Lärare mot fritidshem

Nu söker vi ytterligare en lärare mot fritidshem till vårt härliga gäng på Brunnsängskolan! Brunnsängskolan är en F–9-skola med ca 600 elever. Vår verksamhetsidé är ”Skolan där du blir sedd” och den genomsyrar hela verksamheten. Skolan ligger i Brunnsängsområdet och är en mångkulturell skola med elever från ca 40 olika länder. På skolan arbetar vi aktivt med allas rätt att bli respekterad för den man är, ett arbete som ger ett gott resultat med ökad medvetenhet hos alla att visa respekt för varandra. Skolan präglas av ett bra samarbete mellan lärare och elever.    Dina arbetsuppgifter Om du blir en del av oss kommer du att: Samverka med kollegor för att öka lärande, trygghet och trivsel hela skoldagen. Planera, genomföra och utvärdera fritidspedagogiska aktiviteter utifrån fritidshemmets styrdokument och skolans utvecklingsområden. Samarbeta i arbetslag med både lärare och fritidspersonal.  Planera och leda riktade aktiviteter under den svåraste lektionen, rasten.  Under skoltid kan lärande aktiviteter där eventuell behörighet i praktiskt estetiskt ämne blir tongivande.   Vem är du? Som lärare mot fritidshem på Brunnsängskolan är du intresserad och engagerad i det fritidspedagogiska uppdraget. Det är viktigt att du som söker tjänsten har genomförandekraft  och brinner för att göra hela skoldagen meningfull för eleverna. Du ska vara legitimerad lärare mot fritidshem och trygg i din ledarroll. Du ska sätta eleverna i fokus och vilja att arbeta mot gemensamma mål i arbetslaget. Skolans värdegrund vilar på en ansvarskultur där det är viktigt att alla är med och definierar behoven och tillsammans prioriterar efter de resurser som finns. Du ska ha förmågan att vara med att skapa en lustfylld och meningsfull skoldag för eleverna.  Vi letar efter någon som vill vara med och göra Brunnängskolans fritidshem till Södertäljes bästa! Personliga egenskaper: - Du är en tydlig och trygg ledare.  - Du ser uppdraget på fritidshemmet som ett gemensamt uppdrag där du tillsammans med kollegor organiserar undervisningen på grupp- och individnivå. - Du har förmåga att inspirera och engagera både elever och kollegor samt bidra till en lustfylld och meningsfull skoldag. - Du, liksom vi, sätter eleverna i fokus för ökat lärande, trygghet och trivsel. - Du har förmåga att skapa goda relationer både med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Du är flexibel, tar initiativ och är trygg i mötet med nya utmaningar. - Du agerar professionellt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. - Du har god förmåga att samarbeta med kollegor och bidra till att utveckla fritidsverksamhet utifrån styrdokumenten. Krav: - Du har examen som lärare i fritidshem - Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. - Är väl förtrogen med skola som organisation och är väl bekant med uppdrag och styrdokument. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Meriterande: - Du har behörighet att undervisa i slöjd. - Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner På Brunnsängskolan har vi en stor skolgård och närheten till Brunnsängs IP ger goda möjligheter för rörelse och fysisk aktivitet. Vi har en modern skolbyggnad med ljusa öppna  lokaler. På skolan arbetar vi i arbetslag (F-1 samt 2-3) där ni träffas en gång i veckan för gemensam planering. Fritids har träffas ytterligare en gång i veckan för att tillsammans planera verksamheten. Tid för egen planering variera beroende på uppdraget. Tjänsten är en heltidstjänst där både öppning på morgonen samt stängning på eftermiddagen kan förekomma.    Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Konstruktör till välkänd kund inom fordonsindustrin

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till framtidens transportlösningar? Vi söker nu en konstruktör till vårt team i Södertälje. Här får du möjlighet att arbeta med kablagekonstruktion i en av världens mest avancerade produktionsanläggningar och bli en del av ett företag som ständigt driver teknologin framåt. Om företaget Företaget är en global ledare inom tunga fordon och industriella motorer med en imponerande historia av innovation och kvalitet. Med sin huvudanläggning i Södertälje driver företaget fram teknologin för framtiden och utvecklar hållbara lösningar för transportindustrin. Verksamheten sträcker sig över hela världen, och är kända för att erbjuda högpresterande fordon och motorer som inte bara uppfyller, utan överträffar, de högsta industriella standarderna. Företaget investerar konsekvent i forskning och utveckling för att ligga i framkant av branschinnovation och för att förse sina kunder med de senaste teknologiska framstegen. Den centrala produktionsanläggningen i Södertälje är en av de mest avancerade i världen och fungerar som navet för den globala verksamheten. Genom att fokusera på innovation, kvalitet och hållbarhet fortsätter företaget att forma framtiden för transport och industri. Dina arbetsuppgifter Vi söker efter en konstruktör som vill ansluta sig till vårt team och arbeta med kablagekonstruktion. Denna spännande möjlighet erbjuder dig chansen att vara med och designa kablagekonstruktionshandlingar för våra fordonsprojekt, från koncept till färdig produkt. Du kommer att delta i förbättringsarbete och metodutveckling tillsammans med dina kollegor. I din roll kommer du ha ett tätt samarbete med andra konstruktörer inom området, men även med andra interna avdelningar samt produktionspersonal. Det förekommer även viss kontakt med externa leverantörer. Du kommer att tillhöra ett team om ca 15 personer. