Personlig assistent - dagtid, Skellefteå

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   En av mina assistenter slutar, då hon är en Ishockey fru och hennes hockeystjärna lämnar Skellefteå och då följer förstås hockeyfrun med. Vi söker därför en engagerad och positiv personlig assistent till en go och glad kvinna i Skellefteå. Som assistent kommer du att arbeta dagtid, måndag till fredag, och vara en viktig del av vår brukares vardag. Här är detaljerna:   Arbetsuppgifter: Bistå brukaren i hemmet med personlig omvårdnad och aktiviteter. Delta i rehabiliteringsövningar och andra aktiviteter. Vara flexibel och ta eget ansvar för att möta brukarens behov. Krav: Positiv livssyn och nytänkande. Erfarenhet som personlig assistent är inte nödvändig – vi välkomnar även nybörjare. Respektfullt bemötande gentemot brukaren. Övrig information: Brukaren bor i villa i Södra Bergsbyn, Skellefteå. Busshållplats finns nära bostaden. Intresse för trädgård, matlagning och korsord är en fördel. Anställningsvillkor: Deltid, dagtid, vardagar. Tillträde: 2024-06-01 eller enligt överenskommelse. Ansökan: Sista ansökningsdag: 1 juni 2024. Skicka in ditt personliga brev och meritförteckning via e-post Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig till vårt team! 😊

8 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
We are looking for manufacturing associates for this summer in Skellefteå

Manufacturing Associates | Skellefteå Consultant at Lernia: As a consultant with us, you'll have a consultant manager available to you, responsible for your assignment, ensuring your well-being, and supporting your professional development. Additionally, you'll have an on-site supervisor from the client who will assist you in your daily work. An employment as a consultant is based on the same laws and regulations as the rest of the job market. We have collective agreements, encompassing insurance, occupational pensions, and labor relations. The difference lies in being employed by Lernia while working as a mobile consultant at one of our clients. As a consultant, you naturally receive health and wellness benefits. Our current consultants describe the job as follows: • Good colleagues and cohesion • Varied tasks • Always active, there's always something to do • Sense of community • Effective team leadership • Good opportunities for development and the chance to build a career even if you are young and lack a specific education. • Creative work • Lovely colleagues Accommodation: If you do not currently reside in Skellefteå but are considering moving here and are unsure of the steps to take, visit the New Resident Service - Contact Us - Skellefteå Municipality (skelleftea.se) for more information on the assistance available to you. Your future mission As Manufacturing Associates at our client, you will be responsible for executing various tasks within the manufacturing process. Your duties will vary depending on what part of the production you work, but may include operating machinery and equipment, assembling components, inspecting finished products for quality assurance, and maintaining a clean and organized work environment. Your attention to detail, safety, and ability to work efficiently in a fast-paced environment will contribute to the overall success of our client's manufacturing operations. Join our team and be part of a dynamic and innovative company! This is a summer internship that could turn into regular employment Are you up to the task? • We are seeking passionate, detail-oriented and individuals with a knack for problem-solving to join our client's team as Manufacturing Associates. • As a vital member of the production line, you will work in in close collaboration with other operators, shift leaders, maintenance, quality and environment personnel • Strong communication skills and a collaborative mindset are essential for seamless teamwork. Previous experience in a manufacturing environment is preferred, but not required. If you thrive in a dynamic, fast-paced setting and have a passion for delivering high-quality products, then this role is your perfect match. We work with continuous selection and may fill the position as soon as we find the right person. Therefore, please submit your application as soon as possible! Starting date Immediately or according to agreement. We would have preferred the CV to be in English! For questions and inquiries regarding the position, please contact us at: [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
svetsare

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren svetsare som letar nytt arbete, då kan detta vara rollen för dig! Till en av våra kunder i Skellefteå söker vi nu flera svetsare. Som konsult hos Randstad har du samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Som svetsare hos denna kund kommer du: att arbeta i en grupp med härliga kollegor men jobba självständigt och fokuserat ha omväxlande arbetsuppgifter arbeta med olika typer av produkter Kvalifikationer Vi letar efter dig som är utbildad svetsare i MIG/MAG och/eller har arbetat som svetsare. Vi söker efter dig som har ett bra öga för kvalité och erfarenhet av ritningsläsning.  Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gärna tar egna initiativ samt att du har lätt för att samarbeta med andra människor. Du ger alltid det lilla extra, oavsett vilken typ av arbetsuppgift du ägnar dig åt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Arbetsledare Mark

