuniversitet, Skara skolscen och Axevalla hästcentrum. Det börjar med en bra lärare! Vi på Källeskolan söker nu en ny medarbetare till vår grundskola F-6. Källeskolan är en centralt belägen skola i Skara med ca 300 elever. Skolan har ett välutbyggt elevhälsoteam som arbetar över hela skolområdet med att skapa en likvärdig skola, där alla elever ges förutsättningar att nå goda resultat.  På skolan finns tre arbetslag (F-3, 4-6 samt fritids), årskursteam för respektive årskurs och två fritidsavdelningar. Förutom klasslärare finns Sva-lärare och speciallärare samt elevhälsoteam på plats alla dagar. Vi har erfaren personal som tillsammans med eleverna skapar en bra miljö för lärande genom ett gemensamt förhållningssätt och gemensamma trivselregler. Våra elever har tillgång till en stor nybyggd skolgård och med skolans centrala läge tillgång till närliggande idrottsplats och grönområden, som främjar fysisk aktivitet och kreativ utomhusvistelse. Skolans värdeord trygghet, lärande och motivation genomsyrar hela verksamhetsdagen. Arbetet innebär Dina arbetsuppgifter innebär undervisning på Källeskolan för närvarande med placering i de yngre åldrarna, F-3. Du ansvarar för att planera, genomföra, utveckla, följa upp och utvärdera undervisning i enlighet med Lgr22 och övriga styrdokument. Arbetet sker såväl enskilt som i samverkan med kollegor, elever och vårdnadshavare för att skapa en trygg och utvecklande miljö för eleverna. Vi vill att undervisningen ska vara intressant och inspirerande för våra elever. Vi är till för dem! Vem är du? Vi värdesätter god förmåga att samordna och planera gemensamt med kollegor. Vi söker en lärare som vill jobba tillsammans och bidrar till vår teamkänsla. Du verkar för att skapa en positiv lärandesituation med fokus på att främja god hälsa där alla elever kan lyckas utifrån sina förutsättningar. I samråd med elevhälsoteamet arbetar du även för att relevanta åtgärder sätts in för elever i behov av ytterligare stöd. För oss är förmågan till goda relationer i kombination med goda ämneskunskaper vår framgångsfaktor.  Kvalifikationer - Vara legitimerad lärare, behörig att undervisa inom grundskolans F-3 eller F-6. Behörighet i musik och bild är meriterande. - Ha en kreativ förmåga, tänka nytt och våga ta initiativ. - Vara en trygg pedagogisk ledare. - Ha god förmåga att ta olika perspektiv. - Ha god förmåga att strukturera, planera, organisera och följa upp det pedagogiska arbetet utifrån de styrdokument som finns. - Ha god förmåga att skapa respektfulla relationer med barn, föräldrar och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningen är tillsvidare på heltid med ferietjänst. Tillträde 24-08-08 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer samt tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag! Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

11 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Handläggare Landsbygdsstöd

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet och vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med? Arbetsbeskrivning Vi på Landsbygdsavdelningen arbetar för en levande landsbygd med en god livsmedelsproduktion och en sund livsmedelshantering. Vi arbetar med miljömålen i fokus och försöker ta vara på och utveckla landsbygdens företag utifrån ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt perspektiv. Avdelningen består av cirka 200 medarbetare som finns i Borås, Skara, Uddevalla och Göteborg. På avdelningen finns tre enheter. Landsbygdsstöd är en av fyra funktioner på Enheten för landsbygdsutveckling. Funktionen för landsbygdsstöd hanterar ett stort antal stöd inom framför allt Strategisk plan och Havs- fiskeri- och vattenbruksprogrammet för vårt län. Det rör allt från startstöd till djurstallar, förädling och fiske. Vi jobbar hela tiden flexibelt för att tillsammans kunna möta inflödet av ärenden och lösa vårt uppdrag på bästa sätt. Funktionen för landsbygdsstöd består av ungefär 14 medarbetare, men du kommer huvudsakligen att jobba i den större handläggargruppen som består av ca 18 medarbetare som finns på tre orter, Skara, Borås och Uddevalla. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Effektiv utredning och handläggning av hela processen av ansökan om stöd och utbetalning inom de tre program som vi hanterar. - Informationsarbete för att säkerställa en god måluppfyllelse inom stöden. - Löpande kompetensutveckling för att säkerställa att rätt/uppdaterad kunskap finns för att kunna hantera ovanstående arbetsuppgifter. - Besiktningar av genomförda investeringar. - Utvecklingsarbete kopplat till arbetssätt och verksamhet i samverkan med andra. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid. Placeringsort: Skara, Uddevalla eller Borås Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden.  Kvalifikationer Krav - Agronomexamen eller utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. - Kunskap och förståelse för lantbrukets och landsbygdens villkor och utveckling. - Erfarenhet av, intresse för och förmåga att arbeta digitalt och förstå nyttan av ett digitalt arbetssätt. - Körkort för bil. Meriterande - Erfarenhet av handläggning. - Kunskap eller erfarenhet inom redovisning/företagsekonomi. - Erfarenhet från hantering av företagsstöd/investeringsstöd inom Landsbygdsprogrammet/Strategisk plan. - Erfarenhet från hantering av fiskestöd inom Havs- och fiskeriprogrammet/Havs- fiskeri- och vattenbruksprogrammet. - Erfarenhet av myndighetsutövning. - Erfarenhet av att arbeta med samt tolka regler och lagstiftning. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som handläggare inom landsbygdsstöd behöver du tycka om att möta människor, skapa goda relationer och bygga förtroende hos dem du möter. Du är självgående och löser efter eget huvud och i samverkan med andra de problem du möter i ditt arbete. Du behöver trivas med att arbeta både i grupp och självständigt. Du har en förmåga att se den större bilden och hålla fokus på de mål vi är satta att nå och anpassa arbetet därefter. Du hittar vägar att ta dig framåt i arbetet, även om du rör dig på okänd mark. Du ser också vad som behöver göras och tar initiativ för att hantera behov eller problem som uppstår. Du gör det med omsorg om den tid och de resurser som står till vårt förfogande genom en effektiv hantering. Du har förståelse för det ansvar som det innebär att arbeta som statstjänsteperson. Ditt omdöme är gott och du har en god förmåga att göra lämpliga avvägningar och fatta egna beslut kring hantering, men vet samtidigt när det är läge att eskalera en fråga uppåt i organisationen. Verksamhetens förändrade behov kräver att du har ett flexibelt förhållningssätt. Det innebär att du behöver vara beredd att hantera flera olika stöd och lära dig nytt allteftersom uppdrag eller inflöde förändras. Att utveckla arbetssätt, såväl digitalt som praktiskt, är en del av arbetet och det är viktigt att du är bekväm med det. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Övrigt Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Antal annonserade arbetstillfällen: 1-2. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.   Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