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du tillsammans med dina kollegor och andra avdelningar utvecklar högpresterande och hållbara lösningar för transportindustrin. Din profil Vi tror att du som söker har en relevant utbildning gärna inom maskinteknik eller elektromekanik, alternativt att du har fördjupat dina kunskaper inom konstruktion genom yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare kunskaper inom CAD samt erfarenhet av konstruktion eller tillverkning av kablage, mekanik, elektromekanik eller angränsande områden. Tjänsten kräver att du utrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Känner du igen dig i egenskaper som kommunikativ, nyfiken och analytisk? Bra! Då har du sannolikt goda förutsättningar att nå framgång i rollen. Vi vill jobba med dig som drivs av utmaningar och har en förmåga att koordinera och prioritera ditt arbete. Du är en strukturerad och engagerad person som sätter laget före jaget. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökningsförfarande Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill möjlighet till anställning hos kunden vid en överenskommen tidpunkt. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Lärare i Engelska till Täljegymnasiet.

Lärare i engelska, alternativt engelska i kombination med något av ämnena juridik, historia eller psykologi. Täljegymnasiet är Södertälje kommuns största kommunala gymnasium med ca 650 elever fördelade på våra olika program NA, TE, EK, SA, IB (International Baccalaureate), SPV och IA (Individuellt alternativ). Vi söker nu en lärare för ett vikariat under ett år i ämnet engelska, alternativt engelska i kombination med något av ämnena juridik, historia eller psykologi.   Dina arbetsuppgifter Som gymnasielärare i engelska, eller engelska i kombination med antingen juridik, historia eller psykologi, kommer du att ha en central roll i att stödja elevernas språkutveckling och främja deras förståelse för ämnet/ämnena. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar men är inte begränsade till följande: - Planera och genomföra undervisning: Utforma och genomföra välstrukturerade lektioner och undervisningsaktiviteter som syftar till att stimulera elevernas intresse och förståelse för det engelska språket samt det andra ämnet som du eventuellt kommer att undervisa i kombination med engelskan. - Bedöma elevernas framsteg: Utvärdera elevernas framsteg genom olika bedömningsmetoder såsom prov, uppgifter och muntliga presentationer för att identifiera deras styrkor och utvecklingsområden. - Individualisera undervisningen: Anpassa undervisningen efter elevernas individuella behov, språkliga nivåer och bakgrund för att skapa en inkluderande och differentierad lärmiljö som främjar språkinlärning och kommunikation. - Samverka med kollegor: Samarbeta effektivt med kollegor för att planera och genomföra integrerad undervisning. Genom att utföra dessa arbetsuppgifter på ett engagerat och professionellt sätt kommer du att spela en viktig roll i elevernas språkliga och akademiska framsteg. I tjänsten ingår ett delat mentorskap för en av skolans klasser.   Vem är du? Krav: - Du har en lärarlegitimation som inkluderar behörighet i ämnet engelska; samt eventuellt något av ämnena juridik, historia eller psykologi. Meriterande: - Du har erfarenhet av att arbeta i skolmiljö. - Du har erfarenhet av att planera undervisning och genomföra lektioner. - Du har erfarenhet av att genomföra examinationer och göra bedömningar av elevers resultat i relation till kursmålen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bland annat trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om anställningen Lön: Lön enligt kollektivavtal Lönetyp: Fast månadslön Anställningsvillkor: Vikariat under ett år; från 12 augusti 2024 till 13 juni 2025 Tjänstegrad: Heltid 100%. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Kontakt Banibal Yonadam, Biträdande rektor [email protected]

17 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Business manager to Scania Cross Brand Operations