Marknaden i Skellefteå exploderar och vi inom Mark Skellefteå arbetar med ett antal större och medelstora projekt som vi nu behöver förstärkning till. Är du engagerad och driven kanske just du är vår nya kollega! Tjänsten som Arbetsledare Som arbetsledare har du ett självständigt och omväxlande jobb med stort eget ansvar. I samarbete med platschefen planerar och leder du projekten framåt, följer upp tidplaner, fördelar resurser och ser till att de genomförs på ett bra sätt. Du arbetar aktivt med projektets tekniska lösningar, leder och fördelar löpande arbetsuppgifter men har samtidigt ett ansvar för projektets ekonomi. Du deltar vid framtagande av tidplaner, stämmer av egna aktiviteter och utför arbetsberedningar tillsammans med kollegorna i teamet. Organisatoriskt kommer du att tillhöra en projektchefsgrupp bestående av yrkesmedarbetare, arbetsledare och platschefer som rapporterar till Projektchef Daniel Marklund. Utöver det finns även stöd att tillgå från exempelvis projektingenjör, arbetsmiljöingenjör, administratör, HR och inköp.   Din profil som Arbetsledare För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en byggteknisk utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är också om du har erfarenhet av mark/anläggningsprojekt men vi välkomnar både dig som har längre erfarenhet som arbetsledare och dig som är mindre erfaren men med relevant utbildning och en vilja att utvecklas. För att trivas som arbetsledare hos oss på NCC bör du vara en affärsmässig lagspelare som drivs av att skapa goda relationer såväl som goda resultat. Som person gillar du utmaningar, är öppen inför att tänka nytt och med en ambition att utvecklas. Dina personliga egenskaper är betydelsefulla och några av de viktigaste egenskaperna är att genom kommunikation, engagemang och vilja leda projektet framåt.  Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Placering i Skellefteå. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan  Kontakta gärna Projektchef Daniel Marklund, 070-660 40 76 eller HR Business Partner Sara Sundén, 070-329 98 47.  Sista ansökningsdag är 2024-06-16 men urval och intervjuer sker löpande så vänta inte, utan ansök redan idag!   Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

8 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Nu söker vi industriarbetare i Skellefteå

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter varierar beroende på uppdrag, men vanligt förekommande tjänster kan vara montör, mark- och anläggningsarbetare och servicetekniker, arbeten där det krävs att du gillar fysiskt arbete och ser dig själv som en allmänt händig individ. Uppdragslängd och arbetstider kan variera beroende på uppdrag. Ofta arbetar du mot en deadline vilket ställer krav på effektivitet och struktur. Gemensamt för de flesta uppdrag är att du ständigt kommer jobba i en lärande och utvecklande miljö där du får chans att utvecklas både på ett personligt plan men även yrkesmässigt. Din profil Är du en praktiskt lagd person som trivs med ett arbete där du får vara aktiv? Oavsett om du är ny inom arbetslivet och nyfiken på vad industrin har att erbjuda eller har tidigare erfarenhet söker vi dig som vill ta nästa steg i yrkeslivet. På Clockwork tror vi att det du kan inte sitter i dina tidigare yrkestitlar, utan i vad du vill och vad du har för ambitioner, därför letar vi efter personer som har förmågan att göra det lilla extra och få andra att känna förtroende. Som industriarbetare är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp. Vi ser gärna att du är en driven och positiv person med ett intresse för det tekniska och praktiska. Ansökan Ansökan redan idag då urval sker löpande under ansökningstiden och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Amanda Strömgren på 073 351 27 44.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Butiksmedarbetare till Skellefteå