10 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Erfarna truckförare till Skaraborg

Tranpenad söker nu efter fler erfarna truckförare med stort engagemang och noggrannhettill våra uppdrag i Skaraborg med omnejd! Om tjänsten Som truckförare består dinahuvudsakliga arbetsuppgifter av truckkörning, orderplock samt övriga vanligtförkommande arbetsuppgifter inom lager och industri. Arbetsuppgifter Truckkörning Materialhantering Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Vi tror att du har en positiv attityd, hög arbetsmoral och är van vid att arbeta mot högt uppsatta mål.Vidare utför du ditt arbete strukturerat,med noggrannhet och engagemang.Du ska kunna arbeta i ett högt tempo med bibehållen kvalitét samt ha god fysik, och du är givetvis mycket punktlig. Krav Truckkort A1-4, B1-4 Erfarenhet av truckkörning Körkort B Obehindrad svenska i tal och skrift Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadareärdu en viktigdel av vår bemanningsstyrka ochfår en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Dags-, kvälls-och nattskiftLön: Enligt kollektivavtalOmfattning: Heltid Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ärett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Boendestödjare

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Omsorgsförvaltningen har ett viktigt uppdrag, att erbjuda omsorg, stöd och service till kommunens invånare, och arbetar för att ligga i framkant bl.a. när det gäller teknik och utveckling. Skara kommun, Omsorgsförvaltningen Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar vara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Omsorgsförvaltningen har ett viktigt uppdrag, att erbjuda omsorg, stöd och service till kommunens invånare, och arbetar för att ligga i framkant bl.a. när det gäller teknik och utveckling. Boendestöd ligger organisatoriskt under Avdelningen för Stöd och Behandling. Enheten består av enhetschef, samordnare, tio behandlare som arbetar kväll och helg där även HSL uppdrag ingår. Arbetet innebär   Vi arbetar på bistånd från socialtjänsten och har ett nära arbete med socialsekreterarna. Boendestöd handlar främst om motivation och stöd. Som boendestödjare går vi hem till våra kunder och på ett pedagogiskt och motiverande sätt coachar dem i att planera och strukturera sin vardag. Vi stöttar våra brukare i vardagliga göromål, att planera inköp, olika typer av ärenden, i kontakt med myndigheter och vårdgivare, samt vid behov följa med på bokade möten. Arbetet utgår från individens behov och inom ramen för det individuella uppdraget. Arbetet är mycket omväxlande och stimulerande som kräver förmåga att kunna bedöma kundens behov för tillfället och anpassa stödet utefter aktuellt status. Som boendestödjare arbetar du självständigt i det dagliga arbetet med brukare, med stöd av närmsta samordnare och chef och övriga i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av brukarnära arbete i form av individuellt anpassat stöd såsom socialt stöd, struktur och ADL. Det huvudsakliga arbetet sker i brukarens hem, men du kommer även att vara ansvarig i att stötta brukare till besök och i ärenden utanför hemmet. Vidare ansvarar du för att upprätta och följa upp dokumentation och journalföring runt brukarna. Vem är du?   Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med den enskilde i fokus. Du är engagerad, trygg, flexibel och kreativ. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Genom samarbete, och stort servicefokus vill du vara med och utveckla Skara kommun till att bli en bättre stad att bo, leva och verka i.   Kvalifikationer   - Du har relevant utbildning inom området, exempelvis socialpedagog eller undersköterska. - Du har arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg inom LSS. - Du har kunskaper kring olika funktionsnedsättningar och neuropsykiatriska funktionsvariationer. - Då arbetet kräver dokumentation i social journal samt administrativa arbetsuppgifter mm ska du ha god datorvana samt behärska svenska språket väl i tal och skrift. - Körkort (B) är ett krav. - Meriterande är om du har utbildning i ESL och/ eller MI, lågaffektivt bemötande, suicidprevention. Övrig information och förmåner  Ansök redan idag - vi arbetar med löpande urval.  Provanställning kan förekomma. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