Introduction Scania is now undergoing a transformation from being a producer of trucks, buses and engines to being a provider of complete and sustainable transport solutions. Our team, Scania Cross Brand Operations is part of a global matrix organization with connections to Scania Business Control as well as the finance team of TRATON. Together with various different TRATON functions as well as the finance team we establish collaboration models to enhance the efficiency between all brands in the group. Scania Cross Brand Operations is also a stand-alone and rapidly growing reporting unit accountable for all Scania involved intra TRATON business streams. The team The team have the main responsibility to examine and evaluate Scania’s opportunities and risks in business setups with other brands within the TRATON group and other strategic partners not belonging to the TRATON Group. Our mission is to: Ensure realization of synergies between brands in the TARTON Group Being an internal independent advisor in decisions for current and future business within the TRATON Group. Have the commercial responsibility over the whole business lifecycle of a product/service used by other TRATON brands. The role The role as Business Manager means being a key function representing Scania as a component and solution supplier towards brands within TRATON and other external partners. You will also act as a buying party when components are being purchased from another TRATON brand. By utilizing the existing cooperation models within TRATON, you will safeguard the interests and compliance of Scania and the TRATON group. Your primary task will be to negotiate long term contracts for licensing and sales of key components produced by Scania. The job entails: Lead the internal cross-functional work within your area of responsibility by coordinating and maintaining contacts with other organisations such as Purchasing, Production, Logistics, Sales& Marketing, R&D, Corporate Legal, Corporate Tax and After Sales. Developing and implementing the strategies and methods for intercompany transactions Negotiating and setting up contracts for different kinds of transactions (e.g. component sales and licensing) Develop and maintain good relationships with our counterparts within TRATON, its brands and other external partners Actively participate in Cross Brand Operations’ process and business development work Your profile You have a bachelor or master degree in engineering or business & administration. You have at least five years of work experience at Scania, TRATON group or within the industry. You have been working within purchasing, sales, project management or business development. Commercial experience is considered meritorious and we also strongly believe in diversity so other types of experiences and competences are of great interest. This is an ideal position if you see yourself as business minded and have the interest in combining technical, commercial and financial aspects into one context. Cross Brand Operations’ assignment is done in close collaboration with a large number of functions within Scania and TRATON and it is therefore important that you are communicative and feel comfortable working with a large network. You need to be fluent in English. Cross Brand Operations’ role and responsibility is still under development and it is therefore important that you feel comfortable navigating and drive questions forward in areas, processes and tasks where everything is not fully decided or clear. What we offer We are a team of eight individuals with a wide range of competences and experiences from different parts of Scania and the automotive industry. Our culture is characterized by transparency and no sense of prestige or competitiveness. There is a willingness both to support and challenge each other. Everyone shall feel that they are contributing and it is important that we maintain a safe environment where everyone’s opinion is respected and considered. Our new colleague is expected to support and contribute to our fantastic culture. More information and application For more information, please contact Jacob Rossheim, Head of Scania Cross Brand Operations, [email protected] We hope that this job opportunity catches your attention and look forward receiving your motivation letter and CV before the 2th of June. A background check might be conducted for this position.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
BATTERIPRODUKTION - Verkstadschef Produktionsteknik