Som butiksmedarbetare hos Dollarstore spelar du en nyckelroll för att säkerställa en kundupplevelse i världsklass! Kundservice: Du kommer att vara det första och sista ansiktet våra kunder möter och ditt mål är att ge dem en positiv upplevelse. Har du kassavana sedan innan är det meriterande! Varupresentation: Du, i samråd med din butikschef blir tilldelad avdelningsansvar och du kommer att ansvara för att din avdelning presterar på bästa möjliga sätt - varje dag. Det innefattar bland annat att beställa upp produkter så din avdelning alltid är välfylld och inbjudande. Teamarbete: Du kommer att samarbeta med dina kollegor för att uppnå gemensamma mål och säkerställa en effektiv drift av butiken - Vi gör det tillsammans! Flexibilitet: Du kommer att behöva vara flexibel och beredd att ta på dig olika uppgifter och ansvarsområden enligt behov. För att trivas i och lyckas i rollen som butiksmedarbetare hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser; Kundorientering: Du är passionerad när det gäller att tillgodose kundernas behov och strävar alltid efter att hjälpa dem på bästa sätt - Vi glömmer aldrig ett "hej"! Teamarbete : Du trivs att arbeta i team och är duktig på att kommunicera som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Flexibilitet och anpassningsförmåga: Du är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och är anpassningsbar till arbetsmiljöer och förändrade arbetsuppgifter. Varför Dollarstore? Tycker du att det är töntigt med lågpris? Om du tycker att påståendet är fel, då är du helt rätt person för oss! Vi vill göra det roligt för människor att handla lågpris och som en del av Dollarstores team får du möjlighet att fortsätta göra det! I en spännande och dynamisk arbetsmiljö får du dagligen fortsätta bidra till vår framgång! Övrig information Tillträde: Så snart som möjligt Anställningsgrad: deltid 20h/vecka Plats: Dollarstore Gymnasievägen 18, Skellefteå Lön: Timlön enligt kollektivavtal Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik butiksmedarbetare hos Dollarstore, skicka in din ansökan idag genom att klicka på "Ansök nu" nedan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta skapa fantastiska shoppingupplevelser för våra kunder! Som en del i Dollarstores rekryteringsprocess genomför företaget bakgrundsanalyser tillsammans med Svensk Bakgrundsanalys vilket är ett auktoriserat företag inom bakgrundskontroller. Välkommen med din ansökan. Notera: Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore! DollarStores DNA - Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser - Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar. - Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt. - Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Familjebehandlare, Familjeteamet

Vi söker en familjebehandlare som vill ingå i ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som fungerar bättre. Varje dag för hela Skellefteå. Familjeteamet (tidigare Familjegården) är en öppenvårdsverksamhet inom individ- och familjeomsorgen. Vår målgrupp är familjer inom kommunen med barn i åldrarna 0-12 år. Vårt arbete har alltid sin utgångspunkt i barnets bästa. Vår grundsyn är att familjen är ett system där alla påverkar varandra. Därför involverar behandlingsarbetet oftast hela familjen och andra personer som finns i barnets närhet. Delaktighet och samarbete ger förutsättningar för att en varaktig förändring ska ske. Vårt mål är att tillsammans med familjen skapa förutsättningar och förändringar som gynnar barnets utveckling. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som familjebehandlare innebär att etablera kontakt med familjer efter utredning och på uppdrag från socialsekreterare. Du erbjuder familjebehandling till barnfamiljer med psykosocial problematik, relationsproblem, sociala problem eller andra typer av bekymmer. I uppdraget ingår miljöterapeutiskt arbete i familjens hem eller i familjeteamets lokaler. Omsorgsbedömningar kan förekomma. Dokumentation görs i form av genomförandeplan och uppföljning enligt BBIC. Du och kollegorna på Familjeteamet arbetar för vidareutveckling av arbetet med behandling i öppenvård samt är öppen för att ändra arbetssätt utifrån uppdragens karaktär. Du arbetar i huvudsak dagtid kl. 8-17 men behöver i viss mån kunna arbeta sena kvällar eller börja tidigt på morgonen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk utbildning t.ex. socionom, socialpedagog, arbetsterapeut, specialpedagog eller annan utbildning som är lämplig för verksamheten. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsområdet exempelvis arbetat med barn och föräldrar med kognitiva svårigheter eller neuropsykiatrisk problematik, hur barn och föräldrar påverkas av våld, kulturers inverkan på föräldraskapet och om asylprocessen och dess påverkan på barn och föräldrar. Kännedom om hur svåra situationer i familjers liv påverkar både barn och föräldrar är också meriterande och vi ser gärna att du har grundläggande kunskap om samtalsmetodik. Det är viktigt att du kan hantera olika situationer med människor genom att vara trygg och ha en god samarbetsförmåga och att du har förmåga att se hur delarna påverkar helheten utan att fastna i detaljer. Du behöver även kunna arbeta strukturerat och planera arbetet för att familjerna ska få det stöd de behöver. För arbetet krävs god kommunikativ förmåga muntligt och skriftligt på svenska och goda kunskaper i engelska. Du behöver även ha B-körkort. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