9 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Serviceelektriker - Skara

Är du elektriker med ett par års erfarenhet och vill ha en arbetsplats med schyssta anställningsvillkor, härliga kollegor och en arbetsmiljö där du kan vara dig själv? Just nu söker vi en självgående serviceelektriker till vår kund i Skara! Arbetsuppgifter Som serviceelektriker hos vår kund är arbetsuppgifterna omväxlande och varierande, tillsammans med dina kollegor tar ni ett stort ansvar. Du tar dig runt med servicebil i Skara med omnejd för att utföra bland annat installationer på serviceuppdrag där du utför kvalitetskontroller, felsökning, reparationer och nyinstallation. Du kommer självständigt att planera arbeten, beställa hem material samt färdigställa ordrar för fakturering efter utfört arbete. Detta innebär även en administrativ insats vilket du bör ha fallenhet för, och intresse av. Vi har kollektivavtal med SEF och ger våra anställda schyssta arbetsvillkor och möjligheter till att utvecklas! Vi ser gärna att du på sikt skulle kunna ta en roll av arbetsledning om intresset finns. Arbetet är på heltid, dagtid. Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse. Vem söker vi? Vi söker dig som är elektriker och har minst 2-3 års erfarenhet inom yrket och som är sugen på att ta nästa steg, till ett företag som lägger stor kraft på att vidareutveckla dig! Utöver din tidigare yrkesbakgrund ser vi att du är noggrann och social. I ditt arbete kommer du ha kundkontakter och din förmåga att skapa goda relationer är av stor vikt. Du har lätt för att planera och prioritera ditt arbete. Du trivs både med att jobba på egen hand och tillsammans med andra. För att arbetet ska fungera väl ser vi också att du är flexibel, självgående och målmedveten. -B Körkort - Lift- och fallskyddsutbildning är meriterande Anser du att du är som klippt och skuren för jobbet? Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Ange referens Serviceelektriker i ditt mail. Om oss Boost är ett rekrytering- och bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 14 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi. Vi ser fram emot din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Vill du jobba i butik sommar? - Lidköping/Skara/Falköping/Mariestad

Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba i butik? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss i sommar! - Srb Butikservice Vi söker Merchandiser inom dagligvaruhandeln. Som merchandiser kommer du att jobba med ett brett produktutbud från flera välkända varumärken. I butik säkerställer vi att kundens produkter är väl påfyllda, exponeras på rätt sätt och ger ett säljande och attraktivt intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, ansvara för påfyllnad och skötsel, kontrollera skyltning, skylta om vid behov, lägga beställningar samt ser över lagerstatus. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Du kan även komma besöka flera olika butiker under en arbetsdag varför du måste trivas med att byta miljö och gilla att träffa nya människor. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på Srb Butiksservice som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Är intresserad av att jobba med konfektyr i lösvikt och förpackat inom dagligvaruhandeln Kan arbeta veckorna 27, 28, 29, 30 ca 27 timmar i veckan, måndagar, tisdagar, onsdagar & fredagar Bor i eller i närheten av någon av orterna: Lidköping, Skara, Falköping eller Mariestad Har körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att besöka butiker på 4 orter: Lidköping, Skara, Falköping och Mariestad. Fördelaktigt att du tycker om att köra bil. Vidare ser vi gärna att du: Är lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning, kan arbeta effektivt och hålla ett bra tempo Trivs med att ha ett fysiskt aktivt arbete Är morgonpigg, då vi startar alla arbetsdagar på morgonen Har tidigare erfarenhet av att jobba i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Långsiktigt samarbete med ev. fasta timmar framöver Möjlighet att ingå i vikariepoolen och jobba extra vid behov ex. arbetstoppar, kampanjer, sjukdom eller semester Om Srb Butikservice Sedan 1995 har vi på Srb Butiksservice hjälpt våra kunder med allt som rör merchandising. Vi säkerställa att deras varor ute i butik är påfyllda och exponeras på rätt sätt, samt ser till att det är fräscht och säljande för deras konsumenter. Med runt 300 anställda Merchandiser har vi en oslagbar närvaro i hela landet - från Ystad till Kiruna - och vi utför över 3000 butiksbesök varje vecka. Vi jobbar för kunder som exempelvis Axfood och Cloetta. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi granskar ansökningar allt eftersom och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Ansök senast 2 juni Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

9 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024