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. På Scania är vi dedikerade till en hållbar framtid och att driva denna förändring inom vårt verksamhetsområde. Elektrifieringen av transportlösningar är en viktig del för att göra de förändringar som vår miljö behöver. Vårt fantastiska team, som arbetar på Scanias batterifabrik i Södertälje, är en stor del av att få detta att hända. Just nu ökar vi produktionen av batterier och kablar vilket gör det till en elektrifierande tid att ansluta sig till oss! Batteriteamet består av fantastiska människor med olika personligheter, livserfarenheter, könsidentifiering, åldrar, etnicitet och preferenser. Vi söker nu en verkstadschef, andra linjens chef, som vi ser fram emot att välkomna till teamet! Rollen Vi söker en chef till vår ledningsgrupp för produktionsteknik inom batteriproduktionen. Om du vill vara en del av ett sammansvetsat, stödjande och värdeskapande team som arbetar mot en mer hållbar framtid. Fortsätt läsa! Oavsett din bakgrund vill vi hitta en person som kan bidra till det goda samarbetet och den höga andan inom vårt team och organisation. Vi söker en ledare av människor som brinner för teknik men som inte nödvändigtvis är den tekniska experten. Du kommer att ha möjlighet att påverka utvecklingen av Scanias batterier och kablar för att säkerställa en säker och hållbar produktion och användning av våra produkter. Du kommer att arbeta med interna och externa intressenter och kommunicera med kollegor på alla nivåer. På Scania strävar vi efter ständiga förbättringar, därför är utveckling och dokumentation av våra gemensamma arbetssätt en del av jobbet. För en verkstadschef inom produktionsteknik inkluderas huvuduppgifterna: • Ansvar för ett team av gruppchefer och deras respektive team av ingenjörer. • Leda och utveckla arbetet inom området. • Samarbeta med tvärfunktionella chefer för att leda verksamheten i batteri- och kabelverkstäderna. • Stöd till projekt. • Delta i den produktionstekniska ledningsgruppen och utveckla vårt folk, vår organisation och våra metoder. Du rapporterar till chefen för produktionsteknik. Vem är du? Vi tror att du är en nyfiken och vänlig person som tycker om att hitta lösningar på små och stora problem. Du är en passionerad ledare med en naturlig talang att stödja en lärande kultur som får kollegor och team att trivas samt organisationen att utvecklas från kollektiva prestationer och misstag. Då vi står beredskap för att stötta våra kollegor i produktionen med felsökning och problemlösning vid oplanerade produktionsstopp är det viktigt att du är flexibel för att anpassa din kommunikation till olika personer på ett konstruktivt sätt. Vi tror att du uppskattar att knyta an till och samarbeta med olika människor och funktioner. Det är ett lagarbete för att få en fabrik att fungera smidigt. Du tar ansvar för att leverera dina uppgifter och ser till att dina aktiviteter fortskrider självständigt. Kvalifikationer • Vi uppskattar mångfalden i vårt team och vi uppmuntrar sökande av alla kön, åldrar och bakgrunder att vidga våra perspektiv. • Ledarskapserfarenhet, det är meriterande om du har varit ledare av ledare. • Erfarenhet av industriell eller annan typ av ingenjörskonst är meriterande, men intresse och vilja att lära värderas också högt • Kandidat- eller civilingenjörsexamen, Scania teknikern (intern utbildning) eller liknande erfarenhet från tidigare relevanta roller • Kunskap om Scanias produktionsprocesser och arbetssätt är meriterande • Professionell nivå på engelska och svenska i tal och skrift krävs Vilka är vi? Vi är här för att göra skillnad. Vi är ett mångsidigt team med olika nivåer av erfarenhet, från några månader till över ett decenniums expertis. Tillsammans utforskar vi nu ett spännande nytt område inom fordonsindustrin. Vi har olika ansvarsområden inom produktionsteknik, som omfattar processer, projekt, utrustning och mjukvara Jag själv, anställande chef; som ledare och fotbollstränare ser jag fördelarna med en öppen, stödjande och tillåtande miljö där människor kan prova, lära sig och utvecklas. I mitt team strävar jag efter en atmosfär där vi lyssnar på varandra och inser att det finns mycket att lära av alla teammedlemmar. Jag gillar att ge ansvar och frihet för att en skall kunna forma sitt eget sätt att arbeta med teamen. Vi är överens om vårt gemensamma värdebidrag till Scania och TRATON och tar det därifrån. Ansökan Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev och betygskopior. Ansök så snart som möjligt men senast 2024-05-31. Löpande urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst. För mer information Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta oss: Verstadschef Produktionsteknik Linda Edman: [email protected] Produktionsteknisk chef Henrik Grankvist, [email protected]

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Bibliotekarie med ansvar för program