8 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Processingenjör med ansvar för E-material till Boliden Rönnskär

Produktionsavdelningen Nischer söker en processingenjör med ansvar för E-material. Som processingenjör arbetar du främst, men inte uteslutande, med att planera, följa upp och förbättra anläggningens utnyttjande och kvalité genom ett nära samarbete med operatörer och enhetschefer på respektive ansvarsområde. Om företaget Boliden Rönnskär i Skelleftehamn är ett av världens effektivaste smältverk som utvinner metaller ur råvaror från gruvor och olika typer av återvinningsmaterial. Framförallt produceras koppar, guld, silver, bly och zinkklinker. Rönnskär har idag cirka 890 medarbetare. Nischer är en del av Rönnskär produktionslinje och innefattar 3 st smältenheter: Blykaldo, Blyraffineringen samt E-kaldo. E-material smälts främst på E-kaldoverket men även kampanjvis på Blykaldo. Dina arbetsuppgifter Som processingenjör på produktionsavdelningen Nischer så är ditt huvuduppdrag att ansvara för anläggningsutnyttjande och kvalité för processavsnittet. Du bistår vid miljöutredningar och bidrar till att kontinuerligt utbilda samt utveckla operatörers processkunskaper kring smältning och gasrening. I rollen ingår att utgöra operativt stöd till operatörer och strategiskt stöd till avdelningen samt till projekt på Rönnskär. Du har ett flödesansvar med flera kund/leverantörs kontakter. Därför lägger vi stor vikt på din förmåga att kommunicera med flera olika yrkeskategorier. Arbetsuppgifterna kan vara av stor komplexitet och spänner över ett brett område inom vår verksamhet och därför ingår i uppgifterna att vara processavsnittets kontakt mot Rönnskärs processutvecklingsavdelning. Vi erbjuder dig en processnära tjänst med stor möjlighet till egna initiativ och kreativt arbete! Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är självgående, systematisk och problemlösare. Du har lätt för att arbeta i olika team, ofta med dig själv som ledare. Vidare är du analytisk och ansvarsfull. För att lyckas i arbetet har du förmåga att se helheten och kombinera långsiktigt tänkande med det löpande arbetet. Det är även en fördel om du har ett teknikintresse och en vilja att hela tiden lära dig nya saker. B-körkort och kunskaper i svenska är ett krav. Meriterande är: • Erfarenhet av projekt- och utvecklingsarbete inom processindustri eller annan tung industri • Kännedom om New Boliden Way, LEAN och Maximo Information och kontakt I den här rekryteringen samarbetar Boliden Rönnskär med Wikan Personal. Du blir anställd direkt av Boliden. Information om tjänsten lämnas av rekryteringskonsult Irma Öhlund via mail [email protected] alt. tel 0910-77 09 93. Du har även möjlighet att höra av dig direkt till rekryterande chef Johan Nutti via mail [email protected]. Arbetstid: Dagtid 38,75 tim/veckan Tillträde efter överenskommelse Urval sker löpande så vänta in med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 29 maj. Välkommen till oss! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vi söker Magnifiqa Undersköterskor!

Är du Undersköterska och vill ha en trygg anställning med bra villkor? Perfekt! Då har du kommit helt rätt. Just nu söker vi Magnifiqa Undersköterskor till spännande uppdrag inom den Kommunala hälso- och sjukvårdsverksamheten i Skellefteå, under Sommaren 2024! Uppdraget pågår mellan v. 25-32med möjlighet till viss anpassning enligt överenskommelse. Du som läser detta hoppas vi ar utbildad Undersköterska och har några års erfarenhet från yrket. Som person tror vi att du är glad, trivs med att träffa nya människor och vill axla rollen som ambassadör ute pa uppdrag hos våra kunder. Magnifiq – det Familjära vårdbemanningsbolaget Magnifiq är ingen vårdjätte. Istället bygger vår framgång på nöjda medarbetare med trygga anställningar och tjänster av högsta kvalitet. Idag har vi avtal med Sveriges samtliga regioner samt ett stort antal kommuner och privata vårdgivare. Vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta. Låter detta som något för dig? Det både hoppas och tror vi. Vänta i så fall inte - uppdraget tillsätts löpande. Varmt välkommen!