Kultur och fritidskontoret ansvarar för att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv och ett mångsidigt fritidsutbud i Södertälje kommun. Vi ansvarar för bibliotek, kulturskola, konsthall, ung fritid, idrottsanläggningar och friluftsliv. Biblioteken i Södertälje består av två enheter: Stadsbiblioteket med det målgruppsanpassade biblioteket TIO14 och Områdesbiblioteken som består av ett filialbibliotek i Hovsjö, samt kommundelsbiblioteken i Enhörna, Järna, Hölö och Mölnbo samt en bokbuss. Biblioteken är en plats för litteratur och kultur och en öppen mötesplats för alla medborgare. Läsfrämjande med fokus på barn och unga är av stor vikt för oss Dina arbetsuppgifter Vi söker en bibliotekarie som vill jobba med programverksamheten på stadsbiblioteket, samt att utveckla den tillsammans med personal på både stadsbiblioteket och områdesbiblioteken. Idag har vi bland annat författarbesök och expertluncher, lovaktiviteter, teater för barn med mera på både stadsbiblioteket och i kommundelsbiblioteken.   I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - planera, boka och genomföra program - arbeta med marknadsföring kring program, ex via vår hemsida, trycksaker, sociala medier. - vara redaktör på vår webb https:\\bibliotek.sodertalje.se - bemanning och andra sedvanliga arbetsuppgifter på bibliotek.  Du kommer att ha din arbetsplats på stadsbiblioteket. Kvälls- och helgtjänstgöring ingår i tjänsten.  Vem är du? Vi söker dig som vill ha ett omväxlande, roligt och kreativt arbete. Nästan varje dag bjuder på dynamiska möten, utmaningar och inspiration. Det kräver ett visst förhållningssätt från dig. Är du öppen, orädd och energisk? Då passar du här hos oss! Vi ser fram emot ett personligt brev där du berättar mer om dig själv, men också dina tankar kring programverksamhet på bibliotek.     Personliga egenskaper:    - För att ge våra användare kvalitativa möten är det viktigt att du har ett gott bemötande samt är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. - Du är professionell i din yrkesroll genom att visa respekt för ditt uppdrag och arbetar utifrån Södertälje kommuns värdegrund "Medborgaren först, respekt för individen och mer än förväntat".    Krav:    - Vi söker dig med examen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.   Meriterande:   - Du har arbetat med programverksamhet tidigare.   - Du har flerårig erfarenhet av arbete på folkbibliotek. - Du har arbetat med att administrera hemsidor. Vi använder Arena nova. - Du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier - Ett genuint intresse för läsfrämjande och mötet med människor.    - Goda kunskaper i svenska och engelska, ytterligare språk (ex. finska, arabiska, syriska) är meriterande.    - Erfarenhet av arbete med mångfaldsperspektiv.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Din arbetsplats är på stadsbiblioteket som ligger centralt i Lunagallerian. Vi är ungefär 45 anställda på Biblioteken i Södertälje och ca 30 av dessa sitter på stadsbiblioteket i ett öppet kontorslandskap.    Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Mjukvaruutvecklare till välkänd kund inom fordonsindustrin

Är mjukvaruutveckling din passion? Känner du dig lockad av utmaningen att arbeta inom inbyggda system? Vi hjälper nu en av våra kunder inom fordonsindustrin i Södertälje att rekrytera skickliga och engagerade mjukvaruutvecklare som vill bidra till att forma framtidens teknik inom inbyggda system. Om företaget Företaget är en global ledare inom tunga fordon och industriella motorer med en imponerande historia av innovation och kvalitet. Med sin huvudanläggning i Södertälje driver företaget fram teknologin för framtiden och utvecklar hållbara lösningar för transportindustrin. Verksamheten sträcker sig över hela världen, och är kända för att erbjuda högpresterande fordon och motorer som inte bara uppfyller, utan överträffar, de högsta industriella standarderna. Företaget investerar konsekvent i forskning och utveckling för att ligga i framkant av branschinnovation och för att förse sina kunder med de senaste teknologiska framstegen. Den centrala produktionsanläggning i Södertälje är en av de mest avancerade i världen och fungerar som navet för den globala verksamheten. Genom att fokusera på innovation, kvalitet och hållbarhet fortsätter företaget att forma framtiden för transport och industri. Dina arbetsuppgifter Som mjukvaruutvecklare kommer du att ha en mångsidig roll med ett brett spektrum av arbetsuppgifter. Du kommer främst att ansvara för utveckling och implementering av mjukvarukomponenter för inbyggda system. Detta innebär att du inte bara översätter tekniska krav till kod utan också aktivt analyserar och förstår systemets behov för att skapa robusta och effektiva tekniska lösningar. En central del av din roll är integrationstestning, där du undersöker hur de olika mjukvarukomponenterna samverkar. Genom effektiv felsökning och problemlösning säkerställer du att mjukvaran uppfyller kraven och fungerar sömlöst i praktiken. Du kommer också att skriva och underhålla teknisk dokumentation. Detta är avgörande för att underlätta förståelsen och underhållet av koden för både dig och dina kollegor, och bidrar till en långsiktig och hållbar utveckling av de inbyggda systemen. Inledningsvis är detta ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kunden vid en överenskommen tidpunkt. Din profil Som en del av det här dynamiska teamet kommer du att få möjligheten att arbeta med spännande projekt och de senaste innovationerna inom fordonsteknik. För dig är agil utveckling och kontinuerlig implementering inte bara termer, utan avgörande verktyg för framgång. Vi värdesätter stark kommunikationsförmåga och en lyhörd och stödjande inställning gentemot dina kollegor och kunder, eftersom vi tror att personliga interaktioner är nyckeln till framgång. För att lyckas i denna roll behöver du erfarenhet av mjukvaruutveckling för inbyggda system och en gedigen kunskap inom C/C++. Vi söker inte bara en skicklig programmerare, utan också en problemlösare med goda kommunikationsfärdigheter som trivs i en tvärfunktionell miljö. Du kommer att samarbeta tätt med kollegor från olika områden för att leverera pålitliga och högkvalitativa lösningar inom inbyggda system. Vi ser dig som har goda kommunikationsfärdigheter i både svenska och engelska. Ansökningsförfarande Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan slutdatum. Vid frågor kontakta gärna ansvariga rekryterare: Emma Kilian, [email protected], 011-199473. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och Tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Dataingenjör till välkänd kund inom fordonsindustrin

Är du redo att ta din karriär inom informationsarkitektur och datateknik till nästa nivå? Vi söker nu en engagerad dataingenjör som vill vara med och forma framtidens produktdatahantering. Här får du möjligheten att utveckla och implementera strategier som gör skillnad och säkerställer smidigt samarbete mellan organisationer och system. Om du brinner för användarcentrerad design och innovativa lösningar, vill vi höra från dig! Om företaget Företaget är en global ledare inom tunga fordon och industriella motorer med en imponerande historia av innovation och kvalitet. Med sin huvudanläggning i Södertälje driver företaget fram teknologin för framtiden och utvecklar hållbara lösningar för transportindustrin. Verksamheten sträcker sig över hela världen, och är kända för att erbjuda högpresterande fordon och motorer som inte bara uppfyller, utan överträffar, de högsta industriella standarderna. Företaget investerar konsekvent i forskning och utveckling för att ligga i framkant av branschinnovation och för att förse sina kunder med de senaste teknologiska framstegen. Den centrala produktionsanläggning i Södertälje är en av de mest avancerade i världen och fungerar som navet för den globala verksamheten. Genom att fokusera på innovation, kvalitet och hållbarhet fortsätter företaget att forma framtiden för transport och industri. Dina arbetsuppgifter Letar du efter en spännande möjlighet där din expertis inom informationsarkitektur och datateknik kan göra en verklig skillnad? Vi söker just dig för att utveckla och säkra metodiken för informationsmodellering inom produktdatahantering. Din insats kommer att vara avgörande för att säkerställa smidig interoperabilitet mellan organisationer och system. Som en del av teamet kommer du att: - Utveckla strategier som direkt stödjer affärsmål och tillgodoser användarbehov. - Analysera och förstå användarbehov för att skapa välstrukturerade informationsmodeller. - Samarbeta med bland annat designers och utvecklare för att smidig integration. - Hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna inom användarupplevelsedesign. Du kommer också att vara delaktig i att genomföra användbarhetstester och aktivt samla in feedback för att kontinuerligt förbättra och anpassa informationsarkitekturlösningar. Ytterligare ansvarsområden inkluderar att delta aktivt i styrningsmöten för att säkerställa en sammanhängande och effektiv informationsarkitektur. Din profil Vi ser gärna att du har en kandidatexamen inom informationsvetenskap, Human-Computer Interaction, datavetenskap eller liknande – magisterexamen är ett plus. Du har tidigare arbetat som dataingenjör eller informationsarkitekt i en dynamisk miljö och har en djup förståelse för verktyg och metoder inom informationsarkitektur, särskilt från Semantic Technology Stack och kunskapsgrafutveckling. Dina färdigheter inom användarcentrerad design samt dina starka kommunikations- och samarbetsförmågor gör dig till en värdefull lagspelare. En vilja att leda och en god förmåga att hantera flera projekt samtidigt är också viktiga egenskaper för denna roll. Vi uppskattar om du har erfarenhet av produktutvecklingsprocesser och PDM/PLM-system inom fordonsindustrin. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav, liksom kunskap om Semantic Web Stack, SHACL, OWL och ontologiutveckling. Erfarenhet av webbtillgänglighetsstandarder och SEO-principer är meriterande. Inledningsvis är detta ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning hos kund vid överenskommen tidpunkt. Om du känner igen dig i denna beskrivning och är redo för nya utmaningar, ser vi fram emot att höra från dig! Ansökningsförfarande Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan slutdatum. Vid frågor kontakta gärna ansvariga rekryterare: Emma Kilian, [email protected], 011-199473. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och Tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Smidesmekaniker