8 maj 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Kulturförmedlare

Hos oss handlar varje arbetsdag om att vi tillsammans vill göra skillnad för de som lever och bor i Skellefteå - här jobbar vi mest av allt för andra och varandra. Vår yttersta ambition är att alla ska ha möjlighet till en meningsfull fritid. Vi söker nu en kulturförmedlare för ett vikariat till enheten Stöd och utveckling. Varmt välkommen att arbeta med oss inom avdelningen Anläggningar och verksamhetsstöd! Vi säkerställer tillsammans med föreningar och kulturutövare att det erbjuds ett rikt utbud av kulturverksamhet där kreativitet, mångfald och konstnärlig kvalitet präglar samhällets utveckling. Du kommer att arbeta nära både kollegor och chef. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som kulturförmedlare hos oss är dina arbetsuppgifter varierande. Du kommer att bidra till att arrangera scenkonst i hela kommunen genom att boka programverksamhet i egen regi och arrangera dessa i samarbete med lokala kulturföreningar och kulturutövare. Arbetet innefattar allt från strategi till produktion i stort och smått. Projektledning kan förekomma som en del i arbetsuppgifterna. Tillsammans med kollegor ansvarar du även för att utveckla arbetet med lokala föreningar och studieförbund samt hantera föreningsbidrag, årsbidrag och övriga bidragsansökningar till kulturnämnden. Du har en aktiv kontakt med föreningar där du sköter handläggning, redovisning och utbetalningar. Din roll innebär att du analyserar förutsättningarna för möten mellan besökare och vårt programutbud. Med utgångspunkt ur analysen gör du relevanta prioriteringar utifrån avdelningens och enhetens uppdrag, kulturpolitiska mål och given budget. Du har även som uppgift att etablera kontaktytor för kulturproducenter och kulturkonsumenter för att underlätta och samordna möten dem emellan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med eftergymnasial utbildning i kulturvetenskap, humaniora eller i andra kulturorienterade ämnen. Du bör ha erfarenhet av arbete i kultursektorn och vana av att producera program och/eller arrangemang. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med föreningar, föreningsbidrag och utbetalningar. Det är en fördel om du har erfarenhet av projektledning. I arbete tillsammans med andra bidrar du med dina kunskaper, lyssnar in och anpassar ditt sätt efter vad situationen kräver. Du har ett öppet, inkluderande och accepterande förhållningssätt gentemot andra i de grupper där du samverkar. Det är viktigt att du är serviceinriktad och alltid har ett gott bemötande till de du träffar i ditt arbete. Du driver ditt arbete framåt och tycker om att arbeta självständigt samtidigt som du har förmåga att se till helheten. Dina svenska- och engelskkunskaper är goda, likaså dina IT-kunskaper. B-körkort är ett krav. För denna anställning tillämpar vi lämplighetsprövning och kommer att begära utdrag ur polisens belastningsregister innan tillsättning. Eftersom handläggningstiden kan vara lång ber vi dig att redan nu begära ett registerutdrag för arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg via polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ I den här rekryteringen vill vi bara att du bifogar ett CV. Det personliga brevet ersätts av frågor som du svarar på i ansökan. ÖVRIGT Kultur- och fritidskontoret arbetar för att anläggningar, friluftsliv, fritidsgårdar, föreningsstöd, campingar och kultur- och biblioteksverksamhet ska fungera så bra som möjligt för alla som bor och verkar i hela Skellefteå. Verksamheten drivs hållbart och jämställt med fokus på hälsa, livsmiljö och samverkan. Vi har riktigt höga ambitioner och ska vara ledande inom vårt område. Bland annat utifrån syftet att bidra till att unga människor stannar kvar i eller flyttar till kommunen. Läs mer om Skellefteå här: http://skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024