Tröttnat på att fastna i en tråkig arbetsrutin? Vi söker nu fler smidesmekaniker för arbete både i verkstad och ute hos våra kunder, där spännande projekt väntar runt varje hörnKort om tjänstenDynaMate AB är en del av Enerco Group, och har sedan starten 2010 etablerat sig som en innovativ partner för svensk industri och erbjuder tjänster inom teknik- och underhåll.   Nu söker vi flera erfarna och engagerade smidesmekaniker som trivs med varierande arbetsuppgifter både i egen verkstad och på plats hos våra kunder. Du kommer att arbeta mot industri och värmeverk, från tillverkning och mekaniska arbeten till underhåll och maskinomställningar, varje dag bjuder på en ny utmaning och en chans att utvecklas i ditt yrke.   Vi värdesätter din kreativitet och problemlösningsförmåga, oavsett om du följer ritningar och skisser eller tar dig an uppdraget med en lösningsorienterad inställning. Med projekt av varierande storlek får du möjligheten att arbeta både i grupp, i par eller självständigt, vilket skapar en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik   KvalifikationerFör att trivas och lyckas i rollen som smidesmekaniker hos oss behöver du ha en gedigen verkstadsteknisk utbildning, helst med inriktning på plåt och svets, eller en motsvarande eftergymnasial utbildning med godkända slutbetyg. Vi ser gärna att du är kunnig inom svetsning med metoder som MMA och MAG, och att du har erfarenhet av heta arbeten samt säker användning av mobila arbetsplattformar. Säkerhet är av yttersta vikt för oss, så det är viktigt att du har kunskap och erfarenhet av säkra lyft, fallskydd och andra relevanta säkerhetsföreskrifter.   Ett körkort av typ B är också en förutsättning för att kunna förflytta dig mellan olika arbetsplatser och utföra dina arbetsuppgifter effektivt.   Då kommunikation med kunder är en viktig del av arbetet, förväntas du kunna kommunicera flytande på svenska både i tal och skrift. Du kommer att ha ansvaret för enskild avrapportering mot kund, så det är viktigt att du är tydlig och korrekt i din kommunikation.   MeriterandeFör att sticka ut och bli extra meriterande för rollen som smidesmekaniker hos oss, är det fördelaktigt att ha ett IW-diplom samt erfarenhet av TIG-svetsning. Att inneha ett truckkort klass B är också till stor fördel. Med dessa extra kvalifikationer är du väl rustad för att ta dig an utmaningarna och bidra till framgångsrika projekt i vår verksamhet.  Personliga kompetenserI vår verksamhet är det centrala begreppet "frihet under ansvar", vilket innebär att du förväntas ta eget ansvar för att lösa problem och samtidigt upprätthålla goda relationer med våra kunder. Det krävs således en stark förmåga att kommunicera och samarbeta socialt. Vi söker dig som besitter en stark drivkraft och engagemang, och som tar fullt ansvar för att dina uppgifter, inklusive skriftliga rapporter, utförs inom angivna tidsramar.   VärderingarDu delar även DynaMates grundvärderingar som är centrerade kring säkerhet, kvalitet, innovation och samverkan. Vi strävar efter att göra dessa värderingar till kärnan i allt vi gör och integrera dem i vårt dagliga arbete.   AnsökanI den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer som innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Som slutkandidat kommer du även att få göra arbetsprov, personlighetstest samt test som mäter din problemlösningsförmåga.   Vi tillämpar provanställning!  Klar att ta steget mot en mer spännande och givande karriär som smidesmekaniker? Ansök nu och bli en del av vårt team!   Välkommen med din ansökan! Om Enerco Group AB På Enerco arbetar vi för att göra våra kunder starkare. Med gedigen erfarenhet och kompetens levererar vi teknik och underhållstjänster av yppersta klass, alltid till konkurrenskraftiga villkor. I vårt arbetssätt förenar vi det bästa av två världar genom att kombinera struktur och processmognad med innovativt och snabbfotat entreprenörskap. Vi är idag cirka 1000 medarbetare inom verksamhetsområdena: industriell utveckling, mekaniskt underhåll, verkstäder, industrirengöring och industriella projekt. Våra uppdrag utförs hos kunder runt om i Sverige och världen. Våra kontor och verksamheter hittar du på ett flertal orter i Sverige. Vårt huvudkontor finns i Hofors. DynaMate AB är en del av Enerco Group, och har sedan starten 2010 etablerat sig som en innovativ partner för svensk industri och erbjuder tjänster inom teknik- och underhåll. Krav: Körkort: * B (Personbil)

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Strategic Sales Director

Are you a dynamic, results-driven individual with a passion for driving business growth in the vibrant Asia-Oceanian markets? Do you thrive in fast-paced environments and excel at strategic planning? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a talented Strategic Sales Director to join our team and lead our Trucks sales efforts and develop our presence in the diverse and dynamic markets in the region. As the Strategic Sales Director, you will play a pivotal role in translating Scania’s corporate strategy into the local markets in a tight collaboration with Parts and Services as well as the regional office in AOR. A large part of your scope will also be to set the strategy for the China factory and ensuring target fulfillment from this regionalization of our production system. Who we are In KTA we strongly believe that everyone is able to perform at their ability and empowered when they have a delegated mandate. We spend our time building resilience and creating value for Scania which is why we dedicate time to find and deliver efficiencies. We want digitalization to help us make better and informed decisions, and we want to encourage innovation and proactivity in all we do. We believe that everyone grows from good collaborations which is why our stakeholders and the relationships are at our center. We offer an environment that is highly diverse, equal and inclusive so we hope this is as important for you as it is for us. Key Responsibilities You’re key responsibilities is clustered in three main areas: Strategy The strategic responsibility we have in Sales and Marketing is fully executed in the strategic sales director role, as we focus on Scania’s long term profitability and market and business plans, all in line with our purpose of driving the shift towards a sustainable transport system. Financial performance You will hold the full mandate to drive profitability and volume targets in the assigned region AOR. This will require that you have the ability to analyze and identify profit pools, use a consolidated approach to create value for Scania, design pricing strategies and present the performance in various forum with senior management presence. Information management and leadership Ensure that our Distributors are up to date on both tactical and strategic areas in a Scania as well as a TRATON context. We wish that you act as a link between the commercial and industrial system, with an emphasis of always bringing knowledge to the markets and from the markets into our development areas. You work closely with both business support managers and business and process developers, which is why your leadership skills are crucial. To manage the above responsibilities should demonstrate a deep understanding and appreciation of the cultural nuances and business practices prevalent in the highly diverse markets in your portfolio. Market Insight: Stay informed about the latest market trends, consumer preferences, and regulatory changes specific to the markets to adapt strategies accordingly. Relationship-Building: Leverage on interpersonal skills to cultivate strong relationships with customers and stakeholders across diverse cultures. Flexibility: Adapt strategies and approaches to accommodate the unique characteristics and requirements of each market, recognizing that one size does not fit all. Innovation: Harness the innovative spirit prevalent in many Asian markets to develop creative sales strategies and capitalize on emerging opportunities. Patience and Persistence: Recognize that building trust and establishing long-term relationships in the markets may require time and perseverance, and exhibit patience in achieving strategic objectives. Who you are As a candidate, it´s crucial to believe that you are the best fit for the job and that you´re committed to personal growth while making significant contributions to our important responsibilities. The qualifications are secondary. Hopefully you fulfil some of the following requirements: • Bachelor's degree in Business Administration, Engineering, Marketing or related field (Mandatory). • Proven track record of success in strategic sales leadership roles, where experience in the Asian-Oceanian market is preferred. • Strong business acumen and strategic thinking skills, with a deep understanding of the intricacies of doing business in Asia. • Excellent communication and presentation skills. Why join us We provide the opportunity to play a pivotal role in expanding our presence in Asia and driving growth in the dynamic markets of AOR. You will join a highly collaborative and inclusive work environment that celebrates diversity and where inclusion is a key element in our daily work. You will also make a meaningful impact on the success and expansion for Scania in one of the world's most exciting and rapidly growing regions. We hope that you will develop in this role and move into more senior positions in the future. We provide a broad network and good insights into all Scania’s areas of operations.

17 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024